موضوعات داغ

10 ماشین با بدترین ارزش فروش مجدد، بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تجارت خودرو همانند زندگی، همیشه برندگان و بازندگانی وجود دارند که در صورت بی توجهی به رسانه‌ها و یا افراد باتجربه، ممکن است بدترین انتخاب ممکن را انجام دهد. پیرو این موضوع در روز گذشته، لیستی را شروع کردیم که به معرفی 10 خودرو با بدترین ارزش فروش مجدد می‌پرداخت و در این رابطه گفتیم که خودروهای مذکور بعد از 5 سال، بیشترین افت قیمت را تجربه خواهند کرد. حال امروز در ادامه این مبحث، به معرفی 5 خودروی دیگر لیست خواهیم پرداخت تا لیست 10 گانه خود را تکمیل کنیم.

5- بی ام و سری 7
در ادامه لیست قبل، به پنجمین خودروی لیست خواهیم رسید که دارای بیشترین افت قیمت خواهد بود. طبق ادعای منابع خبری، در این جایگاه خودروی "بی ام و سری 7" قرار می‌گیرد که نسخه‌های پایه آن به قیمت 84 هزار و 95 دلار فروخته می‌شود، اما بعد از گذشت 5 سال تنها حدود 23 درصد آن حفظ شده و مالک اتومبیل در صورت فروش اتومبیل، مجبور است که با کاهش 65 هزار و 165 دلاری اتومبیل خود را بفروشد. هرچند باز هم مرسدس بنز S کلاس بیشتر ضرر را به مالکان خود بعد از گذشت 5 سال وارد می‌کند.

بی ام و سری 7

بی ام و سری 7


4- لینکلن MKZ
بعد از بی.ام.و سری 7، به خودروی سدان "لینکلن MKZ" خواهیم رسید که در مدل‌های پایه به قیمت 36 هزار و 95 دلار فروخته می‌شود، اما بعد از گذشت 5 سال حدود 27 هزار و 746 دلار این قیمت ریزش کرده و با 23 درصد از ارزش اولیه خود فروخته می‌شود.

لینکلن MKZ

لینکلن MKZ


3- کادیلاک ATS
بعد از لینکلن، خودروی سدان کادیلاک ATS می‌تواند دیگر خودروی آمریکایی لیست و همچنین دومین محصول کادیلاک در این لیست باشد که درست همانند لینکلن MKZ، بعد از گذشت 5 سال تنها حدود 23 درصد از ارزش اولیه آن حفظ می شود. در حال حاضر این خودرو با قیمت پایه 35 هزار و 590 دلاری فروخته می‌شود که بعد از گذشت 5 سال حدود 27 هزار و 333 دلار آن ریزش پیدا می‌کند.

کادیلاک ATS

کادیلاک ATS


2- فیات 500
علاوه بر کادیلاک، شرکت خودروسازی فیات هم 2 نماینده در این لیست دارد که یکی از آنان در جایگاه "ششم" لیست قرار گرفته است، اما نسخه معمولی و هاچ بک "فیات 500" با افت قیمت بیشتر در جایگاه دوم لیست قرار گرفته است که شاید چندان خبر خوشحال کننده‌ای برای شرکت "فیات" و طرفداران این شرکت خودروسازی نباشد. زیرا برای فیات 500 حفظ ارزش 23 درصدی بعد از گذشت 5 سال عنوان شده است، این درحالیست که نسخه‌های پایه اتومبیل حدود 15 هزار و 990 دلار قیمت دارند.

فیات 500

فیات 500


1- نیسان لیف
در آخر هم به تنها خودروی الکتریکی لیست، یعنی خودروی نیسان لیف در نسل اول خواهیم رسید که بعد از گذشت 5 سال، می‌تواند تنها 22 درصد از ارزش اولیه خود را حفظ کند، در صورتی که مشتریان برای خرید این اتومبیل نیاز دارند که هزینه نسبتا زیاد 30 هزار و 875 دلاری را پرداخت کنند.

نیسان لیف

نیسان لیف

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/1
علت این افت قیمت ها چیست؟ مالیات ، هزینه سوخت ، ....؟؟؟
همیشه این خودرو های دست دوم ارزان در مقایسه با قیمت خودرو های داخلی واسه ما عشق ماشین ها ، حسرت ایجاد کرده!
علت این افت چیست؟
1397/1/3
توي خارج ماشين يك كالايه مصرفيه بر عكس ايران
1397/1/2
طول کل دنیا طرف یک ماشین لوکس مثل سری هفت می خره بعد از ۵ سال قیمتش یک پنجم میشه (در واقع باعث کاهش اختلاف طبقاتی میشه) ولی تو ایران همین BMW بعد از یکی دوسال یهو قیمتش دو برابر می شه و در نتیجه اختلاف طبقاتی زیادتر میشه و در نهایت ....،
1397/1/2
کاش ایران هم اینجوری بود
1397/1/2
این گزارشتون در مورد ایران که یک شبه ۳۰۰-۴۰۰ تومن میره رو قیمت سری ۷ صدق نمیکنه.
طرف سال ۸۹ شصت تومن پرادو خریده الان ۳۰۰ تومن میفروشه.
1397/1/2
برای سه خودروی اول یه نکته هست
اونم اینه کسی که این ماشین هارو بخره چطوری دلش میاد که اینارو بفروشه
1397/1/2
این مطالب در کشورمان صادق نیست لطفا دل ما آرزومندان داشتن یک خودروی خوب را نسوزانید
1397/1/7
خودروهای بازار ایران رو لیست بفرمائید مطلب کاربردی باشه