موضوعات داغ

تست و بررسی موتورسیکلت هوندا CB1300 رونوشتی ویژه از یک موشک زمینی

18 تیر 1398

مقدمه:

اگر نیم نگاهی به ذائقه موتورسیکلت سواری در کشورمان بیندازیم می‌بینیم که این داستان به چند قسمت کاملاً مجزا از هم تقسیم شده است. در قبل از انقلاب بازار در دست موتورسیکلت‌های سنگین والبته موتورهای بسیار کم‌حجم گازی بود. این رویه در دهه شصت و هفتاد با موتورهای گازی، پژوها و رکس‌های قدیمی‌تر، موتورسیکلت‌های کم‌حجم دنده‌ای از ساخته‌های سوزوکی، هوندا و یاماها که مینی نام داشتند، براوو های تولید داخل، انواع و اقسام موتورهای روسی وارداتی و تولیدی، ساخته‌های ایران دوچرخ و نیرومحرکه و ... رنگ و بوی بسیار متنوعی به خود گرفت. در همین روزها بود که شروع تولید قارچ گونه انواع و اقسام موتورهای طرح هوندا ( موتورسیکلت‌هایی که فقط در ظاهر شباهت به هوندا CG125 دارند و از بخش‌های فنی چینی و هندی بهره می‌برند) آغاز شد و با طرح‌های اقساطی روزی صد تومن به دست خریداران می‌رسید.

در دهه هشتاد اوج این فروش‌ها بود و در حالی که بازار تشنه موتورسیکلت‌های به روز و اصطلاحاً سنگین بود، با شرایطی خاص پای این موتورها دوباره به کشورمان باز شد. اما در حالی که در ایران با توجه به تولید موتورسیکلت‌های طرح CG همگان هونداهای خیابانی را با نام CG می‌شناسند، در واقع رده‌ای که در این شرکت نه تنها قدمتی بالاتر دارد و بلکه هنوز هم بیانگر موتورسیکلت‌های خیابانی و خاص این اسطوره موتورسیکلت‌سازی، سری CB است.

کلاس هوندا CB:

کلاس هوندا CB تنوع بسیار بالایی دارد و چون یک رده ریشه‌دار در این شرکت است، امروزه موتورسیکلت‌های کلاسیک زیادی از هوندا را در خود جای می‌دهد. اما با توجه به همین گستردگی و قدمت بالای تولیدش، مدل‌های مختلفی از انواع کلاسیک قدیمی تا مدل‌های بدون فلاپ خیابانی موسوم به naked، موتورسیکلت‌های سبک و سنگین در این دسته قرار دارند و حتی امروزه سری موتورسیکلت‌های CBR هوندا که در دسته مدل‌های اسپرت خیابانی قرار دارند نیز، زیرمجموعه این دسته هستند. در حالی که در اکثر شرکت‌های خودروسازی و موتورسیکلت‌سازی، حروف مورد استفاده در نام‌ها دارای معانی خاصی هستند اما دو حرف CB در نام این موتورسیکلت، معنی خاصی ندارند. البته حرف C از اول عبارت Citizen’s Bike اشاره به یک موتور شهری دارد اما حرف B در ادامه نام‌گذاری اولین موتورهای هوندا بعد از سری C و CA است که در ادامه به B رسیده است.

سری CB در دسته موتورهای Naked قرار می‌گیرد که البته گاهی مواقع به این کلاس، استاندارد نیز گفته می‌شود چرا که این سری در واقع ادامه همان موتورسیکلت‌های اولیه هستند. این دسته به معنی عریان و لخت اشاره به موتورسیکلت‌هایی با کمترین میزان فلاپ و قطعات پلاستیکی آیرودینامیک در بدنه دارد که در ظاهر این موتورسیکلت نیز می‌توان آن حالت کلاسیک و فلزی مدل‌های قبلی را به وضوح مشاهده کرد. هرچند برخی از ساخته‌های امروزی این کلاس دارای تجهیزات اندک آیرودینامیکی در ظاهر خود هستند اما همچنان مهم‌ترین مشخصه‌های ظاهری این کلاس، چراغ‌های بزرگی که غالباً گرد هستند با مجموعه آمپر کاملاً نمایان و اگزوزهای مشخص در نمای ظاهری موتورسیکلت است.

علت علاقه ایرانیان به CB:

می‌توان علت علاقه ایرانیان به موتورسیکلت‌های کلاس CB را در ریشه این موتور در کشورمان جستجو کنیم. اولین موتورسیکلت‌های سنگین در ذهن بسیاری از افرادی که در دهه پنجاه و شصت متولد شده‌اند، انواع و اقسام یاماها و سوزوکی‌های 750 و هزار و همین طور هوندا های حجم بالا بوده‌اند که تمام این ساخته‌های ژاپنی در کلاس naked قرار دارند.

اما همه مدل‌هایی که از هوندا در آن دوران در کشورمان حضور داشتند در رده CB بوده‌اند، از سری CB250 twin معروف به تنبل، تا سری 750 و هزار CBK در روزهای انقلاب اسلامی، نمونه‌های پلیسی CBX در دهه هفتاد و هشتاد شمسی و مدل معروف CB-1 که به نوعی در دسترس‌ترین هوندای سنگین در دهه هشتاد شمسی بود، همگی از سری CB هستند. همین علاقه و حضور مقتدرانه باعث شده است که امروزه CB1300 ها نیز در جایگاه خاصی در کشورمان قرار بگیرند و به نوعی حکمران بی چون و چرا و مطلق این کلاس در ایران باشند.

تاریخچه CB1300:

کلاس CB هوندا از سال 1959 و با مدل CB62 متولد شد. موتورسیکلتی که یک پیشرانه دو سیلندر و چهارزمانه به حجم 125 سی سی با 11 اسب بخار قدرت و 9 نیوتن‌متر گشتاور داشت و این خروجی را به وسیله یک گیربکس 4 سرعته و به کمک زنجیر به چرخ عقب می‌رساند. با گذشت سال‌ها و افزایش حجم سیلندرها، حجم پیشرانه CB ها به هزار سی سی رسید تا اینکه هوندا در سال 1996مدلی خاص و در کلاس کروزرها به نام X4 را با 1284 سی سی حجم روانه بازار کرد تا رقیبی برای هارلی دیویدسون‌های اسطوره‌ای باشد. اما هوندا تصمیم گرفت تا این پیشرانه را برای سری CB نیز استفاده کند و به این ترتیب در سی و دومین نمایشگاه موتورسیکلت توکیو، اقدام به رونمایی از CB1300 Super Four کرد و آن را از سال 1998 به دست مشتریانش رساند. هوندا CB1300 در مدل‌ها و نسخه‌های مختلفی با چندین چهره ساخته می‌شود که می‌توان گفت در این میان، مدل‌های CB1300 از بقیه پرطرفدارتر بوده و حتی می‌توان آن را از شناخته شده‌ترین موتورهای این کلاس در دنیا دانست.

نام موتور سیکلتهوندا CB1300 special edition
کلاس موتور سیکلتnaked
مدل ساخت2008 میلادی
حجم پیشرانه / سیکل احتراق1284 سی سی / چهار زمانه
سیستم تزریق / نوع پیشرانهانژکتوری EFI / خطی
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ4 سیلندر / 16 سوپاپ
بیشترین قدرت @ دور موتور114 اسب بخار @ 7500 RPM
بیشترین گشتاور @ دور موتور117 نیوتن متر @  5500 RPM
بیشترین سرعت (کیلومتر در ساعت)231.8
نسبت تراکم9.6 به یک
قطر دهانه سیلندر / کورس پیستون67.2mm/78mm
سیستم انتقال قدرتزنجیری
استاندارد آلایندگییورو 2
شتاب یک چهارم مایل11.1 ثانیه
نوع خنک کاری پیشرانهآب خنک
وزن خالص موتور سیکلت230 کیلوگرم به صورت خشک
مصرف سوخت6.2 لیتر/100 کیلومتر
حجم باک سوخت21 لیتر
ترمز جلو / ابعاد دیسکدیسکی دو صفحه ای/310 میلیمتر
ترمز عقب / ابعاد دیسکدیسکی تک صفحه ای/256 میلیمتر
عملگر ترمز / سیستم کمکیهیدرولیک / ABS
تعداد دنده5 دنده
نوع کلاچچند صفحه ای خیس
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر)2220 / 790 / 1120
فاصله مرکز تا مرکز دوچرخ1550 میلیمتر
ارتفاع زین تا زمین790 میلیمتر
کمترین فاصله تا زمین130 میلیمتر
کمک فنر جلوتلسکوپی
کمک فنر عقبدوگانه قابل تنظیم

تست و بررسی:

نسخه مورد آزمایش یک نمونه CB1300 special edition 2008 است که مهم‌ترین مشخصه ظاهری آن، رنگ قرمز عنابی شاسی و بدنه با ترکیب سفید به همراه خطوط مشکی در قسمت‌هایی مثل باک، زین و درب بغل است. در این مدل ترمز ضد قفل ABS به عنوان یک وسیله ایمنی به صورت استاندارد وجود دارد و پیشرانه نیز رنگ شده و به رنگ طلایی است. پیشرانه CB1300 دارای حجم دقیق 1284 سی سی بوده و طبق سنت همه مدل‌های CB یک پیشرانه خطی است. این موتور به صورت آب خنک است و در هر سیلندر آن چهار سوپاپ قرار دارد که با داشتن ضریب تراکم 9.6 به یک، بیشترین توان و گشتاوری آن به 114 اسب بخار در دور موتور 7500 دور در دقیقه و 117 نیوتن‌متر در دور 5500 rpm می‌رسد. به این ترتیب با در نظر گرفتن وزن خشک موتورسیکلت که برابر با 230 کیلوگرم است، برای هر کیلوگرم از وزن آن در حدود 0.49 اسب بخار قدرت در دسترس است که رقم بسیار خوبی در این رده محسوب می‌شود و به این ترتیب به این موتورسیکلت با کمک گیربکس 5 سرعته و کلاچ چند صفحه‌ای خیس، این امکان را می‌دهد که در مدت 11.1 ثانیه، مسیر یک چهارم مایل را طی کند و در نهایت به بالاترین سرعت 231.8 کیلومتر دست یابد. (کلاچ‌های به دو دسته خشک و خیس یا مرطوب تقسیم می‌شوند که در نوع خیس، صفحات کلاچ درون روغن قرار دارند).

این حقیقت در مورد این موتورسیکلت وجود دارد که هوندا CB1300 در بین برترین‌های این کلاس نیست و حتی نمونه‌های کم‌حجم‌تر CB به نوعی موفق‌تر از برادر بزرگ‌تر هستند. اما چهره ظاهری و طراحی کلاسیک این موتورسیکلت دقیقاً نقطه قوت آن بوده و امتیازی است که دیگر موتورهای این کلاس از آن بی‌بهره هستند و همین عاملی برای محبوب بودن آن است. هوندا CB1300 فقط 5 دنده دارد و این در حالی است که بسیاری از موتورسیکلت‌های قدیمی‌تر حتی از انواع 6 دنده هستند. اما نکته مثبت قضیه همین جاست که چون تعداد دنده‌ها کم است و از طرفی گشتاور پیشرانه بالاست و از همه مهم‌تر بیشینه آن در دور موتور نه چندان بالایی به دست می‌آید، سرعت و شتاب‌گیری در هر دنده بسیار لذت‌بخش بوده و به نوعی در هر دنده می‌توان با آن یک شتاب‌گیری دلچسب را تجربه کرد. هندلینگ این موتورسیکلت به قدری بالاست که می‌توان با آن مانورهایی در حد موتورهای اسپرت نیز تجربه کرد که این عامل به لطف فاصله محوری 1515 میلیمتری آن و البته تقسیم وزن بسیار دقیق این موتورسیکلت به دست آمده است. ترمزها در عقب و جلو هیدرولیکی و مجهز به سیستم ضد قفل هستند که با داشتن دو دیسک 310 میلیمتری در جلو و کالیپر ترمز 4 پیستونه و یک دیسک 256 میلیمتری در عقب، توان توقفی بالایی برای این محصول خوشنام ژاپنی فراهم می‌کنند. مصرف سوخت این پیشرانه در حدود 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای این حجم پیشرانه و این وزن موتور یک عدد قابل قبول خواهد بود. در بیان ویژگی‌های خاص این موتورسیکلت و طراحی دقیق و هوشمندانه آن همین بس است که مدل 2019 از CB1300 هنوز هم با همین چهره و پیشرانه عرضه می‌شود و تغییرات صورت گرفته در آن بسیار جزیی است.

قیمت این موتورسیکلت در بازار آزاد با توجه به شرایط مختلف و وضعیت سند کاملاً متفاوت است اما اگر از نظر وضعیت سند بدون مشکل باشد، حدود 300 میلیون تومان قیمت خرید این هوندا است.

در انتها جا دارد از آقای فرهاد اسدی مالک این هوندا و همچنین آقای محمد سلیمی و یاسر سجادی جهت هماهنگی این تست از خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

35 عکس

نظرات کاربران

49 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/18
Man Ashegha motor sanghin 1300Hastam kash to iran ejazaya savar shodan hamchin motorhai ro midadan ke Mishod savar shod va gheymatash ham Arzon bood va hama mitonastan savar shan
1398/4/20
بلانسبت شما هنوز بعضی جنبه ندارند با ۱۲۵ ایرانی به شکار عابران پیاده می روند و در خط ویژه خود زنی می کنند تا فرهنگ موتورسواری بالا نرود وضع همین است ۵۵۰۰۰ هزار فوتی راکب موتورسیکلت باعث سختگیری بیشتر می شود
1398/4/18
این تست بود حالا یا معرفی خوب نبود فقط گفتید مشخصات رو همین
1398/4/18
درمورد 1300سی سی هندا واقعا سخته که بشه نظر داد.
چون هم خطرش بیشتر از 1000سی سی هستش.
و نئع کنترلش هم سختره.
و وزن سنگینیش هم یکم زیاده.
و یکم صدای کم اگزوزش هم کاهی ادمو دچار خطر مندازه
1398/4/19
ممنون از تیم خودرو بانک که بررسی موتورسیکلت را نیز در برنامه گذاشته .البته این بیشتر معرفی بود تا بررسی ولی برای شروع کار خیلی خوبه . لطفا بنلی دو سیلندر را نیز تست نمایید .
1398/4/19
بسیار عالی بود ممنون از شما
1398/4/19
من اینو داشتم اسقاط امارات یادم نیست چه مدلی چهار تا کاربرات داشت بهش میگفتن شهری .خیلی گنده بود.سه تا اگزوز هاشو مشکی کردم که گیر ندن .
میتونم بگم صفر تا 200 10 ثاینه نمیشد. عالی بود عالی.
خیلی بد استارت میخورد
رفیقمو گرفتن موتورش را بهش ندادن .منم از ترس ردش کردم 7 میلیون.
1398/4/19
سلام یادتون باشه که سوزوکی GSX1400که تا سال 2007بیشترتولید نشد،از لحاظ قدرت،شتاب،هندلینگ،زیبایی،وزن کمتر،اپشن بیشتر،هوندا CBرو پشت سر گذاشت،بدون شک اگر سوزوکی بخواد همچین موتوری دراین کلاس بسازه هوندا خیلی عقب میفته.
1398/9/5
سوزوکی بیکینگ هم دیدیم ۲۰۱۵ هم زد به پای cb نرسید
1398/12/16
قطعا ۱۳۰۰ خیلی خوش دست تر از ۱۴۰۰
1398/4/19
سلام
بررسی خوبی بود. اما اصلا تستی در کار نبود. لا اقل چهار کلام از حس موتورسواری و شتاب و ترمز می نوشتید
1398/4/24
ممنون از خودروبانک که بررسی موتور سیکلت ها نیز می پردازد......خسته نباشید.بررسی مفید بود
1398/6/30
بابت توضیحات ممنون زحمت بکشید بعضی از مدلهارو هم قیمت بدید.از قیمتها بی خبرم
1398/12/9
هوندا عشق منه دم همتون گرم با این اطلاعات دقیق واقعا ترکوندین عشق فقط فقط هوندا CB1300
1399/2/23
اون پارچه ی سبزی که روی فرمون بسته شده نابودم کرد
1399/6/16
چطور بنلی 250 شتابش ده ثانیه است ولی این موتور با این حجم سیلندر و قدرت 11 ثانیه؟
1399/8/2
حاجی مستی ؟ شتاب صفر تا صد و یک چهارم مایل نمیدونی چیه ؟
1399/9/26
من ک این موتور دارم راضی هستم و تاحالا چندین موتور سنگین داشته ام ک این بهترین ان بوده است
1400/2/12
سلام من نیاز دارم که سال ساخت موتورهای سنگین را از ظاهر موتورها استخراج کنم . مثلا هوندا cb1300 2015 چه مشخصه ای دارد که تولیدی سالهای دیگر ندارد . اگر میشود برای شماره تلفن 09122634950 شماره ای ارسال فرمایید تا بتوانم با ایشان صحبت کرده و راهنمایی بگیرم
1400/2/16
شتید باورتون نشه تنها آرزوی ک دارم یه سی بی ۱۳۰۰ داشته باشم بقران این تنها ارزومه . دعا کنید بش برسم . زندگیم حرام شده بی موتور
1400/9/14
منم آرزوم همینه ایشالله هرکی هر ارزوی داره براورده بشه
1400/2/20
من دنبال خرید یک سی بی هستم. ۲۰۰۸در حد نو بمن‌پیشنهاد شده ۴۰۰ میلیون با سند دالاهو. قیمت بالا نیست؟
1400/3/8
سلام
ممنون از تصاویر خواهشی داشتم از1300 نکات فنی و سرویس هایش و نحوه بازکردن باک صندلی سرریز روغن ظرفیت فیلترروغن وگیچ و ظرفیت آب ونحوه بازکردن درب رادیاتور و منبع آب و در حد معمول که یک موتور سوار بایستی بداند توضیحاتی ارائه بدهید تشکر
1400/5/24
سلام داش من که هرجورنگاه کردم چه توعکس چه ازنزدیک درب اب رادیاتی ندیدموپیدانکردم شما بگین ژاپن با این همه تکنولوژی ودانش درب اب رادیاتشوکجا گزاشته🙂
1400/7/5
سلام من یه سوال برام پیش اومده که cb1300 از چه سالی و تا چه سالی پنج دنده بودع
تو مشخصات فنی که شما گذاشتین فقط مدل ۲۰۰۸ نوشته من متوجه نمیشم فقط همین مدل پنج دنده است تا مدل عای دیگه ام هستند؟؟؟اگه امکانش هست بیشتر برام توضیح بدید
1400/7/16
۱۳۰۰ ۲۰۰۳ به بالا ۵ دنده بودند؟

1400/8/10
من خودم سوزوکی جی تی دارم می‌خوام عوض کنم نمی‌دونم سی بی بخرم یا کوزاکی نینجا
1400/10/27
تعداد این مدال در ایران رو خواست
1400/11/20
با سلام خدمت شما دوست عزیز سوال بنده اینکه چطور میشه یک موتور مثلcb1300 فقط 115اسب بخار قدرت داشته باشه
اما یاماها r6 600 سی سی 130 اسب بخار قدرت داره
1402/2/28
سلام داداش اون r6 که شما میگی ریس هست و موتور کلاس ریس کلا قدرت و شتاب و سرعتش بیشتر از موتور های کلاس استریت و می‌کند و... هستش
1400/11/22
زین موتور سی بی ۱۳۰۰ چطوری باز میشه؟قفل مکانیکیش کجاش قرار گرفته تا بشه زیرشو دید؟
1402/7/7
سلام خدمت دوستداران موتور سنگین بخصوص cb1300 من تجربه کمی از مشخصات فنی این موتور و سواریش رو دارم تقریباً ۷ سال هست که سوار میشم که خدمت دوستان به اشتراک می‌زارم
نکته اول اینکه اولین چیزی که توجه آدم رو به خودش جلب می‌کنه شتاب وحشتناک این موتور هست که دنده یک پر گاز اگه بدید در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رسید که گازش ته نداره و هر چی گاز بدید کم نمیاره و بعد از دنده ۲ و ۳ ناباورانه ۲۰۰ کیلومتر پر میشه البته به شرطی که درست روی موتور بشینی و فرمون رو محکم بگیری وگرنه موتور از دستت خارج میشه یا موتور تک چرخ میزنی و احتمال از پشت برگشتن هست . این موتور و همچنین موتورهای سنگین بسیار به روغن حساسن و این موتور ۴ لیتر روغن ۱۰ -۴۰ اتوماتیک با کیفیت sm و بالاتر نیاز داره و هر ۴۰۰۰ باید تعویض شود به همراه فیلتر ضمن اینکه موتور سرد را به هیچ عنوان نباید مورد فشار قرار داد چون فشار روغن بالایی دارد و احتمال آسیب به موتور زیاده و یا باعث ترکیدن فیلتر روغن میشه و حتما قبل از موتور بازی با شتاب بالا موتور باید گرم باشه . قدرت شتاب گیری و ترمز خوبی داره البته به شرطی که از لاستیک اروپایی با برند خوب استفاده کنید و لاستیک‌ها ی چینی و متفرقه حتما شما رو به بهشت زهرا خدای نکرده نزدیک می‌کنه . محل آب رادیاتور این موتور سیکلت زیر باک هست و برای اضافه کردن ضد یخ باید باک رو باز کرد که بسیار ساده هم باز میشه و ضد یخ میتونید بریزید و حتما هم ضد یخ بریزید چون آب معمولی سریع تبدیل به جرم و زنگ آب میشه و قدرت چرخش آب پایین و اولین آسیبش سوپاپ زدن یا یاتاقان زدن رو دستتون میمونه با هزینه بسیار بالا که الان سوپاپ خالی دود یا بنزین اونم استوکش ۶ میلیون هست و هزینه تعمیرش بماند ... سواری موتور و هندلینگش خیلی خوبه و وقتی سوار بشید از هر چی موتور سبک هست بدون میاد. شاید تعجب کنید ولی کلا این موتور چیز پیچیده برای فنی ندارد البته به جز گیربکس و با موتور های سبک فرقی ندارد فقط یه عده سود جو الکی قیمت فضایی میگیرند مثلاً موتور هوندا ۱۲۵ تعداد ۴ تا صفحه غوطه ور در روغن داره ولی این موتور ۸ تا صفحه میخوره و یکم فنی و دست به آچار باشید خودتون هم میتونید تعویض کنید یا ترمز و کلاچ روغنی هست بجای سیمی و شمع موتورش ۴ تا NGK سایز ۱۸ میخواد که اگه ایریدیوم اصلی باشه که تقریبا ۱ میلیون قیمتشه شتاب این موتور رو زیادتر می‌کنه . باد لاستیک باید بین ۳۰ تا ۳۲ باشه تا فرمون نکشه ولی لاستیکی رو همینجوری نمیشه با تالیور تعویض کرد و حتما باید با دستگاه خارج بشه چون گوشت لاستیک زیاده و قدرت تحمل لاستیک از لاستیک ماشین هم بالاتر هست . زین موتور با همون سوییچ از سمت چپ دمی عقب موتور کنار راهنما عقب هست باز میشه . موتور دارای انژکتور هست و یه کامپیوتر داره که زیر زین روی باتری قرار داره و شرکت به طور تنظیم کارخانه روی ۲۴۰ کیلومتر سنسور بسته میشه و نمیاره بیشتر گاز بدید که بعضی از افراد هستند که میتونن با حذف سنسور از روی کیلومتر یا تنظیم ای سی یو سرعت موتور رو بالا تر ببرند . امیدوارم مفید واقع شده باشه
1401/1/15
چطور چراغ جلو CB1300 خاموش میشه
1401/3/8
باسلام خدمت دوست داران cb1300 کسایی که قصد خریدش رو دارن یه اطلاعات کوچیک که دارم در اختیارشان بزارم این موتور مدل کاربراتور دارن از 98تا 2000به اصطلاح میگن موتور مشکی از سال 2000تا 2002میشه موتور سفید که اینم کاربراتور هستش ولز لحاظ قطعات یه مقداری نزدیک میشه به مدلهای انژکتور حالا از لحاظ سواری مدلهای کاربراتور فرقی ندارن حالا مدل 2003 که اولین مدل انژکتور میشه این مدل رینگ‌ها مشکی راهنما به رنگ زرد می باشد 2004 فقط رینگهاش طلایی می باشد 2005 راهنما دودی شده تا مدل 2006 مثل هم هستن از 2006 به بعد یه مقدار کیفیت فرق کرده یه مقدار باک کوچیکتر کیلومترش با کیفیت پایینتری هستش که احساس می‌کنی جنسش چینی هستش حالا چند تا سوال که دوستان کردن .درب رادیاتور زیر باک هست البته مخزن انبساط زیر بغل بند سمت راست هست میتونیین از اونجا آب و فول کنین چراغ موتور مدام روشنه به محض استارت خلاصه اگه کسی سوالی داشت در خدمتم
1401/3/20
داداش حالا بنظر شما کاربراتش بهتره یا انژکتور؟فدات
1402/4/28
سلام
عرض ادب
من مدل ۲۰۰۲ دارم فن نمیزنه حتی شمع آب هم عوض کردم ولی حل نشد در صورت امکان راهنمایی بفرمایید
1402/10/10
تعویض دند شون یک دند به سمت پاین 4تا بالاست
1401/7/9
زنده باد سی بی ار اونم رپسول هزار
عشق مشکی نارنجی
1401/8/28
سلام دوستان وقتتون بخیر ببخشید وزن انجین سی بی 1300 یا 100 چند کیلو هست ممنون میشم راهنمایی کنید
1401/9/14
دیسک ترمز جلو هوندا cb1300 مدل ۲۰۰۷ چه قیمتی هست ؟
1402/1/11
حجم روغن موتورو تو توضیحات نگفتید
1402/2/2
سلام کسی می‌دونه مدل 2009شوتی میشه کرد یا ن
1402/3/5
عکسا باز نمیشه
1402/5/14
سلام یه سوالی از سی بی سوارا داشتم دنده سی بی رو باید رو بع بالا عوض کنی یا پایین بزنی بره دنده بعدی
1402/10/11
سلام
دنده اول مثل 125 میمونه باید بزنی پایین ولی پنج تا دنده دیگش رو باید از زیر دنده رو به بالا بزنی
1402/6/3
سلام . از اینکه سی بی موتور خاصی هستش . هیچ شکی نیست . ولی ما ایرانی هستیم و باید فقط بررسی کنیم و اجازه سوار شدنش رو نداشته باشیم . فقط نمیدونم چرا ی قانون واسه سوارشدن موتور سنگین نمیزارن تو ایران . همه باید یواشکی و با دلشوره سوار بشن . همونجور که ب ماشین سنگین گواهینامه پایه یک در نظر گرفته شده . میتونن واسه موتور سنگین هم گواهی نامه مهارت بزارن .
1402/6/7
باسلام خدمت عشق بازان
داداشا آخرین مدل کاربرات چنده یعنی تا کعی تولید شدش کاربرات؟
ساله؟
1402/6/27
این موتور 1300 سی سی فقط 230 کیلومتر سرعت خیلی کمه
فقط کاوازاکی نینجا zx25r چهارسیلندر پلاک قانونی
1402/10/21
سلام خدمت اساتید محترم سی بی ۱۳۰۰تا چه مدل اگزوز سوتی داره