موضوعات داغ

میتسوبیشی اوتلندر یا نیسان ایکس تریل – بازمانده های یاکوزا در تهران

8 مهر 1397

مقدمه

در آشفته بازاری که قیمت واقعی ماشین ها مشخص نیست و ادامه واردات خودرو هم در هاله ای از ابهام به سر میبرد، نوشتن مقالات خودرویی مقداری سخت و دردناک شده. راستش را بخواهید این روزها وقتی دست به قلم میگیرم، حس میکنم در حال خلق یک داستان تراژدی هستم که متنش هر چقدر هم جذاب و هیجان انگیز باشد در نهایت به نرسیدن عاشق و معشوق به یکدیگر ختم خواهد شد و چیزی جز اندوه و افسوس برای مخاطب باقی نخواهد گذاشت. اما چاره چیست؟ فعلاً تنها کاری که از دستمان بر می آید امیدوار بودن است؛ امید به اینکه شاید سریال غمگین افزایش قیمت ها، یک سیزن 2 شاد هم داشته باشد که در آن همه به هر خودروئی که دوست دارند برسند و تمامی هموطنان از داشتن یک ماشین در خور شخصیت ایرانی بهره برند.

بگذریم؛ امروز و در کش و قوس همین نابسامانی های بازار، فرصتی دست داد تا با دو تا از کراس اوورهای خوب و مطرح کشور همراه شویم و چند ساعتی با آنها وقت بگذرانیم؛ محصولاتی ژاپنی که از برند هایی صاحب سبک در ساخت ماشین های شاسی بلند و کراس اوور زاده شده اند و به نسبت خودروسازان نوپا، ادعای زیادی دارند. پس بیائید در کنار هم دیدار و مقایسه ای کوتاه میان نیسان ایکس تریل و میتوبیشی اوتلندر داشته باشیم تا اگر کسی در این بازار عجیب و غریب، جرات خرید و فروش پیدا کرد راحت تر بتواند میان این دو گزینه مورد نظرش را انتخاب نماید. لطفاً امروز هم با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

قبل از اینکه به سراغ ماشین ها برویم جا دارد که بابت کثیف بودن ایکس تریل مورد تست، از مخاطبین عزیز خودروبانک عذرخواهی کنیم؛ متاسفانه در روز بررسی بنا به دلایلی فرصت کافی برای رفتن به کارواش مهیا نشد و در نتیجه مجبور شدیم پروسه عکاسی را در همین شرایط انجام دهیم. امیدواریم دوستان و همراهان همیشگی خودروبانک، بخصوص طرفداران نیسان(!) بابت این قضیه از ما دلخور نشوند.

خوب کم کم بررسی را آغاز کنیم. هر دو میهمان امروز ما طراحی قابل قبولی دارند اما زیبایی هایشان در حدی نیست که بتوانیم از آنها "حتی در بازار محدود داخل" به عنوان خوش قیافه ترین های این سگمنت یاد کنیم؛ البته تجربه ثابت کرده که طراحی نسبتاً ساده ماشین های ژاپنی در طولانی مدت ماندگاری مناسبی دارند و به این زودی ها چشم را خسته نمیکنند.

ابتدا نگاهی به نماینده نیسان بیندازیم؛ ایکس تریل با جلوپنجره و سپرهای اسپرت و چراغهای خشن، در قیاس با اوتلندر شکل و شمایل جوان پسندانه تری دارد و به لطف خطوط مواج بدنه و گلگیرهای برآمده اش، چالاک تر از رقیب به نظر میرسد. البته اگر در طراحی قسمت پشتی، خلاقیت بیشتری به خرج میرفت میتوانستیم نمره کاملتری به این ماشین بدهیم اما در هر صورت همین الان هم از طراحی کلی ماشین راضی هستیم. راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم که خودرو مورد تست، فیس قدیمی ایکس تریل به حساب می آید و در فیس لیفت جدید که اتفاقاً در کشور ما هم عرضه شده، نیسان دستی به سر و روی فرزندش کشیده و با تغییراتی جزئی در جلوپنجره، مه شکن ها، سپر، رینگ ها و برخی ترئینات، جذابیت بیشتری به ایکس تریل بخشیده است.

اما در طرف مقابل اوتلندر قرار گرفته. ماشینی که در ابتدا با ظاهری ساده و کسل کننده قدم به سرزمینمان گذاشت و در نتیجه نتوانست نظرات را در حدی که لیاقت یک میتسوبیشی است به خود جلب نماید. اما خوشبختانه امروز با فیس جدید این محصول همراه هستیم که نسبت به قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حالا دیگر میتوان آن را ماشین جذابی دانست. البته میتسوبیشی همچنان فکری به حال سادگی مفرط و طراحی بی روح قسمت کناری نکرده اما در عوض جراحی زیبایی که روی صورت اوتلندر انجام شده کاملاً موفقیت آمیز بوده و توانسته به خوبی چهره این محصول را بر اساس زبان جدید طراحی میتسوبیشی به روز رسانی نماید. در قسمت انتهایی هم با اینکه طراحی کلی به خوبی قسمت دماغه نیست اما میتوانیم از چراغهای عبوس و هماهنگی خطوط با سایر قسمت ها ابراز رضایت کنیم.

پس در یک جمع بندی کلی میتوان گفت که هر دو ماشین امروز ما، با توجه به طراحی پخته و خطوط منطقی که دارند میتوانند نمره مناسبی از این بخش بگیرند اما هیچ کدامشان در حدی فریبنده و چشم نواز نیستند که فقط بخاطر زیبایی آنها را انتخاب کنیم! در قیاس با یکدیگر هم مثل همیشه بحث تا حدودی سلیقه ای میشود؛ ولی اگر نظر شخصی من را بپرسید، طراحی پویا و سیال ایکس تریل را به خطوط اتو کشیده اوتلندر ترجیح میدهم.

طراحی داخلی

در داخل کابین هم شرایط تا حدودی مشابه با قسمت بیرونی است؛ یعنی اینجا هم با خطوط اغواگرایانه و طراحی فوق مدرنی روبرو نمیشویم اما چیدمان منظم و طراحی اصولی داخلی هر دو خودرو حس خوبی به سرنشینان منتقل مینمایند. ضمناً همانطور که از برندهای اصیل ژاپنی توقع داریم اینجا هم کیفیت متریال مناسب و مونتاژ دقیق و کم نقص میباشد که این موارد ضمن القای حس اعتماد و امنیت به زیباتر دیده شدن کابین هر دو نیز یاری رسانده اند.

اما در مقایسه با یکدیگر باید بگوئیم که طراحی داخلی ایکس تریل مقداری پخته تر از رقیب است. در واقع نیسان موفق شده با استفاده از خطوط منحنی و چیدمانی مستحکم، یک کابین ساده و در عین حال شیک را ارائه نماید که نسبت به داشبورد شلوغ و چیدمان خاص و تا حدودی عجیب اوتلندر عامه پسند تر است. تازه در ایکس تریل های مدل 2018 برخی از قسمت ها مثل غربیلک فرمان و دسته دنده دست به روز رسانی شده اند و ظاهر بهتری نسبت به نمونه مورد تست پیدا کرده اند. اما در هر صورت اینجا هم بحث سلیقه شخصی مطرح میشود و ممکن است خیلی ها از طراحی متفاوت و خاص میتسوبیشی بیشتر خوششان بیاید.

از نظر میزان جاداری هم وضعیت هر دو ماشین مناسب است و صندلی های راحت و فضای کافی هر دو خودرو میتوانند در مسافرت ها به خوبی از شما و همراهانتان میزبانی کنند. یکی از نکات مثبت اوتلندر این است که در نمونه های 7 نفره، به لطف طول زیاد بدنه یکی از کاربردی ترین صندلی های ردیف سوم را ارائه میکند که برای خانواده های جمعیتی میتواند نکته مهمی باشد؛ البته ایکس تریل هم بدلیل ارتفاع سقف بیشتر برای سرنشینان قدبلند در ردیف عقب فضای سر بهتری در اختیار قرار میدهد.

در خصوص فضای صندوق هم هر دو ماشین وضعیت مطلوبی دارند و بخصوص در هنگام خواباندن صندلی های پشتی میتوانیم وسایل زیادی را با این دو جابجا کنیم.

امکانات

بر روی ایکس تریل امکاناتی نظیر ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS, BA, EBD, ESP، سیستم کمکی حرکت در شیب، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، سامانه شناسایی اجسام متحرک، دوربین های پیرامونی با قابلیت نمایش 360 درجه، امکان انتخاب حالت های مختلف انتقال قدرت، سقف پانوراما بهمراه سانروف برقی، آینه اکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، تهویه مطبوع دو منطقه ای اتوماتیک بهمراه دریچه مجزا برای سرنشینان پشتی، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، درب صندوق هوشمند، سنسورهای نور و باران، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، کیلس و استارتر دکمه ای، نشانگر فشار باد تایرها، بلوتوث، چراغشوی و بسیاری موارد دیگر قرار گرفته که انصافاً راضی کننده است؛

اما در طرف مقابل اوتلندر هم به آپشن های رفاهی و بخصوص ایمنی مطلوبی از قبیل 7 عدد ایربگ (جلو، سرنشین، جانبی، پرده ای و زانوی راننده)، سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ASC, TCL, BA و ترمز کمکی در سطوح شیب دارد HSA، کروزکنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغشور، سنسورهای پارک، سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوال، پدال های تعویض دنده در پشت فرمان، دوربین 360 درجه، سنسورباران، ترمز دستی برقی، درب صندوق برقی، گرمکن فرمان، بلوتوث، آینه وسط الکتروکرومیک و بسیاری موارد دیگر تجهیز شده که در مجموع شما را راضی نگاه خواهد داشت.

ایمنی

در تست های ایمنی صورت گرفته هر دو ماشین موفق شده اند هر 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آورند که خلاصه امتیازاتشان را در تصویر زیر مشاهده مینمائید.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

در زیر کاپوت نیسان ایکس تریل یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 171 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. اما پیشرانه اوتلندر مقداری کم حجم تر و ضعیف تر است و با 2.4 لیتر گنجایش، 166 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور اندکی پایین تر از ایکس تریل قرار میگرد. البته این میزان اختلاف آنقدرها نیست که در عمل تفاوت محسوسی میان دو خودرو بوجود آورد و حتی در شتاب رسمی ماشین ها نیز اختلاف بسیار ناچیز است. البته ممکن است بگوئید این ماشین ها در مقابل نمونه های 6 سیلندر یا توربوشارژر حرف چندانی برای گفتن ندارند اما با در نظر گرفتن عدم امکان واردات نمونه های 6 سیلندر و در قیاس با بسیاری از رقبای حال حاضر بازار داخل باید بگوییم که عملکردشان راضی کننده است.

اما نکته جالب اینجاست که اوتلندر علیرغم حجم موتور کمتر و اسب و گشتاور پایینتر نتوانسته در مورد مصرف سوخت بهینه تر از ایکس تریل ظاهر شود و برعکس، این محصول نیسان است که با مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در 100 کیلومتر در حدود 1 لیتر کمتر از اوتلندر میسوزاند.

ضمناً گیربکس هر دو خودرو از نوع CVT است. همچنین سیستم انتقال قدرت در ایکس تریل بصورت AWD میباشد و اوتلندر هم قادر است در مواقع لزوم از سیستم دو دیفرانسیل خود بهره برد.

مدلنیسان ایکس تریلمیتسوبیشی اوتلندر
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور2488 سی سی2360 سی سی
حداکثر قدرت171 اسب بخار در دور 6000166 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر در دور 4000220 نیوتن متر در دور 4200
شتاب رسمی10.5 ثانیه10.2 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت190 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی8.3 لیتر در 100 کیلومتر9.3 لیتر در 100 کیلومتر
وزن1588 کیلوگرم1585 کیلوگرم

تجربه رانندگی

ماشین های امروز ما از خیلی جهات شبیه بهم هستند. سواری هر دو به نسبت این کلاس خودرویی نرم است و از نظر راحتی صندلی ها و ارگونومی کلی کابین هم شرایطشان مطلوب است. همچنین علیرغم ابعاد بزرگ بدنه دید مناسبی دارند و احساس تسلط کافی را برای راننده به ارمغان می آورند. تازه مشکل نقاط کور "که البته نسبت به سایز بدنه این ماشین ها چندان هم زیاد نیست" به لطف وجود سنسورها و دوربین ها برطرف گردیده است. فرمان هر دو ماشین نرم و کیفیت ادوات مناسب می باشد. حتی از قدرت و کیفیت سیستم صوتی شان هم راضی بودیم که البته در این بخش اوتلندر برتر از رقیب ظاهر شد.

اما اجازه بدهید روی ویژگی های فنی تمرکز کنیم؛ راستش را بخواهید من شخصاً دل خوشی از گیربکس های CVT ندارم و همیشه بدلیل شروع کند و کمبود لذت رانندگی از این نوع جعبه دنده انتقاد کرده ام؛ اما با این حال باید اعتراف کنم که هر دو میهمان امروز ما در بهبود راندمان و کاهش مشکلات گیربکس های ضریب پیوسته، کارشان را عالی انجام داده اند و حالا ایراد گرفتن از سیستم انتقال قدرت این دو خیلی سخت شده. البته هنوز هم در شروع حرکت با تاخیر در شتابگیری هر دو ماشین مواجه هستیم اما این تاخیر خیلی زود برطرف میشود و پس از آن هر دو خودرو با شتاب مناسبی به جلو میتازند. تازه اوتلندر با پدالهای تعویض دنده در پشت فرمان رانندگی را لذت بخش تر هم کرده.

خوب بهتر است پدال گاز را بیشتر بفشاریم تا ببینیم توانایی های حرکتی این دو در چه سطحی است. همانطور که گفتیم در شروع حرکت واکنش ها به پدال گاز در هر دو ماشین با مقداری تعلل همراه است اما این مکث مشکل چندانی در شتاب اولیه ایجاد نمیکند. تازه وقتی بحث شتاب ثانویه مطرح باشد اوضاع از این هم بهتر میشود. البته با این صحبت های ما تصور نکنید که با فشردن پدال گاز روی صندلی میخکوب میشوید و سایر ماشین ها را در گرد لاستیک هایتان محو خواهید کرد! خیر! اما با در نظر گرفتن سگمنت و محدودیت های واردات مدل های 6 سیلندر، همین که ماشین های مورد تست با این هیکل های درشتشان، به راحتی سرعت میگیرند جای خوشحالی دارد. در مقایسه با یکدیگر هم باید بگوئیم که در شرایط عادی و بدور از تنش، محصول میتسوبیشی اندکی سبک بال تر به نظر میرسد اما وقتی با یک سربالایی شدید یا اضافه بار مواجه شویم قدرت و گشتاور بیشتر ایکس تریل به کمکش می آیند و کفه ترازو را به سمت نماینده نیسان سنگین میکند. البته این تفاوت ها به قدری اندک است که روی انتخاب شما تاثیر چندان زیادی نخواهد گذاشت.

در خصوص تعادل نیز هر دو ماشین به نسبت توقعی که از این کلاس میرود عملکرد قابل قبولی دارند؛ البته بدلیل کشیدگی بدنه و ارتفاع زیاد ماشین های این سگمنت، فرمان دادن های سریع و عبور از پیچ های تند به راحتی ماشین های کوچکتر "با تکنولوژی مشابه" نخواهد بود اما اگر حد و حدود و توانایی های ماشینتان را بشناسید این دو هرگز شما را به دردسر نخواهند انداخت. ضمناً وضعیت سیستم های پایداری الکترونیکی و ترمزها نیز در هر دو خودرو مناسب است و در نتیجه در صورت بروز اشتباه، باز هم قادر خواهید بود ماشین را تحت کنترل درآورید.

ضمناً ارتفاع نسبتاً بلند شاسی و ویژگی هایی مثل سیستم چهارچرخ متحرک در کنار قفل دیفرانسیل و سیستم کمکی حرکت در شیب به هر دو میهمان امروز ما امکان خروج از جاده را داده اند؛ اما با این حال این ماشین ها خیلی برای مسیرهای دشوار آفرودی مناسب نیستند زیرا محدودیت هایی در قدرت، گشتاور، زاویه سپرها و مواردی از این دست دارند و در نتیجه همانطور که از کراس اوورها توقع میرود فقط برای آفرودهای سبک کارآمد خواهند بود.

نتیجه گیری

ویژگی های میهمانان امروز ما به قدری بهم نزدیک است که به این راحتی نمیشود یکی از آنها را به عنوان برنده معرفی کرد. هر دو خودرو از قدرت و ایمنی مناسب، سواری نرم و فضای کافی برخوردارند و با توجه به کیفیت مطلوبی که دارند از انتخاب هیچ کدامشان پشیمان نخواهید شد. البته به طور کلی ایکس تریل طراحی جوان پسندانه تری دارد و از آپشن های جذاب تری هم بهره میبرد اما اوتلندر هم یک ماشین ایده آل برای خانواده های جمعیتی است و با قیمت مناسب ترش "البته اگر تا زمان بارگذاری این مقاله قیمت ها تغییر نکرده باشد!" میتواند نظر شما را به خود جلب نماید.

70 عکس

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/8
مقایسه بسیار خوبی بودبین دو برند اصیل
1397/7/8
برای من که سانتافه 3500 دارم وقتی سوار اوتلندر شدم بهش گفتم کندلندر.واقعا کند بود و گیربکس cvt هم نمک روی زخم. به شخصه راو 4 و تیگوان رو پیشنهاد میکنم. توانایی حرکتیشون خیلی مناسب تره.
1397/7/9
البته شتاب هیونداهای 6 سیلندر خیلی عالیهو ولی مصرف سوختشون هم خیلی بالاس! هندلینگ اینها بهتره... اتاق هیوندای زود به صدا می افته اما اینها نه! اما تیگوان واقعا نسبت به اینها سرتره!
1397/12/26
معلومه که سانتافه نداری دوست عزیز! یه صفر تا صد بگیر با وانتافت بعد مقایسه کن.
1397/7/8
من که واقعا بنظرم اوج حماقت هست نزدیک حدود 500 میلیون و بدی برای فقط اسم اونم دست دوم !! اصلا هیچ عقل سلیمی این و نمیپذیره. بهتره شما هم مثه من اقتصادی و حساب شده فکر کنید و گول برند و ... نخورید. گذشت اون زمانی که ماشین ژاپنی خوب بود. الان هیچ فرقی با چینی نداره. من با نزدیک 100 تومن یه هایما اس5 از کارخونه گرفتم، صفر کیلومتر و عالی. سواری بی نظیر ، گیربکس عالی، تازه دوربین 360 هم داره که اینا ندارن. هروقت اراده کنی پول میشه تو دستت. خراب که نمیشه ، یه 1% هم خراب شد همه جا نمایندگی ایرانخودرو هست و براحتی پشتیبانی میشه. پولتون و الکی برای هیچی خرج نکنید. یه چیز بخرید که ارزش داشته باشه.
1397/7/9
الان درست متوجه نشدم شما نیسان و میتسوبیشی رو با هایما s5 مقایسه کردی :))))))) واقعا چیه این کشور انقد ماشین خوب سوار نشدیم به چه ماشینایی میگیم ماشین! هایما -_-
1397/7/9
خیلی جالبه که توی اطرافمون اینقدر ادم های خیانت کار زیاد شدن کسایی که با افتخار از ایرانخودرو خرید می کنن و از انحصار خودرویی حمایت می کنن کل دنیا اشتباه می کنن که اجازه ورود به خودروهایی که مثال زدیو نمی دن و شما بخاطر هوش سرشارت فهمیدی که هایما بهتره چون دوربین ۳۶۰ داره واقعا لیاقت ما ایرانیا همینه اصلا بیشتر از این نیست همین خودروها از سرمونم زیاده تا باشه از این خریدارا که هر اشغالی وارد بشه بذارن روی سرسون و با برندهای مطرح جهانی مقایسه کنن ... از ماست که بر ماست .
1397/7/9
آفرین پسر خوب. باهوش کی بودی تو؟ تو با این طرز فکرت همون هایما سوار شی بهتره، آبروی ژاپنی سوارهارو میبری اگه ژاپنی سوار شی.
1397/7/9
1000 بار گفتم صنعتی و سنتی رو با هم مصرف نکنین. بعد میشه این.
چینی رو با ژاپنی مقایسه میکنی؟
خدا قوت پهلوون.
1397/7/9
همون خودرویی که کد برندش رو کج و ماوج پشتش زده... خدا می دونه توش چه گندی زدن! اما کپی قشنگی از توسانه!
1397/7/9
واقعا چه نظر پخته و هوشمندانه ای،ممنون از راهنماییتون،کاش من هم مثه شما هوشمندانه عمل کرده بودم. راستی شما با استاد ملکی که کارگردان بنام و فیلم ساز مطرح هستن نسبتی دارین؟نظرات شما در عرصه صنعت خودرو خیلی شبیه نظرات ایشون در رابطه با سینماست
1397/7/9
اون پنج نفری که پست ایشون رو لایک کردند لطف کنن شماره ساقیشونو با کاربرا به اشتراک بزارن
1397/7/9
تو خوبی
1397/7/10
داداش حتما تو تا به حال سوار ماشین های با اصالت نشدی برو سوار شو بعد قضاوت کن
1397/7/10
دوست من شما ماشین خوب سوار نشدی. لطفا حرفهایی که مثل جوک میمونه اینجا بیان نکن
برای منی که الان 206 سوار میشم در مقایسه متریال داخلی هایما مثل ضایعات میمونه و هروقت سوارش شدم بوی بد پلاستیک های داخلش واقعا اذیتم کرده.بعد شما فکر نکن هرجا که نمایندگی ایرانخودرو هست به هایمات خدمات میدن نخیر. من ال نود اتوماتیک داشتم برای گیربکسش مشکل پیش اومد بهم گفتن فقط نمایندگی میدان سپاه بهم خدمات میده و من باید از شهرستان 200 کیلومتر ماشین رو بار کفی میکردم تا به نمایندگی برسم.
1397/7/15
حامد جان، فکر نمیکنم اینطوری هم هایمات فروش بره، یه فکر دیگه بکن وگرنه صاحب اول و آخرش خودت میمونی!
1397/7/21
گاگول کی بودی تو?
1397/7/8
دوستان من خودم موقع خريد خودرو ( البته قبل گروني خريدم) خيلي تحقيق كردم و ماشين هارا طبق اين رتبه بندي كردم
١. تويوتا راوفور
٢. رنو كولئوس
٣. كيا سورنتو
٤. نيسان x-trail
٥. اوتلندر
٦. هيونداي سانتافه
اگر كسي خواست بگه تا دقيق بگم بر چه أساسي رتبه بندي كردم
در نهايت خودم كولئوس خريدم
1397/7/9
من هم بین همه این ها فک میکنم راو۴ از همه بهتر هست منتهی چیزی که از چند نفر شنیدم این هست که میگن خیلی سواریش به خصوص تو ردیف عقب خشک و آزار دهنده هست و از طرفی نرم ترین سواری هم برای کولئوس هست و ایکس تریل.شما از کولئوس راضی هستید؟
1397/7/9
تیگوانُ از قلم انداختی
1397/7/11
اگر به چشم کالای سرمایه ای نگاه نکنیم به خودرو، قدرت همشون شبیه همه تقریبا ، آپشن هم کنار بذاریم چون نزدیکن، اوتلندر نرمترین ماشینه و کمترین خستگی رو تو جاده داره، عملکرد گیربکس و فرمون پذیری راوفور و اکس تریل و کولئوس هم بالاترینه تو این گزینه ها، ولی راوفور خیلی خشکه، من به شخصه از بین کولئوس و اکس تریل انتخاب میکنم بهترین رو.
1397/7/13
رتبه بندی شما خوبه فقط اگر نیسان ایکس تریل را اول قرار میدادید دیگه بهتر هم میشد . من خودرو های فهرست شما را بررسی کردم . صرف نظر از بحث آپشن ، کارآیی نیسان ایکس تریل رو از بقیه بهتر دیدم . از بین خودرو های فهرست شما راوفور و نیسان ایکس تریل چندین بار عنوان پرفروش ترین SUV های خانوادگی در بازار امریکا را بدست آوردند . نکته جالبی هست چون تنوع محصول در بازار امریکا زیاد هست و مردم امکان انتخاب بسیار بیشتری دارند در این شرایط بهترین شدن خیلی سخت میشه مگر اینکه وافعا محصول منتخب حرفی برای گفتن داشته باشه .
1397/7/14
خب اشتباه کردی
1398/8/15
تیگوان رو جا انداختی
1397/7/8
برند نیسان یه چیز دیگست میتسو فعلا زیر پرچم نیسان داره گذران میکنه
1397/7/8
به شخصه ميتسورو بيشتر دوست دارم...فقط مشكل قدرت پايين موتورشون ك اگر كسي بتونه بيشتر هزينه كنه و اوتلندره PHEV رو بخره كه موتور قوي تري هم داره ديگه واقعا مي شه گفت ماشين بي عيب و نقصي داره
1397/7/9
kk = kazem kazax????
1397/7/9
اکثر کسایی که نظر پرت می دن تاحالا حتی سوار یکی از این دوتا نشدن ،هردوشون بسیار خوب هستن و از رقیباشون کاملا جلوتر و اصلا قابل مقایسه با سورنتو و سانتافه نیستن ،تیگوان هم نیمده رفته و خدمات و قطعات اصلا نداره ،راو ۴ هم زیادی برای خیابونای پر چاله چوله ایران خشکه و واقعا اذیت می کنه بین این دوتا هم اوتلندر عایق بندی بهتری داره و داخل کابینش ساکت تره و سیستم ۴ چرخش خیلی بهتر کار می کنه و با اینکه حجم کمتری داره ولی توی ایران شتاب بهتری نسبت به روگ داره در کل خرید هرجفتشون انتهاب عاقلانه ای بود ولی الان رفت و امد با دوچرخه عاقلانه تر از همس دیگه نمیشه نزدیک هیچ کدومشون شد.
1397/7/9
بنده یکی از نظر دهندگان بودم خوراکم ماشین ژاپنیه اصلا نصف عمر ۲۸ ساله من با ماشین ژاپنی صرف شده و تعمیر میکنم من بهت ثابت میکنم دو برند نیسان و تویوتا سرآمد خودرو سازی و تکنولوژی ژاپن اند
1397/7/9
قطعاً نيسان ماشين بهتري هست. درسته بحث زيبايي سليقه هست ولي طراحي داشبورد اوتلندر خيلي بده . دريچه كولر براي سر نيش هاي عقب نداره و ترمز دستيش دستي هست برخلاف ايكس تريل كه هم ترمز دستي برقي داره و دريچه كولر براي رديف عقب.
از نظر ارزش برند هم كه قطعاً نيسان بالاتره ، ميتسوبيشي تو چند سال اخير خيلي مشكلات اقتصادي داشت و چند بار تا مرز ورشكستگي رفت بالاخره چاره اي نداشت كه جزوه زير مجموعه هاي نيسان (رنو -نيسان) شد.
بكي از بهترين راههايي كه بشه كيفيت و موفق بودن يك مدل ماشين رو متوجه شد فروش اون ماشين در بازارهاي آمريكاي شماليه (كانادا و آمريكا) دراين مورد هم ايكس تريل( تو بازار آمريكاي شمالي به اسم روگ عزضه ميشه) از چند سال پيش پر فروش ترين بوده و ميزان فروشش از همه رقيباش بالاتره .
حالا تو ايران اكثر آدم ها بدون هيچ اطلاعاتي نظر ميدن . يكي ميگه چيني از هر دو اينها بالاتره (-: يا ميگن كوليوس. والا كوليوس دقيقاً مشابه ايكس تريل هست(از يك پلت فرم استفده ميكنن و موتور و گيربكس نيسان داره) ولي با اين فرق كه نيسان تو آمريكا سالي ٤٠ هزار تا ميفروشه ولي رنو رو تو اونجا نگاه هم نميكنن و براي بازار اروپا هست تازه داره تو كشورهاي ديگه مياد.

http://www.goodcarbadcar.net/2017/04/usa-best-selling-suvs-crossovers-march-2017-complete-top-20/
1397/7/12
سلام. دریچه کولر برای سرنشینان عقب اوتلندر زیر صندلی های جلو قرار گرفته و 2تا دریچه داره. اینکه درچه رو با چشم نمیبینید دلیل بر نبودنش نیست. دوم اوتلندر ترمز پارک برقی و اتوهلد داره و همچنین کنسول وسط طرح چوب پیانویی هس ( برخلاف عکس بالا. چون این اوتلندر تیپ 3 قدیمی هس که دیگه وارد نمیشه) و الان تیپ 5 فول رو داریم

مشکلات اقتصادی دلیل بر کم کیفیت بودن و پایینتر بودن برندی نیست

سوم هم بگم درسته کولیوس موتور و پلتفرم ایکس تریل رو داره ولی در کیفیت داخلی ضغیف و هنگام سواری هم کیفیت سواری ایکس تریل رو نداره

لطفا اتلاعاتتون رو کامل کنید
1397/7/9
به نظر من هر دو خودروهای خوبی هستند. طراحی بیرونی میتسوبیشی(به خصوص جلوش) و طراحی داخلی نیسان رو می پسندم. امکانات هر دو خوبه اما نیسان خوب سر تره. اوتلندر بین 15 تا 20 درصد قیمتش پایین تره. هر دو ماشینای خوبی هستند. خوب بود تست شتاب و صدای داخل اتاق رو هم انجام می دادید تا ببینیم در عمل هر دو خودرو چگونه عمل می کنند. شخصا میتسوبیشی رو به دلیل هندلینگ بهتر و قیمت مناسب تر انتخاب می کنم.
1397/7/9
مقایسه خوبی بود من اوتلندر فیس قدیمی رو کاملا ترجیح میدم چون اصالت میتسو داره همینطور ASX فیس قدیمی.... ایکس تریل هم که کلا خوبه ...... پاراگراف اول هم حرف دل ما ماشین دوست ها بود..... ممنون خودرو بانک
1397/7/9
اگر اینا بهترین ماشین های دنیا هم باشن که نیستن البته و تو این سگمنت فعلا تو ایران تیگوان حرف اول و میزنه به خاطر گیربکس مزخرف سی وی تی هیچوقت انتخاب عاقلانه ای برای یه عشق ماشین نیستن چوت تمام لذت رانندگی و این گیربکس میکشه و با هیچ شبیه سازی نرم افاری هم قابل رفع نیست
1397/7/14
ولی حامد راست میگه ماشین چینی هر وقت اراده کنی با پنجاه درصد افت قیمت پول نقده تو دستت!!خرابم که نمیشه هر وقت شد دیگه باید بندازیش دور!!!
هایما بود؟ چی هست حالا با هاوال فرق داره؟!آخه عزیز یه حرفی بزن آدم فشارش بالا نره ماشین ژاپنی با کره ای هم قابل مقایسه نیست حرف چینی میزنی؟!
1397/7/17
سلام به همه
ممنون از نویسنده مقاله بخاطر انتخاب خوب این دو خودرو برای مقایسه. من اسفندماه سال گدشته که جهت خربد خودرو درمورد این سگمنت تحقیق کردم، چند تا مطلب درمورد میتسوبیشی کمی دلسردم کرد. یکی موتور ضعیف، دیگری تعویض سیستم صوتی راکفورد با نمونه چینی، عدم وجود دریچه هوا برای سرنشینان عقب و گرمکن صندلی عقب، وجود دریچه هوا برای سرنشین جلو بصورت نامناسب که تو ماشین3 هم راجبش صحبت شده و همینطور عدم وجود سقف پانوراما و استفاده از یک کمک برقی برای صندوق بجای دوتا. در مورد ایکس تریل هم که در برج میلاد تهران برای تست رانندگی رجوع کردم و نرمی اون ماشین (با وجود 10000 کارکرد) هم بسیار راضی کننده بود اما بدلیل نزدیک بودن به ورود مدل 2018 و علم به اینکه واردات مدل جدید مدل قبلی رو با افت قیمتی شدید مواجه میکنه سراغش نرفتم. داخل کولئوس رو هم دیدم با صندلی های راحتش اما صندلی ها ردیف عقب قابلیت تنظیم رو نداشت و داخل و بیرون خودرو طوری خودش رو نشون میداد که هم تعمیر و نگهداری اون من رو ترسوند و هم زود خسته و تکراری شدنش. راوفور هم که تویوتاست و تکلیفش مشخص اما بازهم طراحی داخلی ساده اون و دریچه هواهای گردش و نبود آپشن های کارآمدی مثل ترمز دستی برقی و از همه مهمتر اینکه اکثر خودروهای تویوتا قبل از ورود به کشور کلی دستکاری میشن مثل تعویض مونیتور و نصب مونیتور پشت سری بازهم من رو دلسرد کرد. تیگوان از لحاظ قیمتی اختلاف زیادی داشت. بزرگی اتاق سانتافه و سورنتو و مشکل پارک این دو خودرو در شهرهای شلوغی مثل تهران هم مشکل این دو خودرو بود. به سراغ اسپورتیج جدید رفتم. با وجود سواری خشک نسبت به رقبا و استفاده از رینگ های 19 و لاستیک با فاق 45 در این خودرو اما هندلینگ عالی و ابعاد خوب و آپشن های کارآمد و مناسب و بازار دست دوم خوب نسبی و قدرت موتور 180 اسبی پاشش مستقیم این ماشین رو انتخاب کردم و بعد از 7 ماه سواری این خودرو مشکل خاصی رو ندیدم. البته قیمت های امروزه این خودروها اصلا منطقی نیست و امیدوارم روزی بیاد که دوباره این خودروها به قیمت های واقعیشون نزدیک بشن و همه بتونن خودروی خوب سوار بشن.
1397/7/24
اوتلندر و ASX دریچه های هوایش در زیر صندلی تعبیه شده و عملکرد خوبی داره. نرمی این دو ماشین و همچنین هندلینگ عالیشون مثال زدنیه. اگر چه اسب بخار موتور کمه ولی گشتاورش کم نیست. سقف پانوراما هم در این کراساورهایی که کمی ادعای آفرودی هم دارند مرسوم نیست. در مورد سیستم برقی صندوق عقب اطلاع ندارم اما فکر کنم به خاطر ساب عقب و 7 نفره بودن خودرو است.. اما می دونم که عوضش 7 نفره است. سیستم صوتی راکفورد برداشته شده و سیستم صوتی پیشرفته ژاپنی براش گذاشتند که همین حالا هم نسبت به رقبا عالیه( در مقاله هم عنوان شده) و اصلا چینی نیست. در واقع هیچ یک از قطعات میتسوبیشی چینی نیست! با اطمینان میگم. میتسوبیشی یه چیزای یونیک داره مثل شیفترهای پشت فرمون که در هیچ کراس اور مشابهی نیست. ایربگ زانوی راننده داره که بقیه ندارن. فکر کنم ترمز اضطراری اوتلندر برای ایران حذف شده ولی ASX تولید 2018 سیستم ترمز اضطراری پیش از تصادف داره که عملکرد عالی هم داره. رادار های جنبی و بین خطوط هم به نظرم خیلی در ایران اهمیت نداره. چون اونقدر ماشینها جلوت می پیچن که عملا این سیستم ها اونقدر هشدار می دن که کلافت می کنن. در هر صورت من جای شما بودم اوتلندر رو انتخاب می کردم. البته خیلی مبارکه اسپورتج هم ماشین خوب و زیبایی است.
1397/7/24
راستی رضا جان فکر کنم اسپورتیج جدید موتور 2400 داره اما GDI( پاشش مستقیم) نیست و MPI هست. البته مطمین نیستم...
1397/7/29
آقا احسان سلام و ممنون از اینکه نظر منو خوندی و فکر میکنم اسم بنده رو اشتباه فرمودی. در مورد ASX نظری ندارم گرچه چون ازلحاظ قدرت موتور و ابعاد اتاق تو دسته ضعیف تر و کوچکتری قرار میگیره بهتره با توسان و جوک یا تاحدودی تیوولی و CHR مقایسه بشه. دریچه هوای زیر پا بیشتر مناسب فصل سرد و گرم شدن پاهای سرنشینان عقب توسط بخاری مناسبه و در فصل سرد نیاز به دریچه هوای بالا برای استفاده از کولر بیشتر حس میشه. شما خودت میگی کراس اوور و از طرفی هفت نفره بودن ماشین رو جزو مزیت های اون میدونی پس باید تاحدودی ازش انتظاری مثل وجود سقف پانوراما رو داشت که امروزه توی خودروهای لوکس تر مثل بی ام و X3 و فولکس تیگوان هم میبینیم. درمورد ضعف سیستم صوتی و صدای باد درسرعت های بالا در هردوخودروی ایکستریل و اوتلندر کامنت های ضد و نقیضی در همین سایت وجود داره. بعضی تعریف میکنند و بعضی گله مندند. من در جایی خوندم که ساب هم در اوتلندر حذف شده ولی اگر هم باشه استفاده از یک کمک برای درب صندوق با وزن بالا منطقی نیست که حتی یکی از نمایشگاه داران از عدم بسته شدن خوب صندوق اوتلندر صفری که در نمایشگاه داشت می گفت. شیفتر پشت فرمان در ماشین های با گریبکس CVT لذت تعویض دنده کمتری نسبت به گریبکس های معمولی داره که این شیفتر در اسپورتیج QL و سورنتو و یکسری از سانتافه ها هم وجود داره. ترمز اضطراری هم در اوتلندر وجود داره ولی درمورد اون هم کامنت هایی هست که از عدم عملکرد صحیحش و محاسبه فاصله میگن. در مورد رادارها هم با شما موافقم اما در بعضی موارد وجود رادار نقطه کور بسیار میتونه کمک حال باشه خصوصا زمان هایی که موتورها با سرعت زیاد از کنار شما رد میشند و نبود این رادار در اسپورتیج هم نقص هست. موتور اسپورتیج QL هم GDI هست. اما درکل در اینکه کیفیت قطعات و مونتاژ در ماشین های ژاپنی بالاتر از کره ای هاست شکی نیست.
1397/7/21
شما تو بررسي ايكس تريل گفتيد يكم ميكوبه و صدا به داخل كابينش يكم بيشتر از رقيباشه اما الان ميگيد شبيه به اوتلندر هست
1397/11/13
اوتلندر تیپ 5 و phev فوق العاده هستند من میتسورو میپسندم جدیدا هم ایکس تریل به دلیل صدای باد در کابین و داغ کردن گیربگس فراخوان دادن
1400/8/25
من هم ایکس تریل هم اوتلندر رو سوار شدم .
از نظر من ایکس ترسل بهتره از همه نظر کیفیت و شتاب و ...
البته اوتلندر هم عالیه
کلا مقاسیه خیلی نزدیک بود بین این دو ماشین