موضوعات داغ

هاچ بک داغی که نیامده رفت؛ تجربه رانندگی با مینی کوپر S در تهران

18 تیر 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

حدود دهه 50 میلادی بحران سوخت سبب شد تا بسیاری از صنایع برای ادامه بقای خود دست به ابداعات جدید و راهکارهای مناسب بزنند تا بتوانند از پس مشکلات برآمده به خوبی گذر کنند. ایده شکل‌گیری برخی از برندهای نام‌آشنا در صنعت خودرو نیز در همان زمان بوجود آمد. کمپانی بریتیش موتورز نیز یکی از همان کارخانه‌هایی است که حدودا در سال 1956 باتوجه به بحران سوخت و نیاز بازار به خوردوهای اقتصادی با مصرف سوخت کم، تاسیس شد. برند مینی نیز در همان سال با هدف تولید خودرویی کم مصرف و چالاک پا به عرصه رقابت گذشت و توانست در مدت زمانی کوتاه توجه اقشار مختلف جامعه را به خود جلب کند.

مینی کوپر برای اولین بار در سال 1959 با نام های آستین کوپر و آستین مینی به نمایش درآمد. این نامگذاری به دلیل سیاست‌های آن زمان کمپانی بریتیش موتورز به‌عنوان مالک مینی بود تا اینکه در سال 1969 روند نامگذاری این شرکت تغییر کرد. اما در سال 1994 میلادی کمپانی آلمانی ب‌ام‌و اقدام به خرید کل سهام کمپانی روور کرد، اما این سرانجام کار نبود و در سال 2000 بیشتر مالکیت روور را فروخت. تنها میراث انگلیسی باقی مانده برای ب‌ام‌و، برند مینی است که از آن پس با تزریق ژن آلمانی جانی دوباره گرفت. در واقع در سال 2000 میلادی اولین نسل از مینی آلمانی روانه بازار شد که به دلیل داشتن ظاهری اسپرت‌تر و پیشرانه‌ای قدرتمند‌تر نسبت به گذشته، تواسنت تغییر و تحولی بنیادی را در بازار ایجاد کند.

مینی به دلیل حضورش در سال‌های پیش از انقلاب در بازار ایران، برای برای بسیاری از ایرانیان برندی نوستالژیک است، اما حضور این برند انگلیسی در ایران دوام چندانی نداشت که یکی از دلایل آن کم شدن فعالیت کمپانی مادر به‌شمار می‌رفت. حال پس از حدودا نیم قرن مجددا پای این برند اصالتا انگلیسی توسط پرشیا‌خودرو به کشور باز شده است. این شرکت پیش از این نماینده فروش و خدمات پس از فروش ب‌ام‌و در ایران بوده که اکنون در کنار محصولات ب‌ام‌و به عرضه تمامی مدل‌های مینی خواهد پرداخت. کوپر S یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های مینی است که ما در این مقاله قصد داریم به تست و بررسی آن بپردازیم.

طراحی نوستالژیک اما مدرن و بروز

مینی کوپر خودرویی است شهری با ابعادی کوچک که با حفظ اصالت، ظاهری زیبا و دلفریب دارد. نمای ظاهری جلوی این خودرو بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. چراغ‌های گرد و بزرگ که در طرفین جلو پنجره بزرگی که با قاب کرومی احاطه شده است قرار گرفته‌اند، به همراه چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای که در پایین سپر جای دارند، چهره‌‌ای زیبا و البته کاملا آشنا را به وجود آورده‌اند که در مجموع هماهنگی خوشایندی بایکدیگر دارند. نمای جلوی این خودرو به دلیل ورودی‌های هوایی که در پایین سپر تعبیه شده‌اند بسیار تهاجمی و اسپرت دیده می‌شود.

در نمای جانبی تفاوت چندانی با نسل‌های پیشین دیده نمی‌شود، رینگ‌های آلومینیومی بازو مشکی‌رنگ که در میان آن‌ها لوگوی MINI حک شده است، یکی از نکات قابل توجه در نمای جانبی این خودرو محسوب می‌شود. همچنین در نمای جانبی یکی از مواردی که توجه را به سوی خود جلب می‌کند، شیشه‌های نسبتا بزرگ است که دید بسیار خوبی را برای سرنشینان و راننده مهیا می‌کند. زه‌های پلاستیکی مشکی رنگی که دور گلگیرها را احاطه کرده، با توجه به رنگ مشکی رینگ‌ها و سقف خودرو، زیبایی خاصی را برای مینی‌کوپر زرد رنگ مدنظرما به ارمغان آورده است، اما از طرفی استفاده کردن از پلاستیک روی بدنه این خودرو تا حدودی دور از انتظار است، زیرا این کار بیشتر در خودروهای اقتصادی دیده می‌شود تا برندی نسبتا لوکس. گفتنی است درب باک در نسخه کوپر S با روکش فلزی کار شده است در صورتی که در نسخه کوپر بدون پسوند S درب باک هم رنگ بدنه است.

قسمت پشت کوپر نیز همانند سایر قسمت‌های آن از یک طراحی ساده اما در عین حال جذاب و گیرا پیروی می‌کند. چراغ های عمودی که در طرفین قرار دارند، توسط یک زه استیل محصور شده‌اند که شباهت بسیار زیادی به نسل پیشین خود دارد، از طرفی طراحی عضلانی سپر که بخش‌هایی از آن توسط توری اسپرت پوشانده شده است، ظاهری هیجان‌انگیز را به نمای عقب کوپر S بخشیده است. دو خروجی اگزوز که در وسط سپر جای گرفته‌اند، کاملا بیان‌گر روح اسپرت این هاچ‌بک تند و تیز است که درون سینه‌ خود قلبی پرتوان جا داده است.

کابین هیجان‌انگیز و جذاب

هنگامی که درب کابین مینی کوپر را باز می‌کنیم، با فضایی کاملا متفاوت رو‌به‌رو می‌شویم. با توجه به ابعاد کوچک مینی، فضای کابین نسبتا بزرگ و جادار است. صندلی‌های تمام چرمی که از جنس چرم طبیعی تهیه شده است، بسیار نرم و راحت بوده و به خوبی راحتی و آسایش را به سرنشینان منتقل می‌کند. سقف تمام شیشه‌ای این خودرو سبب می‌شود تا فضای کابین بزرگ و دلباز به نظر بیاید. همچنین سانروف دو تکه این خودروی زیبا یکی از نکات جالب آن به‌شمار می‌رود. داشبورد مینی‌کوپر بسیار متفاوت‌تر از سایر خودروهاست. در میانه داشبورد بزرگترین دایره تعبیه شده است که در میان آن صفحه نمایش لمسی و کلید های ارتباطی آن تعبیه شده است. این قسمت از داشبورد به تبعیت از نسل‌های گذشته محصولات مینی طراحی شده است چرا که در نسل‌های ابتدای در پشت فرمان پنلی وجود نداشت و تمامی ادوات مورد نیاز در وسط داشبورد بصورت نیم‌دایره و دایره تعبیه شده بود.

همچنین ادوات مربوط به سیستم صوتی در قسمت پایینی نشانگر جای دارد. نکته جالبی که در طراحی مینی بارز است، استفاده کردن از اشکال دایره‌ای و مدور در طراحی داخل کابین و حتی قسمت‌هایی از بدنه است. به گونه‌ای که چیدمان ادوات و تجهیزات کابین در کنار یکدیگر، جلوه‌ای چشم نواز را پدید آورده است. دریچه‌های ورودی هوا که در طرفین و مرکز داشبورد قرار دارند، به همراه نشانگرهای دایره‌ای سرعت سنج و دور موتور، زیبایی منحصر بفردی را رقم زده‌اند که تنها در مینی می‌توان همچین طرحی را یافت. تودوزی خودروی مورد نظر، از جنس چرم به رنگ قرمز و مشکی است که تضاد زیبایی را بوجود آورده است. داشبورد چند تکه این خودرو، شامل قسمت‌هایی از جنس چرم قرمز رنگ به همراه تریم فیبرکربنی است که در کنار ادوات مدور و دایره‌ای، بسیار اسپرت و جوان پسند به نظر می‌رسد.

مینی کوپر در کلاس خودروهای هاچ‌بک کوچک شهری قرار دارد، از همین رو نباید انتظار ابعادی بزرگ از این خودرو داشت. اما به لطف مهندسی دقیق آلمانی سعی شده تا از فضا به خوبی استفاده شود و آن کمبود فضای بخش عقب کابین که در نسل‌های پیشین وجود داشت، در آخرین نسل از کوپر S برطرف شود. گفتنی است درحال حاضر تنها نسخه پنج‌در این خودرو به بازار ایران راه پیدا کره است، به همین خاطر این خودرو برای خانواده‌های جوان نیز بسیار مناسب خواهد بود. همچنین فضای بار نسبتا زیاد این خودرو دلیل دیگری برای مناسب بودن کابری خانوادگی مینی کوپر S به شمار می‌رود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

از آن‌جایی که مینی در دسته برندهای نسبتا لوکس جای می‌گیرد، لیست کاملی از امکانات رفاهی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که بخشی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می شود. سیستم صوتی هارمن کاردون، سیستم رهیاب و نویگیشن مینی، سقف پانارومای برقی، سیستم تهویه دوگانه هوشمند، پکیج نور پردازی داخلی، سنسور پارک عقب و جلو، سنسور باران، چراغ‌های هوشمند جلو، سیستم چرخش نور چراغ‌های جلو به همراه گردش فرمان، سیستم هوشمند فنربندی، سیستم باز و بسته شدن و ورود بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، دوربین دنده عقب، سیستم کمک پارکینگ وگرمکن صندلی‌های جلو

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

مینی کوپر خودرویی است که در چند تیپ مختلف با پیشرانه‌های متنوع عرضه می‌شود. از همین رو مینی کوپر 5 در معمولی به یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان خروجی 136 اسب‌بخار و گشتاور 220 نیوتون متر مجهز است که این میزان قدرت و گشتاور باعث خواهد شد کوپر در مدت زمان 8.1 ثانیه صفر تا 100 کیلومتر را طی کند و این شتاب را تا حداکثر سرعت 207 کیلومتر در ساعت حفظ نماید. اوج مهندس آلمانی در این خودرو زمانی نمود پیدا می‌کند که متوجه شویم مینی کوپر با این میزان حس اسپرت بودن برای میزان مسافت 100 کیلومتر تنها به 4.8 لیتر بنزین نیاز دارد. اما کوپر S که خودروی موردنظر ما در این مقاله است، به‌عنوان نسخه اسپرت این هاچ‌بک 5 در به موتور 2.0 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 192 اسب‌بخار و گشتاور 280 نیوتون بر متر را دارد. مینی کوپر S به کمک این مشخصات فنی، شتاب صفر تا صدی برابر با 6.8 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 230 کیلومتر بر ساعت را داراست که این اعداد برای یک هاچ‌بک جمع‌و جور شهری بسیار قابل توجه است. همچنین میزان مصرف سوخت کوپر S برای سیکل ترکیبی برابر با 5.4 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است که باتوجه به نوع پیشرانه عدد قابل توجهی است. گفتنی است هر دومدل کوپر و کوپر S به جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به منظور انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو مجهز شده‌اند.

حال با دانستن این اطلاعات پشت فرمان این هاچ‌بک آلمانی انگلیسی می‌نشینیم تا ببینیم در عمل چگونه است. پیشرانه 2 لیتری توئین پاور توربوی این خودرو را به کمک کلید تعبیه شده در مرکز کنسول میانی که شباهت زیادی با ادوات سوپراسپرت های ایتالیایی دارد روشن می‌کنیم، غرش و صدای هیجان‌انگیزی از دو خروجی اگزوز از انتهای خودرو به گوش می‌رسد که همین موضوع نوید یکی تجربه هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد.

با قرار دادن اهرم دنده در حالت درایو شروع به حرکت می‌کنیم، باتوجه به قدرت بالای موتور و وزن 1215 کیلوگرمی که داراست، شتاب اولیه قابل توجهی را به شما ارائه می‌کند که این شتاب اولیه برای کسانی که تجربه رانندگی با محصولات ب‌ام‌و با کد پیشرانه 20i را دارند تاحدودی می‌تواند آشنا باشد، زیرا تکنولوژی بکار رفته در پیشرانه کوپر S دقیقا مشابه محصولات ب‌ام‌و است. از آن‌جایی که این خودرو ذاتا دارای روحیه‌ای اسپرت است، اما باتوجه به نامناسب بودن شرایط خیابان تهران و پستی و بلندی‌های فراوانی که در سطح خیابان‌ها وجود دارد، سواری نرم و بدون تنشی را به نمایش می‌گذارد که این موضوع از نکات مثبت در این خودرو به‌شمار می رود. یکی از مواردی که جای خالی‌اش در این خودرو و به خصوص نسخه کوپر S به خوبی احساس می‌شود، سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل عقب است، زیرا شباهت فنی این خودرو به محصولات ب‌ام‌و ناخودآگاه این توقع را در راننده ایجاد می‌کند که با این هاچ‌بک تند و تیز رانندگی هیجان‌انگیزی را تجربه کند.

عملکرد سیستم‌های ایمنی خودرو از جمله سیستم کنترل کشش و پایداری ESP کاملا دقیق هوشمند است، به گونه‌ای که در روز تست باتوجه به اینکه بخشی از سطح خیابان خیس بود و ما نیز کمی شیطنت را چاشنی کار کردیم، اما مینی کوپر S ثبات و چسبندگی خوبی را از خود نشان داد. یکی از ویژگی‌های این خودرو سیستم صوتی هارمن‌کاردن است که فضای نه‌چندان بزرگ کابین کوپر را برای سرنشینان به سالن اجرای موسیقی تبدیل می‌کند که همین موضوع راننده و سرنشینان را برای بالا بردن حجم صدا ترغیب می‌کند.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم در پایان نتیجه‌گیری کلی از این هاچ‌بک جذاب انگلیسی آلمانی داشته باشیم، باید بگوییم که باتوجه به این که مشخصات فنی این خودرو دقیقا مشابه با محصولات ب‌ام‌و است، خریداران هیچ‌گونه نگرانی بابت ارائه خدمات و سرویس های دوره‌ای و همچنین تامین قطعات یدکی نخواهند داشت. اما موضوعی که این روزها گریبان‌گیر بازار خودروی کشور شده است، مساله افزایش شدید قیمت‌هاست که سبب شده خرید بسیاری از خودروها چندان منطقی به نظر نرسد. برند مینی که در آخرین روزهای سال گذشته راهی بازار کشور شد، در ابتدا با قیمتی نسبتا مناسب به مشتریان تحویل داده شد، اما بالا رفتن نرخ ارز و از سوی دیگر مشکلات بوجود آمده در روابط بین‌الملل، سبب شد تا قیمت این خودرو نیز مانند بسیاری از خودروهای دیگر در بازار روند صعودی چشم‌گیری داشته باشد. تا جایی که این روزها قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 650 میلیون تومان شده است. با این اوصاف اگر از تمکن مالی برخوردار هستید و دلتان برای دارایی‌تان نمی‌سوزد و از طرفی از دلباختگان ماشین هستید، با خیالی آسوده به سراغ این هاچ‌بک اسپرت و جذاب بروید، زیرا پس از نشستن پشت فرمان و کمی رانندگی کردن با آن از انتخابتان پشیمان نمی شوید. اما اگر می‌خواهید یک انتخاب معقول و اقتصادی داشته باشید، مینی نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد، زیرا با پرداخت این مبلغ می توانید خودروهایی مناسب‌تر در سگمنت‌های مختلف از جمله سدان و کراس‌اوور انتخاب کند.

در انتها از علی موسی‌الرضا مالک محترم خودرو جهت در اختیار قراردادن خودرو به منظور تست و بررسی تیم خودروبانک، کمال تشکر و قدردانی داریم.

40 عکس

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/18
گلف gti و ب ام و سري ١ و اين خنگول ارزوني خودتون هيچي براي من جاي جوليتارو نمي گيره!!!
1397/4/18
گلف که خیلی ماشین خوبیه . ولی مینی چندان جالب نیست ، لااقل از لحاظ ظاهری . ماشینهایی مثل مینی کوپر یا فولکس بیتل ، مال افرادیه که بتونن ظاهر اونها رو دوست داشته باشن . هرچند جولیتا هم در نمای جلو شبیه اینهاست و چنگی به دل نمیزنه ، برعکس نمای عقبش که خیلی خوبه . اما اگر راننده باشی و بخوای لذت ببری ، هیچ ماشینی با ب ام و قابل قیاس نیست . نه از لحاظ فنی ، نه از لحاظ سرعت و شتاب ، نه از لحاظ لذت و هیجان رانندگی ، و نه از لحاظ ظاهری . کلا ب ام و رو جدای از اینها نگاه کن . لذت رانندگی یعنی نشستن پشت BMW .
1397/4/18
با سلام .
دوستان عزیز ، در بازار ایران و پدرکشتگی خاص خریدار بعدی با رنگ شدگی و پنل بدنه تعویضی -کاری هم ندارد ضربه سنگین یا سبک یا مالیدگی یا قری و مانند آن بوده باشد- فقط تصور بفرمایید کمی بالاتر از طوقه چرخ جلو راست یا زیر چراغ جلو سمت چپ یا دور چرخ جلو نزدیک در ضربه بخورد . اتومبیلی که همه جلو اش یک کاپوت است ! گلگیر جلو کلا" ندارد ، سپر درستی هم ندارد مناسب است ؟ در این اتومبیل کاپوت نوک ماشین است و سپر هم تا جای معقولی به سمت وسط ماشین پیشروی نکرده ، آیا مناسب خیابان های بی موتورسیکلت ! و همه بین خط ران ! رعایت کنندگان حق تقدم !! و فرهنگ والای رانندگی ما هست ؟ فردا به خریدار بگویید زیر چراغ جلو را مالیدم کاپوت -که احتمالا" آلومینیومی هم باشد- را عوض کردم چه می گوید ؟ می پذیرد ؟
1397/4/19
دوست عزیز حرفهای شما بابت فرهنگ غلطی که در مورد رنگ یا تعویض شدن قطعات بدنه تو کشور وجود داره کاملا درسته ، ولی این مشکل ماشین نیست ، مشکل ما و فضای کشور ماست ، مینی هم در دسته لوکس سازا هست و از همه مهمتر کسی که 600-700 میلیون پول بابت این ماشین میده احتمالا نه مشکلی بابت هزینه های تعمیر و تعویض و ارسال قطعات ناموجود از خارج از کشور داره نه افت قیمت و غیره !
1397/4/18
از بس که اینا بوقن و درکشون اندازه جیب خودشونه! ملت پول ندارن بخورن اون موقع مینی وارد میکنند! اونم چی! آخه کدوم آدم عاقلی چندصد میلیون پول میده برای یه هاچبک شهری.
من نمیدونم منظور نویسنده از برخورداری تمکن مالی چیه که 650 میلیون هیچه! خوشا به حال شما
تا چه حد شکاف طبقاتی. خدا رحم کند شاید!
1397/4/18
از بغل خـــــیلی ضعیفه. دلیلشم کوچیک بودن چرخا نسبت به بدنست، اون فلاپ های مسخره ی دور گلگیرشم بدترش کرده. در کل نه ظاهرش خاصه نه فنیش و اصلا گذینه ی مالی نیست تو این رنج.
ی نکته ی دیگه اینکه میگید چون به BMW شبیه مشکل خدمات نداره، قطعات موتور درست، بدنه چی؟ اونم هست؟ وارد کنندشم 4تا دونه ماشین اورده و تمام. ی چراغش بشکنه پیر میشی تا یدکشو گیر بیاری.
1397/4/22
البته کسی که پول داره اینو بخره یه پاش دبی هست یه پای دیگش استانبول و راحت قطعه گیر میاره. همچین کسی نیازی به حساب کتاب و ... نداره
1397/4/18
بررسی ویدیویی بهتر نبود؟؟
1397/4/18
heyfe pol!!!
1397/4/18
الان با این قیمت تو ایران و با توجه به رنگهای جذابش به درد اونایی میخوره که میخواهند مدام تو خیابون با انگشت نشونشون بدن!
1397/4/18
کسی یا بهتره بگم کسانی که دومیلیون قطعه سکه میخرن و انبار میکنن که بشه دو تن، کافیه 200 تا سکه رو بزارن کنار برای این ماشین، یا کافیه هر سکه رو سیصد تومن گرونتر بفروشن. ما هم همون ماشینای 40 سال پیشو سوار میشیم البته با پیش خرید یه ساله. خب ژن خوب داشتن اینجاها به درد میخوره دیگه
1397/4/18
به عنوان یه ایرانی کلا از انگلیس و انگلیسی حالم بهم میخوره!!!!!!
1397/4/18
واقعا ماشين جذابى هست.ولى من يكبار توش نشستم متريال چندان راضى كننده اى نداشت.اين ماشين اواخر سال گذشته كه رونمايى شد قيمتش 400 ميليون بود كه با عقل جور در نميومد و نميرزيد ديگه چه برسه به الان كه حدود 650 ميليون شده
1397/4/19
سلام اگه میشه تجربه رانندگی با ASX 2018 رو انجام بدین
1397/4/19
آرش جان ، ببینید . این همه ماشین چند صد میلیونی . شما ولوو سی 70 یا ب ام و سری 6 گرن کوپه ، یا مزدا 3 و رنو فلوئنس(که لوکس نیستند) را مشاهده بفرمایید . اگر از بغل بخورند فقط گلگیر را عوض می فرمایید . از جلو سبک بخورند یا دنده عقب بزنند به آنها ، کاپوت از اطراف توسط گلگیر و سپر محافظت می شود . تصادف عادی با آنها با تعویض گلگیری یا سپری ختم به خیر می شود . اما این مینی ، مشاهده بفرمایید از هر طرف که ضربه بخورد صاف رو کاپوت می نشیند . حتی از اطراف ، دور چرخ ، بغل ، زیر چراغ ، روبرو ; همه جهت . کاپوت بی دلیل بزرگ و آسیب پذیر شده است . یک سره کردن گلگیر و کاپوت دلیلی نداشت ، گلگیر جلو جدا برا ایران مزیت است . پیش بینی بنده آن است مصرف کاپوت این ماشین از لنت و لاستیک و روغن آن پیشی بگیرد . آن بزرگواری که 600 دارد ، ثروتمند است ، خود آزاری که ندارد سالی دو بار کاپوت عوض کند اخوی .
1397/4/19
مینی بود بود نبود نبود
1397/4/19
در قسمت امکانات رفاهی فراموش کردید به (Head Up Display (HUD اشاره کنید
1397/4/19
این ماشین خیلی خیلی خیلی گرونه
ما به همون اسطوره پشت سرش یعنی ایکس 50 حتی فکرم نمیتونیم بکنیم بعد اینو باید ببینیم که خیلی راحت یه عده پول خریدشو دارن
نمیدونم شایدایراد از ماست که نتونستیم پولدار بشیم یا راهشو بلد نیستیم یا چیز دیگه ای میخاد که ما نداریم
1397/4/20
وقتی یه شبه چند میلیارد میاد تو حسابت در حای که برا یه قرونش هم زحمت نکشیدی..دلت که نمیسوزه هییچ خیلی هم راحت دلت میاد پول بدی برا همچین ماشینی....هیچ کس این روزا با کار و زحمت نمیتونه همچین چیزی تو. این شرایط بخره...
1397/4/21
بابا فولکس واگن بیتل خیلی بهتره اینه.هم خوشگلتره هم 100تومن ارزونتره
1397/4/23
طراحي داخل كابينش قشنگه.
1397/4/25
یعنی طراح داخل این ماشین احتمالا شب عروسی اینو طراحی کرده خواسته به داماد تبریک بگه دور گردی وسط کابینو با چراغ بنفش تزیین کرده هر کی با من موافقه فقط لایک
1397/4/26
این چرا دکمه پاور مانیتورش کج نصب شده؟
1397/4/27
کج نصب نشده از ایناست که وقتی صدارو کم و زیاد می کنی علامت پاور هم باهاش میچرخه مثل byd f3
1397/4/27
فراز جان کج نصب نشده از ایناست که وقتی صدارو کم و زیاد می کنی علامت پاور هم باهاش میچرخه مثل by f3 و mg 360 و mini Cooper S
1397/4/28
یک میلیمتر هم موتور جا نداره وقتی بخوای تعمیرش کنی باید موتورو بریزی بیرون. البته به خودم دلداری میدم که کی می تونه اینو تعمیر کنه؟
1397/5/4
خیلی سطحی بررسی شده و فقط واضحات گفته شده ! غلط املایی هم داشت که بعیده از خودروبانک !
1397/5/27
من که گلف GTI به این ترجیح می دم.
1397/8/23
با سلام

بنده پارس تندر دارم از این ماشین برعکس خیلی ها خوشم اومد حیف که پول ندارم و دلار سر به فلک کشید اگر دوره بره 100بود حتما میخریدمش...