موضوعات داغ

مقایسه و بررسی هیوندای i20 و ام جی 3 ؛ کوچولوهای وارداتی

6 فروردین 1398
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

خودروهای کوچک و اقتصادی شهری معمولاً در همه جای دنیا با استقبال خوب خریداران همراه می‌شوند، در واقع می‌توان گفت پس از خودروهای شاسی‌بلند، جایگاه دوم در میان علاقه‌مندان و خریداران، به خودروهای سگمنت B یا همان هاچ‌بک‌های سوپر مینی اختصاص دارد. اما از آن‌جایی که بازار خودرو ایران برخلاف بازار جهانی قوانین مختص به خود را دارد، این دسته از خودروها در ایران فروش چندان قابل توجهی ندارند و فروششان به دلیل قیمت بالایی که دارند به قشر خاصی محدود شده است. حال با توجه به شرایط پیش آمده و جهش ناگهانی قیمت‌ها، اگر قصد خرید خودرویی در این رده را داشته باشید، باید بهایی سنگین بابت آن بپردازید. به عبارت دیگر اگر قصد خرید خودرویی در این رده را داشته باشید، باید بهایی معادل خرید یک سدان کره‌ای را بابت آن بپردازید. اما لازم به ذکر است که بهای سدان کره‌ای در سال 95 نه الان، زیرا الان سدان کره‌ای نیز هم قیمت سدان اروپایی در سال 95 شده است. و این دور باطل باعث شده تا بسیاری از مردم دیگر قادر به خرید خودروی مورد علاقه خود نباشند. بگذریم، در این مقاله از خودروبانک جدای از مسائل پیش آمده و افزایش ناگهانی قیمت‌های، قصد داریم دو خودروی کوچک شهری یعنی هیوندای i20 وارداتی و ام‌جی 3 را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از این دو خودرو، گزینه‌ای مناسب‌تر برای خرید خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه هر دو خودرو

هیوندای i20 خودرویی است که تاکنون دو نسل از آن راهی بازار شده است، نسل اول i20 در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و تا پایان تولید در سال ۲۰۱۴، در کشورمان نیز حضور داشت. این خودرو، برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار و پر کردن فاصله میان i10 و i30، طراحی و تولید شد. هیوندای i20 همزمان در سه کارخانه‌ بزرگ هیوندای در ترکیه، هندوستان و موزامبیک، تولید و مونتاژ می‌شد. این خودرو، با دریافت ۵ ستاره‌ ایمنی از بنیاد تست تصادفات اروپا، معادل ارزان‌قیمت مدل اکسنت برای بازارهای جهان سوم بود، به‌طوری‌که در آمریکا و بسیاری از کشورهایی که اکسنت عرضه می‌شد، خبری از i20 نبود. اما سرانجام نسل دوم این خودرو در سال 2015 به بازار جهانی معرفی شد که حدوداً یک سال و نیم بعد به خط تولید کرمان‌موتور راه پیدا کرد. اما باید بدانید که نسخه تولید شده در ایران با نسخه تولید شده در کشورهایی که از آن‌ها یاد شد تفاوت‌های زیادی در آپشن و امکانات رفاهی داشت. جالب است بدانید که با وجود عرضه نسل جدید این خودرو در کشور توسط کرمان‌موتور، اما همچنان نمونه‌های وارداتی که سال‌ها پیش به کشور راه پیدا کردند به دلیلی داشتن امکانات رفاهی بیشتر و کیفیت قابل قبولی که داشتند هنوز هم طرفداران زیادی داشته و به نوعی خودروی بورسی به شمار می‌رود.

اما در آن سوی میدان گزینه‌ای دورگه حضور دارد که به عنوان کوچکترین عضو خانواده ام‌جی شناخته می‌شود. در واقع این خودرو دومین محصول شرکت ام‌جی پس از تولید مجدد در بازار انگلستان است، که دنباله‌روی MG Rover در سال ۲۰۰۴ است. ام‌جی 3 به دلیل داشتن طراحی خاص و رنگ‌بندی متنوعی که داشت توانست به سرعت در میان خریداران جا باز کند و به خودرویی محبوب در میان جوانان تبدیل شود. همچنین این خودرو حدودا از سال 93 توسط شرکت مدیاموتورز به بازار ایران راه پیدا کرد.

طراحی ظاهری

کمپانی هیوندای با توجه به اینکه پس از سال‌ها به زبان طراحی مشترکی دست یافته است، شاهد یک طرح کلی در تمامی محصولاتش هستیم که بسته به نوع کلاس‌بندی و موقعیت خودرو دستخوش تغییرات می‌شود. i20 نیز از این موضوع مستثنی نبوده و از همان زبان طراحی مشترکی که در تمامی محصولات هیوندای دیده می‌شود بهره برده است. این موضوع به فراخور زمان دچار تحولاتی در تغییر نسل‌ها نیز شده است.

اما ام‌جی 3 را در واقع می‌توان طرحی مستقل در محصولات ام‌جی دانست که با حفظ برخی از اصول طراحی سایر مدل‌ها، اصالت خود را حفظ کرده است. اگر بخواهیم در حالت کلی قیاسی میان طراحی ظاهری هر دو این خودروها داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنیم که ام‌جی 3 خودرویی مدرن به‌شمار می‌رود که در زمان عرضه به دلیل طراحی منحصربفردی که داشت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اما در عوض هیوندای i20 خودرویی محافظه‌کار است که برای ترغیب تمامی افراد با سلایق گوناگون پا به عرصه رقابت گذاشت. در واقع همین موضوع باعث شده که فروش i20 از ام‌جی 3 نیز بیشتر باشد.

متاسفانه شرکت مدیاموتورز امکان انتخاب رنگ‌بندی را برای مشتریان خود فراهم نکرد، زیرا ام‌جی 3 یکی از خودروهای جذابی است که در بازارهای جهانی قابلیت ترکیب رنگ‌های گوناگون برای بدنه و سقف را دارد. به قولی می‌توان گفت که شاید اگر این موضوع در ایران رعایت می‌شد، آمار فروش این هاچ‌بک انگلیسی چینی چند برابر می‌شد.

فضای کابین و طراحی آن

همانطور که گفته شد هر دو این خودروها به عنوان خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی به بازار جهانی عرضه شده‌اند، اما متاسفانه در ایران به دلیل هزینه‌های گمرکی بسیار و هزینه‌های جانبی متعددی که وجود دارد، از همان سال‌های گذشته که هر دو این خودروها به بازار ایران راه پیدا کردند، قیمت‌های بالایی برای آن‌ها درنظر گرفته شده بود. بر همین اساس نباید توقع کابینی لوکس و باکیفیت را از آن‌ها داشته باشید، زیرا اگر با این تصور درون کابین هریکی از این دو خودرو بنشینید، در همان لحظات ابتدایی کاملاً شوکه خواهید شد. زیرا کیفیت متریال مصرفی در هیچکدام به پولی که پرداخت کرده‌اید نمی‌ارزد، موردی که این روزها در مورد بسیاری از خودروهای بازار صدق می‌کند.

با این حال زمانی که وارد کابین i20 می‌شوید فضایی آشنا پیش روی شما قرار می‌گیرد که پیش از این در سایر محصولات هیوندای مشاهده کرده‌اید. با این تفاوت که ابعاد همه چیز به تناسب کوچکتر شده است. کیفیت کلی کابین را می‌توان خوب ارزیابی کرد اما در برخی از موارد دقت مونتاژ قطعات چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. کامپیوتر سفر که بالای داشبورد قرار گرفته است نیز قدیمی به نظر می‌رسد. فضای بار مناسب در داخل کابین، نگهدارنده لیوان، فضاهایی برای قرار دادن اشیاء و طراحی تهویه مطبوع از جمله مزایای i20 هستند. همچنین فضای پا و سر برای سرنشینان عقب چندان زیاد نیست اما در مقایسه با بسیاری از خودروهای هاچ‌بک در وضعیت مناسب‌تری قرار دارد.

کابین ام‌جی را باید با کیفیتی کمی پایین‌تر از i20 دانست، زیرا اگر شما هم مثل ما پس از نشستن درون i20 به سراغ ام‌جی 3 بروید، به خوبی می‌تواند تفاوت کیفیت متریال مصرفی درون کابین این دو خودرو را متوجه شوید. از طرفی به دلیل داشتن امکانات کمتر، دارای طراحی ساده‌تر کابین و به خصوص داشبورد و کنسول میانی آن هستیم که این موضوع برای افراد جوان شاید چندان حائز اهمیت نباشد، زیرا ماهیت کلی کابین دارای روحیه اسپرت است که مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد. سقف بلند MG3 یکی از مزایای ان به شمار می‌رود که فضای مناسبی را برای سرنشینان جلو و عقب مهیا کرده است. همچنین فضای جلوی پا برای صندلی‌های عقب کاملاً کافی و حتی برای بزرگسالان نیز مناسب است. فضای صندوق این خودرو نسبت به سایر خودروهای هم‌رده از جمله هیوندای i20 بزرگتر به نظر می‌رسد که این موضوع هم از نکات مثبت آن به شمار می‌رود.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

در این بخش برنده بلامنازع را باید هیوندای i20 بدانیم، زیرا یکی از دلایل موفقیت آن در بازار جهانی و البته بازار ایران، همین امکانات رفاهی متعددی است که باتوجه به سگمنتی که در آن وجود دارد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توان از امکانات رفاهی آن به موارد زیر اشاره کرد. 10 عدد ایربگ 6 نقطه‌ای، کی‌لس استارتر، سانروف، آینه تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک با قابلیت نمایش دوربین دنده عقب، کولر دیجیتال، کول باکس داخل داشبورد، سنسور باران، سنسور نور، دوربین عقب و رینگ 16 آلومینیومی اسپرت.

ام‌جی 3 نیز دارای لیست امکانات رفاهی زیر است که در مقایسه با i20 کمتر است. از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 6 عدد کیسه هوا، سانروف، دی‌لایت، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، آینه‌های برقی مجهز به سیستم گرم‌کن، سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو، سیستم ضد بخار شیشه‌ها و سنسور نور

مشخصات فنی پیشرانه

در بخش فنی ابتدا به مشخصات فنی هیوندای i20 خواهیم پرداخت. این خودروی جمع و جور کره‌ای از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق 1396 سی‌سی بهره می‌گیرد که توانایی تولید 98 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و 137 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه را دارد. این نیرو توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودروی 1211 کیلوگرمی حدود 11.6 ثانیه از سوی هیوندای اعلام شده که باتوجه به شرایط جوی و نوع سوخت ایران، این عدد بیشتر می‌شود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

ام‌جی 3 نیز دارای یک پیشرانه چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق 1498 سی‌سی است که توانایی تولید 107 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه را دارد. گیربکس ام‌جی3 در مدل موجود در ایران، از نوع اتوماتیک 5 سرعته با قابلیت تعویض دستی است. این نوع گیربکس اصطلاحاً Automated Manual یا AMT نامیده می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودروی 1125 کیلوگرمی حدود 11.5 ثانیه و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن حدود 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

در این قسمت باید برنده را با اختلاف کم، ام جی 3 اعلام کنیم که توان تولید اسب بخار بیشتری دارد اما از نظر گشتاور هر دو خودرو تقریباً در یک رده هستند.

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان هیوندای i20، به دلیل داشتن پنجره‌های جانبی بزرگ در همان ابتدای کار نوید ارائه دید کافی از اطراف را به شما خواهد داد که این موضوع می‌تواند نکته‌ای مثبت به‌شمار رود. با فشردن استارت دکمه‌ای که یکی دیگر از مزایای این خودروست، پیشرانه خودرو را استارت می‌زنیم و با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت می‌کنیم. شروع حرکت با توجه به حجم موتور و قدرت خروجی آن قابل قبول است و نباید از آن توقع چندانی داشته باشید. به هرحال این یک خودروی شهری و اکونومیک است که برای مصارف روزانه در شهر طراحی و ساخته شده است. اما زمانی که خودرو شتاب می‌گیرد و به سرعت حدودی 80 کیلومتر می‌رسد، با افت توان مواجه می‌شود که این موضوع تا سرعت 100 الی 105 کیلومتر ادامه دارد. لازم به ذکر است که همین موضوع شتاب صفر تا صد این خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

اما عملکرد گیربکس قابل قبول بوده و تعویض دنده‌ها هنگام کاهش یا افزایش به خوبی صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق نیز عملکردی نرم و بدون تنش از خود نشان می‌دهد که این امر روی راحتی و آسایش کابین تاثیر بسزایی گذاشته است. از نکات قابل توجه در تجربه رانندگی با هیوندای i20، کشش قابل توجه موتور در سربالایی‌ها است که برخلاف ظاهر کوچک و کم حجمش به خوبی از پس جثه آن برآمده و لذت رانندگی را دوچندان کرده است.

اما سیستم ترمز این خودرو به گونه‌ای است که باید پس از مدتی قلق‌اش دستتان بیاید تا بتوانید به خوبی خودرو را کنترل کنید. این موضوع را باید از نکات منفی i20 دانست که ممکن است در سرعت‌های بالا خطر آفرین باشد. زیرا چسبندگی خودرو در سرعت‌های بالا کم شده و می‌توان احساس کرد که قیمت انتهایی خودرو تمایل به منحرف شدن دارد. در کل می‌توان گفت که هیوندای i20 خودرویی است که به دلیل دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP و همچنین دارا بودن امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده خانم‌ها و یا آقایان جوانی باشد که قصد خرید خودرویی کوچک و کم مصرف را دارند.

حال پس از بررسی هیوندای i20 به سراغ ام‌جی 3 رفتیم تا ببینیم این خودروی دورگه انگلیسی چینی در عمل چه برای گفتن دارد. پیشرانه ام‌جی 3 را روشن می‌کنیم و گیربکس AMT را برای شروع حرکت در حالت M/A قرار می‌دهیم. شروع حرکت با این خودرو تا حدی قابل قبول است، اما با دور گرفتن و پایین آمدن دور موتور و رسیدن به سرعت‌های 60 الی 70 کیلومتر، ناگهان با افت شدید توان مواجه می‌شویم که این موضوع ممکن است چندان خوشایند نباشد. اما به عقیده مالکان این خودرو باید قلق گیربکس AMT را بدانید تا پیش از کاهش توان دنده‌ها را کاهش دهید تا با افت انرژی رو به رو نشوید. سواری خودرو در مقایسه با i20 خشک‌تر است که البته این موضوع تاحدودی قابل چشم پوشی است، زیرا ذات ام‌جی3 اسپرت‌تر از i20 است.

به طور کل کار کردن با گیربکس AMT ممکن است تا ده‌ها روز برایتان دشوار باشد و نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، به همین خاطر در ابتدا ممکن است با بالا بردن دور موتور و افزایش فشار بر پدال گاز، سعی بر جبران کاهش توان کنید که این موضوع می‌تواند به دلیلی نفوذ بیش از حد صدای موتور به درون کابین کمی آزار دهنده باشد که این موضوع پس از گذشت چند هفته دیگر عادی شده و برایتان جا می‌افتد و می‌توانید از رانندگی و کار کردن با آن لذت ببرید.

میدان دید در کابین این خودرو مناسب بوده و دید کافی از اطراف در اختیار راننده قرار می‌دهد که این موضوع در i20 نیز دیده می‌شد. سادگی داشبورد و کابین یکی دیگر از مواردی است که در درازمدت موجب آزردگی و خستگی راننده و سرنشینان می‌شود. اما از نکات قابل توجه در کابین، روکش چرم صندلی‌ها است که حس بهتری را به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین صندلی‌های اسپرت ضدلغزش از موارد مهمی است که حس اطمینان را به سرنشنان القا می‌کند.

نتیجه‌گیری

در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال خورویی نرم و راحت هستید و امکانات رفاهی برایتان از اولویت بالایی برخوردار است، باید به سراغ هیوندای i20 وارداتی بروید که بسته به نوع، مدل، میزان کارکرد، سلامت فنی و ظاهری از قیمت حدودی 115 تا 170 میلیون تومان (در زمان نگارش مقاله) در بازار قابل خرید است. اما اگر ظاهری خاص و سواری اسپرت‌تری را مدنظر دارید و همچنین موارد استفاده از گیربکس‌های AMT را می‌دانید، ام‌جی 3 خودرویی است که می‌تواند در میان خودروهای کارکرده سایز کوچک، نیازهای شما را برآورده کند.

دیگر نکته مهم برای برتری ام جی 3 قیمت ارزان تر آن است که حدوداً 110 الی 130 میلیون تومان قیمت دارد و همچنین رنگ‌بندی‌های شادتر و جوان‌پسندانه‌تری نسبت به هیوندای i20 دارد.

ذکر این نکته در پایان ضروری است که باتوجه به شرایط پیش آمده و فعالیت بسیار ضعیف هر دو شرکت عرضه کننده این خودروها یعنی آسان‌موتور و مدیاموتورز، ارائه خدمات پس از فروش و تامیت قطعات برای هر دو این خودروها امری دشوار است که البته هیوندای i20 در این زمینه کمی در وضعیت بهتری قرار دارد. اما باید حتماً پیش از خرید از سلامت فنی خودرو مطمئن شوید تا در آینده با مشکلات اساسی موتجه نشوید. همچنین هزینه نگهداری و هزینه سرویس ادواری هر دو خودرو حدوداً یکسان بوده و باتوجه به شرایط کنونی و بالا رفتن قیمت‌ها، هزینه سرویس دوره‌ای که شامل تعویض لنت‌های جلو، تعویض روغن، تعویض فیلترهای هوا و روغن و بازدید و آچارکشی می‌شود، چیزی حدود یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد که این عدد در مقابل ارزش واقعی خودرو بسیار قابل توجه است.

در انتها از مالکان محترم جهت در اختیار قرار دادن خودروهایشان به تیم خودروبانک به منظور تست و بررسی، کمال تشکر و قدردانی داریم.

69 عکس

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/6
خدایی داخل ام جی خیلی خرابه !!!
بعدم به جای پرچم انگلستان باید پرچم چین رو بذاره !!
1398/1/7
مالک ام جی خیلی تمیز و با سلیقه و با لیاقته دمش گرم.ولی مالک آیبیست برعکس.
1398/1/7
به خدا فضای صندوق هم جزیی از ماشینه ، شما این همه زحمت میکشید ، بررسی میکنید ، عکس های مختلف میگیرید ، چنتا دونه عکس هم از فضای صندوق بگیرین خوبه بخدا ، معمولا تو عکسا کمبودشون حس میشه با اینکه مساله مهمی هم هست !
1398/1/7
توروخدا نگاه کن
آخه کی ساندرو اروپایی رو ول میکنه بره پول پای این شبه ماشینا بریزه!
برند رنو
موتور ۱۶۰۰
بهترین گیربکس ممکن
فضای داخلی دو برابر اینا
خداوکیلی تا ۳۰۰ میلیون جا داره قیمت ساندرو و قتی اینا۱۵۰ میلیونن!!!!
بهترین ماشینی که تو ایران مونتاژ شده فقط ساندرو
1398/1/10
وات د فاز اخوی...اولا ساندرو نصف امکانات اینها رو نداره.دوما تو همین رنج قیمته.سوما شما شقیقه رو به ... ربط نده
1398/9/29
شما واقعا با چه عقلی این حرفو میزنی ساندرو نه قبافه داره نه اتاق خوب داره نه اپشن داره شما میگی تراحی اروپاییی ماشین تراحیش مال ۲۰۰۹ فک کنم واقعا که شاید تمون لایق شما باشه که این حرفو میزنی
1398/1/8
شما که به صورت حرفه ای و تخصصی مطلب میذارید چطور به این نکته اشاره نکردید که گریبکس اتوماتیک ام جی گزینه P نداره!! و فقط باید به ترمز دستی اون دل ببنیدید.
1398/2/16
این گیربکس هوشمند هست
بعد از خاموش کردن خودرو با نبستن کامل سوییچ قرار دادن دنده در حالت A/M یا R گیربکس عملکرد P رو انجام میده
1398/12/11
دقیقا. این مشکل باید دنده را در D درگیر کنید اگر حواس اتان نباشد یا به ترمز دستی اعتماد کنید .ماشین حرکت می کند در شیب. اگر در سراشیبی پارک می کنید بمدت طولانی. بزودی باید منظر زو زه کشیدن گیربکس هم باشید
1398/1/8
ام جی کروز کنترل داره ولی i20 نه، ام جی سیستم صوتی hi fi با ۶ تا بلندگو داره ولی i20 در بعضی مدلا ۴تا و بعضی از وارداتی ها ۲تا ؛ از همه مهم تر تعداد ایربگای جفتشون یکسانه نمیدونم چجوری مال i20 ده تا شد:/ هر دو ۶ تا ایربگ دارن (راننده، سرنشین،دو تا جانبی و دو تا سر تا سری شیشه های کنار) سانروف ام جی هم قید نکردین
نویسنده با سلیقه ی شخصی بررسی کرده!!
1398/1/8
با اینکه ام جی 80000 کیلومتر راه رفته است ، کابین آن مانند یک ماشین صفر کیلومتر است ولی هایوندای با 66000 کارکرد ، بسیار فرسوده شده و این در عکس ها کاملا مشهود است ضمن اینکه صندلی های چرم ام جی کاملا نو است ولیصندلی های هایوندای افت کرده و از ریخت افتاده .. پس نتیجه اینکه کابین ام جی از هایوندای بسیار با کیفیت تر بوده ولی ظاهر کابین هایوندای فریبنده است و شکل متریال با کیفیت را دارد و نه خود آنرا... البته این خصوصیت همه کره ای هاست که ظاهرشان با باطن شان تفاوت دارد..
1398/1/12
کریم تومسلمون نیستی...........خخخخخ
اخوی شاید از نظر فنی ساندرو خوب باشه که البته بعید در حد همین i20 هم باشه،ولی داداچ قیافه ساندرو عین صبح روز شنبس که.
1398/1/13
ام جی۳ واقعا یه سر و گردن از لحاظ کیفیت و ریزه کاری از i20 بالاتره، سیستم صوتی hifi با کیفیت عالی ، کروز کنترل که در بررسی بهش اشاره نشد!! و هندلینگ فوق العادش و سواری اسپورا و... اونو از بقیه رقیباش متمایز می کنه.
1398/1/26
با سلام
دوستان خواهشا یکم با دقت عکس های فضای داخل دو خودرو رو با دقت بیشتر نگاه کنین.ام جی یک ذره هم افت کیفیت نداشته ولی i20 خیلی کیفیتش افت کرده و اجسام داخل حالت و فرم اولیه خودشون از دست دادن یا خط و خش پیدا کردن.برا مثال در داشبرد i20 رو نگاه کنین چجوری شده.دکمه های رو در راننده رو نگاه کنین،نابود شده. زیر در راننده رو نگاه کنین چقدر خط وخش داره.دور اهرم دنده رو نگاه کنین،یع سطح سیقلی چجوری شده ،انقدر خط وخش داره که رنگش تغییر کرده. زیر سری های صندلی های عقبو نگاه کنین ،کلا شکل و فرمشو از دست داده
از همه مهم تر ،فرمون رو نگاه کنین چقدر چین برداشته،مخصوصا پایین فرمون که چرمش تاخورده اصلا.یا کنسول وسط رو خداییییی نگاه کنین چجوری شده،هیچی نمانده ازش.
حالا ام جی رو نگاه کنین.صندلی و فرمون و در ها و دکمه ها و.... کوچیک ترین خط و خش و.... پیدا نکرده و مثل روز اولشه.بحث نحوه استفاده نیستا من خودم ۵ ساله ام جی۳ دارم و با اینکه به بدترین شکل ممکن استفاده می کنم ازش بازم دقیقا مث همین ام جی مورد ازمایش این سایته چه داخلش چه بیرونش.
من نمی گم کره ای بده. ولی به شخصه نظرم اینه هیوندا برخلاف کیا چن سالیه کیفیت اجناس ماشیناش کم شده.من خودم واقعا عاشق جنسیس سدان و ازرا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و وراکروزر و... هستم .فرضا همین وراکروزر که مال چندین سال قبله رو از نظر کیفی با توسان و سانتافه نیو مقایسه کنین .یا ازرا قدیم رو با گرنجور که داخلش همه پلاستیک خالصه.به نظرم شخصی خودم(قصد بی احترامی به نظرات دیگران ندارم)ولی هیوندا ،فقط هیوندا قبل از ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳.
1398/12/11
کولر و گیربکس و افت قدرت ام جی ۳ مشکل زا است من دو عدد فن. اضافه کردم. برای لگ موتور ریمپ کردم. .ولی کماکان گیربکس ای ام تی. ناکارآمد است. ضمنا. هنوز ماشین را دارم. واز جایی که خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه ایی است حتما ماشین مونتاژ ایران بخرید اگر می خواهید
ضرر نکنید .متاسفانه اکثر اطلاعات سایت ها غلط و سلیقه ایی و گمراه کننده است. .هرگز هرگز هرگز خودروی چینی نخرید .زمانی که صفر ماشین را خریدم با کیا سراتو هم قیمت بود اگر می خواهید ها چ بک بخرید فقط ساندرو بگیرید اگر باعث آزردگی دوستانی که کماکان نتوانسته اند ام جی۳ خود را بفروشند قبلا پوزش می طلبم