موضوعات داغ

7 سوپر اسپرت مطرح جهان با سرعتی فراتر از خودروهای فرمول یک

عکس مطلب اول
برای اینکه با سرعت بیش از 370 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید نیازی نیست شخصی مانند لوئیس همیلتون باشید.
شکی نیست که خودروهای فرمول یک بسیار سریع هستند. هر رشته ای از کربن در ساختار آنها و حتی هر یک از پیچ های چرخ های آنها برای دستیابی به حداکثر عملکرد طراحی شده است، اما آیا خودروهایی وجود دارند که اجازه تردد در خیابان را داشته باشند و در عین حال سریعتر از خودروهای فرمول یک باشند؟ برای رانندگی در پیست جواب این سوال منفی است اما اگر بحث حداکثر سرعت مطرح شود جواب این سوال مثبت است زیرا بالاترین سرعتی که تا به حال توسط یک خودروی فرمول 1 ثبت شده است 371 کیلومتر در ساعت است که خودروی ویلیامز FW38 در سال 2016 به آن دست یافت.
مسلما سوپر اسپرت ها از نظر شتابگیری در خط مستقیم در حد خودروهای فرمول یک نیستند ولی بعضی از آنها می توانند به سرعت هایی دست یابند که حتی از حداکثر سرعت خودروهای فرمول 1 هم فراتر است! یکی از دلایل آن نیروی دانفورس بسیار بالا در خودروهای فرمول یک است که باعث می شود مقاومت آنها در برابر جریان هوا بسیار افزایش یابد و از حداکثر سرعت آنها کاسته شود زیرا خودروهای فرمول یک به این نیروی دانفورس عظیم برای سریع عبور کردن از پیچ ها نیاز دارند. البته نیروی دانفورس در سوپر اسپرت های خیابانی نیز وجود دارد ولی نه به اندازه خودروهای فرمول یک. در این مقاله 7 سوپر اسپرت مطرح دنیا را به شما معرفی می کنیم که حداکثر سرعتی فراتر از یک خودروی فرمول یک دارند ولی با خیال راحت می توانید برای یک خرید روزمره از آنها استفاده کنید!

1 – مک لارن F1 – حداکثر سرعت 386 کیلومتر در ساعت
مک لارن F1

مک لارن F1

اولین خودروی خیابانی مک لارن خیلی زود به خاطر عملکرد خیره کننده ای که داشت تیتر اول مقاله ها شد. مک لارن از همان مواد شگفت انگیز به کار رفته در خودروهای مسابقه ای ساخته شد و مجهز به یک موتور 12 سیلندر V شکل با حجم 6.1 لیتر بود که توسط بخش M پاور بی ام و تولید شده بود و 627 اسب بخار قدرت تولید می کرد که برای وزن 1140 کیلوگرمی این خودرو بسیار زیاد بود. مک لارن F1 در یک آزمایش توانست به سرعت 386 کیلومتر در ساعت دست یابد و به همین دلیل در میان علاقه مندان به خودرو به یک افسانه تبدیل شد.

2 – بوگاتی ویرون – حداکثر سرعت 408 کیلومتر در ساعت
بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

ساختن خودرویی که بتواند بیش از 400 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد کار بسیار دشواری است و انجام دادن این کار به صورت مطمئن امری غیر ممکن است. بوگاتی ویرون مظهر اوج قدرت گروه خودروسازی فولکس واگن است و توسط بهترین مهندسان این گروه خودروسازی طراحی شد. ویرون با موتور 16 سیلندر W شکل با قدرت 1001 اسب بخار توانست در سال 2005 رکورد سرعت 408.36 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. جالب است بدانید برای خنک کردن موتور غول پیکر 8.0 لیتری ویرون به 10 عدد رادیاتور نیاز است!

3 – SSC Ultimate آئرو – حداکثر سرعت 412 کیلومتر در ساعت
SSC Ultimate آئرو

SSC Ultimate آئرو

این خودرو در سال 2007 رسما سریعترین خودروی جهان بود و با حداکثر سرعت 412 کیلومتر در ساعت بوگاتی ویرون را شکست داده بود. این سوپر اسپرت امریکایی مجهز به یک موتور V8 با حجم 6.4 لیتر است که از دو توربوشارژر بهره می برد تا 1183 اسب بخار قدرت و 1483 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور برگرفته از کوروت C5R است. قدرت این موتور به چرخ های عقب منتقل می شود. اگر فکر می کنید رانندگی با خودرویی با این میزان قدرت وحشت آور است این موضوع را در نظر بگیرید که این خودرو حتی ABS یا سیستم کنترل هرزگردی نیز ندارد تا به وحشت شما اضافه شود!

4 – بوگاتی شیرون – حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت
بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

حتما اینطور فکر کردید که رتبه بالاترین سرعت مربوط به جدیدترین محصول بوگاتی است. شاید روزی اینطور باشد ولی هنوز آزمایش حداکثر سرعت با این خودرو انجام نشده است و تنها چیزی که بوگاتی در این مورد می گوید این است که شیرون می تواند به سرعتی فراتر از 420 کیلومتر در ساعت دست یابد. انتظار می رود با نصب تایرهای مناسب که بتوانند حرارت عظیم ناشی از حداکثر سرعت واقعی این خودرو را تحمل کنند چنین اتفاقی رخ دهد. با موتور 1479 اسبی شیرون می توان یک رکورد سرعت شگفت انگیز را ثبت کرد. عده ای بر این باورند که حداکثر سرعت واقعی شیرون حدود 463 کیلومتر در ساعت است.

5 – بوگاتی ویرون سوپر اسپرت – حداکثر سرعت 431 کیلومتر در ساعت
بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

با توجه به اینکه هنوز بوگاتی شیرون رکورد سرعتی از خود بر جای نگذاشته است، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با حداکثر سرعت 431 کیلومتر در ساعت سریعترین مدل بوگاتی است. در مورد این رکورد سرعت که در سال 2010 ثبت شد بحث و جدلی پیش آمد زیرا در مدل تولیدی ویرون سوپر اسپرت به خاطر حفظ ایمنی از یک محدود کننده الکترونیکی سرعت استفاده شده بود ولی سرانجام مقامات رسمی ثبت رکورد اینطور رای دادند که محدود کننده الکترونیکی یک عامل تقویت در این خودرو محسوب نمی شود. موتور ویرون سوپر اسپرت 1200 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور دارد که قویتر از مدل معمولی ویرون است.

6 – هنسی ونوم GT – حداکثر سرعت 435.21 کیلومتر در ساعت
هنسی ونوم GT

هنسی ونوم GT

هنسی ونوم GT یک سوپر اسپرت امریکایی دیگر است که حداکثر سرعت آن حدود 65 کیلومتر بیشتر از یک خودروی فرمول یک است. زمانی رکورد سریعترین خودروی خیابانی تولید سری جهان متعلق به این خودرو بود. موتور این خودرو 7.0 لیتر حجم دارد و با کمک دو عدد توربوشارژر 1261 اسب بخار قدرت و 1566 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در هنسی ونوم از شاسی لوتوس اگزیج با تقویت سنگین استفاده شده است. 435 کیلومتر در ساعت به این معناست که راننده ونوم GT می تواند به راحتی از خودروی ویلیامز با رانندگی والتری بوتاس در رقابت گرند پریکس مکزیک سبقت بگیرد! تنها 13 دستگاه از این خودرو ساخته شد.

7 – کونیخ زگ آگرا RS – حداکثر سرعت 447 کیلومتر در ساعت
کونیخ زگ آگرا RS

کونیخ زگ آگرا RS

در زمان نگارش این مقاله، کونیخ زگ آگرا RS با حداکثر سرعت تایید شده ی 447 کیلومتر در ساعت رسما سریعترین خودروی جهان است. شگفت انگیزتر از این موضوع این است که آگرا RS می تواند در عرض 36.5 ثانیه از صفر به 400 کیلومتر در ساعت و مجددا به حالت سکون برگردد! نیروی محرکه این خودرو موتور V8 توئین توربو با حجم 5.0 لیتر است که با پکیج سفارشی 1 مگاوات، قدرت آن به 1341 اسب بخار و گشتاور آن به 1370 نیوتن متر می رسد. تنها 25 دستگاه از این سوپر اسپرت سوئدی ساخته شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/7
مکلارن F1 ، اسطوره ای فراموش نشدنی
1397/3/8
احسنت حسین آقا.McLaren F1 افسانه صنعت خودرو