موضوعات داغ

کیا به جنگ بزرگان می رود، اینبار مرسدس بنز + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید هیچکس فکر نمی کرد که در سال 2018 کیا با مدل استینگر GT به رقابت با مرسدس بنز C43 AMG بپردازد اما این یک حقیقت است که کیا استینگر خودرویی بسیار توانا و قدرتمند است. البته این دو برند به هیچ عنوان رقیب مستقیم یکدیگر نیستند ولی با این حال گویا کیا بدش نمی آید که با خودروهای سطح بالایی همچون مرسدس بنز رقابت کند. اخیرا نیز در یوتیوب ویدیویی منتشر شده است که مقایسه ای در شتاب و حداکثر سرعت بین این دو خودرو را نشان می دهد.
هر دو خودروی مرسدس AMG C43 و کیا استینگر GT به موتورهای V6 تویین توربو مجهز هستند. موتور کیا دارای 3.3 لیتر حجم است و می تواند 365 اسب بخار قدرت و 509 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در سمت دیگر مرسدس با موتور 3 لیتری خود قرار دارد که توانایی تولید 362 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور را دارد. همانطور که ملاحظه می کنید مشخصات هر دو خودرو روی کاغذ بسیار نزدیک به هم است اما باید به این مورد اشاره کنیم که کیا فاقد سیستم چهارچرخ محرک است در حالی که مرسدس C43 به صورت استاندارد به این سیستم مجهز است.

کیا استینگر GT

کیا استینگر GT

تفاوت دیگر این دو خودرو در قیمت آنها است. قیمت کیا استینگر GT از 38 هزار دلار در مدل دیفرانسیل عقب آغاز و به 41 هزار دلار در مدل چهارچرخ محرک می رسد. قیمت کیا در حدود 10 هزار دلار از مرسدس بنز ارزان تر است. البته اگر کیا را با تمامی آپشن ها سفارش دهید قیمت آن به راحتی می تواند به 50 هزار دلار نیز برسد.

مرسدس بنز C43 AMG

مرسدس بنز C43 AMG

در این فیلم همانطور که می بینید هر دو خودرو تلاش می کنند تا به حداکثر سرعت خود دست پیدا کنند و در نهایت مشخص می شود که مرسدس دارای حداکثر سرعت کمی بیشتر در مقایسه با کیا استینگر است. البته در بحث شتاب گیری دو خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند و مرسدس با اختلاف بسیار کمی بهتر عمل می کند.
گرچه دو خودرو عملکردی نزدیک دارند و البته مرسدس خودرویی با کیفت تر و با برندی معتبر تر است اما اگر قیمت پرداختی را نیز در نظر بگیرید در این صورت است که کیا استینگر GT نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.
در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را از دست ندهید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/22
قدرت و خلاقیت کره در حال نمایش است رقابت با مهمترین برند اتومبیل دنیا