موضوعات داغ

پایان یک افسانه؛ خداحافظی با قدرتمند ترین رودستر مرسدس بنز

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
طرفداران مرسدس بنز SL65 AMG بهتر است که زودتر برای خرید این خودرو اقدام کنند چون اخبار رسیده نشان می دهند که مرسدس به زودی تولید این خودرو را متوقف خواهد کرد.
این مدل که به عنوان قوی ترین و پرچمدار خودروهای رودستر مرسدس شناخته می شود به یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر تویین توربو مجهز است که در آخرین نسخه توانایی تولید 604 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور را دارد.
این موتور با موتور مورد استفاده در مرسدس AMG G65، مرسدس میباخ S650 و مرسدس بنز S65 یکسان است. این موتور همچنان پایه‌ و ساختار اصلی موتور خودروهای پاگانی هوآیرا و آستون مارتین DB11 را تشکیل می دهد.
همچنین به احتمال زیاد عرضه ی این موتور روی مرسدس G کلاس نیز به زودی متوقف خواهد شد و این موتور را تنها در مدل می باخ S650 خواهیم دید. البته اگر مرسدس تصمیم بگیرد نسخه ای لوکس از مدل SL را با برند می باخ عرضه کند در این صورت می توان امید داشت تا این موتور دوباره روی این مدل برگردد. تا اینجای کار اما آنچه مشخص شده است این است که نسل بعدی مرسدس SL از قوای محرکه هیبریدی 800 اسب بخاری یکسان با مدل AMG GT چهار در برخوردار خواهد بود.
مرسدس تولید مدل 12 سیلندر SL600 را در نسل قبلی این خودرو که سال 2009 عرضه شده بود متوقف کرد و در نسل فعلی کد SL600 دیگر وجود ندارد حالا هم از ماه آینده تولید مدل SL65 متوقف خواهد شد. این بدان معناست که یک خودروی رودستر 12 سیلندر از بازار حذف می شود و تنوع این سگمنت از خودروها محدودتر خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/20
برم زودتر بخرم تا تموم نشده. خدا رو شکر هم دلار ارزونه هم تعرفه ی واردات صفره هم با این حجمِ موتور و قیمتی که داره مجوز واردات داره. با وجودی که قابل مقایسه با برخی از محصولاتِ داخلی نیست اما گزینه ی بدی هم به حساب نمی یاد. همین رنگی میخرم. ممنون از اطلاع رسانی به موقع.
1397/1/21
قشنگ بود :))))
1397/1/21
عالی بود عزیز . دیگه از این بهتر نمیشد جواب داد. 1000 لایک.