موضوعات داغ

تست و بررسی جیلی امگراند EC7 ملاقات با یکی از معدود دست دوم‌های قابل اعتماد چینی

20 مهر 1398

مقدمه

این روزها با مشاهده بهبود کیفیت و ایمنی خودروهای چینی و شنیدن اخبار موفقیت برخی از برندهای این کشور در بازارهای جهانی، دیدگاهمان به محصولات سرزمین اژدها تغییر کرده و حالا برای ماشین چینی احترام بیشتری قائل هستیم. اما تا همین چند سال پیش اوضاع کاملاً متفاوت بود و اعتبار برندهای نوپای چینی در وضعیت افتضاحی قرار داشت. در آن دوران کمتر کسی محصولات این کشور را لایق رقابت با کمپانی‌های کهنه کار میدانست و حتی طرفداران پر و پا قرص این ماشین‌ها هم فقط و فقط به دلیل ارزان قیمت بودن، به سراغشان می‌رفتند. در این بین اما چندین مورد استثناء قدم به کشورمان گذاشتند که با کیفیت ساخت بالا و ایمنی مناسب خود توانستند این دیدگاه منفی را تا حد زیادی تغییر دهند. یکی از آن‌ها جیلی EC7 بود. خودرویی توسعه یافته روی پلتفرم تویوتا کرولا آن هم از برندی که مالک کمپانی ولوو است و حتی در برخی از کشورهای اروپایی هم نامش به گوش میرسد.

خوب پس با این تفاصیل جای تعجب ندارد که جیلی EC7 علیرغم وجود برخی نقاط ضعف توانست اعتماد خیلی‌ها را به خود جلب نماید و به اعتباری بالاتر از اکثریت هموطنانش دست یابد. البته این روزگار خوش برای دوست داران جیلی دوام چندانی نداشت و عرضه این محصول به کشور پس از مدت کوتاهی متوقف گردید. حالا فقط مدل‌های پنج شش ساله این ماشین در دسترس هستند که البته خوشبختانه تعداد زیادی از آن‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند و حداقل در ظاهر قابل اعتماد به نظر می‌رسند. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل ملاقاتی کوتاه با این خودرو پر ادعای شرقی است، با این امید که در پایان متوجه شویم آیا جیلی امگرند 7 هنوز هم با تمامی حواشی پیش آمده ارزش خرید دارد یا خیر؟ پس لطفاً امروز هم با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

شاید با دیدن محصولات زیباروی جدید چینی توقعان خیلی بالا رفته باشد اما زمانی که جیلی امگراند 7 وارد کشور شد، اکثر ماشین‌های این کشور طراحی ضعیف و بعضاً غیر اصولی داشتند و EC7 با ظاهر پخته و شیک خود حسابی در میان آن‌ها خود نمایی می‌کرد. باید اعتراف کنیم این محصول هنوز هم بعد از گذشت این همه سال وجهه ظاهری‌اش را تا حدود زیادی حفظ کرده و بدلیل خطوط منطقی بدنه و واردات محدود، خیلی از مد افتاده و تکراری به چشم نمی‌آید. حتی می‌توان گفت که طراحی این ماشین نسبت به بسیاری از رقبای صفر کیلومتر امروزی، از جمله جیلی GC6 (که البته در کلاس پایین‌تری قرار دارد) از بسیاری جهات جذاب‌تر است.

در قسمت جلویی، چراغ‌هایی درشت و خشن در ترکیب با یک جلوپنجره بزرگ کرومی، شکل و شمایل جسورانه و تا حدودی اسپرت را پدید آورده‌اند. اما با گذر از این قسمت و رسیدن به بخش کناری و انتهایی متوجه می‌شویم که این ماشین بیش از خشونت، روی متانت و ویژگی‌های خانوادگی خود تاکید دارد و با خطوط سیال و در عین حال ساده کناری و طراحی نسبتاً لوکس انتهایی، سعی می‌کند خودش را یک اتومبیل مدرن و با کلاس نشان بدهد. البته همانطورکه می‌دانید مدل هاچ‌بک جیلی (یا همان RV) تفاوت‌های ظاهری زیادی با مدل صندوقدار دارد و برخلاف آنچه در امثال 206 شاهد بوده‌ایم، اینجا سپرها، جلوپنجره و چراغ‌ها شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته‌اند تا هارمونی کلی در هر دو مدل هاچ‌بک و صندوقدار پابرجا باقی بماند.

فضای داخلی

کابین امگراند به خوبی قسمت بیرونی طراحی نشده و قسمت‌های مختلف داشبورد و تو دری‌ها در قیاس با برخی از تولیدات روز، مقداری ساده و از مد افتاده به نظر می‌رسند. البته اینجا قطعه زمخت یا بد فرمی هم وجود ندارد که توی ذوقتان بزند اما سادگی غربیلک فرمان در کنار طراحی بی‌روح خطوط داخلی، جذابیت‌های کلی کابین EC7 را در سطح متوسطی نگاه داشته‌اند. هرچند اگر سخت‌گیر نباشیم، می‌توانیم از محل قرارگیری نمایشگر مرکزی و طراحی دریچه‌های تهویه‌ای که با نوارهای کرومی تزئین شده‌اند، ابراز رضایت کنیم و از وجود آپشن‌های قابل قبول داخلی لذت ببریم.

در خصوص کیفیت هم باید گفت با اینکه متریال استفاده شده در کابین جیلی در ظاهر کیفیت چندان مناسبی ندارند اما در عمل ماندگاری خوبی از خود نشان می‌دهند و بعد از گذشت چندین سال همچنان سکوت و سلامت خود را حفظ می‌نمایند. نکته‌ای که نشان از کیفیت بالاتر این محصول نسبت به برخی از هموطنانش دارد.

در مورد فضای داخلی هم شرایط کلی برای 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک مناسب است، البته به شرطی که سرنشینان صندلی عقب خیلی بلند قد نباشند چرا که در این قسمت فضای سر برای افرادی با قد بلندتر از 180 سانتی‌متر مقداری محدودیت ایجاد می‌کند. اما در مورد حجم صندوق عقب جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و جیلی EC7 با محفظه‌ای بزرگ به استقبال چمدان‌هایتان خواهد آمد. حتی در نمونه هاچ‌بک (RV) هم با اینکه فضا طبیعتاً محدودتر شده می‌توان با خواباندن صندلی‌های پشتی، بارهای نسبتاً حجیمی را جابجا کرد.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

ممکن است برخی از امکانات امگراند برای این روزها تا حدودی معمولی به نظر برسند اما وجود گزینه‌های جذابی نظیر: سنسور فشار باد تایرها TPMS ، اتولایت، روکش‌های چرمی، 6 عدد ایربگ، صندلی برقی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، نمایشگر 6.5 اینچی و ... باعث شده که این محصول هنوز هم جذابیت‌هایی برای آپشن دوستان داشته باشد.

ضمناً جالب است بدانید که جیلی امگراند 7 بر خلاف اکثر ماشین‌های چینی، توسط موسسه معتبر Euro-NCAP مورد آزمایش قرار گرفته و موفق شده 4 ستاره ایمنی این موسسه را بدست آورد و به همین دلیل مجوز ورود به بازار رقابتی اروپا را کسب کند. امتیاز افتخارآمیزی که اکثر چینی‌ها همچنان در حسرتش به سر می‌برند.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

با گشودن درب کاپوت با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مجهز به 16 سوپاپ مواجه می‌شویم که در بهترین حالت قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور است. خوب این مشخصات با توجه به وزن نزدیک به 1.3 تنی امگراند اعدادی معمولی به نظر می‌رسند. در واقع این قدرت نه آنقدر زیاد است که بتوانیم دلمان را برای یک سواری هیجان‌انگیز و پر شتاب صابون بزنیم و نه آنقدر ضعیف که برای رانندگی عادی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای دچار مشکل شویم. البته اگر توانایی‌های حرکتی برای شما مهم باشد، بهتر است که به سراغ نمونه 5 سرعته دستی بروید چرا که در شتاب اولیه عملکرد بهتری دارد اما نسخه‌های 6 سرعته اتوماتیک جیلی هم از توانایی‌های حرکتی نسبتاً قابل قبولی برخوردارند و به قول معروف کارتان را راه خواهند انداخت. اگر موافق باشید نگاهی به جدول خلاصه مشخصات ماشین داشته باشیم و بعد از آن اتومبیل را استارت بزنیم تا این موارد را در عمل به چالش بکشیم:

پیشرانه

4 سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور1792 سی سی
گیربکس6سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی
حداکثر قدرت138 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور172 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب 0 تا 10012 ثانیه
حداکثر سرعت185کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی7.2 لیتر در یکصد کیلومتر
وزن1280 کیلوگرم

تجربه رانندگی

پشت فرمان از نظر تسلط به اطراف شرایط مناسب است و به غیر از قطور بودن ستون‌های A که در برخی زوایا محدویت‌هایی برای دایره دید ایجاد می‌کند، مشکل دیگری یافت نمی‌شود. متاسفانه سیستم صوتی فابریک جیلی از کیفیت کاملاً متوسطی برخوردار است اما در عوض شرایط کولر و بخاری مناسب می‌باشد. ارگونومی کلی هم قابل قبول است و در نتیجه خیلی زود به ادوات ماشین مسلط می‌شویم. غربیلک فرمان در ابتدا مقداری بزرگ به نظر می‌رسد اما عملکرد نرمی دارد و برای رانندگی در شهر خوش دست به نظر می‌رسد. هرچند همین نرمی در سرعت های بالاتر روی دقت فرمان و آکاهی راننده از وضعیت چرخ‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

از لحاظ راحتی و کیفیت سواری هم باید گفت که روی صندلی‌های جلو اوضاع قابل قبول است اما در قسمت عقب کوبش‌های ناشی از برخورد با دست اندازهای خشک هر از گاه به داخل کابین نفوذ می‌کند و آسایش سرنشینان را برهم می‌زند. در واقع با وجود تشابهات جیلی EC7 با محصولات قدیمی کرولا در این بخش نمی‌توان شباهت چندانی میان جیلی و کرولا پیدا کرد و سواری نمونه چینی خشک‌تر می‌باشد. در مورد فرمان‌پذیری هم باید گفت که اتومبیل برای یک سواری عادی و خانوادگی مشکلی ندارد اما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با سرعت بالا به پیچ‌ها حمله می‌کنند، باید به شما هشدار بدهم که فرمان پذیری EC7 از شرایط ایده‌آل فاصله دارد. پس بهتر است که مقداری احتیاط را چاشنی کار کنید.

در خصوص شتاب‌گیری هم بسته به مدل دنده‌ای و اتوماتیک اوضاع بین حالت مناسب و متوسط متغیر خواهد بود. یعنی با مدل دنده‌ای می‌شود از واکنش‌های پدال گاز رضایت نسبی داشت اما در مدل اتوماتیک شتاب و کشش نه آنقدرها عالی و لذت بخش است که لبخند رضایت را بر لبانتان جاری سازد، و نه آنقدر ضعیف که ناامیدتان کند. من شخصاً تجربه سواری با هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک را داشته‌ام و باید اعتراف کنم که هر دو نوع جعبه دنده عملکرد نرم و دقیقی دارند و از نظر گیربکس مشکلی با هیچ کدام از این دو نخواهید داشت. ترمزها نیز شرایط قابل قبولی دارند و به موقع و با نرمی به درخواست کاهش سرعت یا توقف واکنش نشان می‌دهند. هرچند در این بخش هم نباید توقع واکنش‌های یک خودرو با ذات اسپرت در حد ام جی 6 را از EC7 داشت.

راستی در مورد عایق‌بندی صحبت نکردیم. EC7 در سرعت‌های پایین کابین ساکتی دارد اما با افزایش دور موتور و سرعت، مقداری از صدای باد و موتور به داخل کابینش نفوذ می‌کند که البته آنقدرها هم شدید و آزاردهنده نیست.

سخن پایانی

جیلی امگراند EC7 بدون شک یکی از خوش ساخت‌ترین و ایمن‌ترین خودروهای چینی رده قیمتی 100 الی 140 میلیون تومان می‌باشد (قیمت‌ها بسته به گیربکس و سال تولید متفاوت است). و این توانایی را دارد که با توجه به طراحی خوب، آپشن‌های قابل قبول، استهلاک پایین و قدرت موتور کافی، مالکش را راضی نگاه دارد. البته در این بین نکات منفی مثل ارگونومی نه چندان جالب صندلی‌های عقب در کنار خشکی سیستم تعلیق هم وجود دارند اما این موارد در برابر خوبی‌های جیلی آنقدرها به چشم نمی‌آیند. ولی مشکلات اصلی EC7 به مواردی به غیر از مسائل فنی مربوط می‌شود. نکاتی مثل کمبود قطعات یدکی، بازار دست دوم ضعیف و افت قیمت شدید و مواردی از این دست که همگی آن‌ها ناشی از ضعف‌های مدیریتی و توقف واردات بوده‌اند و حالا دردسرهایش بر دوش مالکین امگراند افتاده است. پس اگر خیال خرید جیلی امگراند EC7 را دارید، قبل از هر چیز باید نسبت به وجود مراکز خدماتی در شهر خودتان اطمینان حاصل کنید و در مرحله دوم با بازار بد فروش آن کنار بیائید. پس از آن می‌توانید از ویژگی‌های مناسب این سدان قابل اطمینان چینی لذت ببرید.

41 عکس

نظرات کاربران

44 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/20
سلام, اگر امکانش هست تست بررسی MVM X33 NEW رو هم قرار بدید یک دنیا سپاس .
1398/7/20
تست و بررسی این خودروی بی کیفیت در سایت هست
1398/7/21
دوستان جک sc9 رو ببینید میفهمید چینی که 5 سال نیست ماشین میزنه همین الان هم کره رو گرفته ولی حیف اینا تو ایران نمیاد
1398/7/21
ایکس 33 اس فیلم برسی داره برو ببین
1398/7/20
وقتی قطعات و خدمات نداره به درد نمیخوره
1398/7/20
در حال حاضر قطعات کدام خودرو وجود داره که قطعات جیلی وجود داشته باشه....
1398/7/20
کیفیتش پایینه مثل بقیه هموطنان گرامیش
1398/7/20
من 6 سال هست که دارم ، با اینکه زیاد روندمش هیچ مشکلی واسش پیش نیومده ، ضمن اینکه ماشینهای دیگه ای هم از جمله مگان همزمان زیر پام هست ولی جیلی رو ترجیح میدم
1398/7/21
وجدان ژاپن جان از همون هاوال h9 بترس که تو سطح افروید هم سطح پرادو زیر نظر سازمان مادر امریکا امتیاز گرفته تو هنوز تو 10 سال پیش زندگی میکنی چین چنان از روی شما کره ای سوارا و ژاپنی سوارا رد شه خودتونم نفهمید نمونش جکsc9
1398/7/22
خخخخ توهم زدی برادر کم اراجیف بباف
1398/7/22
مگان که خودش خدایی بی کیفیتیه
1398/7/23
برو فیلم مقایسه هاوال h9 و پرادو که تو استرالیا هست رو ببین همون هاوال الان رتبه 18 تو کل ماشینای جهانه برو ببین بعد بگو من اراجیف میگم تو اپارات هست برسیش
1398/7/24
یه زمان ژاپنی ها رو تو استرالیا مسخره میکردن ملت نزدیک 35 سال پیش.... کره ای هاهم که تا 10 پیش تو ایران مسخره بودن سال 90 تو ایران که میشه 2000 میلادی نوبت چینی ها بود که به کیفیت برسن با سرعتی بیش از کره و ژاپن
1398/7/30
دوست عزیز دیگه این حرفها معنی و مفهومی نداره! چین کشوری هستش صنعتی و قابل اعتماد با پیشرفت چشم گیر و غیر قابل باور، (قبل از توضیحات بگم که خودم چینی ندارم و نداشتم و تیوولی دارم اما بستگان ما چینی هایی مثل جیلی شاسی بلند و هایما و چانگان زیاد دارند و من با چشمان خودم دیدم که خودروهای چینی مثل قبل نیستن و خیلی پیشرفت کردن) مخصوصا وقتی من با هایما s7 توربو رانندگی کردم متوجه شدم فرق چندانی با تیوولی خودم نداشت و واقعا از سواری نرم و بی صدا و راحت هایما لذت بردم و همچنین کیفیت مواد و قطعاتش واقعا جای تعریف داره. شما هم بهتون پیشنهاد میدم مثل داماد ما نباش که خودش پراید داره و به همه چینی ها فحش میده!!! یکبار با هاوال بی وای دی یا هایما رانندگی کن برادر ، متوجه میشوید که چینی ها چقدر تو ساخت خودرو پیشرفت کردن و کم کم باید بهشون اعتماد کنیم. یا علی.
1398/7/20
یکی از فامیل هامون مدل هاچ بک اینو داشت تا چهار سال اول خیلی خوب کار می کرد ولی بعدش به خرج افتاد مثل بقیه چینی ها
1398/7/20
ماشین آشغال چینی من تویو تا کرولا ی2005 رو به این ترجیح میدم
1398/7/20
آشغال به تمام معنا
1398/7/20
سلام. قطعات امگرند بیشتر از هر ماشین چینی دیگه موجود و در دسترس. چون جزو اولین چینی ها بوده تو بازار ایران و فروش خوبی داشته.کلا لوازم ماشین های یکم قدیمی تر بهتر پیدا میشه تا این جدیدا. به نظر من که دارم این ماشینو گزینه قابل اعتمادی هستش.کم خرج و بی دردسر.حتی نیاز نیست ابشم چک کنی سالی ی بار!
1398/7/21
سلام
یکشو 2013 تحویل گرفتم هنوز دارمش شاید چیزایی که میگم باورش سخت باشه ولی واقعیت داره چون نسبتی با ریس کارخونه ندارم
تا به این لحظه بعد از 160 هزارکیلومتر کارکرد البته بیشترش تو جاده فقط هزینه این ماشین برای من صرف روغن .فیلترها . باتری .لاستیک .لنت
و سرویس انژکتور همین و همین بوده یک ریال تا به این لحظه خرج تعمیرات این ماشین نکردم فقط هزینه نگهداری بوده به جرات میتونم بگم بعد از حدود شش سال در بهترین وضعیت از نظر شتاب و بی صدا بودن و راحتی و ظاهر قرار داره به نظر من بهترین محصول خودرو سازی چین که وارد ایران شد جیلی بود درمورد لوازم یدکی هم پیدا میشه شاید مثل محصولات سایپاتو هر بقالی در دسترس نباشه ولی باقیمت خوب پیدا میشه اصل شرکتیش....من فوق العاده ازش رضایت دارم البته در رنج قیمتی ( 52 میلیون واسم در اومد موقع ثبت نام ) و کلاس خودش
شدیدا توصیه میکنم به خرید نمونه های سالم این خودرو
1398/7/21
یادش بخیر سری اول که ثبت نام میکردن یکی به قیمت 32میلیون رنگ قرمز موکانوشتم.ماشین بدی نبود ولی ماشین تو جاده تو دستت نبود.بعد 1هفته فروختمش
1398/7/21
با سلام خدمت دوستان گرامی
من تقریباً دو سال هستش که ام گرند اتوماتیک مدل ۲۰۱۴ رو گرفتم و استفاده میکنم و واقعا راضی هستم هم به دلیل سواری خوب و هم مصرف سوخت مناسب و استهلاک کم ولی از لحاظ قطعات یه مقدار مشکل وجود داره ولی در این مورد هم باید بگم که قطعاتش با کیفیته و اگه با ماشین خوب برخورد کنید خیلی دیرتر با مشکل خرابی قطعه مواجه میشوید
در مجموع بین ماشین های چینی من ام گرند رو خدمت دوستان توصیه میکنم
1398/7/22
قطعا سیستم صوتی خودروی مورد تست روی حالت معمولی و بیس کارخانه قرار داشته وگرنه واقعا سیستم صوتی خوبی داره اگر تنظیمات اش کامل فعال کرد
1398/7/22
سلام دوستان
بنده یک عدد جیلی مدل ۲۰۱۳ دنده ای دارم و ۷۷ هزارتا باهاش رانندگی کردم پس فک کنم وقتشه راجب بهش نظر بدم
اول شروع میکنم از داخلش
داخل ماشین خیلی شکیلش و طراحی زیبا و ساده ای داره . کار کردن با سیستم مولتی مدیا خیلی راحت هستش و خیلی سیستم صوتی خوبی داره . کولر و بخاری ماشین خیلی خوبه. در بعضی از قسمت های کابین کروم کاری انجام شده که خیلی در زیبا شدن کابین تاثیر داره. فقط در خیلی از قسمت های کابین از پلاستیک خشک استفاده شده که زیاد بو و کیفیت خوبی ندارند ولی تمامی قسمت های کابین ماشین کیفیت خودشان را حفظ کرده اند. درسته که کیفیت بالایی ندارند ولی همان کیفیت معمولی خودشان را حفظ کرده اند. آپشن های ماشین هم به خوبی کار میکنند. در کل ماشین خانوادگیه و خیلی داخل جالبی برای جوانان نداره
بیرون ماشین هم ظاهر هماهنگ و زیبایی داره و هارمونی خوبی داره با داخل ماشین.
ماشین سواری بسیار نرمی داره . شتاب عالیه. برعکس گفته نویسنده عقب ماشین نرمه.
ولی توصیه میکنم که اگه میخواید جیلی بخرید حتما کارکرد زیر ۱۰۰ هزار باشه . چونکه ماشین من از همین الان (با اینکه خیلی خوب ازش نگهداری کردم) داره کم کم به خرج می افته.
ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو صرف کردید و نظر بنده حقیر رو خواندید
با سپاس و تشکر فراوان
بدرود
1398/9/8
عزیز پر واضحه که شما نظرات کارشناسی شده سایتهارو کپی کردین
1399/1/1
آره منم یک جیلی 2013 که 117000 تا کار کرده تازه خریدم و در کل به شرح ذیل
سواری نرمی داره ولی کمکای جلو تو دست اندازی کوچیک بد میکوبه، صدای موتور داخل ماشین زیاده، البته ماشین من موتورش یکم صداهای زیادی میده، گیربکس صدا میده که البته تو این ده تا ماشین جیلی دیدم همشون صدا میداد، قطعات گیر میاد ولی به سختی و گرون، طراحی داخلی اوکی، طراحی خارجی زیبا، پیشنهاد میکنم لاستیک نرم بندازین تا کمتر کوب‌ کمک رو احساس کنید، و اما ایراد خیلی خیلی مهمی که داره اینه که صدای بیرون تو ماشین زیاده انگار مثلا شیشه ها پایین باشند، و تو سرعت 100 به بالا بدجور صدای باد از لا درز شیشه های عقب میاد، و ایراد دیگرش اینه که فرمونش خیلی تیزه و تو دست اندازی یک طرفه فرمون از دستت میگیره و در سرعت بالا خطر آفرین هستش، هندلینگ ماشین عالیه و تو پیچ ها ماشین عالی جمع میشه، سیستم ترمز عالی، اتاق خداییش صدا نداره، از نظر امنیت که 4 ستاره امنیت از اروپا گرفته که خداییش به حقه، مشکل بعدی سیستم چراغ جلو ماشینه که سو پایین اون افتضاحه افتضاح که من مجبورم تو جاده سو بالا مدام برم،،، صندلی هاش بسیار جا دار و خوبه، کیفیت قطعات داخل ماشین متوسط به بالا و راضی کنندست، از نظر طراحی موتور که فوق العاده است و موتور جمع و جور و قوی داره، دسترسی مکانیک به داخلی موتور راحته، شتاب اولیه 12 تا 13 ثانیه صفر تا صدش، سیستم کلاج زود داغون میشه و هرچی صفحه کلاج هم عوض کنی اوکی نمیشه و ماشین میلرزه هنگام حرکت که این یا از جنس کلاجه یا از بلد نبودن مکانیک ها در جا انداختنش،الان من تو شهرمون برای گیر بکس به هر مکانیکی بردم نشون دادن متاسفانه سر در نمی‌آورند و ماشین حتی در حالت حرکت اگر دنده خلاص کنی و یا حتی خاموش کنی صدا میاد که بلبرینگ چرخها رو عوض کردم از اونا نبود و احتمالا از گیربکس باشه.....
در کل ظاهر از 100 میشه 80
موتور از 100 میشه 70
کمک ها و فرمان از 100 میشه40
احساس رانندگی در سرعت پاین از 100 میشه 100
احساس رانندگی در سرعت بالای 120 از 100 میشه 70
کیفیت قطعات داخل کابین از 100 میشه80
کیفیت قطعات موتوری و برقی از 100 میشه 80
کیفیت بدنه از 100 میشه 90
سیستم ترمز و امنیت از 100 میشه 100
طراحی و کیفیت قطعات داخل ماشین از 100 میشه70
در کل نسبت به پژو پارس و 206 و پراید و مگان که قبلا داشتم تقریبا دو سه برابر بهتره البته نسبت به قیمتش
1398/7/23
سلام.من یدونه 2013 دنده دستی رو شیش ماه داشتم.صفرم گرفتمش از نمایندگی.قیمتشم زیر 50 بود اون موقع.میتونم بگم حرف نداشت.هم ایمنی هم کارایی.بهترین چینی بود که دیدم اون موقع.واقعا جای ناراحتی داره این خودرو دیگه وارد نمیشه و به جاش جی سی شیش میارن. و واقعا جی سی شیش نتونست موفق باشه.اما این ماشین موفق بود
1398/7/27
اگه امکانش هست مقایسه mvm 550 و جیلی بگذارید
1398/8/23
عالی کولر، عالی سواری، عالی کیفیت، دیگه با این تورم بجز پراید خرید و فروش چه ماشینی خوبه ؟....شدیدا پیشنهاد میدم، ۳ساله دارم واقعا راضی هستم، قطعا پشیمون نخواهید شد
1398/10/2
سلام.
برند جیلی ماشین های معرکه ای تولید میکنه.
نه تنها جیلی بلکه هاوال و بی وای دی .
حیف که‌محصولاته تاپشون تو ایران نمیاد.
ما یدونه بی وای دی اف ۳ داریم.معرکست.نرمی عالی تهویه مطبوع فوق العاده صندلی های بزرگ و راحت امکانات خوب.حیف که شرکت های نماینده نتونستن ماشین های خوب مثله همین جیلی رو بجای آشغاله های مثله لیفان .برلیانس.ام وی ام ادامه دار کنن
1398/10/6
من هم امگرند هم ix35 دارم ماشین قبلیمم سراتو 2000 کره بود که فروختم جیلی گرفتم .این 3 ماشین قابل قیاس با هم نیستن ولی من مزایا و معایب تجربی خودمو مینویسم.
جیلی ماشین دلباز پر قدرت شتاب اولیه بالا نیست گاز خور مثل ماشینای امریکایی میمونه اولش تا به خودش بیاد یه وند ثانیه زمان میبره بعدش عالی میشه.صندلی ها جلو راحت و بزرگ بدنه فوق العاده محکم.گیریبکس اتومات عالی در مورد سیستم تعلیق و کمک من تمامی قطعات کرولا انداختم که بی نظیر شد و نرمی فوقالعاده به ماشین داده که من تو این 3 ماشین ندیدم ولی کمک های اورجینال خودش خشک می باشد .یه مشکل داره جعبه فرمان تیزی داره در سرعت بالا فرمان سفت نمیشود.سرعت راحت به 170 بدون مشکل و گیر میرسد .
خلاص بگم سراتو جلو داشبرد عالی داخل یکم کوچک صدای موتور در زمان شتاب گیری زیاد ولی در حالت عادی کاملا بی صدا موتور فوق العاده حتما بنزین سوپر میخواد که توانایی شو نشون بده.سطح ارتفاع ماشین پایین کمک ها از نظر من افتضاح ماشین از صفری دست خودم بوده عقب کوچک
توسان از همه نظر عالی شتاب بی صدا قدرت عای فضا عالی فرمان عالی تنها ایراد ماشین تکان ها جانبی به چپ و راست ماشین در ناهمواریها هست که باز از سورنتو بهتر هست .گیریبکس هم عالی یادم رفته بود.
1398/10/7
سلام
به نظر شما ارزش خرید لیفان ۸۲۰ برلیانس h330 جیلی امگرند ۷ همه اتومات کدوم بیشتره
1398/11/18
بنده جیلی دنده دارم.ماشین خوش دست .سواری عالی .کمک ها خشک .فرمان پذیری نه چندان خوب .مصرف سوخت عالی‌. خودرو زیبا . استهلاک پایین . قطعات در بازار موجود هست . در کل ماشین بسیار خوب هست و راحت و قابل اطمینان . فقط فرمان به دل من نمیچسبه
1398/12/22
سلام من ۲۰۱۴ اتومات دارم یک کلام بگم بینظیر از محصولات ایران خودرو و سایپا خییییییلی بهتره و مهمتر که وارداتی هست و ایرانی ها نتونستن در مونتاژ دزدی کنند ضمنا ۴ستاره اروپا داره در تست تصادفات.حالا شما بگید چینی اصلا مهم نیست تا چشتون در بیاد.اصلا شما میدونید صنعت چین کجاست و ما کجایم.همچی میگید چینی که انگاری صنعت خودتون از ناف آمریکاست.من خودم تویوتا کمری و سوناتا داشتم تو بازار کم آوردم فروختم اینو خریدم والا ۳سال دارم خدایی راضیم فقط روغن و لنت و باتری عوض کردم جالبه بدونید لاستیکاش هنوز فابریک خودش العانم میتونم کره ایی و ژاپنی بخرم ولی چه کاریه کلی هزینه کنم.والا سواریش مثل سوناتا و کمری.عقده ایی و تازه به دوران رسیده ام نیستم.فقط کسایی که نداشتن نظر ندن برن همون پراید و تیبا و تندر و خونواده پژو سوار بشن حالشو ببرن موقع تصادف هم یک راست تو قبرستون..
1399/2/13
متاسفانه افرادی رو دیدم که مگان رو مورد تحقیر و مقایسه با این چینی که نه اسم رسم داره و نه باکلاس است میکنن. باید بگم سخت در اشتباهید هیچ وقت مگان با این چینی تو یه کلاس قرار نمیاد. مگان اگر بی کیفیت بود 300 تو نمایشگاه ها نمیشد. اصلا مگان سوار شدید که حرف الکی میزنید. تعصبداران جیلیتون الان 160 بیشتر نمیخرند. اصلا اینم میگیم عیبی نداره . این ماشین هرچی باشه کلاس ادمو پایین میاره. ادم 206 صندوقدار بخره با این پول بهتر از این ماشینه. خواهشا این ماشین رو با مگان که یه زمانی ماشین سال اروپا شده مقایسه نکنید . از لحاظ سرعت هم اگر بخواد مگان رو دور بیوفته این ماشین حتی نمیتونه ببینتش. خواهشا الکی نظر مفت ندین.
1399/2/14
افرین داش . خوشم اومد . راست میگی مگان اصلا با این بی کیفیت تو یه کلاس نیست. مگان هنوزم عروسکیه. این ماشین زورشو بزنه 170 فروش بره . مگان زورشو بزنه 330 فروش میره .
1400/8/6
جیلی کلاس آدم رو پایین میاره ؟! بالون ۲۰۶ صندوق دار که مثل چی همه جا ریخته؟ اگه به ماشین سال اروپا بودن باشه ۴۰۵ هم یکی دو سال ماشین سال اروپا شده...
1399/2/16
من مدل دنده ایشو داشتم به سختی فروختم اول اینکه کیفیت قطعات داخل به خصوص فرمان و صندلی ها به شدت پایینه که بعد از ۸۰۰۰۰ کیلومتررنگ روی دکمه های فرمان میره و روکش صندلی ها و لاستیک دنده خیلی زود پسته پوسته شدن فرمان ماشین به شدت نرمه که تو سرعت های بالا و پیچ ها هیچ احساس امنیتی به جاده نیس انگار فرمان بریده که به نظرم بزرگترین ایراد این ماشینه.فنربندی خشک و قطعات فوق العاده گرون و کمیاب.
1399/2/18
کجای کاریید داداشا مگان 400 شده تو نمایشگاه ها . جیلی شده 180!!! کیفیت مگان رو نگاه کنید. اگر کیفیت نداشت 400 میلیون نمی شد. مگان کجا این لگن متحرکه کجا.
1400/3/26
حرف نزنی نمیگن لالی باور کن،هروقت تونستی بدون توهین نظر خودتو بنویسی اونوقت بدون که به بلوغ فکری رسیدی!!
1400/1/13
با سلام.
من میخواستم این ماشین رو بخرم.ولی تو دیوار آگهی های زیادی دیدم که ماشین چپی بود یا مثلا یه طرف ماشین رنگ داشت.و یا تو بخش نظرات خوندم که خیلی ها از مشکل فرمان و گیجی ماشین مخصوصا تو دست اندازها و سرپیچ ها می نالیدن.
میخواستم بپرسم این مشکل واقعا همین قدر جدیه؟
1400/3/26
گیج میزنه؟من که همچین چیزی ازش ندیدم.من که عیبی ازش ندیدم.در محدود خودش بهترین ماشینه اول از همه از نظری ایمنی چون 10 ایربگ داره.با بدنه محکم.
1400/3/26
ماشین های خوب متاسفانه جلوی تولیدشون رو میگیرن.مث ریو سایپا که حداقل از 405 بهتر بود.مث جیلی که همشون از 10 ایربگ بهره میبردن با موتور کم استهلاک و جون دار.
1401/3/24
سلام دوستان من حدود ۷ ساله الان جیلی دارم، از اون موقع که ۷۰ تومن بود یکی گرفتم تا الان که ۱۲۰ تا حدودا راه رفته دارمش
نظرمو صادقانه میگم بدون هیچ تعصب : تا کارکرد حدود ۱۰۰ هزار هیچ گونه مشکلی نداشت فقط مصرفی ها تا به۱۰۰ رسید سیستم برقیش دچار مشکل شد و چند تا مشکل دیگه که خوشبختانه اوکی شد و فعلا اوکی بوده مشکلی نداره. ولی اینو خواهشا اگه سوار نشدین با بقیه چینی ها یکی نکنید. من یکی از اقوام x22 داره که کمی قیمتش بیشتره اصلا من سوار نشده خیلی بدم اومد حتی از درش چون بشدت سبک بود و به سختی باز و بسته میشد و اصلا هم راه نمیرفت و بقیشم نگم براتون... خلاصه که اصلا اون تصوری که راجب چین دارید در رابطه با این ماشین صدق نمیکنه. دوستان اشاره می‌کنند که چون مگان قیمتش بیشتره پس بهتره دوستان من نمیگم این ماشین برتری مطلق داره و این خیلی خوبه و اون بده ولی لطفا انصاف داشته باشید.. مگان چون اولا مال برند رنو هست یه برند خیلی قدیمی و معتبر قطعا خیلی گرونتر از یه برند جدید تازه وارده. دوم اینکه اون خب مال فرانسه هست و قطعا گرونتره از یه خودرویه چینی. سوما جیلران بشدت بد عمل کرد ولی شرکت وارد کننده مگان ادامه داد. این سه دلیل عمده ترین دلیل هایی هستند که مگان از جیلی گرونتره اینقدر متعصب نباشیم واقعا منم نمیگم مگان بده یا جیلی عالیه من میگم متعصب نباشیم مثلا چیزی که معلومه قطعا مگان خودروی با دوامیه. ولی جیلی هم اینقدر ها بد نیست فقط اسم چینی روشه که خیلی خرابش کرده وگرنه اگه همین خودرو توی فرانسه تولید میشد قیمتش همین حدود مگان در می اومد. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره مانا باشید
1402/9/4
سلام
نظرات رو مطالعه کردم خدمت دوستان عرض کنم فرمون جیلی که خیلی تیز و هست دلیلش اکسل عقب می‌باشد به خاطر پرش از روی دست انداز دهنه چرخ عقب نا میزون میشه و باعث میشه ماشین فرمان پذیرای بدی پیدا کنه
بابت گویش ماشین هم راهش دو جفت کمک ماکسیما بیندازین زیر ماشین و از سواری خوبش لذت ببرین
من که داشتم واقعا راضی بودم
بین کل چینی های هم رده خودش حرفی برای گفتن داره