موضوعات داغ

فانتزی یا تراژدی؟ وقتی پورشه، مکلارن و بنتلی دست بکار ساخت خودروهای درون شهری می شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در اغلب بازارهای جهانی بویژه بازار اروپا، خودروهای شهری جایگاه ویژه‌ای دارند و گاهی اوقات مشتریان علاوه بر خودروهای مسافرتی، یک خودروی کوچک شهری دارند تا به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. همانطور که می‌دانید، عموم خودروهای شهری دارای قیمت پایینی هستند و از تجهیزات کمتری نسبت به دیگر سگمنت‌ها بهره می‌برند، اما اگر یک شرکت خودروسازی لوکس به فکر تولید یک اتومبیل کوچک شهری باشد، به نظر شما نتیجه آن چگونه خواهد بود؟!.
اگر به خاطر داشته باشید، در سال 2011میلادی شرکت خوروسازی استون مارتین یک خودروی شهری کوچک تحت عنوان "سیگنت" رونمایی کرد که در واقع یک خودروی "موتور جلو- محور جلو محرک" بوده و با همکاری شرکت "تویوتا" ساخته شده است، هرچند این خودرو به دلیل قیمت بسیار بالای خود مشتریان زیادی نداشته و به نوعی یکی از پروژه‌های شکست خورده استون مارتین به شمار می‌آید. اما با این وجود باز هم طراحان مستقل صنعت خودروسازی دست بکار شده و برمبنای خودروی شهری "فیات 500"، خودروهای شهری مختلفی برای "پورشه"، "مکلارن"، "بنتلی"، "لینکلن" و یا حتی شرکت خودروسازی "فراری" آماده کرده‌اند که در ادامه می‌توانید شاهد جزییات و طراحی جالب و بامزه آنان باشید.

طرح فراری بر روی فیات 500

طرح فراری بر روی فیات 500


در بین طرح‌های ارائه شده، خودروی شهری پورشه یک طراحی ظریف دارد و می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای خانم‌ها باشد که برای شکل گیری آن از طراحی "پورشه پانامرا" الگوبرداری شده است. خودروی شهری "لینکلن" و "بنتلی" طراحی جالبی ندارند و بیشتر از همه برای افراد سالمند مناسب خواهند بود، اما در عوض دو خودروی شهری "مکلارن" و "فراری" دارای طراحی اسپرت و جذاب بوده و می‌توانند یک گزینه کاملا مناسب برای جوانان باشند، اما متاسفانه هیچ یک از طرح‌های ارائه شده واقعی نیستند و انتظار هم نمی‌رود که از سوی شرکت‌های بزرگی همچون مکلارن، پورشه، فراری و یا حتی شرکت خودروسازی "بنتلی" یک خودروی کوچک شهری معرفی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد