موضوعات داغ

تست و بررسی ام جی RX5 در تهران؛ خوش کیفیت بدشانس در بازار

8 مرداد 1398

مقدمه

باز هم به سراغ برند پر حاشیه ام جی آمدیم. خودورسازی که از زمان عرضه اولین مدل در کشور، همواره مخالفان و موافقان سرسختی داشته و متاسفانه بسیاری افراد با دید غیرکارشناسی و فقط از روی نام کشور انگلستان و چین آن را قضاوت کرده‌اند! اما دعوا سر هر چه که بود در نهایت به سود طرفداران ام جی پیش رفت و ویژگی‌های فنی مناسب اکثر نمایندگان این خودروساز، باعث شد که ماشین‌بازهای واقعی رفته‌رفته دیدگاه متفاوتی به محصولات سایک موتور پیدا کنند و حتی افراد عادی هم این کمپانی را یک تافته جدابافته از سرزمین اژدها بدانند. اما چه سود که این موفقیت دوامی نداشت و عرضه نامنظم و دست به دست شدن این برند میان واردکنندگان و تولیدکنندگان مختلف وطنی، باعث سردرگمی مشتریان گردید و حالا ماحصل این وضعیت به بازار دست دوم نه‌چندان مناسب ماشین های ام جی در کشورمان منتهی شده است.

در واقع بسیاری از مشتریان، حتی برای خرید پرتیراژ ترین محصولات این کمپانی هم دچار شک و تردید می‌شوند و مدام از وضعیت شرایط خدماتی و دسترسی به قطعات یدکی سوال می‌کنند. در نهایت هم که تحریم‌های یک جانبه تیر خلاص آخر را زد تا خودمان را برای خداحافظی کامل با بچه‌های گاراژ موریس آماده کنیم. اما در میان تمام این خبرهای منفی، ناگهان حضور کراس‌اووری بنام ام جی RX5 در برخی از نمایشگاه‌ها و آگهی‌های فروش خبرساز شد. گویا بذر به ظاهر نابود شده ام جی در اوج خشکسالی، آسفالت خیابان را شکافته و سر از زمین برآورده است! در واقع به نظر می‌رسید که "شرکت خودروسازی فردا" توانسته سریال بدشانسی‌های MG در کشورمان را خاتمه دهد. اما حیف و صد حیف که این جرقه امید ما هم مثل گذشته در نطفه خفه شد چراکه طبق اخبار رسیده عرضه RX5 قبل از اینکه به تولید انبوه برسد، متوقف گشته و عرضه آن به تولید چند دستگاه محدود شده است. در هر صورت در این برهوت عرضه ماشین‌های جدید، به سراغ این شاسی‌بلند ام جی آمدیم تا ببینیم "شرکت خودروسازی فردا" چه سورپرایزی برایمان تدارک دیده. یا بهتر است بگوییم چه سورپرایزی را از دست داده‌ایم! لطفاً این بار هم با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

ام جی RX5 ماشین خوش‌قیافه‌ای است اما از دید برخی، جسارت سایر مدل‌های ام جی را ندارد. در واقع می‌توان گفت که این ماشین برخلاف اکثر برادرانش مقداری از جاذبه‌های اسپرت و جوان‌پسندانه را کاهش داده تا به وقار و متانت خود اضافه کند. خوب حاصل کار هم هرچند اندکی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد، اما زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در واقع سادگی‌های ام جی RX5 از یک منطق اصولی پیروی می‌کنند و به همین دلیل فرم کلی بدنه از جذابیت کافی برخوردار است.

ضمناً دقت به ریزه‌کاری‌هایی مثل ایجاد هماهنگی میان اجزا، گرافیک زیبای داخل چراغ‌ها و خطوط محو اما تاثیرگذار بدنه باعث شده که ظاهر ماشین به هیچ عنوان خسته‌کننده نباشد. البته ام جی RX5 از آن دسته ماشین‌هایی نیست که در خیابان سرها را به سمت خودش برگرداند و با توجه به رده قیمتی و وجود بسیاری از رقبای چینی و حتی دست دوم‌های کره‌ای و ژاپنی، کار سختی برای جلب توجه در پیش دارد. اما در هر صورت می‌بایست نمره قبولی را به طراحی بدنه ام جی RX5 بدهیم و این ماشین را در دسته کراس‌اوورهای جذاب و با ابهت بازار دسته‌بندی کنیم.

طراحی داخلی

اکثر ماشین‌های ام جی که تاکنون بررسی کرده‌ام از نظر طراحی داخلی و بخصوص کیفیت متریال کابین با حالت ایده‌آل فاصله زیادی داشتند. در واقع می‌توان گفت که کابین محصولات ام جی معمولاً در قیاس با سایر ویژگی‌های ماشین در سطح پایین‌تری قرار می‌گرفت؛ اما خوشبختانه در مورد ام جی RX5 یا بهتر بگوییم نسل جدید همه مدل‌های ام جی، این نقص برطرف شده و حالا با یک کابین شیک و با کیفیت طرف هستیم. ضمناً حالت کلاسیک داشبورد و خطوط مستحکم داخلی ضمن هماهنگی با فرم بیرونی بدنه، حس قدرت و اطمینان را به بیننده منتقل می‌کنند که بخصوص برای این سگمنت نکته مثبتی به حساب می‌آید.

البته کابین ام جی RX5 همچنان زیباترین و مدرن‌ترین گزینه موجود در این رده نیست و برخلاف مدل ام جی GS حس و حال اسپرت و مسابقه‌ای چندانی هم ندارد اما با این حال با کیفت بسیار بهتر از گذشته و چیدمان اصولی و ارگونومیک، می‌تواند نظر اکثر دوست‌داران خودروهای شاسی‌بلند خانوادگی را به خود جلب نماید. ضمناً ام جی در خصوص فضاسازی ام جی RX5 هم موفق عمل کرده و جای پا و سر تمامی سرنشینان در کنار محفظه صندوق برای استفاده‌های خانوادگی مناسب می‌باشد.

یکی از نکات ضعف ام جی GS در کابین استفاده از پلاستیک خشک حتی در قسمت‌های جلویی داشبورد بود که بعد از مدتی کوتاه، حس کهنگی را برای سرنشینان القاء می‌کرد اما سایک از این مشکل به خوبی درس گرفته و حال کابین ام جی RX5 نه تنها از پلاستیک بسیار باکیفیت و نرم استفاده شده، بلکه قسمت جلویی آن با چرم قرمز نیز تزئین شده که بر زیبایی کل کابین افزوده است و باید به کیفیت متریال داخل کابین ام جی RX5 نمره خوبی بدهیم. البته این دو رنگ بودن داشبورد تنها در بعضی از مدل‌های فول این خودرو است و بعضی دیگر از مدل‌های فول هم این آپشن را ندارند.

امکانات رفاهی و ایمنی

نمونه‌های RX5 عرضه شده به بازار از نظر امکانات، کامل‌ترین گزینه در این رده قیمتی محسوب نمی‌شوند اما با داشتن امکاناتی مثل سقف پانوراما با سانروف برقی، چراغ‌های زنون با سیستم تطبیق‌پذیر، چراغ‌های روشنایی در روز، صندلی‌های جلو برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه استارت/استاپ، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی مرکزی، درب صندوق برقی، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک، چراغ‌ها و برف پاک کن هوشمند، قفل دیفرانسیل الکتریکی، 6 عدد کیسه هوا، ترمزهای مجهز به سیستم ABS و EBD ، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در شیب و ... می‌توانند شما را راضی نگاه دارند. البته نبود برف پاک‌کن هوشمند در این خودرو نیز نکات عجیب برای یک کراس‌اوور نیم میلیاردی است! ضمناً ام جی RX5 موفق شده هر 5 ستاره ایمنی موسسه تست تصادف چین یا همان C-NCAP را بدست آورد تا در این پارامتر نیز نگرانی چندانی نداشته باشیم.

اگر خاطرتان باشد در نمایشگاه خودرو تهران در سال 95، این خودرو نیز در غرفه سایک وجود داشت. در وسط داشبورد آن مدل، یک صفحه نمایش بزرگ عمودی بود که در مدل‌های عرضه شده به کشور اصلاً این مدل صفحه نمایش وجود ندارد. نمونه‌ای که ما تست کردیم و در تصاویر مشاهده می‌کنید، کامل‌ترین نمونه موجود است (یک نسخه کم‌آپشن‌تر هم در بازار وجود دارد) و همانطورکه می‌بینید در وسط داشبورد، خبری از صفحه نمایش بزرگ و عمودی نیست.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

شاید ام جی RX5 زیباترین ظاهر و شیک‌ترین کابین را بین رقبا نداشته باشد و از نظر امکانات هم نتواند عنوان فول آپشن‌ترین گزینه بازار را یدک بکشد، اما وقتی بحث قوای فنی و توانایی‌های حرکتی به میان آید، تمامی رقبای قیمتی مجبورند در برابر این فرزند ام جی سکوت اختیار کنند. اینجا زیر کاپوت یک پیشرانه 2 لیتری داریم که در واقع همان انجین مدل GS می‌باشد و با کمک سلاح توربو قادر است حدود 220 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را برای شلیک کردن آماده نماید. البته ام جی RX5 با وزن حدودی 1.65 تن، کراس‌اوور سبک وزنی محسوب نمی‌شود اما با توجه به ساختار دو دیفرانسیل و ابعاد بدنه باید گفت که نسبت قدرت و گشتاور به وزن اتومبیل همچنان عالی است و در نتیجه بعید می‌دانم که در بخش تست عملی با مشکل کندی ناشی از وزن بالا مواجه شویم. بخصوص که وظیفه انتقال قدرت هم به عهده یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه می‌باشد و نیرو به صورت هوشمند بین تمامی چرخ‌ها توزیع می‌گردد. پس تا اینجا و حداقل روی کاغذ امید زیادی به توانایی‌های حرکتی ام جی RX5 داریم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این چینی پرادعا در بخش عملی هم می‌تواند انتظاراتمان را برآورده کند یا خیر.

پیشرانه4سیلندر توربو
حجم موتور2لیتر
گیربکس6سرعته اتوماتیک دو کلاچه
حداکثر قدرت220اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور350نیوتن متر در 2500 دور بر دقیقه
شتاب 0 تا 1008.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبیحدود 8.5 لیتر در یکصد کیلومتر
وزنحدود 1.65 تن
تجربه رانندگی

بالاخره پشت فرمان نشسته و با روشن کردن پیشرانه آماده تست عملی می‌شویم. همانطورکه می‌دانید ام جی RX5 از پلتفرم مشترکی با ام جی GS استفاده می‌کند و در نتیجه از بسیاری جهات شرایط مشابهی با برادرش دارد. اما با این حال از نظر کیفیت متریال داخلی، دید به اطراف و ارگونومی کلی نسبت به ام جی GS پیشرفت مناسبی داشته است. فرمانش به نرمی زیر دست می‌چرخد با افزایش سرعت به دقت و سنگینی خود اضافه می‌کند. به طور کلی حس و حال فرمان ام جی RX5 از اکثر کراس‌اوورهای چینی که تاکنون تجربه کرده‌ام بهتر به نظرم آمد و این قضیه در کنار پایداری مناسب ناشی از مهندسی مطلوب شاسی و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند، این محصول را به یکی از کراس‌های خوش دست بازار تبدیل کرده است. البته در هنگام عبور از پیچ‌های تند میزان حرکات عرضی ماشین مقداری بیش از انتظار بود اما حتی این قضیه هم به ناپایداری اتومبیل منتهی نمی‌گردد. خبر خوب دیگر اینکه اگر به دنبال یک سواری راحت و خانوادگی باشید، RX5 شما را ناامید نخواهد کرد. در واقع ام جی برای دست‌یابی به هندلینگ مناسب، کیفیت سواری را فدا نکرده و توازن مناسبی میان ویژگی‌های اسپرت و خانوادگی در ام جیRX5 برقرار است.

خوب سری هم به پدال گاز بزنیم. یکی از مشکلات من با ماشین‌های توربوئی که موتور کوچکی دارند این است که توانایی‌های حرکتی و واکنش‌های پدال گاز اینجور ماشین‌ها به شدت به حضور پرخوران وابسته است و در آغاز حرکت با لگ محسوسی و آزاردهنده‌ای مواجه هستند. اما حجم موتور RX5 حدود 2 لیتر می‌باشد و در نتیجه حتی قبل از فول بوست شدن توربو هم قدرت کافی برای حرکت را در اختیار دارد. در ام جی GS لگ توربو به شدت احساس می‌شد و از زمان فشردن پدال گاز تا ورود سیستم پرخوران و احساس نتیجه آن و فرو رفتن در صندلی، زمان قابل توجهی نیاز بود. مشکلی که اگرچه کمی بهتر شده، اما کماکان در ام جی RX5 نیز دیده می‌شود. طوریکه اگر قصد سبقت گرفتن دارید، به محض فشردن پدال گاز خودرو از جا کنده نمی‌شود و زمانی برای ورود توربو به مدار نیاز است. اما نکته مثبت اینجاست که زمانی که توربو وارد مدار می‌شود، دیگر با یک پیشرانه دو لیتری و تزریق توربو مواجه هستید که شما را از بابت شتاب کاملاً راضی می‌کند. البته در این بین نباید از عملکرد مناسب جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه ماشین هم غافل شد چرا که با تعویض‌های سریع و دقیق و ضرائب مناسب، از هدر رفتن قدرت موتور جلوگیری می‌کند و راندمان کلی را در سطح بالایی نگاه می‌دارد. در واقع می‌توان گفت هندلینگ، شتاب‌گیری و لذت رانندگی ام جی RX5 تقریباً همانند ام جی GS است.

ضمناً با توجه به وجود سیستم دو دیفرانسیل و امکان تقسیم نیرو بصورت الکترونیکی میان چرخ‌ها می‌توان برای خاکی کردن چرخ‌ها در مسیرهای خارج جاده‌ای سبک هم روی این کراس‌اوور ام جی حساب باز کرد.

تا یادم نرفته این را هم بگویم که ترمزهای ماشین هم رفتار مطمئنی از خود نشان می‌دهند و مشکلی در این خصوص احساس نشد. فکر می‌کنم تنها چیزی که ماند بحث عایق‌بندی و میزان صدای ورودی است که در این مورد هم اوضاع هر چند هنوز به حالت ایده‌آل نرسیده اما نسبت به GS بهبود یافته و حالا شاهد کابین ساکت‌تری هستیم.

قیمت و شرایط بازار ام جی RX5

ام جی RX5 خودرو خوش‌تیپی است و با کابین جادار و باکیفیت، سواری خوب و کیفیت مناسب می‌تواند نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. از نظر امکانات و ایمنی هم اوضاعش قابل قبول است. اما صد حیف که این همه ویژگی مثبت با چند نکته منفی بسیار مهم خدشه‌دار شده‌اند. اول اینکه قیمت بالای این محصول به دلیل عرضه بسیار کم، ام جی RX5 را وادار به رقابت با برندهای معروف‌تر بازار خواهد کرد و با وجود اینکه برند MG از تمامی چینی‌های بازار خوشنام‌تر است، اما باز هم به این راحتی‌ها نمی‌تواند با نمونه‌های دست‌دوم کره‌ای و ژاپنی بازار رقابت کند. نکته مهم‌تر اینکه تیراژ بسیار پایین و توقف عرضه این محصول در کشور، ریسک خرید ام جی RX5 را افزایش داده، بخصوص که سابقه خدمات‌دهی به سایر محصولات ام جی در کشورمان حتی در زمان قبل از تحریم‌ها نیز تعریف چندانی نداشته و حالا در شرایط کنونی قطعاً بدتر از گذشته خواهد شد.

بخصوص که ام جی RX5 یک ماشین ساده مثل تویوتا کرولا نیست و با توجه به پیچیدگی‌های فنی گیربکس دو کلاچه و سیستم پرخوران توربو و مواردی از این دست، نگهداری بهتری از مالکش طلب می‌کند. پس بطور خلاصه می‌توان گفت که ام جی RX5 به خودی خود اتومبیل کامل و مناسبی است و برای بازار ایران، یک کراس‌اوور عالی محسوب می‌شود. ام جی RX5 از نظر فنی همان ام جی GS است و از نظر طراحی و کیفیت کابین بسیار تغییر کرده و چهره بسیار خوب و طراحی از نقاط مثبت و در مقابل، لگ توربو و خدمات پس از فروش ضعیف از نقاط منفی آن است. اگر شرایط بازار بصورتی بود که شاهد عرضه مناسب و پرتیراژ این خودرو بودیم، قطعاً می‌توانست معادلاتی را در بازار به هم بزند.

در انتها جا دارد از آقای محمدرضا اژدری جهت در اختیار قرار دادن خودرو و وقت خود برای تهیه این گزارش از خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

44 عکس

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/8
دلیل اینکه چهره rx5 قدری کلاسیک تر هست بر میگرده به سیایت سایک که خودروهای اسپورت تحت تیم طراحی MG و خورروهای با رویکرد کلاسیک تحت طراحی تیم ROEWE انجام میشود و ازآنجاییکه این خودرو اساسا rowew rx5 هست بنبابرین چهره کلاسیک تر نسبت به GS دارد
1398/5/8
کدوم بهتره ؟ byd s7 یا rx5 ؟
1398/5/9
قطعا MG Rx5
1398/5/9
امیر خان .اگه از لحاظ فضای کابین و امکانات بخوای byd ولی ازلحاظ شتاب و هندلینگ MG بهتره .نه اینکه byd s7 شتاب خوبی نداشته باشه.ولی اگه صبر کنی byd تانگ از همه ی این ها سرتره
1398/5/9
معلومه ام جی ام جی ظاهر بهتر و قدرت بیشتر و حجم موتور کمتر دو دیفرانسیل امکانات بیشتر و اینکه کیفیت ام جی خیلی بیشتره
1398/5/11
اگر فضای داخلی و نرمی و راحتی و امکانات برات مهمه بی وای دی چون بر اساس شاسی لکسوس ساخته شده ولی اگه ذات اسپرت و طراحی مدرن تر اولویت داره ام جی.
1399/2/1
واقعا بر چه اساسی دارید byd با ارایکس ۵ مقایسه میکنید هر چه فکر می‌کنم نمی‌دونم چه جوابی بدهم تنها یک چیز که چهار چرخ ار ایکس پنج کل byd ارزش داره
1400/5/1
آقای رضایی متاسفانه شما دارید از سر تعصب نظر میدید و هیچ اطلاعاتی ندارید
اول اینکه به نظرم طراحی بی وای دی اس سون چه در بیرون و چه در داخل زیباتر و جذاب تره چون من عاشق طراحی های عضلانی و ماشینایی با هیکل داشتم
دوم اینکه کاملا این دو ماشین هم حجم هستن و دو لیتر حجم دارن
سوم امکانات بی وای دی اس سون با اختلاف بسیار زیادی بالاتر از ام جی آر ایکس فایوه
و چهارم تو بحث کیفی هم ام جی هیچ برتری که نداره هیچ تو بحث کیفیت بی وای دی هم میتونه بهتر عمل کنه و پلت فرمش که مال لکسوس آر ایکسه دلیل محکمیه بر سرتر بودنش نسبت به ام جی
ضمنا سواری خیلی نرمتر و راحت تری هم داره
برند بی وای دی هم بین چینیا بسیار با اعتبار و ارزشمنده و اینم برگ برندس
1398/5/8
نسبت به رقبای چینی مثل تیگو خیلی بهتره رقیب اصلیش اسپرتیج قدیمیه
1398/5/8
تنها ماشین چینی که خارح از ایران دیدم ام جی بوده. حتی ظاهرش معلومه چقدر با بقیه برندای چینی فاصله داره
1398/5/8
ماشین فوق العاده ایه چ ظاهری چ فنی چ کیفیت امیدوارم بای بتونه ب صورت گسترده وارد بشه و قیمتشم متعادل تر باشه اما ی نکته دیدم ک خواستم بگم جلوش انگار کپی از هوندا crv و عقبش ی کپی از محصولات شاسی بلند بنزه مانند gle. gls و......
1398/5/9
به تازگی مدل بروز شده این خودرو به نام rowew rx5 max در بازار چین عرضه شده که بسیار جذاب و تحسین برانگیز تر از نسخه فعلی هست
1398/5/9
ام جی یعنی اسطوره
ماشینی که تو قسمت های مختلف نمایش تکنولوژی و مهندسی هست، هندلینگ شتاب مانور نرمی و....
حتی برندی که کپی ام جی هست مثل ساییک رووی
1398/5/10
سلام واقعا برای خودرو بانک متاسفم که مردم رو ترغیب به خرید خودرویی میکنه که دیگه قرار نیست قطعاتش وارد بشه ، چون قراره با شرکت ایرانی قراردادشا لغو کنه تازه ، این ام جی ۳۶۰ که قرار بود توی خود ایران تولید بشه هم ، تولیدش به مشکل خورده ، حالا اومدا یکی خرید و خدای نکرده تصادف کرد قطعات و لوازمشا از کجا تامین کنه واقعا شماها کم دارین....
1398/5/15
دوست عزیز قبل هر سخنی یکم فکر کنین این خودرو 500 میلیونه و وارداتین اکثرشون و مانند سایر خودرو های وارداتی قطعاتشون از دوبی وارد میشه کسی پول داشته باشه ک قطعا داره چون 500 تومن پول ماشین داده قطعا وسیله های ماشین ب راحتی براش گیر میاد ب راحتی و ب مشکلی بر نمیخوره و گزینه خیلی خوبیه تو این رنج در ضمن قطعات موتوری 80 تا 90 درصد شبیه ام جی gs هس پس قطعات وجود داره
1398/7/15
سلام به همه عزیزان
بنده قصد خرید یک کراس اور را دارم
اما بین mg rx5 و تویوتا Rav4 مدل 2013 شک دارم
از یک طرف عاشق شتاب و آپشن هستم و از طرفی هم عاشق کیفیت
بازار فروش و قطعات هم خیلی برام مهم نیست چون با یک نمایندگی توی ابوظبی هماهنگ کردن که تمام قطعاتش رو دارن
از طرفی ماشین دوم هست که اگه خدایی نکرده به خاطر قطعه چند روز بخوابه خللی توی کارام بوجود نمیاد
حالا یه راهنمایی میخواستم ممنون میشم راهنمایی کنید فقط خواهش میکنم نگید تویوتا فلان و بعمان
من میخوام یه ماشینی باشه که ازش لذت ببرم نه صرفا به دلیل برند
فقط میترسم به دلیل بنزین بی کیفیت ایران توربو ماشین از دست بره یا درست کار نکنه
و توی نرم بودن تویوتا Rav 4 شک دارم
ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید
تشکر
1398/9/25
با سلام من مدته ۲ ماهه rx5صفر خریدم ماشینه قبلیم تویوتا بوده من به ماشینم بنزینه سوپر زدن تا حالا البته ۲۰۰۰ کار کرده واقعا عالیه ،از نظره شتابو سرعت که در حده ماشینه ۶ سیلندره واز نظره بی صدایی عالی وامکانات خوب اگر شما بتونی با موتوره توربو شارژ کنار بیای ،ماشینه انگلیسی خریدی با پوله یه ماشینه معمولیه کرهای ،که البته سنتافه به دوده ماشینتم نمیرسه
1398/10/15
هموطنان عزیز من بیش از پنج ساله ام جی جی اس دارم .با سرعت ۱۴۰ کیلومتر به عقب یک تریلر زدم شاید ده معلق زدم شاید اگر هر ماشین دیگری بود جسد منو از طریق آزمایش دی ان ای تشخیص میدادن .ولی یک قطره خون از دماغ من نیومد با حالی شاسی و موتور و گیربکس و جلوبتدی سالم هست ولی کل اتاق و داشبورد باید عوض بشه .الان نهایت صد میلیون ازم نمیخرن چون هزینه تعنیرش حدود دویست میلیون هست و درست بشه هیچ کس نمیخرش.
ار ایکس پنج ماشین خوبی هست ولی اگر کوچکترین تصادف یا خرابی ماشین کمتر از چهار ماه خواب نداره و با بنزین ایران باید مداوم واشر سرسیلندر عوض کنی .ولی ماشین خیلی خیلی خیلی خوبی هست .پس نتیجه ام چی برای کسانی خوب هست که بخواهند ماشین ایمن سوار بشن و به هیچ وجه فکر ضرر مالی افت قیمت نکنن و کسی داخل دبی برای تامین قطعه داشته باشند.