موضوعات داغ

تست و بررسی پژو 205 وارداتی؛ پیرمرد محبوب فرانسوی

22 خرداد 1398
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

سرنوشت صنعت خودرو ایران به نوعی با فرانسوی‌ها عجین شده و از سال‌های دور شاهد مراودات فراوانی میان خودروسازان دولتی و خودروسازان فرانسوی بوده‌ایم. از همین‌رو طی دهه‌های گذشته محصولات باکیفیت و مجبوب فرانسوی به‌صورت گسترده‌ای وارد کشور شد که به دلیل عدم تنوع محصول در بازار، با استقبال بسیار خوبی از سوی مصرف‌کنندگان همراه شد. پژو 205 را می‌توان یکی از همین فرانسوی‌ها دانست که متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب نتوانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شهری را به خود اختصاص دهد. اما با این حال باز هم نسبت به تیراژ نسبتا محدود عرضه، خودرویی موفق در بازار شناخته می‌شود.

با وجود این‌که حدودا 20 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور می‌گذرد، این روزها پژو 205 به خودرویی محبوب در میان علاقه‌مندان به خودرو تبدیل شده است. جالب است بدانید که علاقه‌مندان به این خودرو به دو دسته تقسیم می‌شوند. نخست جوانانی که قصد خرید خودرویی ارزان قیمت را به منظور تقویت و تیونینگ دارند و دوم کسانی که این خودرو را به منظور نگهداری در کلکسیون شخصی به‌عنوان خودرویی مدرن کلاسیک انتخاب می‌کنند. از همین‌رو قصد داریم در این مقاله از خودروبانک به سراغ یکی از بکرترین نمونه‌های موجود در کشور برویم که به دلیل سلامت فنی و ظاهری، از ارزش قابل توجهی برخوردار است.

تاریخچه پژو 205

در سال 1983 خودرویی هاچ‌بک و جوان‌پسند در خط تولید پژو در فرانسه متولد شد و نوید عصری جدید را به صنعت خودروی این کشور داد. گفتنی است تولید و عرضه این خودرو تا سال 1998 با تیپ‌بندی‌های گوناگون ادامه یافت. در آن زمان صنعت خودروی فرانسه محصولات توانمندی نظیر پژو 405 و سیتروئن زانتیا را نیز به بازار جهانی معرفی کرد که تاکنون نیز شاهد تولید و تردد این محصولات در کشورمان هستیم.

پژو 205 به دلیل بهره‌گیری از طیف متنوعی از پیشرانه‌ها توانست توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند و به عنوان خودرویی موفق در همان ابتدای راه شناخته شود. این روند تا جایی ادامه داشت که در سال 1990 نشریات معتبر اروپایی عنوان "خودروی دهه" را به این هاچ‌بک جذاب اختصاص دادند. پژو 205 نه تنها خودرویی موفق در بازار بود، بلکه توانست عناوین متعددی را در مسابقات رالی نیز از آن خود کند.

حضور این خودرو در بازار ایران نیز باز می‌گردد به سال 1374، در آن زمان ایران‌خودرو تصمیم گرفت که با تولید و مونتاژ این خودرو، سهم عمده‌ای از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص دهد. اما این روند تا سال 1377 ادامه یافت و این امر در نهایت محقق نشد. اما جالب است بدانید که طی همان سال‌ها نمونه‌های وارداتی این خودرو به‌صورت محدودی وارد کشور شد که خودروی موردنظر ما نیز جزو آن دسته محسوب می‌شود. در واقع این خودرو مدل 1983 بوده که جزو اولین سری از تولیدات 205 به‌شمار می‌رود و در برخی از قسمت‌ها از جمله طراحی داخل کابین و نوع پیشرانه، تفاوت‌هایی با سایر 205های موجود در بازار دارد.

نگاهی به طراحی ظاهری

پژو 205 را باید به نوعی پدر پژو 206 دانست که پس از پایان تولید در سال 1998، جای خود را به نمونه مدرن و به‌روزتر 206 داد. از همین رو طراحی ظاهری این خودرو را باید اساس و بنیان طراحی پژو 206 دانست. در واقع در آن زمان پژو 205 دارای طراحی نسبتا مدرنی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. نمای جلو این خودرو به دلیل حفظ اصالت، شباهت زیادی با سایر تولیدات پژو دارد. تنها با بزرگ‌تر شدن ابعاد چراغ‌ها و نشان تجاری پژو با ابعاد بزرگ‌تر، ظاهری متفاوت و جذاب برای این خودروی کوچک رقم خورد. اما همچنان طبق روال معمول در آن زمان، شاهد بکارگیری سپرهای پلاستیکی بدون پوشش رنگی هم رنگ بدنه در این خودرو هستیم.

در نمای جانبی نیز با طرحی ساده رو‌به‌رو هستیم که به دور از هرگونه اغراق و مبالغه شکل گرفته است. اما فرم کلی تخم‌مرغی شکل این خودرو باعث شد تا در همان ابتدا نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. پنجره‌های جانبی بزرگ نیز از دیگر ویژگی‌های بارز در طراحی ظاهری این خودرو است که میدان دید مناسبی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده است.

نمای عقب 205 نیز به تبعیت از سایر محصولات پژو در آن زمان، دارای یک پوشش پلاستیکی مشکی رنگ روی در صندوق بوده که مشابه آن را در پژو 405 جی‌ال نیز مشاهده کرده‌ایم. چراغ‌های خطر کوچک به شکل مربع در طرفین بدنه نقش بسته‌اند، هماهنگی قابل قبولی با پوشش پلاستیکی داشته و در کل ظاهری قابل قبول را پدید آورده‌اند. در کل اگر بخواهیم درمورد طراحی ظاهری این خودرو اظهار نظر کنیم، باید بگوییم که 205 در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود در آن زمان چندان ویژگی قابل توجهی نداشت، اما همین طراحی ساده باعث شد که از دید مخاطبان به‌عنوان خودرویی قابل قبول مطرح شود.

کابین ساده و اقتصادی

با ورود به کابین پژو 205 با فضایی نسبتاً بزرگ مواجه خواهید شد که شاید کمی دور از انتظار باشد. اما این جادار بودن تنها به بخش جلوی کابین ختم می‌شود و فضای پا برای سرنشینان عقب چندان زیاد نیست. گویا این مشکل کمبود فضای پا برای سرنشینان عقب از همان گذشته در محصولات فرانسوی رایج بوده است. زیرا در پژو 206 نیز که پس از 205 به بازار معرفی شد هم این مشکل وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد این خودرو از نخستین سری تولیدات پژو 205 بوده که از داشبورد قدیمی و طراحی فضای کابین کلاسیک‌تری برخوردار است. تریم داخلی این خودرو که با رنگ آبی کمرنگ دیزاین شده است، در کنار تودوزی پارچه‌ای که روی رودری‌ها هم نقش بسته است، هماهنگی چشم‌نوازی را بوجود آورده است. طراحی کنسول مرکزی به‌گونه‌ای است که کلید‌های مربوط به فلاشر، گرمکن شیشه عقب، مه‌شکن و فندک، کمی پایین‌تر از دریچه‌های ورودی هوا تعبیه شده‌اند. در قسمت میانی داشبورد نیز سیستم تهویه قرار گرفته است.

اما از ویژگی‌های بارز درون کابین پژو 205 نسل اول، می‌توان به صفحه پشت آمپر اشاره کرد که در مرکز آن نشان‌گر سرعت‌سنج دیده می‌شود و در کنار آن یک ساعت آنالوگ توجه را به خود جلب می‌کند. که این موضوع به عنوان یک آپشن مهم در آن زمان شناخته می‌شد.

مشخصات فنی پیشرانه

کمپانی پژو برای سهم‌خواهی بیشتر مدل 205 از بازار در مقایسه با رقبا، طیف وسیعی از انواع پیشرانه را طی سال‌های عرضه برای این خودرو درنظر گرفته بود. از همین‌رو پژو 205 بسته نوع تیپ‌بندی و کلاس اتاق دارای پیشرانه‌های متفاوتی بود. همچنین به دلیل وجود رقبایی سرسخت در بازار جهانی از جمله فولکس‌واگن گلف و اپل کورسا، می‌بایت پیشرانه‌های قدرتمندتری را برای این خودرو در نظر بگیرد. به همین خاطر نمونه‌های قدرتمندی از جمله GTI برای کاربری‌های شهری روانه بازار شد. از جمله نسخه‌های ویژه جهت شرکت در مسابقات جهانی رالی نیز می‌توان به تیپ T16 اشاره کرد که در آینده با اضافه شدن برخی آپشن‌ها از جمله سیستم دیسک ترمز چهار چرخ، پسوند S در انتهای نام این خودرو قرار داده شد. همچنین یک نمونه بسیار قدرتمند هم که از این خودرو تولید شد که با نام 205 T16 Evo 2 شناخته می‌شود. این خودرو دارای پیشرانه‌ای با قدرت 450 اسب‌بخار بود که برای شتاب صفر تا صد تنها به 3.3 ثانیه زمان نیاز داشت. گفتنی است در این سال‌ها نمونه‌های کروکی این خودرو نیز به کمک پینین‌فارینا طراحی و تولید شد.

اما خودروی مورد نظر ما در این مقاله دارای پیشرانه چهار سیلندر بنزینی 8 سوپاپ SOHC با حجم دقیق 1124 سی‌سی است که توانایی تولید نیرویی معادل 60 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 87.5 نیوتون‌متر در 3800 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولید شده موتور در این خودرو به کمک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گفتنی است شتاب صفر تا صد برای این نسخه 14.6 ثانیه و حداکثر سرعت 164 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تجربه رانندگی

هنگامی که پشت فرمان خودرویی کلاسیک می‌نشینیم، باید کمی سطح توقعات خود را پایین بیاوریم، گرچه در آن زمان صنعت خودرو آن‌قدر خلاق و نوآور بوده که محصولاتی شگفت‌انگیز را روانه بازار کرده است. اما با توجه به تکنولوژی موجود در آن زمان، نمی‌توان انتظار یک‌سری از موارد را از این دسته از خودروها داشت. پژو 205 هم نیز به دلیل گذشت سال‌های متمادی از عرضه‌اش، دیگر به یک خودروی نسبتاً کلاسیک تبدیل شده که نمی‌توان انتظارات چندانی از آن داشت. با این حال با استارت زدن پیشرانه اقدام به رانندگی با این خودروی کوچک و دوست‌داشتنی می‌کنیم.

نکته قابل توجه روشن شدن پیشرانه با تک استارت است که نشان می‌دهد خودرو از لحاظ فنی در سلامت کامل است. پدال کلاچ نه آن‌قدر سفت است که شما را اذیت کند و نه آن‌قدر نرم که از آن شگفت‌زده شوید. با این حال دنده را در حالت یک قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. قدرت موتور نسبت به ابعاد و وزن خودرو جوابگو بوده و شتاب قابل قبولی را به شما ارائه می‌کند. از طرفی ستون‌های نازک و پنجره‌های بزرگ میدان دید کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد که این موضوع تسلط راننده را هنگام مانورهای ناگهانی بالا می‌برد. لازم به ذکر است که چسبندگی پژو 205 به سطح جاده بسیار قابل توجه است و این موضوع شما را ترغیب می‌کند که با اطمینان خاطر با سرعت بیشتر اقدام به پیچیدن کنید. اما از آن‌جایی که این خودرو یکی از نمونه‌های ارزشمند موجود در کشور است، اجرای این حرکات کمی ریسک بوده و از آن صرف نظر می‌کنیم.

اما از نکات منفی قابل توجه در کابین، کیفیت نسبتاً پایین متریال مصرفی است. در واقع جنس نسبتاً نامرغوب داشبورد در این خودرو یکی از نکات منفی است که ممکن است در درازمدت به دلیل عدم رسیدگی مالک دچار ترک خوردگی و شکستگی شود که باید گفت در این خودرو به دلیل مراقبت‌های دائمی مالک این اتفاق رخ نداده است. همچنین عایق‌بندی ضعیف کابین و نازک بودن درهای جانبی باعث می‌شود که صدای موتور و صدای باد در سرعت‌های بالاتر درون کابین نفوذ کند که این موضوع می‌تواند در رانندگی‌های طولانی مدت کمی آزاردهنده باشد. اما در مجموع باید گفت که تجربه رانندگی با این خودرو لذت‌بخش بوده و می‌تواند حداقل نیازهای شما را از یک خودروی قدیمی اما دوست‌داشتنی را برطرف کند.

نتیجه‌گیری کلی

در پایان اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از این خودرو داشته باشیم، باید بگوییم که اگر قصد خرید یک خودروی مدرن کلاسیک را دارید و نمی‌خواهید هزینه نه چندان زیادی را بابت آن پرداخت کنید، پژو 205 گزینه‌ای مناسب بوده که می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، کمبود قطعات یدکی و تزئینی آن در بازار بوده که همین موضوع باعث می‌شود قیمت قطعات آن درصورت موجود بودن بسیار بالا باشد. همچنین همانطور که گفته شد این خودرو از نمونه‌های وارداتی است که تنها به تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است، از همین رو قطعات موتوری و تزئیناتی داخل کابین نیز با نمونه‌های مونتاژ شده توسط ایران‌خودرو متفاوت هست که همین موضوع نگهداری آن را دشوارتر خواهد کرد. همچنین این روزها پیدا کردن یک مدل تمیز از پژو 205 کار ساده ای نیست و معمولاً اکثر نمونه هایی که در ایران پیدا می کنید، بسیار کار کرده و با شرایط نامناسبی نگهداری شده اند لذا احتمالاً با رنج بسیار متفاوتی از قیمت برای این خودرو مواجه خواهید شد.

در پایان از آقای رضا چپرباف مالک محترم خودرو جهت در اختیار قراردادن خودرو به منظور تست و بررسی توسط تیم خودروبانک کمال تشکر و قدردانی را داریم.

41 عکس

نظرات کاربران

41 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/22
به نظر من رقیب این خودرو یعنی رنو 5 چه از نظر کیفیت سواری و چه کیفیت قطعات و موتوری بهتر از پژو 205 هست و چون تعداد خیلی بیشتری هم تولید شده مشکل قطعات نداره
1402/2/3
جرمی کلارکسون تو مستندش این ماشینو یکی از بهترین ماشینا واسه رالی معرفی کرد گفت بهترین هاچپکه رو دستش هنوز نیومده اما رنو پنج ی ماشین مسخره که در برابر پراید که ماشینی حساب نمیشه هیچی نیسته از لحاظ قیمتم پژو ۲۰۵ چند برار رنو ۵ قیمتشه
1402/6/24
یادش بخیر سال 79 من یدونه خریدم که مدلش 75 بود که البته تو سینه ماشین داخل موتور نوشته ساخت 73 و مدل 75 که واقعا باهاش جوونی کردم ... البته مال من مدلش جی ال بود پشتش نوشته بود و حجم موتورش 1500 هستش که بعد از اون همه سال که حتی سال 84 از این پیاده شدم و پدر مرحومم یه ماکسیمای اتومات مدل 82 برام خرید بازم دارمش و تو خونه همون‌جوری مونده و خاک میخوره ...خلاصه طولانی شد شرمنده و خاطراتم زنده شد
1398/3/22
ماشین به این قشنگی رو اینه هاش ضایع کرده بود
1398/3/27
ایینه هاش فابریکه دوست عزیز
1399/11/15
یدونه از آینه هاش به احتمال زیاد شکسته
که با آینه پژو 405 عوض کردن
1398/3/22
خداروشکر که" به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب نتوانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شهری را به خود اختصاص دهد." و الاه کنار 405 با تیراژ چند صد هزاری با قیمت 70 میلیونی در کسری از ثانیه توسط خریداران بیچاره بلیعده میشد و دیگر شاهد 206 نبودیم!
1398/3/22
بهترین هاچبک دنیا حتی بهتر از فولکس واگن گلف در اون دوره با نسخه gti... البته الان پژو اشغال ترین هاچ بک ها رو میسازه.
1399/11/16
جالبه بدونید که پژو 208 که یک خودروی هاچ‌بک هست بهترین خودروی سال 2019 اروپا شد
پس رو هوا حرف نزنید و نظر ندید
1398/3/22
💎💎
1398/3/22
کوچولوی بامزه:))))
سلطان زمان خودش حکومت میکرده هاااا...!!
بنظرم باز از این پراید هچبک نسیما بهتره..
1398/3/22
واقعا جنازش به پراید وتیبا و همه ماشینای ایرانی شرف داره هم ایمنی هم موتور خوب هم آپشن البته با توجه به اینکه ماشین مال50سال پیشه...
1398/3/22
شخمیه
1398/3/22
سلام روز خوش
بنده ی ۲۰۶ مدل ۷۸ دارم ک سالمه البته ن مثل این عروسک از مدیران خوب خودرو بانک میتونم خواهش کنم اگه شماره ای از این دوستمون دارن بهم بدم تا در مورد تهیه برخی قطعاتش سوالاتی بپرسم ممنونم.
1398/3/22
دیگه کار به کجا رسیده !خودرو بانک چه ماشین هایی تست و بررسی میکرد!یادش بخیر. ولی واقعا این میتونه تو 3.3ثانیه به صد برسه؟!
1398/3/22
سلام
اگر ممکنه خودروی benz w124 را هم بررسی کنید... به نظر میاد خودروی خفنی باشه.
1398/3/22
احساس میکنم از پراید اسکی رفتن اینو ساختن.پژو هم خوب بلد بوده کپی کنه
1398/3/22
خیلی ماشینه باحالیه
مرسی که مقالشو منتشر کردین
1398/3/22
يادش به خير 19ساله بودم وقتى تازه 205اومده بود خيلى آرزو داشتم ميتونستم يدونشو بخرم...جوانى کجايي ......
1398/3/23
سال های دهه ۷۰ این خودرو را داشتیم
یک کلام، هرگز لوازم مصرفی و قطعات یدکی آن موجود نبود.
یک مشکل دیگر هم دارد
تقریبا تمامی نمونه های ۲۰۵ موجود در ایران کولر نداشت.
از جمله همین خودرویی که بررسی کردید.
1398/3/23
یه نفر اگه ندونه بررسی چه ماشینیه و از «از طرفی ستون‌های نازک و پنجره‌های بزرگ...» شروع به خوندن این بررسی بکنه، به تعریفاتون از چسبندگی که برسه، فکر می‌کنه یه ماشین ۶۰۰ اسبی رو دارید بررسی می‌کنید.
1398/3/23
سلام چرا این ماشین کهنه و قدیمی رو بررسی کردین دقیقا
1398/3/23
خودروی بسیار عالی ، زیبا ، کم مصرف و بسیار سواری نرمی دارد ، در مورد جادار نبودن صندلیهای ردیف عقب هم که تو متن اشاره شده بود باید گفت که اصولاً خودروها هاچ بک قدیم مثل هاچ بکهای الان نیستن که جادار باشن ، کلا طراحی این خودرو و بسیاری از خودروهای دیگر اون زمان مثل رنو 5 ، فولکس گلف نسل یک ، اپل کورسا ، فولکس بیتل یا مینی برای دو یا سه سرنشین هست نه برای پنج نفر و یه چیز دیگه اینکه اینطور که اینا ریل تنظیم صندلیهای ردیف جلوی این خودرو تا جایی که تونستن دادن عقب ، خب معلومه کسی عقب جا نمیشه ، اگه 405 هم باشه کسی عقبش جا نمیشه ، اگه کمی صندلیهای جلو رو ببرن جلوتر مطمئناً دو نفر به خوبی عقبش جا میشن .
1398/4/3
اره جون عمت بیشتر شبیه الاغ میمونه سواری اینم میری رو دست انداز کلا ماشین داغون میشه
1398/3/23
سلام. اول فکر کردم صرفا برای تنوع این خودرو رو بررسی کردید ولی دیدم آخر مقاله راجع به خریدش هم نوشتید! البته بیراه هم نگفتید ... با این وضع قیمت ها چند وقت دیگه باید دنبال یه ژیان کم کارکرد بی رنگ بگردیم!
1398/3/24
در مورد فابریک نبودن اینه بغل سمت شاگرد چیزی ننوشتین؟؟؟؟ کاملا توی چشم هست مال 405
1398/3/27
دوست عزیز ایینه هاش فابریک هستش این نمونه وارداتی هستش و ایینه هاش مدل های مختلفی بر اساس سفارش کشورها دارد این یک نمونه از انهاس
1398/3/24
بی سلیقگی مالک از تا به تا بودن اینه های جانبی هویدا است
1398/3/27
فابریک این جوریه
1398/3/24
بابا آخه این آشغالا چیه ی ماشین درست و حسابی معرفی کنید
لطفا تویوتا پریوس رو بررسی کنید
1400/3/21
داداش همین اشغال قهرمان ۱۶ دوره ی خاکی بودا با همون ماشین خوبا بوده ۲ سال پیاپی هم قهرمان ی مسابقه بود ک یادم نمیاد
1402/2/15
سلام لطفا دوستان راهنمایی بفرمایید که قطعاتش با چه خودروی دیگه ای مشابهت داره ینی بهم میخورن!
1398/3/26

به جای این بهتر نبود ی بنز w124 برسی میکردین
1398/3/26
حیف تولید نشد فکرکنم صندوقدارش محشر می شد الانم 205i داشتیم حیف
1398/3/29
سلام.ممنون از اینکه در کنار بررسی خودروهای روز دنیا و اطلاع رسانی درباره تکنولوژی های به کار رفته در اونها ، شیرهای پیر رو هم از یاد نمی برید و کلا به مقوله نوستالژی هم می پردازید. برام جای تعجب بود که چرا در بررسی پژو 205 هیچ اشاره ای به پسر خاله هاچبک دوست داشتنی اون یعنی Renault 5 نکردید؟ در حالیکه در پاره ای از موارد خیلی شبیه هستند و میتونست مقاله رو نوستالژیک تر کنه و قدری هم چاشنی مقایسه رو به اون اضافه کنه. ممنون از سایت خوب و پربار شما. راستی یادم رفت : عشق است اون ساعت آنالوگ
1398/6/6
بله این خودرو که سه بار خودروی سال اروپا از نظر مجله های موتور ترند و اتو کار شده بسیار ارزشمند هست و اون دسته از عزیزانی که تجربه رانندگی با اون رو دارن میدونن چه اعجوبه ای هست. نمونه هایی که در ایران هست بسیار کم استهلاک و کم صدا و نرم بوده و جالب هست که با مصرف بنزین بسیار کم با موتور 1400 که از نظر بلوک سیلندر با پژو 206 تیپ یک و دو یکسان بوده در داخل شهر که با وجود کاربراتوری بودن کمتر از هشت لیتر و جاده تا پنج لیتر هم پایین میاد هنوز هم از بسیاری از ماشینهای امروزی کم مصرف تر بوده و با باک بنزین 50 لیتری خود میتونه ها دو هفته شما رو از مراجعه به پمپ بنزین بی نیاز کنه!
شاسی بسیار قوی و داشتن رام فولادی در زیر موتور به هندلینگ اون کمک بزرگی کرده و البته مرکز ثقل بسیار پایین هم بخشی از این تکنیک ساخت تولید میباشد که تا امروز در خودروهای روز همین سیستم شاسی کشی در حال تکرار میباشد.به دوستان نگارنده در مجله خودروبانک پیشنهاد میکنم که نمونه های تیون شده که به صورت استاندارد و با لوازم اصلی مدل GTI 1.9 در کشور جمع آوری شده نیز مراجعه بفرمایید و دلیل شهرت جانی این خودروی ماندگار در تاریخ را به تصویر بکشین. شاد و پیروز باشین
1399/3/11
خداقوت.اگر يكيشو بخوايم از كجا بايد پيگيري كرد؟از سايت ديوار ؟؟ممنون.
1400/8/22
با سلام به دوستداران پژو 205
حدود ده سال هست 205 خریدم، ماشینی فوق العاده کم خرج و بی استهلاک هستش!
یعنی با 1/4 قیمت ماشین های تولید داخل میتونی بیشترین لذت رانندگی رو ازش ببری.
پراید، تیبا و کوئیک که هیچی، حتی از 206 تولید داخل هم سرتر بوده و لازم نیست هر هفته داستان دیاگ و خرابی های دیگه ایی... اونم با این دکان های مثلا مکانیکی داشته باشید!
چقدر از این ماشین فرانسوی راضی ام که پارسال یه مدل 1376 فوق العاده سالم که دیدم، خریداری کردم.
1401/1/29
سلام جناب قطعات این ماشین باید از کجا گیر بیاریم؟
1401/7/19
قطعات پژو 205 رو از کجا میارید؟
1402/3/21
بهترین هاچ لک تو سال ۱۹۸۴ در اروپا بوده