موضوعات داغ

شاید بوگاتی شیرون هیچوقت به سرعت نهایی خود نرسد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بوگاتی شیرون همراه با محدود کننده الکترونیکی می‌تواند به سرعت 380 کیلومتر بر ساعت برسد، اما اگر کلید "تاپ اسپید" را استفاده کنید و اثرگذاری محدودیت سرعت را کمتر کنید، نیروی بیشتری از موتور به سمت چرخ‌های اتومبیل هدایت می‌شود تا سرعت آن به مرز 420 کیلومتر بر ساعت هم برسد، اما باتوجه به ادعای "اندی والاس" راننده تست شرکت خودروسازی بوگاتی، لاستیک‌های این خودرو کشش سرعتی بیش از 450 کیلومتر بر ساعت را هم خواهد داشت که فراتر از نیروی ارسالی موتور به سمت چرخ‌های اتومبیل است. هرچند این اواخر مدیرعامل جدید کمپانی خودروسازی بوگاتی اعلام کرده است که در حال حاضر اولویت اول آنان رسیدن به حداکثر سرعت نخواهد بود و ممکن است این کار هیچوقت صورت نگیرد!.

بوگاتی شیرون اسپرت

بوگاتی شیرون اسپرت


اگر به خاطر داشته باشید، ولفگانگ دوریمر مدیرعامل سابق کمپانی خودروسازی بوگاتی اعلام کرد که خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون سعی خواهد کرد یک رکورد جهانی برای سریع‌ترین خودروی تولید شده به ثبت برساند، اما این صحبت برای اواخر ماه ژوئن 2016 میلادی بوده است و حالا مدیرعامل جدید کمپانی خودروسازی بوگاتی یک برنامه ریزی متفاوت داشته و اخیرا اعلام کرده است که در حال حاضر رسیدن به حداکثر سرعت ممکن با خودروی هایپرکار "بوگاتی شیرون" در اولویت آنان نیست!.
وی در صحبت‌های خود افزود: رسیدن به حداکثر سرعت ممکن در اولویت من نیست و فکر می‌کنم که ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، حال ممکن است که خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون هیچگاه از تمامی 1500 اسب بخار قدرت خود استفاده نکند.

بوگاتی شیرون اسپرت

بوگاتی شیرون اسپرت


باوجود اینکه خودروی هایپرکار "بوگاتی ویرون" چیزی حدود 10 سال زمان برد تا به سقف تولید خود برسد، خودروی جدید بوگاتی شیرون یک عملکرد خارق العاده از خود به نمایش گذاشته و موفق شده تاکنون چیزی حدود 320 دستگاه سفارش داشته باشد که با بازدهی تولید 3 ساله به مشتریان عرضه می‌شود، به این صورت که اگر همین امروز نسبت به ثبت نام بوگاتی شیرون اقدام کنید، اتومبیل شما سه سال بعد و در سال 2021 میلادی تحویل داده خواهد شد که شاید همین موضوع باعث شده تا مدیرعامل کمپانی خودروسازی بوگاتی به فکر اولویت‌های دیگر این شرکت باشد تا اینکه بخواهد تمامی قدرت 1500 اسب بخاری بوگاتی شیرون را در عمل بکار گیرد، هرچند ممکن است در آینده شرایط تغییر کند.

بوگاتی شیرون اسپرت

بوگاتی شیرون اسپرت


فارغ از این مسائل، در ادامه جهت یادآوری بد نیست بدانید که بوگاتی شیرون در مقایسه با بوگاتی ویرون در سایزبندی بدنه، حدود 82 میلی متر طولانی‌تر، 40 میلی متر عریض‌تر و 53 میلی متر هم بلند‌تر از ویرون است که موجب افزایش 155 کیلوگرمی وزن آن نسبت به ویرون هم شده و حالا به عددی 1995 کیلوگرمی دست یافته است. در فضای داخل کابین هم شرکت سازنده ادعای افزایش ارتفاع سقف 12 میلی متری را کرده که از افزایش 53 میلی متری ارتفاع کلی خودرو نسبت به بوگاتی ویرون بدست آمده است.
در زیر کاپوت این خودرو هم یک پیشرانه 16 سیلندر قدرتمند‌ با حجم 8 لیتری مجهز به چهار توربوشارژر قرار گرفته که با قدرت 1479 اسب بخاری و گشتاور 1600 نیوتن متری خود می‌تواند شتاب صفر تا صد کمتر از 2.5 ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از 420 کیلومتر بر ساعت را به کمک جعبه دنده‌ دو کلاچه اتوماتیک دو محوری به ثبت رساند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/11
اینها همه حرفه. کوئینگزیسی آگرا براحتی 460 کیلومتر را چند ماه پیش زد. یعنی چی که اولویت ما نیست! یه روز کافیه بری پیست مخصوص آلمان و رکوردتو بزنی. عمرا بتونه رکورد آگرا را بزنه. بزودی هم هنسی سرعت بالاتر را میزنه و شیرون از خاطره ها محو میشه.
1397/1/12
ببخشید موتور بوگاتی زیر کاپوتش نیست!! تقریبا وسطشه
لطفا اصلاح کنید..
1397/1/14
حاجی موتور وسط هم باشه باز از کاپوت عقب بهش دسترسی دارن وقتی موتور عقبه نمیگن زیر صندوق عقب میگن زیر کاپوت یا زیر کاپوت عقب