موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با جیلی GC6 یک چینی قابل پیش‌بینی

20 خرداد 1397

مقدمه

در سال 1386، وقتی تندر 90 به عنوان یک خودرو اقتصادی و ماحصل مهندسی قدرتمند رنو در تولید یک محصول مقرون به صرفه در ایران عرضه شد، کمتر کسی بر این باور بود که خودروسازان چینی روزی شانس عرض اندام در این کلاس را پیدا کنند، اما گذر 10 صفحه از تقویم نشان داد که جیلی به عنوان شرکتی برخواسته از صنایع یخچال‌سازی می‌تواند محصولی نزدیک به تندر 90 را در ایران روانه بازار کند. جیلی GC6 که در چین با پسوند عجیب کینگ کونگ شناخته می‌شود، اما سوال این است که آیا این کینگ کونگ چینی شانسی برای غلبه بر تکه آهن سخت و بی روح رومانیایی در بازار ایران دارد یا خیر؟

طراحی ظاهری

جیلی GC6 از نظر ابعادی بسیار نزدیک به تندر 90 به چشم می‌آید اما از نظر زیبا شناختی به سختی می‌توان به قضاوت کاملی در مورد این خودرو دست یافت.

در نمای جلو ترکیب رنگی جلوپنجره مشکی رنگ و قسمت نارنجی رنگ ابرویی بالای چراغ‌ها با پس زمینه سفید و آبی لوگوی جیلی، بیش از حد شلوغ و درهم به چشم می‌آید، اما سادگی طراحی در نمای بغل و هماهنگی نسبی اجزا در نمای عقب احتمالاً در مجموع شما را متقاعد می‌کند که با خودرو نسبتاً زیبایی طرف هستید و لااقل از این نظر جیلی GC6 نسبت به تندر 90 برتری نسبی دارد، اما وقتی پای قیاس با رقبای دیگری نظیر برلیانس یا دانگ فنگ وسط باشد، احتمالاً کفه ترازو کمی به ضرر جیلی تغییر می‌کند و کینگ کونگ چینی شانس دلربایی در برابر محصولات بازار مشترک پارس خودر و ایران خودرو را از دست می‌دهد.

فضای داخلی

با ورود به کابین سریعاً در می‌یابید که اثراتی از هوشمندی طراحان جیلی که پیش از این در سدان امگرند 7 مشاهده کرده بودیم در کابین GC6 هم دیده می‌شود، البته همانطورکه انتظار دارید تقریباً تمامی اجزای کابین از پلاستیک سخت و خشک شکل گرفته‌اند، اما در مجموع طراحی داشبورد نسبتاً مدرن و مناسب به چشم می‌رسد. طراحی مجموعه پشت آمپر مانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر بیشتر مناسب افراد تیز بین است و خواندن اعداد ریز مربوط به سرعت‌سنج و دورسنج چندان ساده نیست، اما وجود مانیتور بر روی داشبورد می‌تواند وجه تمایز بزرگ جیلی GC6 با خودروهایی نظیر تندر 90 باشد.

وسعت فضای کابین نیز قابل قبول است و مشکلی خاصی از این نظر وجود ندارد، طراحی صندلی نیمکت مانند عقب به شکلی انجام شده که در صورت اضافه شدن نفر سوم به سرنشینان عقب، معضل چندانی از نظر کمبود فضای عرضی ایجاد نشود.

مشخصات فنی

جیلی GC6 نیز مانند بسیاری از خودروهای چینی اقتصادی دیگر به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری با قدرتی در حدود 105 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر مجهز است، این میزان از قدرت و گشتاور توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود اما برنامه تولید شرکت عرضه‌کننده این خودرو بیش از هر چیز بر تحویل نسخه‌های اتوماتیک به مشتریان تمرکز دارد.

با این حساب می‌توان گفت که اعداد و مشخصات فنی جیلی GC6 بر روی کاغذ مزیتی نسبت به رقبا ندارد اما در خصوص ترمزها با توجه به استفاده از مدل چهار چرخ دیسک، حداقل این پتانسیل وجود دارد که قدرت ترمز گیری نسبت به امثال تندر 90 بیشتر باشد.

در زیر می توانید درگ بین نسخه اتوماتیک و دستی جیلی GC6 را مشاهده کنید:

تجربه رانندگی

پشت فرمان جیلی GC6 می‌توان دلیل محبوبیت نسبی این مدل در بازار داخلی چین را متوجه شد، برخلاف خودروهای اقتصادی قدیمی چینی نظیر لیفان 520، خبری از سر و صدای شدید و آزار دهنده پیشرانه نیست و شرایط کلی خودرو خوب به نظر می‌رسد که حاکی از دقت نظر مهندسان جیلی در ساخت این خودرو نسبتاً ارزان قیمت دارد، تشابه سواری جیلی GC6 با تندر 90 آنچنان زیاد است که احتمال الگوبرداری از این ساخته داچیا توسط چینی‌ها را به ذهن متبادر می‌کند، هرچند طبیعتاً سندی در این زمینه وجود ندارد.

به هرحال سواری نرم و راحت، تعویض دنده‌های نسبتاً خوب و قدرت مناسب ترمزگیری از جمله نقاط قوت جیلی GC6 محسوب می‌شود اما با فشردن پدال گاز در خواهید یافت که در زمینه شتاب‌گیری این خودرو به گرد پای تندر 90 یا 206 تیپ پنج نخواهد رسید و بار دیگر تقصیر اصلی احتمالاً به گردن ضرایب سبک و اقتصادی دنده‌های گیربکس خواهد افتاد. در مدل اتوماتیک نیز تعویض دنده‌ها بدون ضربه و تکان انجام می‌شود اما از هماهنگی کم نظیر موتور و گیربکس تندر 90 اتومات، در خصوص جیلی GC6 خبری نیست. این مسئله در کنار دوام نامشخص قطعات فنی (برخلاف تندر 90) می‌تواند خریداران را در مورد این ساخته اقتصادی جیلی به تردید بیاندازد.

البته برای افرادی که حاضر به پذیرش ریسک خرید یک خودرو چینی ناشناخته هستند، احتمالاً کیفیت سواری جیلی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی این مدل خوشایند خواهد بود. در گذر از روی ناهمواری‌ها سر و صدایی از کابین یا قطعات زیربندی شنیده نمی‌شود و ارتفاع زیاد بدنه از سطح زمین و کورس بلند حرکت کمک فنرها اجازه می‌دهد که بدون ترمز کردن از روی سرعت گیرهای نه چندان بزرگ عبور کنید.

احساس دریافتی از فرمان، میزان خنک کاری کولر و مواردی از این دست نیز همگی در سطح متوسط قرار می‌گیرند و مزیت خاصی نسبت به سایر خودروهای هم کلاس موجود در بازار ندارند.

قیمت و شرایط بازار

فروختن یک خودرو نه چندان زیبا در رده قیمتی متوسط چندان ساده نیست، تجربه نسبتاً ناموفق چند سال ابتدایی تولید تندر 90 و فروش فوق‌العاده خودروهای نسبتاً زیبایی نظیر برلیانس، پژو 207 و حتی دانگ فنگ H30، شاهد این مدعاست. در واقع در شرایط فعلی بازار تنوع مناسبی در رده قیمتی 40 الی 60 میلیون تومان دیده می‌شود و سلیقه مشتریان ظاهرپسند به خوبی سیراب شده است.

برای خریدارانی که به جای ظاهر به کیفیت فنی و دوام اهمیت می‌دهند نیز خانواده تندر 90 و رنو ساندرو قابل انتخاب است، از این رو برای خودرویی مانند جیلی GC6 با ظاهری نسبتاً قدیمی، تبلیغات اندک و کیفیت فنی مجهول شانس چندانی برای عرض اندام در شرایط فعلی بازار به چشم نمی‌خورد. به خصوص آنکه با توجه به قیمت حدوداً 48 میلیونی نسخه اتوماتیک جیلی GC6، این خودرو از نظر رقابت قیمتی نیز مزیت محسوسی نسبت به تندر 90 اتوماتیک و سایر رقبای موجود در بازار ندارد و با توجه به ناشناخته بودن این محصول جیلی در ذهن مشتریان و شائبه افت قیمت زیاد آن در هنگام فروش دست دوم، استقبال سرد خریداران از این خودرو کاملاً محتمل به نظر می‌رسد.

مشخصات فني
مدلجیلی GC6
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1498سی سی
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور146 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب رسمي13.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1132 کیلوگرم
قيمت40 الی 60 میلیون تومان

76 عکس

نظرات کاربران

45 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/20
خیلی زشته. در این رنج قیمتی دنا پلاس و ساندرو از هر لحاظ سرتره. ماشینای دیگری نیز مثل MG360 باز از این بهتره.
1397/3/20
شما میدونی ام جی ۳۶۰ دستی ۶۵ تومنه؟
1397/3/20
کلا عادت ما ایرانیاست راجع به چیزهایی که ندیدیم یا اطلاعی ازش نداریم نظر کارشناسانه بدیم. این ماشین تو بخش های فنی هنوز درست امتحان خودش رو پس نداده که ما داریم انقدر دقیق نظر میدیم که فلان ماشین از این بهتره. من خودم نسخه ی فیس لیفت این ماشین رو از نزدیک دیدم و نسبت به قیمتش واقعا کیفیت بالایی داشت که من رو شگفت زده کرد. در مقابل شما میگی ماشینی مثل دنا که همش باید دستت به تعمیر بند باشه یا ساندرو که واقعا کولر بخاری هم براش آپشن حساب میشه و الان بالای ۷۰ میلیون قیمتشه بهتر از اینن؟؟
در ضمن این ماشین دومین خودروی پرفروش چینی بازار چین تو سال ۲۰۱۷ شده که نشون میده انقدر هم نمیشه دست کم گرفتش
من قصد ندارم این ماشینو تایید یا رد کنم ولی به نظرم نمیشه انقدر هم کلی نظر داد که چون چینیه پس آشغاله
1397/3/20
آره آقا اصلا ماشین فقط پیکان.ماشین روز خارجی مال سوسولاس.پیکان خوبه تازه مسافر هم میشه زد مگه نه؟
1397/3/20
کاملا با شما موافقم
در ضمن با یه مبلغ کم تر از این ماشین میشه یه سورن توربو خرید که روی هرچی ال نود و جیلی رو سیاه می کنه
من خودم دارم هم شتاب هم کیفیت و هم با سه میلیون خرج بیش تر امکانات خوبی هم داره
1397/3/21
کلا عادت ما ایرانیاست راجع به چیزهایی که ندیدیم یا اطلاعی ازش نداریم نظر کارشناسانه بدیم. این ماشین تو بخش های فنی هنوز درست امتحان خودش رو پس نداده که ما داریم انقدر دقیق نظر میدیم که فلان ماشین از این بهتره. من خودم نسخه ی فیس لیفت این ماشین رو از نزدیک دیدم و نسبت به قیمتش واقعا کیفیت بالایی داشت که من رو شگفت زده کرد. در مقابل شما میگی ماشینی مثل دنا که همش باید دستت به تعمیر بند باشه و‌اتوماتیک هم نیست یا ساندرو که واقعا کولر بخاری هم براش آپشن حساب میشه و الان بالای ۷۰ میلیون قیمتشه بهتر از اینن؟؟
در ضمن این ماشین دومین خودروی پرفروش چینی بازار چین تو سال ۲۰۱۷ شده که نشون میده انقدر هم نمیشه دست کم گرفتش
من قصد ندارم این ماشینو تایید یا رد کنم ولی به نظرم نمیشه انقدر هم کلی نظر داد که چون چینیه پس آشغاله
1398/1/6
من کاملا با شما مخالفم
این ماشین یه سرو گردن از دنا بالاتره
اخه دنا با سمند غیر از ظاهرش چه فرقی داره
این همه پول بدیم برای سمند ۳۰ میلیونی که الان قیمتش سر به فلک میزنه
1397/3/20
با این قیمت جیلی اتومات خیلی ارزش بیشتری نسبت به دنا زباله 70 میلیونی داره.
1397/3/20
واقعآ کجای این ماشین زیباس ؟ چه فرقی با لیفان 520 داره ؟!!!
تو رنج 40 تا 60 میلیون چه ماشین زیبایی و جود داره ؟! دوس عزیز شما ایران زندگی میکنی !!؟
ظاهر پسندا ها که بیچاره ها سر به کوه و فلک گذاشتن با این شرایط وحشتناک بازار خودرو ...
1397/3/20
نظر شخصیم را میگم وربطی به جیلی نداره چند وقتی است که به سایت باما روزانه سر میزنم و واقعا حال بدی پیدا میکنم ومیبینم که این افزایش بی منطق مربوط به دلالان و یک سری ادم کثیف است و تا یادم می اید این کار چند وقتی مد شد وقبلا به این شوری نبود وچاره اش هم فقط نخریدن است
1397/3/20
ال90از هر لحاظ سرتره تا این
شتاب کیفیت حداقل چینی نیست
کاملا تو عکس معلومه که روکش داشبورد و فرمون آشغاله درسته به روزه اما اول مقاله نوشته شده شرکت یخچال سازی نمیدونم چی بگم!!!!!!!!!!
درسته ال90 زشته ولی مطمئنم کیفیت داشبورد و در ها بهتره
حداقل آدم میدونه چی سوار شده ال90 مال فرانسه است اما این یه ماشین چینی آشغاله کیفیت(موتور و سواری) ال90 کجا و این کجا 60 میلیون پول آتیش بزنی بخاطر یه فرغون بخدا فرغون از این سرتره این ماشینو بخوایم با سمندهم مقایسش کنیم بازم سمند سره
1397/3/20
شرط میبندم نه ماشین چینی داشتید و نه این رو سوار شدین که اینقدر راحت میگید همه شون آشغالن
1397/3/20
شما میدونی پلتفرم چیه؟ موتور و گیربکس چیه؟ این یعنی فنی و ایمنی دنا و تندر و سمند با ۴۰۵ سال ۱۳۶۷ هیچ فرقی نداره
1397/3/20
حاجی فازت چیه؟؟
بعضی مدل های جیلی مثل borui ge و nl3 از هر نظر حساب کنی شاهکارن!
این مدل با اینکه یکی از سطح پایین ترین مدل های جیلی هست ولی سگش میارزه به ال لگن از رده خارج رومانیایی!
در ضمن سمند جزو دسته گاری ها حساب میشه نه ماشین ها پس نباید با یه ماشین مقایسه ش کرد!
1397/3/21
داداش ال نود مال داچیای رومانیه که به ماشین کشاورزان معروفه به علت بی اپشن بودن و سقف بلند
1397/3/21
مگه هر روز قراره مسابقه بدی که شتاب شتاب میکنی! حالا ال نود با گیربکس دستی ۲ ثانیه زودتر به ۱۰۰ برسه که جام قهرمانی نمیدن! کیفیت داشبورد ال ۹۰ رو ندیدم ولی ساندرو فاجعه اس و در حد پراید و پژو هست.
ال ۹۰ مال فرانسه هست؟ تو کل فرانسه به زور ۴ تا ال ۹۰ پیدا میشه. ال ۹۰ از اول تو رومانی طراحی و ساخته شده و تو ایران هم که با جنس درجه چند چینی مونتاژ میشه. فرغون دناست نه جیلی که هر کی تا الان داشته راضیه. اونایی هم که ال ۹۰ داشتن بخاطر این راضی هستن که با پراید و پژو مقایسه اش کردن
1397/4/25
ال نود شتابش بالاست . کیفیتش بالاست . مدل های پارس خودرو زیر نظر همون شرکت داچیاست . کجای ماشین چینی به پاش می رسن . توش نشستی که می گی . معلومه شرکت جیلی یخچال سازی بوده تو تریم داخلی هم از پلاستیک های یخچال استفاده کرده !!! کو امکانات؟؟؟ تهویه دستی ، کو سانروف ؟؟؟ آقا امین تو که گفتی پلت چیه؟ چرا به این اشاره کردی ال نود پلتش با پژو 405 یکیه؟آدم بی سواد هم می دونه که پلت 405 با ال 90 متفاوته. اصلا با سورن مقایسه کنید... با دنا ... یا پارس ... تهویه اتوماتیک دارن ولی چری داره؟ جا داری دارن .چری داره؟ هر جا می ری ایران خودرو نمایندگی داره . سورن طراحیش از این بهتره و کیفیتش عال من 10 ساله سورن دارم عالیه
1397/4/25
ال نود شتابش بالاست . کیفیتش بالاست . مدل های پارس خودرو زیر نظر همون شرکت داچیاست . کجای ماشین چینی به پاش می رسن . توش نشستی که می گی . معلومه شرکت جیلی یخچال سازی بوده تو تریم داخلی هم از پلاستیک های یخچال استفاده کرده !!! کو امکانات؟؟؟ تهویه دستی ، کو سانروف ؟؟؟ آقا امین تو که گفتی پلت چیه؟ چرا به این اشاره کردی ال نود پلتش با پژو 405 یکیه؟آدم بی سواد هم می دونه که پلت 405 با ال 90 متفاوته. اصلا با سورن مقایسه کنید... با دنا ... یا پارس ... تهویه اتوماتیک دارن ولی چری داره؟ جا داری دارن .چری داره؟ هر جا می ری ایران خودرو نمایندگی داره . سورن طراحیش از این بهتره و کیفیتش عال من 10 ساله سورن دارم عالیه
1398/11/15
با سلام. هیچ ایرادی به کمپانی جیلی نیست که اول یخچال سازی بوده، خیلی از شرکت ها اینطوری بودن که اولش برای تولید دیگه ای ایجاد شدند. کمپانی جنرال موتورز آمریکا هم اولش یخچال سازی و تولید کننده لوازم خونه مثل اجاق گاز بوده و اکنون یکی از کمپانی های پر فروش ماشین در آمریکا و کانادا است. شرکت سامسونگ که همه با لوازم خانگی میشناسیمش یک زیر مجموعه داره به اسم samsung chemicalکه کارش اختصاصا تولید مواد شیمیایی مختلف هستش. شرکت ژاپنی میتسوبیشی که بیشتر ما به عنوان تولید کننده خودرو می شناسیمش، تولید کننده سیستم های آزمایشگاهی پیشرفته در زمینه صنایع شیمیایی و دارویی هم هست.
1397/3/20
معلومه پارس خودرو خوب شیتیلی داده ها، وگرنه که من خودم ال نود داشتم واقعا طراحی داخلی حاله آدمو بهم میزد ظاهریش که دیگه بماند.
1397/3/20
ال نود انهم نسلی که در ایران عرضه می شود واقعا خودروی بیخودیاست.سه سال داشتم که میگم.
تریم داخلی ساده با صندلی نیمکت گونه عقب و امکانات کم و هندلینگ ضعیف مخصوصا سرعت صد به بالا!
جیلی را به ان ترجیح می دهم چون چهره به روزتر و امکانات بیشتری دارد.
1397/3/20
به نسبت قیمتش و تجربه خودروهای جیلی قبلی مثل امگرند ارزش خرید داره البته اگه از 50 تومن مرز قیمتی عبور نکنه !
1397/3/20

تندر خوبه.یه جعبه کفش با چراغ های پیکان.
یا h30 کراس که مثل سیناد ناقصه و یه شاسی بلنده که ارتفاع سقفش از آردی کمتره.
یا ساندرو یه من هرچی دقت میکنم تفاوتی توش با پراید ۱۱۱ نمیبینم.
1397/3/20
سلام به همه دوستان
لطفا قبل از هر اظهار نظری در مورد خودروها یه سری به سایتی که استاندارد و ایمنی خودروهای مطرح دنیا رو تعیین کرده بزنید ( euroncap) تا ببینید تو ماشینهایی که در ایران هست کدوم یکی تونسته استانداردهای اروپایی رو کسب کنه اشتباه نکنید چون چین هم خودش سایت مشابه با نام cncap زده و ستاره میده که معتبر نیست.
اونجا که برید میبینیدبا اینکه ال نود و ساندرو باصطلاح اروپایی هستن هیچ اسمی ازشون نیست اما جیلی امگرند تونسته 4ستاره ایمنی رو کسب کنه
بعد خودتون قضاورت کنید.
1398/5/24
چرا اطلاعات اشتباه میدی!؟ تو سایت euroncap کافیه سرچ کنی logan dacia و یا sandero تا بهت بگه چند ستاره ایمنی داره. ضمنا اون جیلی امگرند که چهار ستاره داره شرکت لاکچری جیلی تولید میکنه‌ اون رو و این مدل رو شرکت اکونومی. هرچند من جیلی رو ماشین خوبی میدونم در کل.
1397/3/21
واقعا ناقص بود تستتون نه مصرف سوخت نه ايمني نه فضاي پا نه فضاي صندوق واقعا بعيد بود
1397/3/21
سلام . برلیانس H320 اتومات گیربکس جدید رو هم بررسی ویدیویی کنید
1397/3/21
برند جیلی ناشناخته اس!!!! ازاون حرفا بودااا
1397/3/21
اون استادی که گفته داچیا برای کشاورزاست
استاد شما که انقدر اطلاعات زیادی داری نمیدونم میدونی ارزشمندترین برند تو انگلستان شناخته شده
داچیا محصولاتش به کشور بزرگ و صنعتی اروپا صادر می کنه محصولاتش با کیفیت و ارزون قیمت با هزینه کم نگهداری هستن هر آدم عاقلی هم بخواد ماشین بخره فاکتورهای اصلیش برای انتخاب همیناست ولی تو ایران ماشین فقط باید آپشن داشته باشه که فقط دوست داریم بگیم ماشین من همچین چیزایی رو داره خودمون هم کارکردشون نمیدونیم داچیا که هیچ گاری و فرغون هم از سر ما ایرانی ها زیاده
1397/3/22
حالا اون یکی استاد هم فرمود توی کل فرانسه 4 تا ال90 پیدا میشه !!! انگار همین الان از پاریس اومده
خدمت ایشون عرض کنم حداقل فرانسه نرفتی و ندیدی لااقل اعداد و ارقام فروش خودرو هارو مطالعه کن استاد!!
1397/3/21
این ماشین که نسخه فیس لیفتش مدتی قبل تو ایران رونمایی شد اون از این بهتره کاش اونو هم تست کنید
1397/3/22
اونهایی که می گویند این خودرو بنجل است بهتر است 110 میلیون تومان هزینه
کنند و میتسوبیشی میراژ با موتور 1200 شهری بخرند و دلشان خوش باشد خودروی
ژاپنی سوار هستند!!
1397/3/24
با این پول فقط سورن توربو ارزش خرید داره
از همین جا از سایت خودرو بانک می خوام ی بررسی از اون انجام بده
1397/4/11
اقا سلام ما این ماشین رو خریدیم-از دید خودم خلاصه بررسیش میکنم براتون-ترمز ها عالی-جنس داشبورد خوب-مصرف خیلی خوب-شتاب و قدرت متوسط روبه پایین-اپشن کم فاقد کروز-سانروف-گرمکن-صندلی برقی-کی لس-صندوق جادار-فنر ها نرم-مه شکن جلو هم فقط توی روز روشن میشه مثلا دی لایت هست اما چراغا که روشن میشه مه شکن خاموش میشه خودکار-کلا ماشین برا خانواده خوبه که زیاد تو جاده نمیره چون با میتسوبیشی لنسر خودم که قدیمی هست 1993 دنده ای جیلی رو گرفتم
1397/8/30
من مدتی جیلی اکسلنت خریدم قبلش 206 تیپ وی 8 داشتم با ماشین قبلی اصلا قابل قیاس نیست به نسبت قیمتش ماشین فوق العاده ای هستش
ماشین نرم و بی صدا ترمزش عالی و نرم هندلینگ عالی شتبابش خوبه طراحی داخلی زیبا به نظرم چیز از ماشینهای کره ای و حتی ژاپنی کم نداره به نظرم اتخابم عالی بود در خریدش شک نکنید
1397/9/2
مهدی
من متوجه نشدم این متن بررسی تخصصی جیلی بود یا تبلیغ تندر 90، تقریبا در هر چند خط یکبار به تعریف های مستقیم و غیر مستقیم از تندر پرداخته اید.
من خودرو جیلی ندارم و قصد خرید هم ندارم ولی کیفیت قطعات این خودرو با سابقه ای از مدل قبلی آنچنان هم مجهول نیست و حداقل از ماشین های چینی که شما نام بردید با سابقه تر میباشد
1397/9/2
سلام
من حدود 20 سال در صنایع خودروسازی داخلی بعنوان مهندس مشغول به کار بوده ام و متاسفانه مردم از داخل و شرایط فنی و حتی ایمنی که اسما باید داشته باشند بی خبر هستند اگر اطلاعات داشته باشند قطعا به سراغ خرید هیچ خودرو داخلی نمیروند
1397/11/30
من مدتی جیلی اکسلنت خریدم ماشین خیلی خوبی و من ازش راضی هستم در خریدش تردید راه ندید امکانات و اهر خیلی خوبی داره قبلش 206 داشتم که خیلی اذیتم کرد تا زمان فروش
1398/7/18
خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم این ماشین مزخرف رو نخرید .
اتومات افتضاح
صندلیهای شدیدا مزخرف
مصرف بنزین وحشتناک
موتورش با بنزینای مزخرف ما تر تر میکنه
ماشین بی جونیه .
سربالایی ها که اشکت رو درمیاره
وضعیت خدمات افتضاح
اینقدر این ماشین در پیته که سینیه زیر ماشین رو نمیذارین و باید بگردی دنبالش تا پیدا کنی و وصلش کنی
سیستم ضبطش دستت رو فلج میکنه . چون دکمه رو فرمون نمیزارن و باید همش دستت رو دراز کنی . حتی کنتر نداره . خیلی از فرمون فاصله داره ولوم صداش
با این همه مثلا با کلاسیش فلش خور نیست و کابل فلش تو داشبورده
رینگش ۱۴ تا هست و بسیار زشته
سی دی خور نیست
صدای موتورش تو دور بالا کرت میکنه
موتور بسیار ضعیف
صدای تیک تیک کاتالیزور اگزوز بعد از خاموش کردنش دیوونه کنندست.که همه ی اکسلنت ها همین مشکل رو داره
گیربکس مزخرف و ناهماهنگ که آدم رو تو معکوسهاش کلافه میکنه
چیزهای خوب هم زیادداره . ولی همین معایب کافیه که پشیمونت کنه از خرید .
قیمت افتضاح و گرون ۱۶۲ میلیونی در حال حاضر که شرکت میفروشه که صفرش تو بازار ۱۳۰ بهت میدن . البته فروشنده هاش ضرر چند ده میلیونی میکنن . مثل من .
نخرید پشیون میشین . حتی اگه خیلی ارزون بدن .

1398/8/6
دروغ نگو مومن شما نداری ولی ما داریم و باهاش هم خیلی رانتدگی کردیم واقعا ارزشش خیلی بالاتره اتفاقا مصرف بنزینش در حد بوییدنه
1399/4/17
والا ما هم این ماشین را داریم.
صندلی هاش عالی نیست ولی از ماشین های ایرانی بهتره
مصرفش هم مثل همه من حدود 8.5 ترکیبی محاسبه کردم
والا سربالایی هم باهاش رفتم. نمی گم عالی ولی خوبه
در مورد خدمات نمی تونم نظر بدم ولی تا حالا سه بار برای سرویس های دوره ای رفتم و برخورد خوبی داشتند و فیلتر و ... موجود بود
سینی زیر ماشین تقریبا روی بیشتر ماشین های چینی موجود نیست
برای پخش حق با شماست .دکمه روی فرمان و کروز را با هم گرفتم و دادم نمایندگی نصب کرد.
رینگش می تونست حداقل 15 باشه
الان دیگه کی سی دی استفاده می کنه داداش؟؟؟
اتفاقا صدای موتورش خیلی کم میاد تو کابین
تیک تیک اگزوش را هم کاریش نمی شه کرد ولی چند دقیقه بعد از خاموش کردن ماشین رفع می شه.
بر خلاف حرف شما گیربکسش بسیار هماهنگ و خوب عمل می کنه. شاید شانس شما بوده. شما اولین نفری هستید که به گیربکسش ایراد می گیرید
در مورد قیمت که الان به 225 رسیده
1399/1/2
مدل اکسلنتش خیلی زیبا نرم و با شتابی هست.
من قبلاً جک جی پنج و ام وی ام ایکس 22 داشتم واین ماشین چیزی از اونا کم ندارن و تو نرمی سرتره
1399/1/20
اصلا چیزی از هیوندا اکسنت کم نداره آقا گیربکسش از اونم سرتره یجوری تعویض دنده میکنه که روحتم خبر دار نمیشه آقا من دارم خودمم هم سوار میشم ۱ساله واقعا محشره بخرید نترسید که چینیه فلان کل ماشینها تو دنیا چینیه وقتی بخرید سوار بشید اون موقع متوجه میشوید که چقدر در اشتباه بودی که تا حالا ماشینهای ایرانی سوار میشدی آقا اولا اتومات هست بزرگترین مزیت هست دوم حجم ۱۵۰۰سی سی یعنی بنزین رو بو میکنه سوم ۱۶سوپاپ هست موتور نرم میشه و بی صدا چهارم ظاهری بروز و زیبا پنجم ۱۰۵اسب بخار ششم طراحی داخلی زیبا هفتم سانروف چند حالته هشتم کیفیت خوب .عزیز من دیگه چی میخای مگه میخای ۱۰میلیارد پول بدی پول یه پرشیاست بخر لذتشو ببر دیگه
1399/1/20
با نظر دوستم جناب محمدزاده کاملا موافق هستم و یه مسله هست که نگران میکنه خریدارو مسله قطعاتش هست که هیچ جای نگرانی نیس همه چیزش در نمایندگی کرمان موتور وجود داره از سیر تا پیازش فقط یکم باید به قطعات زینتیش بیشتر پول بدی ک اونم طبیعیه ماشین لوکس قععات زینتیش گرون میشه ضمنا شما که هر روز چراغ تعویض نمیکنی آینه نمیشکنی که تعویض کنیش من هم جیلی خریدم قبلا پرشیا مدل ۹۷ داشتم جیلی اکسلنت ک سوار شدم درجا پرشیارو تعویض کردم باهاش
1399/5/17
من جیلی اکسلنت رو 2 ماه هست که خریدم و خدایش ازش راضی ام هندلینگ این خودرو حرف نداره از برلیانس و جک جی 5 خیلی بالاتره شتاب اولیه این خودرو از بقیه بالاتره. ماشین فوق العاده نرم و راحتیه دست اندازه ها رئ اصلا احساس نمیکنی و تعویض دنده خیلی نرم طوری که اصلا احساس نمیکینی