موضوعات داغ

تجربه رانندگی با مرسدس بنز CLS500 شوتینگ‌بریک؛ آخرین بازمانده در ایران

5 فروردین 1399
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

مرسدس بنز CLS را می‌توان به جرات یکی از جذاب‌ترین تولیدات کمپانی مرسدس بنز دانست که به واسطه طراحی منحصربفردی که دارد، از همان ابتدا تاکنون مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. نسل اول این خودرو در سال 2005 به صورت رسمی به بازار جهانی معرفی شد و توانست به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت لقب بگیرد. سرانجام در سال 2010 کمپانی مرسدس تصمیم به معرفی نسل دوم CLS گرفت که بر این اساس نخستین نمایش عمومی آن در نمایشگاه خودرو پاریس صورت گرفت. این نسل که با کد اتاق W218 شناخته می‌شود، در دو تیپ سدان و شوتینگ‌بریک (استیشن واگن) تولید و عرضه شده است.

مرسدس بنز تولید انبوه این محصول را از سال 2011 آغاز کرد و در سال 2014 یک فیس‌لیفت جزئی برای آن درنظر گرفت. در نهایت نیز نسل سوم آن از سال 2018 تاکنون روی خط تولید این شرکت قرار دارد. اما داستان ورود مرسدس بنز CLS به بازار ایران بر می‌گردد به همان سال‌های ابتدایی عرضه، یعنی از همان سال 2005 شاهد ورود نسل اول این سدان کوپه به بازار کشور بودیم. در آن زمان اکثر مدل‌های وارد شده به کشور از نوع CLS350 بوده و تعداد محدودی CLS500 توانستند به بازار بسته ایران راه پیدا کنند. اما نسل دوم این خودرو از سال 2012 توسط شرکت ستاره ایران نماینده رسمی محصولات سواری مرسدس بنز در ایران توانست به بازار عرضه شود. این رویه تا اواخر سال 2013 ادامه داشت. اما متاسفانه با ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی، دیگر هرگز شاهد ورود این سدان خوش خط و خال به بازار کشور نبودیم. از همین رو این مدل را می‌توان یکی از نمونه‌های خاص بازار کشور برشمرد که نسبت به سایر مدل‌های مرسدس دارای تیراژ کمتری در کشور است.

اواسط سال 2012 بود که کمپانی مرسدس بنز برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار خودروهای استیشن واگن در اروپا، نسخه شوتینگ‌بریک این محصول را با کد اتاق X218 به صورت رسمی به بازار معرفی کرد. این محصول که ویژه بازار اروپا بود، رفته رفته توانست به برخی دیگر از بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند. اما از آن‌جایی که در ایران این دسته از خودروها طرفدار چندانی ندارد، هرگز شاهد ورود رسمی با تیراژ بالای آن نبودیم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها 3 دستگاه مرسدس بنز CLS500 شوتینگ‌بریک به ایران وارد شده است، که از سرنوشت دو دستگاه آن‌ها خبری در دست نیست و نمونه مورد نظر در این مقاله آخرین بازمانده شوتینگ‌بریک‌ها در ایران است.

همان‌طور که گفته شد مرسدس CLS500 شوتینگ‌بریک یکی از خاص‌ترین نمونه‌های وارد شده به کشور است که شاید بسیاری آن را تاکنون از نزدیک مشاهده نکرده باشند. از طرفی به دلیل آن‌که سلیقه عمومی بازار ایران به سمت خودروهای استیشن گرایش ندارد، ممکن است چهره ظاهری این خودرو با وجود خاص بودن برای بسیاری نامتعارف به نظر برسد. با این حال باید گفت که یکی از زیباترین‌ها در سگمنت خود به‌شمار می‌رود.

بسیاری از بخش‌ها و قطعات این خودرو با سدان کوپه مشترک است. اما تنها قسمت منحصربفرد این خودرو، شیشه‌های عقب و ستون D است که نسبت به نسخه سدان تغییر یافته‌اند. در واقع این پدیده باعث شده تا CLS شوتینگ‌بریک از نمای جانبی طرحی گوه‌ای شکل داشته باشد. همچنین از دیگر تفاوت‌های اصلی میان نسخه سدان و شوتینگ‌بریک، می‌توان به افزایش فاصله بین دو محور در این نسخه اشاره کرد که سبب شده فضای بار بیشتری به واسطه نوع کاربری آن ایجاد شود. بر این اساس می‌توان گفت فضای بار این خودرو در حالت عادی 594 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به 1549 لیتر افزایش می‌یابد. نکته جالب توجه در قسمت عقب این خودرو، پوشش چوبی کف صندوق عقب است که از جنس چوب گیلاس مرغوب استفاده شده است. گفتنی است ایده اولیه این طرح از قایق‌های تفریحی الهام گرفته شده است.

سایر بخش‌های نمایش ظاهری مرسدس بنز CLS شوتینگ‌بریک دقیقاً مشابه نسخه سدان است. به همین منظور نمی‌توان در صورت مشاهده این خودرو از نمای روبه‌رو متوجه تفاوت آن با نسخه سدان شد. نکته جالب توجه در نمای عقب نیز فرم کلی چراغ‌ها است که با همان ظاهر به‌کار رفته در نسخه سدان طراحی شده‌اند.

کابین لوکس و با کیفیت

با ورود به کابین مرسدس بنز CLS شوتینگ‌بریک هیچ تفاوتی با نسخه استاندارد مشاهده نمی‌شود. تنها تفاوتی که می‌توان میان این دو نسخه قائل شد، فضای بیشتری است که در این نسخه به واسطه فاصله بیشتر بین دو محور ایجاد شده است. کمپانی مرسدس بنز برای این نسخه 5 رنگ مختلف تریم داخلی، 5 طراحی متفاوت و 3 نوع پارچه مرغوب درنظر گرفته است که علاقه‌مندان می‌توانند از میان گزینه‌های موجود، ترکیب مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهند.

نکته قابل توجه در کابین CLS، استفاده سخاوتمندانه از چرم و چوب مرغوب است که باعث می‌شود حس و حال یک خودرو لوکس واقعی به سرنشینان منتقل شود. همین موضوع باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به محصولات مرسدس بنز توجه ویژه‌ای به CLS داشته باشند.

در کابین این خودرو نیز مانند سایر محصولات مرسدس بنز، شاهد طرحی آشنا هستیم که در دیگر محصولات این کمپانی در آن سال‌ها استفاده شده است. به همین‌ خاطر طراحی کنسول میانی و داشبورد ممکن است برای طرفداران این خودرو چندان تازگی نداشته باشد. نکته جالب توجه در کابین CLS، حذف دسته دنده از روی کنسول میانی است که به تبعیت از برخی مدل‌های نظیر S کلاس، دنده به‌صورت اهرمی کوچک پشت فرمان تعبیه شده است.

تریم داخلی خودروی موردنظر متشکل از چرم قهوه‌ای رنگ و چوب است که در کنار لوکس بودن، میزان هیجان موجود در فضای کابین را دوچندان کرده است. در واقع این طرح باعث شده تا خلق و خوی واقعی CLS نمود پیدا کند. زیرا فلسفه وجودی این کلاس، ارائه سواری آرام و لذت‌بخش در عین حال اسپرت و هیجان‌انگیز است. خصوصاً نسخه شوتینگ‌بریک که برای قشر خاصی طراحی شده است که می‌خواهند نسبت به سایر مردم متفاوت‌تر به نظر برسند و از خودرویی اسپرت با فضای بار بیشتر بهره‌مند شوند.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

همان‌طور که گفته شد، مرسدس بنز CLS خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت است که طیف وسیعی از امکانات رفاهی را در اختیار دارندگان خود قرار می‌دهد. جالب است بدانید که امکانات رفاهی و آپشن‌های این خودرو برای هر دو مدل CLS500 و CLS350 یکسان بوده و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد. مگر آن‌که بسته به نوع سفارش‌گذاری‌ها شاهد تفاوت‌هایی در لیست امکانات رفاهی این خودروها باشیم. همچنین نسخه شوتینگ‌بریک نیز از لحاظ امکانات رفاهی تفاوتی با سدان کوپه ندارد و از بالاترین تجهیزات ایمنی و رفاهی برخوردار است. به‌عنوان مثال از امکانات استاندارد موجود در این خودرو می‌توان به 9 عدد کیسه هوا، سیستم تنظیم خودکار فاصله با خودروی جلویی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تشخیص خودکار سرعت مجاز و تنظیم سرعت خودرو متناسب با آن، سیستم PRE-SAFE Brake، سیستم ADAPTIVE BRAKE، سیستم کمکی دید در شب، سیستم کمکی تشخیص جاده در شب، سیستم کمکی پارک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پیشرفته هشدار به راننده در هنگام خواب‌آلودگی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو 4 حالته به همراه حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، ساعت آنالوگ، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه 8 بلندگو 4 آمپلی‌فایر 20 واتی و ساب‌ووفر، چنجر 6 تایی با قابلیت پخش DVD و نویگیشن به همراه نقشه دو بعدی و سیستم تشخیص صدا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تزریق سوخت پیشرفته BlueDIRECT و سیستم روشن و خاموش شدن خودرو در ترافیک اشاره کرد.

مشخصات فنی پیشرانه‌

مرسدس بنز برای این نسخه لیست متنوعی از انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه کرده است که تمامی اقشار جامعه با توجه به نیازها و خواسته‌هایشان بتوانند بهترین انتخاب را از میان آن‌ها داشته باشند. از جمله مدل‌های قابل عرضه برای این خودرو می‌توان به CLS350، CLS350 CDI دیزلی، CLS500 و مدلCLS63 AMG اشاره کرد.

اما در ایران تنها نسخه‌های 350 و 500 توانسته‌اند طی سال‌های عرضه مجوز واردات دریافت کنند. بر این اساس اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به نسخه شش سیلندر داشته باشیم، باید بگوییم که مدل CLS350 توسط یک موتور 3.5 لیتری V6 با قابلیت تولید بیش از 300 اسب‌بخار و گشتاور 370 نیوتون متر تغذیه می‌شود. همچنین شتاب صفر تا 100 این خودرو ظرف مدت 6.7 ثانیه به طول می‌انجامد. مصرف سوخت متوسط این مدل در هر صد کیلومتر نیز 7.3 لیتر اعلام شده است.

اما مدل قدرتمندتر یعنی CLS500 که اتفاقاً خودروی موردنظر در این مقاله نیز از همین نوع است، به یک موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر مجهز بوده که از سری موتورهای مشهور مرسدس است که با کد فنی M278 شناخته می‌شود. این موتور با حجم دقیق 4662 سی‌سی قادر است حداکثر توانی حدود 402 تا 408 اسب‌بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی 599 نیوتون متر در 4750 دور در دقیقه تولید کند. این می‌شود.

گفتنی است شتاب صفر تا 100 رسمی اعلام شده برای این خودرو حدود 5.2 ثانیه است که با توجه به ابعاد و وزن حدوداً دو تنی آن، بسیار قابل توجه است. یکی از نکات قابل توجه درخصوص این پیشرانه، تکنولوژی به‌کار رفته در آن است که موجب شده سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر حدود 6.1 لیتر باشد که این عدد برای یک موتور V8 با حجم تقریبی 4.7 لیتر بسیار قابل توجه است.

تجربه رانندگی

بنز، بنز است؛ فرقی نمی‌کند کلاسیک باشد یا مدرن. پشت فرمان هر مدل از بنز که بنشینید، از همان لحظات ابتدایی متوجه می‌شوید که با خودرویی سروکار خواهید داشت که مانند یک موجود زنده می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. زمانی که دکمه استارت را در این خودرو فشار می‌دهید، همزمان با روشن شدن پیشرانه هشت سیلندر غرشی مهیج از نهاد پیشرانه بر می‌خیزد که شما را برای تجربه‌ای منحصربفرد و دانشین فرا می‌خواهند.

با پایین آوردن اهرم دنده نصب شده پشت فرمان و قرار دادن در حالت D، خود را برای آغاز تجربه‌ای دوست داشتنی آماده می‌کنیم. با فشردن پدال گاز ناگهان شتاب قابل توجهی را همزمان با فرو رفتن در صندلی‌ها احساس خواهید کرد که همین موضوع نشان می‌دهد CLS500 چه حرف‌هایی که برای گفتن دارد.

در صورت نگه داشتن پدال گاز به صورت ممتد و بالا رفتن دور موتور، شاهد تعویض دنده‌ها بدون کوچک‌ترین مکس و تاخیری هستیم که باعث می‌شود عقربه سرعت‌سنج بدون هیچ درنگی یکی پس از دیگری رو به افزایش باشد. سیستم تعلیق ایرماتیک این خودرو که یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در نوع خود به‌شمار می‌رود، موجب می‌شود سرنشینان بدون دریافت کوچک‌ترین عکس‌المعل از ناهمواری‌های سطح جاده، به سمت مقصد خود در حرکت باشند.

صندلی‌های این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که بدن سرنشینان را به خوبی دربر می‌گیرند و راحتی قابل توجهی را برای آنان فراهم می‌سازند. از طرفی تودوزی چرمی و تریم چوبی به‌کار رفته در داخل کابین باعث می‌شود حسی خوشایند به سرنشینان منتقل شود.

یکی از مشکلاتی که در اتاق CLS خصوصاً نسخه شوتینگ‌بریک مشاهده می‌شود، کمبود دید دورن کابین نسبت به فضای اطراف خودرو است. در واقع شیشه‌های جانبی باریک و کشیده که هرچه به سمت عقب امتداد پیدا می‌کنند باریک‌تر می‌شوند، موجب می‌شوند که راننده در ابتدا احساس کند دید کافی نسبت به محیط اطراف خود نداشته باشد. اما از طرفی وجود سیستم‌های کمکی نظیر رادار نقطه کور، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دنده عقب و 360 درجه، می‌توانند در مواقع ضروری به کمک راننده بیایند.

نتیجه‌گیری

در پایان باید گفت که اگر قصد دارید در خیابان خاص‌تر از بقیه به نظر برسید، مرسدس بنز CLS شوتینگ‌بریک گزینه‌ای است که می‌تواند شما را به خواسته‌تان نزدیک کند. اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که از این نمونه در کشور تعداد بسیار محدودی وارد شده که طبق اعلام برخی منابع موثق، تنها 3 دستگاه از این نمونه وارد کشور شده که در حال حاضر خودروی موردنظر در این مقاله آخرین بازمانده از آن‌ها است و خبری از سرنوشت دو دستگاه دیگر موجود نیست.

در حال حاضر نسخه‌های معمولی یا همان سدان CLS500 در بازار حدود یک میلیارد و 500 تا حدوداً دو میلیارد تومان ارزش‌گذاری می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت از آن‌جایی که نسخه شوتینگ‌بریک در بازارهای جهانی با قیمتی بیشتر از نسخه سدان کوپه عرضه می‌شود، در ایران نیز این خودرو از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

اما نکته‌ای که برای خرید این خودرو می‌تواند حائز اهمیت باشد، بررسی‌های دقیق توسط کارشناسان فنی معتبر است. زیرا حساسیت بالای پیشرانه این خودرو موجب می‌شود که در صورت عدم مراقبت‌های صحیح و به موقع، دچار افت کیفی شود و هزینه‌های نگهداری بالاتری داشته باشد. همچنین میزان کارکرد خودرو توسط دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

از سوی دیگر به دلیل سایز بزرگ رینگ‌ها و فاق کوتاه لاستیک‌های فابریک این خودرو، حتماً سیستم تعلیق ایرماتیک و جلوبندی خودرو مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا این بخش به دلیل پیچیدگی‌های فنی می‌تواند دچار مشکلات زیادی شود. اما با این وجود به دلیل کیفیت بسیار بالای این خودرو، در بسیاری از موارد این موضوعات مشاهده نخواهد شد.

در پایان از مالک محترم این خودرو آقای محمد نبوی و همچنین کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران جهت هماهنگی‌های لازم به منظور تست و بررسی خودرو، کمال تشکر و قدردانی داریم.

34 عکس

نظرات کاربران

37 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/5
من عاشق این مدلم
حرف نداره
1399/1/5
بسیار عالی زیبا و با ابهت
1399/1/6
از خودرو بانک تقاضا داریم کاربر به اسم ahmad که فرانسوی باز هست و با اسمهای مختلف میاد و جو سایت رو بهم میریزه بلاک کنه لدفا
1399/1/9
و همینطور کاربری به نام وجدان ژاپن و ضد فرانسه
1399/1/6
همیشه cls برام خاص بوده یه روح عجیبی داره این ماشین مخصوصا نسل اولش با اون خط شونه اش
1399/1/6
خودرو بانک عالی بود بعد از بررسی ۳ تا فرانسوی کسل کننده حالمون رو بهم زدی ولی با بررسی موستانگ و ۹۱۱ و بنز جبران کردی اینا رو
1399/1/9
خدارو شکر مدتی هست خودرو بانک از لگنهای ژاپنی مطلبی نمیزاره امیدواریم این روند ادامه پیدا کنه و از ماشینهای اصیل فرانسوی المانی ایتالیایی بیشتر مطلب بزارید
1399/1/9
سه فرانسوی کسل کننده !!! خخخخخ آخه تو از فرانسه چی میدونی وجدان ژاپن ، لطفا تو مطالبی که مربوط به بزرگانه دخالت نکن ، تو بشین شاید خودرو بانک تا چند وقت دیگه یه مطلب راجع به وانت مزدا 1600 یا نیسان آبی گذاشت بعد اونجا بیا اسطوره اسطوره کن یکم بخندیم
1399/1/9
ماشین ژاپنی هر چی باشه از هاچ بک های ۱.۶ لیتری بهتره تو که الان فرانسه فرانسه میکنی بگو الان فرانسه جز دو تا هاچ بک چی میسازه الان جز آشغال ترین ماشین هاست
الان ژاپن اینهمه ماشین اسپرت میسازه که فرانسه یکیش رو هم نمیتونه بسازه در جوابت که میگی ژاپنی ها جز سوپرا و جی تی آر چیزی ندارن
هوندا nsx
لکسوسlfa
مزدا rx5
مزدا rx7
تویوتا جی تی۸۶
اینا فقط بخشی از ماشین های اسپرته اس یو وی ها و پیکاپ های ژاپنی به کنار فرانسه خودش رو پاره کنه یکی از اینا رو هم نمیتونه بسازه تو برو به همون رنو ۵ بگو اسطوره
1399/1/10
داری میسوزی احمد کوچولو فعلا تویوتا جز بزرگ ترین خودروسازانه نه سیتروئن و پژوی بنجل ساز دوما اسم فرانسه آشغال ساز رو کنار آلمان و ایتالیا نذار فرانسه نهایتا با ارفاق رقیب ماشینای کره ایه تازه کره داره پیشرفت میکنه ولی فرانسه پسرفت خود فرانسویا نمیدونن اصالت ینی چی
1399/1/6
وقتی هیشکی نمی تونه بخره واسه چی برررسی می کنید آخه
1399/1/8
اگه خودرو بانک همش پراید و سمند بررسی کنه که نمیشه باید اینجور ماشین ها رو هم بررسی کرد
1399/1/11
آخی معلومه کی داره میسوزه که تو هر مطلبی راجع به فرانسویا میاد خودشو جر میده ، در ضمن اون ژاپن آشغال سازت هر چی داره صدقه سر همون آلمان ، فرانسه آمریکاست ولی بازم داره آشغال تولید میکنه یه نماینده تو فرمول 1 نداره برای ساخت مدل پروجکت بلک s دست به دامن تیم فرمول 1 رنو شد ، نیسان بدبختو اگه رنو به دادش نمیرسید الان به تاریخ پیوسته بود حداقل سیتروئن اگه ورشکست شد یه شرکت فرانسوی ( پژو ) آمد سهماشو خرید ولی نیسان آشغال ساز اینقدر آشغال تولید کرد هیچ شرکتی حاضر نشد بیاد سهامشو بخره حتی خود دولت ژاپن ، باز خدا خیرش بده شرکت رنو آمد از بدبختی فلاکت نجاتش داد که امروز افراد اسکلی بیان برا ما اسطوره اسطوره کنن در ضمن خودروهای فرانسوی همیشه در زمره خودروهای المانی ، ایتالیایی بودن ، خودروهای فرانسوی همیشه جزو پر فروشترینها در اروپا بودن و دارای بیشترین رتبه در خصوص خودروهای سال رو داشتن ، پژو 205 از سوی مجله معتبر و معروف کار مگزین بهترین خودروی دهه 80 میلادی شد تو چون سواد خودرویی نداری چی حالیت میشه تو از خودروسازی فقط لنگسازهای ژاپنی رو میشناسی ، این تو هستی که آشغالهای ژاپنی ورشکسته رو میای به خودروهای اصیل اروپایی میچسبونی
1399/1/11
وجدان ژاپن اینقدر حرص نخور کوچولو ، صد البته که رنو 5 اسطوره هست اصلا شک نکن ، یه نگاه به تاریخچه رنو 5 آمار فروشش تو کل دنیا که شامل آمریکا و کانادا هم میشه ، مقامهایی که تو مسابقات رالی مختلف کسب کرده ، خودروی سال اروپا در دهه 70 میلادی ، اولین خودروی هاچبک به مفهوم امروزی ، تمجید و تعریفش توسط مجلها و رسانهای مختلف خودرویی ، رانندگان بزرگی همچون جان راگنتونی که اولین قهرمانی خودشونو توسط این ماشین بدست آوردن ، تو اگه صد بار دیگه بخوای مسخره کنی ، منم صدبار دیگه اینارو تکرار میکنم تا خوب بسوزی هر چند که نرود میخ آهنی بر سنگ و اما در خصوص اینکه میگی فرانسه جز دو تا هاچ بک چیزه دیگه ای نداره باید بگم که این حرفو جای دیگه نزنی که میفهمن بچه ای هیچی سواد نداری محض اطلات هاچ بک : پژو 308 ، 208 ، رنو مگان ، کلیو ، دی اس 3 ، دی اس 5 سدان : پژو 508 ، رنو تالیسمان ، رنو سفران ، اسپرت : مگان ار اس ، کلیو ار اس ، رنو لاگونا ، الپاین a110 ، پژو 308 جی تی لاین ، 308 کوپه اگه خواستی بازم برات بگم ، واقعیت اینه که اینقدر تعدادشون زیاده که حوصله ندارم بگم اینارم فقط محض اینکه روت کم بشه گفتم در ضمن محض اطلات همین 508 جزو خودروی سال 2017_2018 اروپا شد ، قبلش پژو 308 این عنوان در سال 2013 یا 2014 اگه اشتباه نکنم ، پژو 208 جدید هم که عنوان خودروی سال امسال اروپا رو بدست آورد رنو کلیو هم الان چند سال متوالی پشت سر هم رتبه دوم پر فروشترین هاچ بک اروپا رو بدست اورد ، حتی خبرش همین دیروز پریروز امد که رکورد گلف هم شکست و مقام اول فروش در ماه فوریه بدست آورد ، رنو مگان ار اس هم که تو سرعت رکورد هوندا آشغالو زد ، خلاصه اینکه آدم تو لوله آفتابه بره ولی اینقدر ضایع نشه ، فعلا شما برو با همون آشغالهای ژاپنی مزدا 1000 خوش باش اسطوره اسطوره کن
1399/1/11
همون رنو 5 که مسخرش میکنی دارای 5 ستاره ایمنی با معیارهای اون زمان یعنی دهه 70 هست که اتفاقا تو امریکا هم تستهای ایمنیش انجام شده فیلماشم تو اپارات موجوده میتونی بری ببینی ژاپن دهه 70 چی میساخت مزدا 121 با صفر ستاره ایمنی
1399/1/12
اونایی که گفتی بازم در حد یکدوم از ماشینای ژاپنی نیست چه با افتخار میگی پژو ۳۰۸ ، رنو مگان خخخخخخخخخخخ اون آلپاین a110 که جز کم فروش ترین ماشین هاست چون هم قیافش مسخرس هم قیمتش ۵۵ هزار دلاره و با این پول میشه پورشه ۹۹۱ یا آئودی تی تی آر اس خرید دوما رنو که سهام نیسان رو خرید باعث پیشرفت خودش شد دیدی که رنو نتونست برای کولیوس یه موتور و گیربکس بسازه از نیسان موتور گرفت از ماشینای دو شرکت معلومه کدوم شرکت بهتره نیسان پاترول ، نیسان آرمادا ، نیسان ایکس تریل ، نیسان لیف ، نیسان جی تی آر ، نیسان ۳۷۰زد ، نیسان ۳۵۰ زد ، نیسان ماکسیما ، نیسان ناوارا و .... و رنو ۵ خخخخخخ
1399/1/12
یه نکته هم بگم بنز که ۱۰۰ سال سابقه در ساختن خودرو های باری داره رو بنز کلاس x موتور نیسان ناوارا گذاشت همه هم میدونن پیکاپ های ژاپنی بهترینن فرانسوی ها که یه پیکاپ هم نمیتونن درست کنن دوما ماشینای هر کشور به یه چیز معروفه آلمان مهندسی عالی ایتالیایی طراحی زیبا و هنرمندانه ژاپنی دوام و استقامت فرانسوی آشغال بودن تو استرالیا و آفریقا و آمریکا که براشون دوام و اسقامت ماشین مهمه میرن ژاپنی سوار میشن نه رنو ۵ خخخ تو که ادعا میکنی برنامه های جرمی کلارکسون رو میبینی توی یکی از قسمت هاش یه تویوتا هایلوکس رو آتیش زدن کوبوندنش تو دیوار از ساختمون انداختنش پایین انداختنش تو آب ولی بازم موتورش روشن شد تازه ماشین دست دوم بود این ینی ماشین نه رنو ۵
1399/1/15
اتفاقا جرمی کلارکسون در همون برنامه گفت پژو ماشینی مثل ۲۰۵ می ساخت ولی الان آشغال هایی مثل پژو ۳۰۸ میسازه بعدشم گفت قبلا هر کی ولوو سوار میشد یعنی راننده بدی بود بعدش ولوو ماشینای خوبی ساخت و راننده های بد رفتن سراغ پژو بعدشم گفت دیروز داشتم به دخترم رانندگی یاد میدادم بهش گفتم همه چیز رو فراموش کن فقط پژو دیدی پاتو بزار رو ترمز تو همون برنامه تویوتا جی تی ۸۶ رو هم جرمی بررسی کرد و گفت موقع روز نامه خوندنم میتونید باهاش دریفت بکشید
دوما آلپاین اسطوره نیست تویوتا اسپورتس ۸۰۰ با موتور ۷۹۰سی سی که تو دهه ی ۶۰ میلادی تو مسابقات چند دور از ماشینای آخر جلو میفتاد یا تویوتا ۲۰۰۰ جی تی یا تویوتا جی تی ۸۶ اسطوره های واقعی هستن .
1399/1/6
درود.مرسدس اعلام کرده که در ایران نمایندگی رسمی ندارد و ستاره ایران نماینده آنها نیستند.درواقع هیچ نمایندگی در ایران رسمی نیست.آدیداس نایکی و...مشمول همین قضیه هستند.
1399/1/13
چرا جوک میگی اولا همون چرخ رنو 5 به تمام اون آشغالای ژاپنی که گفتی میارزه دوما نیسان اگه مال این حرفا بود که ورشکست نمیشد که باز رنو بخواد بخاطر نیسان پیشرفت کنه ، نیسان هرچی داره صدقه سر رنو داره ، هنوز تو فرمول 1 حضور نداره چون نمیتونه موتور فرمول 1 بسازه سوما اینکه فرانسویا پیکاپ ندارن دلیل بر نتونستن نیست چون مردم اروپا سلیقشون با امریکاییها فرق میکنه و ماشینای پیکاپ در اروپا طرفداری ندارن و به غیر از فرانسویا خیلی از کشورهای دیگه مثل ایتالیا و المان پیکاپ نمیسازن ، ژاپنیا هم تمام ماشنایی که تولید میکنن فقط مختص بازار امریکاست وگرنه لگنهایی که خودشون سوار میشن همه زیر 1000 سی سی هستن خخخخخخ چهارما وقتی 308 توسال 2013 خودروی سال اروپا شد ، رنو مگان جزو پرفروشترین خودروها بعد گلف ، رنو کلیو هست و همینطور تونسته رکورد سرعت خیلی از ماشینا از جمله کیا و هنودا سیویک اشغالو بزنه چرا افتخار نکم ، پنجما اون الپاین 110 که گفتی الهام گرفته شده از نسل اولیه این خودرو هست که در سال 1955 معرفی شد و اتفاقا همون الپاین 60 سال پیش هم مقامها و افتخارات زیادی تو مسابقات مختلف کسب کرده ، این نسل جدیدش هم تازه سه ، چهار ساله که رونمایی شده و تو همین مدت زمان کم تونسه نظر خیلی از داوران ، متخصصان و تحلیلگران خودرویی جلب کنه ، طبیعتا هنوز کار داره تا بتونه به خودرویی مثل پورشه برسه ولی بازهم تا اینجا کارش خیلی خوب بوده اینم که میگی رنو نتوسته برای کولیوس موتور بسازه حرف خیلی خنده داریه فک کنم از همکاری و ارتباط ما بین دو شرکت هیچی نمیدونی ، الان شرکت بزرگی مثل بوئینگ ، چندین کشور دیگر در ساخت قطعاتش سهیم هستن وگرنه رنویی که برای مرسدس بنز کلاس A و ردبول و همینطور نیسان پروجکت بلک s که خودش توانایی ساخت موتور نداشته ، موتور میساخته و همینطور خودش تو فرمول 1 حضور داره کاری نداره بخواد برای کولیوس موتور بسازه ، خواهشا دفعه بعد خواستی از این حرفای کودکانه بزنی اول یه سرچی راجع به خودروسازای فرانسوی تو گوگل بکن تا اینقدر ضایع نشی .
1399/1/13
در ضمن رنو اگه پیکاپ نمیسازه در عوض رنو master duel cab ، اتوبوس و تریلیهایی مثل مگنوم و پرمیوم میسازه که ژاپنیای اشغالساز عمرا پیچشم نمیتونن بسازن ، رنو 5 هم در زمان تولیدش تو آمریکا و کاندا تحت نام رنو لی کار فروش فوق العاده ای داشت اونم در کشوری که مردمانش ماشینای بزرگ و سدانهای فول سایز سوار میشدن نه تنها رنو 5 بلکه خودروهایی همچون رنو آلیانس ، رنو 20 و 30 ، رنو فیگو ، پژو 505 و 604 ، تو همون برنامه تخت گاز تو چندتا از قسمتاش خودروهای پژو 404 و 504 ، رنو 4 ، تست و امتحان کردن کلی به در و دیوار زدن و کلی ازشون تعریف و تمجید کردن و اتفاقا به گفته جیمز می جزو ماشینای بسیار با دوام و سگ جون تو شرایط اب و هوایی بد افریقا بود و هنوزم که هنوزه این ماشینا تو اب و هوای بسیار گرم کشورهای افریقایی جنازش داره کار میکنه خود جیمز می هم اینقدر از رنو 4 تعریف کرد و خوشش امد که بنا به گفته خودش یکدستگاه از این ماشین خریداری کرده و در کلکسیون خودش داره و همینطور یکدستگاه الپاین 110 ، جالبه بدونی همون جرمی کلارسون که میگی به پژو گفته اشغال ، خودش یه پژو 205 جی تی آی و یه رنو 5 نسل 2 داره بد نیست یه نگاهی هم به رالی پاریس تا پرسپولیس که در سال 1971 برگزار شد بندازی که تو اون مستند با همون سیتروئن 2cv که مسخرش میکنی چطور از فرانسه تا شیراز آمدن و از چه کشورهایی عبور کردن ، به اینا میگن ماشین نه اون آشغالای ژاپنی مزدا 1000، موتور سه چرخهای میتسوبشی خخخخخ
1399/1/13
یه چیز دیگه که یادم رفت بگم همون سیتروئن Ds 1955 که ژنرال دوگل فرانسوی رو از ترور نجات داد و همینطور سیتروئن Xm 1972 خودشون جزو شاهکارهای علم مهندسی ، طراحی ، نوآوری ، داینامیک و آثار هنری هستن ، تو یکی نمیخواد برا ما از مهندسی ، طراحی و دوام بگی که مرغ پخته خندش میگیره خخخخخخخخخخخ
1399/1/15
خیلی از شرکت ها تو فرمول ۱ شرکت نمیکنن و ماشینای فرمول ۱ نمیسازن این دلیل بر بد بودن اونا نیست دوما کی گفته اروپا پیکاپ نمیسازه فولکس واگن آماروک بنز کلاس ایکس فورد رنجر که تو کارخونه فورد تو ترکیه ساخته میشه اگه قسمت فک کنم ۱۰ فصل ۳ گرند تور رو دیده باشی عملکرد پیکاپ های اروپایی رو در برابر پیکاپ های ژاپنی بررسی کرد اینکه فرانسه پیکاپ نمیسازه دلیلش خیلی واضحه چون عرضه این کارو نداره چون جز موتور های ۱.۶ لیتری چیزی نداره و نمیتونه این موتور ها رو رو یه پیکاپ بزاره برا همین هاچ بک میسازه سوما همه چیز آمار فروش نیست چون بعضیا مجبورن این ماشینارو بخرن وگرنه همه دلشون میخواد سوار رولز رویس و بنتلی بشن بازم میگم تو برو با رنو ۵ حال کن و بهش بگو اسطوره
1399/1/16
اتفاقاً آلپاین اسطورست چرا که خیلی جلوتر از تویوتا مقامهای قهرمانیو درو کرده همون آلپاین سه مدل A 106 ، A 110 و A 310 در دهه 50 ، 60 و 70 میلادی تولید کرده و هر سه تاشون تو چندین مسابقات مختلف مقامهای نخست قهرمانیو کسب کردن ، در مورد جرمی کلارسون هم باید بگم اتفاقا تو یکی از قسمتهای فصلهای اولییش زمانیکه یه تویوتا پریوس تست میکرد بهش گفت آشغال خخخخخخ و همینطور تو یکی از قسمتهای دیگه به یه مدل از هوندا گفت اسباب بازی خخخخخخ یا همین نیسانو به خاطر ورشکست شدنش اینقدر مسخرش کرد و گفت از بس ماشینای مسخره و حوصله سر بر تولید کرد تا بالاخره ورشکست شد ، خلاصه اینکه رو حرفای جرمی کلارسون زیاد حساب نکن ، بنده خدا مثل خودت مریضه ، خخخخخخ یه وقت دیدی به بنز و فراری هم گفت آشغال ، نظر یه شخص که مهم نیست ، اونم برنامه ای که بیشتر جنبه طنز و مسخره کردن داره تا تست و کارشناسی واقعی .
1399/1/16
یه نکته دیگه هم در مورد جرمی بگم اگه به ماشینی آشغال یه چیزی میدونه که میگه آشغال ۱۰ برابر تو سن داره سوار هر ماشینی که فک کنی شده هر جایی از دنیا رو که فک کنی رفته نه مثل تو که جز ال نود سوار چیز دیگه ای نشدی بعد داری به اون میگی چیزی حالیش نمیشه دوما ژاپن از هر نظری که فک کنی از فرانسه بهتره چه از نظر صنعت خودروسازی چه از نظر سیاسی اگه ژاپن چیزی میسازه مطمعن باش خوبه حالا یا ماشین باشه یا هر کالای دیگه ای مثل فرانسه بنجل ساز نیست که عرضه ساخت چیزی رو نداره دیدی که الانم دست به دامن چین شده تا دو تا ماسک بگیره اونم آمریکا همش رو دزدید دلم برا فرانسه میسوزه داره نابود میشه . وقتی ژاپن از آمریکا بمب اتم خورد به خاطر جون مردمش تسلیم شد ولی بعد از ۶۰ سال کاری کرد که کل بازار آمریکا شد محصولات ژاپنی و آمریکا در زمینه اقتصادی تسلیم ژاپن شد نه مثل ایران که بعد از چهل سال دارن میگن مرگ بر آمریکا که آخرش هیچی نشدن
1399/1/7
واقعا زیباترین کد بنز cls این اتاق هستش حیف نسل جدیدشون افت محسوسی کردش در طراحی ولی خب همیشه به سلیقه ما کار نمیکنن جدا ازینا توی ایران مردم گرایش ندارن به استیشن یاد نعش کش میوفتن ولی واقعا ادم حساب کنه یه خانواده 5 نفری بزرگ براحتی میتونن با این ماشین برن مسافرت بدون کمبود جا دیگه بنزه 400 اسب قدرت چه شود ولی خب بدرد قشر ضعیف و متوسط نمیخوره ثروتمندان ما هم دنبال همچین چیزی نیستن انگشت شما میرن سمت این ولی اروپا امریکا طرفدار این مدل ماشین ها هستن در هر صورت امیدوارم ملت شریف ایران ماشین در ح لیاقتشون سوارشن نه اشغال بدرد نخور
1399/1/16
برخی از شرکتهای اروپایی اگه پیکاپ میسازن اوناهم مختص بازار آمریکاست ، وگرنه ساختن پیکاپ سختر از ساختن موتور فرمول 1 که نیست بچه جون ، در ثانی هنر به این که از یه موتور باحجم کم بتونی بیشترین قدرت و گشتاور بگیری که دقیقا پژو با همون موتور 1/6 لیتری تونسته اینکارو بکنه و تا 300 اسب قدرت بگیره وگرنه از یه موتور 4 ، 5 لیتری گرفتن 300 اسب کار شاقی نیست ، یا مثلاً همین رنو کلیو با موتور 1 لیتری 100 اسب تولید میکنه به این میگن هنر در ضمن محض اطلاعت که فکر میکنی فرانسویا نمیتونن یه موتور قویتر از 1/6 لیتر بسازن باید بگم خیلی سال پیش خودروهایی مثل ، پژو 605 و 604 ، 505 ، یا سیتروئن اِس اِم ، دی اس ، رنو لاگونا ، رنو 30 تی اِکس و بعضی از مدلهای 405 سفارش آمریکا دارای موتورهای 6 سیلندر دو دیفرنسیال بودن و در مورد اینکه میگی همه چیز آمار فروش نیست ، اتفاقاً همه چیز آمار فروشه ، چون ما در مورد کشورهایی صحبت میکنیم که هم تنوع محصولاتشون زیاده و هم مردمشون به لحاظ قدرت خرید ، درآمدشون بالایه و هم شرایط فروش همه کمپانی ها عالیه نه مثل ایران که همه اینا برعکسه و مردم حق انتخابی ندارن ، پس وقتی با همه این موارد بازم فروش خیلی از خودروها زیاده این نشانه از محبوبیت این خودروهاست نه اجبار ، در نهایت ما با همون رنو 5 اسطورمون حال میکنیم ، که واقعاً هم اسطورست اینو من نمیگم ، اینو بزرگان خودرو و اهالی فن میگن ، اینقدر اسطورست که یه فیلم هم راجبش درست کردن به نام the renault 5 story تو هم برو با همون مزدا 1000 خوش باش ، اسطوره اسطوره کن .
1399/1/16
تو که انقدر ماشین فرمول یک رنو رو تو سر ما میزنی رنو فقط یه ماشین ساخته که بتونه تو فرمول یک باشه که فروش محصولاتش بره بالا کاری که فورد ۴۰ سال پیش با سیرا و کورتینا کرد ساختن یه مدل مخصوص مسابقه وگرنه مثل بنز و فراری رتبه نمیاره دوما ژاپن اگه فرمول یک نمیسازه عوض تو ساختن ماشینای رالی سابقه خیلی خوبی داره سال ۱۹۹۵ سوبارو ایمپرزای برنده رالی کل جهان شد رتبه دوم هم تویوتا سلیکا بود سوما در زمینه ی ساختن موتور کم حجم ولی پر بازده فک نکن ژاپن نمیتونه این موتور رو بسازه تویوتا جی تی ۸۶ موتور ۲ لیتری با ۲۰۰ اسب بخار که موتورش ساخت سوبارو عه . اون موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار به کمک توربو ۳۰۰ اسب بخار داره . تویوتا بیشتر از تو و فرانسوی ها سرش میشه که موتور ۸ سیلندر ۵۷۰۰ رو لند کروز میزاره درسته رو کاغذ ۳۰۰ ۴۰۰ اسب بخار داره ولی اگه تو آفرود سوار لند کروز بشی انقدر قدرت و کشش داره که باورت نمیشه موتورش ۴۰۰ اسب داره تو بحث سرعت توربو خوبه ولی تو آفرود بدرد نمیخوره و یه دلیل دیگه که تویوتا از توربو استفاده نمیکنه خرابی کمتر موتور تنفس طبیعیه یه چیز دیگه هم بگم جرمی همیشه به فرانسوی ها میگه آشغال به بعضی از ژاپنی ها هم میگفت کسل کننده نه آشغال چون اون خودش لامبورگینی گالاردو و مک لارن اف ۱ داره بعدشم جرمی ماشین هارو بی تعصب بررسی میکنه نمیگه این بنزه پس حتما خوبه اگه ایرادی داره اون ماشین میگه اون هر چی باشه از تو بهتره
1399/1/18
ژاپن تو هر زمینه ای بهتر از فرانسست !!!! خخخخخخ ژاپنیا یه هواپیما نمیتونن بسازن در صورتی فرانسویا قبلا کنکورد میساختن الانم یه هواپیمای میراژ و یه داسو رافال میسازن که عمرا ژاپنیا چرخشم نمیتونن بسازن و همینطور ناو هواپیمابر شارل دوگل ، در مورد این ویروس کرونا هم نه تنها فرانسه بلکه خیلی از کشورهای دنیا حتی خود امریکا هم داره نابود میشه ، در مورد اینکه میگی امریکا تو ضمینه اقتصاد تسلیم ژاپن شده چرا جوک میگی اولا هنوز امریکا اقتصاد اول دنیاست بعد از اون هم چینه و اگر هر زمان جنگ اقتصادی بین ژاپن و امریکا رخ بده ، امریکا خیلی راحت با تحریمهاش دوباره ژاپنو به خاک سیاه میشونه از این نظر ژاپن اقتصادش کاملا وابسته به امریکاست و هر چی داره صدقه سر امریکاست
1399/1/18
در ضمن فرانسه به غیر از صنعت خودرو و هواپیما ، تو زمینه آرایشی ، عطر و ادکلن صنعت فولاد فرانسه حرف اول میزنه تو دنیا ، جاذبه های توریستی و گردشگری ، بهترین رستورانها و آشپزها و غذاهای دنیا ، بهترین شراب های دنیا ، بهترین عطر و ادکلنهای دنیا ، بهترین پنیرهای دنیا ، صنعت فیلم و سریالهاشون بعد از هالیوود حرف اول میزنن ، حتی در برهه ای از زمان یعنی در دهه 70 و 80 میلادی فیلمهاشون بیشتر از امریکاییها طرفدار داشت ، همه ما با فیلمهای آلن دلون و ژان پل بلموندو خاطره داریم ، تو صنعت موسیقی ، آهنگها و خوانندهاشون بعد از امریکا و انگلیس حرف اول میزنن و زبان فرانسوی یکی از زیباترین زبانهای دنیاست ، ولی ژاپنیا چی به غیر از صنعت خودرو دیگه چی دارن ، تازه همونم آشغال تولید میکنن ، خود تو اگه قرار باشه یه روزی بین این دو تا کشور یکی رو برای زندگی کردن یا گردش انتخاب کنی حتما فرانسه رو انتخاب خواهی کرد ، بعد میای برا ما ژاپن ژاپن میکنی ، ژاپنی که بدون اجازه امریکا یه رزمایش دریایی جرات نداره برگزار کنه یه تانک چند سال پیش تولید کردن ، اونم با فشار آمریکاییها با دست خودشون نابودش کردن ، تمام دلخوشیشون بعد از انداختن بمب اتم بالای سرشون اینکه بعد از 75 سال تلفن دفتر رئیس جمهور آمریکا توشیباست و اینو پیروزی میدونن خخخخخخ ، تازه اونم اگه واقعا صحت داشته باشه که بعید میدونم به خاطر دلایل امنیتی این موضوع واقعا درست باشه .
1399/1/7
با عرض سلام بنده از یکی دیگه از این نسخه های شوتینگ برک خبر دارم ک در شهر کرمان هست و کاور مشکی مات شده عکساشو هم دارم اگه خودرو بانک بخواد میتونم در اختیارشون بزارم
1399/1/10
آره منم دیدم با پلاک ایران ۶۳
1399/1/19
اولا بنده تمام قسمتهای تخت گاز و همینطور گرند تور دیدم ، جرمی کلارسون فقط یکی دوبار به پژو گفت آشغال اونم به یه مدل خاصی از پژو و نه همه مدلهاش و به غیر از پژو به خیلی از خودروسازهای کشورهای دیگه هم گفته آشغال از جمله همون تویوتا پریوس و هوندا که گفتم و همینطور فیات و ..... اگه همه برنامهاشو میدیدی اینقدر دروغ و حرف مفت نمیزدی دوما همون حضور رنو تو فرمول 1 خودش خیلیه ، ضمن اینکه مقامهایی هم در گذشته بدست آورده از جمله سال 1978 مقام چهارم ، سال 1979مقامهای اول تا سوم ، سال 1983 نایب قهرمان ، سال 2003 مقام اول ، سال 2004 نایب قهرمان و در سال 2005 رنو به عنوان اولین سازنده بزرگ خودرو موفق شد بالاترین افتخار قهرمانی سازندگان را از آن خودش کنه.، حتی پژو هم قبلا تو فرمول 1 حضور داشت و برای شرکتهایی مثل مک لارن ، جوردن گرند پری در مسابقات فرمول یک 1995، 1996 و 1997 و پراست گرند پری در مسابقات فرمول یک 1998 ، 1999 و 2000 ، چیزی که ژاپنیا حتی بهش فکرم نمیکنن و تا امروز موفق نشدن یه نماینده تو فرمول 1داشته باشن ولی رنو نه تنها خودش بلکه برای مک لارن و ردبول هم قبلا انجین میساخته در مورد قهرمانی رالی همین و بس که پژو در مسابقات رالی بین المللی 5 قهرمانی در WRC ، شش قهرمانی در رالی داکار و سه قهرمانی در رالی بین قاره ای ، سیتروئن هم هشت قهرمانی در WRC بدست آورده و خیلی از این قهرمانیا حتی قبل تر از قهرمانیهای ژاپن در سال 95 بوده ، حالا اگه روت کم نشده بگو تا بازم از این اسطورسازیهای فرانسویا بگم ، بچه جون .
1399/1/11
وانت مزدا موتورش دو هزاره عزیزم
1399/1/12
یه وانت مزدا قدیم بود که کوچک بود و موتورش 1000 سی سی بود به مزدا 1000 معروف بود
1399/1/12
مزدایی که گروه بهمن تولید میکرد قبلا با موتور 1600 بود
1399/4/20
از سایت خودرو بانک خواهش میکنم که کامنت این ضدآشغال های ژاپنی،فرانسوی و وجدان ژاپن و این دوستانی که جدیدا کل کامنت هارو به گند کشیدن در سایت قرار ندید هر تستی رو می‌خونی میبینی یه عده ریختن دارن سر ژاپن و فرانسه بحث میکنن جمع کنید دیگه مگه این شرکتها مال بابا تونه که این جوری حرف میزنید تست و بررسی رو بخونید و نظرتون رو بگید والسلام دیگه تعصب های الکیتون چیه ممنون از سایت و تست های خوبتون