موضوعات داغ

چری آریزو 6 در برابر کیا اپتیما دست دوم؛ شجاعت در برابر اصالت

25 مرداد 1398
عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده

مقایسه خودروهای نو و دست دوم، شاید در دنیای امروزی کار چندان اصولی‌ای نباشد، همینطور احتمالاً اکثر عاشقان خودروهای کره‌ای و دوستداران خودروهای چینی نیز معتقدند که نباید خودروهای ساخت این دو کشور را به دلیل اختلاف قیمت با یکدگیر قیاس کرد، اما حالا که شرایط بازار کشورمان به هیچ عنوان عادی نیست، طبیعتاً مقایسه‌ها نیز از اصول خود خارج می‌شوند و از این رو در مقطعی هستیم که اتفاقاً مقایسه یک خودرو چینی نو با یک خودرو کره‌ای دست دوم، توجیه‌پذیرتر از همیشه به نظر می‌رسد.

بنابراین بر گروه تست خودرو بانک خرده نگیرید، که متناسب با وضعیت غم‌انگیز بازار، دست به چنین آزمایشی زده است. بلکه با ما همراه باشید تا ببینیم چینی‌ها بالاخره توانسته‌اند تا محصولی در خور مقایسه با خودروهای نسل قبل کره‌ای تحویل مشتریان دهند یا خیر؟

طراحی ظاهری

کیا اپتیما بی‌نقص است و در درست بودن این جمله کوچک‌ترین شکی نیست. طراحی این خودرو به قدری خوب از کار در آمد که پیتر شرایر مدیر طراحی خلاق آلمانی کیاموتورز تصمیم گرفت تا در نسل بعدی نیز همین الگوی طراحی را تا حد امکان حفظ کند و در کمال تعجب باید گفت که نتیجه حتی نسبت به مدل اولیه (خودرو مورد آزمایش) بدتر شد. بنابراین باید قبول کرد که این نسل از کیا اپتیما به شکل استثنائی خوب و بی‌نظیر از آب در آمده و از الگویی پیروی می‌کند که حتی خالقان آن هم قادر به تکرارش نیستند.

در مقابل اما طراحی ظاهری آریزو 6 بسیار مُد روز به نظر می‌رسد و مطابق با سایر خودروهای جدید بازار جهانی با جلو پنجره‌ای عظیم و قطعاتی حجیم، اصلاحاً به صورت تهاجمی شکل گرفته است. این سبک در طراحی گرچه کاملاً جدیدتر از تیپ منحصر به فرد اپتیما به نظر می‌رسد اما به عقیده طراحان صنعتی، معمولاً طراحی‌های مُد گرایانه به سرعت فرسوده شده و از دایره توجه مشتریان خارج می‌شوند. از این رو باید گفت که در بلندمدت بی هیچ بحثی، اپتیما برنده میدان است و حتی ممکن در روزهایی نه‌چندان دور، با دیدن یک اپتیما تمیز و سالم، به یاد دوران جوانی بیافتیم.

در واقع می‌توان تلاش طراحان چری برای خلق یک محصول به روز را شجاعانه توصیف کرد، به صورتیکه اختلاف سطح طراحی این خودرو با دیگر محصولات این برند کاملاً مشهود است و باید گفت چری آریزو 6 به اندازه‌ای خوب است که نمی‌توان در نگاه اول از آن ایرادی گرفت اما تفاوتی در نگاه طراحی این دو خودرو وجود دارد و فعلاً باید گفت که اپتیما، خودرویی ماندگار شده و حال آریزو 6 نیز با یک طراحی جسورانه سعی دارد تا این راه را بپیماید و چری خودرویی را طراحی کرده تا در عین سادگی در قسمت‌هایی نظر نمای عقب، جسارت و خشونت را در طراحی جلو این خودرو نمایان کند.

فضای کابین و آپشن‌ها

درست در لحظه باز کردن درب و وارد شدن به کابین، ماجرا به کلی عوض می‌شود. در مقابل کابین یکسره مشکی رنگ و قدیمی شده اپتیما، کابین خوش رنگ و لعاب چری با صفحات نمایشگر بزرگ و تریم داخلی دو رنگ، کاملاً جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند دل هر خریداری را ببرد. براساس یک نظرسنجی که چند سال قبل انجام شده بود، کیفیت و جنس ادوات استفاده شده در کابین خودروها از مهمترین شاخصه مشتریان برای انتخاب یک محصول است. به عبارت دیگر با کمی واقع‌بینی می‌توان گفت که تقریباً تمام زمان موثر تعامل افراد با وسیله نقلیه، در درون خودرو اتفاق می‌افتد و از همین رو نیز کیفیت و طراحی فضای داخلی از اهمیت ویژه‌ای برای مشتریان برخوردار است.

طبیعتاً با بهبود تکنولوژی، افزایش آپشن‌ها و توسعه روش‌های ساخت، کابین خودروها حتی بیش از سطح بدنه دستخوش تغییر و تحول شده و حالا حتی 5 سال تفاوت تکنولوژی به وضوح بین کابین دو خودرو حاضر در این آزمایش هویداست.

هرچند باید قبول کرد که کابین کیا اپتیما نیز از اصول علم ارگونومیک چیزی کم ندارد و به خوبی نیاز سرنشینان را پاسخ می‌دهد، اما در عین حال کاملاً قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد که در طراحی خاص چری آریزو 6 بتواند در نگاه اول، دل عده بیشتری از خریداران را بدست آورد.

این درحالیست که از نظر آپشن‌های رفاهی نیز برتری جزئی از آن چری آریزو 6 است، اما کیا اپتیما نیز در نسخه‌های فول آپشن به تجهیزات رفاهی کاملی مجهز است و به راحتی میدان را به رقیب چینی خود واگذار نمی‌کند، شاید تنها نقطه قوت اساسی چری، وجود دوربین 360 درجه باشد که البته نسل قبل کیا اپتیما به شکل فابریک از چنین آپشنی بی‌بهره است. در مقابل چری نیز یک نقطه ضعف اساسی را تقدیم به منتقدان خود کرده است و تصمیم گرفته تا چنین سدان نیمه لوکسی را بدون صندلی‌های برقی روانه بازار ایران کند، مشکلی که به خصوص در مقایسه با سایر خودروهای هم سگمنت موجود در بازار بسیار جدی به نظر می‌رسد.

همچنین باید گفت که فضای کابین کیا اپتیما اندکی بزرگ‌تر است و این مسئله به خصوص برای سرنشینان عقب محسوس به نظر می‌رسد. بنابراین اگر قد بلند هستید یا استفاده مسافرتی زیادی از خودرو خود دارید، کیا اپتیما می‌تواند خودرو بزرگ‌تر و کارآمدتری تلقی شود.

مشخصات فنی

مشخصات فنی مهم‌ترین وجه تمایز دو خودرو حاضر در این آزمایش است. جایی که کیا اپتیما از یک پیشرانه 2.4 لیتری بسیار شناخته شده با ساختاری قدیمی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیرو می‌گیرد، چری آریزو 6 به موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT مجهز است و قدرت تولیدی کیا اپتما 177 اسب بخاری در حدود 30 اسب بخار بیشتر از قدرت تولیدی چری آریزو 6 (147 اسب بخار) است و از گیربکس متداول‌تری هم بهره می‌برد

شاید از نظر شتاب و کشش چری بتواند تا حدی هیجان انگیز ظاهر شود و همانطورکه در تست و بررسی این خودرو به صورت ویدیو نیز آن را تست کردیم، چری آریزو 6 به خودروی سریعی است، اما مسلماً از حیث دسترسی به قطعات یدکی و دوام و قابلیت اطمینان، کیا به لطف استفاده از موتور تنفس طبیعی و تعداد بسیار بیشتر در بازار، برتری نسبی به آریزو 6 دارد.

از نظر هندلینگ و مشخصات سیستم فنربندی برتری نسبتاً از آن کیا اپتیماست که از ساختار مولتی‌لینک برای محور عقب بهره می‌برد، اما روش چری برای مدیریت تنش‌های وارده به چرخ‌های عقب آریزو 6، استفاده از تعلیق نیمه‌مستقل بوده است که نسبت به سیستم مولتی‌لینک کمی قدیمی‌تر است. در عوض ایمنی هر دو خودرو در سطح یکسانی قرار دارد و می‌تواند تا حد زیادی خیال سرنشینان را راحت نماید، کیسه‌های هوای چندگانه، سیستم کنترل پایداری ESP و پشت سرگذاشتن تست‌های تصادف استاندارد باعث شده تا چری نیز در زمینه ایمنی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

خودروچری آریزو 6کیا اپتیما
حجم موتور1498 سی سی2359 سی سی
نوع موتورتوربوشارژرتنفس طبیعی
قدرت147 اسب بخار177 اسب بخار
گشتاور200 نیوتن متر231 نیوتن متر
گیربکسCVT6 دنده تیپ ترونیک
شتاب صفر تا صد9.2 ثانیه9.5 ثانیه
حجم باک55 لیتر70 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5 پلاسیورو 5
مصرف سوخت6.2 لیتر در هر صد کیلومتر7.9 لیتر در هر صد کیلومتر

تجربه رانندگی

خودروهای کره‌ای ساخت کیا و هیوندای، سال‌ها است که متهم به ارائه حداقل‌های رانندگی با حداقل احساس ممکن هستند. ارتباط ضعیف فرمان و جاده، احساس گنگ از عملکرد سیستم تعلیق که معمولاً در حد وسط بین نرمی و شکی تنظیم می‌شود و عملکرد اقتصادی گیربکس که هیچ‌گاه پیشرانه را تحت فشار قرار نمی‌دهد، همگی باعث می‌شود که چیزی به نام لذت رانندگی کاهش یابد، اما در شرایط فعلی بازار ایران، تنها چیزی که برای اکثر مشتریان اهمیتی ندارد، مقولاتی نظیر لذت رانندگی یا شتاب و کشش و هندلینگ است، بنابراین باید گفت که علیرغم تمام این موارد، کیا اپتیما می‌تواند رضایت شما را به عنوان یک خودرو خانوادگی تامین کند، هرچند که فنربندی این خودرو در مواجهه با انبوهی از معضلات فراگیر در خیابان‌های ایران، اندکی خشک و خشن احساس می‌شود و این مورد ظاهراً در نسل دوم این خودرو اصلاح شده است.

در مورد چری آریزو 6 هم تا حدی همین وضعیت حاکم است و سیستم فنربندی نمی‌تواند رفاهی در حد و اندازه یک سدان خانوادگی لوکس را ارائه دهد، این درحالیست که هماهنگی موتور و گیربکس نسبت به محصولات قدیمی مدیران خودرو و چری بسیار بهبود یافته و حالا حتی گیربکس CVT می‌تواند در ظاهر، رفتاری نزدیک به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی را از خود نشان دهد. پیشرانه نیز علیرغم ارائه قدرت و شتاب قابل قبول، با اندکی تاخیر ناشی از لگ توربو مواجه است که البته در رانندگی روزمره چندان آزاردهنده احساس نمی‌شود و در حقیقت باید گفت عملکرد این خودرو در شتاب‌گیری‌ها راضی‌کننده است.

قیمت و شرایط بازار

به طور کلی می‌توان گفت که هر دو خودرو در زمینه ارائه یک عملکرد مناسب برای استفاده‌های خانوادگی در شهر و جاده، نمره قبولی می‌گیرند اما در عین حال هیچ یک، سرنشینان خود را شگفت‌زده نمی‌کنند.

شاید خرید کیا اپتیما کارکرده در نسخه های تمیز و بدون مشکل فنی، هیچگاه شما را پشیمان نکند و خودرویی نقد دارید که در هر زمان می توانید به راحتی آن را به پول تبدیل کنید. همچنین عملکرد آن در طول این چند سال اثبات شده است و خیال صاحب خود را بابت تامین و نگهداری راحت می کند. اما در همین رنج قیمت شاید آریزو 6 نیز برای کسانیکه قصد دارند یک سدان بزرگ خانوادگی داشته باشند و از خرید خودروی کارکرده دوری می کنند گزینه مناسبی باشد هر چند باید به شرایط فروش این خودرو در بازار دست دوم نیز واقف باشند. در آخر شاید بتوان در این رنج قیمت توصیه کنیم که نیم‌نگاهی به خودروهایی چون مزدا 3 و یا کیا سراتو و هیوندای النترا نیز داشته باشید که اگرچه در یک سگمنت پایین‌تر و خودروهای کوچک‌تری هستند، اما گزینههایی امن و اثبات شده در بازار هستند. در پایان، از آقایان از امید پورباقری و عرفان حمیدی که در تهیه این گزارش با ما همکاری کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

77 عکس

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/25
تنها تو ایرانه که چری با کیا مقایسه میشه خدایا مرسی
1400/2/2
آقای ف
صندلی برقیش کو؟😂
1398/5/25
خودروبانک جان دیگه رد دادیاااااااا!

همینطوری پیش بری سال دیگه تراکتورو با بوگاتی مقایسه کنی.🤣🤣🤣
1398/12/23
الان منظورت این بود که اوپتیما با بوگاتی مساویه؟!!! آخه چرا این همه بیخود حرف میزنیم؟ شما میدونی شتاب چیه یا سرعت چیه ؟شما میدونی درگ ریس چیه ؟درسته قسمت بالایی داره اما واقعا به نظرم تا 330میلیون ارزش داره چون شتابش 9 ثانیه هست و مدل پرو اون که ما فعلا نداریم شتابش 7.7 ثانیه هست بعد تو بهش میگی تراکتور آقای تراکتور!!!! بیاین بس کنیم دیگه.این اوپتیما شتابش 10 هست و حداکثر سرعتش هم کمتره .برید ویدیو های درگ اریزو 6با مزدا 3 و الانترا رو نگاه کنید.چه خوب چه بد چری دیگه با مدل هایی مثل این و تیگو 7 و 8 و4 و... یه برند جهانی شده و ما هنوز تو سال 2000 موندیم که میگفتیم کره ای ها و فرانسوی ها تموم ماشین های دنیا هستن.این دیدگاه های فسیل شده رو کنار بزارید و قبول کنید که دنیا داره از خودروسازی چین مخصوصا چری و جیلی و چانگان میترسه .
1399/3/9
آقای محمد خان اولین که اون ترکتورو با ماشین خودت مقایسه کن دومن همه توی این سایت مثل اینکه طرفدار کیا بودن سومین که این ماشین توی چین ۵ تا آپشن مثل آیینه الکترو کرومیک ؛صندلی برقی ؛ سنسور نقاط کور ؛ سنسور مانع شیشه ؛ سنسور همرنگ بدنه
چهارمن که اصلا خودرویی مثل آریزو ۶ نباید با خودرو هایی مثل اپتیما مقایسه بشه چون واقعاً افت داره آریزو ۶ همجوره از هر لحاظ سر تره ببین فقط یه چیز بهت بگم
اکثر مردم ایران توی مغرشون پرشده از کیا و هیوندا و نیسان و تویوتا
کره و ژاپن همینجوری ۲۰ سال از چینی ها عقبند
ببین ایرانی ها یه عادت دارن اینه که چششون به عقلشونه و دنبال اینم که آقا من اگه الآن از این محلمون رد بشم مثلاً اگه سوار اپتیما باشم چی میگن میکنم خوبه چی ماشینی اما اگه سوار آریزو ۶ باشی میگن این چیه چینیه
باز پیش خودشون نمیگن که اگه چین نبود ایران و کل جهان الآن فلج بود و اینو مطمئن باش که تا چند سال دیگه چینی ها آدم هم می‌سازند بله همینجوری توی سایت بلغور نکن
1399/3/14
به نظر من آریزو 6 خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلیییییییییییی از ماشین های کره ای و ژاپنی بالاتره آریزو 6 دارای فناوری های روز دنیا هست از قبیل دوربین 360 درجه و آیینه الکتروکرومیک و سنسور نقاط کور و صندلی برقی و سنسور همرنگ بدنه و سنسور مانع شیشه و غیره
1398/5/25
بنده بدون اینکه شکی به خودم راه بدم اپتیما رو انتخاب میکنم،حتی اگر ماشین صفر هم بخوام سراتو و النترا و اکسنت رو ترجیح میدم به این ماشین چینی که با موتور توربوش تو شرایط بنزین و روغن ایران قطعا تو دردسر میندازم،قطعاتشم به هیچ وجه تامین نمیشه از طرف شرکت واردکنندش،شرکت واردکنندش فقط بلده ماشین وارد کنه اما قطعات رو کاملا به خدا میسپاره،در ضمن خواهشا اطلاع رسانی کنید که قیمت واقعی این چینی چقدره تا مردم بفهمن که شرکت وارد کننده خودشو زرنگ فرض کرده و چقدر زیاد روی قیمت این ماشین کشیده تا هم سود زیادی بکنه و هم این ماشین رو رقیب اپتیما و سراتو و النترا نشون بده.خوهشا اینارو بگید تا شرکت واردکننده فک نکنه خیلی زرنگه و مارو احمق فرض نکنه.
1398/12/12
قبول دارم شرکت مدیران خودرو قیمت رو زیادی داره بالا میکشه بیشتر هدف این شرکت فروش اقساطی خودرو هست برای این که مشتری فکر نکنه به خاطر قسطی شدن خودرو رو گرون تر به او میدن اومده قیمتو کلا گرون میکنه بعد درباره خدمات پس از فروش این شرکت خدمات بسیار خوبی رو میده با ۵سال گارانتی وقتی اطلاع نداری بیخود مردمو گمراه نکن داری کلی یه چیز میگی
1398/5/25
خودرو بانک بهتر نبود اگه اپتیما رو با کمری یا سونتا مقایسه می کردی یا حداقل آریزو6 رو با مزدا3 مقایسه می کردی (هر چند قابل مقایسه نیستند)
1398/5/25
مقایسه خوبی بود
خسته نباشید به تیم خودرو بانک
یک انتقاد اینکه موتور ماشین بسیار کثیفه . قبل تست یه آب بش میزدید بهتر بود . وجه جالبی نداشت
1398/5/26
شما به جای اینکه بگی این دو تا ماشین قابل مقایسه نیستند می گی موتورش کثیفه؟؟؟
1398/5/25
جفتشون عالین اما وجود صندلی دستی رو ماشین 370 میلیونی فاجعس ی جورایی.....و سیستم تعلیق و فنربندی بسیار جدید تری باید چری استفاده میکرد. اما من ب شخصه اریزو 6 صفر ترجیح میدم
1398/11/23
تو نسخه 2020 برقی شده
1398/5/25
این دیگه چه مقایسه ای بود!!!
صحبتی از رانندگی با هر دو خودرو نشده بود و خیلی از موارد دیگه
1398/5/25
به نظر من اپتیما از هر نظری سر تره
از نظر آپشنی هم با اینکه تولید چند سال قبل تره با داشتن سقف پانارومیک و یکی از مهم ترین چیز ها که همون سیستم صوتی پریمیوم اینفینیتی و برای خیلی ها مهمه (و شما اشاره ای نکردید) از چری جلو تره
1398/5/25
یا نویسندتون نمیدونه کلاس بندی بدنه خودروها چیه یا خودشو زده به ندونستن چون اریزو ۶ دقیقا در کلاس خودروهایی مثل سراتو الانترا کرولا قرار میگیره اما ایشون در کمال خونسردی اخر مقاله اعلام کرده که نخیر کلاسش فرق داره و با اپتیما که یه سدان کلاس d هست یکیه تقریبا
1398/5/25
دشبورد آریزو تلفیقی از رنو و آئودیه خخخ
چری باید با لیفان و چانگان مقایسه بشه نه یه برند جهانی مثل کیا
1398/5/25
بجرات میشه گفت محصولات چری رو تا اینده ن چندان دور باید با خودرو های روز اروپا مقایسه کرد
دمشون گرم با این سرعت پیشرفت
1398/5/25
چه مقایسه ی مسخره ای. آخه کی کره ای رو با چینی مقایسه میکنه . معلومه اپتیما بهتره . مثل مقایسه ماشین با گاریه
1399/10/30
از بس پراید سوار شدی با لوگوی کیا انس گرفتی . جمع کن این حرفا رو. چین قطب اقتصاد دنیاس. واسه چین هیچ چیز غیر ممکن نیست. آریزو ۶ تو کل اروپا گسترش یافته. برو یوتیوب سرچ کن Arrizo gx ببین چیا میاد.اون گاری هم پراید خودته🤭🤭
1398/5/25
هرکس شک کنه تو خرید اپتیما باید یه راست بره پیش مشاوره
1398/5/25
باسلام
به نظر من کیا اپتیما گزینه عاقلانه تری هست اما کابین آریزو6 حس بهتری رو به سرنشینان میده.
1398/5/25
جسارت بهتر بود با جای شجاعت
1398/5/25
خودروبانک عزیز هر طور نگاه کنین بهتر بود چری رو با کیا سراتو مقایسه می کردین چون این اپتیما به غیر از قیمتش هیچ شباهت دیگ ای به چری نداره.
شخصا بین این دو ماشین اپتیما رو انتخاب می کنم چون 5 ساله که سوناتا دارم و واقعا راضی کننده است
1398/5/26
کی فکرش رو میکرد ده سال بعد از معرفی ام.وی.ام 530 کمپانی چری به جایی برسه که رسما رقیب کره ایها بشه و نشون بده آمادگی و پتانسیل این رو داره که بزودی ناخنکی به سهم بازار کره ایها بزنه؟!؟ این میشه نتیجه وجود حاکمیتی که اقتصاد رو از سیاستش جدا میکنه و صدالبته حضور ملتی که بجای غرغر و دست روی دست گذاشتن اهل عمل و اقدام اند
1398/5/26
خدایی با این سطح از کلاس سایت و مقایسه های گذشته ،
چطوری آریزو6 با اپتیما دارید مقایسه میکنید!
1398/5/26
جون مادرتون قبل عکاسی ماشینارو کارواش ببرید
1398/5/26
ماشین چینی اصلا با ماشینای کره ای و اروپایی قابل مقایسه نیست! من آریزو ۵ دارم و آریزو ۶ خیلی اط ضعف های آریزو ۵ را ارث برده.
تنظیم صندلی دستیه
تهویه اتوماتیک نداره
دما سنج داخل و بیرون نداره
فلاپ آفتابگیر آینه نداره
چراغ پروژکتور (مه شکن) نداره
آینه جمع شونده برقی نداره
چراغ توی داشبرد نداره
و ...
1398/5/26
ماشین کره ای اصلا با ماشین ژاپنی قابل مقایسه نیست چه برسه با اروپایی
مقایسه با آریزو درسته البته مقابسه سراتو و النترا با آریزو بهتر بود که هردو عین هم هستند
البته احتمالا کیفیت کره ای بهتر از چینی باشه شایدم برعکس باشه باید تو زمان دید
1398/5/26
من باشما کاملا موافقم
وقتی ماشینی که آینه جمع شونده برقی نداره چطور با ماشین اپتیما با اصالت مقایسش میکنید؟!!
این چری آریزو۶ در حد مقاسه با برلیانسh320 و جک j5.
بجای شجاعت باید بنویسید پررویی و جسارت!!
1398/11/23
خیلی از اینایی که گفتید رو آریزو 6 داره
1399/1/3
دوست عزیز قبل از اینکه نظر بدی اقلا یه مطالعه داشته باش ، بیشتر از 5 دقیقه وقتتو نمیگیره
1398/5/26
سلام به همه
همین قدر که پلیس لندن ، از کیا اپتیما استفاده میکنه نشون دهنده اینه که اصلا دو برند قابل مقایسه نیستند ......
1398/5/26
اصلا خرید اپتیما 2010 رو باز به چری آریزو 6 ترجیح میدم چه برسه به 2013 , واقعا یکی از بدترن مقایسه های تاریخ خودروبانک بود و خیلی معلوم بود که یه جوری مقاله رو نوشتین که شرکت مدیران خودرو ازتون ناراحت نشن و تبلیغات بهتون بدن , لطفا نظر شیر کنید که متهم نشید
1398/5/27
شماهایی که دارین ماشینای چینیو میکوبین همونایی هستین که ۱۰ سال پیش کره ای هارو میکوبیدین حالا ببینین چین به کجا رسیده!!!
1398/5/27
چین به هیچ جایی نرسیده . هنوزم همون لگن ساز متقلب کپی کار هستش که ماشین های بی کیفیت و بی هویت و بی اصالتش در هیچ جای دنیا خریداری ندارن به جز ایران و برای امثال شما که از ماشین هیچی سر در نمیارید. ماشین های کره ای اگر می بینیم به این جا رسیدن چون الگو و سرلوحه شون رضایت مندی مشتریه نه کپی و دزدی و افزایش فروش
1398/5/29
برندهایی مثل بی وای دی و جیلی در اروپا و آمریکا فروش دارن و در همون چین که تمام برندهای کره ای و ژاپنی و اروپایی هم هستن فروش خوبی دارن.
محسن عزیز، متعصب نباش
1398/6/2
آقای عزیز آره من متعصبم وقتی می بینم ماشین چینی رو خود چینی ها سوار نمیشن و هیچ جای دنیا وقتی ماشین های معتبر و باکیفیت وجود داره ، اصلا به ماشین بی کیفیت چینی نگاه هم نمی کنند و وقتی سوار ماشین چینی شدم صدای اتاق و داشبوردش عین تراکتور می اومد و وقتی دیدم پراید از تیگو 5 نرمتر بود که عین درشکه ترک آسفالت رو حس میکردم و وقتی دیدم یک هموطن از فروش لیفان 25 میلیون ضرر کرد و وقتی دیدم یک قطعه آشغال ماشین چینی رو خدا تومن تو بازار به مردم میندازن بعد از هزار منت و مشکل و ... آره من متعصب شدم اون روز و تصمیم گرفتم که هر چی ماشین چینی رو لگن خطاب کنم با شعار اینکه وقتی میشه با پول معین یک ماشین معتبر باکیفیت سوار شد ، هیچوقت به لگن چینی حتی فکر هم نباید کرد. امثال شما برید با همون درشکه ها خوش باشید به همون خیال باطلی که فکر می کنید وقتی سوار یک تیگو 7 هستید انگار سوار بنز جی کلاس هستید!!!!! زهی خیال باطل ... خوش باشید چینی سوارها
1398/8/6
والا تازه ۳۱۵ رو فروختم انقدر با کیفیت بود که واقعا سختمه الان چینی نخرم و با اینکه میخوام بالای ۳۰۰ هزینه کنم هنوزم ننیتونم راحت از کنار چینی ها بگذرم.فقط نمیدونم چی میدن به مردم که انقدر متعصبانه ماشین چینی رو میکوبن.اینهمه خشم از کجا میاد؟اختلاف کیفیت ماشینهای کره ای و چینی تقریبا صفر شده تازه ماشینهای کره ای هم هنوز خیلی با ایده آل جهانی فاصله دارن.من به عنوان کسی که ۳۱۵ داشتم واقعا راضی بودم و مطلقا خرابی نداشت جز مصرفی ها و بالای ۴ سال سوار شدم.مشکل افراد متعصب اینه که خودشون نمیدونن متعصبن
1398/12/12
آقای محسن مشکل کم بودن قطعات چینی و یا گرون بودن اون مشکل شرکت های چینیه تازه این مشکلات اون اوایل بود الان این ماشین داره به ده کشور صادر میشه از جمله استرالیا بهترین تکنولوژی ها درون این ماشین هست الا مثلا این اپتیما از داشبوردش صداهایی در میاد که تو اصلا پشیمون میشی پس وقتی سوار اپتیما نشدی نظر نده
1398/5/28
اصلاح توقع همچین مقایسه ای رو نداشتم :|
1398/5/28
فقط برام سواله اینکه خودرو درپیت چینی که هنوز مجوزحضور در آسیا به جز خود چین و ایران رو نداره با خودرو سدان سال ۲۰۱۲ از نظر رد آواردز که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ یکی از پرفروش ترین خوردوهای سدان آمریکا شده مقایسه کنید
به جهت اینکه فقط به خاطر گرانی قیمت چرتی به اپتیما نزدیک شده؟!!
مرد باش و ثبت کن نظرمو
1398/5/30
بعضی از دوستان تعصب افراطی دارن روی برندهای کره ای، اگه بخوایم واقع بین باشیم صنعت خودروسازی چین به حدی پیشرفت کرده که کاملا توانایی رقابت با برندهای کره ای رو داره از جمله چری که پرچم دار صادرات خودرو به بازارهای جهانی محسوب میشه و یکی از بزرگ‌ترین طراحان‌خودرو جهان یعنی جیمز هوپ رو بخدمت گرفته ، همچنین در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از چری اکسید که برای بازار اروپا طراحی کرده و تونسته توجه کارشناسان دنیا رو بخودش جلب کنه
1398/5/30
شرکت چری بسیار شرکت مستعدی در زمینه خودرو سازی محسوب میشه حتی خودرو mvm550دنده ای که محصول سال ۲۰۱۱ چری هست نسبت به قیمتش چنان فوق العاده است که شما رو متحیر می کنه و وقتی این ماشین رو سوار سید می فهمید که این ماشین توانایی رقابت با ماشینای کره ای سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ رو داره
1398/8/6
چرا اطلاعات غلط میدی.چری تو ۳۴ کشور نمایندگی رسمی داره.برو سایتشون هست تو هند امارات قطر ترکیه و غیره.این فقط مال آسیاش بود بقیه قاره ها بماند.حالا مهم نیستا اما تا وقتیکه متعصبانه حقیقت رو کتمان کنیم وضع مملکتنون همینه
1398/5/30
این ارزو ۵ 😇 که با کیا اپتیما مقایسش کردین سینی زیر موتور نداره, دوستم تحویل گرفته گفتن خودتون باید از بیرون خریداری کنین , این اشغالای چینی الان رو بورسه چند وقت دیگه تحریما بر داشته شه کسی سراغشون نمیره , خودرو های چینی رو باید با پراید و پژو ۴۰۵ مقایسه کرد نه با کیااپتیما ,
1398/8/6
اولا آریزو ۵ نه،آریزو ۶ رو مقایسه کردن.دونا سینی زیر موتور واسه همون پرایده،ماشینهای جدید و مدل بالا اصلا ندارن.من خودم رفتم نمایندگی گفت اصلا اشتباهه سینی چون زیر موتور فولاده.عزیزم چین از اون چیزی که شما تو ذهنت میگذره خیلی خیلی پیشرفته تره
1399/4/10
اریزو۵ نبود اولا اریزو۶ بود جدید ترین خودرو شرکت مدیران خودرو . بعدم اریزو۶ رابا پژووپراید باید مقایسه کرد؟؟ این حرفه شمامیزنی!!!!
1398/5/31
من اگر 30 میلیون پس انداز غیر از پول خود ماشین داشتم حتمی اپتیما میخریدم چون هزینه نگهداری ماشین خارجی کارکرده که احتمال داره خراب بشه بالا است . برادر من یک سوناتا 7سال کارکردخرید اول کار2.5 میلیون داد.برای سرویس و یکسری قطعات معیوب 2ماه بعدهم پمپ بنزین ویک قعطه دیگه سوخت 3میلیون هم برای اون. دادالان هم میترسه ماشینش روبیاره بیرون و خیلی کم باهاش رانندگی میکنه.
1398/6/2
والا من یه ماهه اریزو 6 تحویل گرفتم واقعا ماشین خوبیه قابل مقایسه با اپتیما اصلا نیست ولی در نوع خودش خوبه
1398/7/2
مثل اینکه یادتون رفته پلاک ها رو بپوشونین!!!!
1398/8/10
حاجی بینشون ۱۵۰ میلیون واصله هست از نظر من اریزو ۶ بهتره هرچند مشینای دیگه‌ی چری اشغاله ولی این خیلی خوبه فقط قیمتش بالاست
کسایی که میگن اپتیما خوبه با ۴۵۰ میلیون الان میتونید یه ماشین سه برابر اون بخرید
1398/11/23
دوستان اینا خودشون تست کردن نظر دادن شما بدون تست چطوری دارید نظر می دید محصول یه شرکت یکی پس از دیگری با هم متفاوت هستند نمیشه چون مال چینه بگید بدرد نمی خوره همین چری محصولات اخیرش با استاندارد های جهانی و طراحان اروپایی داره انجام می شه یادمه قبلا میومدن همین جوری می گفتن کیفیت محصولات کره ای پایینه و مقایسه می کردن با ماشین های آلمانی آمریکایی الان شرکت های کره ای واسه خودشون حرفی دارن حالا ماشین های چینی روز به روز دارن با کیفیت تر و خوشکلتر میشن و به لطف واردات آزادشون و روابط تجاری خوب بین دو کشور این محصولات با قیمت پایینتری به نسبت به ماشین های کره ای داره عرضه میشه , امیدوارم پرایدمون هم روزی فول آپشن و زه بغل دار بشه
1399/3/21
سلام همه دوستان عزیز من الان ۴ سال خودرو چینی بسترن سوار میشم قبل اونم دنا و ۲۰۶ داشتم واقعا از راضیم ۴ سال به هیچ وجه خراب نشده.
به نظر من پیشرفتی که ژاپن در پنجاه سال واشت کره تو سی سال داشته وحالا چین طی ۱۰ تونسته حداقل رقیب اونا بشه و این یعنی موفقیت
1399/3/26
آریزو 6 یه آشغالها که به قیمت روز در بازار فروخته می شه اصلا این دوتا خودرو قابل مقایسه نیستن ولی بازم از گروه خودرو بانک کمال تشکر را می کنم
1399/4/5
فکر کنم نویسنده این مطلب رو نشوندن به جایی گفتن این کیا اپتیماست دنده رو بگیر عوض کن. واسه همین به گیربکس کیا (که معروفه به مچ بودن عالی با موتور) انتقاد کرده. دنده رو درست جا نزدن براش
1400/10/20
سلام لطفا اسم ماشینای کره ای رو با ماشینای ژاپنی نیارید ماشینای کره ای هیچکسی تو اروپا و امریکا به راحتی نمیخره چون از نظر ایمیج بسیار ضعیف هست حتی خودروهای چینی ایمیج بهتری تو ایران دارن تا کره ای ها تو اروپا ماشینای فرانسوی که فقط مستهلک میشن و خرج رو دست میزارن ولی باید قبول کرد چینی ها هم از سال ۲۰۱۰ به فکر جهانی شدن بودن درسته تو کشور خودشونم کسی ماشین چینی اون زمان نمیخرید ولی الان تو ایران بازار خوبی پیدا کرده مثل ماشینهای کره ای که تا ۲۰ سال پیش همه “میگفتن بدرد نمیخوره کره ایه” حال ببینید چطور سینه براش سپر میکنیم !!! ولی چینی ها هر چقدر هم ماشینهای ضعیفی بزنن ولی واقعیت اینکه ناشیناشون از ماشینای فرانسوی کم استهلاک تره درسته ایمیج خوبی هنوز تو ایران نداره ولی تا ۵ سال دیگه نهایتا وجه دیگری خواهد داشت الان ماشین ولوو هم بخاطر بنزین بد ایران زود مشکل پیدا میکنه ولی این دلیل نمیشه که ولوو بده به نظر من باید صبر کرد تا دید آیا چینی ها با موتورهای توربوشون آیا امتحان خودشونو میتونن تو بازار ایران پس بدن! یا نه !!پس کره ای بازها و چینی بازها کمی صبر کنید بعد ها خود عطر میبوید😇🙏🌹
1401/11/17
قطعا امروز به این مقایسه میخندیم ولی چندین سال دیگه این مقایسه اصلا خنده دار نیست و میبینیم که چین باسرعت تمام تکنولوژی دنیا را داره در دست میگیره
1402/9/28
دوست عزیز اصلا ژاپن رو با حتی کره هم مقایسه نکنید در خودرو سازی. داخل ایران متاسفانه ماشینهای بروز و با آپشنهای معمولی که در اروپا و آمریکا جزوِ استاندارد هستش ما نداریم و اینجوری مقایسه میکنیم. وگرنه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ بیار ببین آریزو اصلا به چشم