موضوعات داغ

اولین ملاقات با سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت در تهران؛ چهره ای جدید برای کره ای نام آشنا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی سانگ یانگ موتورز کره جنوبی در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 اقدام به رونمایی از مدل فیس لیفت شده ی سانگ یانگ کوراندو کرد. این خودرو که در حقیقت فیس لیفت نسل سوم کوراندو محسوب می شود بهینه سازی هایی را در بخش ظاهری و البته امکانات رفاهی تجربه کرده است و نام آن نیز به کوراندو نوبل تغیر کرده است.
کوراندوی فیس لیفت جدید به زودی قرار است در بازار کشور نیز عرضه شود و در حال حاضر این خودرو در شو روم رامک خودرو موجود است و در خودروبانک نیز به مناسبت ورود این اتومبیل کراس اوور به بازار خودروی کشور نگاهی کوتاه بر این خودرو خواهیم داشت.

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

در بخش ظاهری بدنه شاهد نمای جلویی کاملا جدید هستیم که بارزترین بخش های آن جلوپنجره بزرگ و جدید، رینگ‌های 18 اینچی معروف به دایموند کات و چراغ‌های مه شکن بزرگ هستند که این موارد چهره ی خودرو را در مقایسه با قبل اسپرت تر، بروزتر و خشن تر کرده اند و قطعا در مقایسه با مدل قبل از فیس لیفت افراد زیادی جذب طراحی ظاهری کوراندو خواهند شد.
در بخش عقبی اما تغییرات چندانی مشاهده نمی شود و همان نمای قبلی ثابت باقی مانده است.
یکی از نکات خوب این خودرو ارتفاع نسبتا بالاتر آن در مقایسه با کراس اوور های هم سایز است که این مورد نوید قابلیت خارج جاده ای بهتر را در مقایسه با سایر رقبا می دهد.

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

در بدو ورود به کابین کوراندو نوبل متوجه خواهید شد که کلیت طراحی کابین به خصوص در بخش کنسول میانی بدون تغییر باقی مانده است اما سانگ یانگ سعی کرده است تا تغییر در برخی قسمت ها چهره ی داخلی خودرو را مدرن تر و اسپرت تر کند. اولین و بزرگ ترین تغییر مربوط به غربیلک فرمان است که شاهد استفاده از یک غربیلک اسپرت، خوش دست و زیبا هستیم که از انواع به اصطلاح دی کات است و بخش پایینی آن صاف است.
تغییر دیگر مربوط به پشت آمپرها است که دیگر از آن طراحی ساده و بی روح مدل پیش از فیس لیفت درآمده است و بیشتر به آمپرهای تیوولی شبیه شده است که این مورد نیز یک قدم مثبت ارزیابی می شود.
باید گفت یکی از ایراداتی که در کابین کوراندو نوبل به چشم می خورد نمایشگر سیاه و سفید کنسول میانی است و ای کاش با یک نمایشگر رنگی تعویض می شد و متاسفانه در مدل فیس لیفت نیز به همین صورت باقی مانده است.
امکانات رفاهی و ایمنی کابین سانگ یانگ کوراندو اما نسبت به کلاس خود مناسب است و گرچه در پس رقبای هم وطن خود قرار می گیرد اما در مقایسه با رقبای ژاپنی همانند میتسوبیشی ASX و سوزوکی ویتارا و حتی تویوتا راو4 دارای مزیت هایی از نظر امکانات است.

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

سانگ یانگ کوراندو فیس لیفت

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، آینه ی وسط حساس به نور، تریم داخلی طرح چوب، زیر آرنجی عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی مجهز به آمپلی فایر و ۶ عدد بلندگو، تهویه ی خودکار با قابلیت تنظیم رطوبت و کیفیت هوا، تودوزی چرمی صندلی ها و فرمان، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سردکن صندلی راننده، شیشه های برقی، پشت آمپر سوپر ویژن، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران، سیستم یخ زدای برف پاک کن، روف رک، رینگ های ۱۸ اینچی دیاموند کات، بلوتوث و کاور توری صندوق بار هستند.
در بخش امکانات ایمنی، کوراندو نوبل دارای لیست نسبتا کاملی در کلاس خود است و از امکانات آن می توان به ۱۰ عدد ایربگ، کمربند ایمنی پیش کشنده، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ که در چرخ های جلو از نوع خنک شونده هستند، سیستم ضد بلوکه ی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی ترمز، سیستم محافظت از واژگونی، سنسور دنده عقب، میله ی محافظ درب ها، پشت سری های فعال، سیستم ضد سرقت و قفل خودکار درب ها است.

توضیحات

توضیحات

کوراندوی جدید در بخش فنی نیز تغییری نکرده است و مجهز به یک موتور ۴ سیلندر خطی از نوع تنفس طبیعی است که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۷ نیوتون متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و نیروی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. گیربکس این خودرو قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارد و برای سیستم چهارچرخ محرک نیز قفل دیفرانسیل در نظر گرفته شده است.
تعلیق نیز برای حداکثر کارایی از نوع مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب انتخاب شده است. فرمان خودرو نیز از نوع هیدرولیکی به نوع برقی تغییر پیدا کرده است که غربیلک آن قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت دستی را نیز دارد. این کراس اوور دارای وزنی ۱۶۸۰ کیلوگرمی است و توانایی یدک کشیدن باری به وزن ۱.۵ تن را نیز داراست.
در جدول زیر می توانید مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو نوبل را مطالعه کنید.

مشخصات فني
مدلسانگ یانگ کوراندو فیس لیفت
پيشرانه4 سيلندر خطی
حجم موتور1998 سی سی
حداکثر قدرت150 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور197 نیوتن متر در 4 هزار دور بر دقیقه
شتاب رسمي10.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1715 کیلوگرم
قيمتميليون تومان

سانگ یانگ کوراندو نوبل به زودی توسط رامک خودرو به بازار کشور عرضه می شود که جزییات قیمت آن در خودروبانک اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/24
نویسنده جان عزیزم این اصلا تو کلاس راوفور نیست چه برسه به رقیب
1396/12/24
از نظر فنی و امکانات پس MG GS هستش....219 تومنم براش قیمت گذاشتن....جای تاسفه...
1396/12/24
رامک خودرو شرکتی هست از همان لحظه گرفتن پول از مشتری دیگه کاری به تعهداتش نداره واقعا متاسفم اگر کسی خودشو گیر همچین افرادی گرفتار کنه
1396/12/24
ماشین توی سال 2018 با این قیمت و با این امکاناتات یه صفحه نمایش و دوربین عقب نداره !!!!!
الان ماشین چینی 40تومنی هم این صغحه نمایش رو داره !
واقعا بعیده این خساست !!
1396/12/24
جلوش که همان استپ وی خودمان است!!! عقبشم که فرق نکرده!!!داخلشم که همپای چینی ها است!220 تومن هم که ملت باید بدهند تا آقا را بگیرند!!!از سانگ یانگ بعید بود...
1396/12/25
10 عدد ایربگ؟؟؟!!!!!!
1396/12/26
سلام- طاووس، چون به خود بالنده مغرور راه مي رود، دُم و بال هايش را برانداز مي كند، پس با توجه به زيبايي جامه و رنگ هاي گوناگون پر و بالش قهقهه سر مي دهد، امّا چون نگاهش به پاهاي او مي افتد، بانگي برآورد كه گويا گريان است، فرياد مي زند گويا كه دادخواه است، و گواه صادق دردي است كه در درون دارد،- سانگ یانگ هم گاهی با تیوولی گاهی رکستون و گاهی نیز کوراندو , ولی اگر نگاهی بیندازد به رامک خودرو که چطور با آن زیبایی برخورد میکند و چطور روی پیشرفت فوق را سفید مینماید- ای کاش این دو قدری با هم میساخت
1396/12/28
من دو سال تمام گرفتار این رامک خودرو بودم . خدماتش صفر بلکه زیر صفره فقط منتظره تا پول مشتری به دستش برسه و بعد به کل همه چیز رو فراموش میکنه. دوستان مراقب باشید اسیر این شرکت نشین... یا حق