موضوعات داغ

مقایسه فنی کیا اسپورتیج QL و هوندا CR-V؛ باکیفیت‌های کمیاب

16 تیر 1399
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

وقتی صحبت از خرید خودرو به میان می‌آید، یقیناً چند گزینه نقش پررنگ‌تری در ذهن خریدار پیدا می‌کنند که در نهایت یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود و به‌عنوان خودروی موردنظر خریداری می‌شود. اما گاهی این گزینه‌ها از لحاظ قیمتی با هم شباهت‌هایی دارند و گاهی از لحاظ فنی با یکدیگر رقابت می‌کنند. اینجاست که اهمیت مقایسه بین گزینه‌های موردنظر نمایان می‌شود. حال تصور کنید که قصد خرید کراس‌اووری در بازه قیمتی حدوداً یک میلیارد تومانی را دارید و چندین گزینه متنوع در بازار پیش رویتان قرار دارد. اگر کیفیت، استهلاک و راحتی برایتان اهمیت داشته باشد، یقیناً سراغ نمونه‌های ژاپنی می‌روید. اما اگر خودرویی مدرن با امکانات و آپشن‌های روز را بخواهید، این کره‌ای‌ها هستند که می‌توانند نیازهای شما را به خوبی برآورده کنند. به همین خاطر ما در این مقاله از خودروبانک قصد داریم دو کراس‌اوور کره‌ای و ژاپنی حدوداً یک میلیارد تومانی را معرفی کنیم و به مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم. کیا اسپورتیج QL و هوندا CR-V خودروهایی که در این بازه قیمتی می‌توانند رقابت نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. هرچند که به لحاظ ساختار فنی تفاوت‌های قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد، اما می‌توان در بازار ایران آن‌ها را تقریباً هم‌رده دانست و با یکدیگر به چالش کشیدشان.

نگاهی به تاریخچه کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج را می‌توان یکی از کراس‌اوورهای محبوب کره‌ای بازار دانست که علاوه‌بر بازار ایران، طرفداران پروپاقرصی در سایر بازارهای جهانی دارد. این محصول نخستین‌بار در سال 1993 میلادی به صورت رسمی به بازار معرفی شد و پس از آن چهار نسل از آن تاکنون روی خط تولید قرار داشته و راهی بازار شده است. گفتنی است اسپورتیج اولین حضور خود در ایران را با نسل دوم تجربه کرد که استقبال خریداران باعث شد نسل‌های بعدی آن نیز بلافاصله راهی ایران شوند.

کیا

نسل چهارم این خودرو که با کد QL شناخته می‌شود، سال 2015 همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی معرفی شد و از سال 2016 به بازار عرضه شد. شرکت اطلس خودرو نیز در آن زمان توانست تعداد نه چندان زیادی از این خودرو را تا سال 2017 به بازار کشور عرضه کند. اما نکته‌ای که درخصوص نسل چهارم اسپورتیج وجود دارد، تغییرات بنیادی است که باعث شد میزان تقاضا برایش کمی دچار تزلزل شود. زیرا به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان، طراحی نسل چهارم این خودرو نسبت به رقیب دیرینه یعنی هیوندای توسان، دور از ذهن بوده و چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. با این وجود باید گفت که کیا در این محصول از آخرین تکنولوژی‌های روز بکار گرفته است.

نگاهی به تاریخچه هوندا CR-V

هوندا CR-V کراس‌اوور سایز متوسط ژاپنی است که نخستین‌بار در سال 1995 به صورت رسمی به بازار معرفی شد. از آن‌جایی که هدف هوندا از طراحی و تولید این محصول ورود به بازار آمریکا و سهم‌خواهی از این بازار پهناور بود، در سال 1996 به صورت اختصاصی در نمایشگاه خودرو شیکاگو نیز بار دیگر معرفی شد و از سال 1997 عرضه رمس آن در بازار آمریکا آغاز شد. گفتنی است پنج نسل از این خودرو تولید و عرضه شده که در چهارمین نسل از آن به صورت رسمی توانست پا به بازار کشور بگذارد.

هوندا

هرچند که تعداد بسیار اندکی از نسل سوم این کراس‌اوور ژاپنی نیز در بازار کشور موجود است. اما عرضه رسمی آن توسط شرکت گلرنگ موتور صورت گرفت که متاسفانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست و عدم توانایی در رقابت با سایر برندها و شرکت‌ها واردکننده، این نشان تجاری معتبر ژاپنی که شهرتی جهانی دارد، به برندی شکست خورده در بازار ایران تبدیل شد که این موضوع می‌تواند در دیدگاه جهانی رکوردی قابل تامل باشد.

بررسی تفاوت‌های ظاهری

یکی از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب میان چند خودرو، طراحی آن است. در واقع طراحی ظاهری را می‌توان نخستین موضوع تاثیرگذار در ذهن مخاطب دانست که می‌تواند ذهنیتی مثبت و یا منفی ایجاد کند. به همین خاطر اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان طراحی ظاهری کیا اسپورتیج مدل 2017 و هوندا CR-V مدل 2016 داشته باشیم، باید بگوییم که هریک از این خودروها دنیایی متفاوت داشته و تفاوت‌های آشکاری میان‌شان نمایان است.

چهارمین نسل از اسپورتیج فیس‌لیفت باوجود پیروی از طراحی نسل پیشین خود در بخش‌هایی از بدنه، دچار تغییرات اساسی شده که از یک سو زیبایی منحصر‌به‌فردی را برای آن به‌ارمغان آورده و از سوی دیگر ظاهری نامتعارف را برای این کراس‌اوور ایجاد کرده است. زبان طراحی به‌کار رفته در اسپورتیج 2016 به‌گونه‌ای است که می‌توان رگه‌هایی از پیشرفت و نوآوری را در آن دید. یکی از معایب طراحی نسل جدید، خارج شدن چهره اسپورتیج از حالت جدی نسل قبل خود است که می‌تواند به‌عنوان شادابی و جوان‌پسندی نسل جدید هم تلقی شود. پیتر شریر، مدیر طراحان کیا، توانسته با استفاده از جلوپنجره پوزه ببری و چراغ‌های مثلثی بالای آن، ظاهری عجیب را در ذهن بیننده تداعی کند که از این لحاظ فاصله بسیاری با نسل پیشین خود دارد. همچنین نمای جلوی خودرو به لطف همان چراغ‌های مثلثی شباهت زیادی به پورشه ماکان دارد. سپر برجسته، گلگیرهای پلاستیکی و خطوط حجیمی که روی بدنه نقش بسته‌، توانسته‌اند چهره‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر نسبت به نسل پیشین به اسپرتیج بدهند. در نمای جانبی شباهت‌های زیادی را می‌توان نسبت به نسل سوم یافت و تا حدودی با طراحی نسبتاً آشنایی رو‌به‌رو هستیم. اما زمانی که به قسمت عقب خودرو می‌رسیم همانند جلوی آن با طرحی نوین و کاملاً جدید مواجه می‌شویم که تمامی اجزا را با هماهنگی خاصی در دل خود جای داده است. چراغ‌های یکپارچه که روی در صندوق تعبیه شده‌اند یکی از نکاتی است که اسپورتیج 2016 را از سایر کراس‌اور‌های هم‌رده متمایز می‌کند.

کیا

اما در آن‌سوی میدان هوندا CR-V قرار دارد که با ظاهری به مراتب ساده‌تر و کلاسیک‌تر می‌تواند نظر طیف بیشتری از خریداران را به خود جلب کند. تغییرات این نسل نسبت به گذشته بسیار چشمگیر بوده و می‌توان پیشرفت را به وضوح در آن مشاهده کرد. خصوصاً نمای جلوی CR-V که دارای المان‌های مدرن طراحی نظیر بهره‌مندی از خطوط سیال و روان روی پروفیل‌های بدنه که همگی به دماغه خودرو منتهی می‌شوند. همچنین جلوپنجره خطی کرومی بزرگ که در مرکز آن نشان تجاری هوندا خودنمایی می‌کند، تاثیر قابل توجهی در زیبایی این خودرو دارد. یکی دیگر از مواردی که در نمای ظاهری خصوصاً در نمای جانبی جلب توجه می‌کند، سپر کوتاه در قسمت جلو با زاویه ورود بالا است که موجب می‌شود قابلیت‌های حرکتی CR-V در خارج از جاده نیز افزایش یابد. رینگ‌های 17 اینچی کرومی نیز در نمای کناری ظاهری اسپرت و جذاب به آن داده که تاحدودی توانسته سادگی طراحی در این بخش را خنثی کند.

هوندا

اما نمای عقب CR-V جذابیت نمای جلو را نداشته و بویی از هیجان نبرده است. در واقع این قسمت بسیار کلاسیک و قدیمی به نظر می‌رسد که با بهره‌گیری از چراغ‌های بزرگ و عمودی در طرفین، تاحدودی شبیه به محصولات شاسی‌بلند ولوو در ان زمان طراحی شده است. البته که استفاده از ادوات کرومی نظیر ابرویی صندوق باعث شده تا روحیه لوکس طلبی هوندا بیش از پیش نمایان شود. از این رو باید گفت که طراحی این بخش نیز قابل قبول بوده و می‌تواند از دید بسیاری از مصرف‌کنندگان خوشایند باشد.

دو فضای متفاوت در کابین‌ها

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هوندا CR-V خودرویی است که به منظور سهم‌خواهی از بازار آمریکا توسعه یافته است، به همین خاطر با ورود به کابین آن اولین موردی که در ذهن ایجاد می‌شود، فضای باز و جادار خودروهای آمریکایی است. در واقع طراحان هوندا سعی داشته‌اند که با بهره‌مندی حداکثری از فضا، کابینی بزرگ و جادار ایجاد کنند که ضمن ایجاد رفاه و آسایش برای سرنشینان، حسی خوشایند از یک خودروی جادار و خانوادگی را تداعی کند. به همین خاطر باید گفت که طراحان هوندا در این زمینه موفق بوده‌اند و توانسته‌اند کابینی جادار و راحت را ایجاد کنند. از طرفی متریال مصرفی در این خودرو به قدری با کیفیت است که از همان ابتدا توجه شما را به خود جلب می‌کند. از آن‌جایی که خودروی موردنظر در این مقاله دارای تودوزی کرم رنگ است، ناخودآگاه فضای لوکس و دلنشین را در ذهن تداعی می‌کند که می‌تواند ذهنیتی مثبت در یاد مخاطب ایجاد کند. علاوه‌بر آن فرم کلی صندلی‌ها به گونه‌ای است که بدن را به خوبی دربرگرفته و راحتی مثال‌زدنی را به همراه دارد.

کیا

در مورد کیا اسپورتیج 2017 نیز باید گفت که دارای کابینی متحول شده است که نسبت به گذشته دست‌خوش تغییرات عمده‌ای ‌شده است. داخل کابین نیز از یک طراحی راننده‌محور پیروی می‌کند که از ادوات و متریال با کیفیت‌تری نسبت به قبل بهره می‌برد. فضای داخل کابین نسبت به گذشته مدرن‌تر و با کیفیت‌تر ساخته شده است. فناوری‌های جدیدی نیز برای بهبود آسایش و ایمنی و استفاده از تجهیزات مدرن، پیش‌بینی شده‌اند. مهم‌ترین نکته اجرایی در داخل کابین که به دسترسی بهتر راننده به کلید‌های کنسول و سیستم سرگرمی منجر شده، طراحی کنسول مرکزی با زاویه‌ای 10 درجه‌ای متمایل به سمت راننده است. این خودرو با تریم‌های متنوع و تیپ‌های آپشنی گوناگونی به بازار عرضه شده است که شرکت اطلس‌خودرو نمونه‌های نسبتاً فول آپشن را برای بازار کشور درنظر گرفته است.

هوندا

با این وجود باید گفت که تفاوت عمده در فضای داخل کابین این خودرو به راحتی و کیفیت متریال مصرفی اختصاص می‌یابد. در واقع اگر خواهان خودرویی راحت و جادار هستید، هوندا CR-V گزینه‌ای معقول خواهد بود. اما اگر به دنبال فضایی مدرن و اسپرت‌تر هستید، یقیناً اسپورتیج می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب برای شما ایفای نقش کند.

مشخصات فنی قوای محرکه

اسپورتیج 2016 با چندین نوع پیشرانه دیزلی و بنزینی ارائه می‌شود که می‌تواند تمامی سلایق را در بازار اروپا و آسیا پوشش دهد. پیشرانه 1.6 لیتری با توانایی تولید 136 اسب‌بخار یکی از گزینه‌های اقتصادی است که نمی‌تواند مشتریان جوان را راضی کند به همین منظور یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ نیز برای نسخه GT Line درنظر گرفته شده که می‌تواند 176 اسب‌بخار نیرو تولید کند. موتور دیزلی 1.7 CRDi دیگر گزینه‌ای است که با قدرت 115 اسب‌بخار برای بازار اروپا درنظر گرفته شده است. اما پیشرانه بزرگ‌تری که برای این کراس‌اوور درنظر گرفته شده، یک موتور دو لیتری با قدرت خروجی 136 و 184 اسب‌بخار است. اسپورتیج 2017 در حالت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرتFWD (دیفرانسیل جلو) خواهد بود، در حالی که مشتریان در ازای پرداخت هزینه مازاد می‌توانند از سیستم AWD (چهارچرخ متحرک) بهره ببرند. در نهایت نیز موتور رایجی که در بسیاری از بازارهای روی کیا اسپورتیج به‌کار گرفته شده است، دارای حجم 2.4 لیتری و 4 سیلندر بوده که می‌تواند 181 اسب‌بخار قدرت و 237 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این نسخه برای انتقال قدرت از یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد که اتفاقاً خودروی موردنظر در این مقاله نیز دارای همین مشخصات فنی بوده که از دید بسیاری از علاقه‌مندان برگ برنده‌ای برای رقابت با رقبای موجود در بازار به‌شمار می‌رود.

موتور کیا

هوندا CR-V نیز مانند بسیاری دیگر از تولیدات این شرکت، با پیشرانه‌های گوناگونی به بازارهای مختلف عرضه می‌شوند. که رایج‌ترین آن‌ها نمونه‌های بنزینی تنفس طبیعی هستند که به تکنولوژی Earth Dreams مجهزند. نسخه پایه و استاندارد هوندا CR-V دارای پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که به منظور تولید آلایندگی کمتر و همچنین مصرف سوخت پایین‌تر، با نام Earth Dreams شناخته می‌شود. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 185 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 245 نیوتون متر را تولید کند. تمام مدل‌های دیگر CR-V مجهز به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ هستند که 190 اسب‌بخار قدرت و 242 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. لازم به ذکر است که این محصول تنها با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که هوندا از سال 2017 به بعد با ترکیب پیشرانه‌های احتراق داخلی و موتورهای الکتریکی، نسخه هیبریدی CR-V را به بازار عرضه کرده است. لازم به توضیح است که تمامی نمونه‌های وارد شده به کشور طی سال‌های 2015 و 2016 از نوع پایه و استاندادر بوده که از پیشرانه 2.4 لیتری بهره می‌گیرند.

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان نسل جدید کیا اسپورتیج، تجربه‌ای چندان جدید از سواری با این کراس‌اوور کره‌ای را دریافت نخواهید کرد. چرا که ساختار فنی این خودرو نسبت به قبل تغییرات چندانی نداشته و با همان مشخصات راهی بازار شده است. اما بهبود کیفی متریال مصرفی درون کابین و همچنین برخی تغییرات جزئی در سیستم زیربندی و فنربندی خودرو باعث شده که سواری نرم‌تری را نسبت به قبل تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو سیستم جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با نسخه‌های پیشین ندارد. اما به لحاظ نرم‌افزاری دستخوش تغییراتی مثبت شده که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. در واقع تعویض دنده در این خودرو کاملاً نرم و بدون کوبش انجام می‌پذیرد و در لحظات حساس به سرعت به فرمان راننده واکنش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر این جعبه‌دنده تعادلی قابل توجه میان گشتاور موردنیاز ایجاد کرده که در اغلب موارد حداکثر توان مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کیا

پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو نیز یکی دیگر از موارد مثبتی است که می‌تواند در درازمدت هزینه و استهلاک کمتری داشته باشد. گفتنی است تقسیم وزن بهتر، پایین آمدن مرکز ثقل و تقویت سیستم فنربندی باعث شده تا هندلینگ اسپورتیج QL نسبت به قبل ارتقا پیدا کند و حس و حال رانندگی پویاتری را ارائه کند.

البته باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که طراحان کیا برای ارتقای ایمنی این محصول، ستون‌های A و C را ضخیم‌تر از گذشته طراحی کرده و از متریال مستحکم‌تری در آن استفاده کرده‌اند که این موضوع موجب کاهش میدان دید اطراف خودرو خصوصا فضای پشت‌سر و اطراف خودرو شده است. البته وجود برخی سیستم‌های الکترونیکی در این خودرو توانسته تاحدودی این نقایص را برطرف کند. اما برای کسانی که چندان تمایلی به استفاده از آپشن‌ها و تجهیزات الکترونیکی ندارند، شاید رانندگی در اماکن شلوغ و یا معابر باریک کمی دشوار باشد.

اما کمی آن‌ طرف‌تر هوندا CR-V را داریم که اساس خودرویی خانوادگی و اقتصادی است که بر مبنای ایجاد رفاه و آسایش طراحی و توسعه یافته است. فلسفه وجودی این خودرو ارائه فضایی جادار و راحت است که کاربری آن را برای خانواده‌ها خوشایند می‌کند. پیشرانه به‌کار رفته در این خودرو یکی از برگ برنده‌های آن است که به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی Earth Dreams مصرف سوختی به مراتب کمتر از رقبای موجود در بازار دارد. همچنین داخل کابین این خودرو دکمه‌ای سبز رنگ با نام ECON خودنمایی می‌کند که با فشردنش خودرو به حالت کاملاً اقتصادی تغییر پیدا می‌کند.

هوندا

همچنین وجود جعبه‌دنده اتوماتیک CVT در این خودرو به منزله ایجاد سواری نرم‌تر و بدون تنشی است که شاید از نگاه بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی چندان مناسب نباشد. چرا که اصولاً جعبه‌دنده‌های CVT سواری کند و تنبلی را ارائه می‌‌کنند. اما با این وجود طبق اعلام رسمی کمپانی هوندا شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور حدود 8.5 ثانیه است که این عدد در حالت استاندارد ثبت شده است و در واقعیت باید گفت که شتاب این خودروی حدوداً 1.7 تنی چیزی حدود 11.5 ثانیه است.

اما از تمامی این موارد که بگذریم، نرمی و لذت رانندگی با این خودرو به قدری قابل توجه است که شاید در لحظات ابتدایی شما را شگفت زده کند. در واقع سیستم تعلیق این خودرو فراتر از انتظار نرم بوده و کوچک‌ترین ضربه‌ای از ناهمواری‌های مسیر را به درون کابین منتقل نمی‌کند. این موضوع در بسیاری از کراس‌اوورها امری دور از انتظار است. چرا که ماهیت کلی این خودرو با تکان‌های عرضی و کوبش‌های نسبتاً شدید عجین شده است.

نتیجه‌گیری

در پایان اگر بخواهیم انتخابی میان این دو خودرو داشته باشیم، باید بگویم با توجه به این که در حال حاضر کیا اسپورتیج مدل 2017 در بازار قیمتی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان دارد، طبیعتاً گزینه گران‌تری است که توقع خریداران را به نسبت افزایش می‌دهد. از طرفی هوندا CR-V که به ندرت نمونه‌های صفر کیلومترش در بازار پیدا می‌شود، با قیمتی حدود یک میلیارد و 150 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در اینجا دو پارامتر می‌توانند در انتخاب میان این دو گزینه تاثیرگذار باشند که اولیه امکانات رفاهی و آپشن‌هایی است که اسپورتیج عرضه می‌کند و دومی دوام و کیفیتی است که هوندا بی‌شک حرف نخست را در این زمینه می‌زند. به هر حال خریداران می‌توانند بسته به نیاز و نوع مصرف‌شان یکی از این دو خودرو را خریداری کنند و برای چندسال دغدغه‌ای بابت افت کیفی قطعات نداشته باشند. اما باید این نکته را نیز مدنظر داشت که شرکت گلرنگ موتور در حال حاضر وضعیت مشخصی نداشته و خدمات پس از فروش چندانی برای محصولات هوندا ارائه نمی‌کند که این موضوع ممکن است در برخی از موارد دردسرساز تلقی شود. البته که قطعات یدکی این خودرو در بازار آزاد موجود بوده و مالکان این خودرو تا به امروز با مشکلات جدی در این‌باره مواجه نشده‌اند. اما از سوی دیگر اطلس خودرو در زمینه ارائه خدمات وضعیت خیلی بهتری داشته و می‌تواند از پس بسیاری از خواسته‌های مشتریان برآید. همچنین به لحاظ وجود برخی قطعات مشترک میان محصولات کیا و هیوندای، تامین قطعات برای این خودرو به مراتب آسان‌تر از هوندا خواهد بود.

هوندا و کیا

در انتها جا دارد از آقایان آرمان کشمیری و محمد لطفی مالکان خودروهای کیا اسپورتیج و هوندا CR-V جهت در اختیار قراردادن خودروهایشان و همچنین علیرضا نظریان جهت هماهنگی، کمال تشکر و قدردانی داشته باشیم.

49 عکس

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/16
کره و ژاپن بهترینهای اقتصادی رو میسازن
1399/4/16
ممنون بابت تستتون...اما مي دونين يه زماني تو همين سايت وقتي يه ماشين كره اي و با ژاپني مقايسه مي كردن همه بچه ها مي اومدن و با شور و حرارت از ژاپن و كره حمايت مي كردن و تو سر و كله هم مي زدن خود منم يكيشون بودم...ولي الان ديگه اينجور بحثا خيلي كم شده مي دونين چرا؟؟؟ چون اون موقعها قيمتا يجوري بود كه هممون كم و بيش اميد داشتيم ماشين مورد علاقمون و بخريم اما الان ديگه با اين وضعيت خريد گوشيه پرچم دارم تقريبا غير ممكنه( با اين قانوني كه چند روز پيش تصويب شد و قبل از اون هم قيمتاي فضاييشون)چه برسه به ماشين!!! هممون انرژي و اميدمون و از دست داديم و فقط به فكر گذروندن امروزمونيم بدون فكر كردن به فردا...در نهايت من حدود ٢ساعت ١سال پيش با crv رانندگي كردم اگر كيفيت اتاق بي صدا و با دوام مي خواهين crv اما اگر بازار دسته دوم اپشن بيشتر خدمات بهتر مي خواهين اسپورتيج(باور كردني نيست كه اين دو خودرو الان بالاي ١ تومن قيمت دارن) ...و بين اين دو من crv رو مي خريدم و اووووووونقدر بي انرژي و بي حالم كه با هيچ كسي بحثي ندارم هر كسي با هر كودوم بيشتر حال مي كنه همون بهترينه و همون و بخره
يا علي
1399/4/16
به خدا که هوندا مرگ نداره هوندا هوندا هوندا وای از هوندا
1399/4/16
من به شخصه اونطور زیاد کراس اوور دوست ندارم به نظر من هوندا بهتره چون هرچی ام که باشه ژاپنی دوام بیشتر و استهلاک پائین تری نسبت به اسپورتیج داره اسپورتیج زیبایی شو نسبت به نسل قبل ازدست داده و قیمتش هم خیلی گرونه که ۱.۲۰۰ هست من ۱.۵۰۰ می دم به یک تویوتا لندکروزی ۲۰۱۳ فول آپشن که یک suv تمام عیار هست می تونی به هرکجای ایران باهاش بری و هیچ دردسری هم برات نداره در ضمن آپشن هاش هم و امکاناتش نسبت به کیا و هوندا خیلی خیلی زیاده و قدرتش هم که بماند و یک آفرودر تمام عیار من اینو بگم هردو ماشین عالی هستندداما از نظر قیمت هردو نمی ارزند به عبارتی ارزشی برای خرید ندارند چون خیلی گرونند
1399/4/17
داداش من یک و پونصد میدم یه لندکروز 2013 نه 2007 بخر واسم . یا چند سال دیلی داری یا ساکن ایران نیستی . مومن لندکروز 2013 و الان زیر دو و نیم نمیتونی پیدا کنی ...
1399/4/17
داداش کجای کاری...لند 2013 کم کار و خوبو 2.5 تا 3 تومن میگن...تازه این قیمت هفته پیشه...1.5 باید یه 2007-2008 پر کار و نه چندان سالم بخری
1399/4/18
من معذرت می خوام اشتباه نوشتم منظورم ۲.۵۰۰ بوده که به جاش ۱.۵۰۰ نوشتم ممنونم که اشتباهمو بهم گفتین عذر می خوام خودروبانک من واسه اون بررسی مورد نظرم منتظرم بررسی بنز اس ۵۰۰ w221 ۲۰۱۲ هرچه سریع اونم بررسی کنید خیلی متشکرم یا علی
1399/4/18
ببینید داداشام شما هردو درست میگین بله حق باشماست لندکروز ۲۰۱۳ باقیمت زیر ۲.۵۰۰ نداریم بله شما هردو کاملاً درست می گین داداشام اما من که در منطقه آزاد زندگی می کنم بله من می تونم با اون قیمت یه لندکروز فول آپشن با پلاک ارس بخرم آقا محمدرضا داداش گلم شما بیا تبریز من این لندکروز رو با اون مشخصاتی که گفتم اما با پلاک ارس برات می تونم بخرم اما با پلاک ملی حق باشماست بله زیر ۲.۵۰۰ نداریم لطفاً زود قضاوت نکنین
یاعلی
1399/4/27
اون لندکروزی که مد نظرتونه حداقل 2.5 ملیارد قیمتشه
1399/4/16
اسپورتیج بشدت مضخرفه تو سربالایی اصلا کشش نداره چند سال پیش تو جاده دیزین پراید از من جلو زد . فنربندی خشک که همش میکوبه از مشکلات گیربکس و موتور هم که نگم
1399/4/16
کیفیت و زیبایی و جاداری هوندا قابل مقایسه با کره ای نیست
1399/4/16
کاش از فضای بار این دو خودرو هم عکس میگذاشتید.
1399/4/16
من هوندارو انتخاب میکنم بخاطر اینکه موتورش مال مزدا 1000 هست و همانطور که میدونید مزدا 1000 یه اسطوره تکرار نشدنی هست بخاطر اینکه بیش از 70 میلیون فروش داشته تو دنیا و موتورش در بسیاری از محصولات کره ای و امریکایی و همینطور در مسابقات فرمول 1 استفاده شده و باعث افتخارات زیادی برای ژاپن و شرکت مزدا شده هنوز کره حالا حالاها کار داره که به ژاپن برسه ژاپن تو همه زمینه ها از هواپیماسازی تا کشتی سازی تا خودروسازی و فرمول 1 حرف اول تو دنیا میزنه خیلی از کشورها به خصوص امریکا وابستگی زیادی به صنعت خودروسازی ژاپن دارن ژاپن خورشید تابانه ژاپن سرور امریکاست ژاپن بی نظیره کاش منم یه چشم بادومی ژاپنی بودم و سوار موتور سه چرخه های مزدا کا 360 میشدم همون موتور سه چرخه های قدیمی تو ایران که کلی باهاش خاطره داشتیم و بهشون قوقورک میگفتم همونایی که سیزده بدرا یه جمعیت 30 40 نفری میرختن تو بارش و باهاش میرفتیم سیزده بدر همونایی که راننده تاکسیا خوراک چپ کردنشون بود همونایی که ملت کلی بهشون میخندیدن همونایی که وقتی روشن میکردی از صدای دلنشین پت پت کردنش سیر نمیشدی هی دوران کودکی کجایی که یادت بخیر
1399/4/18
داداش شما حالت خیلی خرابه کلاً رد دادی خداوند شفات بده
1399/5/9
@ ali
علی اقا این دوستمون عشق ال نود هست و با ژاپنی بازا کل کل داره که اینجور کامنت ها رو میزاره. زیر هر مقاله همچین جفنگیاتی نوشته یکبار از ژاپن مینویسه که اونا رو ضایع کنه یکبار از فرانسه تعریف و تمجید میکنه.
اسمش احمد هست و معروف به احمد ال ممد باز. کلا بهترین ماشین دنیا رو ال ممد میدونه و...
1399/4/16
بهتره بنویسین مقایسه بی مصرف کره ای با زباله ژاپنی
1399/4/17
انصافا اسپورتیج بهتره
1399/4/17
گرچه علاقه ی خاصی به هر دو برند کیا و هوندا دارم، اما در این مقایسه کیا رو انتخاب میکنم هم به علت کیفیت بالاتر و هم به علت به روز بودن و اسپرت تر بودن. (دوستان لطفا در مورد کیفیت و دوام به جی دی پاور که کارشناس ترین در این زمینه هست رجوع کنید به جای این که چشم بسته در مورد کیفیت و دوام نظر بدین. یکی از مشکلات بزرگ مردم عدم تحقیق و بررسی در زمینه های مختلف هست. معروف بودن ژاپنی ها به دوام هم مربوط به دهه ی 90 و اوایل سال 2000 هست که در حال حاضر در این زمینه کره ای ها جلوترن - قابل توجه نویسنده عزیز متن)
1399/4/18
تاسف به حال کشوری که شما اداره کننده اش باشید که خودروی 400 میلیون تومان
در دو سال گذشته الان سه برابر قیمت در بازار خودروی کشور قیمت داشته باشد!
1399/5/5
قطعا هوندا برنده چون اولا ظاهر اسپورتیج جدید خیلی نچسبه دوم کابین هوندا قشنگ تره سوم موتورهونداقویتره چهارم تعلیق به مراتب نرم ترهوندا دوام هم که صددرصد هوندا
1399/5/9
من یه چرخ هوندا CR-V رو به کل اسپورتیج ترجیح میدم
1400/3/11
واقعا مقایسه ی ای مسخره ای هست. انگار بخوایی ماکان رو با ایکس فور مقایسه کنی