موضوعات داغ

بررسی رنو کلیو توسط خودروبانک در ترکیه؛ هاچ‌بک محبوب رنو

2 اردیبهشت 1399
عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده و عکاس

مقدمه

رنو کلیو از سال 1990 که به بازار معرفی شده و همیشه جزو پرطرفدارترین خودروهای هاچ‌بک رنو بوده است. کلیو به عنوان یک خودروی هاچ‌بک به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا کرد و از اولین نسل خود همیشه در بین پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار اروپا قرار دارد. کلیو در کنار فولکس واگن گلف نه تنها از خودروهای موفق بازار اروپا هستند، بلکه چندین بار نیز به عنوان خودروی سال انتخاب شده‌اند.

تا کنون 5 نسل از رنو کلیو به بازار آمده است که متاسفانه هیچ یک از آن‌ها در بازار ایران عرضه نشدند. همه‌‌ی مدل‌های کلیو خودروهایی کوچک، ارزان، کاربردی و جوان‌پسند بودند و این مشخصه‌ها در نسل چهارم این خودرو به کمال رسیده‌اند. کلیو مشتریان مختلفی را می‌تواند جذب خود کند، مدل پایه‌ی 9 دهم لیتری این خودرو می‌تواند خریداران خودروهای اقتصادی را به سمت خود جذب کند و مدل RS آن نیز به قدرت 200 اسب بخار می‌تواند طرفداران هاچ‌بک‌های اسپرت را به سوی خود بکشاند. چهارمین نسل رنو کلیو از سال 2012 به بازار معرفی شد و تا سال 2019 روی خط تولید بود. در ادامه این مقاله طی تست و بررسی خبرنگار خودروبانک در ترکیه، نگاهی نزدیک به یک رنو کلیو نسل چهار خواهیم داشت.

مواجه نخست با کوچک جذاب

رنو کلیو در مدل‌های قبلی خود گرچه طرحی جذاب داشت ولی تا حدود زیادی نیز ساده بود. در نسل چهارم اما رنو رویکردی کاملاً متفاوت را در پیش گرفته و بدنه‌ای جذاب را برای هاچ‌بک پر طرفدار خود ساخته تا بتواند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

در نمای جلو، بارزترین نکته کلیو چراغ‌های درشت و زیبای آن هستند. جلو پنجره نیز سبکی مانند دیگر خودروهای رنو نظیر، فلوئنس، اسکالا و کپچر دارد و نشان رنو را در وسط جای داده است. دو چراغ روشنایی در روز به شکل نوارهایی کوتاه درون جلو پنجره جای گرفته‌اند که محل نصب آن‌ها کمی عجیب است ولی در مدل‌های فیس‌لیفت 2017 این چراغ روشنایی در روز حذف شده و در عوض یک نوار نئونی درون چراغ اصلی قرار گرفته‌است که هم مدرن‌تر و هم زیباتر است.

سپر خودرو ساده است ولی ایرادی نیز نمی‌توان از آن گرفت و تنها مشکل در خودروی مورد آزمایش، پایه بودن تیپ خودرو بود که حتی چراغ مه‌شکن نیز ندارد. در نمای جانبی حالت کلی بدنه تخم مرغی است و باید آن را از زیباترین‌های کلاس خود دانست. گلگیر جلو حجیم است و یک پف نیز از درب عقب شروع شده و تا چراغ عقبی ادامه پیدا می‌کند. در قسمت پایینی درب‌ها یک زه پلاستیکی به طرز زیبایی کار گذاشته شده است. نمونه مورد آزمایش از رینگ‌های فولادی با قالپاق پلاستیکی بهره‌مند بود ولی تیپ‌های بالاتر رینگ‌های آلیاژی زیباتری دارند. رنو کلیو در نسل چهارم دیگر در مدل 3 در تولید نمی‌شود ولی رنو سعی کرده تا با مخفی کردن دستگیره‌ی درب‌های عقب درون ستون انتهایی، فرمی سه درب را به این خودرو بدهد.

نمای عقبی را باید بهترین بخش کلیو دانست و حتی می‌توان اعتراف کرد که از مدل گران‌تر رنو یعنی مگان هاچ‌بک نیز جذاب‌تر است. حالت کلی عقب عضلانی بوده و چراغ‌های باریک جلوه‌ای قوی و اسپرت را ایجاد کرده‌اند. رنو بخش پایینی سپر عقب را نیز سیاه کرده تا فرم اسپرتی داشته باشد. در کل رنو کلیو در طراحی خارجی خودرویی کاملاً جذاب و با فاکتورهای یک اتومبیل محبوب است و بابت طراحی چنین ترکیبی باید به فرانسوی‌ها تبریک گفت.

در بخش ابعاد، رنو کلیو دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4062، 1777 و 1448 میلیمتر است. فاصله محوری کلیو نیز 2589 میلی متر است.

نمای داخلی آشنا

برای وارد شدن به کابین رنو کلیو باید از ریموت همیشگی رنو که شبیه به کارت اعتباری است، استفاده کنید. ما ایرانی‌ها با این ریموت از زمان رنو مگان آشنا هستیم. متاسفانه در کلیو کیفیت ساخت ریموت چندان چنگی به دل نمی‌زند و با وجود اینکه خودرو عمر چندانی نداشت، ولی تمام نوشته‌های روی کلیدهای ریموت پاک شده بودند. با باز کردن درب، خود را در فضایی آشنا می‌بینم چون این زبان طراحی بسیار به رنو کپچر نزدیک است. غربیلک فرمان، پشت آمپرها و در کل هر آنچه مقابل راننده است، کاملاً مشابه رنو کپچر هستند. داشبورد اما کمی متفاوت بوده و از یک پنل برجسته و ساده تشکیل شده است.

البته نمونه مورد آزمایش که نسخه‌ی پایه بود، فاقد سیستم تهویه خودکار و مانیتور است و این مساله باعث نمود بیشتر سادگی کابین شده است ولی در مدل‌های فول کابین کمی مدرن‌تر و چشم نواز‌تر دیده می‌شود به خصوص که سوای از وجود مانیتور و تودوزی، مدل‌های فول دارای رنگ‌های متنوع نیز می‌باشد. جذاب‌ترین بخش کابین بدون شک همان بخش‌های مقابل دیدگان راننده هستند یعنی غربیلک فرمان خوش دست و قطور با روکش چرم مصنوعی و پشت آمپرهای خاص و مدرن رنو.

از نظر فضا رنو کلیو کابینی کوچک‌تر در مقایسه با مگان یا حتی رنو ساندرو دارد ولی کوچکی آن مانند پژو 206 آزاردهنده نیست و سرنشینان بزرگسال در عقب خودرو نیز راحت هستند. فضای پا و سر با توجه به ابعاد خودرو خوب است ولی اگر 3 نفر در عقب بنشینند آن وقت از راحتی سرنشینان عقب به طرز چشمگیری کاسته خواهد شد.

کیفیت کابین در حد رنو ساندرو خودمان است و از این نظر در مقایسه با رقبای کره‌ای مثل هیوندای i20 در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. از نظر امکانات کلیو به خصوص در تیپ‌های پایه خودروی کاملاً ساده است به طوری که حتی شیشه‌های عقب برقی نبوده و به صورت دستی بالا و پایین می‌روند. امکانات رنو کلیو شامل شیشه‌های برقی جلو، فرمان الکتریکی، تهویه مطبوع دستی، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، صندلی‌های ایزوفیکس، قفل مرکزی، تنظیم نور پشت آمپرها، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، پورت USB و اینترفیس سیستم صوتی هستند.

ایمنی

رنو کلیو در سال 2012 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP اتحادیه اروپا شد. البته مدلی که تست شده دارای 6 عدد ایربگ بود ولی مدل پایه‌ی این خودرو تنها ۲ عدد ایربگ جلو دارد. در مدل‌های فول ایربگ پرده‌ای و ایربگ‌های جانبی جلو نیز موجود هستند. با این وجود در مدل پایه می‌توان کلیو را خودرویی امن و مستحکم دانست چون محصولات 3 ستاره رنو مانند ساندرو لوگان نیز ایمنی خوبی دارند. در تصویر زیر نتایج تست تصادف رنو کلیو در سال 2012 را مشاهده می‌کنید.

موتور و گیربکس

رنو کلیو نسل چهارم با سه موتور بنزینی و یک موتور دیزلی در بازار جهانی عرضه می‌شود. موتورهای این خودرو قدرت‌های خروجی مختلفی دارند. مدل مورد بررسی ما با کد dCi از نوع دیزلی بود که زیر کاپوت آن موتور K9K 608 رنو مشاهده می‌شود.

موتور K9K موتور جدیدی نیست و گروه رنو نیسان این خانواده از موتورهای توربودیزلی را از سال 2001 تولید می‌کنند. موتور K9K dCi نسخه‌های بسیار متفاوتی دارد که در خودروهای رنو لوگان، ساندرو، کلیو، مگان، کانگو، نیسان میکرا، نیسان جوک، نیسان قشقایی، نیسان کیوب، نیسان نوت، رنو فلوئنس، داچیا داستر، رنو کپچر و رنو سنیک به کار رفته‌اند. قدرت نسخه‌های مختلف موتور K9K از 65 اسب بخار شروع شده و تا 110 اسب بخار می‌رسند و گشتاور آن‌ها نیز از 160 تا 260 نیوتون‌متر است.

جالب است بدانید که مرسدس بنز نیز در کد‌های 160 CDI و 180 CDI اتاق‌های A کلاس، B کلاس، CLA کلاس و مرسدس‌بنز سیتان از این موتور گروه رنو نیسان استفاده کرده است. این موتور در محصولات مرسدس بنز با کد OM607DE شناخته می‌شود.

برخی بهینه سازی‌های انجام شده توسط رنو نیسان روی این موتور شامل کوتینگ مخصوص روی تایپیت‌ها با 40 درصد اصطکاک کم‌تر، انژکتورهای جدید و رینگ‌ پیستون‌های جدید هستند. این موتور از نوع تسمه تایمی است و اگر به تعویض به موقع تسمه تایم آن دقت نشود، می‌تواند خسارت پر هزینه‌ای به موتور وارد کند چون به خاطر طراحی محفظه احتراق در صورت پاره شدن تسمه تایم همه یا بخشی از سوپاپ‌های موتور از بین می‌روند. در رنو کلیو مورد تست موتور خودرو 90 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه‌ی ضعیف‌تری هم در بازار موجود است که 75 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون متر گشتاور دارد. انتقال نیرو به چرخ‌ها جلو نیز با استفاده از یک گیربکس 5 دنده دستی انجام می‌شود.

رانندگی با کلیو dCi

با قرار دادن ریموت کارتی شکل در اسلات و فشردن کلید استارت پیشرانه دیزلی را روشن می‌کنیم. موتور صدایی شبیه به کامیونت‌ها دارد که کمی غریب است. نفوذ صدا به داخل اتاق نیز کم نیست و کاملاً صدای موتور را حس می‌کنید. قبلاً یک بی ام و سری 3 با کد 320d سوار شده بودم که به دلیل عایق‌بندی خوب کابین از نظر صدای موتور فرق چندانی با مدل بنزینی نداشت، ولی در رنو کلیو با صدای موتور متفاوت و بلندی روبرو می‌شوید.

شروع حرکت با قرار جا زدن دنده در گیربکس انجام می‌شود که کاملاً حسی مثل رنو تندر خودمان دارد. با فشردن پدال گاز شتاب گیری کلیو شتاب‌گیری خوبی را از خود نشان می‌دهد که اصلاً به قدرت 90 اسبی آن نمی‌خورد اما تا خودرو می‌خواهد سرعت بگیرد متوجه خواهید شد که دور موتور محدود بوده و حتی به 4500 دور بر دقیقه هم نمی‌رسد و همین باعث می‌شود با وجود قدرت و کشش بالای موتور نتوان شتاب‌گیری سریعی را تجربه کرد. به لطف گشتاور 220 نیوتن‌متری موتور دیزلی که در دور موتور پایینی در دسترس است، در تمامی دنده‌ها کشش خودرو خیلی خوب است.

کشش بالا تنها مزیت موتور دیزلی نیست بلکه این موتور اشتیاق بسیار پایینی هم به مصرف گازوییل دارد. مصرف شهری رنو کلیو dCi تنها 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در جاده نیز 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف دارد. استاندارد آلایندگی نیز یورو 5 بوده که نشان می‌دهد کلیو یک خودروی دوستدار محیط زیست است.

فرمان بسیار نرم بوده و این باعث می‌شود در رانندگی شهری کالری بسیار کمی را برای استفاده از رنو کلیو مصرف کنید. ترمزها نیز قدرت خوبی دارند.عملکرد ترمزهای کلیو را نیز می‌توان را کمی بهتر از ساندرو دانست و سیستم ABS در کنار دیسک‌های ترمز خنک شونده در جلو به خوبی از پس متوقف کردن این هاچ‌بک 1071 کیلوگرمی بر می‌‌آیند.

هندلینگ کلیو نیز متوسط است و می‌توان آن را در حد کیا ریو هاچ‌بک و هیوندای i20 دانست. البته با اختلاف کمی کلیو پایداری بهتری دارد. سواری کلیو و راحتی آن نیز فرق چندانی با هیوندای i20 ندارد ولی در هیوندای به دلیل فضای بیشتر سرنشینان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. ایراد همیشگی رنو یعنی کلید کروز کنترل قرار گرفته در کنسول مرکزی در کلیو نیز دیده می‌شود. رنو بخشی از کلیدهای کروز کنترل را روی فرمان و بخشی را در کنسول مرکزی قرار داده است که هم کارکردن با آن را سخت می‌کند و هم ظاهر جالبی ندارد. هنوز دلیل چنین کاری را نمی‌توان درک کرد.

سخن پایانی

به نظر نگارنده، فرانسوی‌ها در ساخت خودروهای گران قیمت به پای رقبای خود نمی‌رسند کما اینکه خودروهایی چون کولیوس یا تالیسمان را نمی‌توان بهترین خودروهای کلاس خود دانست (در مورد طراحی ظاهری صحبت نمی‌کنیم) اما خودروسازان فرانسوی در ساخت خودروهای ارزان‌تر معمولاً خوب عمل می‌کنند و محصولات به غایت موفقی را در کارنامه‌ی خود دارند که کلیو نیز قطعاً یکی از آن ها است. رنو کلیو به عنوان یک هاچ‌بک کوچک و شهری خودرویی کاملاً و کم‌نقص است. متاسفانه کلیو هیچ وقت فرصت حضور در بازار ایران را پیدا نکرد ولی در کشورهای اروپایی خودرویی پرفروش و موفق است. مزایای اصلی کلیو را باید در طراحی زیبا، مصرف سوخت کم، هندلینگ خوب و ایمنی مناسب دانست. معایب کلیو نیز شامل اتاق کوچک، کیفیت کابین متوسط به پایین و کمبود امکانات رفاهی هستند.

در کشور ترکیه رنو کلیو نسل چهارم با قیمت پایه‌ی 90 هزار لیر عرضه می‌شود که چیزی در حدود 230 میلیون تومان می‌شود یعنی پولی که در ایران خودرویی مثل ساندرو استپ وی یا دنا را می‌توانید بخرید. جالب است بدانید با همین مبلغ کیا مدل هاچ‌بک ریو را نیز عرضه می‌کند که در مقایسه با کلیو دارای دو مزیت تهویه خودکار و سانروف برقی است. فضای داخلی کیا ریو نیز در مقایسه با کلیو بهتر و راحت‌تر است.

در حال حاضر نسل پنجم رنو کلیو با ظاهر جدید و امکانات بیشتر نیز در بازار جهانی عرضه شده است.

در انتها جدول مشخصات و گالری تصاویر رنو کلیو را می‌توانید مشاهده کنید.

مشخصات فنی
مدلرنو کلیو dCi
پیشرانه4 سیلندر خطی توربو دیزل
حجم موتور1461 سی سی
حداکثر قدرت90 اسب بخار در ۴ هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور220 نیوتون متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمی11.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1071 کیلوگرم
قیمتنا موجود در بازار داخلی

39 عکس

نظرات کاربران

48 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/2
ایول یکی از زیباترین هاچ بک ها این نسل جدیدش هم که زیباتر از قبل شده
1399/2/6
آخه اسکل رنو چی داره جز دوتا اشغال
1399/2/2
فرانسویا همیشه تو ساخت هاچ بک حرف اول میزنن نه تنها کلیو بلکه 208 و 308 بسیار محبوب هستن تو اروپا
1399/2/2
چقدر مصرف بنزینش کمه با این حجم موتور واقعا باید احسنت گفت به مهندسان رنو
1399/2/4
باید میگفتی مهندسان نیسان . این موتور ساخت نیسانه و روی میکرا استفاده شده و حتی خود کلیو هم از میکرا کپی شده . رنو اگه نیسان رو نداشت هیچی نداشت
1399/2/4
دوست عزیز موتورش توربودیزل تعنی سوختش گازوییل
1399/2/2
فرانسه بهترین خودروساز دنیا
1399/2/4
مگه شک داشتی اصلا یک درصد هم شک نکن فرانسه بهترین خودروساز دنیاست شمام فعلا به قول عشق خودروهای فرانسوی به مزدا 1000ت بچسب عشق فقط مزدا 1000 کعبه بت خانه بهانست
1399/2/5
کاملاً درسته فرانسه بهترین خودروساز دنیا و ژاپن آشغالسازترین خودروساز دنیا
1399/2/6
والا ما که هیچ شباهتی بین نیسان میکرا و رنو کلیو ندیدیم پیشرانه این خودرو هم درسته با بعضی از مدلهای نیسان یکیه اما بی شک طراحی و ساخت موتور توسط مهندسین رنو انجام شده نه نیسان نیسان اگه بلد بود موتور بسازه یه فکری به حال و روز خودش میکرد الان زمزمه هایی مبنی بر ورشکست شدن نیسان تا سه چهار سال آینده میرسه که خبرشو تو پدال خوندم این نشون دهنده اینکه نیسان بدون رنو هیچی نیست
1399/2/7
اره نیسان بلده موتور بسازه و همیشه بهترین موتور هاش رو برای خودش نگه میداره نمیاد موتور نیسان جی تی آر با ۶۰۰ اسب بخار رودو دستی تقدیم رنو کنه چون حضم ۶۰۰اسب بخار قدرت برای ۱.۶ ساز ها سخته حضم ۲.۸ثانیه شتاب برای برای رنو که شتاب همه ی ماشیناش بالای ۱۰ هستش سخته و نمیاد موتور خودروهای سری z افسانه ای رو تقدیم رنو کنه چون نمیتونن یه ماشین بسازن که تحمل این قدرت رو داشته باشه ایشالا نیسان از رنو جدا شه ببینم ۴ سال بعد رنو به فلاکت و بد بختی میفته یا نه . تو همیشه کم میاری الان میگی فرمول یک رنو اون اشغال رنو هیچ وقت برنده نشده و میرسی به تنها گزینه ای که داری اسطوره ساختن از یک آشغال تو هر چی میخوای درباره مزدا هزار بگو من به ........نیست و من به اون نمیگم اسطوره و انقدر بگو مزدا هزار تا از وسط جر بخوری
1399/2/2
بعضیا میگن رنو تو ساختن خودرو های هاچ بک خیلی خوب عمل میکنه در حالی که اینطور نیست . بی کیفیتی ماشین کاملا مشخصه محصولات رنو خودشون کیفیت بالایی ندارن بعد ایران خودرو هم میاد بیشتر گند میزنه تو اینا .
1399/2/4
بعضیا هیچی بارشون نیست الکی برا ما اظهار نظر میکنن آخه اسگل اصلا متنو خوندی همین کلیو الان چند سال متوالی پشت سر هم پر فروشترین خودروی اروپا شده حتی چند ماهی هست که آمار فروشش از گلف هم بیشتر شده بعد میگی رنو کیفیت نداره آره رنو بی کیفیته مزدا 1000 بابات با کیفیته محض اطلاعت برا اینکه بعدا نگی بخاطر قیمتش هست باید بگم قیمتشم زیاد با گلف اختلافی نداره ولی با این حال فروشش از گلفم بیشتر بوده
1399/2/6
نه متن رو نخوندم چون ارزش نداره 5 دقیقه وقتم رو حروم کنم و این بگم از خودت چرت و پرت در نیار هیچ کس به استثنای تو اسکل نیست گلف نخره بره رنو کلیو لگن بخره در ضمن قیمت این لگن 22 هزار دلاره در حالی که گلف 29 هزار دلاره لطفا از خودت چرت و پرت در نیار
1399/2/7
نمی دونین مجبور نیست اظهار نظر کنین رنو رو فقط فرانسویا می خرن ... مگه اروپایی ها احمقن فولکس واگن که بزرگترین خودرو ساز دنیا و یکی از بهترینهاست با اون زیر مجموعه ها رو ول کنن برن بجا گلف که پر فروش ترین تو اروپا است رنو کلیو و ... بخرن
تازشم یدونه از زیر مجموعه های فولکس واگن به کل رنو میرزه
1399/2/2
بهترین محصولات رنو توانایی رقابت با ارزان ترین محصولات دیگر شرکت ها رو هم ندارن
1399/2/4
و همینطور بهترین خودروهای ژاپنی نمیتونن حتی با چینیا رقابت کنن ههههه
1399/2/4
وجدان ژاپن ضد فرانسه ، تو که بچه ای سنت کمه چرا آلزایمر گرفتی ، باز دوباره باید تکرار مکررات کنم ، بچه جون رنو 5 اگه آشغال بود نزدیک به 6 میلیون دستگاه فروش نداشت تو دنیا ، به 31 کشور دنیا از جمله آمریکای شمالی و کانادا صادر شده همین و بس که همون جرمی کلارسون که قبله آمالته یک دستگاه رنو 5 داره ، پرنس دایانا عروس ملکه انگلیس خودروی شخصیش رنو 5 بود جی لنو مجری برنامه معروف آمریکایی یک دستگاه رنو 5 داره ، آبرامژیک ستاره معروف فوتبال تیم دورتموند آلمان در دهه 80 رنو 5 داشت ، اولین قهرمانی رالی مونت کارلو سال 1977 ، اولین هاچ بک دنیا به مفهوم امروزی ، فیلمها و مستنداتی که راجع به رنو 5 درست کردن ، تو خود ایران هم خواهر شاه ایران رنو 5 داشت ، علی دایی اولین ماشینش رنو 5 بود ، خیلی از قهرمانان مسابقات اتومبیل رانی ایران مثل آقای امیر ضیایی کارشونو با رنو 5 شروع کردن ، خودروی سال اروپا در دهه 70 میلادی دیگه چی بگم از اسطوره سازیهای رنو 5 کوچولو دفعه بعد خواستی به ماشینی بگی آشغال اول کمی راجع به گذشتش تحقیق کن تا اینقدر ضایع نشی چون همه مثل خودت بی سواد نیستن ، یه با سواد پیدا میشه بدجور ضایت میکنه میری تو لوله آفتابه . خخخخخخ
1399/2/6
خودت از حرفی که میزنی خندت نمیگیره کل صنعت فرغون سازی فرانسه زیر چرخ یه لند کروز له میشه بد بخت تو برو با همون لگن رنو 5 خوش باش منم با نیسان جی تی ار خوشم
1399/2/7
اسکل اینو من نمیگم مستنداتش موجوده خبرشم چند وقت پیش توسط پدال گذاشته شده بود که آمار فروش کلیو از گلف هم بیشتر شده حالا معلومه کی شرو ور میگه دوزار مطالعه نداری بچه
1399/2/7
فهم و شعور که نداری الکی فقط فک میزنی شیرین عقل قیمت مدل پایش 22 هزار دلاره مدلهای فولترش نزدیک به قیمت گلفه بعدم لابد مردم اروپا هم مثل تو اسگل هستن که الان چندین سال پشت سر هم رتبه دوم پر فروشترین هاچبک اروپارو داره حتی در ماه فوریه رکورد گلف و هم شکست ای خدا کاشکی حداقل با یه ادم با سواد کل کل میکردیم
1399/2/2
جد این ماشین ینی رنو 5 یه اسطوره واقعیه در سراسر جهان ۱۵میلیون فروش داشته تو مسابقات رالی جهانی ماشینای دیگه رو تو جیبش میذاشت هیچ ماشینی به گردش نمیرسید و الان هم همینطوره تو فرمول یک هیشکی به گردش نمیرسه . رنو برترین ماشین های دنیا رو میسازه
1399/2/4
رنو5 چه گ..هیه که انجمن داشته باشه
1399/2/5
رنو 5 و پژو 205 دو اسطوره تکرار نشدنی هستن از این نظر با شما موافق هستم چیزایی هم که در مورد رنو 5 فرمودید کاملا درسته لطفا عقده ای ها نیان تو سایت با همون پراید کف خواب بوق بنزی حال کنن
1399/2/7
تو باید خندت بگیره از چرت و پرتهایی که میگی البته خوبه تو این ایام باعث خنده دیگران میشی کوچولو کل صنعت آشغالسازی ژاپن به اندازه همون لاستیک سیتروئن دی اس 1955 نمیشه تمام حرفهایی هم که زدم همش مستنده مثل تو از رو باد ..... حرف نمیزنم تو سواد و مطالعه نداری وگرنه این چرت و پرتارو نمیگفتی
1399/2/7
ته اسطورسازیت نیسان جی تی آره بدبخت کل صنعت خودروسازی ژاپن زیر موتور توربو جت کنکورد دود میشه میره هوا ، تو فعلاً با همون مزدا 1000 خوش باش ، بوق بوق
1399/2/7
نه خندم نمیگیره وجدان ژاپن ولی دیگران کلی از چرت و پرتهای تو میخندن ایول که تو این ایام قرنطینه همه رو خوب میخندونی پسر خوب فرانسویا 60 سال پیش بوگاتی مدل تایپ 57 ساختن که هنوز که هنوزه ژاپنیا پیچشم نمیتونن بسازن حتی ماکتش هم از لگنهای واقعی ژاپن قیمتش بیشتره خخخخ محض اطلاعت که باز نیای بگی بوگاتی مال فولکس واگنه اون زمان صفر تا صد بوگاتی رو فرانسویا میساختن . حالا برو تو خودت دو روز فکر کنن که باز بیای چه چرت و پرتی تف بدی یکم بخندیم
1399/2/2
بسیار عالی ..... پژو ۲۰۸ و ۳۰۰۸ هم گزینه خوبی برای تست هستند .....چون امکان حضور رو بعدا در ایران دارند ....
1399/2/4
با این قانون مسخره ممنوعیت واردات حتما در ایران حضور پیدا می کنند 20 سال دیگه میشیم مثل کوبا
1399/2/7
وجدان ژاپن ببین چقدر آتیش گرفتی که از همچنین اسمهای کاربری استفاده میکنی ، ایول این نشون میده تو این مدت خوب رو اعصابت بودم ، داری سکته میکنی بدبخت .
1399/2/2
بابا اینا رو نیسان میسازه رنو کپی میکنه این کپی نیسان میکرا ست
1399/2/4
خخخخخ خدا کنه بعضیا شفا پیدا نکنن تا ما همیشه بخندیم وجدان ژاپن ، ضد فرانسه نیسان اگه میتونست ماشین بسازه ورشکست نمیشد الانم که داره از رنو جدا میشه ایشالا تا دو سه سال آینده فقط اسمش تو تاریخ میمونه
1399/2/4
عجب !!!!!! خودت تنهایی کشف کردی بگو ببینم نیسان دیگه چی میسازه ؟ شنیدم تو ساخت واجبین هم تخصص داره مدیر عاملشو ببین چقدر صافه کارلوس گوسن و رنو را هم قشنگ تیغ زد
1399/2/6
اره ایشالا نیسان از رنو جدا بشه ببینم رنو می خواد چه ........ بخوره هر چی داره از نیسان داره موتور نصف ماشیناش ماله نیسانه پلتفرم نصف ماشیناش ماله نیسانه دوما سیتروئن ۲ بار ورشکست شد
1399/2/3
درست میبینم کیلومترش زده 247152 هزار کیلومتر؟
1399/2/6
مزدا 1000 آشغال بدقیافه چیه که باز بخواد کلوپ هم داشته باشه داداش میخوای این ضد فرانسه وجدان ژاپن تحقیر کنی از این آیدی ها ننویس یه چیزی بگو خوب ک....نش بسوزه
1399/2/7
وای احمد تو خیلی زرنگ و باهوشی من اصلا نمیفهمم که ali ، حمید ، بینام ، ارش حسن پور همه تو هستی تو چون کم اوردی اول که خواستی بقیه کاربر هارو بر علیه من کنی تو پست مازراتی بعد دیدی نمی تونی حالا خودت یه کامنت می‌زاری و با اسم های مختلف مییای کامنت خودت رو تایید میکنی اگه تو الان اینا رو یاد گرفتی من خودم از سال ۸۹ تو خودرو بانک اینکاره بودم
1399/2/7
من فقط همینو میدونم که نیسان به گ....خوردن افتاده اگه به یکسال ونیم پیش برگرده حاضر بره ک...ر رنو بخوره داره نابود میشه نه ماشین درست و درمونی داره نه میتونه تو فرمول 1 شرکت کنه بعد یه عده اسگل برا ما نیسان نیسان میکنن
1399/2/3
همیشه محصولات رنو دوست داشتم یه ارادت خاصی نسبت بهشون دارم
1399/2/4
خوشم میاد این دوستمون به نام عشق خودروهای فرانسوی خوب حال این ضد فرانسه میگیره داداش خوب نقره داغش کردی اونقدر که با اسامی دیگه میاد چرت و پرت تف میده ایول من همیشه بحثاتو با این دیوانه میبینم و خوب با استدلال و مدرک میفرستیش تو باقالیا دست آخرم که کم میاره شروع میکنه به اراجیف بافتن
1399/2/6
نه اتفاقا تو کم میاری با اسم من چرت و پرت میگی مدرک میخوای بیا سریع ترین خودروی فرانسوی چیه ؟ الپاین a110 با شتاب 6 ثانیه سریع ترین خودروی ژاپنی نیسان جی تی ار هستش با شتاب 2.8ثانیه اینم مدرک در مورد مدل های دیگه مثل suv و سدان و سدان اسپرت دیگه حوصله ندارم حالا تا با دروغگویی بیا بگو رنو بهترین ماشینه
1399/2/4
نصف این کامنت ها رو احمد ژیان سوار میزاره
1399/2/7
چه رویی داری میای میگی نیسان جی تی آر سریعترین ماشینه ، خودرویی که موتورش مال فرمول 1 رنوئه ، سریعترین ماشین فرانسوی رنو 5ماکسی توربو 2 هست که 40 سال پیش 300 اسب قدرت داشته ، شتاب صفر تا صدش 2/7 ثانیه ، سریعترین ماشین فرانسوی پژو 205 جی تی توربو 2 هست که شتابش 2/5 ثانیه واقعا خودت خندت نمیگره آشغالهای ژاپنی با این عجوبه های فرانسوی مقایسه میکنی ، حالا اگه آمریکایی باز بودی آلمانی باز بودی یا حتی کره ای دوست بودی باز میشد درکت کرد اما ژاپن ، از بین اینهمه کشور ژاپن با اون ماشینای مسخره خخخخ
1399/2/4
شیشه های در عقب دستیه ولا ایران خودرو هم الان برقی میزنه
1399/2/6
یه چیزه دیگه که یادم آمد بنده چهار سال پیش مطلبی راجبه نیسان میکرا تو پدال خوندم و تو آنجا به صراحت گفته شده بود موتور نیسان میکرا مال رنو کپچر و کلیو هست الکی دستاوردهای رنو به نیسان نچسبونین همین مونده که بعضیا بیان بگن فرمول 1 رنو هم ساخت نیسانه
1399/2/7
احمد با اسم ارش حسن نیا قبلا گفتم باز هم میگم کسی جز تو فرانسوی باز نیست پس سعی الکی نکن و با اسم های لو رفته ی ali حمید بینام و ..... از لگن های بی کیفیت فرانسوی تعریف نکن اتفاقا همه جا ذکر شده که این موتور ساخت نیسانه حتما میخوای بگی موتور رنو کلیوس هم ساخت رنوعه ؟اتفاقا اینم همه جا ذکر شده که ساخت نیسانه احتمالا می خوای بگی موتور نیسان جوک اسپرت هم که روی تالیسمان هست اونم ساخت رنوعه ؟ در مورد فرمول یک بگم که رنو هیچ با قهرمان نشده ولی تویوتا سال ۲۰۱۸قهرمان لمانز شد ، سوبارو ایمپرزای سال ۱۹۹۵ قهرمان رالی شد و رتبه دوم هم تویوتا سلیکا بود و اینک بگم نیسان جی تی آر رتبه ۶نوربرگرینگ رو داره فرانسه بلد نیست ماشین اسپرت بسازه .... خودشون رو پاره کردن الپاین a110با ظاهری مسخره و موتور ضعیف ساختن که یه مزدا rx۵ اونو زیر چرخاش له میکنه و همچنین یه ماشین آفرود نتونستن بسازن و همچنین سدان و سدان اسپرت پس دفعه ی دیگه که خواستی ضر بزنی بدن ژاپن از نظر تکنولوژی ۵۰سال از فرانسه جلو تره بیخود نیست در آمد فرانسه از یه سری چیز ساده و آشغاله عطر و لوازم آرایشی
1399/4/30
واقعا این ماشین حرفی برای گفتن نداره آپشن که صفرصفر موتور90اسب بخاری هم حتما حرفی برای گفتن نداره تازه کیفیت بد متریال وعایق بندی افتضاح برای یک ماشین قرن بیست ویکم واقعا این ماشین افتضاحه
1402/1/11
سلام ایا مدل 215 تسمه تایم دارد