موضوعات داغ

10 خودروی غیرقابل اعتماد در جاده را بشناسید، بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون مقاله‌های زیادی از خودروهای قابل اعتماد در بازار ایالات متحده آمریکا و یا دیگر کشورهای مهم جهان در خودروبانک منتشر شده است، حال امروز هم یک لیست از خودروهای موجود در بازار ایالات متحده آمریکا را در خودروبانک آماده کرده‌ایم که بیشترین نمره ممکن را در مقایسه با رقبای خود در بازار کسب کرده‌اند، ولی نه برای قابل اعتمادترین آنان، بلکه برای "غیرقابل اعتمادترین" خودروهای موجود در بازار ایالات متحده آمریکا که بیشترین میزان خرابی و مشکل سطحی برای آنان گزارش شده است.
همانطور که گفتیم، این مقاله بر روی غیرقابل اعتمادترین خودروهای جاده‌ای و فعال در بازار ایالات متحده آمریکا تمرکز دارد که علاوه بر رده بندی موسسه "J.D. Power"، از داده‌های "کانسومر ریپورتز" هم برای تهیه این مقاله استفاده شده است که در ادامه 5 مورد آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا برای فردا به 5 خودروی اول و غیرقابل اعتمادترین خودروهای موجود در لیست برسیم.
توجه داشته باشد که ما در میان اطلاعات ارائه شده از سوی دو منبع ذکر شده یعنی "کانسومر ریپورتز" و "J.D. Power" هیچ گونه "عدم اعتماد مطلق" وجود ندارد و تنها برخی از مشکلات آنان نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار و یا حتی کیفیت نامناسب برخی از قسمت‌های اتومبیل باعث شده است تا خودروهای ذکر شده نسبت به رقبای خود غیرقابل اعتماد باشند، هرچند در این بین مشکلاتی هم وجود دارد که می‌تواند صاحبان اتومبیل‌های ذکر شده را کلافه کند.
برای آشنایی بهتر شما با مجله "کانسومر ریپورتز"، باید گفت که این مجله در آمریکا و با نام رسمی "Consumer Reports" فعالیت خود را از سال 1936 میلادی آغاز کرده است و عمده فعالیت‌های خود را بر روی مصرف کنندگان، آموزش‌های عمومی و حمایت از آنان معطوف کرده است که حوزه مشخصی نداشته و در تمامی زمینه‌ها اگر مصرف کننده حضور داشته باشد، ورود پیدا می‌کند. در تمام زمینه‌های فعالیت این مجله، تاکنون 7 میلیون مشترک برآورد شده است که با این مجله همکاری مستقیم و غیرمستقیم دارند. جالب است بدانید هزینه تست‌های سالیانه این مجله برابر با 25 میلیون دلار عنوان شده است.
به بحث اصلیمان برگردیم، به 10 خودرویی رسیدیم که از دید مجله کانسومر ریپورتز و همچنین از دید موسسه J.D. Power به عنوان خودروهای غیرقابل اعتماد بازار معرفی شده‌اند، حال ما هم به ترتیب به معرفی 5 خودروی آخر لیست خواهیم پرداخت تا برای فردا یک لیست جذاب‌تر داشته باشیم و به معرفی 5 خودروی اول لیست خواهیم پرداخت که از سوی مجلات ذکر شده کمترین نمره اعتماد را دریافت کرده‌اند.


10- مرسدس بنز CLA
شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که محصولات کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در این لیست دیده شود، اما خودروی مرسدس بنز CLA در مدل‌های 2014 به عنوان عضو کوچک خانواده مرسدس بنز و همچنین یک عضو لوکس در بین خودروهای غیرقابل اعتماد دیده می‌شود که حتی در سال 2017 میلادی از دید مجله "کانسومر ریپورتز" در بین بدترین خودروهای لوکس جهان قرار گرفته است، اما با این وجود یک نمره متوسط از سوی کانسومر ریپورتز دریافت کرده است تا با اختلافی اندک نسبت به رقبا در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد، هرچند این خودرو تنها خودروی مرسدس بنز و تنها برند آلمانی در این لیست خواهد بود.

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA


9- فورد فوکوس
خودروی فورد فوکوس که در ظاهر می‌تواند یک خودروی جذاب آمریکایی باشد و در بازارهای اروپایی بویژه بازار بریتانیا یک فروش چشمگیر دارد، از دید "کانسومر ریپورتز" و همچنین موسسه "J.D پاور" در بین 10 خودروی غیرقابل اعتماد قرار گرفته است تا علت فروش نه چندان مطلوب این خودرو در بازار آمریکا مشخص شود، هرچند این خودرو از سوی کانسومر ریپورتز نمره 3 از 5 دریافت کرده است که باعث شده در جایگاه نهم لیست قرار گیرد.

فورد فوکوس

فورد فوکوس


8- فورد فیستا
فورد فوکوس در این لیست تنها نیست و برادر کوچک‌تر آن یعنی "فورد فیستا" هم می‌تواند یکی دیگر از خودروهای غیرقابل اعتماد و فعال در بازار ایالات متحده آمریکا باشد. در این خصوص J.D. Power خودروی فورد فیستا را غیرقابل اعتمادترین خودروی سایز کوچک معرفی کرده است که مشکل اصلی آن می‌تواند دوام و عمرمفید بسیار کم لوازم بکار رفته داخل کابین باشد و در ادامه همین موضوع باعث شده است تا خودروی فورد فیستا تنها موفق به دریافت نمره 1 از 5 توسط "کانسومر ریپورتز" شود.

فورد فیستا

فورد فیستا


7- فیات 500L
اگر به خاطر داشته باشید، روزهای گذشته در رابطه با محصولاتی صحبت کردیم که بعد از 5 سال استفاده، بیشتری افت قیمت را برای صاحبان خود دارند و در صورت فروش آنان بعد از گذشت 5 سال، قیمت آنان به شدت کاهش پیدا کرده و می‌توانند ضرر بزرگی برای مالکان خود داشته باشد. حال اگر به خاطر داشته باشید، خودروی فیات 500L هم در این لیست حاضر بود که حالا با رسیدن به خودروهای غیرقابل اعتماد بازار، باز هم شاهد حضور این خودرو در جایگاه "هفتم" لیست هستیم که می‌تواند یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت شدید این خودرو بعد از گذشت چند سال باشد. به طور کلی، این خودرو از سوی J.D پاور در تمامی زمینه‌ها و قسمت‌های مختلف خودرو ضعیف توصیف شده است و از طرفی دیگر، مجله کانسومر ریپورتز نمره این اتومبیل را 1 از 5 تعیین کرده است، هرچند این خودرو در سال 2017 میلادی در بین بدترین خودروهای سال هم قرار گرفت تا دیگر جای خالی برای افزودن صفت منفی به این خودرو نباشد!.

فیات 500L

فیات 500L


6- دوج دارت
بدون شک کمپانی خودروسازی "دوج" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده خودرو نه تنها در بازار ایالات متحده آمریکا، بلکه در بازارهای جهانی شناخته خواهد شد، اما محصولات این شرکت یکی پس از دیگری به لیست "غیرقابل اعتمادترین خودروهای بازار" اضافه شده است تا پایان این لیست در بخش اول با محصولات دوج و همچنین شروع این لیست در بخش دوم، باز هم با یکی دیگر از محصولات دوج باشد که فردا جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما در جایگاه "ششم" این لیست به خودروی "دوج دارت" خواهیم رسید که در تمامی قسمت‌های خود از سوی موسسه J.D پاور نمرات ضعیف دریافت کرده است و همین موضوع باعث شده تا مجله "کانسومر ریپورتز" هم این اتومبیل را بسیار ضعیف توصیف کند، هرچند در سال 2013 میلادی این خودرو از دید "کانسومر ریپورتز" دارای پایین‌ترین رتبه اعتماد بوده است.

دوج دارت

دوج دارت


نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/7
یکی از هزاران مشکل خودرو و خودروسازی در ایران اینه که بخاطر قیمتهای بالا بیشتر مردم میتونن خودروهایی رو بخرن که تنها مصرف شهری دارن و با همینا میرن تو جاده و مسافرت
این از عوامل تلفات بالا در سوانح جاده‌ای هم میتونه باشه
بیشتر خودروهای موجود در بازار متناسب با مسافتها و وضعیت توپوگرافی ایران برای مسافرت نیستن
1397/1/7
بفرما انوقت هی بد از خودروهای چینی میگد که فلانن و به امانن
ولی اون بنز clk بدید من همینطوری بدون اپشنم قبوله من اعتماد دارم 😀
1397/1/7
باید به این نویسنده ی خارجی این مقاله یه پراید بدیم تا مفهوم کلمه غیر قابل اعتماد در جاده رو بفهمه ؛ تا اینقدر ناشکری نکنه :|
1397/1/8
وقتی بنز و فورد و دوج شدن غیر قابل اطمینان ببین دیگه پراید و سمند و پرشیا کجان
با این دلار 5 تومانی همین پرایدشم برای جوونامون آرزو شده
1397/1/10
بابا چرت نگو اولین باری هست میبینم کسی از بنز ایراد میگیره بچه جون برو یه کم مطالعه کن آمار غلط نده مگه میشه سریعترین خودروی ۴ سیلندر دنیا قابل اعتماد نباشه اونم بعد ۱۵۰ سال خودرو سازی
1397/1/14
خیال میکنید بنز چیه؟ چرا بنزو بهترین ماشین میدونید؟ چون قدیمیه؟ چون خیییلی گرونه؟؟ اینم شد دلیل آخه؟ خیلی از شرکتایی مثل بنز چون برند سازی کردن فقط دارن پول برندشونو میگیرن. اگه همون امکانات یه بنز 1 میلیاردی رو یه هیوندای یا کیا داشته باشه خیلی قیمتش ارزونتره چون مث بنز شما الکی پول برند و اسمشو نمیگیره.
1397/1/10
همین که پراید جز این ده ماشین نیست افتخاره🤣🤣🤣🤣🤣
1397/1/11
پراید تو مقیاس جهانی ماشین حساب نمیشه وگرنه بود تو لیست
1397/1/12
پرایدازنظر قدرت مانوردر داخل شهر ومسیر های کوتاه فوق العاده هست ای کاش از نظر بدنه تقویت می شد.
1397/1/11
همینه که بنز نتونسته استاندارد های خودروسازی ایرانو پاس کنه