موضوعات داغ

10 ماشین با بدترین ارزش فروش مجدد، بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید عنوان مقاله کمی گنگ باشد، اما این عنوان برای محصولاتی انتخاب شده است که برخی از آنان در حال حاضر بازار فروش نسبتا خوبی دارند، اما بعد از گذشت 5 سال از کارکرد آنان در بازار، با افت شدید قیمت مواجه شده و مالکان خود را در صورت اقدام به تعویض اتومبیل دچار مشکل می‌کند. حال پیرو این موضوع، لیستی از 10 خودروی جدید در زمینه افت قیمت بعد از 5 سال آماده کرده‌ایم که بررسی آن می‌تواند جالب باشد، هرچند این لیست مربوط به بازار ایالات متحده آمریکا شده و ممکن است که برخی از خودروهای قرار گرفته در این لیست شرایط بهتری در سایر بازارهای جهانی داشته باشند، بویژه اینکه در بازار کشور عرضه شوند.

10- فولکس واگن CC
اول از همه به خودروی "فولکس واگن CC" خواهیم رسید که مشتریان می‌توانند با قیمت 35 هزار و 340 دلاری این اتومبیل آلمانی را در مدل‌های پایه خریداری کنند، اما بعد از گذشت 5 سال و تصمیم مالک خودرو برای فروش، تنها 27 درصد از قیمت اتومبیل حفظ خواهد شد و در نقطه مقابل، با کاهش قیمت حدودا 26 هزار و 706 دلاری مواجه خواهد شد.

فولکس واگن CC

فولکس واگن CC


9- مرسدس بنز S کلاس
بعد از فولکس واگن، به دیگر خودروی آلمانی لیست خواهیم رسید که مدل‌های پایه آن به قیمت 90 هزار و 895 دلاری عرضه می‌شود. اما همین خودروی لوکس مرسدس بنز بعد از گذشت 5 سال تنها حدود 26 درصد از قیمت آن حفظ شده و با افت قیمت 67 هزار و 254 دلاری همراه خواهد شد که به جرات یکی از بدترین فروش‌های مجدد خودروهای 2018 بعد از 5 سال خواهد بود، هرچند این خودرو عموما توسط افراد ثروتمند خریداری شده و افت قیمت آن چندان حائز اهمیت نخواهد بود.

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس


8- کیا سدونا
خودروی ون کیا سدونا، می‌تواند یکی دیگر از خودروهای لیست باشد که نسخه‌های پایه آن به قیمت 27 هزار و 850 دلاری عرضه می‌شود که بعد از 5 سال، تنها 25 درصد آن برای مالک خودرو حفظ خواهد شد.

کیا سدونا

کیا سدونا


7- کادیلاک CTS
خودروی سدان لوکس کادیلاک CTS یکی از خودروهای بسیار خوب حاضر در بازار آمریکا به شمار می‌رود، اما طراحی مجدد این خودرو باعث شده تا قیمت آن افزایش یافته و به قیمت پایه 46 هزار و 555 دلاری به مشتریان عرضه شود، اما بعد از 5 سال قیمت این خودرو با کاهش 35 هزار و 522 دلاری همراه بوده و تنها 24 درصد از ارزش واقعی اتومبیل را حفظ می‌کند.

کادیلاک CTS

کادیلاک CTS


6- فیات 500L
این لیست فقط برای خودروهای گران قیمت نخواهد بود و گاهی اوقات هم خودروهای مقرون به صرفه و ارزان هم در این لیست دیده می‌شود، همچون خودروی فیات 500L که ترکیبی از خودروهای "استیشن" و "هاچ بک 5 درب" بوده و نیروی خود را از موتور 1.4 لیتری توربوشارژر 160 اسب بخاری تامین می‌کند. این خودرو در حال حاضر به قیمت پایه 21 هزار 990 دلاری عرضه می‌شود، اما 5 سال دیگر تنها 24 درصد این قیمت را حفظ خواهد کرد و افت قیمت آن چیزی حدود 16 هزار و 761 دلار خواهد بود.

فیات 500L

فیات 500L

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/1
این مطلب بسیار جالب اگر درباره بازار ایران بود به مطلب کاربردی و بیشتر مورد پسند خوانندگان تبدیل میشد.
1397/1/1
درستش هم همینه وقتی یه ماشین بعد از ۵ سال بخوای بفروشی افت قیمت میکنه چون از نظر مدل کیفیت و فنی افت میکنه اما در ایران بر عکسه فردی یه بنز معمولی الان بگیره ۵۰۰ تومن بعد از ۵ سال بیشتر از یک میلیارد میفروشه سود میکنه ما ایرانی درست برعکس کشور های پیشرفته عمل میکنیم