موضوعات داغ

تست و بررسی پورشه پانامرا توربو؛ دیدار با یک هیولای واقعی!

9 اردیبهشت 1399

مقدمه

در روزگاری که علم و تکنولوژی به سرعت برق و باد در حال پیشرفت است، ملاقات با خودرویی که حدود یک دهه از طراحی اولیه آن می‌گذرد، معمولاً نباید خیلی جذاب و شگفت‌انگیز باشد. اما همیشه یک سری استثنائات در دنیا وجود دارند که میهمان امروز ما یعنی پورشه پانامرا یکی از همان‌ها است. محصولی متفاوت که با وجود گذشت سالیان سال، همچنان به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین و جذاب‌ترین ماشین‌های اسپرت موجود در کشور شناخته می‌شود و در توانایی‌های حرکتی و مشخصات فنی و ایمنی، بسیاری از جوان‌ترها را تسلیم اراده پولادین خود می‌کند. تازه پانامرا پیش رو، از نوع 6 سیلندر ساده یا حتی 4S نیست بکله نمونه توربو می‌باشد و با غرش پیشرانه‌اش به راحتی قلب عشق ماشین‌های واقعی را به تسخیر خود در می‌آورد. پس لطفاً باز هم با " خودروبانک " همراه شوید تا در رزوهایی که بدلیل ممنوعیت واردات و گرانی ارز، دیدار خودروهای روز برایمان ناممکن شده، سری به دنیای تکنولوژی پورشه پانامرا بزنیم، دنیایی که هنوز هم بعد از گذشت این همه سال پر از تازگی و حرف‌های ناگفته است.

طراحی ظاهری

صحبت در مورد ظاهر پانامرا کار دشواری است. از طرفی طرفداران متعصب پورشه دست به ماشه هستند تا با کوچکترین انتقاد، ما را به رگبار ببندند و از طرف دیگر رسالت ما ایجاب می‌کند که بدون تعصب روی قدرت برندها، ایرادات را بیان کنیم. مشخص است که طراحان پورشه در ساخت پانامرا به نکاتی مثل پایبندی به سنت‌ها و دقت به اصول آیرودینامیک بیش از جاذبه‌های ظاهری اهمیت داده‌اند و در نتیجه حاصل کار فقط طرفداران برند پورشه را راضی نگاه داشته است. البته من خودم شخصاً عاشق این ماشین هستم اما علت علاقه شدید من به پانامرا چیزهایی به جز این دماغه عریض و چهره پوکر فیس یا کشیدگی عجیب قسمت کناری و حالت فست‌بک عقبی است. بلکه آنچه مرا به پانامرا علاقمند ساخته، ویژگی‌های فنی خارق‌العاده‌اش بوده است. البته از حق نگذریم که در بدنه پانامرا نکات جذاب هم کم نیستند و مواردی نظیر رینگ‌های زیبا، آبشش‌های کناری، استفاده از خطوط شیک و اصولی، حالت عضلانی گلگیرهای عقب و یک بالچه متحرک هیجان انگیز بر جذابیت و ابهت اتومبیل افزوده‌اند. جدای از این‌ها، ظاهر پانامرا از نظر اصالت یکی از برترین‌ها در جهان محسوب می‌شود و به خوبی حس متفاوت بودن و خاص بودن را به مالکش هدیه می‌دهد.

راستی حالا که صحبت از طراحی گرم شده بد نیست به برخی از تفاوت‌های ظاهری پانامرا توربو با نمونه‌های ساده و 4S هم اشاره کنیم. البته کیت‌های اسپرت بدنه برای تمامی مدل‌های پانامرا قابل سفارش هستند اما در حالت کلی، پانامرا توربو را می‌توان با دقت به ریزه‌کاری‌هایی مثل بال سه تکه عقب و تفاوت در گرافیک دی‌لایت‌ها از نمونه‌های ساده که فقط نماد توربو را به ماشین‌شان چسبانده‌اند تشخیص داد.

طراحی داخلی

اگر به دنبال یک فضای لوکس، راحت و آرامش بخش هستید، کابین محصولات مرسدس برای سلیقه شما مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر دوست دارید با نشستن داخل اتومبیل احساس قرار گرفتن درون کاکپیت یک جنگنده را تجربه کنید جای درستی آمده‌اید. اینجا نشانگرهای سنتی پورشه در تلفیق با یک کنسول برآمده و انبوهی از دکمه‌های مختلف، شور و هیجان عجیبی را زیر پوست انسان جاری می‌کنند. برای آپشن‌ها از کلیدهای متعددی استفاده شده که در نگاه اول کار با آن‌ها مقداری پیچیده و گیج کننده به نظر می‌رسد اما پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که استفاده از این کلیدهای پرشمار در برخی شرایط از کلیدهای چند منظوره یا تنظیمات لمسی ماشین‌های جدید خوش دست‌تر و لذت‌بخش‌تر است. در خصوص کیفیت متریال و دقت در مونتاژ هم که فکر نمی‌کنم پورشه نیازی به تعریف و تمجید ما داشته باشد چراکه محصولات این برند همواره پای ثابتی در لیست باکیفیت‌ترین خودروهای جهان بوده و هستند.

از نظر ارگونومی هم به غیر از ابعاد غول پیکر بدنه و محدودیت دید در برخی قسمت‌ها، که رانندگی در معابر باریک را دشوار ساخته، مشکل دیگری دیده نمی‌شود و تمامی ادوات با بدن انسان سازگاری فوق‌العاده خوبی دارند. البته پس از یک رانندگی طولانی ممکن است از سفتی صندلی‌ها گلایه کنید اما به هر حال برای خودرویی با ذات مسابقه‌ای طبیعی است که صندلی‌های اسپرت با قابلیت دربرگیرندگی عالی به مبلمان راحت ماشین‌های تجملاتی دیپلماتیک ترجیح داده شود و از این نظر نمی‌توان به پانامرا ایراد چندانی وارد کرد.

امکانات

از یک خودرو لوکس با برچسب قیمتی میلیاردی توقع امکانات رفاهی و ایمنی بسیار زیادی می‌رود، اما با توجه به سن و سال پانامرا شاید تصور کنید که شرایط ماشین با سطح ایده‌آل فاصله دارد. پس بیائید سری به لیست تجهیزات این غول اشتوتگارتی بزنیم تا ببینیم در پایان راضی خواهید شد یا خیر. از جمله آپشن‌های پانامرا توربو می‌توان به مواردی نظیر:

سیستم تعلیق فعال پورشه یا همان PASM با تنظیم ارتفاع هوشمند، امکان انتحاب حالت‌های محتلف رانندگی از نرمال گرفته تا اسپرت پلاس، انواع و اقسام سیستم‌های کمکی ترمز و کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، لانچ کنترل، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، کروز کنترل هوشمند، ایربگ‌های راننده و سرنشین کناری بهمراه جانبی جلو، جانبی عقب، پرده‌ای و 2 عدد زانویی برای سرنشینان جلو (مجموعاً 10 عدد)، پشت سری فعال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع 4 کاناله، کول باکس، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسورهای نور، باران و فشار باد تایرها، چراغ‌های جلو بای زنون مجهز به سیستم تطبیق‌پذیر چرخشی، چراغ‌شور و نوربالای اتومات، پدل شیفتر، سیستم صوتی حرفه‌ای BOSE یا Burmester، نمایشگر لمسی مرکزی به همراه مانیتورهای سرنشینان عقب، نمایشگر 4.8 اینچی پشت صفحه کیلومتر، سانروف برقی، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های چرمی مجهز به تنظیمات برقی، گرمکن و تهویه برای هر 4 سرنشین، اسپویلر فعال عقب و درب صندوق برقی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که به نظرم حتی مشکل پسندان را هم راضی نگاه می‌دارد.

البته ناگفته نماند که پورشه در لیست تجهیزات سفارشی مقدرای گران فروش است و اگر در سطح جهانی بخواهیم میان این ماشین با رقبای دیگر انتخاب کنیم باید بگوییم معمولاً با پول مشابه می‌توان بنز و ب‌ام‌و مجهزتری خریداری کرد.

مشخصات فنی

شاید ظاهر پانامرا به اندازه برخی از رقبایش ظرافت نداشته باشد و از نظر جذابیت‌های اسپرت و مسابقه‌ای بصری در سطح پایین‌تری از آن‌ها قرار گیرد. اما وقتی صحبت از مشخصات فنی به میان آید نام پانامرا لرزه بر اندام هر رقیبی خواهد انداخت. پیشرانه از نوع 8 سیلندر 32 سوپاپه توئین توربو با نسبت تراکم 10.5:1 است و به روش تزریق مستقیم سوخت تغذیه می‌شود. این نیروگاه عظیم قادر است 500 اسب بخار قدرت (نسخه‌های بعدی حتی بیشتر) و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که اعدادی رعب‌انگیز به حساب می‌آیند. البته تحت کنترل درآوردن همچین نیروی وحشتناکی به هیچ عنوان ساده نیست و برای همین پورشه جهت انتقال هر چه بهتر قدرت، از یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه PDK استفاده نموده و برای جلوگیری از هدر رفت گشتاور، نیرو را بصورت هوشمند میان هر چهار چرخ تقسیم می‌کند. نتیجه اینکه پانامرا توربو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در شرایط لانچ کنترل (و البته بنزین و فشار هوای استاندارد) تنها به 4.2 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت که عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. برای درک بهتر مطلب بد نیست اشاره کنیم که انواع و اقسام مازراتی‌های وارد شده به کشور، علیرغم تمامی ادعا و دک و پز مسابقه‌ای که دارند، یارای رقابت با این مرد خانواده کت و شلواری را نخواهند داشت و حتی اکثر کوپه‌های اسپرت سبک وزن موجود در بازار داخل هم در برابر میهمان بی‌اعصاب امروزمان سر تعظیم فرود می‌آورند. همچنین پانامرا در صورت برداشت محدود کننده سرعت قادر است از مرز 300 کیلومتر بر ساعت نیز عبور کند و احساسی مشابه پرواز را برای سرنشینانش شبیه‌سازی نماید. قبل از شروع تجربه رانندگی بد نیست نگاهی به خلاصه مشخصات فنی ماشین داشته باشیم:

پیشرانه8 سیلندر تویین توربو
حجم موتور 4.8 لیتر
گیرباکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
حداکثر قدرت500 اسب بخار در دور موتور 6000
حداکثر گشتاور700 نیوتن متر از دور موتور 2250 تا 4500
شتاب 0 تا 100 4.2 ثانیه (رسمی)
حداکثر سرعت 303 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی  11.5 لیتر در یکصد کیلومتر
وزن

 1970 کیلوگرم

البته لازم به ذکر است که مصرف سوخت پانامرا در شهر با تفاوت معنا داری از مصرف سوخت جاده‌ای و ترکیبی بالاتر است و به راحتی از عدد 17 لیتر در هر صد کیلومتر فراتر می‌رود.

تجربه رانندگی

حتی صحبت در مورد 700 نیوتن‌متر گشتاور هم سطح آدرنالین خون را بالا می‌برد، چه برسد به اینکه همچین قوای محرکه‌ای را زیر پدال گاز احساس کنید. بخصوص که پورشه در کنترل قدرت و گشتاور یکی از اساتید دنیای خورو به حساب می‌آید و در نتیجه خیالمان راحت است که بر خلاف برخی از قلچماق‌های امریکایی، این میزان قدرت فقط برای بازی دود و درگ‌های دیوانه‌وار مهیا نشده، بلکه می‌توان از آن حتی برای عبور از مسیرهای پر پیچ و خم نیز حساب باز کرد. با استفاده از لانچ کنترل دست‌یابی به شتاب صفر تا صد در کمتر از 5 ثانیه (عدد رسمی 4.2 ثانیه) کار دشواری نبود و مهم‌تر اینکه پس از این سرعت هم نشانه چندانی از افت شتاب و کارایی احساس نشد. در این بین نباید از سیستم انتقال قدرت 7 سرعته PDK پورشه هم غافل شد چراکه میزان هوش، دقت و سرعت این مجموعه هنوز هم بعد از گذشت این همه سال کم نظیر به نظر می‌رسد.

سیستم 4 چرخ متحرک هوشمند پورشه در ترکیب با سیستم‌های کمکی مثل مدیریت شاسی پویا و سیستم تعلیق فعال باعث شده که عبور از پیچ‌ها با این غول 2 تنی به اندازه یک کوپه مسابقه‌ای سبک وزن، ساده و لذت بخش باشد و ترمزهای بزرگ و فوق‌العاده قدرتمند ماشین هم به بهترین شکل ممکن هیولای اشتوتگارتی قصه ما را قابل کنترل ساخته‌اند.

یک چیزهایی هم هست که نمی‌توان آن‌ها را با اصطلاحات علمی توضیح داد بلکه باید حتما آن را تجربه کنید. مثلاً فرمان پانامرا دقت فوق‌العاده‌ای دارد و با وجود وزن بالای اتومبیل، راننده را به بهترین شکل از وضعیت چرخ‌ها مطلع می‌سازد. شتاب‌گیری هم احساسی مشابه شلیک شدن یا بلعیده شدن توسط صندلی‌ها را به انسان منتقل می‌کند، اما در این بین ارگونومی عالی کابین و حالت در برگیرنده صندلی‌ها باعث شده که در اوج هیجان، امنیت را نیز تجربه کنیم. در واقع پشت فرمان پانامرا توربو احساس میکنم افسار یک اژدهای خشمگین را بدست گرفته‌ام که از قضا عاشق صاحبش است و در عین حال که با همه سر جنگ دارد اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین آسیب و سختی به من وارد شود!

البته کیفیت سواری حتی در نرم‌ترین حالت قابل انتخاب هم تا حدودی خوی اسپرت خود را حفظ می‌کند که البته برای یک سوپر اسپرت خانوادگی طبیعی است اما در هر صورت این قضیه در کنار صندلی‌های نسبتاً سفت ماشین، سواری طولانی مدت در مسیرهای پر از دست‌انداز وطنی را مقداری خسته‌کننده خواهد کرد. بدتر اینکه سیستم تعلیق فوق پیشرفته پورشه نسبت به این دست‌اندازهای پرشمار، مقداری حساس است و بسیاری از مالکان از هزینه تعمیرات بالای سیستم تعلیق و جلوبندی پانامرا شکایت دارند. پیشرانه تزریق مستقیم سوخت توربوشارژر هم سازگاری چندانی با بنزین‌های وطنی نخواهد داشت و این دو نکته در کنار قیمت سنگین قطعات یدکی، پانامرا توربو را به یکی از پرهزینه‌ترین ماشین‌های حاضر در کشور تبدیل کرده‌اند. هرچند باید گفت که هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد و داشتن خودرویی با این شتاب و تکنولوژی، آن هم در شرایط تحریم قطعاً جور و سختی خاص خودش را خواهد داشت.

نتیجه گیری پایانی

احتمالاً پانامرا توربو زیباترین خودرو میلیاردی نیست که تا بحال دیده‌اید و از نظر قیمت و هزینه‌های نگهداری هم تقریباً از تمامی گزینه‌های موجود در بازار پرهزینه‌تر می‌باشد. ضمن اینکه از نظر کیفیت سواری هم آنقدری که پول پرداخت کرده‌اید، نرمی و راحتی دریافت نخواهید کرد. بخصوص که در کشور ما امکان استفاده از این همه قدرت وجود ندارد و ویژگی‌های ناب پانامرا توربو عملاً در 99 درصد مواقع بلا استفاده می‌ماند. در واقع جای این ماشین روی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان یا پیست‌های استاندارد است، نه خیابان‌های شلوغ و پر از گره و دست‌انداز! پس با این توضیحات احتمالاً با خودتان می‌گویید خرید یک ماشین لوکس کم دردسرتر و مدل بالاتر مثل ب‌ام‌و سری 7 یا حتی سری 6 گرن‌کوپه کار عاقلانه‌تری است. خوب تا اینجا من هم نظرتان را تایید می‌کنم. اما باید به شما هشدار بدهم که اگر می‌خواهید از روی منطق تصمیم بگیرید هرگز نباید رانندگی با پورشه پانامرا توربو را تجربه کنید چراکه در این صورت به قدری شیفته‌اش خواهید شد که منطق و توجیه اقتصادی و این جور چیزها را به کل کنار گذاشته و صدها سکه طلا مهرش می‌کنید! در حقیقت تجربه سواری با پانامرا توربو به اندازه‌ای شما را از قدرت، هیجان، حس خوب امنیت و کیفیت عالی لبریز می‌کند که پس از آن اکثر ماشین‌ها برایتان خسته‌کننده جلوه خواهند کرد. مگر اینکه برای شما ویژگی‌های لوکس بصری، نرمی سواری و راحتی بیش از خصلت‌های اسپرت اهمیت داشته باشند که در این صورت خودوریی مثل مرسدس بنز S کلاس انتخاب مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

پورشه پانامرا توربو در مدل‌های 2012 و 2013 به راحتی در بازار یافت می‌شوند و قیمت‌های بسیار متفاوتی نسبت به کارکرد و نوع نگهداری دارند. اما قیمت این خودرو در مدل‌های سالم به راحتی به بالای 2.5 میلیارد تومان می‌رسد.

63 عکس

نظرات کاربران

36 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/9
فقط همون صفحه کیلومترش به بقیه ماشینا می ارزه
1399/2/9
پانامرای توربو در بخش فنی قطعا عالی است
اما کیفیت و پرستیژ یک مرسدس اس پانصد یا بی ام و سری هفت را ندارد
1399/2/14
معنای پرستیژ رو درست نفهمیدی پسر جون.
چیزی که تو خیابون مثل نقل و نبات ریخته رو نمیگن پرستیژ. چیزی رو میگن پرستیژ که کمتر دیده میشه و وقتی دیده میشه نگاه ها رو به سمتش خیره میکنه.
مثل لپ تاپ های گیمینگ MSI یا برخی ساعتهای سوییسی گرانقیمت و ...
1399/2/18
ببین vahid پسر خوشگل ! ظاهرا مشکل الفبا داری نمیدونی پرستیژ چیه ! حق با دوستمونه . پورشه و امثال پورشه هیچوقت ابهت و پرستیژ یه مرسدس رو نداره و نخواهد داشت . تا حالا کی دیده تو هر جای دنیا یه دیپلمات یا مقام سیاسی یا مقام رسمی با پورشه بره ملاقات !!! این ماشینها بیشتر بدرد ماشین بازایی مثل خودت میخوره . والسلام
1399/4/11
عمو جون تو تمام تست های کیفی سالانه ، برند برتر اروپایی پورشه ست. بنز که چند ساله آبروش رفته تو زمینه کیفیت. امسال دوازدهم شد. ماشین آلمانی فقط پورشه
1399/5/8
اولاً آقا وحید آقا محمد راست می گن شما نباید بنز و پورشه رو باهم مقایسه کنید چون ای دو هرگز باهم برابر نیستند مقایسه این دو با هم از ریشه غلطه مثلا پورشه با مازراتی باید مقایسه شه چون هر دو یک کمپانی اسپورت هستند اما بنز یک کمپانی لوکس ساز هستش منظورم این نیست بنز هم خودرو های سوپر اسپورت زیادی داره اما بیشتر جنبه لوکسی داره شما هیچ وقت یک ابهت و خاصبودن یک مرسدس s500 رو با یک پانامرا مقایسه نکن محصولات بنز همیشه پرستیژه بالایی دارن آقا ناظر به شما درست فهموندن اصلاً یه چیزی : همه ی کمپانی های اتومبیل سازی جهان یک طرف بنز یه طرف بنز تو دنیا تو کل جهان حرف اول رو میزنه از ۶۰ سال پیش تا اکنون و مطمئن باش این برتری هم ادامه خواهد داشت
و اما بعد
شما آقا حامد خواهش می کنم چفنگ نگو به خاطر خودت می گم چون این حرفی که گفتی بنز ابروش رفته و بی کیفیته و ... این جورچیزا رو این جا گفتی اما جای دیگه نگو چون به می خندنو مسخره ات می کنن چون کیفیته بنز تو تمام جهان زبان زد خاص و عامه حتی کیفیتش از رولز رویس هم بهتره این حرف رو نگو عزیز من اگه کسی هم اونو بهت گفته منو ببخش ها از همه کاربرانو دست اندر کاران خودروبانک هم عذر می خوام که این حرف رو می زنم خیلی الاغ بوده که به شما او نطور گفته بازم معذرت می خوام که حرف زشت زدم تو سال ۲۰۲۰ ارزشمند ترین برند خودرویی جهان اول مرسدسه
بازم از همتون به خاطر حرف عذر می خوام منو ببخشین
1399/2/9
من یه سوالی از این وجدان ژاپن داشتم دوست گرامی اون چیزایی که تو پست بهترین راننده فرمول 1 و پست مربوط به فیلم dead race گفتی واقعی گفتی
1399/2/9
همه ی ماشینای پورشه با کیفیت و با مهندسی عالی هستند یا بهتره بگم همه ی ماشینای آلمانی
1399/2/10
خوب شد گفتی وگرنه ما نمی دونستیم ماشین آلمانی با کیفیته خخخخ منتظر بودیم تو بگی
1399/2/9
ماشینای آمریکایی سبک قشنگی دارن و اصلا هم قلچماق نیستن فقط ظرافت کمی دارن و مثل ماشینای آلمانی و ایتالیایی و انگلیسی رو جزئیات تمرکز نمی کنند
1399/2/9
ماشین فوق العاده ایه .....ولی 2.5 میلیارد.....!!!!؟؟؟!!!
1399/2/9
ماشالله چه قدر نو و تمیزه و سالم ایشالا خوشی ببینه صاحابش که اینقدر تمیز نگه داشته
1399/2/9
والا تمام نمایشگاه دارای تهران میپرسی میگن اه اه نخری جلو بندیش زود خراب میشه خرجش خیلی خیلی بالاست موتوراشون زود به مشکل میخوره من عاشق پانامرا هستم ولی همه نمایشگاها میگن ماشینی که بخری مشتری اول اخرش خودتی
1399/2/9
بنده از همین جا اعلام میکنم که حالم بسیار وخیم هست من فردی چند شخصیتی و مریض با نامهای وجدان ژاپن ، ژاپن ، احمد ، محمد ، تقی ، نقی ، قلی و ده ، بیستا اسم دیگه هستم ، مخم به شدت رد داده اونقدر که به آشغالی چون مزدا 1000 میگم اسطوره اگه تو پستهای دیگه به خودروهای اصیل فرانسوی آلمانی ایتالیایی کره ای توهین کردم بخاطر این بوده که قرصامو دیر بهم دادن و از دوستان میخوام زیاد به دل نگیرند در حال حاضر تو تیمارستان بستری هستم و منو با زنجیر به تخت بستن لطفا برای شفای اینجاب دعا کنید هر چند دکترا جوابم کردن ولی هم اکنون نیازمند دعای خیرتان هستم
1399/2/10
خدا شفات بده.
1399/2/10
والا با اون حرفهایی که تو پست مربوط به بهترین راننده فرمول 1 و فیلم daed race گفتی و اون چرندیاتی که دائما راجبه ژیان و مزدا 1000 میگی معلومه مخت رد داده در هر صورت خدا شفات بده
1399/2/10
خدایا همه ی مریضا رو شفا بده
1399/2/11
شما جن زده شدی به احتمال زیاد باید بری رمالی جادوگری چیزی کمکت کنه
1399/2/14
اگر به تخت زنجیر شدی، کامپیوتر یا گوشی و اینترنت از کجا آوردی کامنت گذاشتی و اخبار رو دنبال میکنی. میخوای خود شیرینی بکنی و بگی منم هستم، حداقل ضد نقیض نباش. راههای دیگری هم هست.
1399/2/10
وقتی که گرافیک مانیتور پشت سری رو دیدم،برگام ریخت.
1399/2/11
والا با اون چرت و پرت هایی که تو پست بهترین راننده فرمول 1 و پست فیلم dead race و همینطور چرندیاتی که همیشه راجبه ژیان میگی معلومه مخت تاب داره ، در هر صورت خدا شفات بده
1399/2/11
من که خیلی وقته برای شفای تو دعا میکنم از همون زمانیکه آشغالهای ژاپنی با فرانسوی مقیاسه میکردی
1399/2/10
چند روز پیش داشتم تست مدل فکر کنم 2012 این ماشینو تو کانال یو.تو.بی Doug DeMuro میدیدم. میگفت قیمتش زیر 30000هزار دلاره، یعنی حدود 480 تا 500 میلیون تومن. واقعا تفاوت اقتصاد سالم با منجلابی که ما توش هستیم واضحه؛ متاسفانه!!!
1399/2/10
بنده وجدان ژاپن اصلی ام من چند بار کامنت گذاشتم که بنده چهار ماهه در سایت فعالیتی نداشتم سایت کامنت من رو تایید نکرد چرا شو نمیدونم من قبلا تو سایت بودم با بعضی دوستان کل کل کردم و الان هم معذرت میخوام از دوستان فرانسوی باز مخصوصا احمد و سعید پژو بنده دیگه کامنتی نمیزارم و نذاشتم باور بفرماید هیچکدوم از کامنتها رو من نذاشتم من چند بار از خودم دفاع کردم ولی سایت کامنتهام رو تایید نکرد از سایت خواهش میکنم که دیدگاه منو تایید کنه تا همه بدونن که از اسم من تو سایت سو استفاده میشه
1399/2/11
فرانسه بهترین خودروساز جهانه نام پژو رو براحتی کنار بنز و بی ام و میارم
1399/2/11
دوستان یه سوالی داشتم به نظرتون برای مُخی که تاب داره روغن بنفشه جواب میده یا نه اگه نه ش ... ش شتر چی ؟ برای مصرف خودم میخوام و یه چیزه دیگه اینکه میخوام از تیمارستان فرار کنم بنظرتون چیکار کنم یه ژیان دو سیلندر تو پارکینک پارکه بنظرتون میتونم با ژیان فرار کنم؟ آیا با دو سیلندر میشه از گیر آمبولانسهای تیمارستان در رفت
1399/2/15
آقا من میخوام برم آلمان هر کی موافقه لایک کنه
واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم
1399/2/20
کاش ویدیوی تست فنی را هم می گذاشتید
1399/3/5
نگارنده فكر كنم با امريكايي ها مشكل داره
1399/3/7
از نظر موتور و قدرت شلوار خیس می کنی ولی از نظر قیافه cls500 یا s500 یا 650i گرن کوپه بهترند ولی خدایی پورشه از ظاهر قرض گرفته داده به قوای فنی ولی خب ظاهرش هم اگه یه کم کیت و اینا روش بذاری که دیگه حرف نداره
1399/4/11
ماشین آلمانی فقط پورشه . بنز و ب ام و و آئودی و فولکس پشمک هم نیستن در مقابل پورشه. پورشه و لکسوس واقعا شاهکار صنعت خودروسازین.
1399/4/11
مرسی خودروبانک فقط ببخشین آیا این ماشین ۵ نفری هم هست
1399/9/29
سلام،نه خیر پانامرا فقط و فقط چهار نفره هست
1399/12/5
همه چی را گفتید جز اینکه چرا موتور این ماشین جلوی ماشینه بر عکس هر هر چی پورشه س که دیدم البته عکسشو(: .چه فرقی داره با بقیه پورشه ها که موتورشو جلوش کار کردند
1400/8/3
پورشه پانامرا رو دارم همین طور مدل های دیگه ی پورشه این پورشه یه ماشین کامل آلمانی است
من مازراتی هم دارم اماپورشه خیلی سر نیست اما هم قدرت تقریبا و تازه پورشه ۴ نفره است
1400/9/29
دوستان ی جوری رفتار میکنید ک انگار یکیتون سهام بنز رو. داره یکی پورشه.. ماشین ی چیز سلیقه ای هست یکی میگه پورشه یکی میگه بنزamg ب هم احترام بزارید