موضوعات داغ

ام جی GS یا چری تیگو 7 – جدال نابرابر چینی های پرادعا!

5 اردیبهشت 1398

مقدمه

امروز به سراغ دو تا از کراس اووهای پر حرف و حدیث بازار داخلی آمده ایم؛ محصولات جذابی که در سطح خود حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارند اما هیچ کدامشان در کشورمان به جایگاهی که شایسته اش بودند دست پیدا نکردند؛ یکی از آنها تیگو 7 است؛ کراس اوور نیمه لوکس چری که با ظاهری زیبا و آپشن های فراوان، آمده بود تا موفقیت برادران خود را تکمیل کند اما با قیمت گذاری نامناسب "که البته بخشی از آن به همزمانی با نوسانات شدید ارزی مربوط میشد" طرفدارانش را شوکه کرد و در نهایت خیلی ها ترجیح دادند که بجای این ماشین به سراغ دست دوم های کره ای بروند.

در طرف دیگر میدان هم دو رگه ای بنام GS ایستاده؛ اولین شاسی بلند تاریخ پر فراز و نشیب ام جی، که با توانایی ها فنی کم نظیری پا به کشورمان گذاشت اما بدلیل تبلیغات ضعیف و عرضه محدود، موفق نشد در بازار داخلی حضور پررنگی داشته باشد. جالب تر اینکه حتی تاریخچه افتخار آمیز برند MG و این واقعیت که بسیاری از مراحل طراحی و توسعه GS در انگلستان و زیر نظر بر و بچه های گاراژ موریس صورت گرفته هم نتوانست مشتریان ایرانی را قانع کند که بهای بیشتری به این ماشین بدهند و در نهایت اکثریت مردم بدلیل مالکیت سایک موتور، این خودرو را مشابه با سایر چینی های بازار قضاوت کردند.

شاید در نگاه اول تصور کنید که این دو کراس اوور، شباهت های زیادی باهم دارند؛ اما اگر در این بررسی کوتاه با "خودروبانک" همراه شوید متوجه خواهید شد که پشت پرده این تشابهات ظاهری، تفاوت های بسیار زیادی میان این دو نهفته است؛ پس بیش از این شما را منتظر نمی گذاریم و بررسی را آغاز میکنیم.

طراحی ظاهری

هر دو میهمان امروز ما ظاهر جذابی دارند و از این نظر قادرند به راحتی با برندهای نامدار کره ای و ژاپنی به رقابت بپردازند. البته همانطور که همیشه گفته ایم، زیبایی امری سلیقه ای است و در نتیجه اینجا هم ممکن است برخی طراحی اسپرت GS و بعضی دیگر ظاهر پر ابهت تیگو 7 را بپسندند.

اما به طور کلی اگر بدنبال یک طراحی لوکس بر پایه حجم های اغراق آمیز و چاشنی مدرنیته هستید، چهره تیگو7 بیش از رقیب نظرتان را به خود جلب خواهد نمود چراکه محصول چری با طراحی جدیدتر و استفاده از خطوط هوشمندانه در جای جای بدنه، موفق شده به ظاهر جذاب تری دست یابد و جالب اینکه علیرغم ابعاد کوچک تر بدنه، با ابهت تر از رقیب به نظر برسد؛ اما در طرف مقابل MG طراحی GS را بر پایه خطوط شکسته و القاء حس چالاکی ترسیم نموده تا بیننده از همان ابتدا بداند که با یک کراس اوور اسپرت روبه رو شده است؛ نتیجه کار به چهره ای خشن و تهاجمی منتهی شده که شاید در برابر طراحی اغواگرایانه و مدرن تیگو 7 مقداری قدیمی نظر برسد، اما قطعاً طرفداران خاص خودش را خواهد داشت.

طراحی داخلی

با گشودن درب ماشین ها نیز با دو تم کاملاً متفاوت روبرو شدیم. کابین GS فرم اسپرت و جوان پسندانه ای دارد و با خطوط شکسته و کلیدهای پر شمار، حس هیجان بیشتری به سرنشینان منتقل میکند؛ اما کمپانی چری برای تیگو 7 استایل کلاسیک را انتخاب کرده و با ترکیب خطوط ساده و رنگ بندی شیک توانسته محیط لوکس تری فراهم نماید. خوب پس تا اینجای کار باز هم بحث سلیقه شخصی به میان می آید و نمیشود یکی را به عنوان برنده قطعی اعلام نمود؛ اما کیفیت بسیار پایین پلاستیک های استفاده شده در داشبورد و تودری های GS باعث شد که ما با خیال راحت امتیاز برتر این قسمت را به محصول چری بدهیم؛ البته نه اینکه قطعات استفاده شده در کابین تیگو 7 کیفیت فوق العاده ای داشته باشند اما در قیاس با افتضاحی که در GS مشاهده کردیم، حس بهتری از یک ماشین نیمه لوکس را به ما منتقل نمودند.

در خصوص جادار بودن کابین و صندوق هم باید بگوییم که هر دو ماشین فضای مناسبی برای استفاده های خانوادگی در اختیار قرار داده اند و برای سفرها نیز کارآمد ظاهر میشوند.

آپشن های رفاهی و ایمنی

هر دو میهمان امروز ما از لیست بلند بالایی از آپشن های رفاهی و ایمنی بهره میبرند و در نتیجه با وجود برخی تفاوت ها، باید به هر دو نمره مناسبی بدهیم.

از جمله امکانات تیگو 7 فول میتوان به مواردی نظیر ترمزهای مجهز به ABS, EBD, EBA، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کیسه های هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ های جانبی و پرده ای، نمایشگر چند منظوره 9 اینچی مرکزی، ال سی دی 4.8 اینچی پشت آمپر، دوربین های 360 درجه، سنسورهای پارک، چراغهای مه شکن حساس به حرکت فرمان، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سقف پانورامیک، کروز کنترل، چراغهای خوش آمد گویی و مشایعت، TPMS، تهویه مطبوع دوگانه، ترمز دستی برقی بهمراه سیستم اتوهلد، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید و.. اشاره کرد که گزینه های مناسبی به حساب می آیند.

داخل کابین ام جی GS هم امکانات پر شماری مثل ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS, EBD بهمراه سیستم های کمکی کنترل پایداری ESP، کنترل ترمز در پیچ ها CBC، ترمز کمکی الکتریکی EBA، کنترل خودرو در سراشیبی، ترمز دستی الکتریکی به همراه اتوهلد، دوربین دید عقب، صفحه نمایش چند منظوره لمسی 6.1 اینچی، ورود و استارت بدون کلید، سیستم Start/Stop، کروز کنترل، سانروف برقی، چراغهای اتوماتیک مجهز به تنظیم خودکار ارتفاع، چراغشور، چراغ خوش آمدگویی و بدرقه، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک و تنظیم برقی صندلی راننده و.. یافت میشوند که به راحتی شما را راضی نگاه خواهند داشت.

در خصوص گزارشات ایمنی باید بگوییم که تیگو 7 توانسته 5 ستاره موسسه C-NCAP چین را بدست آورد. GS هم توسط موسسه استرالیایی ANCAP مورد بررسی قرار گرفته که نتیجه این آزمایش در سال 2016 ، 4 ستاره بوده اما پس از اصلاحات صورت گرفته در سال 2017 به 5 ستاره ارتقاء یافته است. البته در این بین اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و خیلی ها اعتبار ANCAP را بیش از C-NCAP میدانند و در نتیجه به 5 ستاره GS بهای بیشتری میدهند؛ ولی موسسه تست تصادف چین هم در سالهای اخیر ثابت کرده که میتوان به نتایجش اطمینان کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

با نگاهی به مشخصات فنی ماشین ها متوجه میشویم که با یک جدال کاملاً نابرابر طرف هستیم؛ البته وجود تشابهاتی مثل استفاده از پرخوران توربو یا جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه، ممکن است برای لحظاتی طرفداران چری را برای رقابتی پایاپای امیدوار نگاه دارد؛ اما واقعیت این است که پیشرانه 1.5 لیتری تیگو 7 در برابر موتور قدرتمند 2 لیتری GS حرفی برای گفتن نخواهد داشت و با 70 اسب بخار قدرت کمتر و 140 نیوتن متر گشتاور پایین تر یک بازنده تمام عیار محسوب میشود. حتی وزن اندکی سبک تر تیگو هم به کاهش اختلاف میان این دو کمک چندانی نکرده و در نتیجه محصول ام جی هم در شتاب و حداکثر سرعت و هم کشش در سربالایی ها با اختلاف زیادی برتر از رقیب ظاهر میگردد. ضمناً GS قادر است نیروی حاصل از موتور را بین تمامی چرخ ها تقسیم نماید و این در شرایطی است که تیگو 7 یک کراس اوور دیفرانسیل جلو به حساب می آید.

اگر موافق باشید نگاهی گذرا به خلاصه مشخصات فنی این دو داشته باشیم:

مدلتیگو 7ام جی GS
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1498 سی سی1955 سی سی
حداکثر قدرت147 اسب بخار217 اسب بخار
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر350 نیوتن متر
گیربکس6 سرعته دوکلاچه6 سرعته دوکلاچه
شتاب رسمی10.2 ثانیه8.7 ثانیه
مصرف سوخت6.5 لیتر8.3 لیتر
وزن1440 کیلوگرم1642 کیلوگرم
خوب همانطور که در جدول فوق مشاهده کردید تیگو 7 به دلیل موتور کوچک تر، وزن سبک تر و ساختار تک دیفرانسیل، مصرف سوخت کمتری دارد اما در سایر پارامترها برتری مطلق با GS است.

تجربه رانندگی

پشت فرمان هر دو اتومبیل دید به جلو و طرفین مناسب ارزیابی شد اما در مورد پشت سر اوضاع "بخصوص در مورد GS" اصلاً جالب نیست. البته این روزها به کمک دوربین و سنسور دنده عقب این مشکل تا حد زیادی برطرف شده اما به هر حال راننده دوست دارد برای تسلط بیشتر از آینه وسط هم دید مناسبی روی ماشین های پشتی داشته باشد که این امر در محصول ام جی با دشواری بیشتری همراه است. به غیر از این مورد جایگذاری نه چندان نامناسب برخی از کلیدهای داشبورد در هر دو اتومبیل باعث شده که نتوانیم نمره کامل بخش ارگونومی را به این دو بدهیم.

اما در خصوص نرمی و راحتی باید بگوییم که هر دو ماشین به غیر از کوبش های محدود در دست اندازهای تند و تیز، مشکل دیگری از خود بروز ندادند و در هنگام رانندگی معمول با سواری نرم و راحتی از سرنشینان میزبانی نمودند.

در مورد تعادل پشت فرمان تیگو 7، وضعیت در شرایط متوسطی قرار دارد که نه خیلی عالی است و نه نا امید کننده؛ در واقع محصول چری از یک طرف بنا به دلایلی مثل مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق نسبتاً نرم، میل به حرکات گهواره ای و تسلیم در برابر نیروی گریز از مرکز دارد اما از طرف دیگر با تکیه بر نکات مثبتی مثل ابعاد بزرگ چرخ ها و سیستم های کمکی الکترونیکی به این راحتی ها از مسیر خارج نمیشود.

اما داستان هندلینگ ام جی کمی مفصل تر است. در ابتدا حرکات عرضی نسبتاً زیاد GS در پیچ های تند، حس اعتماد به نفس را از راننده میگیرد و ممکن است تصور کنید که با خودرویی نه چندان پایدار روبرو شده اید؛ اما اگر بتوانید بر این حس ترس کاذب غلبه کرده و به پیچ حمله ور شوید متوجه خواهید شد که ماشین به خوبی به زمین چسبیده و برخلاف تصور اولیه، هندلینگ بسیار مناسبی از خود نشان میدهد. در واقع به نظر میرسد که سیستم تعلیق و شاسی محصول ام جی مهندسی بهتری در قیاس با فرزند چری داشته و این قضیه در کنار وجود سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و عملکرد عالی سامانه کمکی پایداری، هندلینگ GS را به شرایط ایده آل نزدیک کرده است. پس باید نمره برتر این بخش را به GS بدهیم.

در مورد ترمزها نیز باید گفت که وضعیت هر دو ماشین مطلوب ارزیابی شد. در این خصوص با اینکه دایو دماغه GS اندکی بیشتر به نظر رسید اما در نهایت محصول MG توانست با خط ترمز کوتاه تری آزمون ما را به پایان برساند.

خوب حالا وقت آن رسیده که در مورد شتاب صحبت کنیم؛ جایی که در آن GS به لطف حجم موتور، قدرت و گشتاور بسیار بیشتر به راحتی هر چه تمام تیگو 7 را به آینه وسط تبعید مینماید. در واقع کراس اوور موریس گاراژ با توجه به شتاب صفر تا صد زیر 9 ثانیه خود نه فقط از رقیب امروز، بلکه از تمامی کراس اوورهای این رده (و حتی بسیاری از گرانترها) بر خواهد آمد و در نتیجه انتخاب گزینه برتر در این قسمت به هیچ عنوان دشوار نخواهد بود.

البته تصور نکنید که تیگو7 ماشین کند و اعصاب خورد کنی است؛ خیر! در حقیقت این ماشین هم از نظر توانایی های حرکتی قابلیت های مناسبی دارد و برای یک رانندگی عادی، واکنش های مناسبی به پدال گاز نشان میدهد. اما از بخت بد امروز با رقیبی بسیار قلدر طرف شده و در چنین نبرد نابرابری چاره ای جز سکوت نخواهد داشت؛ اینجا تنها برتری تیگو 7 را میتوان در مواردی مثل مصرف سوخت پایین تر و سر و صدای کمتر پیشرانه جستجو کرد و در سایر پارامترها مثل شتاب، کشش، حداکثر سرعت و لذت رانندگی باید GS را برنده بی چون و چرای رقابت بدانیم. ضمن اینکه وجود سیستم دو دیفرانسیل هوشمند در کنار قفل دیفرانسیل الکترونیکی، GS را به یک کراس اوور کارآمد برای سفرهای خارج جاده ای (البته در مسیر های نه چندان دشوار) تبدیل کرده؛ حال انکه تیگو 7 در چنین شرایطی به غیر از ارتفاع بیشتر، برتری دیگری در مقابل یک سدان معمولی مثل آریزو 5 نخواهد داشت.

البته در مورد گیربکس بد نیست اشاره کنیم که جعبه دنده 6 سرعته هر دو خودو برای رانندگی در سرعت های بالا عملکرد مناسبی از خود نشان دادند و با تعویض های سریع و هوشمندانه خود، ما را راضی نگاه داشتند؛ اما در داخل شهر پر ترافیک و کوهپایه ای (شیب دار) همچون تهران، ویژگی خاص گیربکس های دو کلاچه کمی روی اعصاب میرود و با تاخیرهای گاه و بیگاه خود در شروع حرکت، لذت رانندگی را کاهش میدهد. موردی که البته بعد از مدتی به آن عادت خواهید نمود.

نتیجه گیری

درست است که در ابتدا طراحی اغواگرایانه تیگو 7 در کنار کیفیت برتر کابینش، نظر ما را به سمت محصول چری سوق داد؛ اما مقداری رانندگی کافی بود که همه چیز مثل فینال 99 لیگ قهرمانان، در عرض 2 دقیقه تغییر کند و در نهایت کاپ قهرمانی به بچه های جزیره برسد. در واقع GS با شتاب، کشش، فرمان پذیری و پایداری بهتر و حس رانندگی لذت بخش تر و بهره مندی از قابلیت های آفرودی، برتری محسوسی نسبت به تیگو 7 دارد و باید دستش را به عنوان برنده این رقابت بالا ببریم.

اما ناگفته نماند که در این میان نکاتی وجود دارند که ممکن است باعث شوند میهمان ضعیف تر تک دیفرانسیل امروز را به رقیب قدرش ترجیح دهید؛ اولین و شاید مهم ترین نکته این است که در حال حاضر میتوان با پول خرید ام جی GS مدل 2016 کم کارکرد، یک تیگو 7 صفر کیلومتر خریداری کرد؛ جدای از اینها بحث گستردگی بیشتر شبکه های خدماتی چری و احتمال ادامه روند عرضه این محصول در کشور هم میتوانند نکات دلگرم کننده ای برای خریداران تیگو 7 باشند، حال آنکه عرضه GS مدت هاست که متوقف شده و برند ام جی هم با سرنوشتی مبهم مدام در حال دست به دست شدن در میان شرکت های وطنی است.

پس دیگر تصمیم با شماست که ماشین بهتر را انتخاب کنید یا ماشینی که داشتنش ریسک کمتری دارد.

در انتها جا دارد از آقای علی کوثر مالک ام جی و الیار امین رفتاری مالک تیگو ۷ کمال تشکر را داشته باشیم.

71 عکس

نظرات کاربران

43 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/5
حاجی Gs و مقایسه میکنی با تیگو 7 :| Gs شتابش اسپورتیجم شات میکنه این ک دیگه عددی بیش نیس:\ هم اپشن و هم قدرت فقط GS ..
1398/2/5
تیگو اسپورتیج رو سوسک میکنه. تو برو با پرایدت حال کن
1398/2/5
درود ، دمتون گرم جدال جالبی بود ، فقط اینکه میشد از RX5 جای GS استفاده میکردین که روی خط تولیده الان ...
در کل بسیار عالی موفق باشید
1398/2/5
قطعا تیگو۷ برتر هست شتاب این دو تا ۱ ثانیه فرق داره که با برتری های تیگو۷نادیده گرفته میشه
1398/2/5
حالم از برند چری و به خصوص این تیگو بهم میخوره ، ماشین از مدیران خودرو خریدن بی عقلی محضه ، صد در صد ام جی بهتره و قابل مقایسه با ماشین های لگن چری نیست
1398/2/7
بله حق باشماست تیگو هندلینگ بالاتری داره پایداری بالاتی داره قدرت موتور بالاتری داره شتاب بالاتری داره لذت رانندگی بیشتری داره دو دیفرانسل هم که هست احتمالا نگارنده اسم ها را جابه جا نوشته؟ مرد مومن حتی یک مور برتری نداره تازه برند چری است که اگر خودروهاش رو سوار شده باشی متوجه میشید به هفتاد هزار کارکرد برسه مرخصه
1398/2/5
من نمیدونم یه شاسی بلند دو دف با اصالت اروپایی چه ربطی به حلبی چینی داره شما جی اس رو با nx300 لکسوس مقایسه کنید باز از لحاظ قدرت و کیفیت فنی کم نمیاره اما واسه اینکه واسه چری تبلیغ کنید با این اسباب بازی مقایسه اش میکنید
1398/2/7
اروپایی که گفتی ترکیدم از خنده. محض اطلاع گاراژ موریس در انگلستان مشاور ساخت ام جی بوده! اگر اینطور که حضرتعالی فرمودید باشه سمند هم خودرویی ایتالیایی محسوب میشه! دوست عزیز هر دو خودرو چینی هستند و هم محصولات ارزان دارند، هم محصولات لاکچری. الان واقعا هر دو خودرو مقایسه شده از زمان حضور در بازار ایران نشان داده اند چیزی از رقبای کره ای و ژاپنی کم ندارند با نصف قیمت اونها. حالا کاری به شرایط بحران زده کشور و نزول ارزش ریال ندارم
1398/2/9
بايد با لكسس مقايسه شه!!! 😂😂😂😂😂😂😂
1398/2/9
دقیقا درسته
انگلیسا مردمشون میگن بریتانیایی اونوقت اینا تو دل جهان سوم(احتمالا یه جای داغون ترش)نشستند میگن نه ما راست میگیم
:)
:))
1398/2/5
صددرصد ام جی بدون هیچ تردیدی.
1398/2/5
ولی به نظرم تیگو۷ بهتر عمل کرده با وجود این که ام جی، ۷۰ اسب قویتره و دو دیفرانسیل هم هست شتابش فقط ۱/۵ِ ثانیه بهتره .یعنی گیربکس تیگو بهتره ضمنا مصرفش و قیمتش هم کمتره.
1399/4/31
دوست عزیز
اختلاف شتاب این دو خودرو یک یا یک و نیم ثانیه نیست خیلی بیشتر از این حرفاست این شتابی که سایت گفته دنده اتومات،کننرل لغزش روشن و روی حالت نرمال گرفته شده اگر دنده منوال،کنترل لغزش خاموش و روی حالت اسپرت باشه و توی حرکت لانچ داشته باشه شتاب GS حدودا 7.5 ثانیه میشه مدرک دارم که میگم این ماشین بزرگان درک ایران زده تیگو که براش مثل اسباب بازی میمونه
1398/2/5
سلام
1-شتاب رسمی ام جی تو سایتش نوشته 7.9 یا 8 هست نه اونی که شما نوشتین
کیفیت داشتبورد و در داخل ام جی از اسپورتیج و نسل قدیم توسان که بهتره
در ضمن تو همین خودرو بانک مقایسه توانایایی های ام جی رو تو پیست آزادی با ماشین های آلمانی فقط قابل مقایسه میدونستن
شاسی ام جی طراحی ام جی انگلستان و بهبود یافته تیم پورش آلمان هست
***********************************************************************88888
پیشنهاد:
کاش یه فیلم مقایسه چند تست آفرود بین ام جی و کره ای ها و ژاپنی ها میزاشتین
1398/2/5
یکساله تیگو ۷ دارم. قبلش مزدا۳ و توسان و اسپورتیج داشتم. به جرات میگم هیچی کم نداره و واقعا ماشین عالی هست. هنوز بعد یکسال باورم نمیشه که خودرویی چینی میتونه اینقدر با کیفیت و خوش مونتاژ باشه. موتور و گریبکس کاملا هماهنگ و کم صدا و کم مصرفی داره. عایق بندی صداش عالیه و آپشنهاش تکمیله. ام جی هم خودروی عالی هست ولی بحث خدماتش خیلی اما و اگر داره و قیمتش بالاتره. ضمن اینکه کابین نا امید کننده ای داره که حس سوار شدن به خودرویی بی کیفیت بهت القا میکنه. اکثر قطعات و لوازم تیگو۷ از بهترین برندهای دنیاست که با یک بررسی بهش میرسید
1398/2/6
منظورت اینه مثلا گیربکسش ساخت هیوندای هست ؟ ;)
1398/2/7
من فکر می کنم شما مزدا3 هم نداشتی و حتی توش ننشستی
1398/2/20
راست میگه. دو تا از دوستام که خوره درگ هستن مزدا۳ و تیگو۷ انداختن میگفتن پا به پا میرفتن تا ۱۱۰ بعدش تیگو۷ رد میکنه مزدا۳ رو. فیلمش تو آپارات هست. در کل خودم تو تیگو۷ نشستم باور نکردنیه و اصلا باور نمیکنی ماشین چینی هست
1398/2/5
در اين شرايط كه بنزين سوپر ناياب شده تيگو ٧برتره مصرف 6.8است البته سوارى تيگو انقدر خشك نيست من دارم تيگو ٧سوارى نرم و خوبى داره البته در حد ماشين ١٥٠مليون چون با همين قيمت خريدم ولى خدمات خيلى خوبى داره ولى در نماي عقب تيگو خيلى قشنگ تره فكر كنم بهتر بود با رنو كپچر هم مقايسه ميشدند با تشكر از سايت خودروبانك ويديو هاى بررسى بيشترى بگذاريد
1398/2/6
واقعا من از نظر برندینگ خیلی کمپانی های چین رو دنبال می کردم که از نظر کیفی چه برند هایی وارد ایران شدند همیشه اولین کمپانی که نظرم رو جلب می کرد سایک (ام جی) بود که طراحی و مهندسی های فوق العاده ای داره و روی پلت فرم و شاسی Gs از شرکت های مطرح المانی استفاده شده یادمه وقتی gs تو پیست ازادی توسط خبرنگاران از جمله خودرو بانک تست شد همه با سر تیتر های هیاهو و سر و صدا و چینی که اداعای انگلیسی بودن دارد و ...
هر چند قصد خرید داشتم وچون یک سدان کمی ارزان قیمت تر خریدم هیچ وقت سمت این ماشین نرفتم ولی واقعا ام‌ جی RX5 یا همون کمپانی رووی (دیگر کمپانی سایک چین ) بتونه کمی روش کار بشه می تونه انتقام خیلی چینی های با کیفیت از جمله هاوال H6 جدید که قرار بود توسط بهمن بیاد و هیچ وقت نیومد رو از بازار بگیره و با چهره زیبا تر از gs اگر اشتباه نکنم هم با همین موتور میاد و اپشن های بیشتر و بروز تر واقعا قابلیت تحت شعاع قرار دادن بازار را در شرایط فعلی دارد
خارج از هر چیزی برنده gs و تیگو ۷ هم به نظرم با اختلاف gs هست اما به دلیل خدمات ضعیف شاید من هم جی اس رو انتخاب نکنم اما قطعا چری تیگو ۷ حرف زیادی در مقابل ام جی نخواهد داشت
1398/2/6
اصلا ام جی قابل مقایسه با تیگو 7 نیست ....هر کسی سوار شه متوجه میشه من چی میگم ...عالییه
1398/2/6
خریدار چینی،خری بیش نیست
نقطه سر خط
1398/2/7
ببین،
مهم نیسن که این حرف رو زدی.
مهم اینه که چرا این حرفو زدی
برو یه گوشه ای بشین، ببین دلیل این همه خشم چیه.
1398/2/7
صد در صد شما تربیت خانوادگی نداری که به این همه هموطنات توهین میکنی . برو پرایدتو سوار شو .
1398/2/7
شما دوست گرامی ال نوت شوار شو بگو خودروی لوکس فرانسه زیر پامه! سوزش خاصی تو کامنتت میبینم
1398/2/7
شعور هم خوب چیزی که متاسفانه هر کسی نداره،الان خریدن ماشین چینی هم تبدیل شده به رویا، برو با پرایدت حال کن
1398/2/7
چیطوری ی ی پرایدی ؟ D:
1398/2/16
مهدی جان اشکال نداره انشالله یکی از فامیلاتون که تونست وام بگیره یکیشو بخره میزاره تو رو صندلی عقبش بشینی حال کنی ولی حالا نسبت خودت به مردم نده پراید مدل پایین سوار اساسی
1398/3/2
واقعاشعور چیز خیلی خوبیه که یک آدمی مثل شما اصللللا اونو نداره. یکم رو مغزت کار کن. البته اگه داری.
1398/2/6
معلوم که ام جی GS خوبه .بعدGSدودیفرانسیل هست :(
1398/2/6
به نظرم تیگو۷ از هر لحاظ گزینه بهتری نسبت به ام جی gs هست. اول اینکه واقعا خدمات پس از فروش ام جی در حاله ای از ابهام هست و عملا ام جی از ایران خارج شده و تامین قطعات و لوازمش توسط بخش شخصی انجام میشه اما از اون طرف مدیران خودزو قدمت دیرینه ای داره و بزرگترین خودروساز بخش خصوصی در ایران محسوب میشه دوم اینکه ۹۹ درصد کسانی که این دو ماشین رو میخرن نه آفرود باز هستن که سیستم۴ چرخ متحرک بکارشون بیاد نه اهل کل کل های خیابونی! البته تیگو۷ با شتابی بیشتر از مزدا۳ نشون داده از اکثر شاسی های بسیار گرونتر شتاب بالاتری داره و البته از ام جی gs در حد ۱.۵ ثانیه کمتر. ولی با موتوری به مراتب نرمتر، کم مصرف تر و بی صداتر که طراحی گترینگ اتریش هست. سوم واقعا کابین تیگو۷ مدرن تر و خوش ساخت تر هست و آپشنهای کاربردی بیشتری واسه مصرف کننده داره در مقابل کیفیت کابین ام جی واقعا زننده هست. سوم از تعداد دو خودرو در خیابان میتوانید سلیقه عمومی، تو بورس بودن و آینده دو خودرو را حدس بزنید که با توجه به سرمایه گذاری مدیران خودرو روی تیگو۷ بعید هست حالا حالاها از خط تولید خارج شود! در نهایت هر دو خودرو عالی هستند و از کره ای های به مراتب بالاتر هیچی کم ندارند و نشانگر آینده خودروسازی چین هستند
1398/2/6
بررسی خوبی بود ممنون خودرو بانک مشکل ام جی سوارا اینه که میگند Never Chian only English چین نه فقط انگلیس تعصب احساسی یکبار ماشین3 مقایسه بین جک و توسن روکرد وگفت تفاوتی ندارند فقط جک 100میلیون ارزانتره دوستان تیگو7رو حلبی میدونند انتظار مقایسه با لکسوس دارند با این قیمتهای عجیب و غریب انتخابی نمونده هر دو نفروشند من ترجیح میدم دست دوم کره ای ژاپنی یا فرانسوی بگیرم
1398/2/7
واقعا آدم وقتی می بینه چری از مدل فالوین(315)وE5(550) طی کمتر از 10 سال رسیده به مرحله ارائه مدلی در سطح تیگو5 و تیگو7 از این همه همت و غیرت و مدیریت منتهی به این میزان پیشرفت لذت میبره و آرزو میکنه ایکاش بجای ورود محصول نهائی آقایان تصمیم گیر تعدادی مدیر چینی برای سروسامان دادن به وضعیت نابسامان خودروسازی کشور وارد کنند!
1398/2/7
دوست عزیز هر موقع خواستی متعصبانه به قضیه نگاه کنی کامنت الکی نده و مثل کبک سرتو نکن تو برف .. تیگو 7 ذاتا چینی بوده و هست اما ام جی یه کاریزمایی از انگلیس داره و هنوز با اصالت میشناسنش .. از خیلی ماشینای چینی هم بهتر بوده و هست .. من نظرم اینه از فیلمای خودرو بانک بیشتر استفاده کن
1398/2/7
ممنون بابت تهیه این مقایسه ولی واسه یه سایت حرفه ای بهتر نبود زیر کاپوت۲ تا ماشین و تمیز کنید که اینقدر کثیف نباشه
1398/2/7
از لحاظ فنی که تکلیف معلومه اما به لحاظ کیفیت متریال کابین ازآ نجاییکه نسخه فیس لیفت ام جی متاسفانه بدلیل مشکلات مدیا موتور به ایران وارد نشد برگ برنده با چری هست .البته ام جی در نسل جدید خودروهاش بخصوص نسل جدید GS که در بعضی مارکتها به نام HS عرضه شده این نقیصه رو کاملن رفع کرده...در مدل RX5 هم که به تازگی در بازار عرضه شده این موضوع مشهود است
1398/2/8
درود
البته همانطور که از عنوان مقاله پیداست، جدال نابرابر فنی هست.
ام جی دو هزار توربو و چهار چرخ متحرک هست و تیگو، ۱۵۰۰ توربو و تک دف.
فکر میکنم این مقاله بیشتر برای جذب مخاطب و تحریک آنها برای کامنت گذاشتن هست.
من هر دو خودرو رو روندم و هر دو اتومبیل های خوبی هستند.
زمان این حرف ها هم سر اومده که فلان ماشین ساخت کجاست، ماشین خوب، خوبه میخاد هر کشوری ساخته باشه.
از خودرو بانک توقع بیشتری هست که فنی تر بررسی داشته باشه و دنبال مقاله های پوپولیستی نگرده..
ارادت
1398/2/11
ماشین چینی همیشه چینیه خوب و بد هم نداره تکلیفش و جایگاهش همیشه معلومه
1398/2/9
سلام
من هیچ کدام از اینها رو نه داشتم نه میتانم بخرم کلا یه تیبا 2 دارم
پس چرا اصلا بیام بخوانم یا کامنت بزارم . دلیلی نمی بینم
1398/2/10
ممنونم ازین که وقت میذارین و از خودرو ها نقد و بررسی و عکس و فیلم تهیه می کنید. با توجه به اینکه تیگو 7 مهمترین محصول چری هست و خوب روش کار کردن، اما از نظر کیفیتی یه مقداری از ام جی پایین تره به نظرم. اگر بحث سلیقه شخصی باشه من خودم ام جی رو انتخاب می کنم ولی برای خرید روی تیگو 7 حساب باز می کنم چون علاوه بر کیفیت، خدمات پس از فروش و بازار دست دوم واسه من که یک شخص عادی هستم و با پس اندازم قراره یک خودروی خارجی سوار شم، مهمه. ام جی بازار دست دوم خوبی نداره یا بهتره بگم تیگو 7 بازار دست دومش بهتره. روند رشد قیمت تیگو هم بهتره تا ام جی
1398/2/11
کلا چینی ها از نظر قطعه خیلی داغون هستن بی کیفیتم که هستن مخصوصا توربوهاش دیگی هیچی بازار دست دومشم برای همین خرابه مخصوصا mg که کلا منهدم شد در ایران بیچاره خریدارهاش. الان حتی ژاپنی های معروفم در ایران با مشکل برخی قطعات مواجه هستن بقیه که بماند دیگه. ضمنا در رنج قیمتی که گفتید یکه تاز شتاب نیسان جوک اسپورت هست که می تونه حتی در درگ 400 متر x3 x4 جدید یا e250 جدید با توان تقریبی 250 اسب هم بزنه در کنار اینکه بهترین هندلینگ کراس اورها هم داره. فکر کنم کم مصرف ترینشونم هست.
1398/3/1
درسته ام جی شتاب خیلی خوبی دا واز نظر قدرت موتور خیلی از تیگو 7 بهتره . ولی خوب همه چیز که شتاب نیست. اگر کسی شتاب زیاد براش مطرح نباشه تیگو7 از خیلی نظرا مثل کیفیت متریال داخلی و طراحی داخلی و جنس چرم صندلی ها از ام جی سر تره.
1400/4/6
لطفا کسانی که یکبار هم سوار تیگو 7 نشدند نظر های بی خود و بچه گانه ندهند برتری در موتور و هندلینگ و شتاب هم برای gs پس انقدر بحث نکنید با هم دوتا ماشین هستند دیگه