موضوعات داغ

امکان همکاری مستقیم دایملر با کمپانی جیلی در خاک چین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه‌های گذشته در خودروبانک گفته شد که شرکت خودروسازی "جیلی" برای گسترش فعالیت خود در عرصه جهانی، اقدام به خرید 10 درصد از سهام "دایملر" کرده است تا با انجام این کار بتواند در مرحله اول یک شریک قدرتمند تجاری داشته باشد و سپس با تشکیل این اتحاد، بتواند در توسعه فناوری‌های "الکتریکی" مشارکت داشته باشد. حال اخیرا صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که کمپانی خودروسازی دایملر به فکر همکاری مستقیم با شرکت خودروسازی "جیلی" برای گسترش فعالیت خود در بازار چین است، هرچند شرکای قبلی دایملر همچنان در اولویت قرار دارند.
اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته مدیرعامل کمپانی خودروسازی "دایملر" عنوان کرد: طرح جیلی یک چالش بسیار بزرگ پیش روی آلمانی‌ها گذاشته است. شرکت خودروسازی مرسدس بنز در حال حاضر اتحاد خود را با "رنو نیسان" برقرار کرده و برای تولید محصولات خود در کشور چین، با شرکت خودروسازی "بایک" وارد همکاری شده است. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی دایملر شریک تجاری "BYD" بوده و با سرمایه گذاری مشترک، اقدام به راه اندازی برند "دنزا" برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی کرده است.
باوجود این شرایط، در هفته‌های گذشته مدیرعامل کمپانی خودروسازی "دایملر" در نشست سالانه سهامداران کمپانی خودروسازی دایملر عنوان کرد: گفتگوهای ما با آقای "لی شیفو" به عنوان مالک و رئیس شرکت خودروسازی "جیلی" تاکنون بسیار مثبت بوده است و وی قصد دارد تا سرمایه گذاری خود را در کمپانی خودروسازی دایملر حفظ کرده و از اقدامات و استراتژی ما برای مدت زیادی حمایت کند. از طرفی دیگر بازار بزرگ چین یکی از مهم‌ترین بازار هدف برای ما خواهد بود و می‌توانیم از شرکای بیشتری در این کشور و موقعیت آنان استفاده کنیم. هرچند بار دیگر تکرار می‌کنیم که در حال حاضر شریک اصلی ما در کشور چین برای مرسدس بنز، شرکت خودروسازی "بایک" خواهد بود که با همکاری و سرمایه گذاری مشترک، اقدام به تاسیس و راه اندازی سایت‌های اختصاصی تولید اتومبیل در خاک چین کرده‌اند. ولی سهام دایملر در دستان "لی شیفو" می‌تواند فرصت و موقعیت جدیدی ایجاد کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/28
سلام ی پیشنهاد دارم اینکه تو سایت قسمتی هم برا ماشین سنگین در نظر بگیرید
1397/1/28
من موندم سود سرسام آور خودرو سازان ما در کجا هزینه میشه؟!!!!!!!!!!!!