موضوعات داغ

خودروی سال 96 بازار ایران را بشناسید، نتیجه نظرسنجی خودروی منتخب سال

عکس مطلب اول
اواخر سال گذشته بود که همانند سنوات گذشته خودروبانک اقدام به برگزاری نظرسنجی برای انتخاب خودرو سال 96 بازار ایران کرد. در این نظرسنجی خودروهای جدیدی که در سال گذشته وارد بازار ایران شده بودند و قبل از زمستان به دست مشتریان رسیده شده باشند. در حیطه این قوانین که مشابه سال های گذشته بود، در نهایت 17 خودرو انتخاب شدند و برای رای گیری به مدت حدود 1.5 ماه روی وبسایت خودروبانک قرار داده شد.
در این نظرسنجی بیش از 10 هزار نفر شرکت کردند که عدد قابل توجهی است و بدور از جنجال‌های گروهی و تعصب‌های هر برند اقدام به انتخاب خودروی محبوب خود کردند. در انتها همانطورکه در فیلم ویژه نوروز خودروبانک نیز گفته شد، خودروی رنو کولیوس با کسب رای بیش از 2200 نفر به عنوان خودروی منتخب سال 96 انتخاب شد که فاصله زیادی با گزینه دوم یعنی نیسان ایکس تریل داشت. همانطورکه در نتیجه نظرسنجی می بینید، بعد از این دو خودرو، تویوتا CHR و بسترن B30 به ترتیب رتبه های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.
نکته قابل ذکر در مورد نتیجه این نظرسنجی، این است که خودروهای خاصی چون دی اس 3 و یا هیوندای i10 بازار خاص و محدودی دارد و تعداد کم رای ها در این نظرسنجی نشان از بد بودن و یا عدم رضایت مشتریان از این نوع خودروها نیست و چون این مدل خودروها مخاطبین و خاص و به تعداد کمتری دارند، به طبع طرفداران این نوع خودروهای نسبت به خودروهای معمول بازار کمتر هستند. اما به طور مثال عدم کسب رتبه مناسب برای پژو 2008 که قرار بود خودروی پرفروش ایران خودرو باشد را می توان به عرضه نامناسب و یا قیمت بالاتر از انتظار نهایی تفسیر کرد. همچنین جیلی GC6 با توجه به عرضه بسیار کم در طول سال 96 توانسته رتبه نسبتاً قابل قبول را بدست آورد.
در نهایت می توانید نتایج نظرسنجی خودروی منتخب سال را در زیر مشاهده کنید:

نتیجه نظرسنجی خودرو منتخب سال 96

نتیجه نظرسنجی خودرو منتخب سال 96

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/16
سلام . نمیخوام این سایت رو متهم به طرفداری از برند خاصی کنم ولی در هر مقایسه ای که دارید و در هر بررسی خودرویی که انجام میدید برنده حتمی برند رنو و خودرو تالیسمان و یا کلیوسه . دیگه ادم نخونده میدونه نتیجه چیه . وسوال اینه که چرا؟
1397/1/18
آقا بهزاد عزیز این نظر سنجی توسط خود مردم انجام شده و همه خودشون رای دادن و عوامل خودروبانک در نتیجه نظر سنجی هیچ نقشی نداشتند حالا شما به جای خسته نباشید گفتن اینجوری نظر میدی!!!!
1397/1/16
سلام
به نظر من بهتر بود خودروهایی که در حال حاضر میشه از کارخونه خرید رو تو نظرسنجی قرار میدادید
یه سری ماشینا چند سال یکبار مدل جدیدشون میاد :)
1397/1/16
الان همین نظر سنجی میره به گوش دلسوزان مردم میرسه و باعث میشه 10تومن میذارن رو قیمتش و روز به روز گرون تر هم میکنن!!! کیه که بخره! باز 200تومن ارزش داشت ولی قیمت الانش عمراااااااااااااااا...
1397/1/16
به نظر من اوتلندر از کولیوس و ایکس تریل هم بهتره در مجموع
1397/1/16
رنو کلیوس واقعا خودروی قابل و شایسته ای است.هم از نظر المان های طراحی و هم فنی و کیفیت قطعات.لطفا فیلم بررسی شو تهیه بفرمایید.مرسی
1397/1/17
خودروی رنو تلیسمان در اینجا غایب است ! , اگر بود احتمالا رتبه اول را کسب میکرد .
1397/1/18
ماشاالله دنا پلاس ابر خودروی ایرانی
1397/1/19
معمولا در چنین مقایسه هایی در دنیا خودروهای هر گروه را با خودشان مقایسه می کنند و رسم نیست که مثلا خودروی شاسی بلند را با چهاردر سواری مقایسه کنند!
1397/1/20
یه حساب سرانگشتی کردم نزدیک یازده هزار نفر نظر دادن، و سه خودرو اول نزدیک به ۴۰ درصد نظرات رو به خودشون اختصاص دادن واقعا مردم ایران این قدر میلیونر هستن که این سه تا ماشین رو انتخاب کردن یعنی سوار شدن و نظر دادن؟؟ یا فقط از نزدیک دیدن و شایدم یه دوری باهاش زدن؟؟؟، کیه که میگه مردم ما دارن رنج میکشن، واللا
1397/1/20
لطفاً اين سؤال منو جواب بديد ماشيني مثل برليانس كه از سال 94 تا الان تو بازار بوده و كلي مشتري داره تو خيابونم پره تو ليست شما نيست بعد جيلي gc6 كه من تا حالا تو خيابون نديدم در رتبه بعد از دنا پلاس قرار گرفته مردمو واقعاً چي فرض كرديد شما؟
1397/1/22
پس چرا آمار فروش خودروها یک چیز دیگه است تو بازار