موضوعات داغ

تویوتا GT86 جدید با موتور 2.4 لیتری می آید

عکس مطلب اول
در سال 2012 بود که حاصل پروژه مشترک سوبارو و تویوتا سرانجام وارد بازار شد. اکنون که تویوتا GT86 و سوبارو BRZ به پایان چرخه حیات خود نزدیک می شوند، زمان بحث و گفتگو در مورد نسل دوم آنها فرا رسیده است.
بر اساس گزارش Japan Times این دو خودروساز در حال کار روی پروژه افزایش حجم این موتور باکسر در این دو خودروی دیفرانسیل عقب هستند.
احتمالا حجم این موتور 4 سیلندر از 2000 به 2400 سی سی افزایش خواهد یافت و به خاطر نوع موتور که باکسر است از مرکز ثقل پایینی برخوردار است. مسلما افزایش قدرت و گشتاور ناشی از این افزایش حجم کاملا جلب توجه می کند. در یک به روز رسانی میان دوره ای فقط 5 اسب بخار به قدرت این دو خودرو اضافه شد.
با این حال امیدواریم مهندسان هویت این موتور را تغییر دهند زیرا با وضعیت فعلی زیاد مناسب یک خودروی اسپرت نیست. حتی شایعه شده است که در نسل بعدی این خودروها از نسخه ارتقا یافته پلتفرم مزدا MX-5 نسل ND استفاده خواهد شد.
از طرفی استفاده از پلتفرم مزدا برای این خودروها تاسف بار است زیرا رقابت همیشه خوشایند است و با این کار خودروهای رقیب به هم نزدیکتر می شوند. از طرف دیگر شاسی کاملا جدید و فوق العاده سبک مزدا از تنظیم متفاوتی برخوردار می شود که وظیفه سنگینی که بخشی از فلسفه مزدا میاتا است را در بر نمی گیرد.
با این حال ما زیاد به این شایعات توجهی نمی کنیم زیرا میاتا یک خودروی دو نفره است در حالی که GT86 این افتخار را دارد که کوچکترین کوپه 4 نفره جهان است.

تویوتا GT86

تویوتا GT86


تویوتا GT86

تویوتا GT86

علاوه بر این، شایعه شده است که تویوتا در حال زنده کردن شکوه خودروهای اسپرت دهه 90 خود است که شامل خودروی فوق سبک MR2، سلیکا و سوپرا می شود.
اکنون که همکاری تویوتا و بی ام و باعث بازگشت سوپرا شده است احتمالا ثمره همکاری تویوتا و مزدا نیز به جای معرفی نسل بعدی GT86، بازگشت MR2 خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد