موضوعات داغ

ام جی 360 توربو در برابر چری آریزو 5 توربو – کدام سدان توربو بهتر است؟

24 دی 1397

مقدمه

امروز قصد داریم دو تا از سدان های متوسط بازار را باهم مقایسه کنیم؛ ماشین هایی که تا همین چند ماه پیش با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان یا حتی کمتر در دسترس بودند و حالا باید برای خریدشان در حدود 150 میلیون تومان هزینه کنیم! یکی از آنها ام جی 360 است؛ خودرویی که خبر مونتاژش در "گروه صنعت خودرو آذربایجان" بسیاری از علاقه مندان به این برند را به وجد آورد اما درست قبل از اینکه این محصول در بازار داخلی جا بیفتد، التهابات بازار ارز و تحریم ها از راه رسیدند تا کار برای هموطنان آذری ما و شرکای تجاری ایشان سخت شود. اما با تمامی این سختی ها، ام جی 360 فعلاً راهش را پیش گرفته و تمام سعیش را میکند که با کیفیت و کارایی مطلوب، آبروی پدرانش در گاراژ موریس را حفظ نماید! در طرف دیگر هم چری آریزو 5 قرار دارد؛ یک چینی خوش نام که توسط "مدیران خودرو" قدم به کشورمان گذاشت و موفق شد با طراحی زیبا و هماهنگ در کنار ویژگی های فنی قابل قبول، نظر بسیاری افراد را نسبت به توانایی های خودروسازان چینی تغییر دهد. هر دو خودرو در نمونه های تنفس طبیعی، ماشین های چندان هیجان انگیزی به نظر نمیرسند و در نتیجه تصمیم گرفتیم امروز درباره مدل های مجهز به توربوشارژر این دو صحبت کنیم؛ لطفاً با خودروبانک همراه باشید تا در کنار شما ببینیم کدام یک از این دو میتواند برنده رقابت امروز باشد.

طراحی ظاهری

هر دو میهمان امروز ما خوش قیافه هستند و با طراحی مناسب و خطوط منطقی خود توانسته اند حتی نظر منتقدین را هم تا حدود زیادی به خود جلب نمایند؛ ابتدا نگاهی به فرزند ام جی داشته باشیم. در نگاه اول با دیدن فرم خاص جلو پنجره 360 به یاد شوالیه 550 می افتیم و اینطور به نظر میرسد که بینی 360 تا حدودی به عموی بزرگش رفته است! چراغهای جلو و سپر هم طراحی مناسبی دارند و ترکیب اینها با کاپوت کشیده و شیک ماشین، دماغه خوش فرمی را پدید آورده است. اما در قسمت جانبی سادگی بر خلاقیت پیشی میگیرد؛ در واقع ام جی در این زاویه حجم های ساده و منطقی را در اولویت کار خود قرار داده و خط شانه نیز در همین راستا و با کمترین هیجان ممکن، چراغهای جلو و عقب را بهم متصل نموده. البته برجستگی خوش فرم پایین درب ها در کنار رینگ های اسپرت 360 ، تا حدودی از کسالت کنار ماشین کاسته اند اما در هر صورت حس پوپائی دماغه در این قسمت دیده نمیشود. و در انتهای خودرو با طرحی هماهنگ روبرو میشویم که در عین سادگی قادر است به کمک چراغهای زیبایش، با بیننده ارتباط مناسبی برقرار کند.

حال به سراغ آریزو 5 برویم. خودرویی که بر اساس زبان جدید طراحی محصولات چری خلق شده و با ظاهر شور انگیز و اسپرتش جوانان را به خود علاقه مند ساخته است. در قسمت جلو چراغهای خشن و جلو پنجره اسپرت چری، قبل از هر چیز توجهات را به خودشان جلب مینمایند؛ ورودی بزرگ هوای سپر در کنار کاپوت برجسته ماشین هم به خوبی قیافه عصبی آریزو5 را تکمیل کرده اند تا در این زاویه همه چیز عالی به نظر برسد. همچنین خطوط سیال و مهیج کنار ماشین، ظاهر شکیل تری برای این سدان شرقی خلق نموده اند و این زیبایی ها در زاویه پشتی هم به خوبی ادامه یافته است. در واقع میتوان آریزو5 را در تمامی زوایا ماشین خوش استایلی دانست.

خلاصه مطلب اینکه هر دو خودرو از طراحی مناسبی برخوردارند و مهمتر اینکه از نظر هارمونی خطوط و تناسب اندام هم در شرایط مطلوبی به سر میبرند؛ پس بهتر است که امتیاز برتر این بخش را به سلیقه شخصی شما واگذار کنیم؛ اما در هر صورت اگر به دنبال متانت بیشتر باشید ام جی 360 و اگر طرفدار هیجان و خلاقیت باشید چری آریزو 5 بیشتر نظرتان را به خود جلب خواهد نمود.

طراحی داخلی

در داخل کابین خودروها نیز با خطوطی هماهنگ و شکل و شمایلی قابل قبول مواجه میشویم؛ البته اینجا هم چری موفق شده ظاهر جذاب تری نسبت به ام جی خلق نماید و با طراحی خلاقانه کنسول و فرم اسپرت نشانگرهای پشت آمپر، بیش از رقیب نظر جوانان را به خود جلب کند؛ بخصوص که طراحی خاص و متفاوت پشت آمپر ام جی، به هیچ عنوان جالب از کار در نیامده و بخشی از زحمات تیم طراحی داشبورد را به هدر داده است! البته به غیر از این مورد، طراحی سایر قسمت ها در 360 هم مناسب به نظر میرسد و اگر قرار بر مقایسه با آریزو نباشد باید بگوییم که داشبورد این ماشین از برخی از رقبا زیباتر طراحی شده. ضمناً نباید از ارگونومی مطلوب و کیفیت قابل قبول کابین این خودرو هم به راحتی گذر کنیم. اما با تمامی این صحبت ها اگر بدنبال طراحی مدرن و شورانگیز باشید، کابین چری آریزو5، نظر شما را بیش از ام جی 360 به خود جلب خواهد نمود.

از نظر جاداری هم باید بگوییم که هر دو ماشین با فضاسازی مناسب و فاصله میان محورهای کافی، میزبانی مناسبی از سرنشینان به عمل می آورند و حتی روی صندلی های عقبی نیز مشکلی از این بابت جای پا و سر احساس نمیشود.

اما در خصوص محفظه صندوق برتری با محصول ام جی است. در واقع با وجود اینکه صندوق آریزو5 از نظر دهانه ورودی و حجم داخلی وضعیت مناسبی دارد اما با 430 لیتر حجم، یارای رقابت با صندوق 482 لیتری ام جی را نخواهد داشت.

امکانات رفاهی و ایمنی

داخل ام جی 360 توربو امکاناتی مثل ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD ، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم کنترل ترمز در پیچ ها CBC، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها TPMS ، سیستم کنترل پایداری ESP ، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر 8 اینچی لمسی، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و خاموش شدن تاخیری، چراغهای روشنایی در روز، سانروف برقی، روکش های چرمی و.. دیده میشوند که علیرغم برخی کاستی ها "مثل نبود کروزکنترل"، میتوانند رضایت مشتری را تا حدود زیادی به دنبال داشته باشند.

اما در طرف مقابل آریزو5 توربو با لیست کامل تری از آپشن ها از قبیل کیسه های هوا برای سرنشینان جلو بهمراه ایربگ های جانبی و پرده ای، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD ، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم ضد لغزش TCS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HHC، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، روکش های چرمی، نمایشگر 7 اینچی لمسی، دوربین و سنسورهای پارک، چراغ روشنایی در روز، چراغ مشایعت، قابلیت انتخاب حالت رانندگی ECO و مواردی از این دست در جایگاهی بالاتر از رقیب قرار میگیرد.

در خصوص امنیت هم باید بگوییم در نگاه اول و با توجه به اینکه هر دو خودرو توانسته اند 5 ستاره موسسه C-NCAP را بدست آورند، شرایط کلی مشابه هم به نظر میرسد اما با دقت به اینکه ام جی 360 در نسخه های عرضه شده در کشور، ایربگ های جانبی خود را از دست داده، می بایست امتیاز برتر این قسمت را هم به محصول چری بدهیم.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

موتورهای این دو شباهت های زیادی بهم دارند؛ مثلاً هر دو 4 سیلندر و 1.5 لیتری هستند و با 16 سوپاپ و استفاده از پرخوران توربو، گشتاور یکسانی تولید میکنند. پس شاید تصور کنید که توانایی های حرکتی این دو هم دقیقا مشابه هم میباشد. اما زود قضاوت نکنید چراکه تفاوت های فنی زیادی در این بین وجود دارد؛ به عنوان مثال موتور آریزو، 17 اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکند اما در عوض پیشرانه 360 قادر است در دور موتور بسیار پایین تری به حداکثر گشتاور دست یابد؛ جدای از اینها محصول ام جی در حدود 40 کیلوگرم سبک تر است و برای انتقال قدرت هم از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره میبرد که سریعتر از مدل CVT آریزو5 خواهد بود؛ البته گیربکس ضریب پیوسته چری نیز با شبیه سازی دنده ها، میتواند تا حدودی لذت رانندگی با یک گیربکس 7 سرعته را برای راننده تداعی کند اما به هر حال این جعبه دنده حداقل در شروع حرکت به اندازه رقیب امروزش چالاک ظاهر نخواهد شد. اگر موافق باشید در بخش بعدی یعنی تجربه رانندگی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد؛ قبل از آن نگاهی کوتاه به خلاصه مشخصات فنی ماشین های مورد آزمایش داشته باشیم:

مشخصات فنی
مدل ام جی 360 توربوچری آریزو 5 توربو
پيشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1498 سی سی1499 سی سی
حداکثر قدرت130 اسب بخار در 5500RPM 147 اسب بخار در 5500RPM
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر از 2000RPM210 نیوتن متر در 3500RPM
شتاب رسمی9.8 ثانیه9.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبی6.9 لیتر6.9 لیتر
وزن13301372
قيمتحدود 150 میلیون تومانحدود 150 میلیون تومان
تجربه رانندگی

پشت فرمان هر دو ماشین با روئیت ارگونومی مطلوب کابین، متوجه میشویم که با ماشین های درجه چندمی طرف نیستیم. از نظر دید به اطراف هم وضعیت هر دو خودرو قابل قبول است؛ هرچند که طراحی بدنه اتو کشیده و ساده تر ام جی حس تلسط بیشتری برای راننده به ارمغان می آورد. فرمان هر دو نیز نرم و ادوات عملکرد مناسبی دارند. از نظر کیفیت سواری باید بگوئیم 360 به طور کلی سواری نرم تری دارد و در مواجهه با دست اندازهای تند و تیز، کوبش کمتری را به داخل کابین منتقل میکند؛ البته شاید بتوان مقصر اصلی کوبش های گاه و بیگاه آریزو5 را در رینگ های بزرگ و فاق کوتاه لاستیک هایش جستجو کرد اما به هر حال جذب ضربات ناشی از ناهمواری ها، توسط نماینده ام جی بهتر صورت میگیرد. در خصوص آرامش صوتی داخل کابین هم باید بگوییم که هر دو ماشین در دورهای پایین وضعیت مناسبی دارند اما در هنگام رانندگی اسپرت، فریادهای پیشرانه را به گوش سرنشینان میرسانند؛ در این هنگام شاید بتوان صدای موتور ام جی را بلندتر ولی در عین حال گوش نواز تر دانست!

حالا به یکی از مهم ترین بخش های مقاله یعنی تست شتاب میرسیم؛ راستش را بخواهید من از ابتدای بررسی منتظر این لحظه بودم تا متوجه شوم آیا قدرت موتور بیشتر آریزو 5 میتواند گیربکس سریعتر و وزن سبک تر 360 را خنثی کند یا خیر؟! خوب در آغاز تست، ام جی موفق شد به لطف گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، و گشتاوری که از دور موتور پایین تر در اختیار دارد بهتر از جا کنده شود و در طرف مقابل آریزو 5 علیرغم قدرت بیشتر و گشتاور یکسان با ام جی، شروعی آهسته تر داشت. اما هر چه از لحظه آغاز حرکت فاصله گرفتیم اوضاع محصول چری بهبود یافت و آریزو خودش را به شتاب مناسبی که از یک ماشین توربو در این سطح انتظار میرود نزدیک کرد. به طور خلاصه در شتابگیری اولیه، ام جی برتر است اما در شتاب ثانویه هر دو ماشین شرایط مشابهی دارند و به سختی میتوان یکی را برتر از دیگری دانست. البته یک نکته دیگر هم از قلم نیفتد و آن اینکه در هنگام رانندگی عادی اگر ناگهان پایتان را بر پدال گاز بفشارید، باز هم محصول ام جی زودتر و بهتر از آریزو 5 به درخواست شما واکنش نشان میدهد و حس رضایت بیشتری به شما منتقل میکند. در یک جمع بندی کلی باید بگوییم که توانایی های حرکتی آریزو 5 کاملاً مناسب است و برای سفرهای شهری و جاده ای و حتی شیطنت های خیابانی مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد؛ اما اگر بدنبال لذت بیشتر در رانندگی هستید ام جی سورپرایزهای بهتری برای شما تدارک دیده است. این قضیه در هنگام بازی با فرمان هم محسوس میباشد و مهندسی مطلوب شاسی ام جی باعث شده که 360 علیرغم سواری نرم تر در بحث هندلینگ و فرمان پذیری هم احساس بهتری به راننده منتقل کند؛ هرچند که آریزو هم از این نظر ماشین مطمئنی به نظر میرسد و از پایداری قابل قبولی برخوردار است.

در مورد ترمزها نیز باید بگوییم وضعیت هر دو ماشین مناسب و مشابه هم ارزیابی شد و به نوعی میتوان ترمزهای این دو را از نقاط قوتشان دانست.

اما در مورد مصرف سوخت صحبت نکردیم؛ موردی که با شایعات سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین میتواند برای مشتریان از اهمیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار شود. در این پارامتر همه چیز به رفتار و مدل رانندگی شما بستگی خواهد داشت. اگر به دنبال رانندگی پرشتاب هستید، ام جی با دسترسی راحت تر به حداکثر گشتاور، کم مصرف تر از چری ظاهر میشود اما اگر اهل سواری آرام و خانوادگی هستید گیربکس اقتصادی CVT چری به کمکتان می آید تا مصرف سوخت بهینه ای داشته باشید.

نتیجه گیری

هر دو ماشین امروز ما از اکثر تست های صورت گرفته سر بلند بیرون آمدند و در نتیجه شما با خرید هیچ کدامشان نا امید نخواهید شد. اما همانطور که در طول بررسی مشاهده کردید تفاوت هایی میان این دو وجود دارد که با دقت به آنها میتوان انتخاب ساده تری داشت. آریزو 5 طراحی بخصوص داخلی مدرن تری دارد، در نسخه عرضه شده در کشور از آپشن های رفاهی و ایمنی بیشتری بهره میبرد؛ به غیر از اینها مدیران خودرو با گارانتی طولانی تر و گستردگی بیشتر نمایندگی های خدماتی، میتواند خیال شما را از این نظر هم آسوده نماید. ضمناً شما با خرید آریزو 5 در بسیاری از موارد دیگر مثل شتابگیری ثانویه و جادار بودن هم کمبود خاصی در برابر 360 احساس نخواهید کرد. حال سوالی که پیش می آید این است که با این تفاصیل، چه کسانی به سراغ ام جی 360 خواهند رفت؟! اگر بخواهم در کوتاه ترین عبارت پاسخ بدهم باید بگویم: ماشین بازها! در واقع افرادی که به ویژگی های دینامیکی خودرو اهمیت بیشتری میدهند و بدنبال پارامترهایی مثل شتاب اولیه مناسب، لذت رانندگی و واکنش های دقیق تر فرمان و گیربکس هستند حاضرند با کمبودهای 360 در کشورمان بسازند و این ماشین را انتخاب نمایند. ضمن اینکه محصول ام جی با صندوق عقب بزرگتر و کیفیت سواری بهتر میتواند در مسافرت ها نیز همراه مناسب تری باشد و به کمک اعتبار برند و سابقه خوب تولید ماشین های توربو، تا حدود زیادی خیال طرفدارانش را راحت کند.

53 عکس

نظرات کاربران

41 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
صد در صد ام جى حتى ٣٦٠ از اريزو بهتر هستش.برند ام جى انگليسى اصيل هستش،اريزو چينى لوكس.
1397/10/26
انگلیسی اصیل :))))
1397/10/26
فقط پلتفرم و موتور مربوط به ام‌جی جی‌تی هست، ولی در واقع رووی ۳۶۰ هست اسمش در چین.
1398/3/11
طراحی داخلی و خارجی آریزو بسیار زیباتر و مدرن تر از ام جی است. دوسال سرویس های رایگان . 5 سال گارانتی.
1397/10/24
با سلام
مقایسه منصفانه ای بود
همچنین در این مقایسه بر خلاف برخی مقایسه ها ، انرژی منفی کمتری داشت و نویسنده به دنبال عیب جویی زیاد از خودروها و حواشی نبود .
به امید بهترین ها برای بازار خودرویی کشور
1397/10/24
هیچکدوم.با نصف قیمت این دو خودرو میشه یه سورن توربو صفر کلاس 2 خرید که هم قدرت بیشتر و شتاب بیشتری داره و هم قابلیت ریمپ و افزایش قدرت موتور داره و از اون مهم تر دنده ایه و شتاب گیری بهتر و لذت بخش تری داره و خدمات پس از فروش گسترده تر و لوازم یدکی ارزان تر و در دسترس تر داره.ماشین چینی تو این اوضاع دیگه قطعات ساده اش هم گیر نمیاد
1397/10/25
"از اون مهمتر دنده ایه" رو خوب اومدی . عجب طرز تفکری
1397/10/27
آره واقعا سورن خیلی بهتره.سورن از پیکان هم بهتره.خوبیش اینه که که قاتل جونت میشه.هوا رو هم آلوده میکنه.خلایق هرچه لایق.
1397/10/27
جون مادرت راجع به آشغالای ایران صحبت نکن مخصوصا سری مولتی جواد خانواده سمند
1397/10/28
شما کاملا درست میفرمایید ولی همه چی بستگی به این داره که شما برای جان خودتون و همراهان تان چه قدر ارزش قائل هستید
فقط کافیه تست پایداری خودروی سمند رو مشاهده بفرمایید
1399/12/12
اره میشه شاتون توربو خرید
این طرز تفکر یعنی اینکه شما هیچ ارزشی برای جون خانواده ات قائل نیستی
1397/10/24
بنده هیچ کدام از این دو خودرو رو سوار نشدم و نظری ندارم اما یه مدت دنبال خرید ام جی 6 بودم و از تیپ و قدرتش خوشم میامد اما بعد از یکبار تجربه رانندگی بنظرم اومد این ماشین فقط یه اسباب بازی کیفیت بد داشبورد و اجزای اون صداهای وارده از جلو بندی و عایق نامناسب همه و همه دل آدم رو میزنه این در صورتیه که ام جی بهترین تو خودروهای چینی هست
1397/10/25
دوست عزیز با توجه به اظهارنظرتون, شما احتمالا اسباب بازی ام جی6 رو دیدین نه خودش رو
1397/10/25
باشه باشه ما هم باور کردیم.
1397/10/24
از نظر طراحی آریزو واقعا زیباست
اما در بحث فنی قطعا ام جی چون موتورش با شورولت کروز مشترکه و برند شناخته شده تری هست تو بازار چین
1397/10/26
موتورش ربطی به شورلت کروز نداره، موتور کروز حجمش ۱۴۰۰ سی‌سی هست که روی مدل چین ۳۶۰ نصب شده ولی نسخه ای که وارد ایران شده موتور ۱۵۰۰ مربوط به ام‌جی جی‌تی هست.
1397/10/24
این مورد رو اشاره نکردید که اریزو بازار دست دوم بسیار بهتری نسبت به ام جی داره و خدمات پس از فروش بهتری هم داره و ۲ سال سرویس رایگان گارانتی داره 🌷
1397/10/24
دوستانی که چری اریزو 5 دارند از کیفیت و سواری
و خدمات ان راضی هستند؟
1398/10/2
من ماشینهای زیادیرا تجربه کردم اریزو54توربو بعداز شورلت با موتور کوچک و توان بالا ذبعترین گزینه است من ماشینهارا توی جاده تهران تبریز وسربالایی تست میکنم فقط میتونم بگم باام وی ام530 نتونستم بیشتراز110 سربالایی رابرم ولی با اریزو مراقببودم سرعتم از120بالا نره وتاامروز جرات نکردم تخته گاز برم چونکه در کمتراز10ثانیه میره روی120
1397/10/24
عاقا چقدر نویسنده این مطلب تون اقای امینی فر، شبیه جواد نکونام هه😱😁❤️
1397/10/24
تو این بازار مفت هم نمیرزن ، اصلا خرید ماشین تو این شرایط بی فایدست
1397/10/30
پس با خر سوارشیم
1397/10/24
ممنون از تیم خودروبانک که این بررسی ها رو انجام میده و نسبت به قبل خیلی زود به زود تست و بررسی میذارن
فقط گله ای که ازتون دارم اینه که از بررسی هاتون ویدئو رو حذف کردید حتی تو این تست ها هم معمولا یه ویدئو کوچیک از تست شتاب و صفر تا صد یا درگ بین دوتا ماشین میذاشتین قبلا ولی جدیدا دیگه تو مقاله هاتون نیست. اگه ممکنه ماشین هارو تست میکنید یه فیلمی هم از راه رفتشون بگیرید چون هرچقدرم اینجا بنویسید و تعریف کنید یا نقد کنید بازم تا آدم خودش تست نکنه یا فیلم تستش رو نبینه نمیتونه دقیق عملکرد اون ماشین رو بفهمه. مخصوصا ماشینایی که فیلم زیادی ازشون تو نت نیست نثل همین آریزو5 توربو و ام جی 360 توربو و...
1397/10/24
چقد عادی شده /فتن قیمت 150 میلیون واسه دوتا آشغال
انگار ن انگار تا چن ماه پیش پول اسپورتیج 2014 بود
1399/4/28
داداش الان باید بری با این پول 206 تیپ 2 تازه با کلی منت سوارشی! ای خدا چه بلایی سر خودمون آوردیم؟
1397/10/24
بنظرمن mg خیلی بهتره و این کسی که اینو نوشته کاملا تعصب روی چری داشته چون مثلا شتاب ثانویه mg هم خیلی بهتره ولی تو این متن گفته برابرن
1397/10/24
باسلام خدمت اعضای خودروبانک وسایت
ممنون از سایت خوبتون
بطور کلی در این برهه زمانی که خودرو 3یا4برابرشده .البته خارجی ها.باتوجه به این شرط که درد همه مردم است قیمت خیلی مهمه.پس خودرویی باید خرید که ارزش پولی راکه پرداخت میکنیم را داشته باشد.چری و نمیدانم ام جی و لیفان و فلان با قیمتشان نمیخواند.200 میلیون پول یک سانتافه بود ویا یک راوفور...چرا به خودرویی 200میلیون پول بدیم ودستمان همیشه روی دلمان باشد که الان اینو چندبرمیدارن؟یاخراب شه کجا نگاه میکنن؟؟؟؟؟....پس با وضعیت کنونی پراید خریدن هم حکم حماقت دارد.
والسلام.به امید دورانی نو
1397/10/25
من جفتشو داشتم ام وی ام حکم اشغال متحرکو داشت نه خوب راه میرفت نه کیفیت داره از فنی گرفته تا جنس داشبرد صندلی شاید یه کم اپشن بیشتر داشته باشه مثل استارته دگمه ایو این اراجیف اما ۳۶۰ خیلی ماشینه بهتری اول این که چینی سوار نشدی خون پدر مادر انگلیسی توشه و این که داشبوردش و صندلی و راحتی تسلط و هندر لینگ عالی و ترمز قوی و محکم بودن و فنر بندی خوب تو چاله چوله و شتاب همه جوره سر تر بود مخصوصا تصویریش امکانات خیلی خوب و باکیفیتی داره ۳۶۰ من واقعا نمیفهمم شما چجوری این دوتارو تست کردین اینجور برسسی کردین
1397/10/25
قطعا با توجه به کیفیت بهتر 360 ماشین بهتری هست اما با توجه به ابهام در ادامه تولید و خدمات پس از فروش ضعیف 360 خریدش زیاد منطقی نیست و آریزو 5 توجیه بیشتری داره هرچند نقطه ضعف بسیار بزرگ آریزو 5 اختلاف قیمیت خیلی زیاد کارخانه و بازار هست که با یک سال کار کرد حدود 50 میلیون تومان ضرر در فروش خواهد داشت
1397/10/25
این دو تا چینی خوب از خجالت هم دراومدن!!
1397/10/26
نکته عجیب اینه که موتور قدیمی ۱.۵ لیتری ام‌جی جی تی روی مدل وارد شده به ایران نصب شده ولی آذویکو فناوری Netblue رو تبلیغ میکنه که روی موتور جدید ۱.۴ لیتری استفاده شده فقط. حتی لوگوی Netblue رو هم روی گلگیرش چسبوندن.
1397/10/27
با سلام خدمت همه خوانندگان محترم از جمله مسئولان و مدیران رده اول فعال و شاغل
اگر کمی آمار نیروی انسانی را مطالعه کنیم می فهمیم پتانسیل های تولید در ایران از هر لحاظی بالاست تنها چند مسئله ساده قابل تعریف و حل می باشد. اگر کمی آموزش را به سطوح مختلف همین نیروی انسانی ببریم از طراحی گرفته تا تولید را خود بومی سازی خواهیم کرد. فناوری ساخت اتومبیل در دنیا تغییرات شگرفی را بخود دیده است ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک خودروی در کلاس کیفی رده پائین در سال 2018 به قیمت جهانی تقریبا نزدیک باشد اما در سال 2019 جهش قیمتی زیادی را در ایران ببیند و رشد سطح انتظارات قیمتی و کیفی و آپشنهای روبه افزایش درخواستی از طرف متقاضیان داخلی و مردم باعث نشود که تولیدکنندگان راه سوداگر به جای تولید را در پیش گیرند درخواهیم یافت که تولید هم سود دارد سودهای کلان چندجانبه و بازی برد-برد برای پایداری شغل تولید خودرو برای همه اصناف درگیر . اگر بعد از بخش مسکن و مسکن سازی رتبه اشتغال زایی و ثروت آفرینی را به صنعت خودروی کشور بدهیم پزشک عمومی اگر نتواند از عهده خرید یک پراید براید چه برسد کشاورز و کارگر آنگاه تنها نسخه علاج را به تولید انبوه با فشار بر کاهش قیمت تمام شده و بومی سازی فناوری های ساخت در داخل تا حد امکان می دهیم زیرا تنها گزینه ای که فشار را بر تولید کننده و قطعه ساز و دولت و کارگزاران دولتی و نمایندگان خودروسازی و صد البته مردم عزیز می کاهد تولید انبوه با تکیه بر کاهش قیمت تمام شده بهمراه نوآوری و ابداعات جدید است بتازگی با خبر شدیم موتورهای کم مصرف نیز در دستور کار تولید قرار دارند خدا به هرکسی که در این صنعت و حرفه به جد بکوشد تا خودرویی در حد و اندازه هر ایرانی تولید شود خیر دنیا و رفع مصائب دنیا و آخرت را اعطا نماید انشاء ا..
1397/10/29
با سلام خدمت خانم شجاع ... مشکل خیلی فراتر ان است که بشه فکرشو کرد که اینجا نمیشه با چند خط توضیح داد. سپاس
1397/10/29
من حدود ۴ ماهه ام جی سوارم واقعا خودروی جالب و قابل قبوله من هرچه از رضایت در مورد این خودرو بگم کمه ، هم شتاب اولیه هم راحتی رانندگی با این خودرو و هم آرامش سرنشینان .
من فقط ازین می ترسم که کارخانه سازنده تبریز نتونه خدمات پس از فروش رو بدرستی ارائه کنه و مدت گارانتی رو هم کم زدند .
در نهایت خودرو اصلا قابل قیاس با خودروهای ایرانی نیست و من اصلا این خودرو رو چینی نمی‌دونم
1397/11/5
واقعا سمند بدرد نخور تنه لش را با اینا مقایسه میکنی.متاسفم واست.سمند یک ماشین من در آوردی
سنگین و بسیار زشت هست.
1398/1/13
این درسته که ماشینای داخلی بی کیفیت ترن ولی قیمت همون سمند سورن توربو نصف این چینیاس.وزنشم 80 کیلو سبکتره.شتاب و هندلینگ هر سه شبیه همه.درسته این چینیا امکانات خیلی بیشتری دارن ولی اگه باهاشون بری سفر و تو راه خراب شن باس ماشینو بزاری بری نه تعمیرکار هس نه قطعه.
1397/11/24
من ام جی توربو دارم در قیاس با النترا که 340 میلیونه این ماشین حداقل 220 میلین می ارزه. نرم، پرشتاب، خیلی شیک، خیلی جادار، هماهنگی موتور و گیربکس، هندلینگ خیلی خوب، فرمان برقی و فرمان پذیری عالی. فقط کمک فنرهاش کمی ضعیف است و تحمل این وزن را ندارد و در برخی دست اندازها کوبش دارد. دوستان راهنمایی کنند آیا میشه کمک هایش را عوض کرد. البته ظاهرا کیا سراتو نیز همین طور است.
1398/10/15
باسلام تنها سایتی که بدون گرایش به جایی وواقعی مقایسه انجام داده همین خودرو بانکه چونکه هر سایتی را دیدم به طرفداری یک محصول ،محصول دیگررا پایینتر جلوه داده از انجاکه ما توی خونمون هردوی این ماشینا را داریم میبینم کاملا واقعی نظرداده شده ..درود برشما موفق باشید
1399/1/22
من هر دو ماشینو داشتم
ام جی ۳۶۰ واقعا نه یک سر و گردن بلکه چند سر و گردن از اریزو بالاتره،اریزو خیلی کیفیتش پایینه،با ۳۰هزار کارکرد ۳۰مشکل پیدا کرد،ترمزها هماهنگ نبود،شکستن لاستیک،ضربه زدن گیربکش هنگام تعویض دنده و....
1399/12/3
داری دروغ میگی خجالت بکش درسته در مجموع ام جی یکم بهتره ولی آریزو هم ماشین خیلی خوبیه
1399/11/9
صد در صد ام جی ۳۶۰ توربو
از هر نظری که بگید از آریزو برتری دارد
از نظر شتاب و رانندگی و هندلینگ
از نظر کیفیت ساخت و متریال داخلی
رنگ بدنه و استحکام و استهلاک ام جی برتری کامل دارد
از نظر آپشن هم که میگن آریزو برتره مگه چی بیشتر از ام جی داره
استارت دکمه ایی و کروز
که با هزینه خیلی کم میشه روی ام جی نصب کرد
تازه آپشن دنده پشت فرمان برای ام جی هست در بازار با قیمت خیلی مناسب
پس بدون شک ام جی برتر این میدان هست نه تنها از آریزو بلکه از خیلی ماشین های دیگر بازار