خودروبانک
فیلم های بررسی خودرو
تجربه رانندگی
مشخصات فنی خودروها
قیمت خودرو
مقایسه خودرو
اخبار خودرو
جستجو
اخبار خودرو
تجربه رانندگی
چری آریزو 5 یا بسترن B30 – وقتی چینیها هم قابل احترام میشوند!
چری آریزو 5 یا بسترن B30 – وقتی چینیها هم قابل احترام میشوند!
26 مرداد 1397
امین امیریفر
نویسنده
بامداد صفائیان
عکاس
مقدمه
یادش بخیر؛ همین چند سال پیش بود که ماشینهای چینی را مسخره میکردیم! مثلاً قیافه احمقانه هافی لوبو را یادتان هست؟ یا مشکلات فنی لیفان 520؟ چقدر هم به فیلم تست تصادف چری A15 خندیدیم! اما حالا نگاهی به محصولات روز سرزمین اژدها بیاندازید تا ببینید آنها چگونه بازی را به سود خود تغییر دادهاند. البته قبول دارم که همچنان اشکالاتی در ماشینهایشان دیده میشود و هنوز میان خودروهای چینی و برندهای درجه یک جهان فاصله زیادی وجود دارد اما سرعت پیشرفتشان و این حقیقت که با شتاب اعجابانگیزی از خودروسازی باسابقه ما سبقت گرفتهاند جای تعجب، تحسین و حتی عصبانیت و ناراحتی "از خودروسازان داخلی" دارد. شاید خودروسازان وطنی بتوانند حداقل این درس را از چینیها یاد بگیرند که هیچ وقت برای تغییر دیر نیست و فرصت پیشرفت در هر زمانی برای هر کشوری وجود دارد. بگذریم؛
تازه این گلایههای ما در شرایطی مطرح شد که امروز به سراغ دو ماشین اقتصادی از این کشور آمده بودیم و نه لاکچریهایشان! اما همین سدانهای متوسط هم توانستهاند با طراحی اصولی و یک سری ویژگی مناسب دیگر مورد استقبال هموطنان قرار گیرند. در این مقاله از
خودروبانک
قصد داریم در کنار هم چری آریزو 5 و
بسترن B30
را بررسی کنیم تا ببینیم دلیل استقبال از این دو خودرو فقط زرق و برقهای ظاهرشان بوده یا در باطن هم حرفهایی برای گفتن دارند؟ لطفاً با
خودروبانک
همراه باشید.
طراحی ظاهری
در مورد طراحی بستگی دارد که از کدام زاویه به این ماشینها بنگرید. از روبرو قیافه هر دو خودرو خوب است و انتخاب گزینه برتر یک امر سلیقهای خواهد بود. البته شاید بگوئید چراغهای مدرن و جلو پنجره اسپرت آریزو توجه جوانان را بیشتر به خود جلب میکند اما به نظر من جلوپنجره بزرگ و قیافه عبوس
بسترن B30
هم جذابیت خاص خودش را دارد و میتواند انواع ردههای سنی را راضی نگاه دارد.
ولی هر چه از دماغه به سمت زاویه کناری حرکت میکنیم کفه ترازو به نفع محصول چری سنگین میشود. در حقیقت در نیمرخ، آریزو 5 با خطوط پختهتر و تناسب بهتر میان اجزاء هارمونی بهتری به بیننده هدیه داده است. در نمای عقب هم چراغهای به روز و طراحی مناسب صندوق و سپر چری، هرچند مقداری چاشنی کپیکاری دارند اما در مجموع ترکیب زیباتر و مدرنتری نسبت به محصول بسترن را پیش رویمان قرار دادهاند.
پس در یک جمعبندی کلی باید بگوئیم با اینکه قیافه بسترن بخصوص در بخش دماغه زیبا از کار درآمده اما قادر نیست از پس خطوط جذاب و تناسب اندام آریزو 5 برآید و در نتیجه با کمال احترام به سلیقه مخالفین، میبایست دست محصول چری را به عنوان برنده این قسمت بالا ببریم.
طراحی داخلی
برتری طراحی آریزو در داخل کابین با شدت بیشتری ادامه میابد. کنسول میانی متشکل از اشکال هندسی، پشت آمپر جذاب و خطوط منحنی داشبود شکل و شمایل مدرنی به کابین چری بخشیدهاند و تمامی اینها در مقابل خطوط ساده و بیآلایش
بسترن B30
حس پویایی بهتری به سرنشینان "بخصوص جوانترها" القا میکنند. البته داشبورد
بسترن B30
هم هیچ قطعه نازیبا یا بدقوارهای ندارد اما در برابر رقیب امروزش از کمبود هیجان و خلاقیت رنج میبرد و تا حدودی پیرمردی به نظر میرسد! اما در خصوص کیفیت، وضعیت هر دو ماشین تقریباً مشابه یکدیگر ارزیابی شد و هر دو از پلاستیکهای خشک استفاده کردهاند. هرچند با توجه به وضعیت مونتاژ مناسب میتوانیم از سر تقصیراتشان در بحث کیفیت بگذریم و با کمی ارفاق نمره قبولی را به هر دو بدهیم.
راستی در مورد جاداری ماشینها صحبت نکردیم. راستش را بخواهید با توجه به طول بیشتر بدنه
بسترن B30
تصور میکردم فقط داخل این ماشین با فضای پای کافی مواجه شوم؛ اما پس از نشستن درون خودروها متوجه شدم که آریزو 5 هم علیرغم طول کمتر، به لطف فاصله محورهای مناسبش که از
بسترن B30
بیشتر است، جای پای خوبی در قسمت عقبی در اختیار قرار داده. البته در مورد ارتفاع سقف وضعیت محصول بسترن بهتر است و افراد قد بلند روی صندلی عقبی
بسترن B30
جای سر بیشتری در اختیار دارند. خوب حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که اگر جای پای هر دو ماشین نزدیک به هم است، پس طول بیشتر بدنه بسترن کجا رفته؟! برای دریافت پاسخ کافی است سری به صندوق عقب
بسترن B30
بزنید تا ببینید آنجا چه محفظه بزرگ و جاداری برایتان تدارک دیده شده. البته ابعاد صندوق آریزو 5 هم قابل قبول است اما در مقابل رقیب امروز حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.
امکانات
بسترن B30 به گزینههایی از قبیل سیستمهای ترمز
ABS
،
EBD
، BA ، ESC ، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم رهیاب، چراغهای اتوماتیک بعلاوه چراغ روشنایی در روز، سانروف، سنسور دنده عقب و ... تجهیز شده که با توجه به قیمتش مناسب به نظر میرسد.
اما محصول چری در مدلهای مختلف و با آپشنهای متفاوتی به بازار عرضه شده. مثلاً نمونه دندهای مورد تست به امکاناتی از قبیل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور پارک، ترمزهای مجهز به
ABS
و
EBD
، چراغهای روشنایی در روز، کروز کنترل، کیلس و استارتر دکمهای، نمایشگر میانی و پشت آمپر، بلوتوث، سانروف برقی، تنظیم برقی کولر و مواردی از این دست تجهیز گردیده. اما در فولترین نمونه یعنی مدل توربو اتومات Excellent گزینههای بیشتری از جمله سیستم پایداری
ESP
و کنترل لغزش
TCS
بهمراه EBA و سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کیسههای هوای جانبی و پردهای، روکش چرمی فرمان و قابلیت انتخاب حالت Eco و چند مورد دیگر به این لیست اضافه میشوند.
ضمناً هر دو خودرو 5 ستاره ایمنی موسسه C-NCAP را به دست آوردهاند که خبر خوبی به حساب میآید. البته شاید بگوئید تستهای این موسسه شرقی به اندازه Euro-NCAP یا IIHS سختگیرانه نیستند که خوب من هم با نظر شما موافقم؛ اما در هر صورت تجربه نشان داده که در سالهای اخیر ستارههای چینی نیز میتوانند قابل اعتماد باشند و خیالمان را تا حدود زیادی از بابت امنیت آسوده نمایند.
پیشرانه و سیستم انتقال قدرت
آریزو در ابتدا فقط با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی به بازار کشورمان عرضه شد که با 116
اسب بخار
قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور آش دهانسوزی به نظر نمیرسید. البته این پیشرانه بر روی نمونههای دندهای "مثل اتومبیل مورد تست" خیلی هم ضعیف ظاهر نمیشود و اگر خیلی اهل شتاب نباشید کارتان را راه خواهد انداخت؛ اما ترکیب این موتور با گیربکس کند
CVT
آریزوهای اتوماتیک را به یک ماشین کسلکننده و بیروح تبدیل کرده بود.
ولی خوشبختانه چری خیلی زود به اشتباهش پی برد و حالا مدلهای اتوماتیک با پیشرانه توربو قویتر 147 اسبی و با گشتاور مناسب 210 نیوتن متر، در کشورمان عرضه میشوند که از نظر قابلیتهای حرکتی عملکرد بهتری دارند.
در زیر کاپوت
بسترن B30
هم یک انجین 1.6 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که با 107
اسب بخار
قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور در ابتدا در همان حد و حدود آریزو تنفس طبیعی به نظر میرسد. اما نکته مثبت این ماشین در گیربکس 6 سرعته اتوماتیکش نهفته است که میتواند شتاب بهتری "بخصوص در ابتدای حرکت" نسبت به آریزو ارائه نماید. باید گفت که عملکرد خوب گیربکس 6 سرعته
بسترن B30
برای استفادههای شهری و روزانه چنان خوب است که میتوان آن را تاثیرگذارتر از پیشرانهها بدانیم.
برای درک بهتر وضعیت ماشینها بیائید نگاهی به جدول خلاصه مشخصاتشان داشته باشیم:
مدل
بسترن B30
چری آریزو 5
چری آریزو 5TE
پیشرانه
4 سیلندر 16 سوپاپ
4 سیلندر 16 سوپاپ
4 سیلندر 16 سوپاپ توربو
حجم موتور
1.6 لیتر
1.5 لیتر
1.5 لیتر
حداکثر قدرت
107
اسب بخار
در دور 5500
116
اسب بخار
در دور 6150
147
اسب بخار
در دور 5500
حداکثر گشتاور
155 نیوتن متر در دور 3600
141 نیوتن متر در دور 3800
210 نیوتن متر در دور 3500
گیربکس
6 سرعته اتوماتیک
5 سرعته دستی
اتوماتیک CVT
تجربه رانندگی
بالاخره اتومبیلها را استارت زدیم. داخل هر دو خودرو از نظر دید و ارگونومی، شرایط قابل قبول است. فرمانشان هم نرم و بازی با ادوات ساده به نظر میرسد. از نظر راحتی و کیفیت سواری وضعیت آریزو قابل قبول بود و اتومبیل علیرغم فاق نهچندان بلند لاستیکها کوبش آزاردهندهای به اتاق منتقل نمیکرد. البته توقعتان را خیلی هم بالا نبرید چون این تعریف ما با در نظر گرفتن قیمت و سطح مورد انتظار عنوان شد. اما داخل
بسترن B30
شرایط از آریزو بهتر است و محصول بسترن با آرامش مناسبی با دست اندازها و سرعتگیرها روبرو میشود. البته این نرمی بسترن در پیچهای تند کمی حس ناپایداری را به انسان منتقل میکند اما با توجه به وجود
ESP
ماشین به این راحتیها از دست راننده خارج نمیشود.
در حقیقت اگر با کمفرمانی معمول دیفرانسیل جلوهای ارزان قیمت کنار بیائید و توقعتان را در سطح یک سدان خانوادگی اقتصادی نگاه دارید میتوانید از تعادل این ماشین راضی باشید. اما در طرف مقال آریزو 5 با سواری اندکی اسپرتتر حس چسبندگی بهتری در پشت فرمان دارد اما متاسفانه ماشین مورد تست از نوع دندهای و فاقد
ESP
بود "البته مدل توربو اتومات Excellent این آپشن را دارد که بسیار گرانتر از
بسترن B30
است" و در نتیجه خطر در رفتن قسمت انتهایی بیشتر از رقیب احساس میشد. در مورد واکنشها به پدال گاز باید بگویم که اگر خیلی اهل شتاب و سرعت هستید بهتر است با این پول به سراغ خودروهایی چون
دنا پلاس
توربو صفر کیلومتر بروید. اما به هر حال این ماشین در بهترین حالت میتواند برای یک رانندگی آرام و بیدردسر کارآمد ظاهر شود و نباید از آن توقع زیادی داشت. در طرف مقابل شرایط
بسترن B30
با وجود اسبهای کمتر نسبت به آریزو 5، اما با توجه به گیربکس 6 سرعته خودکار در شتابگیریهای شهری راضی کننده است هرچند باز هم نمیتوانیم هیچ کدام از این دو را به یک جوان عاشق سرعت پیشنهاد کنیم. در خصوص صدای موتور و عایقبندی کابینها نیز باید به هر دو ماشین نمره متوسطی بدهیم چون در دورهای پایین صدای پیشرانه کم است اما با توجه به قدرت نهچندان زیاد موتورها مجبوریم هر از گاهی دور موتور را بالا ببریم و در این شرایط صدا به داخل کابین نفوذ میکند.
قیمت و نتیجهگیری
شاید با خواندن مطلب نتیجهگیری کرده باشید که با توجه به طراحی بهتر، قدرت بیشتر و آپشنهای کاملتر آریزو 5 توربو اتومات، انتخاب کار سادهای است و باید محصول چری را به عنوان برنده بیچون و چرای رقابت اعلام کنیم! اما قضیه به این سادگیها هم نیست زیرا
بسترن B30
از نظر قیمتی هم رده آریزو 5 تنفس طبیعی دندهای به حساب میآید و قیمتگذاری مناسبتری نسبت به این رقیب چینی دارد. اگر بخواهیم برای یک استفاده شهری و خانوادگی، خودرویی را انتخاب کنیم،
بسترن B30
با توجه به قیمت رقابتیتر، ارایه امکانات مناسب، و همچنین گستره بیشتر خدمات پس از فروش در کل کشور، انتخابی کاملاً عاقلانه و قابل قبول است اما قطعاً هستند کسانی که با چهره آریزو 5 بیشتر ارتباط برقرار میکنند و حاضر هستند هزینهای بالاتر بپردازند و آریزو 5 سوار شوند.
در پایان جا دارد از آقای "امیررضا ابراهیم نژاد" مالک
بسترن B30
و "علیرضا علی نسب" مالک چری آریزو 5 که وقت و اتومبیل های خود را جهت تهیه این مقاله در اختیار گروه
خودروبانک
قرار دادند تشکر و قدردانی نمائیم.
عکس ها:
(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)
نظرات
پاسخ به:
پاسخ به:
hello
نام
ایمیل
متن پیام
ارسال
در حال ارسال ...
حسین
1397/5/26
پاسخ
یک نکته بش اشاره نشد و اون این است که چری یک خودروساز بی کیفیت است اما بسترن برند لوکس فاو هست و محصولاتش از دوام خوبی برخوردارند!
البته این حرفی است که میزنن و من چری نداشتم و تایید یا تکذیبش نمیکنم!
شها
1397/5/26
چری خیلی پیشرفت کرده تو این چند سال
فقط یک نکته ایی برای پیدا کردن لیفان چری یا هن تنگ باید حداقل نیم ساعت تو پکن یا گوانژو دنبالش گشت تو این شهر ها فقط میشه هاوال پیدا کرد و انواع ماشین غیر چینی
Ali
1397/5/26
اتفاقا برعکس طبق اعلام موسسه جی دی پاور امریکا شرکت چری جزو بهترین و باکیفیت ترین خودروساز های چین هست و بالاتر از فاو و جک... قرار میگیره و خودروی جدید اکسید داره وارد بازار اروپا میشه.
احتمالا شما فکر کردی همه محصولات چری مثل ام وی ام 110 هستن که محصول 20 سال پیش این خودرو ساز بوده ولی همونم از بیشتر ماشینای ایرانی کم استحلاک تر و ایمنتر هست.
اریزو و تیگو بسیار عالی هستن با توجه به قیمت الان ماشینای خارجی گزینه خوبی برای مصرف کننده هست.
در ضمن اریزو 5 سال گارانتی داره ولی بسترن 2 سال که این نشان از اطمینان چری از محصول خودش هست
محمدرضا
1397/5/26
دوست عزیز بسترن برند لوکس فاو نیست و فقط اسم یکی از محصولاتشه
برند لوکس فاو،اسمش >هونگ چی< عه که واقعا برند قوی ای هستش و بسیار لوکس و تو اینترنت میتونی پیداش کنی
کاظمی
1397/5/26
حسین آقا چطور براحتی میتونید درباره ماشینی که نداشتید براحتی اظهارنظر میکنید . من دوساله که چری تیگو 5 اکسلنت دارم و خیلی خیلی از کیفیتش راضیم . ضمن اینکه با حالت دنده اسپورتی که داره از شتاب خیلی مناسبی هم برخورداره
Amiri
1397/5/26
تمام صحبت های شما درسته ولی تا اونجا که بنده میدونم، برند لوکس فاو «هونگ کی» هست!
محمد
1397/5/26
واقعا به این حرف هایی که زدی اعتقاد داری ؟ چری بی کیفیته ؟ بسترن برند لوکس هست این و جایی نگی بهت میخندن
حسین
1397/5/27
بله دوستان ، بسترن شاخه لوکس فاو هست!
فاو محصولاتش رو تحت ۳ گروه تولید میکنه ؛ دسته اول با اسم فاو عرضه میشن مثل فاو v5 که تو ایرانم گروه راین اورد! دسته دوم محصولاتی هستن که با اسم فاو بسترن عرضه میشن و کیفیت بالاتری دارن مثل بسترن x80 ، b70 و غیره!
دسته سوم هم که برند هونگ چی هس فقط یک خودرو سواری هست که با این برند عرضه میشه و بیشتر برای تشریفات استفاده میشه!
اون دوستی هم که پرسید چطور میگی چری بی کیفیت هست وقتی نداشتی ، اولا چری سوار شدم ، دوما این حرف رو طبق مقاله ای که خونده بودم گفتم ، سوما ، اینکه یک خودرو چری اجازه ورود به اروپا رو گرفته دلیل نمیشه! چهارما گارانتی ۵ ساله هم نوعی تبلیغ برای این ماشین هست!
بی نام
1397/6/20
نمیدونم چرا تو ایران اینجوریه که.......... مردم درباره چیزی که نمیدون هم می خوان نظر بدن
اخه مرد حسابی تو که چیزی رو نداری چرا درباره اون نظر میدی--
مهدی
1397/5/26
پاسخ
سلام
مقایسه خیلی خوب و منصفانه ای بود
و به نکته بسیار ظریفی اشاره شد: ارتباط برقرار کردن با ماشین.
من پارسال بسترن خریدم ولی در کل نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم علی رغم خوبی هایی که داشت. و در آخر فروختم و رفتم سراغ هاوال البته هنوز تحویلم ندارند و تا آبان باید منتظر بمونم ببینم هاوال چطوره
ولی در کل اگر میخواستم بین آریزو و b30 یکی را انتخاب کنم سراغ آریزو توربو میرفتم.
باتشکر از این خودروبانک
srn
1397/5/26
هاوال به نظرم بهترین ماشین چینی در حال تولید تو کشوره،کلا بهمن تو انتخاب بسترن و هاوال برای تولید در کشور،به سلیقه ی مشتری احترام گذاشته(علی رغم بقیه ی کمپانی ها که امثال بیسو رو میخوان تولید کنن)
امیدوارم زودتر تحویل بگیرین و لذت ببرین ازش.
رحیمی
1397/5/26
پاسخ
انتخاب مناسبی نبود، چری کیفیت و طراحی بهتر و بروزتری داره و به همین خاطر مدل اتوماتش گرونتر هست ولی شما بالاجبار مدل دستی رو با بی۳۰ مقایسه میکنید.
بی۳۰ روی کاغذ خوبه ولی کیفیت امکاناتش پایین هست: کولر ضعیف، چراغها ضعیف، تنظیمات تهویه با سیم هست مثل پراید، داشبورد از خشکی صدا میده، آینه ها ثابت، کیلس نیست، مدیا غیر اندرویدی. میشه گفت یک ماشین معمولی با گیربکس خوب هست. در چین هم فروش کمی داشته بین رقباش. در ایران فعلا رقیبی نداره در این قیمت.
چری باید با ام جی ۳۶۰ مقایسه بشه که در یک رده هستن
حسین
1397/5/27
شما سوار بسترن b30 شدی؟
چقدر؟ کجا؟
رحیمی
1397/5/31
حسین جان
بله سوار شدم در تهران
و در گروه تلگرامی شون هم هستم و تمام این مسائل رو بقیه دارندگانش هم دارند، مشکل کولر، چراغ(نور بالا و پایین فقط یک لامپ داره که ضعیفه)، مشکل شمع(همه دنبال تعویض شمع هستن)، صدای قطعات کابین رو هم کافیه خودتون امتحان کنید
کلا بی۳۰ یک ماشین تمام عیار و متناسب از هر جهت نیست و نقطه قوت فروشش گیربکس آیسین هست
رضا
1397/5/26
پاسخ
دوسانی که اریزو 5 دارند از هندلینگ و کیفیت رانندگی ان راضی هستند و
استهلاک انرا مناسب ارزیابی می کنند؟
سعید
1397/5/27
بله عزیز - نسبت ب پولی ک دادم کاملا راضیم . مطمنم شما هم از خرید و سواریش پشیمون نمیشی .
سمند سوار اهوازی
1397/5/26
پاسخ
اقای نویسنده هافی لوبو برند چینی نیست
هندی است
شایان
1397/5/27
اونی که هندیه تاتا نانو است
هافی لوبو ساخت چینه
سرچ کنید
مهدی
1397/5/26
پاسخ
به نظر من منطقی نبود برسی
حداقل بررسی رو انجام دادین و مهم تر از همه چی دلیل این مقدار حمایت از محصولات مدیران خودرو توسط خودرو بانک برای من منطقی نیست
محصولات بی پایه چری در ایران فقط با تبلیغات و عرضه اقساطی فروش داره البته حداقل فروش
منطقی باش خودرو بانک بی طرفانه بررسی کن
اریا
1398/5/30
در کل چری بهتره من که2سال دارم ازش خیلی راضی هستم
حتی یکبار هم تعمیرگاه نرفته و نیاز نیست که ببرم
احمد
1397/5/26
پاسخ
مقایستون اصلا منصفانه نبود چون اریزو با سلیقه صاحب ماشین تغیراتی در ظاهر داده شده بود که در نمونه ی کارخانه اینطور نیست و باعث جذاب تر شدنش میشد مثل رینگ های مشکی شده و جلوپنجره ی کامل رنگ شده.
مصرف کننده ی خسته دل
1397/5/26
پاسخ
اقا من چینیا مسخره میکردم ولی از قدیم گفتن هر چی مسخره کنی به سرت میاد ،جای طلب ماشین اریزو ۵ گرفتم ولی تا حالا از هر ماشین برندی داشتم لوکس و ایرانی خداییش از همشون سره فکر نمیکردم چینیا همچین چیزی بسازن
شیوا
1397/5/26
پاسخ
کجای دنیا ماشین دنده ایی رو با اتومات مقایسه میکنن ؟!
چرا تست شتاب نگرفتید ؟
Nader
1397/5/26
پاسخ
از آقای امیررضا ابراهیم نژاد صاحب بسترن درخواست می کنم یه مقدار به فکر بنزین ماشینش باشه بعید می دونم بعد از این گزارش به پمپ بنزین رسیده باشه مقدار بنزین داخل خودرو برای پیمایش 2 کیلومتر کافی هست ! 2 کیلومتر ! در حد یه لیوان بنزین مونده چرا واقعا زمانی که باک روی نصف باشه بنزین نزنیم ؟؟ حتما باید کنار اتوبان با دبه وایسیم ؟؟
دنا
1398/6/2
توروحت.ترکیدم از خنده....دمت گرم
هارمونی چیست ؟
1397/5/26
پاسخ
داخل متن یه جا از اصطلاح هارمونی استفاده شده, یعنی چی؟
شایان
1397/5/27
هارمونی تو لغت به معنی سازگاری اجزا با یکدیگر، هماهنگی، تناسب و اینجور چیزاست.
البته بیشتر توی موسیقی و هنر به کار میره ولی کلاً تو معانی بالا هم کاربرد داره. طراحی ماشینم یه جورایی هنره به نظر من در کنار صنعتی بودن.
NHiMA
1397/5/26
پاسخ
با قیمتی که آریزو 5 داره گیربکس دستی آزار دهنده س
UIPO
1397/5/26
پاسخ
یه چیزی که تو تمام محصولات چری یکسان و آزاردهنده س ارتفاع درهای عقبه، آدم وقتی تو (صندلی عقب) ماشین میشینه احساس خفگی بهش دست میده. تازه با اون ارتفاع شیشه هم تا نصف باز میشه!
علیرضا
1397/5/27
برای شما ال 90 مناسبه، شیشه های بلند داره، تا ناف آدم از بیرون دیده میشه.
saeid
1397/5/27
نوبل بهترین جواب سال هم میرسه ب علیرضا
عالی بود
UIPO به علیرضا
1397/5/27
برای شماهم لابد فورد GT مناسبه، فقط ابروهات از بیرون دیده میشه
علیرضا
1397/5/28
فورد GT هم بذارن به قیمت واقعیش بیاد داخل؛ چرا که نه!!
حالا تا زمانیکه نیومده، من از آریزو یی که دارم "البته با شیشه کوچک عقبش" راضی هستم و ازش چراکه نه لذت می برم. ولی اگر از حرف من ناراحت نشی و منصفانه تر نگاه کنی میبینی که همه اون گزارش های کیفی که پایین تر دوستان اعلام کردن، کشکه؛ فقط برای افزایش تقاضای خودروهای داخلی هست (البته با مهارت بالا تدوین شده). اگه گفتی چرا؟؟؟ چون چین واقعاً پیشرفت باورنکردنی ای داشته. هر روز یک شاسی جدید یک طرح جدید یک خودروی جدید و البته نه با کیفیت چیزی که قبلاً داده بیرون بلکه بهتر از اون. ببین بذار واضح روشن کنم برات. وقتی میخواد وانت بزنه نمیاد مثلاً بسترن یا آریزو رو برداره وانت کنه!!! یک وانت از بیس میسازه!!! نه اینکه ال 90 رو وانت کنه پشتش سبد خالی میوه بذارن.
UIPO
1397/5/29
من به شیشه های عقب چری شکایت کردم نه به صنعت خودروسازی چین!!
سامان
1397/5/26
پاسخ
من نمیدونم این نقدو بررسی ماله چه زمانی هستش ولی الان که من داریم این متنو مینویسم قیمت بازار ازاد بسترن تقریبا ۱۰۰ ملیون و قیمت ازاد اریزو ۵ توربو اکسلنت هم در این محدوده هستش شما اگه بسترن ۶۷/۸ تومنی سراغ داری من با ۵ ملیون سود خریدارم
حسین
1397/5/27
همین الان هم بسترن از اریزو ۵ اتومات ۱۵ میلیون ارزوتتره!
m.m
1397/5/27
پاسخ
بسترن که ۵ ستاره گرفته ۶ تا کیسه هوا داره اینی ک ایرانه ۲ تا داره
آرششش
1397/5/27
پاسخ
من داخل آریزو توربو نشستم و کمی هم باهاش رانندگی کردم ، در کل نسبت به ذهنیتی که از ماشینای چینی داشتم بهتر بود ، البته ماشین نو بود ولی قطعات داخل خودرو خوب مونتاژ شده بودن ، تعلیق و جلوبندی کم صدا بود و نسبت به ماشینای داخلی خیلی بهتر بود ، گیربکس خیلی باهوش و تند و تیز نبود و تاخیر عملکرد به خصوص در هنگام شروع حرکت مشهود بود اما خوب نمیشه خیلی انتظار بالایی هم داشت ، به یه سری جزییات مثل سیستم مالتی مدیا دقت شده بود یا مثلا شخصا انتظار نداشتم بتونم از باندای ماشین صدای باس خوبی بشنوم اما خوب راضی کننده بود ، نمیدونم شاید چون ماشین چینی بود انقدر انتظاراتم کم بود یا نه اما خوب واقعا میشه پیشرفت رو دید در کارهاشون ، بعنوان مثال این ماشین زمین تا آسمون با جک J5 که قبلا به عنوان سرنشین سوار شده بودم فرق داشت یا کیفیت و مونتاژ قطعات داخل خودرو نسبت به جک S5 کم ذرق و برق تر اما اصولی تر میومد و حس اینکه ادوات و قطعات همه محکم و درست سر جاشون نصب شدن و دیرتر به سر و صدا میوفتن به آدم دست میداد ! فضای داخل ماشین هم کافیه نسبت به سایز کلی ماشین و با توجه به صندوقی که داره برای راحتی 4 نفر کافی به نظر میاد.شاید بگین این ماشین 100 میلیون تومن قیمتشه و این چیزا اصلا واسه ماشین 100 میلیونی برتری محسوب نمیشه و خیلی باید بهتر از اینا باشه اما خوب واقعا باید قبول کنیم تو کشورمون هیچی سر جای واقعی خودش نیست به خصوص در بازار خودرو ، نه این ماشین اونجاییه که باید باشه نه راوفور 600 تومنی نه هیچ ماشین دیگه ای !! در کل وقتی با قیمت حدود 90 میلیونی که مثلا دنا پلاس توربو که ریشه پلتفرمش به 405 بر اونم با دنده دستی تو بازار آزاد داره خرید آریزو 5 منطقی تر به نظر میرسه ، حداقل به بحش ایمنیش میشه بیشتر فکر کرد!! اگر چه فروش یه آریزو کارکرده بعدا خیلی سخت تر از یه دناست !
در مورد بسترن هم یه نکته ای بگم ، با توجه به عکسایی که دیدم به نظرم جزو معدود ماشینای چینیه که داشبورد تر و تمیز و شیکی داره ، اگر چه سادست اما شیک طراحی شده و خسته کننده نیست و یه جورایی مثل ماشینای فولکس واگن هست ( اگر چه پلتفرم مشترکی هم با جتا داره ) ، البته جا داشت دریچه های هوای وسط یه مقدار عاقلانه تر جایگذاری بشه !
گیلانی
1397/5/27
پاسخ
شما یک سایت معتبر هستید و نباید محاوره ای بنویسید. نمونه متن محاوره ای ابتدای متن است.
شایان
1397/5/29
اتفاقا به نظر من یکی از خوبی های خودروبانک همینه که ارتباط صمیمی و دوستانه با مخاطب داره
وگرنه خیلی از سایت ها مثل شبکه 4 تلویزیون اینقدر خسته کننده هستند که هر چقدرم مطالبشون مفید باشه ادم حوصلش نمیگیره بخونه
مجید
1397/5/27
پاسخ
تومشخصات فنی فاو b30 من esp ندیدم . مطمئنین داره؟
Mahdi
1397/5/27
پاسخ
کی از دست این اشغال ها راحت میشیم خدا میدونه !!!!
الا یکی میگه برو با پرایدت حال کن!!!
محمد
1397/5/28
برو با پرایدت حال کن خخخخخ
علیرضا
1397/5/27
پاسخ
دوستان ، براساس گزارش خردادماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خودرو ایران ، در سطح قیمتی ۱ خودروهای نیومزدا ۳ ، پژو ۲۰۰۸، گرند ویتارا در سطح قیمتی ۲ خودروهای کیا سراتو و هیوندای ۲۰i و هاوال ۲H، در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا ۳۰ Bو در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷، تندر۹۰ پلاس، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.
بنابراین با کیفیت ترین سدان چینی مونتاژ داخل بسترن B30 هست .
رحیمی
1397/5/31
من سوار شدم و اصلا اینطور نبود
جالبه قبلا خودم سنگ این ستاره ها رو به سینه میزدم حالا فهمیدم اینا هم خریدنیه :)
علی
1397/5/28
پاسخ
یه موردی که عنوان نشده اینه که گیربکس بسترن B30 سیستمی داره که در صورت خرابی احتمالی باز هم میشه باهاش رانندگی کرد و در جاده نیاز به یدک کش نداره که این مورد بین ماشینهای داخلی یه مزیت بی چون و چرا محسوب میشه.دوستانی که بسترن دارن لطفاً در مورد سانروف این ماشین بگن که آیا هنگام باز بودن در حین رانندگی صدای هوا داره یا خیر؟ و اینکه آیا از سرمای کولر این ماشین در گرمای شدید رضایت دارن یا خیر؟باتشکر
محمد
1397/5/28
پاسخ
توی این اوضاع داغون بازار بازم قیمت آریزو توربو اتومات حدود 100 میلیونه ولی بسترن بالای 100 تومن شده !
با این شرایط آریزو توربو خیلی بهتره
م ک
1397/5/28
من يه آريزون5توربو شارژ دارم که150هزارگارانتی وشش تعویض روغن مجانی داره تا الان دو بارروغن که شامل تعویض فیلتر ویروس کامل هم میشه، 15هزار باهاش رفتم شمال، تهران اصفهان بار، شیراز دوبار چند بارهم ابادانوامیدیه شوهرهای اطراف، توی هوای گرم جنوب، سرعت،ایمنی،کولروراحتی،نسبت به پولش واقعا خوبه
حسین
1397/5/31
اشتباه میکنید ، من از سایت باما چک کردم اریزو ۵ اتومات غیر توربو ۱۰۰ هست و بسترن b30 هشتاد و پنج!
محمد
1397/6/1
اتفاقا حسین جان من دوباره الان چک کردم، اگه آگهی ها رو نگاه کنی بیشترشون قیمت آریزو5 توربو رو 100 میلیون و 600 هزار تومن گذاشتن که تقریبا قیمت رسمی نمایندگی هست
در ضمن چنتا آدم جوگیر خوشخیال آریزو5 توربو رو تا 140 تومن قیمت گذاشتن ( خخخخخ ) که البته قیمت نمایندگی ها معتبرتره.
برای بسترن اتومات هم از 90 تومن تا حدود 120 تومن آگهی دادن که بیشتر آگهی هاشون توی رنج 100 تا 110 تومن هست
به نظر من وقتی میشه آریزو توربو با 100 تومن خرید قیمت بسترن نباید بیشتر از 75م باشه.
اگرچه پرداخت 100م برای یه ماشین چینی در حد آریزو5 خنده داره ولی توی کشوری که قیمت 206 رسیده به 65 تومن من یکی که پرداخت 100 تومن برای آریزو رو کاملا منطقی میدونم %
البته فعلا منطقی ترین کار کمی صبر کردنه تا قیمت ها تثبیت بشه.
عطا
1397/5/30
پاسخ
والله تجربه ای که بنده از چری تیگو داشتم به خواننده ها توصیه میکنم به سمتش نرن. در مورد فاو نظری ندارم چون نداشتم.چری ظاهر بسیار جذاب و داخلش هم جذاب هست. ولی از نظر استهلاک و قدرت و مشخصات فنی خیلی عقبه. یعنی شما که ام وی ام 530 ها رو میبینی چراغای جلوشون مات شدن انکار ماشین 30 سال پیشه مثلا ! که حکایت از کیفیت پایین داره. گیبرکس سی وی تی هم بشدت رو مخه به نظرم دنده ای بهتره. البته اینم بگم که خیلی خیلی جلو تر از ماشینای ایرانخودور هستن یعنی چینی ها بهترن ولی لامصب فنی شون خیلی عقبه مثلا وقتی دیدین تیگو صد و خورده میلیونیتون رو یه پرشیا یا 206 جلو کرد بغض نکنید !!
عباس
1397/5/31
پاسخ
سلام به همگی بنظر من هنوز هم ماشین های چینی قابل احترام نیستن چون مرده ماکسیما و زانتیا می ارزه به کل هیکل این چینی ها همین طور مزدا3 قدیمی و .... چه از نظر تعادل و هندلینگ چه از نظر شتاب و سرعت و چه از نظر کیفیت و دوام قطعات به گرد پای ماشین مثل ماکسیما یا مگان و زانتیا نمی رسن فقط کسی میتونه از اریزو یا بسترن راضی باشه و بگه قابل احترام که تا حالا ماشین درست حسابی سوار نشده تادیروز سوار پراید یا پژو و سمند بوده حالا ماشین چینی براش میشه سفینه فضایی اما از حق نگذریم اینو قبول دارم که پیشرفت زیادی کردن چینی ها و از لحاظ اپشن و امکانات و ظاهر و .... خیلی عالی شدن ولی لذت رانندگی زانتیا و ماکسیما چیز دیگست
علیرضا
1397/6/1
دوست عزیز صحبتت مثال نقض داره. اونم منم! من هم سوناتای yf دارم و هم آریزو. به نظرم یه خورده داری اغراق می کنی. از نظر من سفینه فضایی هم نیست، بله از لحاظ شتاب گیری ماشین های چینی نسبتاً کند هستن ولی نه اینقدر که شما پیاز داغشو زیاد کردی. این ماشین هایی که شما نام بردی هم قدیمی شدن، هم از مد افتادن و هم کلی خرج دارند. بله خوب سوناتا هم شتاب خوبی داره هم گیربکس و موتور هماهنگی داره و هم موتور قوی. ولی این به این معنا نیست که آریزو خیلی ضعیفه. به هر حال فرق موتور 180-190 اسب بخار با 116 اسب بخار باید یه چیزی باشه. ماشین 6 سیلندر مثل ماکسیما با یک 4 سیلندر هر مارکی که باشه حتی سوناتا، تفاوت داره. من در اکثر ماشین های با موتورهای این تیپی نشستم مثل مزدا 323، دوو ریسر ETi، شتابشون همینطوری بوده. منتها چون اسم مزدا روشه میشینی توش اعتماد به نفست بالا میره!!!! فقط تو ماشین هایی که توربو داشتن و یا اینکه موتورشون 2000 به بالا بوده اون حس اسپرت بودن رو داشتم. جالبه نیسان جوک رو هم که مال بستگان هست امتحان کردم، مدل 100 اسبیش با کندی سبقت از ماشین کناریش می گرفت!!! یعنی اگر یه خورده فکر کنی می بینی مشخصه ماشین برای یک ماشین شهری هست. مردم با پراید هم مسافرت می رن ولی دیگه انتظار لامبورگینی ازش ندارن!!!!
اگر ماشین خوش شتاب و با موتور قوی میخوای تو این پیج اشتباهی اومدی نه تو بسترن اینو پیدا می کنی نه تو آریزو، تیگو، 206 و ... . باید 200 300 میلیون ناقابل بلکه بیشتر هزینه کنی.
حسین
1397/6/1
تا وقتی ما از زانتیا که ایمنی اش صفر هست تعریف میکنیم چه دلیلی داره خودروساز ها ایمنی ماشین هاشون رو افزایش بدن؟
بجای اینکه بگیم هر کس سوار این ارابه مرگ بشه اشتباه کرده ، اینقدر تعریفش رو میکنیم که قیمتش شده ۶۰ میلیون!
حالا هزینه هاش و اپشن هاش یه بحث دیگس اما چرا تو اروپا خودرویی که ایمنی بالا نداره نمیخرند ؟ چون اگر بخرند خودروساز های اوناهم خودرو ایمن تولید نمیکنن!
عباس
1397/6/4
دوست گرامی بنده قصد توهین به ماشین چینی رو نداشتم قبول دارم ماشینای چینی پیشرفت زیادی کردن از لحاظ اپشن و امکانات و ... ولی دیگه تا اون حد نیست که بعضی ها میگن مثلا لذت رانندگی و شتاب و سرعت ماشینی مثل ماکسیما بهتر تا ماشینای چینی هم قیمت این نظر شخصی منه و فقط ازروی تجربه هست نه این که من متخصص ماشین باشم و حرفم حکم سند داشته باشه هرکس واسه ی انتخاب ماشین یه سری ملاک ها داره
حمید
1397/6/1
پاسخ
دوستان سلام. میدونم الان میگید به موضوع بی ربطه ولی شاید برای بعضی دوستان جالب باشه. من بتازگی یک هایما توربو اس 7 خریدم. چند روز پیش همین سیستم esp یا ضد لغزش این ماشین را بسادگی کنترل کرد. در پیچ تند یک جاده خارج شهر و با سرعتی نزدیک به 150 کیلومتر ماشین را از چپ شدن نجات داد.منظور کلی من اینه ماشین هرچقدر امکانات بروزتر داشته باشه ایمن تره. من بدلیل ناآشنا بودن به جاده و اینکه نمیدونستم یک پیچ تند در چند صد متری من قرار داره سرعتم را کم نکرده بودم ولی خدا شاهده ترمزهای این ماشین بطور اتوماتیک عمل کردن و خدا را شکر بخیر گذشت. ماشین شاسی بود و صدای عمل کردن ترمزها بخوبی شنیدم.
احمد
1397/6/1
پاسخ
دیگه باید طرز تفکرتان راجع به خودروی چینی عوض کنید!بنده اریزو 5 دارم ودر یکسال سی هزار کیلومتر
با ان در هر جاده ای رانندگی کردم.اون مزدا 3 یا ماکسیما کارکرده دیگه جنازه اش را تحویل شما می دهند
که دیگری استفاده انر ا کرده و شما باید خرجهای میلیون تومانی هزینه کنید!!
علی
1397/6/1
پاسخ
چرا همش دارید چری هارو بد نشون میدید.بابا من تو نمایشگاه سوا. بسترن شدم تنگ ناریک بی روحولی اریزو بزرگ و جادار همش بگید چری بد و بسترن خوب قیمت الانشم از صد بیشتره
matin
1397/6/4
پاسخ
سلام بنده از اردیبهشت بسترن B30 دارم و خیلی جاها هم باهاش سفر کردم
از جمله نکات خوبش گیربکس ماشین که واقعا عالی عمل میکنه توی هیچ شرایطی کم نمیاره
ماشین کاملا نرم و تو دسته مصرف بنزینش هم با رانندگی معمولی و بدون گاز اضافی تو شهر 7.5 تا 8.5 و تو جاده تا 6 هم میرسه امکاناتش هم تو رده ی قیمتیش خوبه و فقط مقداری چراغ هاش ضعیفه که با تعویضش واقعا خوب میشه...
علیرضا
1397/6/7
پاسخ
سلام خدمت همگی اولا خدمت اونی که میگه زانتیا ایمن نیست زانتیا توتست اروپا تو اون سالی که بنز و بی ام و 2.5 ستاره گرفتن نسخه قدیمی زانتیا که تک ایربک بود 1.5 ستار گرفتن از یک سازمان معتبر ولی زانتیا های تو ایران از نمونه فیس لیفت هستند اکثرا 2 ایربگ و 4 ایربک هستن و بدنشون تقویت شده ولی درکل من اینارو شنیدم و اطمینان ندارم ولی طبق تجربه خودم واقعا پشت فرمونش که هستی یه حس امنیت به ادم میده تعادل و هندلینگش به علت سیستم هیدروپنوماتیک عالیه عالی واقعا حرف نداره با 140_150 تو گردنه و پیچ مثل اب خوردن میپیچه سواریش مثل فنر نرم هست حرف نداره واسه سبقت کافی اراده کنی خیلی ماشین تیزی هست تو9.6 از صفر میرسه به صد که تو هم رده هاش عالیه تنظیم ارتفاع زانتیا هنوز که هنوز تو هیچ ماشینی نیست یه بنده خدایی یکی از شلنگای هیدرولیکش پوکیده بود از جنوب تا تهران یه تکه باهاش اومده بود صفه کلاج چرب چرب بود و فقط 0.5 لیتر روغن توماشین مونده بوده طبق گفته خودش . هرماشین دیگه بود باید بارش میکرد تو سربلایی ها ماشین های چینی حرفی درمقابل زانتیا ندارن خلاصه اینارو گفتم تا کسی که درمورد زانتیا و ماکسیما و حتی ماشین چینی نظر بیخود نده گاز خور زانتیا می ارزد به کل چینی ها (هنوز هم نفس یک گرگ پیر می ارزد به صد شغال امروزی ) سواری زانتیا حرف نداره حالا ماشین گرفتی مبارکت باشه ولی دیگه خواهشا با ماشینای 1500 یا 1600 مقایسش کن نه ماکسیما 3000 و زانتیا 2000 ازروی تعصب دوستان واقعا یه ذره فک کنین ماشین 140 اسبی کجا و 100 اسبی کجا فرانسه و ژاپن و کره کجا چین کجا اینارو گفتم که اینقد ازروی تعصب نظر ندین اگه زانتیا بد بود که الان یه 85 کم کار تمیز 125 تومن نبود اریزو صفر 120 واقعا ادم از نظر بعضی ها خندش میگرد
ارمان
1397/6/21
سلام داداش با نظرت موافق هستم ولی اصلا مقایسه کردن ماکسیمای 227 اسب بخاری با این ماشینا اشتباس همون زانتیا خیلی از اینا سرتر هست دیگه لازم نبود با ماکسیما مقایسش کنی
عباس
1397/6/26
پاسخ
به نظر من بهترین ماشین در رده قیمتی زیر 100 میلیون اچ سی کراس اتومات هست واقعا بینظیره
علیرضا علی نسب مالک چری آریزو
1397/7/4
پاسخ
سلام ... ملت خودشون معروف میشن و میرن تو سایت ها...ما ماشینمون .... ولی خداییش من قبل از آریزو میخواستم بسترن بخرم .... ولی وقتی آریزو رو دیدم و داخلش نشستم خداییش زمین تا زیر زمین از نظر راحتی و زیبایی چه در بیرون چه در کابین آریزو سرتره...تازه با قیمت الان جفتشون تقریبا تو یه رنج قیمتن... چری اپشن های بیشتری ارائه میده و شتاب موتور توربو دارش خیلی فرز تر و چابکتر از بسترنه....فقط بزرگترین ایراد اریزو خشکیه سیستم تعلیقشه....یکی توی ترافیک داغ شدن گیربکسش...همین و بس...هر ماشینی هم یه معایبی داره یه مزایایی...
پارسا
1397/7/23
پاسخ
چرا چرت پرت میگین تو کل این نظر یکمی به فنی ماشین نگاه نمیکنین موتور ۱۶۰۰ با گیربکس ایسین ۶ سرعته با کلی قدرت و پشتوانه با فضای جادار امکانات مناسب و سیستم های امنیتی وزن مناسب و نرم بودن ماشین رود در نظر نمیگیرین چرا ؟ یکی از همکارام تو جاده حیران به علت نداشتن کنترل پایداری چپ کرد و فرزندشو از دست داد بله از همه نظر بسترن برندس (خودم یک بسترن دارم)
مرتضی
1399/1/26
پاسخ
واقعا به عنوان کارشناس چطور روت شد اریزو رو با بسترن مقایسه کنی به جرعت میتونم بگم همیت الان با B50 هم مقایسه ش کنی بازم هم اربزو یه سر و گردن بالاتره B30 نتیجه نقاشی یه بچه مدرسه ایه و سواریشم دقیقا به درد یه پیرمرد 65 سال به بالا داره
رضا
1399/3/26
بسترن بی پنجاه رو با آریزو 5 مقایسه میکنی! از دو فرسخی بی پنجاه رد شدی آیا! حاجی تو خیلی خوبی همین😂😂😂