موضوعات داغ

تجربه ی رانندگی با هیوندای جنسیس سدان

20 دی 1394

نوشته و عکس: حسین ریاحی

در سال 2007 بود که هیوندای با رونمایی از کانسپت جنسیس در نمایشگاه خودروی نیویورک از تصمیمش برای ورود به بازار خودروهای لوکس خبر داد. تنها یک سال بعد یعنی در 2008 جنسیس به عنوان اولین خودروی لوکس هیوندای پا به عرصه گذاشت. نسل نخست این خودرو از هنگام عرضه در بازار کشورمان با بهره گیری از آپشن ها و امکانات زیاد و قیمت مناسبش و همچنین به لطف وجود خدمات پس از فروش گسترده از فروش خوبی برخوردار گشت. تا کنون دو نسل از جنسیس عرضه شده است که نسل دوم آن فعلا به بازار کشورمان راه نیافته است. هیوندای در توصیف جنسیس اینطور اظهار نظر کرد: ما خودرویی ساخته ایم با قابلیت های ب ام و سری 5، با امکانات ب ام و سری 7 و با قیمت ب ام و سری 3!

به هر حال در صبح زود یک روز سرد پاییزی در هوای منفی 2 درجه ی شهر زنجان تصمیم به تست و به چالش کشیدن قابلیت های این مدعی کره ای گرفتیم، آنچه در زیر می خوانید ماحصل نخستین تجربه ی نگارنده با این خودرو است.

طراحی داخلی و خارجی

از بیرون که به جنسیس نگاه کنید رگه هایی از انواع طرح های آلمانی را میتوانید در آن پیدا کنید. چراغ های بزرگ جلو طراحی زیبایی دارند و لنز بزرگ داخل آنها در جذابیت آنها تاثیر مثبتی گذاشته است. بنظر نگارنده این چراغ ها با نیم نگاهی به بنز اس کلاس اتاق W220 طراحی شده اند. جلو پنجره ی بزرگ کرومی با پره ی افقی چهره ی جسورانه ای به جنسیس بخشیده؛ این خط ها در قسمت مرکزی با شیبی ملایم به پایین متمایل می شوند که حس سیال بودن را القا می کند.

در بالای جلو پنجره نیز دوربین دید جلو جا خوش کرده است. دو خط روی کاپوت هم از جلو پنجره آغاز شده و تا ستون A ادامه می یابند که سبب عضلانی تر دیده شدن نمای روبرو شده اند. در پایین چراغ ها دو نوار کرومی جا خوش کرده اند و طراحی سپر نیز بسیار ساده و فاقد هیجان است. نکته ی نمای جلوی جنسیس عدم وجود هرگونه نشان از هیوندا است. در نمای جانبی می توان کاملاً اثرات ب ام و اتاق E60 را در طرح جنسیس مشاهده کرد. گلگیر ها هم یک پف جزئی دارند که در بدنه ادغام شده و مانند بنز W221 خیلی جلب توجه نمی کند. نمای جانبی در کل طرح اسپرت و هیجان انگیزی ندارد و تنها یک نوار کرومی زیر در ها و دور شیشه و همچنین رینگ های نه پره ی 18 اینچی به جذاب شدن این بخش کمک کرده اند. یک قالپاق کوچک مزین به نشان هیوندای نیز روی رینگ ها نصب شده تا پیچ های چرخ را در پشت خود پنهان کند.

در نمای عقب جنسیس اولین نکته برآمده بودن در صندوق عقب است که همانند ب ام و سری هفت E65 از ستون C آغاز می شود. چراغ ها ال ای دی بوده و توسط یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده اند. سپر عقب نیز همانند سپر جلو کاملاً ساده بوده و تنها با دو خروجی اگزوز بیضی شکل و یک نوار کرومی سرتاسری سعی شده کمی جذاب تر بنظر بیاید. در کل طراحی ظاهری جنسیس از طرح های شرقی فاصله گرفته و بیشتر به خودروهای اروپایی نزدیک شده است و احتمال این که جنسیس را از فواصل دور با یک بنز یا ب ام و اشتباه بگیرید زیاد است.

با ورود به داخل جنسیس با فضایی جادار و لوکس مواجه خواهید بود. طراحی داشبورد در عین سادگی زیبا و لوکس است منتهی با طرح های روز فاصله دارد، در قسمت مرکزی داشبورد دارای یک شیب ملایم است که در قسمت بالای آن سیستم تهویه مطبوع و یک نمایشگر8 اینچی به چشم می خورد که اطراف آن دریچه های تهویه قرار دارند. در قسمت پایینی تنها یک ورودی دیسک برای سیستم صوتی قرار دارد بسیار ساده و خلوت است. لیور دنده در یک قاب با رنگ فلزی قرار گرفته و روی دسته دنده هم همانند داشبورد از طرح چوب استفاده شده است. در پایین دسته دنده یک جوی استیک تعبیه شده است که با آن امکان کنترل قسمت های مختلف خودرو وجود دارد. داشبورد جنسیس دو رنگ است و از ترکیب چرم و چوب در آن استفاده شده است که در نمونه ی مورد آزمایش رنگ قهوه ای چرم داشبورد با رنگ مشکی کابین ترکیب زیبایی را بوجود آورده بود.

این نوار چرمی تا روی درها ادامه دارد و دستگیره ی کرومی در ها را در خود جای داده است. طراحی غربیلک فرمان نیز مناسب است اما طرح آن دیگر رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته و ظاهر آن حس خاصی به راننده منتقل نمیکند. روی فرمان کلید هایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل قرار داده شده است. طراحی نشان دهنده ها بسیار ساده و به رنگ سفید است اما وجود صفحه نمایش کوچک رنگی در این بخش توانسته کمی از سادگی آن بکاهد. در فضای عقب هم سرنشینان چه از لحاظ فضای زانو و چه از لحاظ فضای سر مشکلی نخواهند داشت و صندلی ها نیز دارای طراحی و عمق مناسبی هستند. تنها نکته ی منفی در کابین جنسیس به نظر نگارنده افت کیفیت چرم فرمان بوده که البته با توجه به کارکرد نسبتا بالای خودروی مورد تست نباید انتظار بیش از حد از آن داشته باشیم.

امکانات رفاهی

همانطور که اشاره کردیم جنسیس با ادعای ارائه ی امکاناتی در حد ب ام و سری هفت پا به میدان گذاشته است. با نگاهی به لیست امکانات این خودرو در می یابید که این ادعا چندان هم بی ربط نیست و جنسیس سدان در کلاس خود یکی از بهترین هاست.

از امکانات رفاهی جنسیس میتوان به: صندلی های جلو مجهز به گرم کن و سرد کن، صندلی راننده با امکان ذخیره ی وضعیت صندلی در دو حافظه و امکان تنظیم صندلی راننده در 12 جهت، سیستم کنترل الکترونیکی فنر ها، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی، دوربین نقطه کور جلو، دوربین دید عقب با سیستم راهنمای پارک، آینه های خارجی الکتروکرومیک گرم کن دار مجهز به حافظه، استارت دکمه ای، سیستم اتوهلد، درب صندوق عقب برقی جک درب موتور، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سیستم یخ زدایی، سنسور پارک جلو وعقب، کروز کنترل سیستم بخار زدائی اتوماتیک شیشه ها، پرده عقب برقی، سیستم ضد سرقت، سانروف چهار حالته، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، فرمان الکترونیک تلسکوپی، سیستم تطبیق چراغ های جلو با چرخش فرمان، چراغ های زنون به همراه چراغ شور، سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به 14 بلندگو و ساب ووفر و چنجر شش عددی با قابلیت اتصال آی پاد و USB و AUX، سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی را نام برد.

یک قسمت جالب نیز در جنسیس وجود دارد که یک پنل کنترل در کنسول وسط صندلی های عقب است. در این پنل ضمن امکان کنترل سیستم صوتی برای سرنشینان عقب و تنظیم صندلی ها امکان کنترل صندلی شاگرد نیز وجود دارد تا سرنشینان عقب بتوانند فضای دلخواه خود را فراهم کنند؛

کلید های گرم کن صندلی های عقب نیز در این پنل تعبیه شده اند. در زمینه ی امکانات ایمنی نیز جنسیس مجهز به 9 کیسه ی هوا و سیستم هایی نظیر: ESP,ABS,BAS,TCS,CBC, است. با وجود این امکانات جنسیس موفق به کسب 5 ستاره ی ایمنی در تمامی فاکتور های تست تصادف از NHTSA آمریکا شده است. بد نیست این را هم بدانید که از آنجایی که پایه و اساس طراحی جنسیس سدان ب ام و سری پنج بوده مهندسین هیوندای حتی موفق شده اند تا مقاومت پیچشی شاسی جنسیس را نسبت به ب ام و سری 5 تا چهارده درصد بهبود بخشند.

مشخصات فنی

نسل اول جنسیس تا پیش از تجربه ی فیس لیفت جزئی که در سال 2012 روی آن اعمال شد در بازار های جهانی با دو موتور شش سیلندر 3.3 و 3.8 لیتری عرضه می شد. هر دو موتور از خانواده موتور های لامبدا هستند که تنها گونه ی 3.8 لیتری آن به بازار کشورمان راه یافت. این موتور با حجم دقیق 3778 سی سی شش سیلندر وی شکل و مجهز به 24 سوپاپ است، این موتور تمام آلومینیومی بوده و سر سیلندر آن از طراحی DOHC بهره می برد بدین معنی که دارای دو میل سوپاپ در بالا است.

این موتور مجهز به زنجیر تایم و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ یا اختصارا CVVT است. سیستم سوخت رسانی این موتور MPi است که کوتاه شده ی عبارت Multipoint Fuel Injection است که به معنای پاشش چند نقطه ای سوخت است. در این سیستم هر سیلندر انژکتور خود را دارد و زمان پاشش سوخت هر سیلندر مختص آن سیلندر می باشد. قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 290 اسب بخار و358 نیوتون متر است که از این نظر آن را در سطح بنز E350 و ب ام و 530i قرار می دهد، منتها در تئوری و نه در عمل؛ البته در نسل های جدید خودروهای آلمانی که اکثرا به استفاده از توربوشارژر روی آورده اند همین حدود گشتاور را از موتور های دو لیتری بیرون می کشند و بهتر است جنسیس با خودروهای آلمانی هم سن و سال خودش مقایسه شود.

گیربکس جنسیس شش سرعته ی خودکار با نام B600 ساخت کمپانی آیسن سیکو از زیر مجموعه های تویوتا است و وظیفه ی انتقال نیرو به محور عقب را بر عهده دارد. با آن که موتور جنسیس سدان با جنسیس کوپه یکی است اما جنسیس کوپه از گیربکس ZF آلمان استفاده می کند.

البته برای بازار آمریکا جنسیس سدان با یک موتور 4.6 لیتری هشت سیلندر نیز عرضه می شود که آن مدل هم از گیربکس ZF بهره می برد. جنسیس هایی که پس از سال 2012 به کشور وارد شدند از مدل ارتقا یافته هستند که با اضافه شدن سیستم تزریق مستقیم سوخت، قدرت آنها به 333 اسب بخار افزایش پیدا کرده است و از گیربکس هشت سرعته بهره می برند.

سیستم فرمان جنسیس از نوع راک اند پینیون حساس به سرعت است و سیستم تعلیق هم در جلو مولتی لینک و در عقب از نوع پنج اتصالی استفاده شده است. در مورد سیستم نیز در هر چهار چرخ از ترمز دیسکی مجهز به سیستم ضد بلوکه برخوردار است. تقسیم وزن خودرو هم مناسب است و 52 در صد وزن در جلو و 48 درصد آن در عقب قرار دارد. باتری خودرو نیز به سبک خودروهای آلمانی در صندوق عقب تعبیه شده است.

آزمایش رانندگی

روی صندلی های جنسیس قرار گرفته و پس از تنظیم صندلی و آینه ها و موتور را روشن می کنم. موتور با صدای خفیف و بدون لرزش روشن می شود. در هنگام کارکرد درجا نیز صدایی به داخل کابین نفوذ نمیکند، کلاً موتورهای وی شکل کارکرد نرم تری نسبت به نمونه های خطی دارند و این نرمی کارکرد جنسیس هم با توجه به این مسئله کاملاً طبیعی است.

با آزاد کردن ترمز دستی الکترونیکی شروع به حرکت می کنیم. خودرو در حالت کامفورت قرار دارد و در هنگام حرکت، سواری جنسیس بسیار نرم است و ناهمواری های مسیر توسط سیستم تعلیق جذب می شوند. یک نکته ی بسیار مثبتی که نظرم را در هنگام تست جلب کرد این است که با وجود کارکرد بالای خودرو مورد آزمایش بر عکس سایر خودروهای کره ای اتاق آن به هیچ وجه به صدا نیافتاده بود و بابت این مساله باید به مهندسین هیوندای تبریک گفت. گیربکس هم دنده ها را به نرمی و بدون لرزش عوض می کند. با توجه به گشتاور بالای موتور و برای کاهش مصرف سوخت خودرو از دنده های بالاتر استفاده می کند.

صندلی های چرمی نیز راحتی مناسبی دارند. در سرعت های حدود 120 کیلومتر بر ساعت بدلیل نرمی زیاد فنر ها اگر اقدام به تعویض خطوط کنید کمی حالت گهواره ای به اتاق خودرو دست می دهد اما در سرعت های پایین تر هندلینگ خودرو بسیار مناسب است. با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت فنر بندی مقداری سفت تر می شود، پدال گاز را تا انتها فشار داده و اقدام به شتاب گیری می کنیم و در دمای منفی دو درجه و ارتفاع 1630 متر از سطح دریا برای رسیدن به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت موفق به ثبت زمان 8 ثانیه می شویم. تست شتاب را چند بار تکرار می کنیم و هر بار اعداد بدست آمده در همین حدود است. شتاب رسمی جنسیس طبق ادعای کمپانی شش ثانیه است که برای ما رسیدن به این عدد میسر نشد.

Loading the MediaPack player...

گیربکس ژاپنی جنسیس بخوبی از پس وظیفه ی خود بر می آید و تعویض دنده ها بی نقص و به موقع هستند. اگر قبلا سوار رقبای آلمانی جنسیس شده باشد متوجه خواهید شد که در گیربکس جنسیس بیشتر روی کاهش مصرف سوخت تاکید شده است. معکوس گیری ها نیز مناسب و به موقع است هر چند خیلی سرعت بالایی در معکوس کشیدن ندارد اما راضی کننده است و حتی در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برایتان به دنده ی دو معکوس می کشد. البته به نظر نگارنده بهتر بود ضریب دنده ی دو کمی سنگین تر در نظر گرفته می شد. نکته ی دیگری در خصوص این گیربکس که در هنگام تست متوجه آن شدیم این است که عملکرد آن در حالت اتوماتیک بهتر از حالت دستی است. گشتاور بالای موتور راضی کننده است و تقریبا در هر سرعتی شما را راضی می کند، در جنسیس اگر تصمیم به سبقت گیری در اتوبان کنید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و خودرو کاملا و در عمل گشتاور 358 نیوتون متری خود را نشان می دهد. قدرت و واکنش موتور وکوپل شدن مناسب آن با گیربکس به حدی خوب است که با فشردن پدال گاز خیلی سریع تر از آنچه فکر کنید به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. بر عکس حالت کامفورت سیستم تعلیق که سواری بسیار نرمی را ارائه میدهد در حالت اسپرت کوبش مخصوصا در جاده های ایران کمی آزار دهنده است اما هندلینگ کمی بهتر می شود. هر چند همچنان در سرعت های بالا به هیچ وجه آن احساس امنیتی که ب ام و سری پنج در تعوض خطوط به شما می دهد را در جنسیس نخواهید داشت.

در طراحی صندلی ها نیز بیشتر به بخش رفاهی پرداخته شده و در مانور ها باید خودتان نیز مقداری تلاش کنید تا جابجا نشوید. عملکرد ترمز ها نیز نه خیلی پر قدرت ولی رضایت بخش است؛ نکته ی منفی در این بخش هم این است که در ترمز های شدید دماغه ی خودرو بیش از حد پایین می آید و اصطلاحا دایو می کند. عملکرد سیستم کنترل پایداری هم رضایت بخش است و اکیدا پیشنهاد می کنیم آن را همواره روشن نگه دارید. اگر در حالت کامفورت با سرعت بالا وارد یک پیچ شوید دخالت سیستم کنترل پایداری را به شکل محسوسی احساس خواهید کرد. نکته ی دیگری که در طی آزمایش توجه مان را جلب کرد این بود که با وجود مجهز بودن جنسیس به سیستم کنترل کشش TCS اما هنگامی که برف شروع به باریدن کرد جنسیس روی برف بسیار مختصری بطور کامل متوقف شد و از حرکت باز ایستاد و هیچ عملکردی از سوی سیستم کنترل کشش مشاهده نشد.

قاعدتا سیستم کنترل کشش در این مواقع باید با در گیر کردن ترمز چرخی که اصطکاک کمتری دارد نیروی موتور را به چرخ سمت مقابل که تماس بیشتری دارد منتقل کند اما ما چنین عملکردی را ندیدیم، با این حال نمیدانم که آیا در خودروی مورد تست ما اینطور بوده یا در تمامی جنسیس ها اینطور است. مصرف سوخت ترکیبی جنسیس حدود 10 لیتر در یکصد کیلومتر است اما اگر بخواهید با آن پر گاز رانندگی کنید نشانگر مصرف لحظه ای سوخت تا 20 لیتر را هم نشان می دهد.

نتیجه گیری

در زمان آزمایش جنسیس سدان قیمتی بین 120 تا 160 میلیون تومان بسته به میزان کارکرد دارد که البته در نمونه های فیس لیفت قیمت فراتر از اینهاست. با این مبلغ گزینه هایی چون ب ام و 530i و بنز E350 و E280 نیز می توانند جزو انتخاب های شما باشند.

پیشنهاد می کنیم اگر اولویت شما امکانات رفاهی و سواری نرم است و خودرویی کم خرج با خدمات پس از فروش مناسب می خواهید جنسیس را انتخاب کنید چراکه بویژه در بخش امکانات رفاهی هیچ یک از رقبای آلمانی جنسیس به آن نمی رسند. اما اگر قابلیت های حرکتی و لذت رانندگی و اعتبار برند خودرو برایتان مهم است بدون تردید به سراغ ب ام و اتاق E60 بروید و مطمئن باشید که با خرید ب ام و پکیج هیجان انگیزتری دریافت خواهید کرد. جنسیس که امروزه دیگر تبدیل به برندی مستقل شده است قدم بسیار بزرگی برای کمپانی هیوندای محسوب می شود و به نوعی این کمپانی را در آغاز راهی قرار داده که دو دهه ی پیش لکسس آن راه را پیمود؛ هر چند لکسس در همان بدو ورود تبدیل به تهدید بسیار بزرگی برای آلمانی ها شد اما بنظر نگارنده جنسیس هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد تا بتواند خود را در حد رقبای آلمانی اش نشان دهد.

از آقایان افشین و بهروز نیکوبخت بابت همکاری در تست خودروبانک تشکر می نماییم.

مشخصات فنی
مدلهیوندای جنسیس
پیشرانه6 سیلندر 3.8 لیتری
حجم موتور3778 سی سی
حداکثر قدرت290 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور358 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
شتاب6 ثانیه (8 در روز آزمایش)
گیربکس 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
وزن1700 کیلوگرم

79 عکس

نظرات کاربران

75 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/20
مطمئنید قیمت رو درست نوشتین؟؟ 120 تا 160؟؟؟ یعنی از سوناتا lf قیمت پایین تری داره الان؟
1394/10/20
فکر می کنم مدل های 2011 جنسیس همین رنج قیمت داره حدود 150 تومن اینا باید باشه
1394/10/20
والا من چند بار تايمتون رو اندازه گرفتم كمتر از ٨.٦ نشد
1394/10/20
میخواستم نکته ای بگم من این ماشین و نداشتم پس در موردش نظری نمیدم فقط در مورد قیمت باید بگم بی ام و 530 2008 قیمتش بالاتر از جنسیس هستش و مدل بی ام و هم پائین تر هستش یعنی با این پول سال ساخت خودرو بی ام و پائین تر از سال ساخت جنسیس هستش،،فکر نمیکنم رقیب هم از نظر قیمتی باشن... E280 و e350 هم مسلما گرون تر از این هستن،،،در کل ارزون تر از همه یاین ها هستش...شاید بشه با 180 تومن این سه مدل المانی رو خرید ولی در مدل های خیلی پائین
1394/10/20
سلام
ممنون از زحمات شما
لطفا جنسیس کوپه رو هم تست کنین چون کمتر در موردش مطلبی در سایت های ایرانی هست
ممنون
1394/10/20
خیلی مقاله خوبی بود
جامع و کامل و خیلی خوب نقاط قوت و ضعفش بیان شده بود
مرسی از خودروبانک
1394/10/20
جنسيس مصرقف جادش دهه
مصرف شهري بالاي بيست
تركيبي 15
1394/10/20
سلام به نظر من كه جنسيس سدان اصلاً ماشين كم خرجي نيس ، چون من هر كسيو ديدم جنسيس داشته هر چند وقت يه بار با هزينه 7-8 مليوني ، همين كمكاي بادي كه منجر به سواري نرم شده عوض كرده
1394/10/20
سلام خسته نباشید . دمتون گرم. لطفا بررسی تیوولی رو هم بزارین اگه خودرو در دسترس بود. یکی از بستگان ثبت نام کرده میخایم ببینیم عملکردش چطوره
1394/10/20
مرسى، مقاله خوبى بود، و بصورت نقادانه و بى طرف به اون پرداخته شده بود،
نه مثل بعضى مقاله هاى برخى سايتها كه مثلا چرى تيگوى جديد رو خودروى لوكس و بادوام معرفى مى كنن كه بسى جاى تعجب داره و سبب بى اعتمادى خواننده ها به اون ميشه،
يه نكته اى كه خواستم يادآور بشم، تلفظ صحيح ب ام و هست كه در برخى جاها به اشتباه اون رو بى ام و مى نويسن. ب ام و يا بى ام دبليو هر دو صحيح است ولى بى ام و ، نه.
يا لكسوس و لكسوز و لكسز و دلسوز همگى اشتباه و لكسس صحيح است. با سپاس
1394/10/23
عزیزم المانیا دبلیو ندارن. بهش میگن و
1394/10/25
خب علی آقا بی ام دبلیو تلفظ انگلیسی هست. تلفظ صحیح آلمانی هم ب ام و هست چون بی هم ندارند.
1394/10/20
ماشین فوق العاده ای هستش.درست رانندگی کنین مصرفش 14 هستش در 100 لیتر.با کیفیت ترین ماشین هیوندای هستش.یبار سوارش شین متوجه سواری خوبش میشین.درست نگهداری بشه ماشینیه که واسه آدم میمونه و در اینصورت شما رو اذیت نمیکنه
1394/10/22
جان!!!!!!
مصرفش ١٤ هستش در ١٠٠ ليتر؟!!
ركورديه واسه خودش 😂😂😂😂
ولى خدايى محصولات كره فقط سايه و شبحى هستن از محصولات ژاپنى و آلمانى.
محصولات چينى هم شبحى از كره اى و محصولات ايران هم شبحى از چينى،
1397/8/16
در پاسخ به بابک
عزیزم پراید نیستاااااا، جنسیسه با موتور 3.8 لیتری، آریون با موتور 3.5 لیتری با وزن 1.5 تنی تو شهر 13 لیتر مصرف میکنه، بعد جنسیس با وزن 1.9 تنی مصرفش زیاده؟؟؟؟
بعد قربون شکلت اینجا ایرانه ، اروپا نیستاااااا حواست به کیفیت بنزین باشه
اگر یه موقعی خریدی مطمئن باش به تنها چیزی که فکر نمیکنی مصرف سوختشه
1394/10/20
عجیب خبری از عشاق هیوندای نیست...
جناب نگارنده فراموش کردن بگن اون جنسیس که تو امریکا 5 ستاره ایمنیNHTSA گرفت سیستم ترمزش با این مدلی که تست کردن متفاوت و هیوندای بعد از پرداخت جریمه مجبور به تغییر ترمز جنسیس های موجود در امریکا شد
1394/10/21
بررسی کاملا منصفانه و کامل بود و نیازی به صحبت های اضافی نداره!
درضمن نمی دونم چرا خودروبانک اصلا به این خبر توجه نمی کنه:
هیوندای به خاطر هزینه‌های تعمیر پایین‌تر از حدّ متوسط و دفعات سرویس و تعمیر کمتر در میان دیگر خودروسازان، تبدیل به کمپانی شماره یک CarMD در سال 2015 در زمینه «شاخص سلامت وسیله» شده است.
1394/10/21
حقیقت تلخ؟ کل دنیا میدونن ترمز جنسیس مشکل داره
پراید هم هزینه تعمیرش پایین البته اگر شما لوازم یدکیش مثل هوندا اکورد گرون نکرده باشی(چراغ 35 میلیون خخخخخخخخ) اقای یدکی فروش
1394/10/22
شاخص سلامت وسیله علاوه بر هزینه پایین نگهداری به کیفیت فنی خودرو هم مربوط است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی کل سوادت در همین حد بود که پرایدو با جنسیس مقایسه کنی؟؟
چراغ 35 میلیون؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
1394/10/20
با تشکر از مقاله خوب
جنسیس 2010با موتور 4.6 لیتری موجود هست البته به ایران وارد نشده اصلاح بفرمایید!
نظر شخصی بنده این هست که ماشین بسیار خوب وبا آپشنی هست ولی خرجهای با آپشن هم داره مثلا تعویض کمکها حداقل 6 میلیون ناقابل خرج داره و بسیار شایع هستش!
1394/10/20
Awwlii bood mesle hamiishe lotfan barresie jensiis cope 2013 ro bezariid koli vaghte montazeriim kheylii mamnoon
1394/10/20
چند ماه یدونه 2012 داشتیم ماشین خیلی نرمی بود ،معدود عیب هایی که من تونستم رو این ماشین بذارم طراحی داشبرد و ترمز متوسط بود که زیاد نسبت به رقبا دلچسب نیست(نظر شخصی) ،واقعا تو این رنج قیمت هیچ ماشین سدانی، سواریِ جنسیس رو نداره و بعد از جنسیس سوار هر ماشین 4دری تو این رنج قیمت بشید دیگه شمارو راضی نمیکنه.
1394/10/20
بنظر من تنها ماشین های کره ای که ارزش خرید دارند جنسیس و البته به میزان کمتر آزرا هستن.الحق جنسیس ماشین با قابلیت و تواناییست و صاحب اش رو راضی نگه میداره ولیکن نمیشه به عنوان برندی لوکس آنطور که هیوندای مد نظرش هست پذیرفت
1394/10/20
با این قسمت حرفتون اصلا حال نکردم که گفتید کم خرجه.هزینه ی نگه داری بسیار بالایی داره.مثلا هر سرویسش جیبتون رو خالی میکنه.به خاطر فنر های بادی که داره هر چند وقت که بخواین عوضشون کنید باید حداقل و لاقل 3 تومن بابت هر دونه ی کمک فنر با مسخره ترین جنس بدید که چهارتاش میشه 12 تومن.موتورش خیلی زود اسیب میبینه و خیلی سوسوله و حتی خیلیا رو درم که موتور رو تعویض کردند.هر آپشنی که مشکل پیدا کنه باید دردسر خییییییلی زیادی بکشید و همین آپشن ها میتونه بشه بلای جونتون
1394/10/20
چرا تست ویدیوئ از این خودرو نذاشتین کلا خیلی کمه ویدیو تست شما
1394/10/20
این ماشینو نمی دونم ولی با مدل 2012 جنسیس تو اصفهان به راحتی 0 تا صدو تو 7.2 ثانیه زدیم!
1394/10/21
ممنون از زحمات تان
1394/10/21
سلام
ماشین عالی هست. ولی کم خرج
ببخشید من یه پوسته آینه با پوسته راهنمای آینه آریون رو با رنگ کردن گرفتم 210 تومن تازه آینه کامل هم نگرفتم. اونوقت این ماشین کم خرج؟
1394/10/21
در مقایسه با تویوتا آریون امکانات بیشتری داره ولی وقتی بحث سواری ، کیفیت و اصطحلاک میرسه جنسیس در مقابل آریون حرفی برای گفتن نداره
1394/10/23
شتاب بیشتری هم نسبت به آریون داره. البته مدل 2012 به بعد که خودم تست کردم. براحتی صفر تاصدو تو 6.5 تا 7 میزنه
1395/6/10
جنسيس از هر لحاظ از اريون بهتره موتور قوى امكانات فول تنظيم ارتفاع عمرا اريون ب جنسيس برسه اريون در مقابل جنسيس 🗑
1398/11/21
آریون دربرابر جنسیس آشغاله؟؟!!! 😂 شتاب آریون از جنسیس پایین تره؟ 😂
خداوکیلی یکم دیگه نظر بدین بخندیم.
ژاپن در برابر کره هم هیچی نیست انگار. لکسوز و تویوتا و میتسوبیشی و هوندا رو ول کنین بریم هیوندا، کیا، سانگ یانگ بخریم حتما. آره؟ 😂🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
1394/10/24
سلام خسته نباشید فراموش کردید عیب و مشکل اصلی جنسیس رو بگید جنسیس عیب و مشکل اصلیش توی سیستم تعلیقشه فنرای بادی و کیسه بادش خیلی اذیت میکنه و مشکل درست میکنه که کیسه بادش حدود چهار میلیون عوض کردنش خرج برمیداره و هر فتری چیزی حدود سه ملیون وگرنه جنسیس عیب دیگه ای نداره من خودم دنبال ماشین میگشتم تو رنج 150 تومن به نظرم ازیون بهتر اومد یه اریون خریدم اریون یکم هیجانش بیشتره
1394/10/24
سلام دوستان عزيز
اين پيام رو فقط به خاطر بازديد كننده هايي كه اطلاعات و تجربه كافي ندارن دارم ارسال ميكنم و قصد ديگه اي ندارم
من تجربه اين ماشين رو دارم مدت زيادي هم استفاده كردم واقعا عالي و بي نقصه خرجشم به نسبت قيمتي كه داره مناسبه قبل از اين مزدا3 داشتم كه خيلي مواقع خرج و سرويساش خيلي بالاتر از اين ماشين و امثالش بود
و اكثرا ژاپني سوار شده بودم و كره رو قبول نداشتم اما بعد از سوار شدن و استفاده از اين ماشين و الانم مدل كوپه جنسيس
واقعا اين بحث كره و غيره واقعا چرت و پرته و ديگه هيونداي هم اون توليد كننده سابق نيس و چيزي كم نداره
مسئله كمك هاي اين ماشين هم اگه داخل شهر با اين وضعيت خيابون ها و سرعت گير هاي غير استانداردي كه داريم و چاله هاش رو حالت اسپرت استفاده نشه و ضربات به مرور زمان به كمك اسيبي نزنن واقعا مشكلي پيش نمياد همونطور كه يكي از دوستان هم اشاره كردن به نوع رفتار و طرز استفاده خودمون و تو ماشين هاي كاركرده به صاحب قبلي بستگي داره
و كسايي كه تو اين رنج قيمتي ميخوان سدان بگيرن واقعا شك نكنن. جنسيس كوپه هم كه ديگه بحثي توش نيس واقعا سلطانه
و بيخود نيس كه هيونداي اين ماشين رو برند لوكس قرار داده پس مشخصه كه چيزي كم نداره و قابل اعتماده.
ممنون از همه
1394/10/26
ماشین نرم و قشنگیه ولی تو سرعت بالا نمیشه مثل المانی ها بهش فرمون داد،مصرفش خیلی زیاد و اکسل و کمک هاش هم اکه یکم بد برید باهاش به مشکل میفتن.ما یه ۲۰۱۰ داشتیم ولی با توجه به دیفرانسیل عقب بودنش اکسل ضعیفی داشت و اذیت کرد تو برفم که اصلا دیگه راه نمیشد رفت
1394/10/26
با سلام ؛ من از سایت خودرو بانک انتظار بیشتری داشتم؛چرا شما مدل های قدیمی ماشین ها رو تست میکنید (مخصوصا برای جنسیس) دیگه چند ماه دیگه مدل 2016 هم میاد ، اگه مشکل ممنوعیت وارداته ؛ که یه سر بیاین منطقه آزاد تا دلتون بخواد جنسیس 2015 هست ؛ اونا رو تست کنید .
1394/10/26
کیفیت میخوام
جنسیس
هندلینگ میخوام
جنسیس
امکانات میخوام
جنسیس
امنیت میخوام
جنسیس
قیمت خوب هم میخوام
جنیسیس
چی؟؟؟؟؟؟؟
جنیسیس
1394/11/7
فرمان میخوام
جنسیس
بوق میخوام
جنسیس
لامپ میخوام
جنسیس
داف بازی میخوام
جنسیس
رادیو میخوام
جنسیس
1398/12/14
کدومو بدم
1394/10/27
من بيطرف ميگم خودم هم الان دارمش مزخرفه كامله مثل اين ميمونه سوار فيل بشي مجبورش كني با اسب مسابقه بده ديگه كمك هاشو نگو كه بدبختيه كامله.
1394/10/27
مطمئنم تا حالا در تمام عمرت یک بار هم سوار نشدی
1394/12/15
باسلام آقاي فواد من خودم جنسيس ٢٠١٣دارم خيلي ازش راضيم كمك فنرهاشم تاحالا هيچ مشكلي پيدا نكرده شتابشم كه عالييهههه تو ماشين هاي كره اي فقط جنسيس
1395/3/14
لوووول اینو !!
امکانات جنسیس تو رنج قیمت خودش هیچ ماشینی نداره !
حتی bmw 528 هم اکاناتش از این کمتره!
1396/11/15
با سلام. عزیز فکر کنم اونی که داری جنسیس نیست ، چون تو رنج قیمتی جنسیس فکر نکنم رقیبی باشه
1396/11/26
تو عمر بابات جنسیس سوار نشدی
1394/11/13
هیچ وقت به خانم رو با نام ننگ"داف"خطاب نکنید ؛شخصیتشون رو میارید ،مریم خانم شما که یک بانو هستید . معنای داف رو سرچ کنید اونوقت میبینید که چه معنای زشت و بدی به زبان های دیگه داره ؛ خانم ها متشخص اند پس فقط باید با "بانو و خانم "مورد خطاب قرار بگیرند . محض اطلاع
1394/11/16
خیلی عالیه در انتخابش شک نکنید واقعا شتاب داره و خیلی راحت و نرم ایرودینامیک هم بینظیر
1394/12/10
نگارنده یه جوری میاد با بی ام و سری ۵مقایسه میکنه ک انگارنه انگارکلی اختلاف قیمت دارن.کاملاطبیعیه ک باماشینای المانی برابرنباشه.بنظرم این نویسنده یه جوری انتقادتند داره ب این ماشین.
1397/4/7
دقیقا، منم همین موضوع رو متوجه شدم، من با هر دو ( بی ام و 530 و جنسیس) تجربه رانندگی داشتم. جنسیس قطعا سواری مشابه بی ام و رو نمیده ولی راستش من بی ام و رو بدلیل هزینه هاش فروختم ، درسته که خوب بود ولی این همه هزینه هم منطقی نیست. ماشینی که بترسی ، گاز ندی که مبادا خراب نشه، ارزش سوار شدن نداره
1394/12/12
نقد خوب و نسبتا کاملی بود وهمینطور عکسها که خوب وفنی گرفته شده اند.با سپاس از زحمات شمامنتظر مقاله های دیگر شما هستم.
1395/2/15
من الان چند ماهه 2012 رو گرفتم کیفیت خیلی خوبی داره ازشم راضیم هندلینگ عالی شتاب عالی امکانات در حد بنز بی ام و
1395/5/25
در حد BMW؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آدم نمیدونه بخنده گریه کنه
یه خودرو کره ای اسباب بازی رو در حد بی ام دابلیو میدونیییی
دیگه چی بگم.........
1395/4/7
دوستان یه کمکی کنید بین الفا جولیتا با جنسیس 2010 یا 2012 که هم قیمت الفا باشه و دسته دوم مرددم
1395/4/13
سلام،جون هر کی دوست دارید بی تعصب راهنمایی کنید من مدتی هست واسه خرید بین لکسوسes250وجنسیس سدان ۲۰۱۳ موندم کدوم رو انتخاب کنم در ضمن نرمی و هندلینگ ماشین واسم خیلی مهمه اینکه ادم تو سرعت بالا و جاده های بد ما احساس ارامش و امنیت کنه
اگه یه راهنمایی کنید ممنون میشم
1396/5/14
ببین داداش من بدتو نمیخام ولی اگه دوست داشتی یک تویوتا اریون بگیر خیلی بهتر ازاین هاست شتابش ازجنسیس بهتره ماشین عمومه باهاش درگ گذاشتیم با جنسیس سدان عموم جنسیسو زد ارییون برنده شد فقط یک بدی داره اپشناش مقل کمری ۲۰۰۷ و هچنین داشبوردش ولی انقدر نرم هست که به اپشن فکر نکنی انشالله بخری و ازش لذت ببری سعی کن تویوتا سوار شی من بابام نیسان تویوتا شورلت بنز جنسیس ماکسیما کمری ازرا توسان همرو داشته تویوتا و شورلت از همش بهتره
1395/6/9
من هم با جنيسس و هم با بي ام و ٥٢٥ كه هر دو ماشين متعلق به دوستانم بودن جاده چالوس رو رانندگي كردم و ماشينها رو به چالش كشيدم
در كل رانندگي ٥٢٥ با اينكه ١٣٠٠ سي سي حجم موتور كمتري داشت برام لذت بخش تَر بود
جنيسس سدّان هنوز توان رقابت با بنز و بي ام و و لكسوس رو نداره
خيلي عقبه ، خيلي
1396/6/16
خداروشكر مال دوستاتو سوار شدي
حالا خودت چي داري
1397/3/26
درسته کیفیت سواری بی ام و فرق میکنه، ولی نکته اینجاست که هزینه های بی ام و 2005 خیلی بیشتر از جنسیس 2010 هستش، متاسفانه بی ام و به همان میزان لذت رانندگی ، هزینه داره که واقعا تو این مورد دل آدمو میزنه، برای مثال من آزرا دارم و دوستم 530 2005 ، من با مجموع روغن موتور و گیربکس و .... حدود 3 تومن خرج کردم و اون حداقل 20 میلیون هزینه کرده هنوز هم عیب ماشین رو نفهیمده، در مجموع اگر هزینه ها برای مالک مهم نباشه قطعا بی ام و گزینه برتر ، در غیر این صورت قید ماشین المانی رو باید زد
1395/6/10
ترجیح میدم یه لکسس جی اس ۲۰۰۸ سوارشم
1395/7/2
جنسین سدان نداشتم ولی گرنجور دارم تنها چیزی که میتونم بگم اینه که با تمام نکات مثبت از جمله طراحی جسورانه کره ای ها و سیلی از امکانات باز هم کره ای ها هیچ زمانی تاکید میکنم هیچ زمانی حتی صد سال دیگه به پای ژاپنی ها نخواهند رسید
1395/7/26
سلام
من بین خرید بنز اس 500 با مازراتی موندم لطفا راهنمایی کنید کدومش رو بخرم
البته قدرت مالیم در حد پراید قسطی هستش .فقط در آرزوهامه لطفا راهنمایی کنید کدومشون رو در رویاهام داشته باشم
1396/5/11
مطمئنا اس 500 بهتره چون سیستم کروزش عالیه و اینکه امکانات داخلیش و طراحیش خوبه خودم یکی رو تو رویاهام دارم خیلی حال میده قبلش ب ام دابلیو 728 داشتم
1396/1/25
باسلام.كسى كه كل عمرش سوار ماشين هاي ايراني شده و يدفه سوار اين ماشين ميشه از تعريف و تمجيد و ستايش دست برنميداره براي مقايسه بايد سوار ماشين هايي شد در اين رنج قيمت درسته ماشين خوبيه ولي واقعا خيلي فاصله داره با ماشين هاي اروپايي و حتي ژاپني بنز سري E سوار شيد اونوقت ميفهميد ماشين ماشين ك ميگن چيه
1396/10/2
بهتر بود جنسیس مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ رو آزمایش میکردید اگر اینکار انجام میگرفت گزارش تست شما کلا با این که نوشتید تفاوت میکرد شما در سال ۹۴ میتونستید مدل ۲۰۱۳ جنسیس رو تست کنید
1396/10/8
اریون بهتر از این لگنِ
1397/3/15
من بابام یکی داره
ماشین خیلی عالی و نرمی هستش ولی متاسفانه خلابی کمکاش زیاد و هرسال باید عوضشون کرد
1397/11/29
ببخشید هزینه ی کمک هاش الان چقدره؟؟
1397/3/21
کیفیت عکساش آدمو یاد بازی GTA vice city میندازه
1397/3/26
سلام جنسیس ۲۰۱۱ دارم تویه رمپ پارکینگ خونمون ماشین بکساوات میکنه بالا نمیاد چیکار کنم مه بکساوات نکنه ممنونم از راهنماییتون
1397/5/26
هلش بده بیارش بالا
1399/1/9
با استفاده از دکمه ESP
1397/11/26
سلام
من اخیرا خریدم، تو گزارش خودرو بانک و نظرات دوستان ،سه ضعف که خودم باهاش مشکل دارمو ندیدم:
۱.طراحی بد اینه بغلاش نقطه کور ایجاد کرد ،قاب اینه بغلش در قسمت زیر و سمت داخل ، حجم اضافه و بی مورد داره که نقطه کور بدی ایجاد کرد .
۲.تو جاده برفی بسیار ضعیفه.
۳.ترمزشو هم میشه گفت تا حدی ضعیفه.

به جز مواردی که گفتم ،فوق العادست.
1397/12/8
سلام من جنسیس 2013 فول vip رو خریدم به تازگی صفر کیلومتر و بسیار بسیار بسیار ازش راضیم،البته جنسیس های مدل پایین رو هم اجاره کردم و اونها رو هم تستش کردم.و با دید باز و تحقیق خیلی زیاد،بین جنسیس سدان و رقیباش اینو انتخاب کردم که فوق العاده عالی هستش و هیچ ماشینی به گرد لاستیکاش نمیرسن،انتخاب فقط جنسیس سدان فول2013
vip.
جنسیس بنز آسیاست و نباید به هیچ عنوان دست کمش بگیری،تمام ماشینا رو با سر گاز قورت میده و لولش میکنه و عملکرد ماشین در جاده آفتابی،کوهستانی،ابری،بارونی،برفی،و...بسیار خوبه و عالیه و مشکلات مدل پاییناش در 2013 رفع شده،تا وقتی که جنسیس هست،آریون،کادنزا،سورنتو،آزرا و... و تمام رقیباش باید لنگ بندازن جلوش.
تازه یه مسابقه با بنز cla45 مدل2017 انداختم که جنسیس پا به پای بنز یا بیشتر از بنز با قدرت بالا میرفت
انتخاب فقط و فقط جنسیس سدان vip 2013 با 333 اسب بخار و360 گشتاور.
تا وقتی هیولای به تمام معنا پر قدرت و بسیار وحشی به نام جنسیس هست،دیگه هیچ ماشین لذت نداره سوار بشی.جنسیس سوار بشی دیگه هیچ سواری قدرت جنسیس رو بهت نمیده.بنداز دور رقیبای جنسیس رو آریون و...چیه با جنسیس همتونو سوسک میکنم و لولتون میکنم.
1399/10/11
سلام ٢٠١١ فولشو داشتم واقعا سواري و شتاب خوبي داره اپشناش تقريبا كامله و مالكشو راضي ميكنه متاسفانه هزينه نگهداريش خيلي بالاست،كمكش خراب شد دادم تعمير بعد ديگه اون نرمي اوليه رو نداشت فروختم ماكسيما خريدم
1400/11/28
اینایی که هنوز ژاپن و کره میکنند بدون شک دچار تعصب کور هستند و توی عمرشون صاحب هیچکدام از این ماشینها نبودند و از ماشین در حد همون حضرت و فیل سرشون میشه!در ضمن شما فاصله قیمتی برندهای المانی و ژاپنی و کره ای را مقایسه کنید اونوقت پی به ارزش خرید یک‌ماشین کره ای با استهلاک پایینش پی میبرید