موضوعات داغ

پیشرفت در سادگی؛ معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس

عکس مطلب اول
نسل چهارم مرسدس بنز A کلاس سرانجام معرفی شد و مرسدس بنز بروزرسانی های خود در بخش تکنولوژی و پیشرانه های این خودرو را به نمایش گذاشت. تغییرات نسل جدید این خودرو همچنین شامل طراحی بسیار اسپرتی می شود که در کلاس خود زبانزد و بسیار قوی است.
در بخش ابعاد خرجی مرسدس بنز A کلاس افزایش فاصله ی محوری 30 میلی متری را تجربه کرده است و پهنای آن نیز به میزان 14 میلی متر افزایش پیدا کرده است. این افزایش ابعاد سبب شده تا فضای داخلی این خودرو در بخش فضای سر و شانه ها و فضای صندوق بار در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کند. مرسدس بنز همچنین از بهینه سازی سیستم تعلیق این خودرو خبر داده است که راحتی سرنشینان را افزایش خواهد داد ضمن اینکه استفاده از کمک فنرهای فعال در این خودرو این امکان را به راننده خواهد داد تا بسته به تنظیمات مد نظر خود سیستم تعلیق را تغییر دهد.

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس A کلاس جدید

در طراحی مرسدس بنز A کلاس جدید سعی شده است تا از خطوط و زوایای تیز استفاده شود که این مورد به خصوص در قسمت جلوی خودرو نمود زیادی دارد و نمای خشن و اسپرتی را به بخش جلوی خودرو داده است. خریداران این امکان را خواهند داشت که چراغ های LED هوشمند را نیز برای خودروی خود سفارش دهند که این سیستم از 18 لامپ LED استفاده می کند.

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس بنز موتورهای متنوعی را برای A کلاس جدید در نظر گرفته کرده است که نخستین آنها موتور M282 با حجم 1.4 لیتر است. این موتور 4 سیلندر توربو می تواند 161 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و به همراه گیربکس 7 دنده ی دوبل کلاچ و یا 6 دنده ی دستی قابل سفارش است.
موتور بعدی M260 است که 2 لیتر حجم دارد و به توربو شارژر هم مجهز است. این موتور نیز 4 سیلندر است و می تواند 220 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نسخه تنها با گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ قابل خریدارای است.
در نهایت نیز موتور توربو دیزلی OM608 قرار دارد که 4 سیلندر و 1.5 لیتر حجم دارد. این موتور 114 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد و تنها با گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ قابل خریداری است. مرسدس بنز البته وعده داده است که پیشرانه های بیشتری را نیز برای A کلاس معرفی خواهد کرد.
مرسدس بنز A کلاس جدید به صورت استاندارد یک خودروی محرک جلو است اما می توان به صورت آپشن برای آن سیستم چهارچرخ محرک 4Matic را نیز سفارش داد.

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس A کلاس جدید

در داخل کابین این خودرو مرسدس بنز از جدیدترین سیستم مالتی مدیای خود با نام MBUX استفاده کرده است ضمن اینکه امکان سفارش کیلومتر شمار کاملا دیجیتالی نیز برای این خودرو وجود دارد. نمایشگر های این خودرو در سه مدل قابل انتخاب هستند.اولی دو عدد نمایشگر 7 اینچی است، دومین آپشن شامل یک نمایشگر 7 اینچی و یک نمایشگر 10.25 اینچی است و آخری نیز شامل 2 نمایشگر 10.25 اینچی می شود. همچنین خریداران می توانند انتخاب کنند که آیا نمایشگر خودرو از نوع لمسی باشد و یا اینکه یک پد لمسی در کنسول خودرو نصب شده باشد.

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس A کلاس جدید

سیستم های کمکی رانندگی این خودرو نیز از مدل اس کلاس قرض گرفته شده اند که شامل سامانه های کنترل فاصله ی فعال، سیستم کمکی کنترل فرمان و سیستم رانندگی نیمه خودکار می شوند که این سیستم می تواند تا حدودی کنترل فرمان و تنظیم سرعت خودرو را بر عهده بگیرد.

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس A کلاس جدید

مرسدس بنز A کلاس جدید از اواخر سال جاری وارد بازار اروپا خواهد شد اما در بازار آمریکای شمالی تنها نسخه سدان این خودرو به فروش خواهد رفت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/22
نمیدونم بنز چه مرگش شده که نمیتونه چراغ عقب قشنگ طراحی کنه،هر چقدر جلوی ماشین قشنگه عقب افتضاحه. اینم که چراغ عقبش شبیه سراتو شده
1396/12/24
جلوشو از دنا کپی کردن نامردا :/