موضوعات داغ

صندلی ایمنی کودک مجهز به ایربگ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر کمپانی خودروسازی ولوو تولید کننده صندلی اتومبیل بود، به احتمال زیاد یکی از محصولات آن صندلی کودک به همراه ایربگ‌های ایمنی بود، اما در واقع این کار را شرکت Maxi-Cosi انجام داده و اولین صندلی کودک مجهز به ایربگ‌های ایمنی را تولید کرده و مهم‌تر از آن، اقدام به تولید و عرضه آن در بازار کرده است که در حال حاضر تنها در بازار انگلستان پیدا می‌شود.

صندلی کودک AxissFix Air

صندلی کودک AxissFix Air


AxissFix Air، نام پروژه این شرکت برای تولید یک صندلی ایمن کودک است که با همکاری شرکت Helite توسعه پیدا کرده و موفق به دریافت جایزه برتر از سوی موسسات ایمنی و تولید کننده صندلی‌های ایمن شده است. طبق گفته شرکت سازنده، این نوع صندلی برای کودکان 61 الی 105 سانتی متر مناسب خواهد بود و با سود جستن از پایه‌های چرخشی 360 درجه و همچنین تسمه‌های Isofix ، می‌تواند نصب و راه اندازی آسان برای کاربران خود داشته باشد. اما ویژگی اصلی این صندلی کودک همانطور که اشاره کردیم، می‌تواند 2 کیسه هوای ایمنی در پدهای شانه صندلی باشد که در هنگام تصادف کمتر از 0.05 ثانیه باز شده و به مهار بهتر کودکان و عدم آسیب دیدگی آنان کمک می‌کند.

صندلی کودک AxissFix Air

صندلی کودک AxissFix Air


طبق آزمایشات انجام شده بر روی این صندلی، گفته می‌شود که فشار وارد شده بر روی سر و گردن کودکان به هنگام تصادف حدود 55 درصد کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند آسیب‌های احتمالی را به حداقل ممکن برساند. البته این شرکت در حال حاضر تنها بر روی صندلی‌های ایمنی کودک و تولید آنان تمرکز دارد، اما این موضوع اجتناب ناپذیر خواهد بود که در صورت موفقیت این نوع صندلی در بازار، شرکت سازنده به فکر طراحی و ساخت صندلی‌های جدید برای کاربران بزرگسال باشد.
در پایان لازم به ذکر است که صندلی ایمنی AxissFix Air ساخته شرکت Maxi-Cosi، در بازار بریتانیا و در تمامی فروشگاه‌های معتبر لوازم خانواده به قیمت 550 پوند (حدود 783 دلار) فروخته می‌شود.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد