موضوعات داغ

موتور LS7 خط بطلانی بر توربوشارژرها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه موتورهای توربو در تمامی کلاس های خودرویی حضور دارند و از هاچ بک های کوچک گرفته تا ابرخودروهای فوق سریع همگی از موتورهای توربوشارژر دار استفاده می کنند و موتورهای پر حجم تنفس طبیعی کاملا به حاشیه رانده شده اند.
اما در این میان هنوز هستند کمپانی هایی که امید به موتورهای تنفس طبیعی دارو مرکوری مارین نیز یکی از همین کمپانی ها است که در کار تولید موتورهای دریایی است. این شرکت به تازگی از جدیدترین موتور خود با عملکرد بسیار عالی رونمایی کرده است که در طراحی این موتور از تجربیات بخش مسابقه ای این شرکت بهره گیری شده است.
بگذارید با اعداد و ارقام شروع کنیم. این موتور که با نام SB4 شناخته می شود از بلوک کوچک جنرال موتورز با نام LS7 استفاده می کند که حجم موتو‌ر آن 7 لیتر است و می تواند 750 اسب بخار قدرت را در 8 هزار دور بر دقیقه و 773 نیوتن متر گشتاور تولید کند. سرسیلندر این موتور از نو طراحی شده است و از چیدمان دو میل سوپاپ در بالا (DOHC) بهره مند است. به دلیل اضافه شدن دو سوپاپ به هر سیلندر این خودرو شاهد هستیم که قدرت آن 245 اسب بخار بیشتر از پیشرانه ی استاندارد تولیدی جنرال موتورز است.

مرکوری SB4

مرکوری SB4

به گفته ی منابع رسمی سازنده این موتور می تواند در کنار گیربکس دستی و یا اتوماتیک مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای کارکرد این موتور به بنزین با اکتان 91 نیاز است ضمن اینکه ظرفیت روغن نیز 6.5 لیتر است و باید از روغن درجه یک با گرانروی 15W-50 در این موتور استفاده کرد.
خبر خوب این است که مرکوری این موتور را به همراه تجهیزات کامل شامل ECU برنامه ریزی شده، آلترناتور، کمپرسور تهویه مطبوع، پولی ها و تسمه های لازم به فروش می رساند. همچنین به صورت سفارشی می توان مانیفولد هوای فیبر کربنی را نیز سفارش داد که امکان رنگ آمیزی آن به هر رنگی وجود دارد. مرکوری همچنین وارانتی 12 ماهه را همراه این موتور ارایه می کند.

مرکوری SB4

مرکوری SB4

قیمت این موتور با تجهیزات کامل 32 هزار و 995 دلار است که در مقایسه با قیمت 14 هزار و 837 دلاری موتور استاندارد جنرال موتورز بسیار بالاتر است. اما باید در نظر داشت که جنرال موتورز این موتور را بدون ECU و سیم کشی به فروش می رساند. ضمن اینکه اگر بخواهید خودتان موتور LS7 جنرال موتورز را به سطح موتور مرکوری ارتقا دهید برایتان 33 هزار دلار تمام خواهد شد و این در حالی است که هیچ وارانتی و خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/3
بزاریم رو پیکان جوانان ۵۷ ، بریم دور دور
1397/1/3
سلام
یعنی الان 48 سوپاپ داره یا نه قبلا هر سیلندر 2تا داشته که الان شده 4 تا؟
1397/1/4
همچین سرتیتر زدین این موتور توربوشارژر رو باطل و از دور خارج میکنه گفتم لابد یه موتور یه لیتری با توان 250-300 اسب تولید کردن !! اخه ههههفففتتتت لیتر همش هفتصد و خوردی اسب؟؟!!! خب همین الان موتورای تنفس طبیعی معمولی هم همینقدر تولید میکنن مثه موتور لامبورگینی ..تازه همش 6.4 لیتر هم هست نه هفت لیتر !
1397/1/5
سلام.یک سوال.آیا این موتور می تواند استاندارهای سخت گیرانه ایران که توسط پراید و سمند پاس شده اند را پاس کند یا خیر؟الیته قطعا جواب در ایران خیر است.پس بدرد ما نمی خورد.