موضوعات داغ

تویوتا راو4 یا کیا سورنتو؟ ژاپنی خوش فروش یا کره‌ای پرآپشن؟

15 تیر 1396

مقدمه

احتمالاً داخل خانواده شما هم اینگونه است که هر شخص تخصص خاصی داشته و برای خرید و فروش اشیاء مختلف با او مشورت می‌کنید، برخی در خصوص گوشی‌های موبایل اطلاعات جامعی دارند و برخی دیگر از زیر و بم لپ‌تاپ‌ها سر در می‌آورند. اما وظیفه خطیر نگارنده در خانواده مشورت دادن در خصوص خودرو است.

در آخرین مورد در حالی که در جمع خانوادگی نشسته بودیم یکی از اقوام سوال جالبی پرسید، ایشان گفت اگر 240 میلیون تومان داشتی بین کیا سورنتو اتاق جدید و تویوتا راو4 فیس‌لیفت کدام یک را انتخاب می‌کردی؟ نکته جالب اینجاست که با اینکه هر دوی این خودروها شاسی‌بلند هستند اما در دو کلاس مختلف قرار می‌گیرند.

کیا سورنتو که مدتی است نسل جدید آن به کشور راه یافته در کلاس کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد که نزدیک‌ترین رقیب آن هیوندای سانتافه بوده که عنوان پرفروش‌ترین خودروی وارداتی را با خود یدک می‌کشد و از آن طرف تویوتا RAV4 که در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری قرار دارد با رقبای زیادی از جمله توسان، اسپورتیج و ... مقایسه می‌شود هر چند نزدیک‌ترین رقیب آن از نظر قیمتی هوندا CRV می‌باشد و با این محصول چشم بادامی‌ها در بازار ایران دست به گریبان است.

خلاصه با طرح این سوال پس از تلاش‌های چند روزه موفق شدیم یک دستگاه تویوتا RAV4 فیس‌لیفت شده که 18 هزار کیلومتر طی طریق کرده بود را در مقابل کیا سورنتو ای که 38 هزار کیلومتر کارکرد داشت قرار دهیم تا ببینیم با حدود 240 میلیون تومان در حساب بانکی کدام یک را انتخاب کنیم معقول‌تر است.

طراحی خارجی

از کیا سورنتو شروع به بررسی می‌نماییم، پیتر شرایر که از طراحان ارشد آئودی بود چند سال قبل تصمیم گرفت به کیا بیاید و طراحی محصولات این کمپانی را انجام دهد. این محصول هم از دست‌پخت‌های این نابغه علم طراحی خودرو است، جلو پنجره مستطیل شکل زیبا تقارن زیبایی با چراغ‌های اصلی دارد و حالتی تهاجمی به سورنتو بخشیده است، کاپوت زیبا طراحی شده اما چراغ‌های هالوژن که بدون ظرافت طرح‌ریزی شده‌اند و کمی بزرگ به نظر می‌رسند با کلیت نمای جلو سازگار نیست هر چند در مدل‌های فول‌تر با 4 چراغ کوچک همانند اپتیمای فیس‌لیفت پوشانده شده و این نقص مرتفع شده است، نمای جانبی خودرو با رینگ‌های 19 اینچی کرومی تکمیل می‌شود و خطی L شکل پایین دربها جذابیت این قسمت را دو چندان می‌کند.در قسمت عقب در حالی که شباهت انکارناپذیری با محصولات آمریکایی‌ها از جمله جیپ گرند چروکی دیده می‌شود، نسبتاً ساده طراحی شده است. چراغ‌های مستطیل شکل که در قسمت بالا قرمز و در پایین سفید رنگ هستند تقارن نسبی با چراغ‌های جلو دارند.

به سراغ تویوتاRAV4 فیس‌لیفت می‌رویم اولین نکته‌ای که پس از اولین نگاه به چشمم آمد کیفیت بالای رنگ خودرو بود که در آفتاب حالتی هفت رنگ پیدا می‌کرد و براق به نظر می‌رسید، اما در خصوص طراحی آن باید گفت تویوتا از اساتید فیس‌لیفت دنیاست چنان چه با کمی دقت می‌توان فهمید با تغییراتی جزئی جذابیت RAV4 را دو چندان کرده است. نمای جلو با خطوط فراوان همراه است و چراغ‌های اصلی در دو گوشه این قسمت در حالی که چراغ‌های روشنایی در روز را در خود جای داده‌اند، دیده می‌شوند. چراغ‌های هالوژن نیز در حالی که گرد می‌باشند در دو گوشه سپر قرار گرفته‌اند. در نمای جانبی رینگ‌های کروم به همراه خط A زیبای شیشه‌ها از نکات جالب توجه این قسمت می‌باشند. نمای عقب با تغییراتی زیبا نسبت به تویوتا راو4 قبل از فیس‌لیفت شدیداً برای نگارنده جذاب بود که البته این جذابیت در شب چند برابر می‌شود.

تصمیم‌گیری بین زیبایی این دو خودرو و انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان زیباتر بودن کاری بس مشکل است اما مسئولیتی است سخت که به بنده داده شده و بر اساس سلیقه انتخاب نگارنده راو4 می‌باشد به این جهت که ظرافت بیشتری در طراحی آن به خرج داده شده هرچند منکر جذابیت‌ها و قلدری بیش از پیش سورنتو نمی‌شویم. کماکان تاکید می‌کنم که این یک موضوع شخصی است و بسیاری بر خلاف نظر بنده کیا سورنتو را خودرویی زیباتر می‌دانند.

طراحی داخلی

با بازکردن درب سورنتو با فضایی بزرگ و دلباز مواجه شدیم که البته سقف پانوراما تاثیر زیادی روی بزرگ‌تر جلوه دادن آن دارد. راحتی استفاده از امکانات خودرو محسوس بوده و شدیداً ارگونومیک طراحی شده است که حتی برای شخصی که اولین بار است سوار خودرو می‌شود استفاده از آن‌ها به سادگی صورت می‌گیرد.

فرمان سه پره با تزئینات آلومینیومی امکان تنظیم سیستم صوتی را روی خود جای داده است. صفحه کیلومتر شمار تا 240 کیلومتر مندرج می‌باشد و با کلیت کابین هماهنگی دارد. صندلی‌های چرمی راحت بوده و راننده را به آغوش می‌کشند. امکانات رفاهی زیادی برای سورنتو مورد تست وجود داشت که از جمله آن‌ها گرم‌کن و سردکن برای صندلی‌های جلو و گرم‌کن فرمان بود که برای ما ایرانی‌ها که به عبارتی عشق آپشن داریم حتی اگر یکبار هم از آن‌ها استفاده نکنیم، جذاب است. کیفیت کلی کابین نیز مناسب ارزیابی شد که البته در طول زمان و کارکرد بیشتر سورنتوهای نسل جدید می‌توان تصمیم‌گیری بهتری در این خصوص کرد.پس از بررسی نمای داخلی سورنتو نوبت به بررسی نمای داخلی تویوتا RAV4 رسیده بود، با باز کردن دربهای تویوتای مورد تست با فضایی نسبتاً جمع‌وجورتر نسبت به سورنتو مواجه شدیم اما استفاده از 2 رنگ در تزئینات فضای داخلی، تویوتا راو4 نمایی دل‌نشین‌تر را برای شما به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها، رودری‌ها و قسمت‌هایی از جلو داشبورد با چرم نارنجی خوش رنگ و با کیفیت تزئین شده‌اند. همچنین در قسمت‌هایی از فضای داخلی از آلومینیوم استفاده شده که جذابیت دوچندانی به این قسمت بخشیده است. دسته دنده خوش‌استیل بوده و در دستان راننده می‌نشیند. صندلی‌ها سفت‌تر و اسپرت‌تر از سورنتو بود و از نظر ارگونومیک نیز با اینکه سورنتو از امکانات بیشتری برخوردار بود اما راحتی و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر بود و یکی از مواردی که در RAV4 توی ذوق می‌زند دسترسی به دکمه فلاشر و مخصوصاً DRIVE MODE بود که در بدترین جای ممکن جای گرفته بود. همچنین از نظر امکانات نیز سورنتو در مرتبه‌ای بالاتر قرار می‌گرفت در حالی که RAV4 از تجهیزات چندانی برخوردار نبود برای مثال ترمز دستی الکترونیکی سورنتو در RAV4 به صورت دستی بود.از نظر ابعاد نیز طول و عرض و ارتفاع تویوتا راو4 به ترتیب 4570 و 1845 و 1661 می‌باشد در حالی که همین اعداد در کیا سورنتو 4780 و 1890 و 1690 میلی‌متر می باشد،فاصله بین دو محور این دو خودرو نیز در کیا سورنتو 2779 میلی متر و در تویوتا راو4، 2659 میلی‌متر می‌باشد که با نشستن در ردیف اول و دوم خودرو بیشتر به ابعاد بزرگ‌تر سورنتو پی خواهید برد.

قوای فنی

کیا سورنتو از پیشرانه 4 سیلندر خطی 2400 سی‌سی GDI برخوردار است که توان خروجی آن 188 اسب بخار و حداکثر گشتاور 241 نیوتن‌متر می‌باشد که این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به صورت پیش فرض به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که شتاب صفر تا صد را برای این کره‌ای آمریکایی مانند در حدود 10.2 ثانیه میسر می‌کند، همچنین مصرف سوخت ترکیبی سورنتو 10.2 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد.اما پیشرانه تویوتا راو4، 4 سیلندر 16 سوپاپ 2500 سی‌سی است که توان خروجی آن 177 اسب بخار بوده و گشتاور این خودرو 233 نیوتن‌متر است، گیربکس نیز همانند سورنتو 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک بوده که قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند که شتاب صفر تا صد را در حدود 9.3 ثانیه برای این خودرو امکان پذیر می‌کند. مصرف سوخت نیز به صورت ترکیبی برای تویوتا راو4 فیس‌لیفت 9.1 لیتر می‌باشد که در مقایسه با سورنتو از مصرف کمتری برخوردار است.

از نظر وزن نیز سورنتو با 1680 کیلوگرم وزن در مقابل 1558 کیلوگرم وزن راو4 بیش از 100 کیلوگرم سنگین‌تر است که در هنگام شتاب‌گیری و کسب شتاب صفر تا صد از آن یک قربانی ساخت.

تجربه ی رانندگی

پس از سوار شدن بر تویوتا راو4 شروع به حرکت کردیم دنده‌ها با کمی کندی تعویض می‌شد که چاره آن تعویض دستی دنده بود، شتاب‌گیری نیز مناسب بود و شما را گله‌مند نمی‌کند به عبارتی واکنش موتور نسبت به گاز سریع و تهاجمی بود البته در حد خودروی کراس‌اوور شهری. کیفیت بالای کابین که به کابین لکسوسی معروف است حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند و احساس می‌کنید سوار بر خودرویی با ارزشی بالاتر هستید. دسترسی به حالت‌های مختلف رانندگی از جمله اسپرت و اکونومیک کمی مشکل بود اما با تغییر آن روی حالت اسپرت فرمان از حالت لختی خود خارج و سفت شد تا برای سرعت‌های بالا و مانورپذیری آماده شود. صفحه نمایش امکان دسترسی راحتی داشت و با قرار دادن گیربکس روی حالت دنده عقب دوربین عقب را پوشش می‌داد تا به راحتی پارک کردن صورت گیرد، کیفیت صفحه LCD و دوربین دنده عقب نیز عالی بود. شعاع گردش فرمان مناسب بوده و برای شهری همانند تهران ایده‌آل است. ضربات به کابین محسوس بوده و در ردیف دوم بیشتر حس می‌شد. تویوتا راو4 از مانورپذیری مناسبی در سرپیچ‌ها برخوردار است و حس استرسی به راننده منتقل نمی‌کند علاوه بر اینکه سیستم ترمز در جلو دیسکی همراه با خنک شونده و در عقب دیسکی است تا به راحتی بتواند از پس وزن بیش از 1500 کیلویی RAV4 بر بیاید.

حال نوبت به سواری با کیا سورنتو رسیده بود. پس از سوار شدن بر روی صندلی راننده محیطی بزرگ‌تر در مقابل پای نگارنده دیده می‌شد و بزرگ‌تر بودن کابین محسوس بود. گیربکس را از حالت P به D تغییر دادیم و شروع به حرکت کردیم. شتاب‌گیری با کمی کندی همراه است و راضی کننده نیست. با قرار دادن گیربکس روی حالت دستی شتاب‌گیری بهتر از قبل شد هرچند باز هم چنگی به دل نمی‌زند. ضربات کابین کمتر از تویوتا راو4 بوده و کمتر دست اندازهای پرشمار پایتخت در کابین به چشم می‌آمد. دید اطراف نیز به دلیل شیشه‌های کشیده و آینه‌های بزرگ مناسب می‌باشد هرچند به دلیل پف نسبی کاپوت از فضای جلو دید مناسبی دستگیرمان نمی‌شد. در انتهای سواری با این خودرو و در هنگام ترمز کردن با استرسی زیاد مواجه شدیم عملکرد ترمزها افتضاح بود و برای ایست کامل نیاز به فشار زیاد پا روی پدال ترمز داشت که با پرسش از مالک خودرو متوجه شدیم داستان مفصلی پشت آن قرار دارد.

لنت های ترمز مدتی است که در این خودرو مستهلک شده و نیاز به تعویض دارد اما با مراجعه‌های متعدد مالک خودرو به نمایندگی‌های کیا در کشور فقط یکی از آن‌ها این قطعه مصرفی را داشته که به قیمت ناعادلانه 330 هزار تومان در معرض فروش گذاشته است که مالک محترم قبول نکرده و آنقدر از این موضوع شکایت داشتند که در روز تست چند بار مشورت‌هایی با نگارنده در خصوص خرید خودرویی دیگر کردند. واقعاً مصرف کننده ایرانی که با قیمتی چندین برابر قیمت اصلی خودرو، خودرویی را در داخل کشور تهیه می‌کند باید تا چه میزان صبور باشد؟ تا کی باید این داستان تمام نشدنی خدمات پس از فروش ضعیف واردکنندگان را بشنویم؟ و سوالات متعدد دیگری که با نشست و برخواست بیشتر با مالکان خودروهای وارداتی بیشتر آن‌ها را می‌شنوید.

جمع بندی

اما در پایان مقاله قصد داریم به سوالی که اول مقاله مطرح شد پاسخ دهیم یعنی با حدود قیمت 240 میلیون تومان کدام یک از این دو خودرو را انتخاب کنیم بهتر است؟

اگر به دنبال خودرویی بزرگ و قلدر هستید که فضای مناسبی داشته و از 3 ردیف صندلی برخوردار است با شتابی کم و البته آپشن‌های متعددی که خواست اکثر ایرانی‌هاست، انتخاب شما کیا سورنتو می‌باشد. با هر بار نشستن پشت فرمان سورنتو و شتاب‌گیری کند آن بیشتر متوجه می‌شدیم که قانون پر حرف و حدیث ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی چه بر سر بازار کشور آورده است و پیشرانه مناسب‌تر برای سورنتو مدل V6 با حجم موتور 3.3 لیتری که به موجب این قانون از واردات آن جلوگیری شد شاید می‌توانست نتیجه تست را جور دیگری رقم بزند.

حال اگر به دنبال خودرویی با لذت رانندگی مناسب، شتاب‌گیری خوب، کیفیت کابینی ایده‌آل هستید انتخاب شما تویوتا راو4 می‌باشد، علاوه بر اینکه سواری اسپرت‌تر و صندلی‌هایی جمع‌و‌جورتر و فضای داخلی کمتر نسبت به سورنتو جزو موارد محسوسی است که در راو4 حس می‌شود.

به عبارتی همه چیز به اولویت‌های شما بستگی دارد یعنی اگر به دنبال خودرویی برای سفر هستید و قصد دارید آخر هفته را با خانواده پر جمعیت خود که احتمالاً دو کودک نیز بین آن‌ها هستند (برای ردیف سوم صندلی‌ها که از فضای کمی برخوردار است) به گشت‌و‌گذار بگذرانید انتخاب سورنتو می‌باشد اما اگر برای درون شهر خودرویی مناسب با مصرف سوختی مطلوب و شتاب‌گیری مناسب هستید انتخاب راو4 است اما به شخصه از آن جایی که سواری هر خودرویی در اولویت انتخابم قرار دارد راو4 را بر می‌گزینم زیرا به خودرو و رانندگی بیشتر به عنوان لذت نگاه می‌کنم تا وسیله‌ای برای حمل و نقل. در پایان ضمن تشکر از مالکان دو خودرو که ساعاتی خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند تشکر و توجه شما را به مشخصات فنی دو خودرو جلب می‌کنیم.

مشخصات فني
مدلتویوتا راو4کیا سورنتو
پيشرانه۴ سیلندر خطی۴ سیلندر خطی
حجم موتور2.5 لیتر2.4 لیتر
حداکثر قدرت180 اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه190 اسب بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور226 نیوتون متر در ۴۱۰۰ دور بر دقیقه۲۴۲ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي9.7 ثانیه10.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي7.7 لیتر در صد کیلومتر9.5 لیتر در صد کیلومتر
وزن1580 کیلوگرم1598 کیلوگرم
قيمتحدود ۲۴۰ میلیون تومانحدود 248 میلیون تومان

98 عکس

نظرات کاربران

124 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/15
با سلام و خسته نباشید
مشخصات فنی که در جدول نوشتید با متن مقاله متفاوت و نادرست هستند. لطفا تصحیح بفرمایید
1396/4/15
آماده برای یک نبرد تمام عیار در کامنتها
1396/4/15
همون اول که گفتی تویوتا استاد فیس لیفته دیگه ولش کردم ...
مرسی، اه.
1396/4/15
مطمئنا سورنتو بهتر از rav4 هست من خودم کیفیت داخلی rav4 رو بعد از 30000 کارکرد دیدم که واقعا منهدم شده ، موتور هم که همون موتور کمریه ! کیا و هیوندا واقعا ماشین های با کیفیتی دارن
1396/4/17
کیفیت کابین سورنتو رو چی بعد از 30000 کارکرد دیدی؟‌
آره همه اشتباه می‌کنند تو درستی می‌گی بنده تعصب روی برند ندارم ولی مقایسه ها و مجلات و حتی سایت‌های خودرویی رو زیادی رو دیدم و مقایسه خودروهای تویوتا با هیوندای و کیا تو همه ی اونها به کیفیت بالاتر محصولات تویوتا نسبت به کیا و هیوندای اشاره می‌کرد
1396/4/22
راو 4 به نسبت قیمتش اصلا نمی ارزه یکم منطقی باشید به نسبت 260 میلیون اصلا نمی ارزه صندلی ردیف دومش خیلی خشکه 2 ساعت روش بشینی کتلت میشی درضمن این ماشین آپشن خاصی هم نداره کیفیت و اون خراب نشدنی رو هم که میگید به خاطر سادگی ساخت ماشین و اپشن های معمولیشه در کل به نسبت قیمتش نمی ارزه که اونم از مشکلات کشور ماست امیدوارم یک روزی مردم واقعا بهتر از اینا رو بخرن
1397/7/21
نخیر تویوتا اصلا یک برند شناخته شده است و تویوتا اولین برند است
1396/4/15
تا وقتی که با تعصب مقایسه ها انجام بشه نمیشه انتظاری بیش از این داشت .
1396/4/15
تنها کشوری در دنیا هستیم که خودروسازان داخلی تحت لوای
حمایت دولت به مردم اجحاف می کنند و از واردات خودرو هم تعرفه بالا اخذ می کنند ولی خدمات و قطعات گران پای
مصرف کننده حساب می کنند!!
1396/4/15
من حدود ١ماهى ميشه راو فور ٢٠١٧مشكى خريدم
.
طبق آنچه انتظار ميرفت واقعا تويوتا تو كيفيت حرف نداره ،با اينكه سوار يك شاسى ميشى اما خيلى نرم و راحت هستش.
من خيلى درگير آپشن نيستم،نه اينكه خوشم نياد اما كيفيت خودرو برام مهم ترِ.در مورد كيفيت رنگ بايد بگم نگارنده حرف درستى زده،
واقعا كيفيت رنگش خيلى خوبه،نزديك ماشين كه باشى اصن رنگش مشكى نيس بلكه به زيتونى ميزنه.
خلاصه؛پيشنهاد من:راو فور با رينگ شاخ گوزنى👌
1396/4/15
با سلام و خسته نباشيد
من خودم الان يكسال تويوتا راوفور ٢٠١٦ دارم و دوستم كيا سورنتو. بنظرم دقيقا همين تفاوت هايي كه گفته شد بين اين دو ماشين وجود داره، با اينكه دوستم براي مقايسه فقط به امكانات ماشينش اتكا ميكنه اما كيفيت رانندگي اين دو قابل مقايسه نيست و واقعا سورنتو حرفي برا گفتن نداره. در عين حالي اينكه اون آپشن هاي ضروري رو راوفور داره اما خوب اختلاف آپشن بين اين دو زياده.از لحاظ نمايندگي هم خوب جاي ما تويوتا ٦تا نمايندگي داره و كيا ٢ تا.
نهايتا ميخواستم بگم از به ندرت مقايسه هاي دقيق و منطقي بين دو ماشين بود كه ميشد در سايت هاي ايراني ديد و خواند
1396/4/15
انصافاً آپشنای تویوتا کمتره ولی از لحظه ای که دستگیره رو تو دستت میگیری و درشو باز میکنی تفاوتش با یه کره ای رو نشون میده. سیستم تعلیق تویوتا خشک تره ولی هندلینگ و هماهنگی موتور و گیربکس تویوتا لذت رانندگی بیشتری داره
1396/4/15
یک بررسی کننده بی طرف ارزیابی میکنه نه با تعصب. بکار بردن کلماتی مثل افتضاح نشان از مبتدی بودن نویسنده و داشتن تعصب و القا نظر نگارنده به خوانندس.فارغ از ارزیابی موجود سورنتو من داشتم اتفاقا ترمزش عالی بود.
1396/4/16
کاملا با نظر شما موافقم ، تمام تلاششون رو می کنن که خودرو های کیا و هیوندای رو بکوبن ولی میزان فروش و خدمات پس از فروش گویای همه چیز هست ، کسی با خوندن دو مقاله ماشین نمیخره . البته از این که نظرات مخالف رو هم قرار میدن جای تشکر داره .
1396/4/16
نویسنده توضیح داد که به دلیل عوض نشدن لنت ترمز اینجوری بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بله در شرایط عادی بنده هم تجربه رانندگی با سورنتو دارم اتفاقا ترمزهای خوبی داره.
1396/4/17
قیمت جهانی سورنتو بیشتره .با تمام احترامی که برای تویوتا قایلم انتخاب من بین این دوتا قطعا سورنتو
1396/4/15
مقايسه خوبي بود.ممنون خودرو بانك.
1396/4/15
سلام و ممنون از نقدتون.
از بین کراس اور های ژاپنی وارداتی سوبارو فورستر و هوندا crv که اینقدر عرضه شون بد بود بسیار کمیاب هستن. اما ای کاش یه برسی و مقایسه سه ژاپنی دیگه که باقی میمونن توی بازار انجام میدادید. اوتلندر و راو4 و ایکس تریل با همدیگه. لکسوس nx هم که کلا بحثش جداست.
1396/4/15
سلام رافور خيلي خشكه كمر ادم خسته ميشه ولي تجربه سورنتو رو نداشتم ولي اونا كه داره ميگن خيلي نرمه
1396/4/15
با سلام این مقایسه ای که شما کردید با یه سورنتو نیمه فول بوده خوب معلومه راو ۴ ازش بهتر اگه نمونه ی فول رو مقایسه میکردید هم زیبایی داخل کابین و هم بیرون از راو ۴ سرتر بود در ضمن آپشنای بیشتری داشت لطفا اگه بررسی میکنید دو تا نمونه ی فول رو باهم مقایسه کنید
1396/4/17
ملاک این مقایسه که آپشن نبود کیفیت سواری و راحتی بود تو مقاله اشاره شد که‌ آپشنهای سورنتو بیشتره
1397/8/26
اره سورنتو فول نبود .مثلا سورنتو فول متریال داخلش بهتر از اینه و شیفتر پست فرمان هم داره
1396/4/15
با سلام از سایت و گروه خوبتون،، خواستم از این راه از زحماتتون تشکر کنم،، بررسی ها و مقایسه هاتون کاملا علمی و کامل و کارآمده،، دمتون گرم،
1396/4/15
سلام
راستشو بخواین من بخاطر اینکه بشدت به ماشین 7 نفره نیازمندم یکی از گزینه هام سورنتو هست و RAV4 اتوماتیک حذف میشه راستشو بخواین بازم زیاد زور نداره برای لنت سورنتو 330000 بدی چون بالاخره اسمیه برای خودش ولی من بشدت از هزینه 200 تا 250 هزار تومنی جک اس 5 اتوماتیک که با دزدی کرمان موتور باید هر 5000 کیلومتر پرداخت بشه زورم میگیره
1396/4/15
من 3 سال سورنتو داشتم به دلایلی فروختم و الان 6 ماه هست که رافور گرفتم
هر ماشینی مزایا و معایب خودشو داره
در مجموع اگر قصد خرید دارید توی خرید رافور شک نکنید
البته منظورم این نیست که سورنتو ماشین خوبی نیست
سورنتو هم بسیار نرم و عالی است ولی در مجموع رافور ماشین بهتریه و ارزش خرید بالاتری داره

ولی اگر عشق اپشن هستید و اپشن براتون مهمه اصلا سراغ رافور نرید و سورنتو رو انتخاب کنید
1396/4/15
توی عکس،کارکرد سورنتو 50 هزار تاس نه 38 هزار تا...
در ضمن این مالک چطور بعد از 50 هزار کیلومتر رانندگی هنوز مشمای خش گیر صفحه کیلومتر رو نکنده؟؟
1396/4/15
گله مالک سورنتو درست ولی مگه فقط نمایندگی لنت داره ! این همه خدمات اتومبیل های مدل بالا ک به راحتی میتونه لنت رو بخره فکر میکنم نخریدن لنت و تموم شدن اون باعث اسیب بیشتری به دیست و کالیبرهای ترمز بشه تا اینکه زورت بیاد 330 تومن پول لنت بدی !
1396/4/15
تویوتا و کلا ماشین ژاپنی یه چیز عمری و خاص
1396/4/15
فروش جهانی راو از مجموع فروش سورنتو و سانتافه بیشتره
فقط میشه گفت بازار بدسلیقه ایران
1396/4/16
کلا عقده ای شدی نه ؟ همه جا کلا باید در مورد کره ای ها چرند بگی ؟ کسی تو ایران تویوتا نمیخره چون فقط واسه پیرمردها خوبه ، نقش ال90 رو تو خودروهای وارداتی داره در ضمن همچین کیفیتی هم که میگن نداره بنده داشتم امتحان کردم پس جو درست نکن راو4 عمرن به سورنتو ، سانتافه ، ایکس تریل ، اوتلندر و حتی کولئوس برسه، یه موتور کمری داره میزاره رو همه ماشین هاش آپشناش و کیفیتشم خرج لکسوس میکنه که اونم ایرتویا با قیمت تخیلی و تحویل افتضاح میکنه تو پاچه یه مشت جوگیر کسی که بخواد 500 بده لکسوس بخره اونوقت ماکان ، بی ام و ، ولوو رو ول کنه باید به عقلش شک کرد
1396/4/15
سلام
جناب مشكوري ، نگارنده عزيز به نظر بنده متن شما بيشتر به توصيف تويوتا بود چون نشون ميده شما بيشتر به تويوتا علاقه داريد و خيلي مواقع جانب دارانه نوشتيد .
اينكه تويوتا ماشين خوبيه شكي نيست ولي نه در هر زمينه و هر سگمنت خودرويي ولي كيا هم در اين چند سال حتي به رده هاي بالاي رضايتمندي مشتري رسيده و از لحاظ كيفي در اين سگمنت در سال گذشته ميلادي اول شده
1396/4/15
با تشکر از نگارنده ی متن
خیلی مفید بود
1396/4/15
واقعا آدم گیج میشه که تو این رنج کدوم انتخاب کنه... و متاسفانه ما ملت غیور وقتی یکی یه سوال میپرسه به جای اینکه راهنمایی کنیم یا اگه نمیدونیم چیزی نگیم طوری وارد بحث های بیمورد و بی ربط میشیم و با تعصب نظر میدیم که یادمون میره اصل موضوع چی بوده...یکی میگه ژاپنی پول برند میگیره و حیف پول و فلان طرف مقابل هم میگه کره ایی آشغال و هزار حرف دیگه...حالا بنده سوالی داشتم تمنا میکنم کسی که میدونه جواب سوالم بده نه چیزه دیگه....بین راوفور و اوتلندر و کولئوس کسی که تجربه سواری یکی از اینا رو داشته بگه از نظر راحتی و جاداری و لذت رانندگی کدوم بهتره و کدوم ارزش خرید بیشتری داره...بعد درسته که راوفور میگن خیلی عقبش خشکه و اذیت میکنه؟ چون یکی از دلایلی که مردد میشم نسبت به خرید راوفور همین هست
1396/4/16
من rav4 رو فقط سوار شدم تو نمایشگاه پشتش که نشستم یکم جا برام زیاد راحت نبود... سورنتو و سانتافه هم سوار شدم جاشون خیلی بیشتره باز سورنتو جاش بیشتر از سانتافس...کولئوس هم یکی از دوستام داره میگیره رفت توش نشست میگه خیلی بزرگه توش آدم خیلی راحته...
1396/4/16
تو‌تمام‌اینا اوتلندر تیپ ۵ ارزش خرید بالاتری داره تمام اپشن های ضروری مثل دوربین ۳۶۰ ترمز دستی برقی سانروف گرمکن صندوق برقی بعلاوه شیفترای پشت فرمون که تو جاده های حوصله سر بر ایران خیلی لذت بخشن رو داره و هم‌اینکه کیفیت متریال و راحتی سواری بالایی داره و مهم تر از همه قیمت پایینتر از کره ای ها و ژاپنی ها. پس اگر طراحی زشت و بد داخل ماشین برات مهم نیست تو‌خریدش شک نکن. سروقت کولئوس نرو که نه متریال داخلی خوبی داره نه نرمی رانندگی البته سوار کولئوس نشدم ولی این هارو تو بررسی هایی که از یوتیوب دیدم فهمیدم. منم مثا خودت بودم تا هفته کذشته اوتلندرو اسم نوشتم
1396/4/16
سلام تو سه موردی که نوشتین به نظرم اوتلندر ماشینه بهتریه ، البته کولئوس هم نسبت به قیمتش ماشین خوبیه ولی خدمات پس از فروش نگین خودرو فاجعست ، در کل اگه از بین اینها نخواین پیشنهاد من سورنتو هست که بسیار ماشین نرم و با کیفیتیه . راو4 هیچ چیز خاصی نداره و سواری خشک و بی روحی در عوض پول پرداختی بهتون میده
1396/4/17
متشکرم از پاسخ همه عزیزان
1396/4/15
باسلام خدمت کارشناس عزیز یک سوالی داشتم میخواستم بپرسم به نظر شما لکسوس nx200tارزش خریدش بیشتر از راو4هست یا خیر به نظر شما ارزش 100میلیون پول بالاتر رو دارد؟
1396/4/16
عزیز تو خرید لکسوس شک نکن من چند تا از دوستام نمایشگاه دارن از هر کدومشون پرسیدم کدوم ماشین خوبه همه میگن لکسوس ... خرجش کمه ، لوکسه ، راحته همه چی تموم دیگه کلا.
1396/4/16
من کارشناس نیستم اما لکسس جزء برند لوکس تویوتا محسوب میشه یعنی تویوتا محصولات لوکس تر خود را با آرم و لوگو لکسس به فروش می رساند و قطعا کیفیت محصولات لکسس از تویوتا کمی بیشتره و لکسس nx قطعا ارزش خرید بیشتری نسبت به تویوتا داره، البته کیفیت محصولات تویوتا هم بسیار بالاست و می توانه خیلی از کره‌ای ها رو به چالش بکشه ولی انتخاب بین این دو خودرو که 100 میلیون تفاوت قیمت دارند مقایسه درستی نیست از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی آش می‌خوری معلومه لکسس انتخاب بهتری است
1396/4/15
در بیشتر مقالات دیده شده اسب بخارهای خودرو ها رو اشتباه اعلام می‌کنید مثلا rav4 رو 180 اسب اعلام کردید در صورتی که 177 اسب بخار هست
هایما s7 توربو رو 170 اسب بخار اعلام کردید در صورتی که 185 اسب بخار هست
1396/4/15
سلام من شش ماه پیش بین این دو ماشین و اوتلندر و سانتافه و.... سورنتو رو انتخاب کردم
یه مدل 2017 با کیت جی تی لاین گرفتم واقعا راضی ام ازش. چنتا مورد تو متن اشاره شده بود ک بنظرم واقعا بی انصافی بود
ترمز این ماشینی ک گرفتم برومبو یه که رو ماشینای اسپرت میزارن واقعا عملکرد عالی ای داره هفته پیش با سانتافه 2016 مقایسه شم کردم ترمز اون درحد اکسنت بود! (ماشین قبلیم)
بعد اشاره نشد به اینکه طول ماشین از بقیه ماشینای هفت نفره بازار بیشتر ک باعث میشه آدم بزرگسال تو ردیف سوم راحت بشینه و کاربردی بشه!
شتابشم ک چنوقت پیش هشت نفره!!! سوار شدیم درایو مودشو که رو اسپرت گذاشتم دیگه آزاردهنده نبود و بنظر منکه خوب بود
کیفیت متریال داخل کابین خصوصا داشبوردشم با ماشینای رنج 400 ملیونی قایل مقایسه س
تو طراحی ظاهریه ماشینم درسته سلیقه ای ولی دوسال جلوتر از راو4 و یجورایی رخ ماشینای آمریکایی رو داره برعکس سانتافه ک با سلیقه آسیایها طرای شده بخاطر همینم هس سانتافه بیشتر مورد پسند ماس
منکه از انتخابم راضی ام!!!
1396/4/16
تو متن اشاره شده کیا سورنتو کیفیت کابینش کمتر از راو هست چطور با خودروهای 400 میلیونی قابل مقایسه است؟
1396/4/16
خودروهای ۴۰۰ میلیونی؟؟؟ مطمئنم تا بحال داخل راو۴ نشستید تا چرم بینظیرشو ببینید. سورنتو علاوه بر اینکه شتاب خوبی نداره تو شهر واقعا دست و پاگیر و بزرگه و از نظر اپشنی خیلی عالی نیست ایربگ زانو - شیب سنج - کول باکس و..‌ نداره
1396/4/15
والا اینها اصلا در یک کلاس نیستند.چه اصراری هست به مقایسه شون.راو۴باید با کولیوس نسل قبل.توسان.اسپورتیج مقایسه بشه نه با سانتافه سورنتو و اوتلندروکولیوس جدید
1396/4/16
رقیب هیوندای سانتافه، کیا سورنتو راو4 نیست، در حقیقت toyota highlander رقیب این خودروها محسوب میشه که به دلیل موتور 3 لیتری امکان واردات نداره، toyota highlander واقعا زیبا طراحی شده
1396/4/15
دوستان عزیز بنظرتون با 250 میلیون لکسوس Rx350 کارکرده مدل 2011 یا 2012 بهتر نیست؟؟؟
واقعا توو رنج قیمت 250 هیچ خودرویی نیست که کامل باشه و بنظرم چنگی به دل نمیزنن چون هرکدوم یه مزیت و یه عیبی داره!
1396/4/15
سورنتو هایی که مدل 2017 با این قیمت هستن ترمزاشون بورموبو هست که خیلی عالی هستن بعد اینکه تریم داخل خودرو دورنگ هست.تمام راو4 ها کیفیت پایین چرم صندلی دارن که خیلی زود خراب میشن.گذشه از نداشتن آپشن های راو4 دیگه اون دریچه کولر سرنشینان عقبو که خیلی کاربردیه چرا نزاشتین؟؟؟؟ینی طراحی یه دریچه اینقد سخت بوده؟انتخاب من سورنتو هست به این دلیل ها
با تشکر از خودرو بانک
1396/4/16
ببين با كم آپشن بودن راو٤ موافقم ولي خدايي خودت فهميدي چي گفتي كيفيت چرم راو٤ كمه! تويوتا ؟كم كيفيت؟زود خراب شدن!!!!😧😮😲😲🤔
1396/4/15
متاسفانه هرچی فکر میکنم هیچ کدوم از این دو تا به هوندا crv نمیرسه
لامصب ببین هوندا چه کرده
امکانات زیاد و مقابل شتاب ۷.۷ثانیه ای!!
نمیدونم دوستان رقیب جدی برای crv تو ایران هست؟؟به جز راو۴
فقط راو۴ هست که میتونه به crv نزدیک بشه
واقعا با حرف موتور ترند موافقم
هیچ ماشینی به امپراطوری crv نزدیک نمیشه
1396/4/15
راو ٤ به مراتب قابل اعتماد تَر، كم استهلاك تَر، داراي طول عمر بيشتر، كيفيت موتور و گيربكس عالي و . . . مي باشد اما
افسوس كه ايرتويا قيمت نجومي براي راو٤ گذاشته با اينكه راو٤ در كلاسي پايبن تَر از سورنتو قرار دارد!
در هر حال خريد راو٤ ترجيح دارد.
با سپاس
1396/4/15
اقا کلا خودروی شاسی بلند با موتور کمتر از ۳ لیتر بدرد نمیخوره
1396/4/16
اینکه راو فور بهتره شکی نیست ، ولی سورنتو هم عالیه.
در کل هر دو ماشین عالی هستند و جز ماشینایی هستند که شما هر کدوم رو بخرید هیچ وقت پشیمون نمیشید و نمیگید که ای کاش راو فور میخریدم.
1396/4/16
انتخاب من راو4.کیفیت تویوتا بی ماننده
1396/4/16
قیمت نهایی یک ماشین رو آپشناش تعیین میکنن و به نظرم راو 4 با این کابین زشت و آپشنای کم قیمتش باید زیر 200 تومن باشه و من صندلی های سورنتو رو به هندلینگ راو 4 ترجیح میدم و اینم بگم که داشبورد راو 4 خیلی زشته و بعد یه مدتی ازش خسته میشین
1396/4/16
معلومه تا حالا تویوتا سوار نشدی
من حتی کیا موهاوی 3.8lit داشتم کمتر از یکسال
الان ۲ساله راو۴ دارم لذت رانندگیش بالاتر از کراس اور و درحد ماشینهاس سدان
سورنتو کیفیت کابینش پیشرفت کرده ولی خیلی تنبله! این تنبلی و هماهنگی نامناسب گیربکس و موتور یه راننده رو خسته میکنه
بعضی دوستان معلومه که اصلا سوار نشدن و فقط نظر میدن حد اقل نظراتتون متناسب با تجربه رانندگیتون باشه تا بعضی ها که تردید تو خرید دارن استفاده کنن..
1396/4/16
ما خودمون قبل عید رافور خریدیم و ازش هم راضی هستیم.
واقعا ماشین خوبیه و ماشین سر حال و رو پاییه و هر دفعه که به پدال گاز اشاره کنی از جا کنده میشه و میشه گفت مثل خودرو های دیگه حالا چه کره‌ای باشه یا ماشینی که گیر بکس سی وی تی داره لش و حوصله بر نیست.
کسی هم که به دنبال اپشن هست بره سورنتو و هر ماشین کره ای و چینی دیگه بخره.
مبارک صاحباشون
1396/4/16
انتخاب من بین سورنتو و راو4 قطعا سورنتو هست البته نه بخاطر آبشن!
چون یه خودرو بزرگ و با کیفیت و ایمنی بالا لازم دارم چیزی که بین چینی های بازار هنوز وجود نداره!!!!!!!
یه نگاهی به نتایج تست های تصادف سورنتو در یورو ان کپ و NHTSA بکنین بخدا خودتون شرمتون میشه اسم ماشین کره ای و چینی کنار هم بیارین!
ضمنا بیش از 25 میلیون هم ارزونتر از راو4 هست که میشه یه ماشین دوم واسه ترددهای شهری خرید!
البته راو4 هم خودرو فوق العاده ای هست.
1396/4/16
دوست عزیز داری با تعصب نظر میدی
دو تا سوال میپرسم خداییش بدون تعصب جواب بده
چرا این قدر از cvt بد میگین؟cvt حوصله سر بره؟
الان هوندا آکورد حوصله سر بره؟هوندا سی آر وی با شتاب ۷.۷ ثانیه ای حوصله سر بره؟خیلی ماسشین های دیگه ای با هستن که cvt هستن ولی خیلی جون دار و قوی ان.
1396/4/16
فقط تویوتا
1396/4/16
با سلام و تشكر فقط من از يه چيزي متعجم كسيكه ٢٥٠ تومنً ماشين خريده ٣٣٠ تومن پول لنت اونم بعد از ٦ ماه تا يكسال زياده!!!!!!!!!!!!!!! اگه شما ميخوايً١٠٠ تومن بدي واسه لنت خوب ماشين ايراني ميخريدي عزيزم خوب ايشون احتمالن انتظار داشتن ماشين ٢٥٠ تومني لوازمش در حد ال ٩٠ باشه
1396/4/17
البته شما درست میگی اما اینکه یه ماشین 250 تومنی با 38 تا کارکرد لنتش تموم شه هم جای حرف داره !!!
1396/4/16
سورنتو را نمی دانم ولی تویوتا راو4 سواری خیلی خشکی دارد مخصوصا برای سرنشینان عقب و این را به عینه
در یک مسافرت 800 کیلومتری حس کردم که یک سواری نرم مخصوصا در خودروهای سدان چقدر از خستگی
در مسافت های طولانی کم می کنند.
1396/4/16
با نظر شما موافقم نمیدونم این شاسی بلند بازی چیه که افتاده به جون بازار خودرو ایران همه دنبال شاسی بلند هستن بدون اینکه بدونن واقعا شاسی بلند برای چی ساخته شده و کجا کاربرد داره. وقتی یه خانواده سه نفره میره سورنتو میخره دیگه میشه فهمید که اصلا دیدی نسبت به این کلاس خودرویی نداره. تو کشور های دیگه وقتی میری میبینی بیشتر ماشین هایی که در حال تردد هستن سدان و هاچبک هستن و به ندرت داخل شهر از شاسی بلند اونم تو سایز کامل خبری هست اما تو تهران لندکروز و پرادو فراوان! حالا تو آمریکای شمالی و کانادا و استرالیا به دلیل شرایط آب و هوایی و تعداد اعضای خانواده و نوع کار این کلاس فروش بالایی داره نه اینکه طرف سوار پرادو بشه بره سر کار. در مورد خشک بودن راو 4 هم مورد تاییده با اینکه میگن ماشین های تویوتا خیلی نرم هستن و کابینشون بی صدا است اما واقعیت چیز دیگری است مثلا تو کرولا صدای لاستیک واقعا زیاد نفوذ میکنه به اتاق همچنین کمری، تو راو4 صدای باد رو هم اضافه کنید. این موضوع خشک بودن و صدای زیاد موتور رو در لکسوس NX هیبرید بیشتر مشهوده
1396/4/16
تو بازار نیستین واقعا? من مزدا 3 دارم لنت جلو اصلیش زیر 340 تومن نیست اون وقت این دوستمون کیا سورنتو رو تمیخواد لنتشو عوض کنه ? اینجا همینه من پدرم کرولا رو سرویس 40 تا برده با روغن و فیلترها و روغن گیربکس شده 1/700
1396/4/16
من توی این رده کولئوس 2017و 2018 رو ترجیح میدم
1396/4/16
شرکت لنت نداره این همه مرکز تعمیراتی خوب مخصوص خودروهای وارداتی و خارجی هست ک همه قطعات یدکی رو دارن خب طرف میرفت از اونا میخرید! فک کنم تعویض نکردن لنت صدمات و هزینه های بیشتری داره تا 330 تومن لنت !
1396/4/16
لطفا مقایسه دنا پلاس با تندر 90پلاس اتومات هم بگذارید
1396/4/16
زرق و برق خودرو های کره ای خیلی زیاده و واقعا آدم مجذوبش میشه اما تویوتا ی چیز دیگه است من خودم بین این دو ماشین تویوتا rav4 را انتخاب می کردم
1396/4/16
بدون شك هر دو خودرو از بهترين هاي بازار ما هستند من به شخصه كيفيت خودروهاي كره اي رو كم نميدونم و پس از مقايسه هاي زياد نفاوت تويوتا با كره اي ها رو بسيار زياد نمي دونم.من خودم به شخصه از متعصبين تويوتا بودم تا اينكه يك اوريون ١٣٠ هزار كار كرد گيربكسش اوتوماتيكش به شدت آسيب ديد و هزينه اي كه نمايندگي به ما اعلام كرد بين ٢٥ تا ٣٠ ميليون بود و به گفتن كلا گيربكس اوريون مشكل داره.اين مساله اصلا واسه من قابل هضم نبود.به خصوص هزينش.
1396/4/16
ممنون از آقای نویسنده. مقاله ی دقیق و کاملی بود.
1396/4/16
سلام
به نظرم مقایسه خوبی بود...هرچند کلاس اتاق دو ماشین و قیمتشون یه مقدار تفاوت داره.
من سوناتا دارم و تا به حال سوار این مدل سورنتو نشدم...فقط تجربیات خودم رو از ماشین کره ای به خصوص "هیوندای" میگم:
1. کیفیت کافی رانندگی و قطعات خودرو
2. استهلاک کم در حد کلاس خود خودرو
3. آپشن های زیاد نسبت به رقبای ژاپنی
4. زیبایی غیرقابل انکار ظاهری
5. محبوبیت بیشتر خودورهای کره ای در بازار
6. دوام مناسب
7. قیمت کمتر خودرو نسبت به رقبای ژاپنی در هر کلاس.
مزایای خودروهای ژاپنی:
1. دوام و کیفیت بالاتر
2. استهلاک کمتر به خصوص در دراز مدت
در کل ماشین های کره ای و ژاپنی در کشور ما به صورت عجیب غریب قیمت گذاری میشن و تقریبا خرید هیییچ خودرویی در ایران حتی بنز، توجیه اقتصادی نداره!...کلا باید چند برابر ارزش ماشین پول بدی/
در کل خودروهای ژاپنی و کره ای هردو با ارزشن و پشیمونتون نمیکنن...هر کسی میتونه انتخاب خودش رو داشته باشه که حتما محترمه. در هر حال تجربه بنده از خودروهای کره ای شیرین بوده و تا زمانی که پول "لکسوس" توی جیبم نباشه سراغ ماشین های ژاپنی نمیرم!
1396/4/19
اول که تویوتا فور رانر هم کلاس با سورنتو هستش که فکر کنم نه تنها سورنتو بلکه کلفت ترشم نتونه کاری از پیش ببره نه راوفور که هم کلاسه اسپورتیج و توسانه... دوما یک خودرو از خیلی آیتم ها تشکیل شده که فکر نکنم خودروسازی به مهارت تویوتا تونسته باشه اون آیتم ها را متعادل کنار هم بیاره.. سورنتو یا هیوندای هم ماشینای واقعا خوبی هستن ولی خیلی یعد از تویوتا... کلا عمر کره ای ها بیشتر از 4 یا 5 سال نیست... ولی تویوتا بعد 10 سال تازه آب بندی شده... ایییییینه تفاوت دوستان... کیفیت و راحتی و اطمینان و کاربردی بودن هم مختص ژاپنیاس
1396/4/17
سلام علیکم
اول این که درسته قیمت جی تی لاین رو میزارید +۷میلیون بیشتر بعد میاید ماشین ساده شرکتی رو تست میکنید .
دوم این که چرا ماشین هم کلاس رو تست نمیکنید برید با اسپرتیج ماشین رومقایسه کنید
سوم اینکه با این قیمت ی خودرو ی جیتی لاین میووردید با ترمزای بهتر تا معمولی ها
چهارم این که موندم چرا خودرو بانک سراغ این چیزای مسخره میره اما سراغ امنیت خودرو نمیره که سورنتو بهترین ماشین شد تو کلاس خودش؟
پنجم اینکه مالک خودرو حدود ۲۰۰میلیون پول داده برای ماشین بعد ۳۰۰تومن پول نمیدن برای تعویض لنت ؟؟؟
ششم اینکه خودروبانک این همه میگه سورنتو راه نمیره چرا فیلم درگ برگزار نکرد ما هم ببینیم راه نمیره؟
ششم این که چرا درست مقدار اسب بخار ها رو اعلام نکردید۱۸۰و ۱۹۰ همین؟؟؟
هفتم اینکه چرا از نرمی سورنتو هیچ حرفی نزدید که ضد کوبشم داره و قطعا نرم تر از راو۴هستش
هشتم اینکه از حالت های رانندگی سورنتو هم مینوشتید تنها برای راو۴ نوشتید؟؟؟
نهم اینکه نوشتید با کاپوت پف کرده دید جلوی مناسبی ندارد اون قیمتی که گذاشتید برای جی تی لاینه که دوربین ۳۶۰ داره و کار ادم رو راحت میکنه
دهم اینکه کانال کولر ترمز برقی و سقف پاناروما که مزیت های زیادی دارن رو یه راحتی رد میشید ازش

1396/4/17
یکی از مسخره ترین و جانبدارانه ترین بررسی های خودرویی که تو ایران دیدم همین بررسی بود
1396/4/17
اعداد مندرج در متن و اعداد مندرج در جدول انتهایی با هم مچ نیستن.من نظرم رو تویوتا س.البته نظر شخصیمه
1396/4/17
تو این رنج قیمتی, راو 4 خیلی بهتره تو بلند مدت ولی خب خودم خیلی با cr-v حال میکنم. البته با اومدن فولکس تیگوان رقابت تو این بازه قیمتی سنگین تر هم میشه که به نظرم منجر به فروش کمتر سورنتو نسبت به قبل هم میشه. عرصه داره برای سانتافه و سورنتو تنگ میشه مگر این که قیمتشون بیاد نزدیک 200
1396/4/17
شما باش تا بیاد 200 تومن
1396/4/20
خودروهایی که شما اسم بردین و تو این سایت مقایسه میشن هم کلاس نیستن!
cr-v و سورنتو و سانتافه و اوتلندر تو یه کلاسن!
راوفور و اسپورتج و توسان و ASX و تیگوان تو یه کلاس!!!
1396/4/22
در پاسخ به آقا سعید باید عرض کنم که من خودم کاملا به کلاس بندی خودروها واقفم و کاملا با شما موافقم. ولی همون طور که همه ی دوستان میدونن این جا ایرانه یکی از عجیب ترین کشورها تو حوزه ی خودرو. به خاطر همین اگر دقت کنید من تو کامنتم دوبار روی عبارت (رنج قیمتی) تاکید کردم نه کلاس. این ماشین هایی که گفتم توی یه رنج قیمتی قرار میگیرن نه صرفا کلاس. الان راو 4 و تیگوان از نظر قیمتی تو کلاس suv میرن در حالی که کروزرن
1396/4/17
قطعا سورنتو بهتره ، کیفیت چرم صندلی های راو4 واقعا پایینه . البته سلیقه ای است من که اصلا راو4 رو دوست ندارم ، اونهایی هم که دوست دارن مبارکشون باشه ولی انتخاب من بین این دوتا سورنتو هست قطعا بخاطر ایمنی بالا ، کیفیت مواد داخلی بسیار خوب ، سواری نرم ، جاداری ، و زیبایی ( که البته این زیبایی سلیقه ای هست ) ، در مورد کشش موتور هم من ضعفی ندیدم ، ترمزهاشم برخلاف نوشته های دوستان مشکلی نداره
1396/4/18
شما قطعاً در مقایسه کیا و هیوندای با مرسدس هم کیا رو برمیگزینی
1396/4/18
همه فهمیدن عامل فروش کیا هیوندایی بسه دیگه
1396/4/17
من سورنتو رو انتخاب ميکنم چون طراحيش منو ياده ماشينايي امريکايي ميندازه و از نظر ظاهري يه سرو گردن بالاتر از تويوتا هست البته کيفيت تويوتا رو نميشه ناديده گرفته
1396/4/17
مسلما تویوتا هنوز بهتر از هیوندا و کیاست ولی دلیل فروش بالای سانتافه و سورنتو در کشور ناشی از ذائقه خاص ایرانیا یعنی اپشن و بزرگ بودنه
1396/4/24
اصلا تويوتا از هيوندا و كيا بهتر نيست
1396/4/17
فقط راو 4 کیفیت بیشتر البته نه اینکه کیفیت سورنتو پایینه بعد موتورش هم اسب بخار بیشتر و وزن کمتر و شتاب بیشتر البته کسی که شاسی بلند می خره شتاب براش مهم نیست هرکی قبول داره لابک را بزنه
1396/4/18
چرا شتاب مهم نیست اگه ماشین لش باشه بعد یه مدتی میزنه ذوقت
1396/4/18
برین با کیا هیوندایتون حال کنین. تویوتا رو هم بسپارین به اهلش
1396/4/18
این کره ایی ها نهایت زورشون یه جنسیس کوپس
نهایت زور ژاپنی ها هوندا nsx و نیسان gtr
دیگه معلومه کی چی کارست
هروقت یاد گرفتن یه ماشین روباز بزنن بعد بیان ببینیم چی میگن
1396/4/19
تو بهتره حرص ماشینی رو بخوری که دستت بهش میرسه ، تست nsx هم تو گرندتور ببین بد نیست برات
1396/4/20
باشه تست درایور کره ای دوست
1396/4/26
ایا قیمت جنسیس و جی تی ار یکی است؟؟؟؟؟ معلومه که نه
هیوندا یکی از مهم ترین اصولش برای ساخت خودرو قیمت کم است و هیوندا هم اگه بخواد ماشینی با اون قیمت تولید کنه قطعا یکی میشه مثل جی تی ار( شاید یکم کم تر)
1396/4/18
به نظرم راو فیس لیفت خیلی خوشگله حالم از جلو پنجره مسخره کیا بهم میخوره
1396/4/18
هیچ کدام یک واحد اپارتمان میخریدم و هر چه سریعتر نامزدمو ازین شرایط بد در میاوردم بیرون
1396/4/18
ای بابا پس چرا دیگه فیلم نمی ذارید؟
1396/4/19
بسیار عالی. چشم. انشاا... یارانه این ماه رو که ریختن ما هم در جمع خانواده درباره اینکه کدوم رو بخریم صحبت میکنیم!
1396/4/19
آی مردم از خنده!!!!
البته قصد بی احترامی به شما و دیگران نیست و در اصل شما و امثال من و ... گناهی نداریم که نمیتونیم یک ماشین متوسط با امکانات رفاهی مناسب و ایمنی بخریم! گناهش به گردن کسانی هست که فقط یه فکر پر کردن جیب یک عده دیگه هستند!!
1396/4/21
شاسی بلند فقط ix55یه سرو گردن از اینا بالاتره حجم موتور ۳.۷ موتور ۶ سیلندر پر از اپشن
قدرت ژاپنی رو داره اپشن کره ای
1396/4/22
یک انتقاد نسبت به این بررسی دارم و اونم اینه که واقعا در حق خودروهای کره ای زیاد بی انصافی نکنیم. همه می دونیم سورنتو ماشین خوبیه و گرچه تویوتا و کیفیتش زبانزده اما این درست نیست که در مقام مقایسه ماشین های ژاپنی و کره ای ، همیشه ژاپنی ها رو تعریف و تمجید کنیم و از ایرادهای احتمالی اونها چشم پوشی کنیم و در عوض کره ای ها ر و بکوبیم ! رعایت اصل انصاف و حقیقت گویی اولین و مهم ترین اصل بررسی و قضاوت در هر چیزیه.
ضمن اینکه من خودم 4 ساله سانتافه دارم و خیلی ازش راضیم. نمیگم بی نقصه . نه . اما واقعا تا الان ماشین خوب و راحتی بوده. البته کیفیت و دوام در خودروهای ژاپنی قطعا بهتره ولی راحتی که تو سانتافه تجربه کردم تو rav4 ندیدم. واسه مسافرت و مسیرهای طولانی سانتافه و سورنتو بهتر هستند. البته crv هم عالیه.
در مورد ترمزها هم به نظر من سوءتفاهم پیش اومده. چون لنت ترمز در ماشین های داخلی مثل سمند رو کارکرد بالای 50 هزار کیلومتر تعویض میشه ؛ حالا نمیدونم این مالک محترم ماشین چطوری میگه که سورنتو از کمپانی معتبر کیا با این همه سابقه تو کارکرد 38 هزار لنت هاش مستهلک شده !!!!! من خودم الان 60 هزار با سانتافه راه رفتم و در یک کلام می تونم بگم ترمزهاش حرف ندارن. تو سرعت 80 کیلومتر پدال ترمز رو فشار می دم سریعا متوقف میشه ...
1396/4/30
اگه به عکس پشت آمپر کیا دقت کنین متوجه میشن که 50 هزار کیلومتر کارکرده حالا چرا نگارنده نوشته 38 هزارتا خدا میدونه البته تویوتا هم 9 هزار تا کارکرده که نوشتن 18 هزار تا؟؟؟!!!!
1396/4/24
بايد سورنتو جي تي لاين مياورديد تا از تودوزي و ترمز برمبو و.... امتيازات ببشتر مياورد البته كلا اين مقايسه عادلانه نيست
1396/4/25
درسته که اسب بخار و گشتاور راو4 کمتره ولی بالاخره تویوتاس
صد البته تویوتا بهتره
1396/4/26
امتیاز بندی از نظرمن.. سورنتو راو4
زیبایی 100 80

امکانات 100 90

کیفیت فنی 90 100

کیفیت کابین 80 100

خدمات بعد از فروش 95 90

حس رانندگی 90 100

فنی 95 100

ایمنی 100 90
جمع کل 750 750
از بین این دو تا ماشین به نظر من انتخاب با توجه به نیاز ها روز مراست...
1396/4/26
تویوتا ماشین خوبیه،محصولات کیا و هیوندایی هم خوبن
همه به بحث کدوم یک بهتره سرتون داغه و غافل از یه قدم قبل انتخاب کدوم خوبتر هستش هستیم
اینکه هیچ کدوم این خودروها با این قیمت فضاییشون در ایران ارزش خرید ندارن و فقط پول اضافه از جیبت رفته
اونایی که یکی از این برندها حالا بر حسب اعتقاد خریدن و دست کم 200 چوق دادن میدونن بعد ی مدت که تر و تازگیش رفت از خودشون میپرسن اینهمه پول آیا ارزششو داشت؟
1396/5/1
صد در صد ارزشو داره. گویا شما از اون دسته کسانی هستید که تفاوت خودروی بی کیفیت و باکیفیت (خصوصا تفاوت خودروی خارجی با لگن داخلی و چینی) رو هنوز متوجه نشدید و فکر می کنید بلا نسبت این پولدارها کار اشتباهی می کنند که این همه پول میدن واسه ماشین ؛ ولی اگر مالک یک خودروی معتبر خارجی باشید متوجه می شید که ماشینی که دارید از زمین تا آسمان از نظر راحتی ، امنیت در تصادفات ، کیفیت و دوام و ماندگاری و زیبایی و ابهت و اعتبار با اون لگن هایی که قبلا پول یامفت براشون می دادید ، فرق دارن. حقیقتا چه ارزشی از این بالاتر که شما بتونید جان و جسم خود و خانواده تون رو با خریداری یک خودروی ایمن و باکیفیت از تصادفات (که متاسفانه در کشور ما کم هم نیست) در امان نگه دارید.
1396/5/5
یه بچه اول ابتدایی هم اینو بخونه متوجه میشه که جانبدارانه هست...از همون اولین کلماتش...
والا هیچ جوره سورنتو با یا راو4 قابل مقایسه نیست. خدا رو شکر سوار هر دو هم شدم...همه جوره سورنتو سر تره.
1396/10/13
نظر شما کاملا غلط ...
سورنتو فقط آپشن داره ، نه کیفیت داره نه مهندسی داره نه اصالت داره نه شتاب داره ، فقط یه لگن که آپشن زیاد روش گذاشتن که خرابی های دیگس رو بپوشانه. وگرنه همه میدونن که ماشین ژاپنی یه سروگردن از کره ای بالاتره.... خدا شاهده کره ای رو اگه مفتی هم به من بدن نمیگیرم، از پس بیکیفت و آشغال این ماشین....
1396/12/13
آقای رضا هم اسم بنده اولن کسی کره ای رو چه عرض کنم پیکانم مفت بهت نمیده باهاش عکس بگیری
دوم اینکه یک چیزی همینجوری شنیدی همیجوری هم بیان میکنی سوارشون شدی؟؟ باهاش رانندگی کردی؟ مشخصیه نه. همه میدونن کیفیت متریال و نرمیه تویوتا به همراه لکسوس بی ام و و فلوکس حرف اول رو در دنیا میزنه ولی کیا هم کم نیاورده همین سورنتو تو جایزه ایمنی +TOP SAFETY PICK رو از مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا دریافت کرده جایزه طراحی آی اِف (iF Product Design Award) و جایزه خودرو برتر از نگاه مردم People rivent brand EU رو دریافت کرده. این مدل سورنتو موتور معمولی داره مثل رافور فرقی بینشون نیست پا به پا میرن ولی از نظر لذت رانندگی از رافور پیشی گرفته بدون حرف و حدیثی با یک سرچ کوچیک و یک بار سوار شدن به این موضوع پی میبرید تمام
1397/5/1
هیچ وقت نگو کره از ژاپن بهتره
1396/5/7
،چرا اينهمه طرف راو٤ ،عزيزم شما اگر ماشيني رو تست ميكني بايد تحت يك شرايط مساوي،اگر ميگي ٢٤٠ شما سورنتو جي تي لاين بيار،يا كيلومتر هاي هر دو خودرو يكسان باشه،يا سرويس دوره اي كه رفتن هر دو تقريبا تو يك رنج باشن،نويسنده محترم،سايت محترم خودرو بانك لطفا در يك شرايط برابر تست ها رو انجام بديد ،بله رافو٤ هم خوبه،اما چرم ناپاي كه در سورنتو جي تي لاين استفاده شده فوق العاده با كيفيت تر از تريم داخلي راو٤ هست،و ترمز برمبوي كه جي تي لاين دارد،،اگر كاپوت سورنتو پف داره چون دوربين ٣٦٠ داره راحت ديد داره،يا سيستم اتوپارك به خوبي عمل ميكنه،در ضمن اصلا كند نيست شما در حالت اسپرت قرار بده سورنتو رو بعدا تست بزن با راو٤،و اين همه كند نگيد لطفا،البته طرف كه بخواد اين مقدار هزينه كنه قطعا از نزديك سعي ميكنه تست كنه،ولي اميدوارم يك مقدار در شرايط عادلانه تر قياس انجام بشه.با تشكر
1396/5/13
دوست عزیز یا شما عشق تویوتا هستی یا جهت مند این بررسی را انجام دادی
طراحی خودرو در بیش از ۱۰۰ سایت برتر خودرو در اینترنت بگرد ببین طراحی و کیفیت رانندگی rav4 افتضاحه توب ایران این خودروی بد استایل و ارزون قیمت ژاپنی تبدیل به خودروی لوکس شده
در مورد ترمز سورنتو شما تست ترمز مدل sx و راو ۴ را مطالعه کن
داخل اتاق راو ۴ با تویوتا های ۲۰ سال پیش تفاوتی نداره همه جای دنیا همه میدونن که تویوتا معروف به طراحی های زشت . خوشگلاشو نگه داشته برای لکسوزش شما خدا رو شکر که تو این مملکت کاره ای نشدی وگرنه ممکن بود با یک محاسبه ساده بگی قدرت موتور پراید از پورش ۹۱۱ بیشتره حیف وقت مردم رو با این مقایسه هدف دار میگیری این آخرین باری خواهد بود که من این سایت رو بررسی میکنم
با تشکر
1396/7/7
داداش راو٤ اچه بدي كرده يه شاسي بلند نيم لوكس تند تيز كه همهجا دنيا تو رده ٣٠الي ٤٠ هزار دلار پرفروشه كلا يكم ظاهرش همه پسند نيست اپشنش كمه انقدمشكل نداره ماكه نگفتيم سورنتو بده ميگيم راو٤ بهتره ناراحت نشو انشالله كه پول سورنتو داري و انقد رضايتتو جلب كرده كه بد راوو ميگي
1396/10/13
دوست عزیز اولا که این سایت خیلی بزرگی کرده که یه لگن کره ای رو با ماشین سازی قدرت مند ژاپن مقایسه کرده ...
بعدش هم معلومه شما از ماشینت اصلا رضایت کافی نداری که اینجوری حرص میخوری ...
راو4 با کیفیت ترین و پرشتاب ترین شاسی بلند تا 320 میلیون تومن در ایران هستش، و اصلا جای بحث نداره که بخواد از یه لگن کره ای که فقط آپشن داره بد تر باشه ...
زنده باد تویوتا زنده با راو4
1396/7/5
بدعهدی بعدازفروش رافور نقدی فوری که تمام قیمت دریافت کردندبعداز نزیک یک ماه ۱۲ملیون دیگر مطالبه میکنند .کلاه برداری واضح شرکت ایرتویا
1396/7/9
واقعأ هيف اين برند بزرگ تويوتا كه دست يك نمايندگي كلاه بردار و بي تعهدي مثل ايرتويا اوفتاده من هم مدت يك ماه هست كه اين ماشين و ثبت نام كردم بعد از يك ماه زمان تحويل تقاضاي ١٢ ميليون از من داشتندبه نظر من با اين شرايط كه ايرتويا داره درست ميكنه بهتر آدم قيد برند و كيفيت بزنه همون ماشينهاي كره اي رو سوار بشه خيلي بهتره
1396/8/21
با عرض سلام من دی ماه سال ۹۵ ثبت نام کردم خرداد ۹۶ تحویل گرفتم تا الان ۳۴۰۰ کار کرده انصافا ماشین خوبیه ولی آپشن نداره با اینکه فولترین تیپ T3 E ایرتویا می باشد من سانتافه هم داشتم ۲۰۱۵ آسان موتور ماشین بی نقص و عالی ولی ازبس سانتافه زیاد شده ماشین رو عوض کردم اتاق سانتافه نرم تر ولی گیربکس و موتور و کیفیت داخل راو۴ بهتره بقیه سلیقه ایه‌ نظرمو عرض کردم صرفا جهت راهنمایی‌.
1396/9/22
خلاصه با طرح این سوال پس از تلاش‌های چند روزه موفق شدیم یک دستگاه تویوتا RAV4 فیس‌لیفت شده که 18 هزار کیلومتر طی طریق کرده بود را در مقابل کیا سورنتو ای که 38 هزار کیلومتر کارکرد داشت قرار دهیم تا ببینیم با حدود 240 میلیون تومان در حساب بانکی کدام یک را انتخاب کنیم معقول‌تر است.???????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از همین دروغ نوشتن کارکرد ماشین ها که در متن با کارکرد کیلومتر تفاوت داره میشه به صداقت شما در بررسی پی برد. سورنتو 50 تا کارکرده شده 38 تا راو4 9 هزار تا کارکرده شده 18 هزارتا واقعا فقط میشه تاسف خورد برای این همه دروغ و تبلیغات
1396/11/29
با سلام
ما هر دو شو داریم هم سورنتو هم راو4 پلاک اروندی ولی با رافور بیشتر حال میکنیم هم صندلیش نرم تره___هم شتابش دو برابره___هم تو دوزی داخلش واقعا قشنگتره_____________اصلا قابل مقایسه نیستن زاپن (رافور) یه سرو گردن بالاتره_________
1397/2/22
والا من سوار هیچ کدوم نشدم و تجربه رانندگی هیچ کدوم رو ندارم ولی بنظر من سورنتو باکلاس تر و بهتره
1397/3/5
وقت بخیر..دوستان نظر هر کسی محترمه ولی راو4از نظر فنی و راحتی سرنشین عالیه
1397/3/13
چین از روی ماشینهای کره ایی کپی میکنه، کره از روی امریکایی ها ولی تویوتا ، فکر نکنم نیاز به توضیح داشته باشه
ولی واقعا سورنتو تو سر بالایی ها خیلی ضعیفه ولی راو4 عالیه
1397/4/29
ژاپنی پر فروش عالی و سر تر از کره ای هست با رافور رو سنگ راه برو جلوبندیش نمیاد پایین خیلی عالی رافور سورنتو لگنه من خودم سرنتو دارم الان بعد یه سال خراب شده ولی تویوتا تا 10 سال اخ نمیگه رافور عالی مخصوصا 2018
1398/10/16
سلام.
من یه ماشین میخام که شاسی بلند باشه. (AWD.4WD)
خانوادگی باشه و زیاد اسپرت نباشه ولی لش هم نباشه مث سانتافه.
اپشناش زیاد باشه
توان مالی تا ۷۰۰ میلیون
شما چه ماشینی رو پیشنهاد میکنین؟؟
راستی ۲ تا سوال داشتم.
۱.سورنتو AWD هست یا 4WD ؟
۲.تنظیم پشتی صندلی های عقب داره یا نه؟؟
ممنون که پاسخ میدین،،
خداحافظ