موضوعات داغ

کمری هیبریدی، تیر خلاص تویوتا به بازار

17 اسفند 1393

عکس: مصطفی حسن‌بیگی

نوشته: سجاد حیدری و محسن ‌آل‌طه

مقدمه

بگذارید حرف آخر را همین اول بزنیم، تویوتا کمری هیبریدی از هر لحاظ یک خودروی تمام عیار و کامل است. درست است که تویوتا از نظر کیفیت زبان زد خاص و عام است اما از نظر ظاهری، بعضی از محصولات این شرکت چنگی به دل نمی‌زنند و با وجود فروش بالای مدل‌های مختلفی از این خوروساز، انتقادهای زیادی به طراحی و چهره آن‌ها شده است. اما با معرفی نسل جدید کمری (مدل 2015) داستان به کلی فرق کرده است و دیگر خبری از خودرویی با چهره کسل‌کننده نیست. مدل 2015 از کمری را باید نقطه عطفی در نسل بزرگ و معروف کمری بدانیم که با چهره‌ای خشن و جدی قصد دارد تا تیر خلاص را به بسیاری از مدعیان سگمنت سدان متوسط شلیک کند و خونریزی شدید را به راه بیاندازد، معرکه‌ای که در آن سربازان زیادی از کره جنوبی و ژاپن با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و نسل جدید کمری یکی از قدرتمندترین حملات تویوتا به این تقابل خواهد بود.

در ایران نیز خوشبختانه نسخه آمریکایی (و نه فیس‌لیفتی که در روسیه رونمایی شد) و آن هم در مدل هیبریدی وارد شده و فعلاً پیش فروش آن در جریان است.

شاید تنها یک روز پس از ورود اولین تویوتا کمری هیبریدی به نمایشگاه‌های ایرتویا بود که خودمان را به آن رساندیم و با توجه به پتانسیل بالای این خودرو چه از نظر فنی و چه از نظر ظاهر در بازار، ترتیبی دادیم تا از نزدیک با این خودرو آشنا شویم و در تستی چند ساعته نیز بتوانیم عملکرد اولین کمری هیبریدی ایران را بررسی کنیم.

خودروی‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟

شاید برایتان جالب باشد که یکی از سئوالات متداولی که در مورد خودروهای هیبریدی از ما پرسیده می‌شود این است که این خودرو را چگونه و کجا باید شارژ کرد! بگذارید همینجا خیال این دسته از دوستان را راحت کنیم که اصلاً خودروهای هیبریدی احتیاجی به این ندارند که ما باطری آن‌ها را شارژ کنیم.

اگر به طور خلاصه بخواهیم توضیح دهیم که یک خودروی هیبریدی چگونه کار می‌کند باید گفت که چنین خودرویی از دو موتور بنزینی و برقی بهره می‌برد یعنی همزمان هر دوی این دو موتورها روی این خودرو نصب شده‌اند. در زمان‌هایی که احتیاج به توان زیادی برای انتقال به چرخ‌ها نیست مانند ایستادن پشت چراغ قرمز و یا حرکت با سرعت کم، موتور برقی در مدار قرار می‌گیرد و از موتور بنزینی استفاده نمی‌شود که در این مواقع باعث می‌شود میزان مصرف سوخت و به تبع آن میزان تولید آلایندگی به صورت چشمگیری پایین بیاید.

اما در زمان‌هایی که احتیاج به قدرت زیادی است مانند زمان‌هایی که قصد دارید شتاب بگیرید و یا در حال سبقت گرفتن هستید، موتور بنزینی وارد مدار شده و قدرت بیشتری را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و در همین مواقع که موتور بنزینی در حال کار است، باطری‌ها نیز شارژ می‌شوند. همچنین در مواقعی که راننده به تمام قدرت پیشرانه خود احتیاج دارد، هر دو موتور بنزینی و برقی وارد کار می‌شوند و هر دو با تولید توانی مجزا آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

لذا در نهایت در اینگونه خودروها شما تنها کافیست همانند دیگر خودروهای معمول بنزینی، تنها سوخت آن را به این خودرو تزریق کنید و دیگر کارها به عهده خودرو است.

البته این توضیحی که گفته شد به صورت بسیار مختصر بود و اگر قصد دارید به صورت کامل با چگونگی کارکرد این نوع خودروها آشنا شوید، می‌توانید مقاله‌ای کامل را در مورد خودروهای هیبریدی در این صفحه مطالعه کنید.

اجازه دهید پس از یک توضیح مختصر در مورد چگونگی کارکرد پیشرانه‌های هیبریدی، دوباره به خودرویمان بازگردیم.

طراحی داخلی و خارجی

طراحی مدل‌های قبلی تویوتا کمری را به خاطر دارید؟ طراحی یکنواخت و اتو کشیده بدون نوآوری‌های بزرگ که هر ساله با تغییراتی اندک تولید و روانه بازار می‌شد؟ خب بهتر است دیگر فراموشش کنید، چون تویوتا با بیش از 2000 تغییری که در بخش‌های گوناگون و مولفه‌های مختلف خودرو اعمال کرده است، کمری را رسماً وارد نسلی جدید از طراحی این سگمنت کرده است که با طراحی زیبا و چشم نواز خود، ظاهر کمری را جوان پسندانه‌تر کرده و واقعا جایی برای گله باقی نگذاشته است. اگر بخواهیم طراحی کمری را در چند کلمه وصف کنیم، می‌توانیم بگوییم که مدل جدید کمری "واقعا جدید" است.

طراحی قسمت جلو خودرو که نسخه فیس‌لیفت شده آمریکایی آن توسط ایرتویا وارد بازار ایران شده است، بی‌شک یکی از زیباطرین طراحی‌های تویوتا تا امروز به حساب می‌آید. در این قسمت جلوپنجره‌ای بزرگ ذوزنقه‌ای مانند کشیده شده تا زیر سپر و ادغام شده با ورودی‌های هوای رادیاتور با شش ستون اصلی افقی قرار دارد که در قسمت بالایی آن نشان کرومی رنگ تویوتا با نور پس زمینه آبی وسط یک ستون افقی کاملا کرومی به خودرو هویت بخشیده است.

در کنار این مجموعه هم، چراغ‌های مه شکن کشیده شده عمودی در دو طرف سپر کاملاً یک تکه و در بالای آن هم چراغ‌های تمام LED و زنون کشیده با ابروهایی از جنس چراغ‌های مخصوص روز قرار گرفته‌اند که اگر تویوتا بر روی شکل قاب و چراغ‌های مورد استفاده در آن کمی بیشتر کار می‌کرد و زاویه‌ای اخمو‌تر به آن می‌داد، می‌توانست چهره‌ای بی‌نظیر را از کمری به نمایش بگذارد، ولی همینطوری هم همچنان چهره تویوتا زیبا و قابل قبول طراحی شده است. با اعمال تغییرات کلی هم چهره خودرو کمی عضلانی‌تر نسبت به قبل شده که برای هماهنگی بی نقص اجزاء با یکدیگر، تویوتا یک درپوش موتور حجیم‌تر و بزرگ‌تر را با خطوط شکسته بیشتر بر روی نیم تنه جلو قرار داده که به عنوان یک مکمل ظاهری، نقش بی‌نظیری را ایفا کرده است. در نیم رخ خودرو بر خلاف نمای جلو، تغییرات چندانی صورت نگرفته و تویوتا در نقاط قابل مشاهده‌ای همچون آینه‌ها، از همان آینه‌های قبلی مدل پیشین استفاده کرده است.

اما با نگاهی به عقب خودرو ورق دوباره برگشته و هنر نمایی تویوتا دوباره چشمان هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. در عقب خودرو تویوتا با اصلاح سپر عقب قدری از حجم آن کاسته و هماهنگی بیشتری را بین اجزا ظاهری خودرو به همراه منحنی‌ها و خطوط ملایم به وجود آورده است. در زیر سپر هم تویوتا یک خروجی اگزوز را به دو خروجی مدل قبل ترجیح داده است، اما همان یک خروجی اگزوز به همراه منبع کاتالیزور آن در زیر سپر نصب شده و قابل مشاهده هستند که اگر تویوتا آن را در پشت سپر پنهان می‌کرد و با برش قسمتی از سپر، خروجی را در میان آن قرار می‌داد، ظاهر کامل‌تری را به تصویر می‌کشید.

در بالای سپر هم دو چراغ اصلاح شده دو تکه و صد البته زیباتر قرار گرفته‌اند که توسط یک نوار کرومی رنگ در میان آن‌ها، طراحی یکپارچه و متصل به یکدیگر پیدا کرده‌اند. بر روی درب صندوق عقب کمری هم تویوتا به جای نصب یک اسپویلر کوچک جداگانه، کمی درب صندوق عقب و قسمتی از بدنه اتومبیل را برجسته قالب گیری کرده که شکلی اسپویلر مانند را بوجود آورده است.

داخل خودرو را اگر نگوییم کاملاً جدید شده است، اما بروزرسانی‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. به طور کلی اگر خودرو را از کنسول مرکزی به دو قسمت تقسیم کنیم، می‌توان گفت که قسمت شاگرد تقریبا دست نخورده باقی مانده است، ولی قسمت راننده کاملاً جدید یا به طور دقیق‌تر بروزرسانی‌های قابل توجهی بر روی آن صورت گرفته است.

در مقابل راننده، فرمان پلاستیکی چهار پایه مدل قبل تبدیل به یک فرمان سه ستونه با لباسی ساخته شده از چرم شده و کلیدهای شبیه به جهت‌های آنالوگ دسته‌های کنسول بازی هم در مدل جدید به صورت مربعی شکل درآمده‌اند و بر روی دو ستون افقی شکل فرمان جایی برای خود دست و پا کرده‌اند.

صفحه کیلومتر مقابل راننده هم به طور کلی تعویض شده و در سمت راست آن نشانگر عقربه‌ای میزان سرعت خودرو به همراه نشانگر میزان مصرف سوخت و در سمت چپ آن هم نشانگر عقربه‌ای دور موتور به سبک خودروهای هیبریدی به همراه نشانگر میزان دمای آب و همچنین در مرکز آن هم یک صفحه نمایشگر بزرگ دیجیتال با نشانگر‌های لحظه‌ای وضعیت موتور و سرعت سنج دیجیتال خودرو قرار گرفته‌اند.

نمای کلی کنسول مرکزی نیز تقریباً دست نخورده باقی مانده، اما کلیدهای استفاده شده بر روی آن، شکل و نحوه چیدمان جدیدی به خود گرفته‌اند.

امکانات رفاهی و ایمنی

اولین معیار برای سنجش و نمره دهی به سطح ایمنی یک خورو، تعداد کیسه هوای ایمنی بکار رفته در داخل کابین است که تویوتا برای مدل جدید کمری کم و کسری نگذاشته و 2 کیسه هوا را برای راننده و سرنشین جلو بر روی داشبورد و فرمان، 2 عدد ایربگ پرده‌ای برای سرنشینان جلو و عقب، 2 عدد ایربگ زانویی برای راننده و سرنشین جلو و 4 عدد کیسه هوای جانبی را برای کلیه سرنشین‌ها مجموعاً به تعداد 10 کیسه هوا را برای خودرو در نظر گرفته که در کنار امکاناتی نظیر سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز ضد قفل ABS، افزایش دنده قدرت در ترمزهای ناگهانی (BA) و همچنین سیستم‌های پایداری همچون سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو بر روی سطوح لغزنده (TRC) و تکنولوژی توقف هوشمند خودرو (SST)، سطح بالایی از ایمنی را در کمری 2015 ارائه داده است.

برای راحتی بیشتر سرنشینان و استفاده بهتر آن‌ها از فضای داخلی کابین هم تویوتا به طور استاندارد یک صندلی برقی تنظیم شونده 8 حالته برای راننده و صندلی برقی دیگر 4 حالته را برای سرنشین جلو با روکش‌های چرمی و مجهز به گرم‌کن و همچنین یک سیستم صوتی JBL با یک مانیتور 7 اینچی لمسی مجهز به ورودی‌های USB، IPOD، AUX و بلوتوث با توانایی تشخیص صدا و پخش CD، MP3، AM و FM را به همراه 10 بلندگوی استریو در نظر گرفته است که می‌توان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو و صفحه نمایشگر چند منظوره با تکنولوژی شارژ بدون سیم تلفن همراه (QI Wireless Charging) و همچنین سنسورهای باران را هم در این مجموعه گنجاند.

تویوتا برای کمک به راننده در شرایط مختلف هم یک دوربین دید عقب، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSM)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب بازکن صندوق عقب و همچنین قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو را در جای جای خودرو به خدمت گرفته که تاثیر بسزایی در مدیریت بهتر و سطح رانندگی خودرو گذاشته‌اند.

از دیگر امکانات استاندارد خودرو هم به طور کل می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایز، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گِل پخش کن، آینه‌های کناری برقی، کولر با دریچه عقب، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک (پدالی)، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آینه‌های بکناری و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، سانروف کشویی شیشه‌ای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ مه‌شکن جلو، سنسور عقب و... اشاره کرد.

مشخصات فنی و پیشرانه

پیش از هر چیز، در این قسمت تویوتا برای خودروی هیبریدی خود طول 4848 میلیمتری، عرض 1821 میلیمتری و ارتفاع 1470 میلیمتری را با فاصله بین دو محور 2726 میلیمتری در نظر گرفته که در مدل تست شده توسط ما یعنی مدل XLE به طور استاندارد بر روی چرخ‌های خودرو ترمزهای دیسکی جلو خنک شونده و عقب دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در پشت رینگ‌های 17 و 18 اینچی آلومینیمی با ابعاد لاستیک 55/215 نصب شده که پس از عمل ترمزگیری خودرو را در مسافتی کمتر از 40 متر در سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به زمین میخکوب می‌کند. برای سهولت در استفاده و هدایت خودرو و کاهش نیروی وارد شده از سوی راننده هم تویوتا سیستم فرمان برقی همراه با تنظیم دستی تلسکوپی و برای راحتی بیشتر سرنشینان هم بر روی هر دو محور خودرو سیستم تعلیق مستقل مک فرسون را نصب کرده است.

در قسمت اصلی خودرو یعنی قسمت مولد قدرت هم تویوتا برای مدل XLE یک پیشرانه احتراقی 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه DOHC مجهز به سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها VVT-i را به همراه یک موتور الکتریکی 650 ولتی تغذیه شده توسط باطری‌های HV هیبرید نیکل متال را انتخاب کرده که پیشرانه 2500 سی‌سی درون سوز با مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده که به طور مستقیم سوخت مصرفی آن از یک مخزن سوخت 64 لیتری تامین می‌شود، به تنهایی با رساندن دور موتور به 6000 دور بر دقیقه حداکثر 178 اسب‌بخار قدرت و در دور موتور 4100 دور بر دقیقه نیز حداکثر 170 نیوتن متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می‌دهد که با ترکیب نیروی آن با موتور اکتریکی دوم، قدرتی حدود 200 اسب‌بخار به دست می‌آید که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک الکترونیکی انتقال متداول e-CVT پس از سازماندهی، روانه چرخ‌های محرک خودرو می‌شود تا خودروی 1580 کیلوگرمی را در کمتر از 8 ثانیه به حداکثر سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

تجربه رانندگی

بالاخره کلید را چرخانده تا پیشرانه هیبریدی این چشم بادامی جدید را روشن کنیم. اولین موضوعی که جالب به نظر می‌رسد این است که اگر باطری‌ها شارژ کافی داشته باشند، پس از روشن شدن موتور هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد(!) و تنها چند چراغ روشن می‌شود. یعنی در حقیقت این یک اتفاق عادی است و موتور روشن شده ولی در حالت برقی در حال کار است و لذا صدایی از موتور خارج نمی‌شود، البته اگر چند دقیقه به همین صورت صبر کنید با اتمام شارژ باطری‌ها موتور بنزینی خود به خوب روشن شده تا باطری‌ها شروع به شارژ شوند.

موضوع جالب دیگری که در این خودرو وجود دارد استفاده از یک دورشمار متفاوت مخصوص خودروهای هیبریدی است که به جای استفاده از دورهای مختلف موتور، حالت‌های مختلف موتور از جمله حالت اقتصادی و استفاده از دو موتور بنزینی و الکتریکی و یا استفاده از تمامی قدرت موتورها روی آن نشان داده شده است.

دنده را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. خودرو بسیار آرام و بدون سر و صدا به راه می‌افتد. باید اعتراف کنیم که قدرت تولیدی این پیشرانه بسیار عالی است و 200 اسب‌بخار به خوبی از پس این جثه برمی‌آیند و کاملاً راضی کننده است به طوریکه در تمامی طول تست، خود را همیشه آماده شتاب‌گیری نشان می‌داد و با اشاره‌ای به پدال گاز این اسب‌های ژاپنی نیروی خود را رها می‌کردند که این موضوع را باید مزیتی غیرقابل چشم‌پوشی در مقابل حریفان بدانیم.

اما بگذارید یک موضوع دیگر را که شاید کمی برای بعضی ناراحت‌کننده باشد بگوییم. زمانیکه با یک خودروی هیبریدی سر و کار داریم در بسیاری از مواقع موتور الکتریکی در جریان است و خودرو بدون هیچ سر و صدایی حرکت می‌کند که برای تصوری بهتر از این وضعیت فکر کنید با خودرویی که خاموش و خلاص است در حال رانندگی هستید! همین موضوع شاید بعضی جوانان را کسل کند زیرا برای خودرودوستان همین که صدای موتور را بشنوند و با کمی فشردن گاز برای خودروهای اطراف خودی نشان دهند موضوعی جدی تلقی می‌شود! ولی باید گفت که این مسئله آنچنان نیست که بخواهد تصمیم شما را از خرید آن منصرف کند و بیشتر برای دانستن وضعیت آن بازگو شده است.

اما هر آنچه باشد، درست است که کمری هیبریدی در بسیاری از مواقع آرام و بی‌صدا کار می‌کند اما با فشردن پدال گاز می‌توانید 200 اسب آن را به چرخ‌ها منتقل کنید و مطمئن باشید که نه تنها صدایی غرض موتور بلند می‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید بلکه با این توان کم‌نظیر بین حریفان تمامی سدان‌های متوسط این سگمنت را به زانو در خواهید آورد.

جوایز و افتخارات تویوتا کمری طی سال‌های 2014 الی 2015

جوایز دریافتی تویوتا کمری و موفقیت‌های کسب شده توسط این خودرو نیز حد و مرزی ندارد، اما برترین آن‌ها که توسط سازمان‌های استاندارد و وبسایت‌های معتبر بررسی خودرویی و خرید و فروش خودرو منتشر شده است به شرح زیر است:

- انتخاب هوشمندانه در انتخاب برند با توجه به هزینه پرداختی توسط اینتل چویس (IntelliChoice)

- انتخاب هوشمندانه در انتخاب خودروی اقتصادی با مصرف سوخت کم توسط اینتل چویس

- انتخاب هوشمندانه در انتخاب خودرو با کمترین هزینه نگهداری توسط اینتل چویس

- جایزه بهترین ارزش فروش در کلاس سدان توسط وبسایت خرید و فروش خودرو KBB.COM

- محبوب‌ترین خودروی سدان مطابق با اقشار پر جمعیت متوسط جامعه توسط وبسایت Edmunds.com

- تردد بیش از 90 درصد تویوتا کمری‌های فروخته شده در 10 سال اخیر با سلامت کامل در جاده‌ها

- پرفروش‌ترین خودروی سدان در سگمنت خود طی 12 سال اخیر

قیمت و نتیجه‌گیری

هم‌اکنون ایرتویا قیمت قطعی تویوتا کمری را اعلام کرده و آن را در تعدادی محدود با قیمت 189 میلیون و 500 هزار تومان پیش فروش می‌کند. موعد تحویل این خودرو نیز 90 روزکاری است.

با این قیمت باید گفت که کمری هیبریدی نه تنها از نظر ظاهری و فنی، بلکه از نظر قیمتی نیز کاملاً رقابتی با حریفانی همچون هموطنی خود یعنی هوندا آکورد، هیوندای سوناتا که نسل جدید آن با چهره‌ای متفاوت به تازگی وارد بازار شده، کیا اپتیمای پرفروش و محبوب و رنو سفران اروپایی و با کیفیت است و از همینجا باید این خودرو را مدعی سرسخت قهرمانی در این کارزار سخت بدانیم!

در نهایت باید گفت که وجود خودروهای هیبریدی در سراسر دنیا و شهرهای شلوغ، امری عادی و راه‌حلی مناسب محسوب می‌شوند و با تسهیلاتی که دولت (اگرچه بسیار اندک) برای اینگونه خودروها در نظر گرفته، حال باید واردکنندگان نیز از این فرصت استفاده کرده و بعد از کمری و پریوس، هیبریدی‌های دیگر نیز مانند هوندا آکورد هیبریدی، هوندا سیویک هیبریدی و یا هیوندای سوناتای هیبریدی را وارد بازار داخل کنند تا نه تنها از مصرف سوخت کم آن‌ها، بلکه از تولید آلایندگی بسیار پایین اینگونه خودروها بهره ببریم.

65 عکس

نظرات کاربران

145 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/12/17
فوق العاده فوق العادس فکرکنم به ماه نکشه کل بازار رابگیره
1393/12/17
الحق و والانصاف که خودروهای تولیدی شرکت تویوتا جایی برای انتقاد باقی نگذاشته شاید گاهی در طراحی ظاهری به دل ما ایرانیها ننشیند ولی وقتی بحث کیفیت میشه تویوتا حرف اول و آخر رو میزنه یا به قول شما تیر خلاص رو از کمان رها میکنه و مرکز کیفیت و نو آوری رو هدف میگیره ..همین موضوع باعث میشه تویوتا در کشوری مثا آمریکا همیشه رقیب خوبی برای خودروهای آمریکایی باشه.....بسیار زیبا بود ممنون از گزارش دلچسبتون
1393/12/17
مطمئنا قیمتش میره روی پایه 200.. شایدم بیشتر.
1393/12/17
واقعا فوق العاده هست من خودم قبل این ماشین عاشق گرنجور بودم ولی حالا. که اینو دیدم به کل نظرم عوض شد فوق العاده به صرفه هست مصرف سوخت کم و بدون صدا من عاشق ماشینیم که هم که صدا نداشته باشه در کل مبارک اونی باشه که اینو میخره
1393/12/17
خوش به حال قشرزحمت كش جامعه ما كه براحتى پولشو دارن(189م ناقابل)ميرن ميخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/12/17
آقا دمشون گرم
این یه نظر شخصیه ، ولی فک نمیکنم این ماشین زیباتر شده باشه . به نظر من اون کمری توپولا خوب بود قیافش .
ولی در کل به نظرم خرید یه حودرو هیبریدی خیلی خوبه
1393/12/17
واقعا این ماشین عالی هست
موتور 2500 سی سی 4 سیلندر و 200 اسب بخار قدرت و صفرتا صد زیر 8 ثانیه
با موتور هیبرید
واقعا بی نظیره د رده خودش
تویوتا هم باشه که دیگه کولاکه
خودرو بانک عزیزواقعا ارزشش رو داشت فیلم این خودرو رو میذاشتید
تو بازار اکریکا هم سال هاست پرفروشترین در رده خودش
1393/12/17
من که نتونستم عیبی پیدا کنم ... منتقدین ماشین های ژاپنی رو هم با این چهره راضی کرد ... مبارک اون هایی که میخرن .
1393/12/17
در این که تویوتا و ماشینای ژاپنی بسیار با کیفیت هستند و به مشتریهاشون احترام میذارن شکی نیست ولی خودروهای هیبریدی دردسرهای خاص خوشونو دارن، درسته که آلایندگی ناشی از سوختن بنزینشون کمتره ولی باتری موتور برقی این خودروها باید در فواصل مشخصی تعویض بشه که البته قیمتشون هم بالاست و اینکه دفع کردن و بازگشت این باتریهای مصرف شده به طبیعت خودش یه معزل زیست محیطی دیگه هست.
1393/12/18
اول اینکه اصلاح میکنم املای درست معضل هست که به اشتباه معزل نوشتم. و در ادامه بگم یه بدی دیگه خودروهای هیبریدی همون هزینه اولیه بالا واسه خریدشون هست که از هزینه سوخت یه خودری غیر هیبریدی بیشتر میشه. مثلا تویوتا کمری هیبریدی چیزی حدود 30 میلیون گرونتر از نوع غیرهیبریدی هست. با 30 میلیون تومن چند لیتر میشه بنزین زد؟ یا همین 30 میلیون سود بانکی ماهیانه اش میتونه کل هزینه بنزین طول عمر ماشین رو تامین کنه.
1393/12/17
خدا وکیلی به این میگن ماشین آدمیزاد!!!
1393/12/17
به طول عمر باطری ها اشاره ای نشده است ، همچنین خدمات پس از فروش خودرو های هیبریدی ؟
1393/12/17
مطمئنا موقعی که وارد بازار آزاد شد قیمتش به بالا200و210 میرسه.واقعا ارزش خرید داره تو این رنج قیمت تویوتا حرف اول رو میزنه تو قیمت های بالاتر هم لکسوس که آن هم مال تویوتاست حرف اول رو میزنه
1393/12/17
طراحی جلوی خودرو خیلی شبیه تویوتا آوالون شده.
1393/12/17
تو ایران راه حل کاهش الودگی هوا نیست چون همه کس نمیتونن این ماشینها رو بخرن
1393/12/17
ye soal ? mage nemigan in joor khodroha tarefe komroki nadaran pass chera baz gheymate khodro injoor nojoomiye?vagheAn baEs taAsofe
1393/12/17
به اميد روزي كه تمام ايرانيها ماشينهاي هيبريدي با كيفيت و مصرف پايين سوار بشن و از شر آلودگي هوا خلاص بشيم مثل كشورهاي پيشرفته
1393/12/17
یه چیزایی در مورد این موتور حداقل واسه من گنگه. مثلا اینکه اگه بخوای توی یه جاده کفی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کنی توان حرکتی فقط از موتور الکتریکی گرفته میشه و فقط موتور بنزینی اونو شارژ میکنه یا نه موتور الکتریکی همچین قدرتی رو نداره. دوستان اگه کسی میدونه توضیح بده
1395/1/22
توی اون سرعت فقط موتور بنزینی کار می کنه.موتور برقی بیشتر برای شهر و سرعت پایین و ترافیک هست.البته اگه حداکثر قدرت رو بخوای با فشار گاز تا ته هر دو موتور با هم کمک می کنن.یک چیز جالب اونم اینکه مصرف شهری این ماشین ها به خاطر استفاده متناوب از برق و بنزین پایین تر از مصرف جاده ایی هست چون در جاده موتور بنزینی نقش اصلی رو داره.
1393/12/17
همین که اینو از پشت سیستم میبینم، لذت میبرم. برم توش بشینم که دیگه تو فضام!
1393/12/17
منم دوست دارم سوار بشم فقط حیف که خودمون یه پراید داریم!
1393/12/17
بنده لکسوس ct200 هیبرید دست دو رو ترجیح میدم تو این قیمت
1393/12/18
به به ، خير مقدم كمرى معظم!!
كرشمه اى كرد و بازار ساحرى بشكست.
فوق العاده است.
مرسى تويوتا
1393/12/18
برو بچه های خودروبانک خسته نباشی.
عالی بود
1393/12/18
شاهکار تویوتاست! عالیه! عالی!! دست بچه خودروبانک هم درد نکنه
1393/12/18
خیلی عالیه ، اما حیف قیمتش از سقف آرزو هام زده بالا
آخه تویوتا کمری تو همه جای دنیا مردم رو یاد یه خودرو با قیمت مناسب می ندازه
اینجا پول حداقل ده سال حقوق یه کارمنده
البته قیمتش در مقابل اریو 70 هشتاد میلیون سایپا ارزونم هست
1393/12/18
به ماه نکشیده بازار رامیگیره
1393/12/18
به به انصافا ماشین خوبیه خودشم هیبریدی هستش ولی کو حمایت اگه دولت بخواد حالا حالا ها به جیب خودش فکر کنه باید تو دود و الودگی سرطان بگیریم .اینو باید 80 میلیون بدم نه 189 ممنون
1393/12/18
باعرض سلام وخسته نباشیدواقعا ممنون خودروبانک ازاین همه زحمت وعلاقه شما وافرین به تویوتا برای این شاهکار جدیدش البته تویوتاهمیشه شاهکاربوده.
1393/12/18
بابا چطونه شما ؟؟؟؟؟؟
خب عزیز من یه ماکسیما هم بزار
جیگرمونو خون کردی والا:::::::
1393/12/18
با توجه به گرانی بنزین انتخاب فوق العاده ایه به علاوه قیمتش خیلی با نمونه های حریف تفاوت نداره این ماشین باید در حالت عادی 12.5 بسوزونه که با توجه به حالت هیبرید شده 6 که عالیه همیشه به خودم میگفتم که تو شهری مثل تهران ادم باید دو تا ماشین داشته باشه یکی برای داخل شهر که کم مصرفه و دومی برای خارج که پر مصرف و جاداره ولی این تویوتا ظاهرا با یه تیر دو نشان زده و در عین راحتی کم مصرف هم هست
1393/12/18
من دیگه حرفی ندارم آقای مجری!!!
1393/12/18
عالی
ارزش داره 190 میلیون
1393/12/19
عالیه بله،
بله خودروی ارزشمندیه ،
ولی نه به این قیمت، مجبوریم!
1393/12/19
عالی بود . ممنون از زحماتی که کشیدید
1393/12/19
خیلی خوبه. باید گمرک اینجور خودروها رو حذف و یا خیلی کم ( در حد 2 یا 3 درصد) حساب کنند.
1393/12/20
خیلی بیریخته ... من از نزدیک فیست لیفت شدش رو دیدم که سفارش اروپا بود... واقعا قابل تحمل نیست... کاشکی پیشرانش و تجهیزاتش روی بدنه هیوندای یا کیا بود
1393/12/22
اشتباهی لایک کردم.

الان این بیریخته؟؟؟

حتما پراید با ریخته
1393/12/20
تنهااتومبيلى كه هيچ نيازى به معرفى وتبليغ اصلانداره فوق العاده كم استهلاك وبى نظيرنه فقط كمرى بلكه كل محصولات تويوتاويك عمره كه امتحانش رادرهرشرايط آب وهوايى پس داده باكاركردهاى خيلى زيادكه حتى برندهاى بنزو...عاجزهستندلطفاتويوتارابااسباب بازيهاى كره اى وامثال مقايسه نكنيد
1393/12/20
صد درصد ماشین بی نظیریه . دست بچه های بانک خودرو درد نکنه . ممنون
1393/12/21
واقعا یک ماشین همه چیز به همه
البته از تویوتا انتظاری غیر از این هم نمیره
کمری الان نزدیک 12 سال پرفروشترین سدان تو رده خودش که اتفاقا رقابتی ترین رده هم همی رده هست

و کمری الان نزدیک 5 ساله پرفروشترین سدان بازار امریکاست

صد در صد تویوتا تیر خلاص رو به بازار زد

البته منظور بازار های بین المللی هست نه بازار بسته و محدود و انحصاری کشور ما

http://www.toyota.com/camryhybrid/

تو خود سایت تویوتا مشخصات واپشن ها رو کامل تر زده که واقعا تحسین بر انگیزه حتما ببینید

با قیمت 27000 دلار یعنی 91 میلیون تومن

که تو ایران با این پول باید ماشیم چینی اشغال بخریم


1393/12/21
فوق العاده هست مثل خودتون ممنون .
1393/12/21
ممنون از زحمات خودرو بانک..واقعا عالیه سایتتون...ولی هرچه میگردم فیلم بررسی لیفان620 پیدا نمیکنم...اگه میشه بررسی این خودرو هم بزارین
1393/12/22
سلام
به نظر من خودرو هیبرید در ایران در اولک ار فروش خوبی داره ولی بعدش حتی مجانی هم کسی برنمیداره علت مشخص هست باتزی این خودروها قیمت خود خودرو میوفته و معمولا عمر 5 ساله داره این قضیه در خارج ایران قابل فهم و درک هست چون دیگه خودرو بعد از 5 سال میشه اوراقی ولی در ایران مثلا بعد از 5 سال همین مدل تویوتا میشه 300 ملیون تازه دست دومش قمتش میشه 200 ملیون ولی طرف باید 200 ملیون خرج کنه باتری بخره
خودرو هم که در ایران 100 سال جواز تردد داره
1394/1/12
آیا برای قیمت باتری سند هم موجود داری آخه خیلی منطقی نیست گفته شما .این مدل از کمری اگه اشتباه نکنم قیمتی برابر با 38000 دلار قیمت داره که حدودا 120 ملیون میشه از اونجایی که لوازم یدکی گمرک زیادی نداره به نظر شما یکم بعید نیست قیمت باتری یکم بالاتر از خود خودرو باشه پس تویوتا یه پولی هم از جیبش میزاره خودرو تولید میکنه .قانون تکنولوژی این هست که هر چی بگزره ارزونتر میشه تا 5 سال دیگه باتریهایی از این بهتر وجود داره وباتری هایی که روی این ماشین هست را به مفت میشه خرید
1394/4/24
سلام دوست عزیز عمر باتری این خودرو 17 سال است که در نمایندگی اصلی تویوتا 17 سال گارانتی داره البته اگه از ماشین کم استفاده بشه و مثلا چند ماه استفاده نشه عمر باتری کم تر میشن البته تو ایران نمایندگی اصلی وجود نداره و همه الکی هستن و حدود 70 تا 80 میلیون گران می فروشن چون قیمت این ماشین 26 هزار دلار است که با دلار 3000 تومان حساب کنیم میشه 80 میلیون و تعرفه ی خودرو ی هیبریدی 4 درصد است که چند چیز دیگر اضافه می شود مثل شماره گذاری و غیره کلا میشه 24 درصد یعنی 80 + 20 =100 میلیون تومان + حمل نقل حدود 5 میلیون = 105 میلیون
پس با این صورت این ماشین بسیار ارزنده است
1393/12/23
قيمت باتري هاي خودروهاي هيبريدي در ايران چقدر تمام ميشه؟
واينكه نمايندگي اين باتري ها در ايران هست يا نه
1394/4/24
فعلا تو ایران نیست اما قیمت باتری کمری حدود 6 تا 7 هزار دلار تو آمریکا هست
1393/12/24
در کل ماشین خوبی و کامل .ولی من الان یه c52011 دارم که هم امکاناتش فول هم سواریش عالیه ماشینایاروپایی یه چیز دیگه هستن
1393/12/24
اره عزیزم چون شما داری بهترین ماشین دنیاست
اخه سی 5 هم شد ماشین
موتور ضعیف امکانات بسیار کم هیچ نکته قابل توجهی نداره
سوناتا و اپتیما خیلی سر ترند
1394/1/18
نه باباواقعن؟؟؟؟ماشینهای اروپایی یه چیزدیگه هستن...ای این ملت دیوونن بخدا...اونم تویوتا
1394/5/22
ولی انصافا سواری سیتروئن خوبه ولی مهمترین مسئله تو ماشین اولا کم استعلاک بودن دوم داشتن موتور بروز
تویوتا خوبه و کم اسعلاک ولی موتورای ماشینش بروز نیست. مثلا لندکروز 8سیلندر 4800سی سی با مصرف صدی بیست لیتر
قدرت موتورش 260 اسب بخاره ولی سورنتو 3500 سی سی با مصرف صدی یازده لیتر 276 اسب بخار قدرت داره!
تویوتا اگه یه خورده موتوراشو به روز کنه حرف نداره. البته از لحاظ سواری الان همه ماشینا مثل همه فقط کم خرج بودنشون مهمه

بنز برعکس قیمت و ابهتش لوازمش خیلی ارزون. کمک بنز s500 یه میلیونه ولی جنسیس هر کمکش پنج میلیونه
1393/12/25
مسخرس مقايسه كردن تويوتا با كرهايي ها
1394/1/2
این نسخه از کمری یه شاهههههههههههههههههههههههههکاره همه چی تمومه اصن عشقه زندگیه...اگه همین نسخه وارد بشه البته موتور بنزینیش خودمو به آبو آتیش میزنم یدونشو بخرم...♥♥♥
1394/1/2
مگه تعرفه خودروهای هیبریدی 9درصد نیست پس چرا قیمتش هیچ فرقی نکرده.به نظر من دولت باید از خودروهای برقی و هیبریدی حمایت کنه و با قیمت ارزانتر وارد بازار کنه البته اگه بخواد واقعا هوا پاک بشه.در ضمن طراحی تویوتا در مقایسه با رقباش خیلی مزخرفه
1394/1/5
آقا منتظر فیلم بررسیش هستیم شدید هااااا.امیدوارم بیشتر وارد بشه علاقه ی فراوونی دارم بهش
1394/1/7
آقا از سیستم تعلیق هیچی ذکر نشد که موقع حرکت چطور عمل میکرد هاااا
1394/1/19
سلام به نظر من این نسل از تویوتا می تواند خیلی موفق باشد البته من خودم مدل بنزینی آن را بیشتر ترجیح می دهم و این ماشین خیلی عالی البته انتظاری جز این هم از یکی از بزرگترین برند های خودروسازی دنیا نمی شه داشت من خودم بشخصه اگر بخواهم با خودروهای رقیب آن مقایسه کنم کمری را بیشتر تریجیح می دهم چون اگر نگاهی به خیابان ها بیاندازید مدل های 2007 کمری را خواهید دید که هنوز مثل ساعت بعد کذشت حدود 8 سال کار می کنند.و خودم هم آشنایی کاملی با این ماشین دارم
1394/4/11
دوست عزیز هیچ ماشینی در رده قیمت کمری بعد از 8 سال از پا نمی افته.درسته تویوتا با کیفیت هست اما دلیلی بر چال کردن رقبا تا این حد نیست.من خودم آزرا دارم 2007 خیلی ترگل و ورگل هم هست.
هیچ تعصبی هم روی هیوندای و تویوتا ندارم.هر کدوم مزایای خودش رو داره
1394/1/31
سلام و وقت بخیر
واقعاً اطلاعاتی که در اختیار میذارید عالییه
تشکر و قدردانی فراوان
1394/2/4
سلام این خودرو کی به بازار ایران راه پیدا میکند و اگر راه پیدا کرد قیمت آن حدودا چند میشود؟؟
1394/3/12
وجودداره باقیمت تقریبی ۱۸۵ملیون تومان.
1394/2/7
سابت namehnews همین مطلب شما رو کپی کرده و نقل قول هم نکرده. مدیران سایت بررسی کنید لطفا
1394/2/11
آقا این سنسور عقب نداره ک در ضمن این استارتش دکمه ایه چه جوری اومدید گفتید سویچ رو چرخوندیم تا ماشین روشن بشه !!!!!!؟
1394/3/1
ماشین خوب و پر آپشنیه ...اریتا باید سریع دست به کار شه و با تبلیغات فراوان به تعداد زیاد وارد کنه....در ضمن دوستانی که مدل بنزینی رو ترجیح می دن مثل این که این ماشینو با ماشینهای دو گانه سوز وطنی اشتباه گرفتن..!!!!!!!
1394/5/10
فرق بین مدلLEوXLE در چیست؟؟؟؟
1394/3/23
هنوز در کمری هیبریدی می‌توان مواردی از ناپختگی را مشاهده کرد. در حال حرکت تعامل بین قوای بنزینی و الکتریکی بسیار خوب و روان و بدون فاصله است. حرکت پس از توقف پشت یک چراغ قرمز طولانی همراه با روشن شدن مجدد موتور بنزینی همراه با لرزش‌هایی در شاسی می‌باشد. سوئیچ بین موتور الکتریکی و موتور بنزینی هم همراه با نوعی لگد زدن می‌باشد. ترمز کمری هیبریدی هم نیازمند بهبود است. علاوه بر احساس عجیبی که از پدال ترمز دریافت می‌شود، کله کردن خودرو هم جای تعجب دارد. سیستم احیای انرژی جنبشی ترمزها نیز بازخوردی ناراحت کننده دارد.

تنها خبر خوب این است که چون قوای فنی تغییری نداشته‌اند، می‌دانیم دقیقاً زیر کاپوت چه خبر است. حتی با وزن مساوی با مدل‌های قدیمی، نتایج این خودرو نیز تغییری نداشته‌اند.
1394/7/16
سلام
آقای حسین اطلاعاتی که درخصوص کمری هیبریدی دارید آیا تجربه کردید با از مقالات استخراج کردید ؟
1394/7/27
عاشقش شدم تمام
1394/8/14
من 2روزه که این ماشینو خریدم ، تو این دو روز چون بیمه بدنه نداشته نتونستم بیرون ببرم اما از فردا قدم به خیابونا میذاره. اگه کسی سوال داشت یا راهنمایی خواست در خدمتم. اینم بگم قبلش خیلی تحقیق و بررسی و مقایسه کردم و میتونم به جرات بگم تو رنج قیمت ماشینهای زیر 200تومن و حتی بیشتر بی ماننده و هیچ رقیبی نداره که بخواد دردسر ساز باشه. یه ماشین کامله.
1394/8/19
سلام آقا فرهاد گل
اگه ممکنه شمارتون رو بدید که برای گرفتن یکسری اطلاعات باهاتون تماس بگیرم
پیشاپیش از حسن نیت جنابعالی کمال تشکر را دارم
1394/10/18
جناب فرهاد سلام
میشه لطفا یک راه ارتباطی بفرمایید برای کسب یکسری اطلاعات؟
1394/8/19
سلام جناب علی آقا ، این ایمیل منه F_janseryan@yahoo.com یه ایمیل ارسال کنین و اونجا باهم در ارتباط باشیم . در حد توان و اطلاعاتم کمک میکنم
1394/9/8
با سلام به آقا فرهاد و سایر دوستان،
من قصد دارم تا چند روز آینده کمری هیبریدی LE بخرم،
درباره فضای صندوق و ترمز موتور تو سراشیبی سوال داشتم و دیگه اینکه آیا اختلاف مهم و کاربردی نسبت به مدل XLE داره؟ ( میارزه برای XLE بیست میلیون بیشتر بدم؟)
1394/8/29
دوستان عزیز ،به دلیل گران شدن روزافزون حامل های انرژی در ایران ونزدیک شدن قیمت بنزین به فوب خلیج فارس،تقاضاها نیز برای داشتن خودروهای هیبریدی بیشتر میشود.دولتمردان هم به دلیل صرفه جویی در سوخت وداشتن هوای پاک،تعرفه خودروهای هیبریدی را تا چهار درصد تنزل داده است.ولی خودروهای هیبریدی فعلی مانند همین کمری ،از نظرباتری یک مشکل بزرگ دارند وباید در خرید آنها دقت نمود.باتریهای کمری به عنوان نمونه کمری 2016ازنوع هیدراد نیکل متال است که چندعیب دارد 1-سنگین است وفضای زیادی را اشغال میکند2-تا حدودی به اثر حافظه حساس است(یعنی از مقدار شارژ در اخرین بار در حافظه اش میماند وهمان اندازه شارژ میشود2-با باتری کاملا شارژ فقط 17 کیلومتر میتوانید رانندگی کنید.اما در باتریهای جدید واستفاده شده در پریوس 2016 از نوع لیتیوم یون هست که اثر حافظه در آن کاملا حذف شده است وقدرت بیشتری دارد وحجم بسیار کمی را نیز اشغال میکند وبا شارژ کامل آن حدود 55 کیلومتر میتوانید رانندگی کنید.متاسفانه خریداران در این زمینه اطلاعات کمی دارند.
1394/8/30
دوست عزیز، شما گفتی باطری جای زیادی اشغال میکنه و سنگینه. تویوتا کمری روی پلت فرم لکسوس ES ساخته شده به علاوه اینکه باطری و موتور برقی بهش اضافه شده و بدون اینکه محفظه جدا و جدیدی بهش اضافه کنن کاملا سوار پلت فرم شده ینی فضای زیادی نمیگیره . شما گفتین خیلی سنگینه جالبه که با این سنگینی شتاب 0-100این ماشین زیر 8ثانیه هست که از خیلی همرده های خودش زمان کمتریه. مورد بعدی اینه که شما گفتین فقط 17 کیلومتر طی میکنه ولی باطری دائم در حال شارژ شدنه از سه روش، موتور بنزینی، گردش چرخ و ترمز گرفتن! پس هیچ وقت کاملا خالی نمیشه مگه اینکه چندین ماه خوابیده باشه ماشین. من موقع تحویل گرفتن فاصله 40کیلومتری از محل تحویل در تهران تا کرج رو فقط با موتور برقی اومدم. در ضمن شما صحبت از تویوتا پریوس میکنین که از نظر کلاس بندی بدنه خیلی کوچکتر از کمریه، موتور ضعیف تر و بدنه سبکتری داره نمیشه مصرف و مسافت رو مقایسه کرد .
1394/9/1
فرهاد عزیز سلام.خریدت رو تبریک میگم.باورکنید آرزوی قلبی منه که خودروهای هیبریدی فراگیر بشه.لازم میدونم درمورد نظر قبلی ام چند نکته را خدمتتان عرض کنم.اخیرا طی یک ماموریت به ژاپن،ازکارخانه تویوتا بازدیدی چند ساعته داشتیم.مطالبی که بنده نوشتم از زبان مسئول QC ومتخصص بخش R&D کارخانه بود.سنگینی واثر حافظه(Memory effect) در باتریهای نیکل متال توضیح آنها بود وحتا عنوان میکردند که مشکل حرارتی در باتریهای لیتیوم یون را بنز حل کرده وبا ما در آینده همکاری خواهند داشت. درضمن پیمودن مسافت 17 کیلومتر با سرعت کمتر از 40 کیلومترهم ادعای آنهاست حالا شما میفرمایید 40 کیلومتر را طی کرده اید باعث خوشحالی است.حتا فکر میکردند که راوفور هیبرید2016 هم به باتری لیتیومی مجهز شود که نشده.سنگینی وحجیم بودن اینگونه باتریها را صرفا درکلاس ساخت آنها گفتم.وگرنه بقول حضرتعالی آنچنان در صندوق جاسازی شده که پنداری وجود ندارد.پریوس را هم به خاطر نوع باتری اش مثال زدم.باز هم بهت تبریک میگم.خودم عاشق تویوتا هستم والان هم راوفور 2015 تیپ 3 دارم.
1394/9/9
با عرض سلام
ممنون از اطلاعت که در مورد این ماشین دادید
اگر ممکن هست تفاوت اپشن های مدل کمری هیبرید را با هم ذکر کنیید ممنون
1394/9/9
سلام
طبق اعلام شرکت ایرتویا، مدل فول آپشن (XLE) نسبت به مدل کم آپشن (LE) دارای آپشن های اضافه زیر می باشد:
رادار نقطه کور، سیستم هشدار موانع عقب با رادار، فرمان چرمی، صندلی های چرمی، صندلی برقی شاگرد، گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی پیشرفته تر JBL همراه با Navigation، آینه الکتروکرومیک، سان روف، سیستم روشنایی در روز(DRL) و کنترل اتوماتیک چراغ های جلو
1394/9/23
توان موتور در مجموع 200 اسب بخار موتور بنزینی 178 اسب بخار یعنی کلا موتور برقی 22 اسب بخار توان داره،
مدل معمولی 1485 و مدل هیبریدی 1575 کیلو گرم هست یعنی 90 کیلو شده وزن هیبریدی به خاطر خود موتور برقی و باطری بیشتر شده،
مصرف بزین کمری معمولی در شهر 25 مایل بر گالن یا 9.4 لیتر در صد کیلومتر و در اتوبان 35 مایل بر گالون یا 6.7 لیتر در صد کیلومتر،
مصرف بزین کمری هیبرید در شهر 43 مایل بر گالن یا 5.5 لیتر در صد کیلومتر و در اتوبان 39 مایل بر گالون یا 6.0 لیتر در صد کیلومتر هست،
که برعکس ماشینهای معمولی در شهر کمتر مصرف میکنه، که طبیعیه به خاطر این که تو ترافیک موتور روشن نیست،
حالا میخواستم کسی که کمری هیبرید داره اگه مقدور هست، این باک 64 لیتریشو تا خرخره یه بار با بنزین سوپر پر کنه و کیلومترشو یاداشت کنه و 500 کیلومتر شهری ازش استفاده کنه و بعد باز تا خرخره بنزین بزنه ببینیم چند لیتر مصرف کرده اگه 27.5 لیتر بنزین پرش کنه یعنی یعنی همون 5.5 لیتر در صد کیلومتر مصرف کرده.
1394/9/25
سلام به همگی
دوستان من خودرو کره ای زیاد داشتم آزرا سناتا و سانتافه خدایش باید بیان پیش تویتا لنگ بندازن توتیا جدید رو هم میخوام برم بگیرم همین هیبریدرو لطفا اطلاع رسانی کنید این تویتا هیبریدی ساخت آمریکاس ماشین های کره ای تو اندونزی و ویتنام منتاژ میشه من خودم کفش وارد میکنم از ویتنام وقتی دیدم آزرا تو ویتنام منتاژ میشه دلمو زد بعد استهلاک کره ای ها زیاده این ماشین های کره ای چند دفه منو تو جاده گذاشتن حالا ببینید قیمتش به چند برسه
یه نکته خیلی مهم م م م م م مم
خودروهای هیبریدی تعرفه گمرک نمیخوره بخاطر همین قیمتش مناسبه قیمت اصلی تویتا هیبرید خیلی بالاتر از این حرفاس هرکی میتونه بخره قیمتش مثه بنز سی 200 دوبرابر پیشه
1394/10/18
سلام بر همه دوستان. فرهاد جان نظرتون را بعد از چند ماه سواري اعلام نماييد با تشكر احمد.
1394/10/19
بعد از این مدت و تست کردن تو مسیرهای مختلف شامل جاده های کفی، کوهستانی،برف و یخ ، ترمز گیری در شرایط مختلف و تست قدرت و شتاب ( البته نه به صورت حرفه ای که کارشناسای سایت در اون تخصص دارن بلکه به صورت اماتور و یه راننده چندین ساله ) ایراد مهمی که بشه گرفت ندیدم و بسیار و کاملا راضی کننده بوده ماشین و از حد انتظار فراتر بوده
1394/11/9
سلام.خيلي ها ميگن فرمون ماشين سفت هست.منظورشون در حد سفتي فرمون پژو ٢٠٦ هست يا منظورشون اينه كه از ماشيناي كره اي سفت تر هست؟؟؟
1394/11/13
این تصور ایجاد شده در مورد سفتی فرمون کاملا اشتباهه، کسایی که اینو میگن امکان نداره سوار شده باشن ،فرمون بسیار نرم و تو دست و تحت کنترله.رانندگی باهاش لذت بخشه
1394/11/10
اون نوار کرومی که چراغ های عقب ماشین رو به هم متصل کرده منو یاد هیوندای آزرا میندازه
ولی ماشین درجه یکی هست که آرزوی هر کسی هست اونو داشته باشه
من کلا ماشین های ژاپنی و کره ای رو خیلی میپسندم
و از مشتری های ثابت تویوتا و هیوندای هستم و امیدوارم مردم ایران همیشه بهترین ها رو داشته باشن چون واقعا لیاقت مردم ما پراید و پژو و ماشین های چینی نیست
1394/11/17
سانتافه 2014 داشتم ..20 روزه وارداتی عمانش رو دارم ....فقط میتونم بگم چون سوناتا داشتم البته yf .... قابل قیاس نیست ...عیب بزرگش اینه که اصلا اگزوزش غرش بلد نیست وگرنه شتابگیریش خوبه.......یه سر و گردن از اپتیما و سوناتا بالاتره اما دوتا چیزی که مطرح کردین رو واقعا موندم شما چه صدای غرشی دیدین که من تو این 20 روز از اگزوزش ندیدم و اینکه عالیه خداییش ....واقعا هندلینگش با این جثه بی مثاله و ترمز ها خوبن اما عذر میخوام چطوری با آکورد مقایسه کردین ؟ 0 تا 100 ده هستش و از جنبه ی شتابگیری و غرش آکورد کجا و این کجا ..........یه کم احساسی کارشناسی نکنید ..متشکرم ...هرچند که میدونم نظرم رو نمایش نخواهید داد چون کمی نقد کردم اما بقیه مواردی که توضیح دادین الحق عالی فنی بودن. متشکر
1394/11/18
سلام دوست عزیز.من فکر کنم با مواردی که مطرح کردین فراموش کردین که این ماشین هیبریدیه یه ماشین برای حفاظت بیشتر محیط زیست. و اینکه هیچ کس از صدای غرش موتور واگزوز چیزی نگفته چون واقعا نداره و کسی هم انتظار نداره ماشین هیبریدی غرش کنه چون هنگام استفاده از برق صدایی شنیده نمیشه چه برسه به غرش ! .مورد بعدی شتاب بود، با آکورد مقایسه میکنم چون آکورد با قدرت 185 اسب بخار شتاب 9.8 داره طبق گفته خود سایت خودرو بانک!! و کمری هیبریدی با قدرت 200 اسب بخار شتاب 7.8 من احساسی نظر نمیدم طبق عددهای ثبت شده و تجربه رانندگی خودم میگم. اوپتیما،سوناتا،اکورد،سیویک،مزدا3،و بقیه ماشین های هم رده و هم کلاس از نظر شتاب عقب هستند.شتاب 7.9 رو خودم ثبت کردم و طبق گفته کارشناسای رسمی شتاب زیر 8 هستش. بخاطر همین یه مورد خیلی مهمه این ماشین شتابشه.
1394/11/22
ایا این ماشین ها بعد ها نیاز به تعویض باطری دارد
1394/11/23
سلام ميگن بعد از ١٨ تا ٢٠ سال و به قيمت حالا ٢٠ ميليون قيمتشه
1394/11/24
بعدها منظورتون چه مدت زمانیه؟ باطری های موتور هیبریدی اگه منظور باشه خود شرکت تویوتا تا 8-10 سال گارانتی کرده که هیچ مشکلی پیش نمیاد.باطری معمولی هم مثل بقیه ماشین ها ی این سبک
1395/2/6
دوست عزیز اگه درست استفاده بشه خیلی دیر خراب میشه . من خودم باطری ماشین و لپتاپ رو مثال میزنم پدرم سوناتا داره مدل 2012 من یه بار از این ماساژور ها بردم داخلش و باطریش رو خالی کرد از هیونداه هم کم استفاده میکنیم بعد چند روز شارژر زدم شارژ بشه از شب تا صبح گذاشتم اصلا ی ذره هم شارژ نشد دیگه باطریش رو عوض کردیم از از 93 تا الان باطریش اخ نگفته . مورد دوم لپتاپ من و یکی از فامیلامون ی مدل و با هم خریدیدم من همیشه با شارژر کار میکنم ولی فامیلمون میگفت باید باطریش 0 درصد بشه بعد دوباره بذاری فول شه . الان 6 سال از خرید لپتابا میگذره منم از لپتاپم زیاد کار میکشم الان باطری لپتابم مال فابریکشه هنوز 4 ساعت شارژ نگه میداره ولی اون 3 تا باطری عوض کرده چون نباید باطری خالی بمانه این رو هم بدونید هروقت باطری لپتاپ فول میشه از رو حالت باطری خارج میشه و میره با اداپتور کار میکنه. الان کمری هم همینطوره تا میشه باید باطریش فول باشه تا دیر تر خراب بشه .
1394/11/23
دوستان بابام میخواد یه مدل این ماشین رو بخره به نظر شما کدوم رنگش بهتره
1394/11/23
سفيد
1394/11/24
من همه رنگ هاشو دیدم. اگه بتونین سرمه ای پیدا کنین فوق العادس! من سورمه ای دیدم موقع خرید ولی LE, بود و چون من XLEمیخواستم سفید صدفی گرفتم و خیلی راضی ام
1395/3/4
صورتی خال خال مخمل یشمی
1394/11/26
درود--بنده مدل ٢٠١٥ال اي ساخت أمريكا ثبت نام كردم وبا يك. ماه تاخير تحويل گرفتم البته علت تاخير به نظرم ايرادات اداره استاندارد در مورد مه شكن بود تجارب خودم را اعلام مي. كنم ///ابتدا بايد عرض كنم كه در خريد اين خودرو شك نكنيد
١--مهمترين ويژگي شتاب بسيار عالي خودرو هست در هر سرعت وبا هر تعداد سرنين با اشاره گاز بلافاصله خودرو واكنش نشون ميده وشما را به صندلي ميخكوب مي كند ٢--صداي زيباي غرش موتور به هنگام شتاب گيري به صورت ملائم به گوش مي رسد وباعث لذت راننده مي شود٣--اتاق بسيار بي صدا وارام هست٤--ضربات وارده به اتاق در اكثر موارد خنثي ميشود وعملكرد سيستم تعليق خودرو عاليست ورانندگي دلپذيري را ارايه مي كند٥--تعويض موتورهاي برقي وبنزيني در حين حركت كاملا بي صدا انجام مي شود البته در حالت توقف اين تعويض با كمي صدا ولرزش همراه هست٦--موتور برقي در هنگام كاهش شتاب يا سرعت با صداي ويبره خاصي همراه هست البته شديد نيست٧--ورود صداي موتور به داخل كابين در هنگام شتاب گيري بسيار كم هست ودر حالت حركت يكنواخت ورود صدا صفر هست٨--فرمان خودرو نسبت به خودروهاي هم رده ديگر كمي سفت تَر هست ٩---چسبندگي خودرو به جاده بسيار عاليست وفرمان در سرعت هاي بالا سفت تَر مي شود كه باعث حفظ تعادل خودرو مي شود١٠--مصرف سوخت بسيار پايين واقتصادي مي باشد١١--ديد خودرو مناسب هست١٢--ترمز خودرو كمي نياز به فشار بيشتر بر پدال دارد البته قدرت ترمز مناسب هست ونقطه ضعف محسوب نمي شود١٣--كنترل خودرو در پيچها كمي مشكل هست ونياز به دقت بيشتري دارد////اميدوارم اين تجارب ونظرات شخصي من براي دوستان مفيد باشد
1395/1/27
سلام دوست من، یه سوال مهم الان تو مدل 2016 فولش ایا ترمز دستی برقی و دنده پشت فرمان داره یا نه
خیلی مهمه واسم
مرسی اگه جوابمو بدی
1395/2/9
آقا کامران ترمز دستی این ماشینا مثل مرسدس بنز پدالی هست...در واقع دیگه دستی نیست پایی هست.و دنده پشت فرمون هم تویوتا تولید میکنه ولی نه برای تیپ le و xle....اگه اونو بخوای باید se و xse انتخاب کنی که xse به ایران وارد نمیشه
1394/12/2
دوستان عزيز من قصد دارم اين ماشين رو بخرم فقط اونهاي كه اين ماشين رو دارن اعلام كنن كه آيا كف و سپر اين ماشين مثل سوناتا و مزدا ٣ تو دست إندازها به زمين ميگيره يا نه
1394/12/3
سلام دوست عزیز، انتخاب فوق العاده ای کردی،توصیه میکنم تو خرید شک نکن. من چهارماه این ماشین رو دارم چون اهل مسافرت زیادم خیلی جاها رفتم و تو خیابونای شهرای مختلف بودم، خیالت راحت کف و سپر اصلا به جایی نمیگیره مگه اینکه جای عجیب غریب و با ارتفاع زیاد باشه وگرنه تو مسیرها و خیابونای عادی شهری مشکلی نداره
1394/12/3
با سلام به همه دوستان
من بعد از كلي تحقيق اين ماشينو خريدم 17تير ماه به مدل xleثبت نام كردم و بعد از كلي تأخير و مسائل ديگه ١٠روز پيش تحويل گرفتم من رنگ مشكي ميخواستم و موقعي كه براي تخويل رفتم سفيد صدفي از اب در اومد سرتون رو درد نيارم از توبه كردم از ايرتويا ماشين بخرم!!!
من قبلا حدوداً دو ماه سوناتا yf داشتم از هر لحاظ تويوتا ازش سرتره فقط يه إيراد بزرگ داره به خاطر ارتفاع كمش از زمين وقتي ميخوايم از سرعت گير ها يا دست اندازا به زمين ميگره اكثر اوقات (تويه شهر ما شهرداري سرعت گير ها رو مثل تپه ساخته) بغير از اين إيراد ديگه نداره در كل براي شهر هاي بزرگ مثل تهران عاليه و خيلي از ماشينا ديگه سرتره اگه قصد خريد داريد حتماً بخريد اما از نمايندگي نگيريد كه پدر تون رو در مياره كلي تأخير و خلاف وعده و عوض شدن رنگ ماشين و ...
1394/12/6
من هم ثبت نام 90 روزه انجام دادم برای این خودرو

این مشکل که تاخیر افتاد به خاطر گمرکی بوده که برای نداشتن چراغ مه شکن عقب به این خودرو گیر داده بودن و اجازه خروج نمی دادن تا این که شرکت برای انها چراغ دستی نصب کرده بود برای اجازه.
و از ان گذشته مگر برای تاخیری که برای شما پیش امد شما سود اضافی برای ماه و تاخیر را دریافت نکردید ؟ پس در کل ضرر نکردید درسته ؟
خوب این شرکت تو قرار داد هم نوشته که تعهدی نسبت به رنگ انتخابی نداره و خودروی تحویلی با رنگی که موجود هست ملاک انتخاب اصلی هست. و ماها امضا کردیم این قرارداد رو پس گلایه برای چی هست ؟
من خودم رنگ بژ انتخاب کردم و ندادن رنگ سفید و یا مشکی هم می پسندم. و اگر هم تاخیر بیفته خوب سود پولم رو حساب می کنند و مشکلی ندارم، خدا رو شکر خودرو دارم و می تونم صبر کنم، من فقط امیدوار هستم تو این مدت قیمت ارز افزایش شدید نداشته باشه تا تاسف نخورم برای ثبت نام و زمانی که صبر کردم.
و مشکل دیگه که دارم این هست که امیدوارم خودرو رو بع قیمت گزاف بالا عرضه نکنند و در ان زمان اگر قیمت بازار با قیمت انها تفاوت بسار زیادی داشته باشه، قرارداد را فسخ می کنم و پولم همراه با سود مشارکت تحویل میگیرم و از بازار ازاد تهیه میکنم، البته تفاوت کم رو قبول میکنم با توجه به گارانتی و شرکتی بودن.
و مشکل دیگه اینکه من می ترسم که اینها خودروی فول 4 رادار دار رو تحویل ندن و خودروی 2 رادار دار بدن، ولی من نگاه کردم سایت تویوتا کانادا ، کلیه کمری هیبریدی 2016 کانادایی به صورت استاندارد دارای 4 رادار هستند و این اپشن نیست، پس فکر نمیکنم شرکت بخواد کلک بزنه و مدل 2 رادار به جای 4 رادار بده، البته باید ببینیم در ان زمان چی میدن.

راستی ایا مدل برای شما که از این شرکت تحویل گرفتید 2016 هست؟ اگر 2016 هست لطف می کنید بگید ایا برای شما 4 رادار دار هست یا نه ؟؟ و قیمت کامل تحویلی شرکت رو هم میشه لطف کنید بگید. خیلی ممنون.

با تشکر
1395/3/28
سلام چندتا سوال دارم ممنون میشم با تجربه ای که از رانندگی باxleدارید جوابم بدید چون میخوام بخرم واسم خیلی مهمه
۱ایا سیستم تعلیق نرم و خوبی داره روی ناهمواریها؟؟
۲توی سرعت بالا چسبندگی خوبی با جاده داره که ادم مطمئن و بدون استرس باشه؟؟؟
۳هندلینگش چطوره؟؟
1394/12/6
جناب آقاي جليلي اگه بخواي انصراف بد 2ماه ديگه پول تون رو تحويل ميدن -وقتي من يه رنگ ميخوام شركت وظيفه داره اون رنگ رو به من تحويل بده-اينقدر هم سود سود ميگين ،اگه اون ماشين سر وقت به من تحويل ميدادن و من تحويل ميگو فتم و ميفروختم خيلي بيشتر سود ميكردم سود انصراف هم از سود بانكي كمتره -كل پولي كه من دادم به نمايندگي 175مليون و ٨ مليون بود بعلاوه اون سود تأخير خودت حساب كن-xle در ايران اون چيزي كه نوشته شده 4 تا رادار داره-هيچ كجاي دنيا شما تاخير چند ماه در تحويل خودرو رو نميتونين ببينين پس بيخودي از نمايندگي دفاع نكنين اون قرار داد كلش به نفع شركت نه مشتري !!!! بازم ميگم از نمايندگي ماشين نخرين-اگه تويه سايت ها نگاه كنين قيمت اين ماشين خيلي كمتره از اين كه اينجا ميدن به مردم شما اون قيمت رو با دلار ٤تومني حساب كن!!!
1394/12/18
ولی یک ماهه پول رو تحویل میدن ئر قرار داد ثبت شده، و برای ان یک ماه هم سود انصراف تعلق میگیره، اینو خودم پرسیدم، یعنی شما پولتون رو می گیرید به علاوه سود انصراف تا زمان وصول چک. یعنی تا اخرین روزی که چک وصول میشه سود شما محاسبه شده.
شما مشارکتی خریده بودید ؟ چرا شما اینهمه ناراحت هستید ؟ ایا برای این خلف وعده سود مشارکتی و سود تاخیر ئریافت نکردید ؟ چرا زمانی که زمان شما پر شد نرفتید انصراف بدید ؟ و از بازار بخرید ؟
در صورتی مه اگر این شرمت واقعا 5 سال باطری این خودرو را گارانتی کنه ارزشش رو نداره ؟ چون هزینه این باطری بالای بیست میلیونه. درسته تویوتا هست، ولی خوب وسیله برقی هست، و احتمال خرابی داره.
البته به من گفتند که اقا ما مشکل داریم تو این خودرو برای واردات این خودرو 50 به 50 هست، به خاطر مشکلات استاندارد، ولی به من گفتند که زمان شما پر شد، اگر خودرو امکان تحویل نداشت می تونید بیایید و پولتون رو کامل با سود مشارکت 26 درصدی پس بگیرید، یا اینکه میتونید خودرو دیگه انتخاب کنید، و یا حتی میتونید قرارداد رو تمدید کنید و زمان بیشتری صبر کنید همراه با همان سود مشارکتی.

درهرصورت برج 3 سال بعد تکلیف من مشخص میشه، اگر قیمت نهایی بسیار بالا باشه هرگز نخواهم خرید از اینها. باید دید به چه قیمتی میدن در ان زمان مدل 2016 فول رادار را.

1394/12/19
اقا ارتان من برام مهمه بدونم مدلی که به شما تحویل دادن چه مدلی هست از لحاظ سال منظورم هست، ایا شما مدل 2016 تحویل گرفتید ؟ ایا برای شما دارای 4 رادار هست ؟ رادار تصادف اط جلو و رادار بین خطوط و 2 رادار دیگر ؟
چون من ترسم از این هست که اینها مدل 2016 به من بدن که 2 رادار باشه، من حتما 4 رادار دار میخوام، اگر برای شما 2016 هست و 4 رادار ، خیلی خوبه و من خیالم راحت میشه. البته برای 2015 ها فکر کنم همشون 2 رادار هستند.

شما 17 تیر سال 94 ثبت نام کردید؟ 17 تیر شهادت حضرت علی (ع) بوده و تعطیل بوده، البته شاید این شرکت باز بوده، بعید نیست، با احتساب اینکه شما حدود 7 ماه صبر کردید شما پرداختی کامل در ابتدا داشتید یا چک داده بودید ؟ با احتساب سرانگشتی که من کردم شما باید حدود 15 میلیون تومن سود مشارکت دریافت کرده باشید درسته ؟ و و میگید که 176 میلیون هم نقد دادید درسته ؟ پس باید قیمت خودرو حدود 190 تومن بوده باشه درسته ؟ یعنی برای مدل 2016 فول 4 رادار شرکتی گارانتی دار شما به این مبلغ گرفتید درسته؟ همین الان هم تو بازار ازاد بدون گارانتی به این مبلغ یا بالاتر میدن، پس شما ضرر نکردید ، من راضی هستم برای من هم 190 بدن مدل 2016 رو همین الان باهاشون تصفیه کنم، زمان من برج 3 هست، امیدوارم که قیمت ارز افزایش نکنه تا بهانه افزایش قیمت نیاد دستشون.
1394/12/7
من آبان ماه این ماشین رو به قیمت 172 تومن از بازار ازاد خریدم، همون زمان شرکت ایرتویا به صورت مشارکتی و تحویل 90 روزه میداد ولی با قیمت 185 تومن ! اختلاف قیمت 13 میلیونی ، حتی شرایط این بود که بعد از گرفتن 100 میلیون مابقی موقع تحویل ماشین به قیمت روز! ینی حتی امکان داشت تا 200 میلیون بالا بره که این اتفاق افتاد و مدل 2015 حدود 3 هفته پیش به قیمت 195 رسید و مدل 2016 قیمت 203 تومن ! شاید بگین اختلاف قیمت بخاطر خدمات گارانتی ماشینه، ولی با سابقه ای که من و بقیه دوستان و فامیل که تویوتا دارن از گارانتی ایرتویا دیدیم انتخاب ماشین بدون گارانتی با پرداخت حداقل 13 میلیون کمتر خیلی عاقلانه تره . ایرتویا اصلا برای حقوق و شأن مشتری ارزشی قائل نمیشه متاسفانه
1394/12/8
كاملاً با شما موافقم من اولين بار بود كه از نمايندگي تويوتا ماشين گرفتم و اين بلاها سرم اومد فقط نميدونم چرا آقاي جليلي از نمايندگي دفاع بيخود ميكنه !!!!!؟؟؟؟؟!!
1394/12/12
فوق العادست ازاين نوع ماشين خوشم اومده باتشكر ازنمايندگي تويوتا
1394/12/18
من از نمایندگی دفاع نمی کنم، خودم هم جورایی پشیمونم چرا تو نمایندگی ثبت نام کردم، وقتی کامنتهارو میخونم بیشتر ناراحت میشم، و جندین بار خواستم برم و انصراف بدم، ولی چون خودم خودرو پارس دارم و عجله ای ندارم، به همین خاطر این کار رو نکردم و ترجیح دادم صبر کنم، ببینم چی میشه، در صورتی که خودروی مورد نظر من به قیمت بسیار بالا نسبت به بازار تحویل بدهند، من تسویه نمی کنم و انصراف میدم البته تا اختلاف بین 5 تومن رو قبول میکنم به خاطر شرکتی و گارانتی دار بودن، و هر موقع پولم صاف شد از بازر تهیه میکنم، برج خرداد سال بعد 90 روز کاری من پر میشه، بعد اگر در ان زمان تحویل ندادن انصراف میدم،
شما چطور میگید سود بانکی بیشتره ؟ سود بانکی که شده 18 درصد انهم یک ساله، اینجا برای انصراف 24 درصد هست، 6 در صد بیشتر هست.
1394/12/21
با سلام
وقتی ماشین رو تحویل گرفتی (به مبارکی ) وضع بازار رو نگا کن بعد بیا همین جا نظرتو بگو ,ببینم باز هم تعریف میکنی ؟؟
جناب وقتی ازشون میری ماشین بخری خیلی شیک باهات رفتار میکنن خلاصه به هر سازت میرقصن اما امان از موقع تحویل به هرسازشون میرقصوننت , باور کن !!!!
1394/12/24
سلام مد b روی گیربکس این خودرو دقیقا چیست و چه عملی انجام میده.
1395/1/3
مد B مربوط به زمانیه که توی ترافیک سنگین باشی و نیاز به break: ترمز های پی در پی داشته باشی
1395/4/11
دوست عزیز این دنده برای باتری است و وقتی ماشین روی این دنده باشد به صورت برقی حرکت می کند
1395/9/18
وقتی تو سرپایینی هستی ومی خواهی سرعت ماشین رو بگیری و از ترمز استفاده نکنی از مد بی استفاده می کنی و دراین حالت باطری برقیت شارژ میشه .
1395/9/18
وقتی تو سرپایینی هستی ومی خواهی سرعت ماشین رو بگیری و از ترمز استفاده نکنی از مد بی استفاده می کنی و دراین حالت باطری برقیت شارژ میشه .
1395/1/1
سلام
اقا کسی در مورد نصب سنسور عقب و آینه تاشو برقی اطلاعات و تجربه داره؟
1395/1/25
سلام من يه سوال داشتم ببخشيد آيا اين خودرو سنسور عقب و جلو نداره؟ و اينكه بعد از مدل xle چه مدليش خوبه؟
1395/1/28
درسته کمری xle سنسور عقب و جلو نداره .همین مدل هیبریدی xle کاملترین و مجهزترین مدل تویوتا کمریه
1395/1/31
سلام. من دو روز پیش مدل LE یا همون مدل پایه این ماشین رو خریدم. یه سئوال دارم. چه آپشن های اضافی را میشه روی این ماشین نصب کرد؟ متلا نویگیشن، یا سنسور باد لاستیک ها ...؟ کجا باید رفت؟
1395/2/21
به تعمبرگاه مرکزی ایرتویا تماس بگیرید ، انها این کار را انجام میدن و نویگیشن یا مانیتور اصلی براتون خرید و نصب میکنند، اینو سرپرست نمایشگاه شعبه مطهری ایرتویا به من گفت.
1395/9/18
یک نمایندگی هست ته کوجه ششم آجودانیه بعد از اینکه کوجه تموم شد روبروش .آقایی به نام سهند که خیلی هم ریزه میزه است اونجاست . استاد کمری هست .اطلاعات فنیش همه رو متعجب می کنه . هرکی کمری داره فقط یک بار امتحانش کنه . مهندس مکانیکه و تیز هوش . یکبار برید پیشش تمام اطلاعات مربو ط به کمری رو میتونید ازش بگیرید.
1395/3/12
مدتی است نویوتا کمری 2007gilxدارم خیلی هم راضیم ولی ازابشن ها خوب سردرنمیاورم اگه کمکم بکنید ممنون میشم درموردفنی هم
1395/3/16
ایا کمری هیبربدی که تاکسی شده اند باتوجه به کارکرد بالا موتور برقیشان صدمه نمیخورند؟ واگر زمانی موتور برقی روشن نشد ایا موتور بنزینی مجزا روشن میشود؟ با تشکر لطقا جوابم رو بدهید...
1395/3/26
این .مدل از کمری های هیبریدی تازه وارد ایران شده ولی چندین ساله که تو کشورهای دیگه به عنوان تاکسی استفاده میشه ولی هیچ مورد خرابی موتور برقی نداشته .بله موتور بنزینی به تنهایی هم روشن میشه.
1396/5/21
تکنولوژی هیبرید از سال 2000 توسط تویوتا با خودروی پریوس تست شده و جواب داده , حتی بصورت تاکسی . بیخود نیست که اینطور در دنیا همه گیر شده
1395/3/18
من چندروز پیش تویوتا کمری هیبرید2016خریدم،فول آپشن،فقط از صندلی تاشو عقب که از داخل نمیتونم بازکنم،و ده تابلندگو استریو سر درنیاوردم،دوستان عزیز هرکسی میتونه من رو راهنمایی کنه،ممنونم
1395/3/28
ایا سیستم تعلیق کمری xleخوبه روی دست انداز و نا همواریها نرمه؟؟؟؟؟
هندلینگ توی سرعت بالا چطوره و چسبندگی به جاده داره یعنی توی سرعت مطمئنه؟؟؟؟
1395/3/28
سلام دوستان
من کمری هایبریدی 2016 ثبت نام کردم . در حال حاضر زانتیا دارم و خیلی راضی هستم مخصوصا اینکه ماشین خیلی نرمی است. سؤال من از عزیزانی که از این مدل تویوتا استفاده می کنند این است که آیا کمکهای این خودرو هم نرم وراحت است و موجب انتقال دست اندازهای خیابانها که کم هم نیست به اطلاق نمی شود. ممنون از پاسخ شما
1395/3/30
دوست عزیز ماشین های تویوتا از قدیم مدل های کریسیدا و کرونا،کارینا،تا کرولا و کمری به نرمی و بی صدایی کابین معروف بودن که مدل xle هم ازین قاعده و امتیاز ویژه مستثنی نیست و روی دست اندازها بسیار نرم و ارامش بخشه و هیچ صدا و لرزش و کوبشی وجود نداره، چسبندگی و هندلینگ ماشین هم فوق العادست و توی سرعت بالا حس اطمینان رو به راننده منتقل میکنه
1395/4/6
سلام دوستان
آیا کسی میدونه آیا مانیتور این خودرو فقط صوتی هست یا فایل تصویری هم پخش میکنه
و اینکه آیا جایی هست که بتونن مانیتورش رو تصویری بکنن؟
1395/4/16
سلام من به جايي كه پرسنل شركت معرفى كردند رفتم گفتند تصويرى اين مدل هنوز وارد نشده
1395/4/10
با سلام یک دوستی برای حالت B پرسیده بود حالت B مخفف بریک یعنی ترمز به وسیله ی موتور هست که وقتی در سراشیبی توند مثل کوهستانید ماشین دور موتور رو روی حد اکثر نگه می داره که باعث میشه برای کم کردن سرعت فقط پاتون رو از روی گاز بردارید که این مورد برای ماشین های سنگین بسیار لازم و ضروریه و کمک زیادیامنیت خود رو میکنه که بسار جالب کاربردیه که نتنها تو ایران بلکه خیلی ها توی تمام دنیو از این ویژگی اطلاعی ندارن
با تشکر
1395/6/16
کاش یه مقداری از گیربکسش میگفتید ، خصوصا اینکه cvt هست نیاز به توضیح مفصلتری هم احساس میشه ! فقط اشاره کردید cvt هست و والسلام !
1395/6/22
سلام به همه دوستان
من یه کمری هیبرید XLE ۲۰۱۶ وارداتی دارم که تابستان ۹۵ خریدمش، این ماشین در کل فوق العادست و من ازش لذت می برم.
این شما و این نقد پر فروش ترین سدان یک دهه اخیر آمریکا از زبان یک مصرف کننده...
خوب ها:
مصرف سوختش عاااالیه، هر وقت از صادقیه تا فرودگاه مهرآباد میرم (چون اکثرا سر پایینی هست) متوسط مصرف سوخت رو ۳.۷ تا ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نشون میده!!! عجیبه نه؟ ولی واقعیت داره. محل اصلی سکونتم اهواز هست، مسافت اهواز تا تهران حدودا ۹۰۰ کیلومتر هست که این مسافت رو با حدود سه چهارم باک (باکش ۶۵ لیتره) یعنی حدود ۵۰ لیتر یا شایدم کمتر طی می کنم. کلا هم متوسط مصرف سوخت رو روی مانیتور از روز اول که خریدم تا حالا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نشون میده. البته تو شهر خودمون اهواز که خیابان ها اکثرا مسطح هستن مصرف سوخت کمی بالاتر هستش و سفر های درون شهری مثلا خونه تا دانشگاه که چند بارهم پشت چراغ قرمز وایسم رو و همچنين مجبور هستم که کولر رو روشن کنم، حدودا ۷.۲ نشون میده و بنظرم تو شهرهایی مثل تهران که بیشتر سر بالایی و سر پایینی داره، به علت استفاده از سيستم هيبريد و امکان شارژ راحت تره باتري ها و استفاده بيشتر از اون ها در سر پاييني ها. مصرف سوخت خيلي بهتری داره.

این ماشین به صورت کاملا اتوماتیک بدون هیچ کمک انسانی بین برق و بنزین جابجا میشه یا اینکه همزمان از هر دو استفاده میکنه. اینکه از برق استفاده کنه یا بنزین بستگی به سرعت و خصوصا شتاب ماشین داره، من خودم تو جاده مسطح تا سرعت ثابت ۷۰کیلومتر بر ساعت هم با برقش رفتم. اما گاهی اوقات متناسب با شتاب ممکنه به سرعت ۴۰ هم که برسه موتور بنزینی رو روشن کنه. اما تو سر پایینی ها به شرطی که سرعت کم باشه، پشت چراغ قرمز، هنگام استفاده از دنده عقب، موقع شروع حرکت در پارکینگ و... کلا جاهایی که نیاز به توان بالایی برای حرکت دادن ماشین نباشه، ماشین رو برق هست و شما می تونید از اینکه آلودگی صوتی و زیستی برای محیط ایجاد نمی کنید به خود ببالید!!! وقتی ماشین رو برق هست قطعا خودتون یا هرکس دیگری که کنار ماشین هست متعجب از اینه که این ماشین چطوری خاموشه ولی داره حرکت میکنه!!!

فوق العاده ماشینه نرمی هست و در تمام طول سفر بخاطر این نرمی به شما احساس خوب و لذت دست میده.

وجود 10 عدد ايربگ که باعث شده تمام نقاط ماشين داراي ايربگ باشه و ايمني خاطر بالايي رو براي سرنشينان فراهم ميکنه.

رادار های این ماشین عالیه، رادار نقطه کورش خیلی بهتون کمک میکنه که از سمت چپ و راست خطری تهدیدتون نکنه، کروز کنترل آپشنی هست که همه ماشین ها دارن اما چیزه متفاوتی که این داره و خیلی توی ایمنی کمک می کنه کروز کنترل "دینامیک" هستش، یعنی تو هر لحظه سرعت ماشینتونو متناسب با سرعت ماشین جلویی کم و زیاد می کنه. این آپشن خصوصا برای وقتی که کمي احساس خواب آلودگی دارید عالیه. همینطور بوق آلارم رادار مخصوص رانندگی بین خطوطش برای همچین مواقع خیلی خوبه.

سیستم صوتی JBLش که به جرات میشه گفت یکی از بهترین سیستم های صوتی موجود هست، وااااقعا کیفیت بالایی داره. در مقام مقایسه هم اگر بخوام بگم، یکی از دوستانم توان نهایی و کیفیت باس سیستم رو با سیستم Bose خودرو Audiي که خودش داره مقایسه می کرد، می گفت که JBL ازش توانمندتره.

فرمان برقی این ماشین بسیار بسیار نرم هست، خیلی نرم. و من تعجب می کنم که قبل از خرید ماشين، جایی می خوندم که باید با فرمون این ماشین کشتی بگیری!!!

برخلاف خیلی از سدان های محبوب موجود تو ایران مثل آزرا، سوناتا و ... کف این ماشین اصلا نمیگیره، حتی یکبار هم تا حالا اين اتفاق نيوفتاده. نزدیک شهر اهواز مانع های معروفی هست که همه میشناسن و میدونن از روش که رد بشن احتمال زياد کف ماشینشون میگیره اما کمری از همشون سر بلند بیرون اومده! حتی یکبار طی سفر اهواز به تهران با ۵ سرنشین بزرگسال و صندوق پر از چمدان های سنگین و حتی جلوی پاهای سرنشینان کاملا پر، به طوری که فنر های ماشین خوابیده بود و من با خودم گفتم هر مانعی که رد بشم میگیره، اما تمام مسیر اهواز تا تهران رو به سلامت عبور کرد و حتی به موانع سابیده هم نشد!!!

شتاب ماشین در همین سفر با این میزان بار باز هم عالی بود و حتی تو سر بالایی وقتی گاز میدادی شتاب خوبی می گرفت. فکر نمی کنم بیشتر از این نیاز به توضیح در مورد شتاب باشه.

دنده B هم یکی از مزایای این ماشین هست که سرعت شما رو تو سر پایینی ها کنترل میکنه و موتور رو نمیذاره که دور بگیره. خصوصا الان که پلیس هاي عزيز تو سر پایینی ها توقف مي کنن که ماشین ها سرعتشون از کنترل راننده خارج میشه و سرعتشون از حد مجاز عبور ميکنه. وقتی ماشین تو دنده B باشه سرعت از ۱۰۰ اصلا بالاتر نمیره و هرزگاهی یه نیش ترمز هم که بزنی سرعت روی ۸۰ ثابت میمونه و دسیسه پلیس های زحمت کشمونو به کلی خنثی می کنه!!!

صدای موتور، باد و... اصلا وارد اتاق نمیشه و خیلی آرامش تو ماشین هست. فقط وقتی صدای موتور رو می شنوید که یهو بخواید ماشین رو گاز بدید و شتاب بگیرید...

جلوی پاهای سر نشینان، خصوصا سر نشین های عقب فضای بسیار زیاد و راحتی وجود داره و در کنار مبلمان بسیار راحت و نرمی سيستم تعلیق ماشین، راحتی سفرش فوق العادست.

اگر بعد از شروع حرکت، خودتون يا سرنشين کمربند نبنديد اونقدر جيغ ميکشه تا کمبربندتون رو ببنديد و کمک ميکنه تا از گزند جريمه هاي پليس در امان باشيد :)

آيينه وسط با تنظيم ميزان بازتاب نور به صورت اتوماتيک- اين آپشن براي رانندگي در شب واقعا عاليه و باعث ميشه که نور ماشين هايي که از عقب به شما نزديک ميشن و نور بالا حرکت مي کنن شما رو اذيت نکنه.

آپشن های خاص:
مجوز رااااااایگان تردد در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ۵ سال به علت داشتن سوخت پاک. من این مجوز با 2 بار مراجعه نيم ساعته ظرف 3 روز و بدون پرداخت حتی ریالی اضافه دریافت کردم. هزینه این مجوز برای سایر خودروها اگر اشتباه نکنم سالانه ۳ میلون تومان هست.

دکمه HomeLink - روی سقف ماشین دکمه هایی هست که می تونید ۳ تا ریموت درب منزل یا گاراژ رو براش تعریف کنید. یعنی وقتی به منزل رسيديد به جای اینکه ريموت خونه همراهتون باشه و از اون استفاده کنید، برای باز کردن درب از این دکمه استفاده می کنید.

شارژر وایرلس - اگر گوشیتون امکان سخت افزاری شارژ بی سیم رو داشته باشه می تونید از این شارژر تعبیه شده در ماشین استفاده کنید. گوشی های s6 و نوت ۵ به بعد، اپل 6 و گوشی هایی که تاریخ ورودش به بازار همزمان با این گوشی ها یا بعد از اون بوده این امکان رو دارن.

استفاده از پدال ترمز پایی به جای ترمز دستی که تاثیر خیلی مثبتی روی طراحی داخلی و کنسول داشته.

بد ها:
شتاب گیری با لحظه فشردن پدال اندکی تاخیر داره، این اندک که میگم شاید در حد دهم ثانیه باشه، اما اونجوری نیست که به محض فشار دادن پدال، ماشین از جا کنده بشه خصوصا اگه ماشین روی برق باشه. اما خیالتون راحت، وقتی اون دهم ثانیه گذشت، ماشین از جا کنده میشه :) البته امتحان نکردم شاید با خاموش کردن حالت eco این مشکل برطرف بشه.

صندوق این ماشین به خاطر وجود باطری های سیستم هیبریدیش از صندوق ماشین های هم رده خودش کمی کوچکتر هست اما با این وجود نگران نباشد، اگر بار خاصی همراتون نباشه و در حد چمدون هایی برای یک سفر معمولی باشه حتی فضای اضافه هم باقی می مونه.

نداشتن پرده عقب - خصوصا هنگام مسافرت که حدودا ۵-۶ ساعت از روز در معرض تابش شدید آفتاب هستید عقب ماشین گرم میشه که البته با تهیه ونصب یک پرده ساده تاشو از لوکس فروشی های خودرو این مشکل رفع میشه.

نداشتن سنسور عقب و جلو - البته به نظر خودم دوربین عقب و رادار نقطه کور کار سنسور عقب رو انجام ميده.

آیینه های تاشو دستی - آینه ها به صورت برقی تنظیم میشن ولی باز و بسته شدنشون دستی هست. علت اين هست که توی آمریکا خیابان ها اکثرا عریض هستند و... نیازی به این آپشن نیست، ضمن اینکه آینه یکی از قسمت های ماشین است که به شدت در معرض خطر مي باشد و در صورت کوچکترین برخوردی، موتور های اون خراب شده که این موتور ها قیمت زیادی دارند.

نداشتن دنده + و - دستی - دوستان این مورد رو عیب می دونن ولی تویوتا بی دلیل کاری رو انجام نمیده، با وجود این که در این مدت کم، زياد باهاش تردد کردم و ۳ بار سفر رفتم و تو شرایط مختلف دیدمش هر وقت گازش دادم، نه بهم نگفته و شتاب گرفته و به نظرم نیاز به سنگین کردن دنده به صورت دستي نداشته.

امیدوارم که این نقد به دوستانی که قصد خرید این خودرو محبوب رو دارند کمک کرده باشه. سعی کردم نقد عادلانه انجام بدم، قضاوت با خودتون.
موفق باشید
ایمان سودمند
Iman.Soodmand@gmail.com
1395/6/24
نداشتن دنده دستی + -کاملا منطقیه چون سیستم انتقال قدرت کمری هیبریدی CVTاست و دنده + -مفهومی نداره
1395/11/15
سلام. آیا از دوستانی که دارای این خودرو هستند موفق به راه اندازی GPSآن شده اند؟اگر جواب مثبت میباشد لطفا آدرس بدهید بنده مشکلم را مرتفع کنم
1395/12/8
سلام برای راه اندازی نویگیشن کمری هیبریدی 2016 به یکی از تعمیرگاهها ایرتویوتا مراجعه نمودم اظهار گردید برای راه اندازی یکدستگاه مبدل به قیمت 4500000تومان نیاز است وخودرو نیز یک روز باید بماند نمیدانم از چه تکنولژی استفاده میشود ؟وآیا این قیمت منطقی است دوستان اگر اطلاعاتی دراین زمینه دارند تا بهره برداری شود.
1396/3/2
ایا کمری هیبرید صافی بنزین دارد؟
1396/6/31
درود من كمري ٢٠١٥هيبريدي دارم خواستم بدانم وقتي چرخ ها از بالانس خارج ميشه چرا سقف ماشين صدا ميده ايا اين ايراد محسوب ميشود يا خير
1396/8/21
من از گرجستان یک مدل تویوتا کمری le 2016 خریدم خیلی ماشین زیبا و پرقدرت ولی نه سنسور داره ولی دوربین عقب داره نهگرمکن نه رادار هیچی ولی داشبوردش کامله
1397/4/29
سلام، کارایی سه تا کلیدِ روی سقف کمری هیبرید که عدد1 2 3 با عکس خانه روی کلید اول حک شده و در قسمت جای عینگ و کلید های سانروف قرار گرفته، چیست؟
1397/5/6
سلام .سه ریموت در پارکینگ دارد آبشن بسیار کارآمدی است
1397/6/30
ايشالله به كمك خدا و به دعاي شما دوستان ميخرمش