موضوعات داغ

6 نکته جالب در مورد تویوتا RAV4 جدید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از مهم ترین خودروهایی که در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 رونمایی شد نسل جدید تویوتا راو4 بود که این خودروی جدید پنجمین نسل از این کراس اوور پر فروش محسوب می شود. انتظار می رود که مدل جدید این خودرو نیز فروش خوبی را تجربه کند. اما در ادامه می خواهیم به نکات جالبی در خصوص این خودرو بپردازیم که دانستن آنها می تواند برای علاقه مندان خودرو جذاب باشد.

قدرت بیشتر و مصرف کمتر
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

مدل جدید تویوتا راو4 به یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.5 لیتر مجهز است که به جای گیربکس شش دنده اتوماتیک از یک گیربکس جدید 8 دنده ی اتوماتیک بهره مند شده است. هنوز قدرت موتورهای این خودرو اعلام نشده است اما مدیر تویوتا گفته است که قدرت موتورهای این خودرو در مقاسه با نسل قبلی 15 درصد افزایش پیدا کرده اند. تویوتا همچنین وعده داده است که این خودرو دارای بهترین وضعیت مصرف سوخت در میان تمامی رقبایش باشد.

قوی ترین مدل هیبریدی
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 در 9 تیپ مختلف عرضه خواهد شد که قوی ترین و سریع ترین آنها مدل XSE هیبریدی است. تویوتا با توجه به وجهه خوبی که تویوتا پریوس توانسته در بازار آمریکا پیدا کند تصمیم گرفته است مدل هیبریدی راو4 جدیدی را نیز که دارای مصرف سوخت کمتری است به بازار عرضه کند. همچنین در مدل هیبریدی جدید این خودرو باتری ها در زیر صندلی های عقبی کار گذاشته شده اند و به همین خاطر دیگر فضایی از صندوق عقب اشغال نشده است.

پلتفرم جدید TNGA و کارایی بهتر
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

تویوتا در کراس اوور جدید خود از پلتفرم جدید با نام TNGA استفاده کرده است. به این ترتیب در حالی که نسل قبلی این خودرو دارای پلتفرم کلاس C و مشابه با تویوتا پریوس بود حالا نسل جدید این خودرو داری پلتفرم کلاس K و مشابه با خودروی بزرگتر آوالون و کمری است. به این ترتیب فاصله محوری تویوتا راو4 جدید به 105.9 اینچ افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه عرض محورهای خودرو نیز بیشتر از قبل شده است و در نتیجه خودرو دارای فضای داخلی بیشتری است. این تغییرات همچنین سبب شده است تا تویوتا برای نخستین بار در این خودرو بتواند از رینگ های 19 اینچی استفاده کند.

بزرگتر ولی سبک تر
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

پلتفرم TNGA توانایی های دینامیکی بیشتری را برای راو4 به ارمغان آورده است. مقاومت شاسی این خودرو 57 درصد بیشتر از قبل شده است و فناوری های جدیدی نیز در این خودرو به کار رفته اند. با وجود امکانات زیاد و تجهیزات ایمنی فعال نصب شده روی این خودرو اما نسل جدید راو4 در مقایسه با قبل دارای 25 کیلوگرم وزن کمتری است و 4 درصد سبک تر از قبل شده است.

سیستم چهارچرخ محرک کارآمد تر
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 اولین خودوی این شرکت روی پلتفرم TNGA است که به سیستم چهارچرخ محرک مجهز می شود. این خودرو همچنین اولین محصول تویوتا است که به سیستم تغییر بردار گشتاور دینامیک مجهز است. این سیستم در کنار دیفرانسیل های هوشمند این خودرو می توانند سرعت چرخ ها را دقیقا تنظیم کنند. سیستم چهارچرخ محرک جدید تویوتا می تواند تا 50 درصد نیرو را به محور عقب منتقل کند و در صورت نیاز حتی توانایی ارسال نیرو را تنها به یک چرخ خاص دارد.
مدل هیبریدی راو4 نیز به یک سیستم چهارچرخ جدیدی با نام AWD-i مجهز خواهد شد که عملکرد بهتری از قبل دارد. تویوتا همچنین فعلا برنامه ای برای تولید مدل پلاگین هیبریدی و یا تمام برقی راو4 ندارد.
تویوتا در این خودرو سیستم انتخاب حالت های رانندگی نیز نصب کرده است که دارای حالت های برف، گل، شن، صخره و خاک است. سیستم کمکی فرود از سراشیبی نیز در راو4 جدید به صورت استاندار موجود است.

دید بهتر
تویوتا راو4 جدید

تویوتا راو4 جدید

برای دید بهتر راننده در این خودرو آینه های جانبی به روی درها منتقل شده اند تا شیشه را اشغال نکنند. گرچه چنین طرحی ممکن است از بیرون کمی نامعمول باشد اما اثر مثبتی روی دید راننده گذاشته است. همچنین برای اولین بار در راو4 جدید سقف پانوراما نیز عرضه می شود.دوربین دید عقب و دوربین دید اطراف نیز از دیگر امکانات این خودرو هستند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/14
عشق عشق
1397/2/14
زنده باد کیفیت ایا اینم میاد ،واقعا باوجود این وکولئوس و ایکس تریل وتیگوان ایا حتی یک نفر هم میمونه سانتافه بخره؟؟؟!!!
1397/2/14
سانتافه ماشین بدیم نیست.فقط با این قیمت نمیصرفه
1397/2/14
بله میخرن در حال حاضر پرفروش ترین شاسی بلند کشوره. پراید نیست که بگیم اندازه وسع مردم همینه با پول سانتافه میشه همین هایی که شما گفتی و خرید ولی بازار دست سانتافه و سورنتو هست و همچنین کولئوس
1397/2/14
چقدر هیجان زده شدی دادا ! خودتو کنترل کن اونوقت ژاپنی ها میگن اینا ندید بدیدن !
1397/2/14
خبر دارین کی میاد ؟ ایران میاد ؟
1397/2/16
سلام عاشق کیفیت خیلی نامردی ها یه نفر در برابر چار نفر اما تجربه ثابت کرده قدر قدرته تا حالا از پس سه تاشون در امده تیگوان هم مالی نیست شاخشو میشکنه دوست عزیز مزاح بود