موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت تویوتا راو4 در بازار آزاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
آمار واردات در سال‌های گذشته نشان می دهد که کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی اهمیت برند نیز در بازار قابل چشم‌پوشی نیست. از همین رو محصولات تویوتا همیشه در بازار ایران طرفداران زیادی داشته که سبب شده انواع مختلفی از خودروهای این برند وارد کشور شود. شرکت ایرتویا که به عرضه محصولات این برند ژاپنی در کشور می‌پردازد، پس از ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا، اقدام به عرضه کراس‌اووری با نام RAV4 کرد تا بتواند بخشی از بازار کراس‌اوورها را به خود اختصاص دهد. از آن‌جایی که این خودرو همانند سایر محصولات تویوتا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردار است، توانست در رقابت با کره‌ای‌های بنام موفق ظاهر شود.

تویوتا راو4

تویوتا راو4

درحال حاضر آخرین نسل از این خودرو در بازار ایران توسط شرکت ارتویا درحال عرضه است. این درحالی است که نسل جدید این خودرو به زودی به بازار جهانی معرفی خواهد شد. راوفور کراس‌اووری است که در مقایسه با سایر رقبای کره‌ای با استقبال کمتری در بازار همراه بوده است. اما این بدان معنا نیست که فروش خوبی را تجربه نکرده است. نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو به دلیل داشتن طراحی بروز و مدرن و ظاهری تهاجمی، توانست با ارائه امکانات رفاهی فراوان، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به کراس‌اوورها را به خود جلب کند. پس از اعلام میزان تعرفه‌های واردات خودرو و بالا رفتن نرخ ارز، این روزها شرکت ایرتویا راوفور مدل 2018 را بدون درنظر گرفتن قیمت قطعی با شراط فروش ودیعه‌ای به بازار عرضه می‌کند. این درحالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد مرز 350 میلیون تومان را نیز پشت سر گذاشته است. و هم اکنون قیتی حدود 345 تا 358 میلیون تومان دارد.

تویوتا راو4

تویوتا راو4

اما این افزایش قیمت برای نمونه‌های مدل پایین چندان زیاد نبوده و تنها ممکن است افزایش چند میلیونی را درپی داشته باشد. اما باتوجه به روند صعودی افزایش قیمت‌ها، احتمال می‌رود خودروهای کارکرده نیز با رشد قیمت زیادی رو‌به‌رو شوند. به عنوان مثال تویوتا راوفورنیمه فول مدل 2014 با کارکردی حدود 70 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 210 تا 244 میلیون تومان دارد، که این رقم تا چند ماه گذشته چیزی حدود 195 تا 205 میلیون تومان بود.
تویوتا راوفور دارای یک پیشرانه 2500 سی‌سی چهار سیلندر 16 سوپاپ VVTi-DOHC بوده که در دور موتور 6000 دور بر دقیقه می‌تواند قدرتی معادل 177 اسب‌بخار و همچنین در دور موتور 4100 هم گشتاوری 233 نیوتون متری را تولید کند. جعبه‌دنده‌ در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/27
به خاطر عشق ماشین بودنم تجربه رانندگی با اکثر کراس اوورها را داشتم
لذت رانندگی در راوفور از همه رقباش بیشتره و یه حس خاصی داره اما از نظر اپشن مدلهای داخل ایران کاملا کمبود اپشن دارن (البته اپشنهایی که داره کاملا کاربردیه ولی خوب بعضی از اپشنها مثل دوربین ۳۶۰ درجه واقعا برای این خودرو لازمه)
از نظر کیفیت هم واقعا عالیه و از نظر افرود هم خیلی از رقباش بهتره
1396/12/28
درود بر شما

ضمن احترام به نظر همه کاربران محترم:

اگر انواع ماشین های بازار را سوار و تجربه کرده باشین و سپس یه ماشین ژاپنی خصوصأ تویوتا را بخرید و مدتی سواری آن را تجربه کرده باشین؛ بی تردید تفاوت های ماشین های ژاپنی (خصوصأ تویوتا) و لذت رانندگی و کیفیت آنها؛ به شدت نظر شما را جلب خواهد کرد و به راحتی به قیافه آن عادت و حتی علاقه مند قیافه آن خواهید شد و بعیده دیگه تمایلی به خرید ماشین های دیگر داشته باشین.

چون تویوتا را فقط باید تجربه کنید تا بدونید چقدر مطمئن و بادوام و . . . است.

با سپاس