موضوعات داغ

معرفی تویوتا RAV4 جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک + فیلم

عکس مطلب اول
همیشه ایجاد اصلاحات در خودروهای پرفروش اندکی برای خودروسازان نگران کننده بوده است. RAV4 فقط محبوب ترین مدل تویوتا نیست بلکه سال گذشته بیش از 400 هزار دستگاه از آن در ایالات متحده به فروش رسید که بیانگر 15 درصد افزایش فروش نسبت به سال 2016 است. در حالی که نسل فعلی RAV4 همچنان خودروی پر فروشی است، تویوتا در حال ارائه یک مدل کاملا جدید از آن است.
اینطور به نظر می رسد که تویوتا برای بهبود یک SUV مدرن از قوانین جا افتاده پیروی می کند. مدل کاملا جدید RAV4 از پلتفرم TNGA تویوتا استفاده می کند که با وجود کاهش طول خودرو به اندازه یک چهارم اینچ، فاصله محوری آن را 1.2 اینچ افزایش داده است. نسل جدید RAV4 اندکی عریض تر و کوتاهتر از نسل قبلی خود است و نتیجه نهایی یک SUV است که قطعا بزرگتر و عضلانی تر از نسل قبلی خود به نظر می رسد. ترکیب رنگ دوگانه بدنه و سقف خودرو که در خودروهای کراس اوور و SUV رواج پیدا کرده است، ظاهر RAV4 جدید را اندکی برجسته تر نشان می دهد.
از نظر تئوری افزایش فاصله محوری باعث بهبود رفتار دینامیکی این SUV جدید و اورهنگ های (فاصله مرکز چرخ ها تا انتهایی ترین قسمت خودرو در جلو یا عقب) کوتاهتر جلو و عقب باعث بهبود توانایی های آفرودی آن می شود. سیستم 4 چرخ محرک جدید با قابلیت توزیع گشتاور متغیر نیز عامل موثر دیگری در بهبود رفتار دینامیکی این خودرو است زیرا علاوه بر اینکه می تواند 50 درصد از گشتاور را به چرخ های عقب انتقال دهد این توانایی را نیز دارد که گشتاور را بین چرخ های چپ یا راست توزیع کند. این سیستم از مجموعه ای کلاچ استفاده می کند که در شرایط رانندگی عادی بتواند انتقال گشتاور به چرخ های عقب را قطع کند و باعث بهبود مصرف سوخت شود. این سیستم یکی از 3 سیستم 4 چرخ محرک قابل سفارش برای RAV4 جدید است. علاوه بر این یک سیستم با تنظیمات معمولی تر و سیستم 4 چرخ محرک هایبرید i-AWD نیز وجود دارد که اکنون 30 درصد گشتاور بیشتر برای چرخ های عقب تولید می کند که با نیروی الکتریسیته به گردش در می آیند.

تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید


تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید


تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید


تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید همچنان از همان موتور آشنای 4 سیلندر بنزینی 2.5 لیتری در مدل های استاندارد و هایبرید استفاده می کند که به گفته تویوتا مصرف سوخت آن کمتر شده است. هنوز در مورد قدرت و مصرف سوخت این موتور چیزی اعلام نشده است ولی مدل های استاندارد با یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک جدید و مدل های هایبرید همچنان با گیربکس ضریب پیوسته CVT عرضه می شوند.

کابین تویوتا RAV4 جدید

کابین تویوتا RAV4 جدید


کابین تویوتا RAV4 جدید

کابین تویوتا RAV4 جدید

داخل کابین RAV4 جدید همه چیز محافظه کارانه به نظر می رسد. صفحه نمایش 7.0 اینچی استاندارد سیستم سرگرمی به موقعیت شناور روی داشبورد انتقال یافته است، صفحه نمایش 8.0 اینچی یک گزینه سفارشی است و سیستم صوتی Entune 3.0 تویوتا که با نرم افزار اپل کار پلی و سیستم دستیار صوتی Amazon Alexa سازگاری دارد نیز به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. با انتخاب سیستم صوتی Entune Audio Plus از صفحه نمایش بزرگتر با رادیوی Sirius XM بهره مند می شوید و در سیستم Entune پرمیوم یک سیستم ناوبری نیز به امکانات خودرو اضافه می شود. امکانات دیگر داخل کابین عبارتند از انبوهی از خروجی های USB، شارژرهای بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی JBL با توان 800 وات و آینه دید عقب جدید که می تواند به لطف دوربین نصب شده در ارتفاع بالا میدان دید وسیع تر از حالت عادی را در پشت این SUV نمایش دهد. در مدل Limited که گران قیمت ترین مدل RAV4 است از رینگ های 19 اینچی و انبوهی از تزئینات کرومی برخوردار می شوید.

طراحی چراغ جلوی تویوتا RAV4 جدید

طراحی چراغ جلوی تویوتا RAV4 جدید


طراحی چراغ عقب تویوتا RAV4 جدید

طراحی چراغ عقب تویوتا RAV4 جدید

نیازی نیست مبلغ اضافی برای سیستم های ایمنی این خودرو پرداخت کنید زیرا سیستم های مجموعه ایمنی Safety Sense تویوتا از قبیل سیستم اخطار تصادف از جلو همراه با شناسایی عابرین پیاده، سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل دینامیکی، سیستم اخطار خروج از لاین با کمک در هدایت فرمان و سیستم نور بالای خودکار، در تمام مدل های RAV4 به صورت استاندارد نصب می شوند. سیستم کمکی ردیاب مسیر یکی از سیستم های جدید برای سال 2019 است که یک سیستم شبه خودران است که در هدایت فرمان RAV4 به راننده کمک می کند و طبق گفته تویوتا خصوصا در ترافیک های سنگین و سفرهای طولانی در بزرگراه ها، فشار وارد بر راننده را کاهش می دهد و از رانندگی مطمئن پشتیبانی می کند. سیستم جدید دیگر سیستم شناسایی علائم ترافیکی است که می تواند علائم ترافیکی معینی را شناسایی کرده و به رانندگانی که احتمال دارد بی توجه باشند هشدار دهد. با این حال این نکته در خور توجه است که تویوتا برای اشاره به هیچ کدام از این سیستم های جدید از واژه خودران استفاده نمی کند.
تویوتا RAV4 جدید تا تابستان امسال وارد بازار نمی شود و مدل های هایبرید آن قرار است در سال 2019 وارد بازار شوند. قیمت مدل های مختلف آن نیز بعدا اعلام خواهد شد. برای اینکه مشخص شود آیا مدل جدید RAV4 نیز مانند مدل پیشین خود فروش موفقی را تجربه خواهد کرد یا نه باید تا سال بعد منتظر ماند.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/9
مثل همیشه بهتر از بقیه و پیشرو . به نظر میاد جثه بزرگتری هم داره
1397/1/9
جلوش تو سری قبل قشنگتر بود اما پشتش تو این سری
واقعا واقعا واقعا ارزششو داره خریدش چون میدونی 10 سال بدون خرج رو شاخشه
1397/1/9
طراحى داخلى و خارجى اين واقعا بده. خيلى هم بده. از نظر عملكردى هم كه تويوتا هميشه به جز چند مورد محدود متوسط بوده. البته نمى شه انتظار بيش ترى داشت. هرچى باشه تويوتا يه ماشين اقتصادى و ارزان قيمته و نمى شه ازش انتظار كارايى و ظاهر درجه يك داشت.
1397/1/11
شما فکر کنم یکی از ثروتمندان اروپایی هستی که تویوتا برات ماشین اقتصادی و ارزان قیمته
همه که مثل شما پورشه و مازراتی ندارن
1397/1/11
میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه ......
1397/1/9
به نظر میاد با سیستم چهار چرخ متحرک جدید ک ارتفاع بیشترش میشه باهاش آفرود رفت وبرای آفرود مناسب باشه
1397/1/9
طراحی جلو و پنجره رادیاتور چنگی به دل نمیزنه
جذاب بنظر نمیرسه
اما طراحی پشت خودرو راو 4 جدید بنظر میاد شبیه میتسوبیشی اوتلندر باشه
شاید تویوتا از طراح میتسوبیشی دعوت کرده
1397/1/9
روح nx در کالبد rav4
1397/1/9
کلا از سبک راو فور گذشته خارج شده..بیشتر شبیه يه suv به سبک آمریکایی ها شده. دماغه جلوش بنظر طراحی درستی نداره و خیلی حالت عمودی گرفته. داخلش ولی خیلی بهتر شده و فنی اش هم معلومه
1397/1/9
با درود و تبریک سال نو و آرزوی موفقیت ایرانیان عزیز

تویوتا از لحاظ فنی، کیفیت، دوام، اطمینان و راحتی؛ همیشه عالی بوده و خواهد بود.

RAV4 جدید در کل با ابهت و زیباست اما در نمای عقب، زیباتر از جلوست.

خوب تویوتا است دیگه. اگه به تویوتا ایراد بگیری و خوشت نیاد، باز هم از ته دل نمیتونی قبولش نکنی و با خودت میگی؛ بهتر از بقیه ماشیناست!
1397/1/10
واقعا طراحی های تویوتا خاصه، شاید مورد پسند همه نباشه اما حتما طرفدارای خودش را داره
این مدل هم عالیه و یه نکته مثبت این طراحی اینه که شبیه هیچ ماشینی نیست
1397/1/10
و باز هم یه طراحی ضایع از تویوتا ، صفحه کیلومتر و داشبورد هم که از سانتافه جدید کپی برداری شده خخخخ
1397/1/12
لطفا اینقدر سعی نکنید اسم اسباب بازی های بزک شده ی کره ای که طراحی همشون دزدی از بنز و آئودی و استون مارتین هست، بگذارین کنار تویوتا. اگه دوست دارین پول تویوتا بدین و آشغال کره ای سوار بشین ایرادی نداره ولی به تویوتا توهین نکنین.
1397/1/10
مدل 2016 رو میشه برترین راو 4 دونست . قیافه اینو بیریخت کردن
1397/1/14
عالیه ولی این تیکه های پلاستیکی روی گلگیر چیه آدم یاد رنو ساندرو میوفته
1397/1/14
با عرض احترام ایا مشخص شده رافور جدید کی وارد ایران میشود