موضوعات داغ

هیوندای توسان TL ، بررسی نسل جدید شاسی‌بلند محبوب هیوندای

9 خرداد 1396

مقدمه

همین چند وقت پیش بود که گروه خودروبانک جهت بررسی نسل جدید هیوندای توسان راهی منطقه آزاد تجاری شد و گزارشی از این خودرو تازه وارد تهیه نمود که احتمالاً شما هم آنرا خوانده اید. اما از آنجایی که اکثریت مردم کشور امکان خرید اتومبیل در این مناطق خاص را ندارند و نمونه ای ارائه شده با پلاک ملی نیز تفاوت هایی با مدل مورد تست داشت تصمیم گرفتیم مجدداً و این بار در پایتخت به سراغ این کراس اوور جمع و جور کره ای برویم. تا الان که توسان جدید فروش خوبی داشته و پس از مدت کوتاهی از زمان عرضه در خیابان های تهران پر شده است. اما امروز میخواهیم ببینیم که آیا این استقبال مناسب صرفاً به لطف محبوبیت و شناخت نسل های قبلی صورت گرفته و یا مدل جدید به تنهایی قلب مشتریان را تسخیر مینماید. اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید با ما در این سفر چند ساعته همراه باشید.

طراحی ظاهری

ایجاد شباهت و هماهنگی بین محصولات مختلف یک کمپانی کار بسیار سنجیده ای است که سالهای سال توسط خودروسازان مطرح انجام گرفته و در القای حس اصالت ظاهری برند ها تاثیر گذار بوده است. اما چند سالی است که در این قضیه زیاده روی میشود و برخی از اتومبیل های یک کمپانی بیش از اندازه بهم شباهت پیدا کرده اند. مثلاً رنو مگان و تلیسمان 2017 و یا برخی از محصولات بنز و بی ام و و بسیاری مثال های دیگر اکنون طراحی مستقلی ندارند و حتی گاهی تشخیص آنها بدون در نظر گرفتن سایز بدنه دشوار میشود! به نظر میرسد کمپانی ها جدیداً ترجیح میدهند بجای تنوع در طراحی مدل های مختلف، تمرکز خود را به روی فیس لیفت های زود به زودتر بگذارند. هیوندای هم پا در همین مسیر گذاشته و در نسل جدید توسان، بسیاری از قسمت ها را از روی سانتافه کپی پیست کرده است. البته این برای خریداران توسان اتفاق بدی محسوب نمیشود چرا که ممکن است خیلی ها اتومبیلشان را با SUV گرانتر هیوندای اشتباه بگیرند! در هر حال نتیجه کار به نسبت نسل قبلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و این محصول کره ای دیگر شباهتی به اتومبیل های اقتصادی ندارد.

چراغ های باریک و کشیده جلو حتی از سانتافه هم جذاب تر از آب درآمده و جلو پنجره بزرگ و خطوط برجسته کناری در تلفیق با زرق و برق های مختص هیوندای/کیا، محصولی چشم نواز را پیش رویمان قرار داده اند. ضمناً خودروساز آسیایی موفق شده با استفاده از حجم های اغراق آمیز و رینگ های 18 اینچی ظاهر کلی خودرو را مدرن و هیجان انگیز نشان بدهد و کمتر کسی از طراحی قسمت های جلو و کناری ایراد خواهد گرفت. اما در نمای عقب اختلاف نظر هایی وجود دارد و بسیاری این قسمت را در سطح پائین تری از سانتافه میدانند که البته من هم با این افراد موافقم. هر چند که توسان حتی از این زاویه هم نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء مطلوبی را تجربه نموده است.

طراحی داخلی و آپشن ها

طراحی داخلی توسان نیز تغییراتی داشته و اکنون با کابینی پخته تر از گذشته روبرو هستیم. البته میزان تکامل این قسمت به شدت بدنه نیست و حتی احتمال دارد برخی سلایق به این داشبورد نمره ای مشابه با مدل قبلی بدهند. از نظر دقت در مونتاژ و نبود سر و صدا نیز فعلاً اوضاع خوب میباشد، اما هیوندای در استفاده از مواد با کیفیت خیلی دست و دلباز عمل نکرده و در بسیاری از موارد، پلاستیک را ترجیح داده است. هر چند که قسمت رویی داشبورد و برخی دیگر از قطعات کابین کیفیت قابل قبولی دارند. اتومبیل مورد تست از نوع غیر شرکتی بود و همانطور که میدانید این قبیل اتومبیل ها با آپشن های بسیار متنوع قدم به کشورمان میگذارند. پس بهتر است در هنگام خرید حتماً به تعداد و اصالت آپشن ها دقت نمائید چرا که متاسفانه برخی از وارد کنندگان در کشور واسطه اقدام به نصب برخی از آپشن های بی کیفیت و ارزان قیمت غیر اصل مینمایند که این قضیه در قیمت واقعی خودرو تاثیر گذار میباشد. مثلاً در امریکا توسان در 4 تیپ اصلی عرضه میگردد که از ساده ترین مدل (SE) تا فول ترین نمونه (Limited)اختلاف قیمتی در حدود 7000 دلار وجود خواهد داشت. به توسان خودمان بازگردیم، با وجود فول آپشن نبودن این خودرو و نبود گزینه هایی مثل اتو پارک، هشدار حرکت بین خطوط، مانیتور بزرگ، درب صندوق عقب هوشمند و... همچنان موارد زیادی از قبیل سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، بلوتوث، رادار جانبی، فرمان با روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترلی، ترمز پارک الکترونیکی، Auto Hold ، دوربین دنده عقب با نمایش درون آیینه الکتروکرومیک وسط، صندلی های برقی جلو، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی نرمال / اقتصادی / اسپرت، سقف پانوراما، رینگ های 18 اینچی اسپرت، سنسور های پارک، گرمکن و سردکن سه حالته صندلی های جلو، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، کنترل کشش و پایداری، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، کنترل حرکت در شیب، قفل دیفرانسیل و.. در اختیارمان قرار دارند که مثل اکثر کره ای های بازار به نسبت وجه پرداختی راضی کننده است.

از نظر فضای داخلی نیز با توجه به افزایش چند سانتی متری طول و عرض (4475 در 1850 میلیمتر و ارتفاع 1655 میلیمتر)، کابین توسان جدید کمی جادارتر از قبل شده و این تغییر برای سرنشینان عقبی ملموس تر خواهد بود. در واقع اکنون تمامی سرنشینان میتوانند از بابت فضای پا و سر احساس راحتی داشته باشند. ضمناً با گشودن درب صندوق عقب نیز با فضایی کارآمد مواجه شدیم که نیاز های معمول را به خوبی پاسخگو میباشد و در مواقع لزوم هم به کمک صندلی های تاشو عقب میتوانیم وسایل زیادی با خود حمل نمائیم.

ایمنی

سالها است که کره ای ها متوجه شده اند یکی از ارکان مهم برای ورود و موفقیت در عرصه های جهانی بالا بردن ایمنی محصولات است؛ چرا که کشورهای توسعه یافته صنعتی برخلاف ما جانشان را از سر راه پیدا نکرده اند!! از این رو هیوندای علاوه بر آپشن های ایمنی فعال، مقاوت شاسی و بدنه را هم در سطح محصولات روز دنیا مهندسی کرده و در نتیجه توسان TL از تست های سخت گیرانه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های امریکا (IIHS) سربلند بیرون آمده است. خبر خوش برای خریداران اینکه توسان حتی در آزمایش تصادف دشوار Small overlap front نیز نمره ی خوبی بدست آورده و حالا میتوانیم به قابل اعتماد بودن این آسیایی زیبارو اعتراف کنیم.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

هیوندای برای توسان جدید انجین های متنوعی در نظر گرفته. به غیر از پیشرانه دیزلی، موتورهای 1.6 توربو و یا 2.4 و 2 لیتری بنزینی با پاشش مستقیم سوخت (GDI) نیز عرضه میگردند که برخی از آنها در مناطق آزاد کشورمان در دسترس قرار دارند. اما یک موتور نه چندان قدرتمند 2 لیتری (MPI) نیز (برای بازار خاور میانه) موجود است که نسبت به موتور های فوق الذکر راندمان پایین تری ارائه میدهد اما گویا به دلیل حساسیت کمتر این پیشرانه به کیفیت بنزین همین مدل برای بازار داخلی انتخاب شده است. خوب متاسفانه با نگاهی به مشخصاتش تا حدودی نا امید خواهید شد. در حقیقت نمیتوانیم از موتوری که تنها 157 اسب بخار قدرت در دور 6200 و 192 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 تولید مینماید توقع رفتاری چالاک داشته باشیم چرا که این پیشرانه قرار است یک کراس اوور دو دیفرانسیل را به حرکت در بیاورد و نه یک سدان سبک وزن را. سیستم انتقال قدرت نیز 6 سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی است که نیرو را از موتور به سمت تمامی چرخ ها هدایت مینماید.

تجربه رانندگی

پشت فرمان توسان دید به اطراف خوب و تسلط کافی است. صندلی ها نیز نسبتاً راحت هستند و بدن را تا حد مناسبی در بر میگیرند. به طور کلی برای عادت کردن به ابعاد جمع و جور توسان نیاز به زمان خیلی زیادی نخواهید داشت و به لطف دوربین دنده عقب، رادار های جانبی و برآمدگی های دو طرف کاپوت میتوان در مسیرهای پر ترفیک و باریک هم از پس هدایت اتومبیل برآمد. در واقع نسل جدید توسان برای افرادی که صرفاً به دلیل جذابیت های ظاهری به سراغ سانتافه میرفتند و پس از آن با مشکلات کمبود جای پارک و قدرت مانور ضعیف در ترافیک شهر ها مواجه میشدند کار را ساده تر کرده؛ چرا که حالا شما اتومبیلی به همان زیبایی اما جمع و جورتر در اختیار دارید. فرمان هم نرم است و کیفیت سواری به نسبت توقعی که از یک کراس اور در این رنج قیمتی میرود قابل قبول میباشد. در واقع سیستم تعلیق مک فرسون جلو و مولتی لینک عقب بهتر از نسل قبلی از پس جذب و کنترل ضربات بر می آیند. شاید مهم ترین سوال خریداران توسان 2 لیتری این باشد که آیا یک موتور 153 اسبی از پس وزن بیش از 1.5 تنی این اتومبیل بر می آید یا خیر. در برخی منابع خارجی برای نمونه دو لیتری تزریق مستقیم که فقط کمی از مدل MPI مورد تست قویتر است زمان 8.2 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 اعلام گردیده که با توجه به مشخصات روی کاغذ زیادی خوب به نظر میرسد! در نتیجه حس کنجکاوی ما حسابی تحریک شد که ببینیم آیا این عدد (حالا با مقدار معقولی اختلاف به دلیل ارتفاع تهران، بنزین وطنی و سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای) میسر میگردد یا خیر. در نتیجه بلافاصله پس از رسیدن به یک مسیر مسطح و خلوت پیشرانه توسان را محک زدیم. تا اینجای کار که با تهویه مطبوع روشن و 4 سرنشین، آن هم در حالت رانندگی نرمال و یا eco، واکنش های پدال گاز و شتابگیری چندان تعریفی نداشت و اتومبیل رفتاری کاملاً معمولی از خود نشان میداد. اما حالا سرنشینان (البته به جز راننده!) پیاده شده اند، اتومبیل در مود اسپرت قرار دارد و ایرکاندیشن و کنترل کشش و پایداری نیز خاموش میباشند. پس توسان دیگر بهانه ای برای عملکرد ضعیف نخواهد داشت. اما همانطور که در ویدئو زیر مشاهده مینمائید کراس اوور چشم بادامی ما باز هم شتاب خیره کننده ای از خود نشان نداد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت زمان زیادی صرف شد، پس بهتر است پشت فرمان توسان کاملاً جنتلمن باشید و زیاد با کسی کل کل نکنید چرا که ممکن است برخی از اتومبیل های ارزانتر نیز از خجالت شما برآیند. البته ناگفته نماند که در هنگام رانندگی مثل برخی از اتومبیل های چینی از کندی حرکت کلافه نمیشوید و شتاب و حداکثر سرعت برای انجام کارهای معمول و سبقت گیری های مجاز کافی است اما بدون شک به اندازه ای که پول پرداخت کرده اید از موتور راضی نخواهید بود.

حالا که مجبوریم با این موتور نسبتاً ضعیف سر کنیم شاید بتوان دل به مصرف سوخت مناسب و اقتصادی توسان TL خوش کرد اما متاسفانه در این مورد هم خبرهای خوبی در راه نیست! در حقیقت موتور 2 لیتری MPI این اتومبیل بعضاً حتی از نمونه ی 2.4 لیتری قدیمی هم بنزین بیشتری طلب میکند چه برسد به نمونه های بهینه سازی شده تزریق مستقیم سوخت. خوب اگر از این قضیه متعجب شده اید اجازه دهید تا کمی بیشتر توضیح دهیم. اکثریت مردم تصور میکنند که پیشرانه های کوچک تر و ضعیف تر همواره مصرف کمتری از نمونه های حجیم تر خواهند داشت که خوب در اکثر مواقع همینطور هم است. اما اگر قدرت و گشتاور تولیدی به راحتی از پس وزن اتومبیل بر نیاید راننده مجبور خواهد شد برای شتابگیری و واکنش های بهتر، موتور را همواره در دورهای بالاتری نگه دارد. در نتیجه با وجود اینکه در شرایط رانندگی استاندارد، توسان جدید برای هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی فقط به 8.6 لیتر (برخی منابع کمی بیشتر) نیاز خواهد داشت اما در عمل و رانندگی در شرایط مختلف شهر و جاده شاهد مصرف بسیار بالاتری هستیم که به راحتی از عدد 11 برای حالت ترکیبی میگذرد و در شهر میتواند به حوالی 14 هم برسد. (البته همه تقصیرها را گردن هیوندای نمی اندازیم و ارتفاع و ترافیک غیر عادی تهران را بهمراه کیفیت بنزین در نظر داریم؛ اما یادمان هم نرفته که کمپانی کره ای سابقه تقلب در اعلام مصرف سوخت را در کارنامه خود دارد!)

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توسان نیز نسبت به محصولات قدیمی تر هیوندای پیشرفت مناسبی داشته و عملکرد نرم و روانی از خود نشان میدهد؛ اما با این حال هنوز هم نتوانسته عملکرد جعبه دنده دستی را شبیه سازی کند و همچنان به نسبت رقبای آلمانی و ژاپنی با اندکی تاخیر دنده ها را کم و زیاد میکند. هرچند روی نمونه ی توربو توسان TL یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه (DCT) قرار گرفته که از نظر سرعت تعویض برتری های محسوسی نسبت به این یکی دارد. (البته همین گیربکس دو کلاچه بدلیل یک ایراد شایع که صدای مشتریان را حسابی در آورده بود از سوی هیوندای فراخوان شد و میزان خرابی ها در مدل 6 سرعته بسیار کمتر بوده است) اما در مورد ترمز ها عملکرد توسان مناسب ارزیابی شد و مشکل خاصی برای مهار اسب های زیر کاپوت وجود ندارد. ضمن اینکه پایداری و هندلینگ اتومبیل نیز به نسبت توقعی که از این سگمنت میرود قابل قبول است.

قبل از پایان بررسی کمی هم در مورد قابلیت های آفرودی توسان صحبت کنیم. البته کسی از کراس اوور های نه چندان قدرتمند توقع توانایی های خارج جاده ای سنگین را ندارد اما اگر قرار بود هرگز از روی اسفالت جدا نشویم اصلاً به چه دلیل شاسی بلند خریده ایم؟ خوشبختانه توسان مورد تست با توجه به سیستم دو دیفرانسیل (AWD) و تجهیزاتی مثل قفل دیفرانسیل و سامانه کمکی کنترل حرکت در شیب، تا حدودی خصلت ماجراجوئی در طبیعت را هم دارد و اگر از این موتور 2 لیتری و ارتفاع نه چندان زیاد شاسی توقع کار شاقی نداشته باشید میتواند شما را در گردش های بیرون از جاده و در مسیر های نه چندان حرفه ای و سخت همراهی نماید. در واقع بر خلاف برخی از SUV نما ها، با توسان میشود چرخ ها را کمی گلی کرد!

نتیجه گیری

هیوندای توسان جدید اتومبیلی زیبا، ایمن با ابعادی کارآمد و آپشن های مناسب است که مثل دو نسل قبلی و حتی بهتر از آنها نظر هموطنان را به خود جلب کرده. اما در کنار تمامی خوبی ها نقطه ضعف هایی هم وجود دارد. مثلاً کیفیت متریال داخلی اش به نسبت وجه پرداختی متوسط است و پیشرانه ی انتخاب شده در کشورمان نیز برای بدنه ی تنومند توسان کمی ضعیف میباشد. پس اگر اهل رانندگی تند و تیز و هیجان انگیز هستید دور توسان 2 لیتری MPI را خط بکشید. اما اگر تلفیقی از امکانات رفاهی و ایمنی با ظاهری زیبا و چشم نواز برایتان کافی است، بدون شک میتوانید از داشتن توسان لذت ببرید. البته رقبایی هم در بازار وجود دارند. مثلاً با پول خرید توسان فول آپشن میتوان یک سانتافه بزرگتر و قویتر کم اپشن را خریداری نمود و یا برای افرادی که ریسک پذیرتر هستند و با افت قیمت بیشتر محصولات ام جی مشکلی ندارند مدل GS چابک تر و ارزانتر میتواند انتخاب مناسبی باشد. ضمناً رقبای تازه تری از قبیل خواهر خوانده توسان یعنی کیا اسپورتیج جدید هم در راه هستند که میتوانند رقابت را در این رده داغ تر از گذشته نمایند. البته ما اینجا کاری به گزینه های دست دوم جذابی مثل ب ام و X1 و تویوتا راو4 و.. نداریم چرا که بحث خرید اتومبیل نو و دست دوم کاملاً متفاوت است.

در پایان جا دارد از مالک محترم اتومبیل جناب آقای "وحید ارزانلو" که با در اختیار قرار دادن وقت و اتومبیل خود امکان انجام این بررسی را فراهم نمودند تشکر و قدردانی نمائیم. ضمناً جهت مشاهده مشخصات و آپشن های این اتومبیل میتوانید به صفحه مشخصات هیوندای توسان TL مدل 2016 مراجعه فرمائید.

مشخصات فني
مدلهیوندی توسان TL
پيشرانه۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور۱۹۹۹ سی سی
حداکثر قدرت۱۵۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۱۹۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۱۱.۱ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۴۹۷ کیلوگرم
قيمتحدود ۱۷۰ میلیون تومان بسته به نوع آپشن ها

69 عکس

نظرات کاربران

114 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/9
چرا مانیتورش اینقدر کوچیکه؟ چرا شما نسخه های فول هر ماشینیو بررسی نمیکنین؟ بالاخره چهار تا آپشن بیشتر دارن آدم ببینه هم کیف میکنه
1396/3/9
این ماشین فول هست. و مانیتور فول بودن ماشین رو نشون نمیده. فول های شرکتی الان همشون مانیتور کوچیک فابریک دارن.
1397/8/6
ولی فول فول نیست من از اینم فول ترو شو دیدم
1398/6/17
بعضی بچه ها خیلی یاد گرفتن بگن اشغال چینی عزیزم چینی داریم تا چینی من خودم یه ام وی ام x33 جک اس 3 و یه اس 5 و توسان 2014 دارم خودتم میدونی همچین توسان بی ایراد نیست مثل ترمز نسبتا ضعیف شتاب کم با موتور 2400 سی سی و جنس افتضاح ادوات بکار رفته در اون از مشکلات توسانه که من دارم مشکلات جک اس 5 مثل کوبیدن در دست انداز ها و موتور گیربکس کمی ناهماهنگ که باز این گیربکس خنگ در کره ای هاهم هست ولی از توسان تو گیربکس از جک بهتره در عوض باید بگم گیربکس جک اس 3 فوق العاده هماهنگ با موتور یعنی تو شتاب و تیزی هم از توسان و هم از جک اس 5 توربو بهتره در عوض تو جنس ادوات توسان و کیفیت متریال خیلی بالاتر از جک اس 5 و اس 3 هست اس 3 که جنس ادواتش غیر از فرمون در حد پرایده ولی ترمز خوبی داره ولی در کل بگم خیلیم بی ایراد نیستن و باید بگم الان قیمت توسان دو برابر جک هست ولی بنظرم ناعادلانس فراموش نکن اگه همین جک وارداتی بود الان هم قیمت های توسان بود هیوندا و کیا بخاطر گمرگ هم هست که تو میگی نمیتونی توسان بخری مال این نیست که توسان حتما خیلی شاخه مال گمرکیه که میخوره پسر جون و دو و نیم برابر قیمت پول گمرک میدی نه الزامن کیفیت پس هر کی سوار قالب ماشین ها شده باید حرف بزنه من سوار لیفان ایکس 60 شدم و زود فروختم ماشین خوبی نیست الان یه ام وی ام x33 دارم که میگم اون هم خیلی خوب نیست و فقط دم دستی و قصد فروشس رو دارم واسه همینه میگم چینی داریم تا چینی من هم از جک راضیم مطمعنا تو کیفیت به توسان نمیرسه شاید اگه جک وارداتیش بود کیفیتش خیلی بالاتر بود ولی باز من از جکا بخصوص اس 3 خیلی راضیم در کل با تجربه حرف بزنید نه تعصب
1398/7/19
طرف اسگول اومده گفته از ژاپنی بهتره .... این لگن های کره ای تا دیروز عین چینیا مسخره خاصو عام بودن تو ایران همچین ازش طرفداری میکنه که نگو ..... عزیز ماشین های کره تو کانادا و امریکا و امارات زیر قیمت فروخته میشن اونم با کلی نازو ادا و شرایط قسطی .... یعنی میگن تورو خدا بیاین ماشین مارو بخرین ...... چین داره با سرعت عجیبی تو 5 سال خودرو سازی به کره 30 ساله میرسه شما باید از همون تیگو 7 بترسین که نیاد تو شتاب و هماهنگی موتور گیربکس اسپورتجو نمیدونم توسانو هر کوفت زهر ماری تونو بخوره ...... طرف میگه از ژاپنی بهتره خخخخخ میتسوبیشی میراژ 1200 سی سی رو به چینی و کره ای ترجیح میدم برین که چین نیاد بندازه اونجاتون نیا خودتو با ژاپن مقایسه کن من خودم تویوتا کرولا و راو 4 دارم حاضرم بدم تست کنید واقعا میخوام اونایی رو ببینم که پول راو فور رو میدن لگنایی مث سانتافه و این توسان tl رو میخرن
1396/3/9
با این شتاب ضعیف و لاکپشتی و موتور 4 سیلندر 2000 مصرف بنزین صدی 14 یعنی اندازه ماشینای 8 سیلندر 4000 سی سی . واقعا چه آدمای دارای پول یامفتی وجود دارند تو کشور که راحت میخرن این ماشینو . البته مغزشون رو هم ظاهرا یک جانداری گاز زده :))))
1396/3/9
آقای ماشین باز :
جسارتا اونی که 200 تومن میده ماشین اندازه شما فهم و شعور نداره که بدونه پولش رو واس چی خرج میکنه؟ شتاب فقط یک معیار برای سنجش خودرو هست که به درد خیلی ها نمیخوره. چون ماشین رو برای پیست نمیخرن. ای کاش بجای تهمت زدن به بقیه کمی هم به فکر خودت بودی برادر. شما 200 تومن داشتی ایشاا... توسان نخر
1396/3/9
عزیزم لندکروز های 8 سیلندر که تو تهران مناطق شلوغ تردد می کنن میانگین 32 هم میرسن.لکسوس آرایکس350 ها هم 25 اینا.
منم مزدا3 داشتم به خاطر اینکه تو منطقه مرکزی تهران زندگی می کنم میانگین 16 لیتر ثبت شده بود.
به نحوه رانندگی هم بستگی داره البته.
1396/3/9
چرا فیلم بررسی تصویری دیگه نمیزارین ؟؟؟
1396/3/9
دقیقا بررسی خودرو بدون فیلم اصلا نمیشه!
1396/3/9
کسی هست واقعا میستوبیشی ای اس ایکس ول کنه اینو بخره ؟؟ هماهنگی موتور و گیربکس میتسوبیشی بی نظیره شتاب و مانور خیلی بهتر و مصرف شهری در حدود 8 مصرف جاده زیر 6 ... هرچقدر سعی می کردم به توسان خوب نگاه کنم با این بررسی فهمیدم فقط قیافس چیزی تو باطنش نیست .
1396/3/9
asx قدرت موتورش 147 اسبه این 155 و فقط 25 کیلو از توسان سبک تره ، گیربکسشم که cvt هست که از کندی شهره خاص و عام هست ، قیافشم که بسیار بی ریخت تر از توسان هست !!!!
1396/3/9
به همین دلیل حتی یدونه هم ازین ماشین درپیتی در خیابان ها نیس؟ ینی کسایی که 200 تومن میدن ماشین کور و نافهم و بی عقل هستن و شما فقط اینو میدونی ؟
به شخصه یک هفته پیش که تو تلاش خودرو داخل ASX نشستم واقعا حس کردم داخل ماشین ایرانی نشستم. این ماشین حتی یه زیر دستی هم مثل نیسان جک واس راننده نذاشته تا حس 405ی به راننده القا کنه. واقعا نمیدونم وقتی توسان یا سانتافه هست چرا باید واس میتسوبیشی که حتی قطعاتم نداره تو بازار پول بدیم.
1396/3/9
قابل توجه بعضیها،بنده با واردکننده مشکلی ندارم!
1396/3/11
147 اسب ای اس ایکس همون بلایی سر توسان میارن که اسب کمتر اوتلندر سر سانتافه اورد ! با چه رویی نظر می دی ؟؟ حاضرم سر زندگیم شرط ببندم جوری ای اس ایکس توسانو محو می کنه که خجالت بکشی بیای اینجا کامنت بذاری ! من نمی دونم چرا همه اطلاعات در حد روی کاغذه اون امیر هم بره زیر دستی بخره ! تورو چه به کیفیتو لذت رانندگی ! همیشه فکر می کردم ادم با عقل سالم زیاد داریم ولی نظرات نشون میده خیلی ها حاضرن پولشونو دور بریزن شما توسان خریدی سعی کن با پراید کل کل نکنی که شرمنده میشی .
1396/3/11
طراحی توسان بهتر از ای اس ایکسه ؟؟؟!!! اینو جایی نگی بهت می خندن تاحالا لغتی به نام اصالت بگوشت خورده ؟ می دونم نخورده دفعه بعد خواستی سوار ای اس ایکس بشی عینکتم ببر که کنسول وسط با روکش چرمشو ببینی ،ژاپنی سوار شدن لیاقت می خواد که خیلی خوشحال کنندس امثال شما سوار نمی شید ترجیه میدم سوار ماشینی بشم که خاص و محدود باشه تا ماشینی که هم تعداد پراید توی خیابون هست . در مورد شتاب هم جوک خنده داری گفتی ای اس ایکس همچین لولش می کنه که حتی از دید اینه وسطش هم ناپدید میشه من حاضرم سر ماشینم شرط ببندم تو با توسان بیا بازنده ماشینشو بده برنده ،مرد باش و بیا اگه سر حرفت هستی .ایمیلت یا شمارتو بذار .
1396/3/13
در پاسخ به saeed
ببین عزیزم شما مشخصه پراید سوار میشی یا بودی چون هنوز تو توهم درگ و کل کل این داستان هایی ، در ضمن اون سانتافه که میگی کاملا مشخصه فرق ماشین صفر و کارکرده و موتور Mpi و GDI رو نمیدونی اگه راست میگن سانتافه صفر 2017 رو با اوتلندر بررسی کنن ! در ضمن برای بار صدم کسی ماشین شاسی بلند برای درگ و شتاب نمیخره و ما هیچوقت نخواهیم فهمید. برو لذت رانندگی تو ببر
در پاسخ به Nader
اگه چهارتا بررسی نگاه کرده باشی طراحی توسان همه جا ازش تعریف شده ولی ASX !!! البته ماشین سلیقه ای هست . اصالت اصالت هم نکن واسه من وگرنه الان ام جی یکه تاز بود به قدمت نیست به اینه که چقدر بتونی پا به پای بازار بیای اینو بفهم و تو دهه 70 زندگی نکن !!! کنسول وسط چرم گوره خره ؟
http://www.drivearabia.com/carprices/uae/hyundai/hyundai-tucson/2017/
تو این سایت تشریف ببر و قیمت توسان و ASX رو ببین تفاوت هاشو بعد داستان بگو اصالت، توسان 72000 درهم امارات و ASX 59900 درهم امارات کل دنیا نفهمیدن فقط تو فهمیدی ؟!!!
1396/3/15
از ادبیات حرف زدنت مشخص چه شخصیت و تربیتی داشتی ,خودت جواب خودتو می دی ماشینی که بعد 3 سال کارکرد اینقدر افت داشته باشه معلومه چه اشغالیه ,خوبه توی گردهمایی همین سانتافه جی دی ای بازم از اوتلندر خورد فقط یکم با اختلاف کمتر اینقدر هم جی دی ای جی دی ای نکن تکنولوژی میتسوبیشی بوده حالا هیوندای بعد 30 سال دست پیدا کرده , ,اینقدر خودتو کوچیک نکن با این حرفا سانتافه در حد و اندازه ای نیس که بخواد مقایسه بشه ,2 روزه یه درایوعربیا یاد گرفت ما 10 سال پیش پیگیرش بودیم ,خجالت نمی کشی از اینهمه دروغ ?? رفتی قیمت توسان فول با موتور 2.4 در اوردی بعد ای اس ایکس قیمت بیسیک اوردی ?? واقعا چی گیرت میاد با این دروغ گفتنا? می ذارم رو حساب هوش پایینت که سرچ کردن بلد نبودی ,ای اس ایکس وارداتی به ایران 77000 درهم هست و توسان وارداتی 65000 درهم حالا خودت مقایسه کن ببین چجوری رفته تو پاچت البته اگه توسان داشته باشی چون ادبیاتت در حد پراید سواری هم نیست
1396/3/16
در پاسخ به Nader
اولا پراید سوار شدن ربطی به شخصیت آدم ها نداره آقای با فرهنگ و شعور !؟
دوما شما ماشین سوار نیستی چون اگه از ماشین سر در میاوردی میدونستی کسی شاسی بلند برای شتاب نمیخره و یک ثانیه شتاب کمتر دلیل بر برتری ماشین نیست و امنیت و راحتی و امکانات ماشین خیلی مهمه که اگه تو سایت http://www.iihs.org/iihs/ratings/TSP-List k نگاه بفرمائید و نظر خنده دار ندین میبینین سانتافه و توسان جزو ایمن ترین ها هستن ، در ضمن اوتلندر کلاسش Small SUVs هست و سانتافه Midsize SUVs پس مقایسه شتاب این ماشین ها فقط تبلیغ برای اوتلندر بود و بس و همینکه سانتافه پرفروش ترین خودروی وارداتی هست کافیه و نیازی به بحث کردن با شما نیست .
و سوما میتسوبیشی همیشه یه خودروساز سطح متوسط بوده و اگر هم میخوای طرفدار ژاپن باشی اسم لکسوس ، مزدا ، هوندا ، سوبارو یا نیسان رو ببر نه میتسوبیشی
1396/3/16
اوتلندر کلاسش Small SUVs هست ؟؟؟؟؟؟؟؟ باور کردنی نیست جوری که خودتو تخریب می کنی ،باور کن حرف نزنی نمی گن لالی من فکر می کردم شاید یکم اطلاعات داری قاطی تعصب کردی خواستم راهنماییت کنم ولی الان فهمیدم اوضاع خراب تر از این حرفاست اصلا ارزش اینو نداری که بهت 4 تا چیز یاد بدم حتی اطلاعات اولیه هم نداری ،اشکال نداره ولی سعی کن بیشتر سکوت کنی چه اینجا چه در زندگی به نفع خودته تا الان هم جوابتو دادم اشتباه کردم کامنتاتو یبار خودت بخون خندت می گیره از مزخرفاتی که گفتی اگه دسترسی به اینترنت داری و همین کامنتارو از توی کافی نت نمی ذاری بجای نظر دادن یه مقدار سرچ کن حداقل کلاس بندی خودرو هارو یاد بگیر این نصیحتو از من بشنو برای ایندت هم خوبه .
1396/3/17
در پاسخ به Nader
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mitsubishi/outlander-4-door-suv/2016
تو نیازی نیست به من چیزی یاد بدی سعی کن سکوت کنی و روی شعور و شخصیتت بیشتر کار کنی و اگه زیر نظرات من چرت و پرت نگی نمیکن لالی
1396/3/9
در انتها بهتر بود که توسان 2017 با رنو کولیوس 2017 نیز مقایسه میشد تا جمع بندی مناسبی از متن انجام شود
1396/3/9
رنو كليوس تو كلاس بالاتر و بزرگتريه و با سانتافه ميتونه مقايسه بشه كه از اون شيكتره و موتور قويتر و كم مصرفترى داره
1396/3/10
میشه امیرخان معیار قوی تر بودن موتور کولئوس رو بفرمائید ما هم یاد بگیریم ؟!
1396/3/9
با سلام،من داخل ماشین نشتم اصلا متریال داخل چنگی به دل نمیزنه،فرمان که افتضاح شده از لحاظ متریال فقط پلاستیک خشک،موتوری هم که مشخصه ماشین کامل لشه،واقعا ظلمه این مبلغ بابت این ماشین
1396/3/9
دنا پلاس +
207 جدید
1396/3/9
لطفا اول موضوع پست رو بخونید بعد بساط نظر سنجی ردیف کنید.
اینجا پست ماشین های ایرانی نیس که اومدید اسم اون (ناخودرو) هارو میارید.
1396/3/9
بررسی خوبی بود
کاش ویدئویی میساختید
1396/3/9
اگر مسئله شاسي بلند و كراس اور براتون اهميت نداره با پرداخت چند تومن بيشتر اپتيما رو هم در نظر داشته باشين ، سواري نرمتر اتاق بزرگتر اپشن هاي بهتر ، و سيستم صوت قدرتمند تر و باكيفيت تر و ... من خودم ميخواستم توسان بگيرم ولي با يه تست باهاش گرفتم ديدم اصلا حس شاسي بلند رو نميده ، يه مقدار ديگه پول گذاشتم اپتيما گرفتم راضيم ، اما اگه مسئله كراس اور مطرح هست صبر كنين اسپورتيج بياد چون حداقل موتور قويتر داره و زماني كه بياد توسان افت قيمتي داره ...
1396/3/9
تو این رنج که اپتیما که سرور و سالار همه ماشینا هستش .
1396/3/9
اینو که بررسی کرده بودید
1396/3/9
سلام.
شما که زحمت تست شتاب رو در دو حالت کشیدین ، پس چرا اعداد به دست اومده رو نمایش ندادین😒😐
1396/3/9
اين شتابي كه من از توسان ديدم حالم رو بد كرد.ال نود تو درگ با اختلاف زيادي شكستش ميده.
1396/3/9
کسی شاسی بلند برای شتاب نمیخره و این مسئله ای هست که ما به سختی خواهیم فهمید ؟!
برای درگ گذاشتن حتما ماشین کوپه و اسپرت بخر ال 90 رو فروختی.
1396/3/9
هر چی فکر کردم نتونستم معیار شما از قیاس شتاب این با ال نود رو پیدا کنم. اگر هدفتون تند رفتن باشه که سمندتوربو هم از اون تند تر میره اونوقت باید بگیم سمند 30 ملیونی از ماشینای خارجی بهتره چون تند میره. مگه واس پیست میخریم ماشینو؟ واقعا ادم کامنتا رو میخونه پی میبره چرا مملکت به این روز افتاده ؟ همه فکرشون فقط تند رفتن و شتاب و این دلغک بازیاست.
1396/3/9
مگه سواری توسان و ال 90 یکیه!!!! :|
حرفا ادم میشنوه حداقل با هم رده و رنجش مقایسه میکردی میگفتی شتاب اون بهتره....
1396/3/11
بالا می گی ای اس ایکس کنده اینجا میگی کسی شاسی بلند برای شتاب نمی خره !!!! عزیزم شاسی بلند ؟؟؟؟؟ شما اول کلاس بندی خودرو یاد بگیر بعد بیا نظر بده کسی مجبورت نکرده هرجایی نظر بدیو خودتو کوچیک کنی هیچی نگی بهتره
1396/3/13
در پاسخ به Saeed
جنابعالی گفتی شتاب ASX منم در پاسخ به شما گفتم ، در ضمن بگم CUV میفهمی چیه ؟!!! با امثال شما باید مثله خودت صحبت کرد تا متوجه بشی وگرنه ASX رو با توسان مقایسه نمیکردی!!!! . اینم بگم بنده هیچ علاقه ای به بحث کردن با شما ندارم
1396/3/15
خوبه حداقل فهمیدم کم اوردی تو اصلا نمی فهمی چی می گی معلومه یه ادم بیکاری نشستی با اینو اون کل کل کنی وگرنه مشخصه مغزت پوکه
1397/10/6
جناب آقای زک درست است که شتاب کراس اوور کمتر مطرح است ولی
۱_ فرق شتاب asx و توسان سر ۶ ثانیه است که asx سریع تر می ره نه سر یک ثانیه
۲_ حرف شما کاملا متین ولی وقتی این همه پول به این ماشین می دی درسته از خودروهای توربو چینی شتاب کمتری دارد ولی حداقل انتظار این است که از خودرو ایرانی شتاب بیشتری داشته باشد که متاسفانه ندارد. در ضمن شتاب خودرو به غیر از کورس گذاشتن جاهایی دیگر هم کاربرد دارد مثل تغییر لاین؛ هنگام دور برگردان؛ هنگام وارد شدن از خیابان فرعی به اصلی؛ هنگام سبقت و ... برای مثال شما با این خودرو اصلا نمی توانید سبقت بگیرید.
1396/3/9
من۱۰بار به دوستم گفتم این ماشین بدرد نمیخوره اما اون فکر کرد من با واردکننده این ماشین مشکل دارم و بابنده قهر کرد!
1396/3/9
خرید خودرو تو ایران شده بچه بازی ،انگار بعضیا پولشونو از تو جوب پیدا کردن اصلا نگا نمیکنن ماشینی که میخوان بخرن با این کیفیت و امکانات اینقدر ارزش داره یا نه، نتیجش این شده قیمتا شده نجومی تازه جالب اینجاس تو ایران قیمت که میره بالا فروش بیشتر میشه!!!!
1396/3/9
اینو یه بار دیگه هم بررسی کردین
1396/3/9
شاید چینیها راه کمتری داشته باشند تا به کره ای ها برسن اما کره ای ها راه درازی در پیش دارند تا به اروپاییها برسند.
1396/3/9
با سلام.سورن توربو دیزل کی وارد بازار میشود؟
1396/3/9
متاسفانه هیوندای بر خلاف رقیب هموطنش (کیا) هنوزم یاد نگرفته که باید برای پیشرفت و موفقیت بیشترش در بازارهای جهانی روی کیفیت محصولاتش کارکنه.
الان می بینیم که کیا در تمامی خودروهای جدیدش کیفیت متریال و قطعاتش رو بالاتر برده و حتی به حدی رسیده که مثلا به راحتی بتوان سورنتو رو هم کیفیت با cr-v و اوتلندر دانست. اما هیوندای هنوزم مثل گذشته دنبال طراحی و آپشنه و وقت و سرمایه گذاری کیفی روی محصولاتش خیلی کم انجام میده.
می بینیم که حتی کیفیت برخی از خودروهاش مثل سوناتا پسرفت داشته و انصافا کیفیت متریال سوناتای نسل قبل بهتر از سوناتای LF جدیده.
هیوندای وقتی در بین برندهای مطرح جهان قرار می گیره باید سعی کنه تا اعتبار خودش رو با اصل کیفیت مداری بالا ببره. اگر می خواد پیشرفت کنه ...
1399/3/15
عزیزدل نمیدونی مجبوری دهن باز کنی؟؟؟!
اگه یکم اطلاع داشتی میدونستی کلهم kia زیر دست هیوندایی است و به اصطلاح هیوندایی کارخانه مادر است و kiaهر کاری بخواد بکنه اجازشو باید از هیوندایی بگیره....
1396/3/9
این ماشین با این قیمت اصلا نمی ارزه کیفیت متریال داخلی به شدت کمه و این هم که از وضعیت فنیش با این قیمت به نظرم asx منطقی تر باشه هم فنی و هم دوام
1396/3/9
اسپورتیج 2017 جدید خیلی منطقی تره نسبت به توسان 2017 ، موتور 2400 GDi که فکر کنم 180 یا 190 اسب تولید میکنه رو مدل های وارد شده به ایران هست . فقط نمای جلوش از توسان ضعیف تره . طراحی داخلی کیا و فرمان D کات خودم بیشتر میپسندم . نمای پشت جفتشونم خوبه . قیمتی هم چون توسان بیشتر فروش کرد اسپورتیجم خیلی دیر وارد شد نمای جلوشم ایرانی پسند نبود یجورایی الان فول آپشن اسپورتیج2017 10 میلیون حداقل ارزون تر از فول توسانه2017 . اما بازار دست دوم توسان مطمئنا بهتره .
1396/3/9
بعد مردم میگن رفتیم لیفان 820 رو تست کردیم شتابش ضعیف بوده.
درصورتی که لیفان 820 , 150 کیلوگرم سنگین تره صفر تا صد رو با تیپ ترونیک دقیقا در 10 ثانیه طی میکنه. ولی مدل دو لیتری توسان در بهترین حالت 15 ثانیه لازم داره تا به 100 برسه.
در مورد مصرف سوخت هم همینطوره، لیفان 820 توی ترافیک شهر حداکثر 12 لیتر مصرف میکنه ولی توی همین مقاله گفته توسان ممکنه صدی 14 هم مصرف کنه.
اگر قیمت 90 میلیونی لیفان 820 رو با قیمت 170 میلیونی توسان مقایسه کنی دیگه خیلی جالب میشه!
تازه اینکه موتور لیفان ساخت تویوتا هست و دوام خیلی بیشتری نسبت به کره ای ها داره رو هم فاکتور بگیر!
1396/3/9
با سلام و خسته نباشید.در قسمت نتیجه گیری به KIA SPORTAG اشاره کرده اید که اون رو خواهر خوانده TUSAN نامبرده اید در صورتی که : 1-KIA SPORTAGE جدید (2017) هست ولی TUSAN جدید (2016) هست . 2- حجم موتور دو خودرو با یک دیگر متفاوت است . پس با این حال باید SPORTAG را برادر بزرگتر TUSAN نام ببرید.
1396/3/10
تو فکرش نباش. باشه....اسپورتیج بزرگتره.
1396/3/9
سلام . چرا دنا رو برسی نمیکنید ؟؟؟ لدفن دنا رو هم در بخش تجربه رانندگی قرار دهید ممنون
1396/3/9
فقط رنو کولیوس
1396/3/10
سلام
دوستان اين ماشين واقعا كنده، من بارها سوار اين خودرو شدم به خاطر شغلي كه دارم
اينو بدون تعصب ميگم اين ماشين فقط و فقط *آپشن* هست و واقعا چنگي به دل نميزنه فروش بالاش هم به خاطر رخ زيباش من خودم به مشتري ها به جاي اين خودرو ١٨٠ ميليوني سانتافه ٢٠١٥ درحد نو رو پيشنهاد ميكنم، بدون تعصب من حاضر نيستم ١٨٠ تومن به خودرويي بدم كه توانايي فني در حد تيگو٥ داره...
موفق باشيد
1396/3/10
این طراحیش خیلی شبیه سانتافه شده با کمی تامل میشه این دوتا رو از هم تشخیص داد
1396/3/10
شتاب ماشین افتضاحههه چه وضعشه صفر تا صد رو 20 ثانیه میره !
1396/3/10
من همین ماشینو خودم از دوبی وارد کردم با پلاک منطقه ازاد اروند-حدود 85 میلیون تومان شد-البته با مانیتور 10 اینچ و روکش صندلی چرم -موتورش هم 2000ccبود-خیلی هم راضیم ازش.
1396/3/10
خارو شکر من یک ام وی ام 33 اس خریدم 80 میلیون واقعا چیزی از این کم نداره و درمواردی بهتر هم هست . با پول این توسان میشه دوتا ام وی ام ویک پراید صفر خرید
1396/3/10
خیلی خوشی برو با همون اسباب بازیت حال کن هههههههههههه هنوز ماشین کره ای سوار نشدی که ببینی چینی چه آشغالیه.
1396/3/10
نه بابا خوب شد گفتی ، ام وی ام رو با هیوندای مقایسه میکنی؟!!!! جای ماشین تو هم دوتا پژو 405 میشه خرید خخ
1396/3/10
بی لیاقت تر از تو توی زندگیم ندیدم مردک آشغال چینی خریدی برو باهاش خوش باش
1396/3/11
بعضیا شعور هیچی رو ندارن.
یارو یه ماشین کره ای خریده فکر میکنه ناموسشه.
برو بد بخت، برو فلک زده ، برو ندید پدید، اومدین به یکی که میگه ام وی ام خریدم بدو بیراه میگین؟
خاک بر سرتون که همه ی دغدغه ی زندگیتون شده طرفداری کردن از ماشینای یه کشور دیگه(مثلا کره) که به خلطرش به هموطنتون بی احترامی میکنید
واقعا خاک عالم بر سرتون
1396/3/12
جناب مهدی و zak2012....بنده بعنوان طرفدار خودروهای کره ای شرمم میشه کامنت های به دور از ... شمارو بخونم
هم فحش میدید و اهانت میکنید و هم ادعای فرهنگ دارید
خب جناب علیرضا گفتن 80تومن ایکس 33خریدن...واقعا هم نسبت به قیمت پرداختی چیزی از توسان کم نداره....حالا شما میای میگی بی لیاقت ؟؟؟چون شما هیوندای داری دلیل بر برتری مطلق اون به همه خودروساز ها نیس...فردا یه تویوتا میخری اونموقعس که تویوتا میشه بهترین خودروساز جهان و بقیه آشغال......این بچه بازیا چیه در میارین
1396/3/12
ABL_CARLOVE و حسین:از طرز حرف زدن شما معلومه که یا همون خود یارو x33 سوار هستی یا یه آشغال سوار دیگه اولا ABL_CARLOVE تو خیلی فرهنگ و شعور داری با این طرز نوشتاریت داره داد میزنه دوما اصلا شما تا به حال سوار خودرو کره ای (اصلا خارجی)شدین که دم از مقایسه چینی با کره ای میزنی...خداییش اگه شده یه بار اجاره کنین محض رضای خدا تفاوت ببینین......از روی ظاهر قضاوت نکنین.....باطن خیلی فرق میکنه مثلا شاید به نظر شما هردوتاشون مانیتور دارن ولی اگر یک سراغ مانیتور یک خودرو خارجی (مثل سانتافه-سورنتو یا.....)میفهمین که یک دنیا با هم فرق دارن....چینی ها جز زرق و برق هیچ چیزی ندارن....من خودم jac داشتم خداییش نمیخوام طرف کره ای ها رو بگیرم ولی چینی ها فقط از ایرانی ها جلو هستن ولا غیر
1396/3/13
دوست عزیز جناب احمد...ادب چیز بدی نیس.برای اثبات حرفاتون نیاز نیس ادب رو زیر پا بذارین
عرض کردم در قبال پولی که پرداخت میکنی ماشین خوبیه...اصلا فرض بر این ک بنده ایکس 33 دارم...اگه حرفی رو با تعصب زدم حتما بگین...یعنی حتما باید مازراتی داشته باشی و بتونی در مورد بقیه ماشینا نظر بدی؟بنده تجربه کافی با اکثر کره ای های بازار رو داشتم حتی اونایی که شما از نزدیک ندیدید...مثل ولوستر توربو..جنسیس دو لیتری...سانتافه 3.3نیو و... البته جسارت نباشه ها....اقوام بنده تو منطقه آزاد جلفا وارد کننده هستن به همین خاطر

بدون تعصب صحبت کنین تا بقیه هم حالشون بهم نخوره از کامنتتون...کامنت های بنده رو تو مقاله های قبلی بخونید متوجه میشید علاقه دارم به کره ای ها..چون نسبت به قیمت محصولات بدی رو ارائه نمیدن...اما خب تعصب هم حدی داره

برای مثال هندلینگ نیسان جوک و توسان و مخصوصا اسپورتیج اصلا قابل مقایسه نیستن...جوک به مراتب هندلینگ خیلی بهتری رو ارائه میده...اما خب طبیعتا شما اینو قبول نخواهید کرد..چرا؟به دلایلی که برا همه مشخصه
در مورد چینی ها و بقیه هم همین نظر رو دارید...بهترین مشین دنیا بعد از بوگاتی شیرون ماشین شماست...و ماشین بقیه پیکان مدل 50 هستش که گیربکس و فرمون نداره

موفق باشید
1396/3/10
کاری به انقتاد های نا به جای این مقاله ندارم
روی صحبت من به اون مغزهای معیوبی هست که از شدت فقر رفتن لیفان و ام وی ام خریدن و راه افتدن تو تمامی صفحات سایت دارن لیفان 820 رو بعضا با BMW و تویوتا مقایسه میکنن!!!! ( تشریف ببرید صفحات ام وی ام و لیفان 820 ملاحضه کنید )
آخه عقب افتاده های گاری چی شما ها کی هستین ک کلاس سایت و خیابونا رو پایین آوردین!!!!!
شمایی ک توهم زدین ک ماشین خارجی سوار شدین فازتون چیه؟؟؟؟ مگه چینم جز خارج محسوب میشه این آشغال هایی مثل لیافن و میفانو ام وی ام و جک و جونور همشون در حد سمند و پارس هستن به والله همونان یه مشت آدم ناددن فکر کردن چه خبره یه
مشت آدم هیچی ندار رفتن خریدن عین... گیر کردن تو گل میخوان اشتباهشون رو عادی جلوه بدن!!!!

حالا باز یه نفر تویوتا داشته باشه بیاد واسه ما کری بخونه ک تویوتا بهتره حرفش کاملا به جا ولی فاز شما چینی دار های هیچی ندار رو نمیدونم چیه به این ماه قسم شما ماشین چینی 1 میلیاردی هم بخری تو خیابون کسی نگاهتم نمیکنه تو توهم زدی ک فکر میکنی خیلی شاخی
با تویی هستم ک تعریف لیفانو دادی گفتی بهتره آره با خود تویی ک درک و شعورت =0
قطعا بچه هستی و ارزش نداری
اون دوستی هم ک میگه کیا بهتره باید بگم داداش برادر دوست من آدم عزیز که هیچ سر منشایی از خودرو سازی نداری انقدر مزخرف نگو هیوندای و کیا دقیقا همه جوره یکی هستن حتی متریال های داخلیشون حتی موتوراشون پس بازم کلاس سایتو نیار پایین
....
اما در رابطه با این شاهکار هیوندای موتورز باید عرض کنم
موتورش ضعیفه درست
ولی تقصیر رو گردن هیوندای نندازین لطفا آسان موتور مقصر اصلیه چرا که این ماشین با موتور های قوی تر هم تولید شده متاسفانه اینا رفتن ضعیف ترین مدل رو وارد میکنن نشل قبلش هم 2400 سی سی بود که بهتره ولی همونطور ک اشاره کردین قطعا MG در مدل GS از نظر بعضی پارامتر ها میتونه بهتر باشه مثل شتاب و من در اصل از تمامی خودروهای این سگمنت GS رو رقیب اصلی این میدونم حتی اسپورتیجم زیاد جالب نیست ولی اگر روی بحث تبلیغات MG کار بشه به نظر من میتونه حتی از خیلی از ژاپنیا بهتر باشه ( به تیریج قبای ژاپنی پرستا بر نخوره!!! )
کیفیت داشبوردشم بسیار خوبه و اینایی ک میگن خوب نیست مطنعن باشید دروغگوهای بزرگی هستن
اما در رابطه با مصرفش باید بگم قبول مصرفشم بالاست چون وزن ماشین زیاده فشار وارد میشه به موتور ولی بیاین قبول کنید ک طراحی فوقالعاده و کیفیت عالی میتونه از خیلی از کاستی های این ماشین چشم پوشی کنه
شتابشم دقیقا 12 ثانیش و بیخودی جو ندید چینی پرستا گفتم که رقیب ما ژاپنیا هستن پس برید با پراید و پارس کری خونی کنید راستی 820 میتونه از پس پراید بر بیاد؟؟:):):):):)
به کوری چشم حسودااااااااااا
کره بهترین اتومبیل ساز آسیاس
مخلص کره ای سوارها نماز و روزه هاتون قبول التماس دعا
یا علی
1396/3/11
اینقدر چیپ بو کامنتت خط اولو خوندم دیگه ادامه ندادم تا خیلی اتفاقی چشم خورد به این :
کره بهترین اتومبیل ساز آسیاس : )))))))
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حتما تاحالا ندیده دیگه!
1396/3/11
دوستمن . خواخشمندم برو و چند سال دیگه که به سن بلوغ رسیدی برگرد کامنت بذار
1396/3/11
اینهمه به خودت فشار اوردی که چین فلانه ماشیناش فلانه اخرش انتخابش شد ام جی ؟؟ با خودت چند چندی ؟؟ ام جی کجاییه پس ؟؟ نکنه اصیل انگلیسیه !!! کسی که چینیو با کره مقایسه کنه خیلی بهتر از تو که ام جی چینی بهتر از ژاپنی ها می دونی !!! واقعا مغز معیوبی داری که خدات شده هیوندای !!
1396/3/12
بیشتر ترجیح میدم نظرها رو بخونم تا نظر بدم اما همونطور که گفتم تا هستم در مقاله های خودروهای کره ای فعالم و از عنوان و اعتبارشون دفاع میکنم سال هاس که تو این سایت عضو هستمو همین کارو میکنم ...
اما در جواب نوید جان
دوست من اولا شخصیت تنها چیزیه که نمیشه القاش کرد به بعضی از آدما به همین دلیل تریجح میدم جواب شما رو ندم تا خودت شفا پیدا کنی !!!!!
.....
اما حسین عزیز که بویی از فرهنگ نبردی و باید تاسف خورد به حال اون ناحیه ای که شما در اون رشد کردی
و پرورش یافتی!!!!
تویی که خودتو نخود هر آشی میکنی و قطعا یکی از اون افراد چینی دار هستی ک بهت برخورده و میخوای فضای سایت رو علیه من تحریک کنی تا اینجوری به خیال خودت بخوای روی منو کم کنی اما بدون ملت ما بیدارن گول حرفای تو و امثالهم رو نمیخورن مطمعن باش اگه گول خورده بودن الان بهترین بازار خودروهای کشورمون رو کره ای ها نداشتن!!!!
ایالات متحده بازار اعراب خاورمیانه بازار شرق حتی خود ژاپن
اینا یعنی هیوندای اصالتی داره که افراددبی فرهنگ و بد دهنی مثل شما نمیتونن اونو زیر سوال ببرن!!!!!
....
اما میرسیم به جناب فتنه سایت آقا نادر گل گلاب
نادر جان شما هنوز میای سایت؟؟؟؟
عجیبه که بعد از اون رسوایی که با همدستی شاهین و چن نفر دیگه در سایت به بار اوردین هنوزم پات به اینجا بازه!!!!!
تو کی هستی آخه یه ژاپنی پرست افراطی که پیامات همگی از روی نا آگاهی هست و جوری احساساتی راجع به تویوتا نظر میدی که هر کی ندونه فکر میکنه سهامدار تویوتا هستی!!!!
این ماشین حرف نداره همینجور هیوندای certa که حاظرم قسم بخورم تو حتی اسمش رو هم نشنیدی ولی من سوارش هم شدم
تو از این بحثا چی میدونی تو بجای 10 نفر دیگه توی این سایت نظر میدی برای همه شناخته شده ای همه میدونن که یکی از ژاپنی پرست های دو آتشه تویی پس زحمت نکش کسی تره هم واسه حرفات خورد نمیکنه
بعدشم من اصلا و ابدا طرفدارMG نیستم ولی روی انصاف حرفمو زدم ک GS خداییش مدل خوبیه من سوارش شدم راضی بودم چینی هم محسوب نمیشه با اینکه تو چین تولید میشه البته اللن کمری و مزدا 6 و اوتلندر هم تو چین تولید میشن فکر کردی تو ناف توکیو درست میکنن الان؟؟؟؟
من مثل تو نیستم ک کور کورانه جانبداری کنم از یه برند درسته ک من نظری راحع به MG ندارم ولی مدل GS همونجور ک گفتم قطعا از ژاپنیا بهتره هم شتابش هم کیفیتش
ولی با نهایت احترام برای تمامی نظرات دوستان محترم
توسان بهترین و زیبا ترین و با کیفیت ترین خودروی این کلاس بدنه هست و حالا حالاها کسی بهش نمیرسه تا کور شود هر آنکه نتواند بیند
زنده باد هیوتدای زتده باد کیا
تا سال 2020 هم رتبه اول واسه خودمونه تو با کیفیت ترین آسیا
درود
یا علی
1396/3/12
مدیر عامل تویوتا به برتری تسلا نسبت به محصولاتش اعتراف میکنه..با اونهمه تکنولوژی

حالا این مهدی ما نمیخواد قبول کنه که کره دانش فنی پایین تری نسبت به ژاپن داره...
اصصصلا هم متعصب نیستا...اصصصصلا

ام جی نسبت به محصولات ژاپنی وضعیت بهتری داره؟؟؟؟
داداش شما طرفدار کره ای نیستی...دشمن ژاپنی هستی

برا همه آشکاره که کیا کیفیت بالاتری رو ارائه میده اما چون شما هیوندای داری پز نظر کذبی هستش..
متاسفم برا طرز فکرتون..و فرهنگ والاتون
1396/3/12
مش نادر، کلا پرستش یه کشور خوب نیست، دست از سر میتسوبیشی بردار
شرکتی که تو تاریخچه خودرویی هیچ حرف و رکورد و پیشرفت عجیبی نداشته
در واقع هست تا بعضی ها برن بگن میتسوبیشی بخرن
کیا و هیوندا کره ای ها حداقل تو دنیا بهتر شناخته شده اند و خیلی بهتر از میتسو بیشی گاری ساز بهش ارزش میدن (کاری به تویوتا ندارم، ایشون میتسوبیشی پرست هستند و هیج چیز دیگه رو هم قبول ندارن)
راستی ام جی هم 100 درصد انگلیسی هست، تکنولوژی ها همون gs رو اوتلندر تو خواب ببینه ولی باز پایین تر از ماشین های کره ای هیوندای موتوز و کیا هستتند
همونطور که سیات اسپانیایی، ولو سویدی، آیفون امریکایی، فراری ایتالیایی و هرچی هرجا تولید میشه اصالت برند رو از بین نمیبره جناب حرفه ای

از همین حرفت معلومه هیچی از ماشین نمیدونی، یک سایت بیار که میتسوبیشی توش یه جایی تو رکورد یا امتیاز مهندسی داشته باشه؟؟
یه سایت معتبر بیار که به ام جی که گفتی بگه شرکت چینی ام جی؟

mehdij و zak هم بد پاسخ اون بنده خدا علیرضا رو دادن، علی حان من از طرف کسی که ماشین کره ای داره از طرف خودم عذر خواهی میکنم
1396/3/12
اینجا من بهت تو اینترنت میگفتم بهتر بود تا جای دیگه تو جمع میگفتی بهترین خودروساز آسیا کجاست : ))))
دم از شخصیت و شفا نزن که از جوابت و سابقت مشخص چی به چیه ! با کیا شدیم 80 میلیون !!! اونم تو آسیا : )))
1396/3/13
در جواب ABL_CARLOVE عزیز باید بگم
اولا من تعصب خاصی ندارم منتهی دارم جواب افراد متعصب رو میدم
فردی مثل NADER یا اون شخصی که لیفان و MVM رو برتر از کیا هیوندای میدونه رو باید چه جوابی بهش داد به نظرت؟؟ یارو با هزار قسط و وام رفته یه 820 خریده فکر کرده شاهکار کرده یا اونی که اومده X33 رو همین X33 که با مواد بازیافتی تولید میشه دقیقا با فرغون هیچ تفاوتی نداره با توسان که یکی از پر فروش های بازار ایالات متحده هست مقایسه میکنه الله اکبر از دست این جماعت جوگیر و متعصب !!!!!!
حالا اون انتقادی رو که به شخصی مثل علیرضا کردیم رو کردین پیرهن عثمون و همش بگین حالا شدین حامی ضعیف ها چی شد چون ما انتقاد کردیم ازش قدیما ژاپنی پرست ها کری میخوندن واسه ما اللن دیگه چینی دارها به خودشون جرعت دادن که بیانو لگن هاشون رو با کره ایا مقایسه کنن!
! .......
در جواب نوید هم باید بگم سابقه منو افرادی مثل من در سایت معلومه انقدر وجودشو داریم با اکانت بیایم تا نتونیم بجای ده ها نفر نظر بدیم!!!!! با خوده خودتم نوید خان شما اگه وجود داری با اکانت رسمی بیا و بجای بقیه نظر نده قطع به یقین حسین و علیرضا هم خودت بودی که با یه نظر آبکی جو سایت رو متشنج کردی!!!!!
از همینجا هم اعلام میکنم که من اصلا و ابدا هیم سنخیتی با برند MG ندارم این 10000 بار از مدل GS که سوار شدم راضی بودم وگرنه من نه جز MG سوار های محترم هستم نه عرق خاصی به این برند دارم فقط خدایی حرف زدم نه مثل ژاپنی سوار ها که از خدا نمیترسن و چشم بسته از بدی کره ایا میگم!!!!
من خداییش گفتم از اون کیفیت سواری MG راضی بودم دیگه نگفتم عاشقه MG هستم یا MG دارم!!!!!
من تا عمر دارم فقطو فقط مشتری هیوندای موتورز کبیر هستم و از ارزش های این برند محبوب در سرتاسر جهان دفاع میکنم
از تمامی کسانی هم ک دستشون به دهنشون میرسه تقاضا دارم جز حداقل 1 بار هم ک شده لذت رانندگی با یکی از محصولات برند جنسیس رو تجربه کنن( با چینی سوار ها نبودم :)))))))))) )
.......
ولی با این اوصاف همه ما هموطن هستیم همه ما مسلمون هستیم شیعه هستیم کلا 4 تیکه آهن ارزش این همه بحث رو نداره اما آدم گاهی اوقات باید از سلیقش دفاع کنه سلیقه من و zak2012 و ehsan و ahmad هیوندای بود باقی افراد حاضر تو این صفحه اگه علاقه ای به محصولات هیوندای و کیا ندارن میتونن اصن این مقاله رو نخونن این صفحه فقط برای تبادل نظر برای کساییه ک طرفدار این خودرو هستن و سوارش شدن نه چینی سوارا نه ژاپنی پرست ها شما ها هم بفرمایید برید صفحه جک و جونور و تویوتا!!!!!
.....
زنده باشین یا علی
1396/3/14
جواب به ehsan داداش ميتسو هيچي نداشته???همين كه gdi gdi ميكنين ميدونسي ماله ميتسو بوده و اين تكنولوژيو سال ١٩٩٩ به هيوندا فروخته ؟كاري با الان محصولاتي كه ميخواد بده ندارم ادم به معلمش احترام ميزاره اين ميتسو بود كه دست هيوندا رو گرفت موتوراشو داد و ....
1396/3/15
دوست عزیز در اینکه ماشین های چینی کیفیت بالایی ندارند شکی نیست اما (من هم از ماشین چینی خوشم نمیاد) اما دلیل بر این نمیشه که شما به صاحبان این خودروها بد و بیراه بگی . بعضی از مردم بدلیل قیمت بالای خودروهای کره ای و آلمانی و ... مجبور به خرید چنین خودرو هایی میشن
0 پول شعور نمیاره 0
1396/3/18
دوست عزیز ادب و احترام رو هم یاد میگرفتی بد نبود
از شدت فقر رفتن لیفان خریدن؟؟خوب الان چون یه عده ی محدود مملکت رو دارن میبلعند و همون ها هم علت فقر این مردم هستند و از طرفی هم خودروسازان بازار رو دست گرفتند و باعث شدند ماشین های چینی به قیمت خودروهای اروپایی رسیده مقصر مردم هستند؟
من خودم شخصا پیگیر خودرو و بازار حودرو و اخبار و مقالاتش هستم،در مورد اکثر ماشین اطلاع کافی و وافی حتی برای مشاوره خرید دارم،حالا چون ندارم بخرمش و فقط چند بار سوارش شدم نمیتونم نظر خودمو بگم؟؟
در مورد هیوندای یک حرفی اینجا میزنم امیدوارم همه ی دوستان علاقه مند به برند هیوندا و تویوتا بخونند:
چه هیوندا و چه تویوتا در مقابل برند های با اصالت و قدر آلمانی،آمریکایی و ایتالیایی واقعا حرفی برای گفتن ندارند،علت موفقیت های این دو شرکتها تنها و تنها قیمتشونه،میشه گفت در مقابل قیمت چه تویوتا چه هیوندا واقعا عالی هستند،اما در جای خارج از ایران به هیچ عنوان مثل ایران شما یک میلیارد پول یک پورشه دسته دوم نمیدی،300 میلیون به هیوندا نمیدی،قیمت ها در ایران به خاطر حمایت از دزدان آشغال ساز واقعا بی رحمانه است،همین شمایی که میگی هیوندای،اگه شما و این قشری که لیفان دارن در یک کشور اروپایی بودید (با فرض اینکه شما یه خودرو از برند هیوندا دارید الان)،در خارج از کشور شما بنز یا BMW سوار بودی و این اقا هیوندا و بهش میگفتی تو که آشغال کره ای سواری نمیفهمی برند آلمانی چیه.
یک چیز دیگه این که شما و امثال شما بدون ادب و نزاکت درهر کجای فضای مجازی دست به توهین کردن به دیگران میزنید و ببخشید اما گند زدید به فضای مجازی،و یکی ندونه فکر میکنه همه ی افراد این فضا انیجوری هیتند و فرهنگ و ادب ندارن که خب اینگونه نیست.
1396/3/11
بعضیا شعور هیچی رو ندارن.
یارو یه ماشین کره ای خریده فکر میکنه ناموسشه.
برو بد بخت، برو فلک زده ، برو ندید پدید، اومدین به یکی که میگه ام وی ام خریدم بدو بیراه میگین؟
خاک بر سرتون که همه ی دغدغه ی زندگیتون شده طرفداری کردن از ماشینای یه کشور دیگه(مثلا کره) که به خاطرش به هموطنتون بی احترامی میکنید
واقعا خاک عالم بر سرتون
1396/3/11
در حقیقت هموطنایی مثل تو هستن که لیاقت توف انداختن جلوی پای تو رو هم ندارن تو که بدتر از اونی خیر سرت بیچاره چیه حرف حقو زد داری میسوزی حالا یکی پیدا شد حرف دل ما رو بزنه به سوزش افتادن چینی دار ها
1396/3/11
در کل ، تکنولوژی کره 65% ، ژاپن 90% ، چینیهای درون مملکت ما 25% ، اروپا (به جز آلمان) 90% ، آلمان بالای 90% ، قابل اعتماد میباشند.
1396/3/12
MeHdI j منبه شما چی بگم اومدی به هرکسی که ماشین چینی داره توهین میکنی بعد ادعا فرهنگت میشه حالت خوب نیست ها من ترجیح میدم از شدت فقر چینی بخرم و به قل شما گاریچی و عقبمونده باشم ولی بتونم به همه احترام بزارم تا اینکه مثل شما پولدار باشم هرچند خرید ی کرهی پول آنچنانی نمیخواد و بیام اینجا به همه توهین کنم ی هیوندا خریدی فکر میکنی بنز s 500 داری برو از خدا بترس اینقدر فخرفروشی نکن بخاطر 1000 کیلو آهنپاره از قدیم گفتن ثروت و مال به شبی بنده مهم اینه آدم ادب و شخصیت داشته باشه و مارک ماشین هیچ اهمیتی نداره. درمورد بازار امریکا هم تو راست میگی ما هم نمیدونیم که اونجا بعد پیکاپهای امریکایی بیشترین فروش رو کمری داره بعد هم هوندا مزدا و بقیه تویوتاها و نیسان. و هیوندا تو جدول آمار کشتهها اوله و کیا دوم و تویوتا ته جدول با تعداد بیشتر فروشش نسبت به کل کرهیها لطف کن اخبار سایت رو بخون . اگر از نظر شما ملاک برتری ماشینا درگ با پرایده که همین توسان هم جلوش کم میاره البته تو صد متر . ضمنا این موتور ضعیف رو هیوندا گذاشته رو ماشین نه آسان موتور پس گناهش گردن شرکت سازنده هست . مثرفش هم که اندازه شش سیلندرهای ده سال قبله . فقد قیافه داره
1396/4/4
حالا شاید برای خودش یک منبعی داشته باشه ولی قائدتا منبه نداره!
1396/3/12
شتاب 0 تا 100 18-19 ثانیه طول کشید!!!!!!!!!!!!!!!!
تو نسل قبل تمام ادوات داخل ماشین مثل رودری، داشتبورد هرچی تو ماشین بود با کیفیت واقعا افتضاح از جنس پلاستیک شبیه پلاستیک بازیافتی ساخته شده بود

این نسل چطور شده؟
چرا اینقدر پول بابت ماشین کره ای با این مشخصات فنی و کیفیت میدید واقعا؟!! هیچ لذت رانندگی واقعا نداره این و نه برند معتبر
1396/3/12
خیلی زشته برای یه تیکه آهن پاره اینچنین به هم توهین میکنید !
من خودم هیوندای دارم ولی ماشین چینی و ایرانی و حتی ژاپنی داشتم .
متاسفم که شخصیت افراد جامعه را با وسیله نقله که سوار میشند میسنجند
1396/3/12
واقعا برای این Mehdi j متاسفم.نشون دادی تازه به دوران رسیده ای.برو بمیر با اون لگنت.ارزش ادما به پول داشتنشون نیست که تو فکر کردی ام جی سوار میشی دیگه خیلی ادمی.حالا ما هیچی ندار توی دارا ; پولدار ; چرا اشتباه ما رو کردی چینی خریدی
1396/3/13
تو رو خدا ادبیات خاک بر سریشو نگاه کنید فرهنگ رو خوردن یه آبم روش این جماعت هیچی ندار بابا برو کشکتو بساب
من MG دارمممم؟؟؟؟
من اصن هیچ برندی رو جز هیوندای و کیا قبول ندارم دوست عزیز شما یا خودتو زدی به اون راه یا واقعا اون راهی هستی!!!!!
شمایی ک شخصیت خانوادگیتو داری نشون میدی از خدا بترس و هیچوقت آرزوی مرگ برای هیچ کسی نکن جون گریبان خودتو میگیره فکرشو کن سر یه پیچ فرمون ماشین چینیت قفل کنه:))))))))))))))))
1396/3/16
فقط می تونم بگم خاک بر سرت اخه ادم اینقدر عقده ای ؟؟؟ بدبخت تو کل دنیا ماشین کره ای ماشین اقتصادی حساب میشه بعد توی تازه به دوران رسیده گوسفنداتو فروختی با قرض رفتی فوقش سراتو منتاژ خریدی فکر کردی چه خبره ؟؟ تو بنز هم سوار بشی دهنتو باز کنی همه می فهمن تا دیروز کجا بودیو چه جوری بزرگ شدی شخصیتتو پشت ماشینت قایم نکن ادم بالا میاره کامنت های تورو می خونه از بس که بی ریشه ای
1396/3/12
با سلام من یه مقایسه بین این خودرو و هم رده هاش(کراس اوور های دیگر)میکنم اگر عیبی بود راهنمایی کنید
1.اسپورتیج ql:این خودرو هر جور سلیقه ای هم داشته باشی طراحی آن چه داخلی و چه خارجی نسبت به توسان قشنگ نیست و همچنین فضای بار کمتری به شما اراِیه میدهد.همچنین تحویل فوری آن در بازار ایران بی شک بالای 200 میلیون خواهد بود ولی توسان اینروزها با 180 میلیون هم معامله میشود(با گارانتی و آپشن هایی همانند sportage)
2.میتسوبیشی ASX:این خودرو نسبت به دو کره ای دیگر خیلی کوچکتره و بازار دست دوم آن چنان تعریفی ندارد...همچنین از لحاظ امکانات رفاهی پایین تر از 2 خودروی توسان و اسپورتیج است و تنها کیفیت آن بهتر است)
3.ام جی جی اس----این ماشین همونطور که خود خودروبانک اشاره کرد کیفیت داخلی آن بسیار بد است و بازار دست دوم اصلا نداره...توربوها در ابتدا شاید جذاب باشند ولی در دراز مودت و عدم مراقبت مشکل ساز میشن......یعنی خیلی اذییتون میکنن.
4.کولیوس 2017:خودرو تحویل 120 روزه 200 تومن هست و تحویل فوریش حتما بالای 220 تومن خواهد بود باز با این حال آپشن های کمتری نسبت به توسان داره(سه گرمکن-رادار نقطه کور-اتوپارک-رادار خطی با وجود اختلاف 30 میلیونی و از لحاظ سلیقه ای هم طراحی عقب زیبایی نداره
هیوندای توسان خودرویی هست که در مقالات تونرو با خودروهایی همچون راو4-cr-v و اوتلندر مقایسه میکنن یعنی حتی اونرو در حد همچین ماشینایی نمیدونن من تجربه سواری با همه این خودروها رو داشتم و راو4 cr-v به طور قابل توجهی باهاش اختلاف قیمت دارن و اوتلندر هم که از لحاظ آپشنی پایین تره ولی کیفیت بالاتره باز با این حال نزدیک به 20 تا 30 تومن هم گرونتره.....پس اگر منطقی بخواهیم حساب کنم توسان واقعا ماشین خوبیه
1396/7/25
آقای احمد چرا دروغ مقایسه میکنی اخه این اسباب بازی بی کیفیت که شتاب 0 تا صدش 15 ثانیه طول میکشه کی با رو4 و کولئوس مقایسه میکنه اصلا شما میفهمی کلاس خودرو یعنی چی اخه کلاس این خودرو در حد مقایسه با رو و کوی نیست یکم اطلاعات کسب کن بعد حرف بزن. شما حتی نمیدونی که اسپورتیج 2017 چجوری با چه اپشنی که اومدی با قدیمی کیا مقایشس می کنی و می نویسی الکی. یکم صداقت داشته باش. ازون گذشته این ماشین بی کیفیت این روزا بخاطر ادمایی مثل شما شده 200 تومان که واله نمی ارزه پول ندین به این اسباب بازی بی کیفیت
1396/3/13
سلام دوستان، خیلی جای تاسف داره که ما فضای همچین سایت هایی رو به جای به اشتراک گذاری تجربیات و بحث های کارشناسی غیر متعصبانه به فضایی جهت توهین به همدیگه به خاطر نوع خودرویی که خودمون یا هموطنانمون به هزار و یک دلیل سوار میشیم یا بهش علاقه داریم یا فکر می کنیم بهتره تبدیل میکنیم.
1396/3/13
بابا تو دیگه چه بدبخت عقب مونده ای هستی که یه ماشین سگمنت اقتصادی!! کره ای خریدی فکر میکنی 6 دانگ سند هیوندای زدن به اسمت
معلوم نیست از کدوم کوره دهاتی پاشدی اومدی زمین فروختی یه توسان قسطی خریدی
کاش قبل از ماشین خریدن پیش یه مشاور میرفتی یکم این عقده های درونت فروکش کنه
پول نه تنها شخصیت نمیاره بلکه واسه آدم هایی مثل شما شعور هم نمیاره! اونی که چینی میخره شرف داره به امثال شماهای تازه به دوران رسیده که از خر سواری رسیدین به ماشین خارجی
1396/3/14
باعرض سلام و احترام
وقت تون بخیر
دوستان نظر هریک از شما قابل احترام بوده به این علت که بستگی به دلایل مختلفی دارد از جمله:سلایق مختلف،قدرت خرید،کیفیت یا آپشن یا قدرت یا زیبایی،خدمات پس از فروش،دسترسی آسان به قطعات،بازار دست دوم،شرایط فروش توسط نمایندگی ها و عوامل. دیگر...این نکته مهم می‌باشد که بانهایت ادب و احترام کامنت گذاشته و به سلیقه و نظر یکدیگر احترام. گذاشته و یکدیگر را بادلایل منطقی و صحیح قانع کنیم.دوستان خواهشاً به جای توهین بیاییم با کمال ادب و احترام بایکدیگر تبادل. اطلاعات نماییم.در پناه حق موفق و شاد باشید.
1396/3/14
نماز روزه هاتون قبول
خواهشا واقعیت ها را بگین ن رویا پردازی و علایق شخصی خود تون و اطرافیانتون را....یاحق
1396/3/14
من فکر میکردم این سایت برای اطلاع رسانی هست تا اینکه کامنت mehdi j رو خوندم و فهمیدم هرکسی باید بره تو صفحه مربوت به ماشین خودش خخخخ . فقط میتونم بگم مدیر هیوندا هم نمیگه هیوندای کبیر و اینقدر رو شرکتش تعصب نداره که شما داری
1396/3/14
آقايون ، شما فقط بلديد به هم ديگه بگيد :"بي شعور"؟ خوب محترمانه با هم بحث كنيد، نمى شه؟ يه نگاه به كامنتا بندازيد، يكي به اون يكي گفته بي فرهنگ، اون يكي گفته ملت شعور ندارن و امثالهم، آقا شما تو اين شركتا ذي نفعي؟ يكي بياد بگه من از ام وي امم بيشترر از ب ام و راضيم ، شما ضرر ميكني؟
بعدشم يكي پول نداره ميره پيكان ٤٢ ميخره باهاش بيشتر از بنز شما عشق ميكنه، دليل ميشه بهش بگيم بيشعور؟ يني اون رو بهش يه ماشين خفن بديد نمي فهمه؟ خواهش ميكنم به شعور و فرهنگ هم احترام بذاريد تا بعضي هاي ديگه هم به خوشون اجازه ندن به شغور شما توهين كنن، اينا رو گفتم چون شرم ميكنم از اينكه هموطنام اين طوري نسبت به هم برخورد ميكنن
1396/3/14
قربون دهن آدم چیز فهم خدا حفظت کنه که نشون دادی فرهنگ یعنی چی .
1396/3/16
هرکی به کره ای سوارا چیزی بگه بی شعوره درکل کسی که کره ای سوار نیست بی شعوره چون اگه شعور داشت که کره ای می خرید ،توم بی شعوری که اعتراض می کنی یه مشت چینی سوار ریختین اینجا عقده ماشین داشتین پولتون و شعورتون به کره نرسیده اشغال چینی ژاپنی خریدین 1 متر هم زبون دارید اخه کدوم احمقی غیر از کره ای ماشین حساب می کنه ؟
1396/3/14
آقای mehdi j ، لیفان 820 مزدا 3 نیو و میتسوبیشی لنسر رو با اختلاف میگیره.فیلماش هم هست. وقتی اطلاعات نداری همین میشه که میای سوتی میدی
1396/3/15
متاسفانه توی این صفحه ها که قراره بررسی خودرو انجام بشه بیشتر به هم توهین می کنید.
در ضمن هرکس خواست بره پیج اینستاگرام لیفان 820 و فیلم های درگ رو ببینه.
ماشین رو فقط با اسم کشور سازنده مقایسه نمیکنن. هرکس هم هر ماشینی که سوار میشه صلاح دید خودش بوده و بقیه حق ندارن به خاطر عقیده کسی در اینکه چطور زندگی کنه بهش بی احترامی کنن.
احترام به هم دیگه رو یاد بگیرید
1396/3/15
سلام
اون دوستی که خیلی خودشو تعصبی نشون میده مسلما سن و سالی نداره و احتمالا باباش یه ماشینی داره که اون الان اینحا داره پزشو میده! اگر هم سن و سالی داره که لابد خدا از نظر فنی بیشتر بهش نداده که بتونه درست تجزیه تحلیل کنه صحبت دیگران رو!
مسلما هرکسی ماشین گرون سواره پولدار نیست!
هرکی گرون سواره باشخصیت نسیت!
هرکی ارزون سواره هم بدبخت و بی بضاعت نیست!
هر کسی یه سری معیارها داره برای زندگی کردن و نمیشه بدون شناخت ،هر شخصی رو با توجه به خودرویی که سواره در دسته خاصی قرار داد،
طرف پولدار هست ولی نیازی به خرید خودروی گرون نمیبینه و میگه من در حدی ک پیاده نباشم برام کافیه و مسافرت هم با هواپیما میرم،
یکی هم هست به این در و اون در میزنه تا ماشین کره ای سوار شه تا پز بده! یه نمونش رو از نزدیک دیدم و الانم زندونه!
من ه شخصه اگر پول بخوام بدم توسان میگیرم از لحاظ ظاهر و امکانات و سلیقه شخصیم اونم توسان ۲۰۱۵! اونم به دلیل ظاهرش. حالا یکی میاد میگه ۲۰۱۷ که بهترتره! خوب باشه من ظاهر قبلیش رو بیشتر میپسندم! دلیل نمیشه مه یه عده بیان و بد و بیراه بگن!
اصلا یه عده سطح فکر مبتدیانه دارن و با همه سر جنگ دارن!
اگر بخوام کمتر پول بدم جک اس ۵ میگیرم و اگر کمتر بخوام ام وی ام نیو ایکس۳۳ و کمترش رو ام وی ام ۵۵۰ میگیرم . اما بهتر از جک ،بی وای دی هست که من به دلیل ابعاد بزرگش شاید نپسندم ولی امکانات و کیفیت مناسبی با توجه به نوع استفاده ای که من دارم بهم میده ولی همین خودروها برا کسانیکه دایم سفر میکنند و ماشین رو اذیت میکنند اصلا مناسب نیست! لذا هرکسی با توجه به شاخصه های موذد نظرش خرید میکنه نه اینکه پول داره یا نداره!
1396/3/18
آی تی رسان جان! چرا کامنتی که توش یکی میاد به بقیه اهانت میکنه رو قبول میکنی؟ یارو تو کامنتش نوشته" آخه عقب افتاده های گاری چی شما کی هستین که کلاس خیابونا رو پایین آوردین؟! " بامداد صفائیان این حرف ها در شأن سایت شما و کاربرای سایت نیست!
1396/3/30
راستی اینم یادم رفت بگم که تو ویدیو شتاب خودروبانک شتاب 18 ثانیه نیست. شما از کجا 18 حساب کردید؟ اگه دقت کنید از ثانیه دوم پا از روی ترمز برداشته میشه (قبلش به نظر میاد گاز و ترمز همزمان گرفته شده و دور موتور بالاست اما ماشین ثابت) از لحظه ای که سرعت سنج از نقطه صفر کنده میشه کرنومتر بزنید تو بار اول حدود 15.5 ثانیه است و تو بار دوم که از ثانیه 29 به بعد ویدوئه کورنومتر بزنید یه خورده کمتر از 14 ثانیه شده (احتمالاً مسیر اولی یکمی شیب داشته دو بار تست کردن) به نظر من همین نزدیکای 14 ثانیه برای توسان منطقیه. اگه کسی تو تهران با توسان 2 لیتری ام پی آی بتونه 10 ثانیه بزنه (که سوناتا و اپتیما 2.4 نمیتونند تو تهران) خیلی عجیبه.
1396/3/19
در تعجبم خودروبانک چجوری تست شتاب میگیره که شتاب این ماشین 18 ثانیه شده؟؟؟؟!!!!! یعنی اگه یه پراید همون لحظه گاز میداد میگرفتتش
1396/3/20
متاسفانه تست شتاب کاملا اشتباه هست!
مجله ماشین شماره 400 تست شتاب تو کیش گرفته10.6 البته اونجا بدلیل ارتفاع و ... خوب تا حدودی زمان بهتری بدست میاد ولی نه این همه اختلاف
در تهرانم باز مجله ماشین شماره 409 تست شتاب گرفته شده 11.5!!!!!!!!!!!!
1396/3/20
این بررسی کاملا مغرضانه هست و تست شتاب هم درست نیست !! احتمالا تو سربالایی تست کردن چون اصلا مسیر هم نشون نمیدن و تکان های ماشین هم خیلی زیاده ، شتاب توسان با موتور 164 اسبی حدود 10 ثانیه است اونوقت این .......؟!!!!
1396/3/30
شتاب رسمی این ماشین 11.1 بوده! یعنی در بهترین حالت بنزین و فشار هوا و.. 11.1 میشه بعد مجله ماشین زیر شتاب رسمی زده؟ از کجا معلوم شتاب اون اشتباه نبوده؟
آقای زک اگه این مقاله غلطه پس اونجا که نوشته ایمنی این ماشین عالیه هم غلطه. یا جایی که گفته اپشن و فضای کابین و .. خوبه هم غلطه دیگه. پس احتمالا توسان ماشینیه با شتاب خوب و ایمنی بد و اپشن کم و کیفیت سواری افتضاح و ..
یا شاید شما اعتقاد داری هر جای مقاله از ماشین مورد علاقه شما ایراد گرفته شه مغرضانه است و هر جا خوبی گفته بشه حقیقت محض!
من خودم پشت فرمون این مدل نشستم. البته تایم نگرفتم ولی خیلی شتابش ضعیف بود.
1396/3/30
فکر کنم نظرمو اشتباهی ریپلی کردم برای یه کامنت دیگه. نمیدونم خودروبانک خودش اصلاح میکنه یا نه برای همین دوباره میزنم (ببخشید)

بهزاد جان کرنومتر بزن از لحظه ای که تو ویدیو کیلومتر شمار از صفر کنده میشه. بار اول شده 15.5 ثانیه بار دوم نزدیک 14 ثانیه.

ثانیه شمار ویدیو رو ول کن. خودت از لحظه جرکت تا سرعت 100 رو توی ویدیو کرنومتر بزن میبینی 18 نشده. قبل از حرکت دو و نیم ثانیه ویدیو داره ثانیه میندازه ولی ماشین حرکت نکرده هنوز.
1396/4/4
والا راجع به نمای عقب و مخصوصا چراغهاش خیلی محافظه کارانه نوشتید و سریع رد شدید! چراغهای عقبش که منو اولین بار که دیدمش یاد لیفان X50 انداخت!!
1396/4/5
آقا سجاد برو همون ماشین چینی رو سوار شو. لیاقت بعضیا همون پیکان قراضه هست.من خودم تیگو۵ داشتم و چند ماهی هست که توسان خریدم اصلا توسان رو با ماشین چینی مقایسه نکنید. هم شتابش از تیگو بهتره هم سواریش نرم تره. توسان مدل ۲۰۱۵ از اسپورتیج هم نرم تره
1397/5/18
تعصب نداشته باشید منم کره ای قبلا داشتم کلا کره ای ها خیلی با اعداد دروغین سعی در فریب مشتری دارن که حتی منم فریب خوردم دیگه درگ این ماشین با جوک اسپورت هست در 400 متر 10 15 ماشینی جا افتاد حقیقتش هم همینه البته همه چیز شتاب نیست لذت رانندگی که شامل: هندلینگ پایداری گیبرکس با ترمزگیری هم که می شه هست که در این موارد هم رقبای ژاپنیش مخصوصا همین جوک اسپورت 1 سر و گردن ازش بالاتر هستن(البته ترمزگیری جفتشون عالی هست اما هندلینگ یا گیربکس اصلا) کلا اگر دنبال لذت رانندگی با عمر قطعات هستید دنبال کره ای ها نرید این تجربه ی من در استفاده از توسان قدیم با النترا هست البته پشت جنسیس کوپه با ازرا هم نشستم بعدش پشت اریون هم نشستم بازم اوضاع به همین شکل بود اصلا لذت رانندگی که اریون داشت قابل مقایسه با اون دوتا نبود. لطفا 1 تست شتاب هم بین 2008 با جوک اسپورت بذارید یا حداقل جوک اسپورت با کپچر که مقایسه بشه کرد با 2008 به نظرم خیلی می تونه طرفدار داشته باشه.
1397/10/3
برادر عزیزم اولا افت قیمت زیاد نشان از بد بودن خودرو نیست شما با بی ام و سری 7 ده هزار کیلومتر برو ببین چقدر افت قیمت داره ولی این خودرو ماشین بدی نیست پس این سخنت که نقض شد
ثانیا asx رو داریم و دروغ هم نمی گم و مثل شما نماینده شرکت نیستم. شتاب عالی که با گیربکس cvt محیا شده شما اگر تحقیق کنی نیسان و میتسوبیشی به فناوری خاصی از گیربکس cvt رسیده اند که علاوه بر اینکه باعث کاهش شتاب اتومبیل شود چه بسا شتاب آن را افزایش می دهد هر کس از مزدا 3 راضی است بداند شتاب asx با مزدا 3 برابر است. پس در جاده ها با خیال راحت خودرو را بتازانید.
ثالثا هیوندای کیا فولکس واگن از شرکت هایی هستند که در اعلام اعداد خودرو تقلب می کنند ولی شما اگر انگلیسی بلد باشی و فیلم خارجی نگاه کنی می فهمی میتسوبیشی همیشه اعداد را بیشتر اعلام می کند تا سربلند باشد برای مثال از سال 2012 شتاب asx را تغییر نداده است با اینکه asx 2018 به دلیل استفاده از فناوری جدید تر cvt و قطعات به روز تر به جای اینکه در عرض 11.5 ثانیه به 100 برسد در عرض 10.5 ثانیه به صد می رسد.
رابعاً اینقدر gdi نکن که حالم از ماشین های کره ای که شتاب شون با پارس اتومات برابره به هم می خوره.
گریه نداره تو با سانتافه gdi به جای توسان gdi بیا من با asx می زنند که دفعه بعدی بترسی با پراید کورس بذاری.
خامسا راحتی خودرو های کراس اوور میتسوبیشی در جهان مطرح است کافی است کمی مطالعه کنی.
در ضمن همان طور که می دانید خودروهای کره ای افرود بسیار ضعیفی دارند و کلید چهار چرخ متحرک فقط کلیدی است که بگویید ماشین ما چهار چرخه. ولی در بررسی مستند اسب بخار می توانید ببینید asx پا تا پای لندکروز و پرادو بالا می رود.
خیلی ممنون که این متن را می خوانید. امید وارم چشم مردم به سوی حقیقت باز شود.
1397/10/8
آقا احسان گفتی میتسوبیشی جایی اسمش ثبت نشده؟ خجالت نمی کشی پول می گیری از اشغال ها و گاری های کره ای که در بیان اعداد خودرو هایشان دروغ می گویند حمایت کنی؟ مردم ایران رو مثل خودت ساده لوح فرض کردی؟
برادر من شما تا حالا اسم لنسر اوولوشن به گوشت خورده؟ پر قدرت ترین خودروی جهان با موتور ۲۰۰۰ در قرن ۲۰ که هنوز هم کسی نتوانسته به قدرتش برسد.
یا مثلاً اسم اوتلندر هیبرید را نشنیده ای؟ لقب پر فروش ترین شاسی بلند هیبرید جهان. با چه حقی با اطلاعات کم می آیی نظر می دهی؟
یا انگلیسی بلدی؟ میتسوبیشی لقب بهترین ترمز روی یخ در جهان را نصیب خود کرد آن هم با asx
در پاسخ به zak: شما بگو این خودرو واسه چی ساخته شده. شتاب که مال این خودروها نیست. حتما می گی آفرود هم چون توسان کراس اووره مد نظر نیست. بعد حتما می گی کیفیت هم مطرح نیست چون اگر کسی خواست بره سانتافه بخره.
آها فهمیدم حتما می گی توسان برای اونایی که اگه باسن شون در تابستان عرق کنه خوبه چون سرد کن داره البته اگه مثل کلید چهار چرخ متحرکش مسخره و به درد نخور نباشه.
1398/5/25
سلام.
این ماشین فوق‌العادست از هر نظر.
ما میخواستیم وراکروز دست دوم یا سانتافه یا راو۴ نوشته بخریم ولی یه توسان صفر خشک خریدیم ولی خیلیم راضی هستیم.با تشکر