موضوعات داغ

مرسدس بنز S500 یا ب ام و 730Li – نبرد میان لاکچری های تمام عیار آلمانی

19 شهریور 1397

مقدمه

در میان کشورهای تولید کننده خودرو، آلمان از بهترین هاست و در میان خودروسازان این کشور هم بنز و ب ام و از برترین ها هستند و از میان تولیدات این دو کمپانی برتر نیز S کلاس و سری 7 به عنوان عالی ترین ها شناخته میشوند. پس به طور خلاصه ما امروز با دو گل سر سبد از خودروسازی جهان سر و کار داریم؛ ماشین های لوکسی که رفاه و آسایش سرنشینان را به عنوان اولویت اصلی خود برگزیده اند اما در کنار این هدف مهم، موارد دیگری مثل سرعت، قدرت، ایمنی و هیجان را هم به مشتری ارائه میکنند. تنها مشکل این است که این اشراف زادگان، خیلی گران قیمت و پر توقع هستند و اصلاً به طبقه متوسط جامعه توجه نمیکنند! حالا این گران قیمت بودن را با شرایط خاص واردات ماشین در کشورمان ترکیب کنید، نتیجه میشود رقم هایی دست نیافتنی که حتی در تصورات هم نمیگنجد! اما امروز خیال داریم برای ساعتی قیمت دلار و اوضاع نابسامان بازار و وضعیت نامشخص واردات را به دست فراموشی بسپاریم و از بودن کنار این دو مسافر باکلاس ژرمن لذت ببریم. پس شما هم در این بررسی کوتاه با خودروبانک همراه باشید تا ببینیم این بار کدامیک از این دو رقیب همیشگی میتواند از پس دیگری برآید.

طراحی ظاهری

برندهای اصیل، همیشه به سنت های خود پایبندند و هرگز به بهانه مدرنیته، ارزش های خانوادگی را فراموش نمیکنند. این قضیه ممکن است در مورد ویژگی های فنی، نوع خدمات رسانی، اهداف کلی و یا هر پارامتر دیگری وجود داشته باشد، اما ملموس ترین آن در خصوص طراحی ظاهری نمود پیدا میکند. بنز و ب ام و هم که همواره به عنوان دو نماد از پایبندی به اصول طراحی، شناخته میشوند و تولیدات روزشان را با نیم نگاهی به گذشته طراحی میکنند.

این قضیه فقط به جلوپنجره و چراغهای معروف این دو ختم نمیشود و داستان خیلی کلی تر از این صحبت هاست. مثلاً باواریایی ها همیشه به القای حس هیجان و پویایی در بدنه اصرار دارند و این حس جوانی را حتی به ماشین های لوکس خود، نیز تزریق میکنند؛ اما در طرف مقابل مرسدس ترجیح میدهد تا جای ممکن باوقار باشد و در اکثر مجالس با کت و شلوار شیک و رسمی ظاهر شود. خوب این ویژگی های کلی، برای سگمنتی که امروز با آن سر و کار داریم، کفه ترازو را به سمت کمپانی اشتوتگارتی سنگین خواهد کرد زیرا اکثر مشتریان سدان های بزرگ لوکس، میلیاردرها و سیاست مدارهایی هستند که دوران جوانی را پشت سر گذاشته اند!

البته آقای نادر فقیه زاده، سرپرست تیم طراحی سری 7 هم به این واقعیت واقف بوده و از این رو سعی کرده ضمن حفظ سنت دیرینه کمپانی، متانت بیشتری به عضو بزرگ خانواده ب ام و ببخشد. چراغهای جدی، سپرهای سنگین و خطوط ساده بدنه سری 7 همگی نشان از دقت به همین قضیه دارند. اما در طرف مقابل مرسدس هم سعی کرده با یک سری خطوط هیجان انگیز جانبی و فرم متفاوت چراغهایش، اندکی حال و هوای جوانی را به کالبد این مرد میانسال خوش تیپ تزریق کند اما با تمامی این اوصاف باز هم مرسدس همان ماشین متین و باوقار همیشگی از آب درآمده و ب ام و هم مثل همیشه اسپرت و خشن نشان میدهد.

یکی از نکات مهمی که به جذابیت بیشتر میهمانان امروزمان یاری رسانده، بحث تناسب اندام و هماهنگی میان اجزاء میباشد. در واقع اگر نگاهی دقیق تر به این دو داشته باشید متوجه میشوید که نسبت های میان طول و عرض و ارتفاع و یا تناسب میان سایز چرخ با ابعاد کلی بدنه در هر دو ماشین به بهترین شکل رعایت شده اند و بی جهت نیست که ظاهر این محصولات برای سالیان سال ماندگار میشود. همچنین کیفیت مونتاژ بسیار بالا و درزهایی که به سختی قابل روئیت هستند حس خوشایندی از کیفیت را به بیننده القاء میکنند.

در قیاس با یکدیگر انتخاب طراحی برتر کار بسیار دشواری خواهد بود زیرا هر دو ماشین به زبان خود زیبایی را به بهترین شکل به تصویر کشیده اند. در حقیقت مقایسه این دو مثل این است که بخواهیم بین شیر و ببر یکی را انتخاب کنیم! با این تشبیه میتوان گفت که مرسدس همچون شیر نر با ابهت تر و با شکوه تر است و ب ام و مانند ببر، ظاهر جذاب تر و وحشی تری دارد.

طراحی داخلی

با گشودن درب کابین هر دو ماشین، حواس بینایی، لامسه و بویایی مان توسط زیبایی، کیفیت و بوی خوش چرم نوازش داده شدند. در حقیقت هیچ کدام از این دو از نظر کیفیت و کمیت چیزی برای راننده و سرنشینان کم نگذاشته اند. البته در اینجا هم ویژگی های باطنی بنز و ب ام و مثل همیشه تکرار شده و در نتیجه داخل اس کلاس با محیطی لاکچری تر و درون سری 7 با فضایی اسپرت تر مواجه شدیم.

ابتدا کمی در مورد مرسدس صحبت کنیم؛ راستش را بخواهید کابین S کلاس حال و هوای عجیبی دارد. اینجا از یک طرف خطوط کلاسیک داشبورد در کنار ساعت آنالوگ و دریچه های تهویه سنتی مرسدس، یک نوستالژی خوشایند را برایمان تداعی میکنند و از طرف دیگر نمایشگر دیجیتال بسیار عریض و دکمه های مدرن داشبورد ما را با زبان طراحی ماشین های آینده آشنا مینمایند! انگار داخل یک ماشین زمان نشسته ایم که گذشته را به آینده متصل نموده. صندلی ها نیز ارگونومی خارق العاده ای دارند و از نظر راحتی، با گران قیمت ترین مبل های طبی/راحتی برابری میکنند. چیدمان مناسب ادوات در کنار هارمونی کم نظیر خطوط باعث شده که حس آرامش بصری کم نظیری داخل S کلاس تجربه کنیم.

اما سری هم به ب ام و بزنیم. به طور کلی طراحی داشبورد و دیزاین کابین سری 7 بیشتر به یک سدان اسپرت شباهت دارد و از این حیث به شکوه و جلال مرسدس نمیرسد. خوب این قضیه برای این سگمنت خاص، یک نقطه ضعف محسوب میشود؛ اما باید به باواریایی ها هم حق بدهیم. اگر قرار بود داخل سری 7 با یک کابین کاملاً متفاوت روبرو شویم آن وقت اصالت ب ام و اندکی خدشه دار میشد؛ اما ب ام وه برای جبران این مشکل تا جایی که توانسته روی کیفیت و کارایی اتاق کار کرده تا سری 7 از نظر جاداری، راحتی، امکانات و جنس متریال همان چیزی باشد که از یک سدان لوکس توقع دارید. خوب باید اعتراف کنم که آنها در این امر موفق بوده اند زیرا به هر قسمتی که نگاه میکنیم یا آن را لمس میکنیم لبخند تائید و رضایت بر لبانمان جاری می گردد.

اما نگاهی هم به صندلی های پشتی بیندازیم؛ جایی که در ماشین های معمولی اهمیت چندانی برای ما ندارند و در نهایت فقط به فضای پا و سر آنها توجه میکنیم؛ اما اینجا سرنشینان پشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. در حقیقت در این کلاس خودرویی احتمال زیادی وجود دارد که مالک اصلی اتومبیل روی صندلی عقب بنشیند و در نتیجه کمپانی ها برای این قسمت سنگ تمام میگذارند؛ این قضیه را حتی از بیرون خودرو و با دیدن درب های بزرگ عقبی میتوان متوجه شد! در این قسمت هیچ کمبودی از نظر فضای پا و سر دیده نمیشود و از سرنشینان با انواع و اقسام آپشن های رفاهی و ایمنی پذیرایی میگردد.

امکانات

هر آنچه که تصورش را بکنید! این جمله خلاصه ای از آپشن هایی بود که میتوانند در یک سدان فوق لوکس آلمانی یافت شوند. در واقع حتی مدل های پایه این سگمنت هم به انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی تجهیز شده اند؛ اما با پرداخت وجه اضافه میشود آخرین تکنولوژی های روز هر کمپانی را به ماشین اضافه کرد.

مثلاً داخل ب ام و امکاناتی نظیر سیستم وکیوم درب ها، انواع رادارهای عابر پیاده، تغییر خطوط، ترافیک، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری، تهویه مطبوع اتوماتیک 4 منطقه ای بهمراه سیستم خوشبوکننده (با قابلیت تنظیم 4 رایحه مختلف)، سیستم Start-Stop، ایربگ های کامل، سیستم نورپردازی داخلی، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی جلو و نمایشگرهای سرنشینان پشتی بهمراه تبلت مخصوص جهت کنترل انواع قسمت های رفاهی و سرگرمی، درب صندوق هوشمند، گرمکن کنسول، صندلی های چرم داکوتا مجهز به گرمکن و تهویه و ماساژور، سقف پانورامیک، آفتابگیرهای برقی برای سرنشینان عقب، سیستم نمایش اطلاعات سربالا HUD، ترمزدستی برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه بهمراه سنسورهای پیرامونی، سیستم اتوپارک، سیستم صوتی حرفه ای harman kardon و بسیاری موارد دیگر وجود دارند.

مرسدس هم از آپشن هایی بیشماری از جمله سیستم ADAPTIVE BRAK، سیستم Crosswind Assist، سامانه PRE-SAFE، کیسه های هوای کامل، سیستم آنلاین COMAND، نمایشگر 12.2 اینچی جلو بهمراه نمایشگرهای مجزا برای سرنشینان پشتی، سیستم صوتی حرفه ای Burmester، سیستم ECO Start-Stop، سیستم AIRMATIC برای تنظیم سیستم تعلیق، نشانگر باد تایرها، تابلو خوان، سنسورهای نور و باران، تهویه 4 منطقه ای اتوماتیک، خوشبو کننده مجهز به 4 رایجه متنوع، دوربین 360 درجه، صندلی های چرمی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژور، کروز کنترل تطبیقی، صندوق برقی، پکیج Driving Assistance ، یخچال و ده ها مورد دیگر بهره میبرد.

تازه اینها فقط بخشی از امکانات بودند و اگر بخواهیم تک تک آپشن ها را تشریح کنیم باید یک مقاله جداگانه بنویسیم! مثلاً آپشن های موجود روی سویچ سری 7 به خودی خود از یک ماشین میان رده بیشتر است! شما با استفاده از این سویچ مجهز به نمایشگر ضمن دستیابی به اطلاعات کلی ماشین حتی میتوانید خودرو را به صورت کنترل از راه دور پارک نمائید؛ یا مثلاً سیستم BMW GESTURE CONTROL که حتی پا را از سیستم های مدرن لمسی هم فراتر گذاشته و بدون لمس هیچ قطعه ای و فقط با اشاره دست کار میکند. با استفاده از این سیستم میتوانید با چرخاندن انگشت خود در روبروی کنسول مرکزی، صدای سیستم صوتی را کم و زیاد کنید!

یا سیستم شگفت انگیز MAGIC BODY CONTROL که بر روی S کلاس به صورت سفارشی قابل نصب است با اسکن مسیر پیش رو، سیستم تعلیق را در کسری از ثانیه برای ناهمواری ها آماده میکند تا مبادا آب در دلتان تکان بخورد و دوربین دید در شب و کنترل میزان هوشیاری راننده و بسیاری موارد دیگر هم اینجا هستند که توضیح تک تکشان در این مقاله نمیگنجد.

البته با پیشرفت تکنولوژی این امکانات ارزانتر میشوند و بر روی ماشین های معمولی هم قرار خواهند گرفت. همانطور که رهیاب ماهواره ای و ترمزهای ABS و بسیاری از آپشن های دیگر در گذشته متعلق به این رده لوکس "بخصوص S کلاس" بوده اند و با گذشت زمان به آپشن هایی معمولی تبدیل شده. حتی همین الان هم بسیاری از امکانات سری 7 و S کلاس بر روی ماشین های ارزانتر دیده میشوند.

اما فراموش نکنید که وجود یک آپشن مشترک دلیل بر کیفیت و کارایی یکسان نمیباشد. در واقع شما روی کاغذ با خرید ماشین های ارزانتر هم میتوانید از نعمت ماساژور صندلی بهره مند شوید اما در عمل فاصله چیزی که دریافت میکنید با چیزی که S500 به شما عرضه میکند مثل تفاوت مشت و مال دلاک گرمابه با یک ماساژ تایلندی بی نقص خواهد بود!

پیشرانه و توانایی های حرکتی

متاسفانه این قسمت از مقاله کمی ناعادلانه است؛ البته امیدوارم خودروبانک را بخاطر این ناعدالتی غیر عمدی سرزنش نکنید زیرا بدلیل شرایط خاص واردات در کشورمان نمیتوانیم نمایندگان این دو برند را در یک سطح از قوای فنی در مقابل هم قرار دهیم. در حقیقت در بازارهای جهانی ب ام و های بسیار قدرتمند تر از میهمان امروز ما وجود دارند که نه تنها شتابشان خیلی بهتر 730 است بلکه حتی قادرند S کلاس قدرتمند را هم به دردسر بیندازند. اما اینجا ایران است و قوانین خاص خودش را دارد. چند سالی است که با قانون منع واردات ماشین های 2.5 لیتر به بالا امکان واردات نمایندگان قدرتمند این دو خودروساز آلمانی میسر نمیباشد. همین قضیه باعث شده که ضعیف ترین مدل سری 7 که همین 730 است به بازار محدود ما راه پیدا کند. S کلاس هم که به کل وارداتش منتفی شده و میهمان امروز ما جزئی از معدود S500 هاست که قبل از اجرائی شدن این قانون عجیب، توانسته به کشورمان مهاجرت کند.

راستی تا یادم نرفته این راهم بگویم که مرسدس امروزمان لباس های مسابقه ای برادرش AMG S63 را به تن کرده اما در باطن همان S500 است.

خوب با این شرایط رقابت کار بیهوده ای خواهد بود چون برنده از قبل مشخص است. در واقع ب ام و هرچقدر هم به توربو Twin scroll خود اعتماد داشته باشد و با استفاده از فیبر کربن و آلومینیوم در شاسی، وزن سری 7 را کاهش داده باشد و به وجود یک دنده بیشتر در گیربکس افتخار کند، باز هم نخواهد توانست با این موتور 2 لیتری در برابر انجین V8 توئین توربو 4.7 لیتری S500 عرض اندام نماید.

برای مقایسه بهتر بد نیست نگاهی به جدول مشخصات این دو بیندازیم:

مدلمرسدس بنز S500بی ام و 730Li
پیشرانه8 سیلندر توئین توربو4 سیلندر توربو Twin Scroll
حجم موتور4.7 لیتر2.0 لیتر
حداکثر قدرت455 اسب بخار از دور 5250 تا 5500258 اسب بخار از دور 5000 تا 6500
حداکثر گشتاور700 نیوتن متر از دور 1800 تا 3500400 نیوتن متر از دور 1550 تا 4400
گیربکس7 سرعته اتوماتیک8 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعتمحدود شده روی 250 کیلومتر در ساعتمحدود شده روی 250 کیلومتر در ساعت
شتاب رسمی4.8 ثانیه7.6 ثانیه
مصرف ترکیبی8.6 لیتر در 100 کیلومتر6.2 لیتر در 100 کیلومتر
وزن2015 کیلوگرم1795 کیلوگرم

البته باز هم تاکید میکنم که این مقایسه در شرایط ویژه کشور ما صورت گرفته زیرا رقیب مستقیم S500 یعنی ب ام و 750i با موتور V8 فعلاً اینجا حضور ندارد.

تجربه رانندگی

ابتدا پشت فرمان ب ام و مینشینم؛ برای من که به ماشین های سدان کامپکت عادت دارم این سایز بدنه واقعاً بزرگ است و در نتیجه مجبورم در ابتدا خیلی محتاط باشم! البته دید مناسب پنجره ها و انواع و اقسام دوربین ها و رادارها و سنسورها کار را برای راننده راحت کرده اند اما در هر صورت این تکنولوژی ها نمیتوانند در مواجهه با معابر تنگ شمال شهر تهران و یا پارکینگ های غیر استاندارد وطنی ابعاد ماشین را کوچک کنند و ممکن است در این شرایط با مقداری چالش مواجه شوید. اما سوای این نگرانی کوچک، در سایر موارد همه چیز بر وفق مراد است. دقت و نرمی فرمان، راحتی استفاده از ادوات و ارگونومی عالی در کنار رفتار منطقی و حساب شده گیربکس همه و همه یک رانندگی توام با آسایش را برایمان فراهم کرده اند. البته شتاب گیری با این باواریایی جذاب با حالت ایده آلی که از یک ب ام و در این سطح انتظار داریم مقداری فاصله دارد و این قضیه در حالت رانندگی کامفورت بیشتر احساس میشود؛ اما وقتی وضعیت رانندگی را در مود اسپرت قرار میدهیم شرایط مقداری بهتر میشود و حالا میتوانیم از همین شتاب زیر 7 ثانیه ای 730 هم لذت ببریم. در واقع اگر بخواهید این ماشین را با 750i یا هیولای بنام M760i مقایسه کنید کاملاً نا امید خواهید شد اما با یادآوری این نکته که زیر هیکل درشت و وزن سنگین 730Li موتوری با حجم کمتر از 2 لیتر قرار گرفته به تکنولوژی پیشرانه و گیربکس این ماشین افتخار خواهید کرد. البته همانطور که در بخش قبلی اشاره شد سبک بودن انجین و بدنه هم در بهبود پرفورمنس کلی بی تاثیر نبوده اند. ضمناً بازنگری در طراحی شاسی و همین وزن سبک "البته منظورمان نسبت به این کلاس خودویی است" باعث شده که هندلینگ ماشین هم بسیار عالی باشد و 730Li در این پارامتر از بسیاری از رقبای این سگمنت بهتر ظاهر شود. همچنین در کنار این استحکام و پایداری، کیفیت سواری بسیار عالی است و در برخورد با دست اندازهای خیابانی جای هیچ گله و شکایتی باقی نمیگذارد.

اما حالا نوبت S500 است؛ با نشستن پشت فرمان این یکی هم با مشکل ابعاد مواجه هستیم؛ بخصوص که قیمت بالای این ماشین ها به استرس انسان در هنگام رانندگی می افزاید. اما دید کلی در S500 هم مانند سری 7 قابل قبول است و این مورد در کنار سیستم های کمکی، مقداری از مشکلات کلی سایز بدنه را کم کرده اند. تا قبل از نشستن داخل S کلاس، فکر میکردم سواری 730 بهترین در نوع خود میباشد اما مرسدس حتی بدون استفاده از سیستم سفارشیMAGIC BODY CONTROL هم از نظر کیفیت سواری اندکی برتر از سری 7 ظاهر می شود، البته ب ام و مورد آزمایش به شکل استاندارد داری فنربندی بادی است که می تواند سواری فوق العاده ای را ارائه کند که در حد سیستم مجیک بادی مرسدس بنز است. البته بخشی از حس راحتی بیشتر مرسدس بنز مربوط به طراحی بی نظیر صندلی هاست. ولی در خصوص پایداری باید بگویم با اینکه S500 به خوبی از پس پیچ ها بر می آید اما به نسبت 730 در پیچ های تند حس تسلط کمتری به ما ارزانی داشت.

طراحی داخلی S، به قدی مجلل و کیفیت سواری به اندازه ای راحت است که حتی تصور یک رانندگی اسپرتی در این شرایط به ذهن انسان خطور نمیکند. اما با تغییر وضعیت راننده به حالت اسپرت و فشردن پدال گاز متوجه میشوید که پشت چهره این اشراف زاده با کلاس، یک قاتل وحشی و بیرحم خفته که میتواند خیلی از ماشین های اسپرت را به خاک و خون بکشاند. تازه امروز و در نبود رقبای قویتر باواریایی، کار S500 خیلی ساده است و با اشاره ای به پدال گاز میتواند 730Li را به آینه وسط خود تبعید کند! راستش را بخواهید علیرغم اطلاعات روی کاتالوگ باز هم فکرش را نمیکردم که یک ماشین تا این حد تجملاتی بتواند این همه هیجان را به سرنشینان هدیه دهد.

نتیجه گیری

خوب همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید هر دو ماشین امروز ما از هر نظر عالی بودند. اما بالاخره کدامشان برنده رقابت شد؟! در شرایط عادی معمولاً رقابت میان این دو به این جمع بندی میرسد که ب ام و سری 7 پایداری بهتر، قیمت ارزانتر و سیستم های سرگرم کننده بیشتری دارد و در طرف مقابل مرسدس S کلاس، طراحی "بخصوص داخلی" مجلل تر و سواری بهتری ارائه میکند.

اما اینجا ایران است و باید با شرایط کشور خودمان نتیجه گیری کنیم. از طرفی S کلاس های وارد شده به کشور با موتورهایی بسیار قویتر از 730 میتوانند برنده رقابت شوند اما از طرف دیگر ب ام و به لطف همین موتور کوچکتر و ضعیف تر توانسته به وارداتش تداوم بخشد و در نتیجه از نظر قیمت، خدمات و قطعات شرایط بهتری نسبت به رقیب پیدا کند.

104 عکس

نظرات کاربران

39 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/19
Mercedes-Benz :
the best or nothing
يا بهترين يا هيچ


1397/6/25
Benz not best but it is very good car in all of germanys cars معنى:بنز بهترين نيست ولى ماشين خيلى خوبيه توى همه ى خودرو هاى المانى حال مردى انگليسى رو؟😃😃😃😃
1397/6/19
خودروبانک دمت گرم
چه عجب بالاخره یه بررسی خفن هم دیدیم
1397/6/19
دمت گرم نادر فقیه زاده عجب bmw طراحی کردی
1397/6/19
" با این تشبیه میتوان گفت که مرسدس همچون شیر نر با ابهت تر و با شکوه تر است و ب ام و مانند ببر، ظاهر جذاب تر و وحشی تری دارد "

دقیقا ! این بهترین توصیف برای مقایسه بنز و ب ام و هست !! ولی متاسفانه وزارت صنایع و دلالهای دور و برش کاری کردن که دیگه کسی حتی نمیتونه آرزوی دیدن شیر و ببر رو داشته باشه چه برسه به داشتنش !!!
در اصل حالا دیگه دست کسی به گربه هم نمیرسه ، فقط ملت باید تو سر و کله هم بزنن بلکه به بچه گربه ای مثل کیا و هیوندای دست بزنن !!!
1397/6/19
ماهیچ مانگاه .
1397/6/19
خودرو بانك سنگين ورداشتيااا
1397/6/19
با این وضعیت اسفناک بازار خودرویمون
خوندن مقاله ای با مقایسه این چنین خودروهای
واقعا حالمون واسه چند مقطعی خوب میشه
ممنون خودرو بانک ممنون که هستید
1397/6/19
تو این کلاس چه بی ام و سری هفت باشه چه آئودی A8باشه عمرا بتونن خودشونو به اس کلاس مرسدس برسونن؛واقعا شاهکاریه برا خودش
در ضمن هر دو ماشین ظاهرا فول آپشن نبودن
1397/6/20
اگر ب ام و با مشخصات فنی برابر و حتی مقداری پایینتر با بنز یا آئودی یا ... مقایسه بشه ، قطعا از لحاظ فنی ، سرعت و شتاب ، هندلینگ ، لذت و هیجان رانندگی ، و ... ؛ در سطح بالاتری قرار داره .
اینجا یک ب ام و چهار سیلندر با یک بنز هشت سیلندر مقایسه شده !
1397/6/20
در اينكه هر دو ماشين فوق العاده و بينظيرند هيچ شكى نيست ولى انصافا اتاق بى ام و خيلى خوشگل تر و جذاب تر از بنزه.در ضمن بى ام و هم سيستم اسكن مسير و تنظيم سيستم تعليق رو داره ولى بهش اشاره نكردين.يخچال هم داره ولى نگفتين.علاوه بر اين بى ام و سيستم فرش خوش آمد داره كه بنز نداره.شتاب رسمى بى ام و هم 6.3 ثانيه هست و اين عددى كه زدين رو نميدونم از كجا گير اوردين.
1398/10/29
این ماشین در سال 2014 طراحی شده و چنین آپشن هایی را دارد و خیلی از این آپشن ها اولین بار در مرسدس بنز کلاس S دیده شده و بی ام و از این آپشن ها تو سال 2017 استفاده کرده و هنوز خیلی از آپشن ها مانند گرمکن یا سردکن نوشیدنی، تلفن داخل اتاق، مانیتور های بزرگتر، نور پردازی بهتر با استفاده 300 لامپ خاص و لقب ماشینی که در آن از هیچ لامپ معمولی استفاده نشده گرفتن ( هر چند نور پردازی روی سانروف بی ام و حرف نداره ولی خودتان تو عکس های دیگر نورپردازی این دو را مقایسه کنید )، تکنولوژی Pre-Safe، ماساژور صندلی های بهتر و صندلی های نرم تر ( می توانید با دیدن ویدیویی در مقایسه آئودی A8 با بی ام و 730li و مرسدس بنز S500 که در یوتیوب قرار دارد تحقیق کنید) استفاده از چرم طبیعی و چوب واقعی بجای طرح چوب در کابین و در نتیجه کیفیت بهتر متریال، COMMAD آنلاین به همراه 8 گیگابایت حافظه داخلی مانیتور، استفاده از سیستم صوتی حرفه ای Brumasters که 24 بلندگو دارد و صدای سه بعدی Surround تولید می کند ( در مقایسه با سیستم صوتی بی ام و 8 بلندگو بیشتر دارد)، قابلیت تنظیم میزان هوشیاری راننده و کمک کردن به او جهت رانندگی بهتر ( در بی ام و فقط هشدار می دهد و هوشیاری را تنظیم نمی کند)، قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت دستی طوری که بعد از 40 کیلومتر خودش تنظیم نشود و گوش به فرمان شما باشد، میز های عقب، 2 عدد کنترل برای مانیتور ها که مانند کنترل تلویزیون است، سواری بهتر، طراحی خارجی و داخلی مجلل تر ( البته خب این دو در بی ام و اسپرت تر است و طراحی سلیقه ای است)، موتور و شتاب بسیار بسیار بهتر، فضای بیشتر در نسخه LONG ( در واقع این نسخه از 730li که LONG است باید با نسخه LONG مرسدس بنز S500 مقایسه شود).
در ضمن آپشن های مشترک مرسدس بنز S500 و بی ام و 730li آپشن هایی مانند اتوپارک، رانندگی خودکار، رادار خطی، رادار نقطه کور، کروز کتنرل و کروز کنترل هوشمند، تابلوخوان، دستی ترمز پارک برقی، اتوهلد، انواع داریومد، نورپردازی، یخچال، تهویه چهار کاناله با چهار رایحه متفاوت، صفحه سرعت دیجیتالی و ماینتور برای سرنشینان عقب، دکمه های تنظیم سیستم صوتی در جلو و عقب و موس جلو، پرده های برقی شیشه ها و سانروف، آینه های Makeup، شیفتر های پشت فرمان و پدال های آلمینیومی، فرمان برقی و 4 صندلی برقی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژور هستند.
Magic Body Control مرسدس بنز اصلا قابل قیاس با اسکن جاده بی ام و نیست و بازم میگم خیلی از این آپشن ها اول توی مرسدس بنز دیده شده.
برتری های بی ام و نسبت به مرسدس بنز سوییچ هوشمند، فرش خوش آمد، تبلت عقب، گردش لاستیک های عقب، BMW Gesture Control، هندلینگ بهتر، فضای بهتر نسبت به نسخه های استاندارد S500 که وارد ایران شدند (متاسفانه نسخه های LONG S500 که باید به ایران میامد نیامد و نسخه های استاندارد آن وارد بازار شدند) طراحی داخلی و بیرونی اسپرت تر می باشد.
من طراحی داخلی و خارجی را دو امتیاز حساب کردم و هر دو از نظر من این دو امتیاز را هم گرفته اند همچنین باتوجه به اینکه اینجا ایران است و نسخه های وارد شده به ایران از این دو لاکچری تمام عیار به قول نویسنده فضای 730li بیشتر و موتور و شاب مرسدس بنز بهتر است البته من موتور و شتاب را یک امتیاز حساب کردم.
اگر ویژگی و آپشن های برتر مرسدس بنز را بشمارید به عدد 19 دست می یابید و اگر ویژگی ها و آپشن های بی ام و را بشمارید به عدد 9 دست میابید و این یعنی ویژگی ها و آپشن های برتر مرسدس بنز نسبت به بی ام و حدود دو برابر و یک آپشن یا ویژگی بیشتر است. شتاب 6.3 ثانیه را نمیتوان با 4.8 ثانیه مقایسه کرد.
1397/6/20
انصافا بى ام و يه رخ ديگه اى داره
1397/6/20
کاش این ماشینای لوکس رو تست میکنید یه فیلمی چیزی هم ازشون بگیرید مخصوصا از تست شتاب ولی متاسفانه از هیچکدوم نمیگیرید
1397/6/20
به اخر مقاله رسیدم حالم بد شد که چرا ما نباید اینجور ماشینارو به قیمت واقعی داشته باشیم.خدا لعنت کنه هرکی که داشتن اینجور ماشینارو واسمون ارزو کردن.
1397/6/20
با سلام.بچه ها دلیل فروش پایین تر اتاق7 ضعف مقابل s کلاس نیست ماهیت محصولات ب ام و هست.هیچ وقت از ب ام و انتظار یک خودرو بدون خاصیت اسپرت را نداشته باشىد حالا اتاق 7 هم باشد دقت کنید تفاوت وزن این دو مدل رو با ابعاد تقریبا برابر دو خودرو(البته بخشی از وزن بنز مربوط به موتور حجیم ترس هست ولی نه زیاد) تا متوجه ماهیت هندلینگ محور و در کل رانندگی دقیق تر ب ام و بشید،دلیل فروش پایین هم اینه که کسایی که دنبال سدان فول سایز میرن اکثرا افراد میان سال به بالا هستند که تمایل کمتری به رانندگی اسپرت دارند پس s کلاس گزینه منطقی ترى است،بر عکس این اتفاق تو سری 3 با cکلاس می افته که فروش بالاتری به دلیل جوان پسندتر بودن می افته ولی این دلیل بر ضعف cکلاس نیست.
1397/6/20
حالا فکر نکنم کسی حاضر بشه 3.5میلیاردو به ماشین بده اونم سرمایه دارها.
1397/6/20
نتیجه میگیریم بی ام و یه چیز دیگست
1397/6/20
ey baba soale mi porsi maloome mercedes benz .bekoob like oooooooooooooo
1397/6/20
ادم حتی درباره اینا مقاله هم میخونه،لذت بخشه...پس سوار شدن بر اینها واقعا لحظات نابی خواهد بود
1397/6/20
دمت گرم ایران جیب حالمو خوب کردی اگه از امسال همه چیز بر وفق مراد پیش بره و کار مورد علاقمو پیدا کنم 30 سال دیگه میتونم همین مدل بنزو بخرم البته شایدم نتونم
1397/6/20
اقا به این عکاستون بگید درست عکس بگیره و بذاره..هرچی عکس گرفته همه رو کنترل + a گرفته گذاشته تو سایت هرچی عکس تکراری و شبیه هم..6 تا عکس فقط از دسته دنده بی ام و عکس گذاشته..عزیز من یکم دقت کن رو کارت وقت بذار حوصله بذار سمبل کاری نکن
1397/6/20
خلاصه مفید، تمام ماشین های سری بنز باید ادم باهاش بره عروسی یا مجالس خاص، ولی bmw باید جولان بدی تو خیابان ها لذت ببری از رانندگی با یک خودرویی که حس ها رو عالی انتقال میده
1397/6/21
تشکر می کنم از این مقاله! عجب چیزی بود... :|
1397/6/21
ماشين بنزه گذر موقت هستش.از تو عكي اولي كاملا مشخصه.
1397/6/21
مالک محترم بنز به شماره پلاک گذر موقت 41گ411 چطوری برای ماشین هشت سیلندر مرخصی گرفتی؟
1397/6/21
صاحبانداین دو خودرو نیز در این شرایط اقتصاد جذاب و قابل تاملند!
1397/6/21
به قول چاوشی:
اما پسر شدم که تو را آرزو کنم...هی جان به سر شدم که تو را آرزو کنم
پیوسته آرزو کنمت...بلکه آرزو
از شرم ناتوانی خود ، جان به سر شود...
1397/6/22
آقا هم BMWمحشره هم بنز ولی انصافا اصالت و وقار و جذبه مرسدس بنز از تمام ماشینهای رده یک دنیا سر تره میگی نه یه چند بار اسم ماشینهای این رده رو تکرار کن ، حتی ابهتی که توی تلفظ مرسدس بنز هست از تمامشون سر تره
1397/6/26
آره دوست محترم جوانها باید مرتب بی ام و بی ام و کنن ومیانسالها هم مرسدس مرسدس کنن تا حالشون خوب بشه مطمئن باش هرکس دراین دنیا نمیتونه چیزی را داشته باشه اگه ازته دل ازخدا بخواد وآرزو کنه بهش میرسه امید دارم روزی برسه که تمام ایرانیها ماشین هایی جز مرسدس و بی ام و سوارنشن وواقعا احساس واقعی که حالشون خوب هست بهشون دست بده انشاءاله
1397/6/26
هر دو ماشین عالی بودن تنها چیزی که میشه گفت اینِکه بنز لوکس تره ولی bmw اسپرت تره
1397/7/7
من به خاطر شغلم تقریبا سوار بیشتر ماشینای ایران شدم.مقایسه ماشینای المانی اصلا معنی نداره.همشون در سطح عالین و فرقشون قدرت موتوره
1397/7/14
من فقط یه آرزو دارم اونم این که وقتی مردم حداقل با یکی از این آمبولانس های بنز قدیمی تشییع جنازه ام برپا بشه
1397/8/4
طرف کم مونده ماشین خودران تولید کنه ماهم موندیم که رو ماشین مانیتور بزاریم یا نه
1398/3/19
مقایسه کلا اشتباه بود
1398/5/24
بی ام و همیشه از نظر سرعت از بنز قوی تره و این جدال خیلی نابرابر چون بنز با موتور خیلی قوی خودشه و بی ام و با موتور خیلی ضعیفشه الان رقیب بنز بی ام و 760که در ایران نیست
1398/6/11
این نظر شماست من هر چقدر نگاه میکنم داخل بی ام و رو جذابتر میبینم البته از نزدیک هم دقیقا همینطوره سوار جفتشون بشین متوجه میشین بی ام و لوکستره
1398/10/3
مرسدس که اصا حرفی برا گفتن باقی نذاشته.......اوفففففففف چه رخی داره سری 7.... انگار میخاد دعوا کنه.....😍
1401/10/1
سلام.
ببینین این بنز 2014 هست ولی بی ام و 2017 هست این یعنی 3 سال فرق داره حالا دو سال بود می‌گفتیم خب اشکال ندارد ولی دوستان بی ام و 2017 باید با بنز2017 مقایسه بشه نه 2014 با 2017 این مقایسه درست نیست معلومه آپشن های بی ام و بهتر از بنز هست برای اینکه 2017 هست ولی اگر بنز 2014 رو با بی ام و2014 مقایسه کنیم بنز برنده هست واقعا خودرو بانک اصلا مقایسه های خوبی نمیکنه