موضوعات داغ

تجربه رانندگی با تویوتا لندکروزر سری 300 در تهران، در محضر آن حضرت! + فیلم و عکس

7 مرداد 1402
عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده

ویدیو معرفی تویوتا لندکروزر سری 300

مقدمه

تویوتا لندکروزر سری 300 را می‌توان خودرویی با اهداف دوگانه دانست. در وهله اول این خودرو را می‌توان یک آفرودری قدرتمند پاره وقت دانست و در حالت تمام وقت یک خودروی خانوادگی راحت و چابک به حساب می‌آید و برای سفرهای جاده‌ای یک خودرو نرم و راحت است.

در سال 2021، تویوتا سری جدید خودرو افسانه‌ای خود یعنی لندکروزر 300 را به بازار جهانی معرفی کرد تا پس از 13 سال تولید، میراث قدیمی خود را به روز کند. در حالی که سری 200 در آمریکا مورد توجه قرار نگرفت، در بازارهایی مانند استرالیا و خاورمیانه تا زمان پایان عرضه، این خودرو همچنان تقاضای بالایی داشت و همچنان نیز این موضوع ادامه دارد. این خودرو به دلیل سواری مطلوب و قابلیت بکسل عالی و همچنین با دارا بودن امکانات رفاهی خوب، یک پلت فرم آفرود بسیار توانمند باقی خواهد ماند.

طرفداران سرسخت لندکروزر اما در ابتدای عرضه سری 300، نسبت به نبود پیشرانه حجیم V8 در مدل جدید معترض بودند. علیرغم تمام این اعتراضات شرکت تویوتا به دلیل مسائل مختلف مجبور به حذف این پیشرانه‌ حجم شده بود و تلاش کرد تا با پیشرانه‌های توانمندی را در اختیار علاقمندان قرار داد، جای خالی پیشرانه‌های V8 را پر کند. شرکت تویوتا برای عرضه مدل جدید لندکروزر نیاز داشت که مطابق با نیازمندی‌های روز بازار خودرو حرکت کند و هم زمان مانع از به خطر افتادن محبوبیت این خودرو شود.

تویوتا مدت‌ها پیش نسل لندکروزر را به دو بخش تقسیم کرد. سری 40 که به وظایف خارج از جاده اختصاص داشت، در حالی که سری 50 در سال 1967 با تمرکز بیشتر بر راحتی مسافران و آداب معاشرت در جاده عرضه شد. امروز، سری 70 در نقش قبلی سری 40 ایفای نقش می کند و از دهه 1980 تنها ‌بروزرسانی‌های خیلی جزئی دریافت می‌کند. اما مدل‌های با کاربری عمومی به‌روزرسانی‌های منظم‌تری را برای همگام بودن با ترند بازار دریافت کرده‌اند و سری 300 جدیدترین آنهاست. چالش شرکت تویوتا در این خودرو ارتقای کمال است.

لندکروزر سری 300

ظاهر باکسی و جعبه شکل همیشگی

از نظر ظاهری، سری 300 همچنان یک لندکروزر است. طراحی بدنه همان طرح آشنای جعبه‌ای شکل را دارد اما نسبت به مدل قبلی کمی حال حرف D پیدا کرده و شکل کلی بدنه مایل به عقب است. سپر، رکاب‌ها و خطوط بدنه به این خودرو ظاهری آجری و مربعی داده است. این موضوع لندکروزر را با سایر محصولات فعلی تویوتا هماهنگ کرده و این خودرو نیز از همان زبان طراحی فعلی محصولات این شرکت پیروی می‌کند. به طور کلی، نگاه طراحان تویوتا نسبتاً محافظه‌کارانه بوده و البته در تویوتا لندکروزرهای گذشته نیز تکرار شده است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 300، خداحافظ V8

شاید بحث برانگیزترین تصمیم تویوتا کنار گذاشتن V8 از محصولات سری لندکروزر بود. در حالی که پیش از این مدل‌های عرضه شد بسته به بازار هدف، دارای طیف وسیعی از گزینه‌های V8 بنزینی یا دیزلی بود، حالا در سری 300 دیگر تنها شاهد پیشرانه V6 یا همان 6 سیلندر هستیم و این موضوع به مزاق طرفداران دوآتیشه این محصول خوش نیامده است.

تویوتا لندکروزر اتاق 300 و سری 200 هر دو خودروهای محبوبی هستند. اما تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد که به برخی از قوای فنی آن‌ها برمی‌گردد. در نسل جدید لندکروزر، تویوتا تغییرات جدی در پیشرانه این خودرو انجام داده است. به جای موتور 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی که در سری 200 استفاده می‌شد، از موتور V6 توربو دوقلو 3.5 لیتری استفاده شده است. این تغییر نه تنها به افزایش قدرت و کارایی خودرو کمک کرده است بلکه مصرف سوخت را نیز بهبود بخشیده است.

نمای عقب تویوتا لندکروزر 300

پیشرانه V6 توئین توربو: قدرت و کارآیی در کنار هم

استفاده از پیشرانه V6 توربو دوقلو 3.5 لیتری در لندکروز اتاق 300 باعث شده تا خودرویی با 409 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید شود. نصب دو توربوشارژر به این موتور کمک می‌کند تا کمبود قدرت و گشتاور ناشی از کاهش دو سیلندر را جبران کند. بنابراین، این موتور حتی 30 اسب‌بخار بیشتر نسبت به پیشرانه V8 نسل قبل تولید قدرت دارد. علاوه‌براین، وجود توربوشارژر باعث می‌شود راننده در دور موتور پایین نیز گشتاور بیشتری را تجربه کند و در نتیجه مصرف سوخت بهبود می‌یابد.

پیشرانه بنزینی توربو دیزل: گزینه‌ای برای بازارهای خاص

تویوتا لندکروزر اتاق 300 در بازارهای مختلف به گونه‌ای عرضه می‌شود که مشتریان بتوانند بین پیشرانه‌های مختلف حق انتخاب داشته باشند. در برخی بازارها، این خودرو با پیشرانه توربو دیزل 3.3 لیتری نیز موجود است. این پیشرانه با تولید 305 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور، گزینه‌ای بسیار قوی و اقتصادی برای مشتریان است. ترکیبی از این پیشرانه با گیربکس ده‌سرعته اتوماتیک به لندکروز اتاق 300 پویایی بیشتری می‌بخشد.

یشرانه V6 توربو دوقلو 3.5 لیتری در لندکروز اتاق 300

در بخش انتقال قدرت دو مدل گیربکس 6 سرعته و 10 سرعته اتوماتیک جدید با کارایی بالاتر نسبت به مدل‌های قبلی نیز بکارگرفته شده است تا بهترین راندمان در انتقال نیرو به چهارچرخ بدست آید. از سوی دیگر با توجه به قیمت سوخت، شاید استفاده از پیشرانه کم حجم‌تر و البته توانمند اتفاق بدی نباشد ولی خب طرفداران V8 را ناامید کرده است. با تمام تغییرات گفته شده این خودرو هنوز یک لندکروز در قلب خود دارد و به عنوان یک تک آهنگ جدید و موفق در نسل لندکروزر تویوتا به حساب می‌آید.

مدرن، به روز، پایبند به سنت‌ها، یک ژاپنی واقعی

البته داستان فضای داخلی سری 300 متفاوت دنبال شده و با جهشی بزرگ در فضای داخلی مواجه است. چیدمان جدید ساده‌تر، مدرن‌تر است و آن را می‌توان نمایشی از میزان پیشرفت فضای داخلی خودرو طی دهه گذشته دانست. طراحان فضای داخلی تویوتا با به کارگیری صفحه‌نمایش لمسی به شکل بیرون زده از داشبورد (پاپ آپ) با ترند روز پیش رفته‌اند، در حالی که همچنان مثل سنت دیرین دکمه‌های فیزیکی را برای عملکردهای مهم، به تعداد زیاد دیده می‌شوند. در واقع این موضوع ترکیبی از آینده نگری و پایبندی به سنت‌ها است.

درب سری 300 با صدای آرام مانند یک جعبه سیگار با آستر مخملی باز می‌شود. درب‌ها هنگام بازشدن دارای وزنی مجلل و قابل لمس هستند که با یک ضربه نسبتاً سنگین بسته می‌شوند و شما را وارد یک فضای داخلی عایق‌بندی شده محکم می‌کنند. همان‌طورکه هیاهوی زندگی روزمره در بیرون جریان دارد شما می‌توانید در داخل پیله‌تان آرام بنشینید، بدون اینکه مزاحمتی برایتان ایجاد شود و یا چیزی آرامش شما را برهم بزند.

فضای داخلی کابین تویوتا لندکروزر 300

با اینکه شما یک هواپیما را هدایت نمی‌کنید و لندکروزر سکان هدایت خلبانی ندارد اما با سوار شدن و قرارگرفتن پشت فرمان لندکروزر 300 این احساس ایجاد می‌شود شما وارد یک کابین هواپیما شده‌اید و خود را لایق کلاه کاپیتانی می‌بینید. با نشستن روی صندلی‌های شیک، موتور را با لمس یک دکمه روشن می‌کنید و گیربکس را در حالت Drive قرار می‌دهید. فقط یک قلقلک کوچک پدال لازم است تا پیشرانه به صدا درآید و این ناو جنگی بدون زحمت با فرمان شما به حرکت درآید. در واقع هر کاری که لندکروزر انجام می‌دهد بسیار سهل و آسان است. برای بسیاری از وظایف مانند سبقت‌گیری، تنها یک فشار آرام به پدال کافی است، این خودرو برای حرکت در سرعت‌های بالای بزرگراهی هیچ مشکلی ندارد. به هیچ وجه سریع و پرشتاب نیست اما هرگز احساس کندی هم نمی کنید. به کمک ضرایب بسیار بالای دنده‌ها و تمام گشتاور تولیدی، شما می‌توانید به سادگی سرعت خود را بالا ببرید و در حالی که پیشرانه با صدای بلند غرغر می‌کند، از شتابگیری نرم خودرو لذت ببرید.

فضای جادار عقبی تویوتا لندکروزر 300

در شرایط رانندگی در ترافیک، ترکیب موتور و فرمان کاملاً وزن دار باعث می‌شود رانندگی در لندکروزر 300 آسان شود. شما دید بسیار خوبی دارید و قدرت این را دارید که به راحتی با ترافیک همراه شوید. اندازه بزرگ این وسیله نقلیه باعث می‌شود احساس کنید تمام فضای مورد نیازتان در اختیار شما قرار دارد و احساس خفگی در ترافیک شهری را اصلا حس نخواهید کرد. به علاوه، چاله‌ها و دست‌اندازهای آسفالت دیگر برای شما مسئله بزرگی نیست و اگر واقعاً دوست دارید می توانید به سادگی از روی آنها رانندگی کنید. سواری بیشتر از یک سدان معمولی شبیه به یک تراک است و مطمئناً مانند خودروهای سدان لوکس روان و نرم نیست، اما به هر حال، خریداران لندکروزر مانند خود این خودرو خشن بوده و دنبال هیجان مواجه با موانع آفرودی هستند تا در جستجوی آرامش!

درک اینکه چرا تویوتا لندکروزر، مورد توجه و عزیز خانواده‌های بچه‌دار است، آسان است. فضای کافی برای قرارگرفتن بچه‌ها و وسایلشان در فضای پشتی وجود دارد، و حتی با وجود تکمیل ظرفیت نفرات در این خودرو، احساس تنگی نمی‌کنید.

چه تعطیلات آخر هفته باشد و چه سفر به مرکز خرید، این خودرو واقعاً یک همراه عالی است. تنها زمانی شما را به دردسر خواهد انداخت که در فضای فشرده شهری به دنبال جای پارک می‌گردید. البته این مواقع سنسورهای پارک و دوربین 360 درجه به کمک راننده می‌آیند، اما خب محدودیت فضای خیابان را نمی‌شود کاری کرد. این خودرو با اینکه وسیله نقلیه بزرگی است اما از دایره چرخش بسیار خوبی برخوردار است.

ممکن است این سوال مطرح شود که چرا کسی لندکروزر را به جای کراس‌اوور سبک تر و کارآمدتر انتخاب می‌کند؟ خب دلیل آن کاملا واضح است. لندکروزر همانقدر که در شهر خوب عمل می‌کند، در خارج از شهر نیز فراتر از یک خودرو است.

نمای جانبی لندکروزر 300

رسماً با لندکروزر در جاده و خارج از جاده رانندگی آسان است، بطوریکه در یک جاده خاکی، با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بدون کوچکترین نگرانی می‌توانید رانندگی کنید بدون اینکه نگرانی حادی داشته باشید. این خودرو برای حرکت روی شن و ماسه نیز عملکرد عالی و شگفت انگیزی دارد. تنها کاری که نیاز است انجام شود کاهش فشار تایرهاست و قبل از رفتن به ساحل تنظیمات رانندگی را بر روی حالت "شن" قرار دهید. در این حالت شما آزادانه و بدون مراقبت در مسیرهای مختلف می‌توانید حرکت کنید و هیچ نیازی به مدیریت در انتخاب دنده نداشته یا حتی نیاز به حفظ حرکت در مسیر خطوط ندارید. بدون اینکه نگران گیرکردن و فرو رفتن باشید، بسادگی می‌توانید ماسه‌ها را شخم بزنید. حتی در سطوح و بخش‌های نرم‌تر ماسه‌ای که عمیقاً شکسته شده‌اند نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود.

آپشن‌های این خودرو به قدری زیاد است در یک بررسی کوتاه شما نمی‌توانید تمام ابزار آفرودی و غیرآفرودی را که تویوتا در این خودرو تعبیه کرده است امتحان کنید. با آپشن‌های مانند کنترل پایین آمدن در مسیر شیب دار گرفته (HAC) تا یک حالت خزیدن چند منظوره پیچیده که کاربرد آن در مواقع آفرود مشخص می‌شود، در مجموع لندکروزر 300 برای موقعیت‌های سخت‌تر به خوبی مجهز است.

این از زیبایی‌های لندکروزر است که عمیقا شما را خوشحال می کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما را در شهر در کمال آسایش، آرام و بدون شکایتی می‌چرخاند. سپس از یک نهر آب عبور می‌کند، از یک گذرگاه سنگی و سخت بالا می رود و شما را از طریق یک گودال گلی به شهر بعدی می‌برد.

با بررسی کوتاه لندکروزر 300 شما متوجه می‌شوید که تمام تلاش های تویوتا برای معرفی همان لندکروزر همیشگی امروز نیز نتیجه داده است. دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و رابط‌های کاربری همگی زیبا و مدرن و باکیفیت هستند. فضای داخلی به طور کلی واقعاً مکان خوبی برای بودن و وقت گذراندن است، چه در حال رانندگی در اطراف شهر بوده یا به سادگی در یک پارکینگ توقف کرده باشید. این خودرو یک دفتر سیار عالی یا جایی برای استراحت و خوردن ناهار شما خواهد بود.

نمای عقب

از معایب آن حضرت لندکروزر اتاق 300

با این حال، لندکروزر اتاق 300 جدید خالی از اشکال نیست. برای شروع، موضوع قیمت بالا، اولین و اصلی‌ترین مشکلی است که انتقادهای زیادی نسبت به آن وجود دارد. در اکثر مدل‌ها، لندکروزر یک خودروی شش رقمی است، اما با این وجود، شما همیشه تجهیزات زیادی در برابر پولی که پرداخت می‌کنید، بدست نمی‌آورید. مثلا در نسخه VX، این خودرو فاقد سنسور فشار باد تایر و نمایشگر هدآپ است، در صورتیکه شما می‌توانید چنین تجهیزاتی را در یک محصول هیوندای 65,000 دلاری دریافت کنید و فقدان آن در اینجا واقعاً احساس می‌شود. مدل پایه این خودرو که فقط یه مقدار پایین‌تر از 100,000 دلار قیمت دارد، فاقد سنسور پارک است. بدیهی است که تویوتا در مدل‌های بالاتر، لندکروزر را با تجهیزات بیشتر عرضه می‌کند اما این محدودیت عجیب در در مدل‌های رده پایین‌تر و البته همچنان گران قیمت وجود دارد.

مصرف سوخت موضوع دیگری است که بسته به دیدگاه شما، از معایب لندکروزر می‌تواند محسوب شود. البته با توجه به اندازه و وزن بسیار زیاد وسیله نقلیه، واقعاً تعجب آور نیست، اما خب باید این موضوع را در نظر گرفت.

در نهایت، معضل پارکینگ نیز با توجه به بزرگی این وسیله نقلیه، مشکل قابل توجهی است و در استفاده مداوم و روزانه، صاحبان خودرو را با چالش مواجه خواهد کرد. در مجموع وسعت دید راننده در این خودرو خوب است و همچنین سنسورها و دوربین‌ها برای دید بهتر به کمک راننده می‌آیند، اما خب در فضای‌های تنگ، این مورد تا حدودی آزاردهنده خواهد بود و برای بیرون رفتن نیازمند زمان بندی در خصوص حجم ترافیک مقصد هستید.

آپشن های تویوتا لندکروزر 300

مدل‌ها و آپشن‌های تویوتا لندکروزر 300

لندکروزر 300 GX سطح پایه تویوتا در این خانواده است؛ این خودرو از چرخ‌های فولادی 17 اینچی بهره می‌برد و مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو LED و لامپ‌های روشنایی در روز، کروز کنترل تطبیقی، کنترل هوای دو منطقه‌ای، ورود و استارت بدون کلید، دوربین دنده عقب در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. یک سیستم اطلاعات سرگرمی 9.0 اینچی با Android Auto و Apple CarPlay در این خودرو بکار گرفته شده است. این خودرو با پنج صندلی عرضه می‌شود.

در مدل لندکروزر 300 GXL یک پیکربندی داخلی هفت نفره و همچنین مجموعه‌ای از آپشن‌ها شامل رینگ های آلیاژی 18 اینچی، شارژ بی سیم تلفن هوشمند، نظارت بر نقاط کور و هشدارهای ترافیک متقابل عقب و حالت‌های رانندگی خارج از جاده انتخابی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

در مدل VX سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقاء‌یافته 12.3 اینچی، سیستم صوتی 10 بلندگو و نمایشگر راننده 7.0 اینچی و همچنین صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه اضافه شده است.

مدل Sahara علاوه بر تمام امکانات ذکر شده دارای فرمان گرم‌کن و صندلی‌های ردیف دوم، سر صندلی‌های ردیف دوم است. صفحه نمایش بالا، ردیف سوم صندلی های تاشو برقی و سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو است.

در مدل GR Sport که ویژه آفرود تجهیز شده، به صورت 5 نفره عرضه می‌شود، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی مشکی، پله های جانبی، قوس چرخ ها و پوشش بدنه، قفل دیفرانسیل های جلو و عقب، سیستم تعلیق تطبیقی و مجموعه ای از جزئیات یک تریم ویژه برای فضای داخلی به آن اضافه شده است.

در نهایت، خودروی پرطرفدار تویوتا Sahara ZX با آلیاژهای 20 اینچی، بالابر صندوق عقب بدون نیاز به دست، پکیج فیبر کربنی در بدنه، جلوپنجره کرومی، صندلی‌های دارای گرمکن و تهویه در جلو و عقب، سپر جلو و قوس چرخ‌ها و محافظ‌های گلی اختصاصی عرضه می‌شود.

صفحه نمایش دیجیتالی پاپ آپ

قیمت تویوتا لندکروز 300، نقطه ضعف لندکروزر محبوب

قیمت مدل پایه تویوتا لندرکروز 2023 از 92,681 دلار شروع می شود، با تزئینات پارچه ای، کفپوش‌های وینیل و بدون صندلی‌های ردیف سوم. یک صفحه‌نمایش لمسی نه اینچی برای این مدل تعبیه شده که فاقد تنظیم سیستم تهویه مطبوع است و تهویه مطبوع به صورت آنالوگ قابل تنظیم است. در نور پردازی داخلی به جای LED یک هالوژن مورد استفاده قرار گرفته است، با گذشتن از مدل GXL با قیمت 104,481 دلار، به مدل VX میان رده می‌رسیم که با قیمت 116,681 دلار و امکانات بیشتری عرضه می‌شود. در این مدل دوربین جانبی برای دید بهتر در خارج از جاده، صندلی های چرم مصنوعی ارتقا یافته، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی و مونروف و ... به امکانات خودرو اضافه شده است.

ویژگی‌هایی مانند نمایشگر هدآپ، درب عقب و سنسور فشار باد لاستیک‌ها در مدل‌های سطح بالاتر موجود است، اما برای دریافت آن شما باید هزینه بیشتر پرداخت کنید. مجهزترین تریم ها Sahara ZX (141,481 دلار) و مدل آفرودی GR Sport (140,481دلار) هستند. این مدل‌ها دارای گرمکن و تهویه صندلی‌های ردیف دوم، حافظه صندلی راننده و صندلی‌های چرم طبیعی هستند.

فضای بزرگ و جادار ردیف دوم

جمع بندی

به جرات می‌توان گفت که لندکروزر یکی از آن خودروهایی است که واقعاً همتا ندارد. در بخش خودروهای آفرودی تویوتا لندرکروزر کاری را برای عاشقان آفرود انجام می‌دهد که در بخش خودروهای عضلانی یا به قول معروف ماسل کارها، یک ماستنگ این کار را انجام می‌دهد. این خودرو یک وسیله نقلیه عالی است و البته ارزان نیست. لیست انتظار تویوتا در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که افراد زیادی مایل هستند بهای این کیفیت را بپردازند.

اساساً لندکروزر مدت‌هاست که تاج پادشاهی و شهرت خود را به دست آورده است و به همین سادگی هم این تاج را از دست نمی‌دهد. این محصول به عنوان یک خودرو قادر به انجام هرکاری است و تحت هر شرایطی قابلیت جدیدی را در آستین خود دارد. در هر موقعیت چه زمانی که فقط بچه‌ها را به گردش ببرید و چه زمانی زمانی که برای اکتشاف به دل طبیعت بزنید، سفر شما در باشکوه‌ترین حالت ممکن اتفاق می‌افتد.

تویوتا لندکروز اتاق 300

یکی از ویژگی‌های مهم هر خودروی شاسی‌بلند، توانایی آفرود آن است. تویوتا لندکروز اتاق 300 همچنین به عنوان یک خودروی آفرود قوی و مطمئن شناخته می‌شود. زاویه حمله 32 درجه و زاویه شکست 26.5 درجه، از مشخصات آفرودی این خودرو هستند که به آسانی می‌تواند با موانع مختلف طبیعت مقابله کند. تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ‌محرک عرضه می‌شوند و به قفل دیفرانسیل سه‌حالته نیز مجهز هستند. سیستم تعلیق متغییر تطبیقی (AVS) و سیستم تعلیق دینامیکی با کنترل الکترونیکی (E-KDSS) نیز از جمله امکانات آفرودی این خودرو هستند که تجربه رانندگی را به یک سطح جدید ارتقاء می‌دهند.

در مجموع، تویوتا لندکروز اتاق 300 با تغییرات مهم در پیشرانه و تکنولوژی‌های آفرودی، خود را به عنوان یک شاسی‌بلند پرقدرت و متعادل نشان می‌دهد. استفاده از پیشرانه V6 توربو دوقلو به خودرو پویایی بیشتری می‌بخشد و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. همچنین، وجود گزینه توربو دیزل در برخی بازارها، انتخابی اقتصادی‌تر برای مشتریان است. این خودرو با توانایی آفرودی قوی و امکانات مدرن، یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند است.

45 عکس

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/7
آخرش خیییلی حق بود
1402/5/8
خیلی قشنگه
1402/5/8
کم تر حساب کن مشتری شیم 😆
1402/5/9
با سلام وقت بخیر خدمت شما
دوست عزیز شما خیلی زحمت کشیدی با جزییات کامل توضیح دادی بنده خیلی لذت بردم.اماااا چ فایده؟ فقط میتونیم عکسشو ببینیم
1402/5/9
چقدر با احساس و البته سوزناک بود
1402/6/1
من سوارت میشم بالاخره

1402/6/10
در کل ماشین خیلی بزرگ نمیدوستم