موضوعات داغ

حذف صفحات تسلا و اسپیس ایکس از فیسبوک

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از علنی شدن سو‌استفاده از اطلاعات بیش از 50 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک و به راه افتادن جنبش انتقادی از این غول دنیای مجازی، ارزش سهام فیسبوک طی یک هفته چیزی حدود ۵۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. هزاران معترض هم حساب‌های کابری خود در فیسبوک را غیرفعال کرده‌اند. در این رابطه گفته می‌شود که فیسبوک درآمد زیادی از فروش اطلاعات خصوصی میلیون‌ها نفر از اعضای این شبکه اجتماعی دارد و این فروش اطلاعات فراتر از انتظارات و پیش بینی‌های ما خواهد بود، اما نکته جالب می‌تواند تایید این موضوع از سوی موسس و مالک فیسبوک، یعنی "مارک زاکربرگ" باشد که رسوایی سواستفاده از اطلاعات کاربران را پذیرفته است و در این رابطه عنوان می‌کند که دیوار اعتماد بین فیسبوک و کاربران شکسته شده است!.
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، با راه اندازی یک جنبش انتقادی از این غول دنیای مجاری، بسیاری از کاربران فیسبوک از فعالیت در این شبکه اجتماعی فاصله گرفته و برخی از آنان حساب‌های کاربری خود را در فیسبوک غیرفعال کرده‌اند که یکی از آنان می‌تواند "ایلان ماسک"، موسس و مالک فعلی دو کمپانی بزرگ "تسلا" و "اسپیس ایکس" باشد که در روزهای اخیر اقدام به حذف 2 صفحه اصلی شرکت "تسلا" و "اسپیس ایکس" در شبکه اجتماعی فیسبوک کرده است، این درحالیست که هریک از صفحات مذکور دارای بیش از 2.6 میلیون طرفدار بوده‌اند. هرچند ایلان ماسک برای اینکه مردانگی خود را بیشتر نشان دهد، صفحه "SolarCity" را هم در فیسبوک حذف کرده است.
نکته جالب توجه در رابطه با حذف صفحات "تسلا" و "اسپیس ایکس"، عدم اطلاع ایلان ماسک از رسوایی اخیر فیسبوک بوده است و تنها دلیل آن برای حذف صفحات تسلا و کمپانی اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی فیسبوک، چالشی بوده است که توسط Brian Acton و با هشتگ " #deletefacebook" به آن دعوت شده است و ایلان ماسک برای نشان دادن مردانگی خود و اثبات آن به دیگران، اقدام به حذف صفحات دو شرکت "اسپیس ایکس" و "تسلا" از فیسبوک کرده است. هرچند صفحات این دو شرکت همچنان در "اینستاگرام" وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد