موضوعات داغ

پادشاه هفت اقلیم؛ بررسی تویوتا لندکروزر ارتقا یافته + فیلم

28 بهمن 1396

مقدمه

اوایل دهه 50 میلادی بود که تویوتا تصمیم گرفت خودرویی مخصوص آفرود را بر اساس جیپ عرضه کند. این خودرو لندکروزر نامیده شد اما توانست چنان آوازه ای برای خود ثبت کند که دیگر کسی آن را یک کپی از روی جیپ نمی داند بلکه لندکروزر خود به عنوان معیار و یکای سنجشی در میان خودروهای آفرود تبدیل شده است. تویوتا لندکروزر از اوایل دهه 50 میلادی تاکنون همواره جزو پر طرفدارترین و مطرح ترین خودروهای شاسی بلند در سرتاسر جهان بوده و نسل های مختلف آن همگی مورد توجه دوستداران آفرود بودند. این خودرو پر فروش ترین خودروی شاسی بلند از نوع شاسی و بدنه جدا در بازار استرالیا است و سازمان های بین المللی نظیر سازمان ملل و حتی ارگان های امداد و نجات و نظامی ها نیز در سراسر جهان علاقه زیادی به این خودرو دارند.

اکثر نسل های لندکروزر توانستند به بازار ایران نیز راه یپدا کنند و به جرات لندکروزر امروزه انتخاب نخست در میان آفرود سواران کشور است. در ادامه می خواهیم نگاهی داشته باشیم بر آخرین نسل این خودرو یعنی J200 و به بررسی یک نسخه ارتقا یافته از آن خواهیم پرداخت.

طراحی

لندکروزر سری 200 نخستین بار در سال 2007 و تحت عنوان مدل 2008 به بازار عرضه شد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با لکسوس LX570 و تویوتا تاندرا برخوردار است با این تفاوت که شاسی آن 20 درصد طول کوتاه تری در مقایسه با تاندرا دارد و مورد مقاوم سازی نیز قرار گرفته است.

طراحی سری 200 را باید در ادامه طراحی سری 100 دانست که آن نیز خودرویی بسیار پرطرفدار در میان آفرود سواران است. ابعاد سری 200 در مقایسه با قبل بزرگ تر شده است و شاهد استفاده از حجم های بیشتر و گلگیرهای پف کرده در خودرو هستیم. در مورد زیبایی این خودرو چندان نمی توان نظری داد چون به هر حال با یک طراحی جعبه ای شکل و بزرگ روبرو هستیم اما کمتر کسی است که نمای ظاهری لندکروزر را نپسندد.

چراغ های جلو و عقب همگی دارای ابعاد بزرگی هستند و جلو پنجره ی بزرگ نیز به افزایش ابهت خودرو کمک کرده است. البته طراحی سپر می توانست کمی بهتر باشد و این میزان از سادگی کمی زیادی است.

در کل می توان طراحی لندکروزر را مطابق با کاربری این خودرو دانست و تویوتا آنقدر این کار را به خوبی انجام داده است که افرادی که اهل آفرود نیستند نیز نسبت به لندکروزر ابراز علاقه می کنند.

کابین و امکانات

کابین لندکروز بسیار جادار طراحی شده است و در بدو وورد فضای زیاد آن جلب توجه می کند. طراحی کابین ساده است و امکانات رفاهی زیادی نیز به چشم نمی خورند اما راحتی، جاداری و کم صدایی کابین این خودرو سبب خواهد شد تا نبود امکانات رفاهی را از یاد ببرید. البته لندکروزر در بازارهای بین المللی آپشن های خوبی دارد اما اکثر مدل هایی که وارد ایران شده اند از نظر آپشن ضعیف هستند و در برخی از آن ها حتی فرمان چرمی، دوربین دید عقب و صندلی برقی نیز وجود ندارد. البته مدل مورد آزمایش که تصاویر آن را مشاهده می کنید دارای گرمکن صندلی های جلو، تهویه دوگانه، تهویه ی سرنشینان عقب و سنسور پارک است.

یک نکته ای هم که در لندکروزر جلب توجه می کند کیفیت بسیار خوب متریال داخلی این خودرو است که با وجود استفاده از پلاستیک اما گویا تویوتا بهترین نوع پلاستیک را برای کابین این خودرو انتخاب کرده است.

از امکانات کابین لندکروزر مورد بررسی می توان به قفل دیفرانسیل عقب، تودوزی چرم، طرح چوب کابین، فرمان چرم و چوب، سانروف برقی، آینه های برقی و قفل دیفرانسیل مرکزی را نام برد.

موتور و گیربکس

لندکروزر سری 200 با 5 نوع پیشرانه ی مختلف که یکی از آن ها دیزلی است در بازار جهانی به فروش می رسد اما در ایران تنها مدل 6 سیلندر 4 لیتری و مدل 8 سیلندر 4.6 لیتری آن راه یپدا کردند. مدل 6 سیلندر این خودرو از موتوری مشابه با تویوتا پرادو و تویوتا FJ برخوردار است که البته قدرت خروجی این خودرو ها با هم تفاوت دارد. نسخه ی هشت سیلندر این خودرو تنها در بازه ی کمی وارد بازار می شد اما مدل شش سیلندر در بازار محبوب تر است.

مدل 6 سیلندر لندکروزر از سال 2007 تا 2010 دارای 240 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. اما از سال 2011 قدرت خروجی این موتور تغییر کرد و به 271 اسب بخار افزایش یافت. موتور 24 سوپاپ دارای سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ روی هر دو میل سوپاپ هوا و دود است که این مورد سبب شده تا راندمان کلی این خودرو مناسب ارزایبی شود ضمن اینکه با توجه به ضریب تراکم 10 به 1 و عدم وجود سیستم پرخوران حساسیت خیلی بالایی نیز نسبت به کیفیت سوخت ندارد.

انتقال نیروی موتور در این خودرو توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ ها انجام می شود. این گیربکس دارای دو حالت شروع حرکت با دنده دو و حالت پاور است و قابلیت تیپ ترونیک نیز برای آن تعبیه شده است. همچنین گیربکس ضریب سنگین یا همان دنده کمکی نیز برای این خودرو به صورت استاندارد موجود است که با یک کلید الکترونیکی در کنسول مرکزی می توان آن را در حالت چهارچرخ سبک و چهارچرخ سنگین قرار داد.

بررسی لندکروزر ارتقا یافته

لندکروزری که در تصویر مشاهده می کنید برای بهبود قابلیت های خارج جاده ای دچار تغییراتی شده است. در مرحله نخست یک کیت زیربندی برای این خودرو طراحی شده است که ارتفاع خودرو را 9 اینچ بالاتر آورده است. به این ترتیب بدون اینکه تغییری در شاسی ایجاد شود این کیت زیر بندی نصب شده است و تمامی متعلقات جلوبندی نیز روی آن سوار شده اند.

در مرحله بعد 4 عدد بامپ استاپ در جلو و عقب خودرو نصب شده اند تا در هنگام پرش از زیر بندی خودرو حفاظت شود.

کمک فنرها نیز با انواع تنظیم شونده جایگزین شده اند که از نوع کویل اوور هستند. این لندکروزر به شدت ارتقا یافته همچنین به سیستم ریموت استارتر نیز مجهز است و از راه دور می توان آن را روشن کرد. شیشه های خودرو نیز با انواع نشکن جایگزین شده اند. در مرحله ی آخر نیز روکش های صندلی جدیدی که از نوع دوررنگ هستند روی خودرو نصب شده اند تا نمایی بهتر به داخل خودرو دهند.

در بخش ظاهری بیرون نیز در مرحله اول رنگ مشکی مات این خودرو و گلگلیرهای پف کرده و عریض تر آن جلب توجه می کنند. اما با دقت بیشتر می توان به وجود وینچ، جک دستی و جلوپنجره ی توری را مشاهده کرد. ضمن اینکه چراغ های خودرو نیز متفاوت با نمونه استاندارد هستند. اما بارزترین تغییر ظاهری را می توان رینگ و لاستیک های ارتقا یافته ی این خودرو داسنت که نه تنها ظاهر بسیار قدبلند و اسپرتی به خودرو داده اند بلکه در کارایی و بهبود توانایی این خودرو در مسیرهای سخت و صعب العبور نیز تاثیر دارند. کارایی و قدرت بالای این خودرو در مسیرهای کوهستانی را می توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

لندکروزر در هنگام رانندگی خودرویی نرم کم صدا است. شتاب گیری خودرو را نمی توان سریع دانست اما موتور آنقدر قدرتمند است که اصلا کم نمی آورد و هیچگاه با خود نخواهید گفت که کاش لندکروزر به موتوری قوی تر مجهز بود. البته در بازار آمریکا لندکروزر با موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر عرضه می شود که با لکسوس LX570 یکسان است. لندکروزر حتی در حالت استاندارد نیز خودرویی بسیار توانا در عبور از مسیرهای ناهموار است ولی نمونه ی مورد بررسی با ارتفاع بیشتر و لاستیک های بزرگ خود به وضوح قابلیتی بالاتر دارد و می توان آن را همانند خودروهای نظامی دانست.

ارتفاع بالای این خودرو کمک می کند تا این لندکروزر بتواند شیب های بسیار تندی را طی کند ضمن اینکه نگرانی از بابت گیر کردن کف خودرو به زمین نیز وجود ندارد. مزایای افزایش ارتفاع در این خودرو به همین ها ختم نمی شود بلکه به حالا این لندکروزر می تواند از رودخانه ای با عمق بیشتر از استاندارد نیز عبور کند.

طراحی خاص اکسل ها نیز که با خودروهای کراس اوور متفاوت است کمک می کند تا در هنگام عبور از مسیرهای سخت هر چهارچرخ خودرو روی زمین قرار داشته باشند.

در این بین وجود دو قفل دیفرانسیل و دنده کمکی تضمین کننده ی توانایی های خودرو خواهند بود. شاید تنها ایرادی که می توان از لندکروزر گرفت ابعاد بسیار بزرگ آن است که می تواند در مسیرهای جنگلی کمی کنترل خودرو را سخت تر کند، برای مثال خودرویی چون لندروور دیفندر چندان با چنین مشکلی روبرو نیست.

در انتها از مالک خودرو جناب آقای فرشاد حسینی تشکر ویژه می کنیم. می توانید تصاویر تویوتا لندکروزر را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

37 عکس

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/28
دم صاحبش گرم ...خستگی آدم رفع میشه با دیدنش ...
1396/11/28
شغل مالک محترم این خودرو چیه؟؟؟
ای کاش اینم مینوشتین!
چون یه جایی میخوندم حدودا 120 میلیون تومن فقط هزینه ی لوازمش شده!!!!
فارغ از پول خودِ خودرو!
1396/11/29
منم در اینستاگرام دیدم نوشته 120 میلیون فقط خرج لوازمش شده!
هیشکی هم نگفته بود چرا خرج فقرا و زلزله زده ها و ... نکرده؟؟!!
1396/11/29
هرچي... به من و شما اصلا ربطي نداره
1396/12/1
دوست نداشته بده به زلزله و ... ! مگه پول من و شما رو دزديده بوده؟؟ به من و شما چه!!!!
1399/5/10
هزینه تیون این خودرو حدود ۱۸۰ تومن بوده چند سال پیش! ایشون صاحب رستوران شاندیز سعادت آباد هستند
1396/11/28
غول وحشی...
1396/11/28
واقعا هیج جای دنیا نمیتونی یه شاسی بلند فول سایز آفرودر مثل لندکروز اتاق ۲۰۰ و نیسان پاترول نسل شش پیدا کرد
1397/1/3
چرا lx570 !!!
1398/6/5
کی میگه فول سایزن لندکروز پاترول اینا یه سایز از فول سایز کوچیکترن فول سایز فورد ایکسکروژن شورولت سابربن هستن بعد هم خیلی بیشتر از 120 میلیون پول لوازم شده با 120 میلیون لوازم افرود نمیدن 120 تومن فقط دست مزد کسی شده که این کارارو انجام داده یه گارد عقب جلو خودش 50 تومن اب میخوره فقط هم یه کیت کمک هم 50تومن اب خورده این یه دنیا حرکت روش زده شده که بیش از یک میلیارد خرج شده کسایی که بدونن 200 میلیون فقط پول دف لاستیک ایناشه
1396/11/28
بنظر رینگ و لاستیک خوبی انتخاب نکرده!
زیاد لیز میخوره
1396/11/28
لقب حضرت واقعا برازندشه ...

مبارک صاحبش : )
1396/11/28
یا حضرت مشکی !!! هیولای کی بودی تو ؟!
1396/11/29
این ماشین واقعا خاصه و مالک این خودرو واقعا برای جمع کردنش هم عشقشو داشته و هم علمشو
به نظر من عالیه
1396/11/30
خیلی جالبه خودرو بانک ،خسته نباشین ، اما فیلمتون با تعریفتون نمیخوند ، واقعا این مسیرا ک یکیشم داشت میرفت بالا نتونستو انتظار داشتم بره بالا ،، و بقیه ی مسیرا رو هم با ی جیپ کاملا معمولی میشه رفت ، حتی با لندروورای قدیمیم میشه ، یکیشم حتی با پرایدم میشد رفت ، خواهشا ویدئوی بهتری تهیه کنید ، این همه خرجو ، قیمت خود ماشینو اینا رو میبینیم ، با قابلیتاش جور نبود تو فیلم ، اما واقعا کی میتونه از لندکروز خودشم بااین سلیقه ی عالیه مالکش ایراد بگیره ، اما در نهایت قابلیت اول تو آفرود با توجه به فیلمایی ک ازش پخش میشه رنج روور و جییپ بینظیر و باور نکردنین
1396/11/30
تو همین مسیر رو با پرایدت برو گشنه.
یادگرفتید عین گوساله نظر دادن رو
1396/11/30
آقا رضا ، این مسیری که تو فیلم رفت ، فقط خاکبازی لندکروز بود و یه آفرود سبک . وگرنه لندکرورز در حالت عادی عین تانک از شیب 50 درجه میره بالا. بدون مشکل.
و قدرت اول آفرود اول تویوتاست بعد لندروور و جیپ. همین لندکروز در آمریکا تونست جیپ رانگلر و مرسدس g کلاسو شکست بده و عنوان سرباز آخرالزمان رو به خودش اختصاص بده.
ضمنا این مسیری که لندکروز خاکبازی کرد ، اگه جنابعالی با موهاوی هم تونستی بری و کف ماشینت گیر نکنه من جایزه بهت میدم چه برسه به پراید!
اطلاعات آفرودیت رو یه کم بالا ببر.
من خودم با سانتافه چندین بار خواستم از این مسیرهای مشابه عبور کنم نتونستم. چون قابلیت باز و بسته شدن سیستم تعلیق و ارتفاع کافی از سطح زمین و ضریب دنده گیربکس سنگین و موتور قدرتمند رو ندارن این جور ماشینا.
1396/11/30
خطاب به امیرسابق
لگن سوار اینجا خونتون نیست اینجا اینترنته یاد بگیر درست حرف بزنی
حالا لگنی که سوار میشی چیه کره ای سوار؟!!
1396/12/1
امیر سابق لطف کن مودب تر حرف بزن و دقتتو بالا ببر ،یک بار دیگه بخون من چی نوشتم ، جواب حرفتو نمیدم چون حرفت صحیح و عقلانی نیست ، تا حالا هم پراید نداشتم .یک آزرا 2009 یک سوناتا2007 یک هیوندا توسان 2010داشتم ،اخیرا یک سانتافه 2017 و یک رنو کپچر 2017، و یک یار همیشگی پژو 405 ، 15 ساله خیلی تمیزو دوست داشتنی ک با هیچ چی عوضش نمیکنم، یک زمانی هم تویوتا کمری 2007 و لندروور و سیمرغ و پاترول و تویوتا وانت 3f ک خیلی بینظیر بود ، ی مزدا 2000 هم بود .
آقا سعید من هم چیزی غیر این نگفتم ،گفتم لطف کنین فیلمی ک تهیه میکنین در حد و سطح ماشین باشه ، برخیها با دیدن این فیلم و فیلمهای دیگه رتبه بندی غلطی از تویوتا تو ذهن میارن ک در شان این مهندسی بینظیر ژاپنی ها نیست . شاید اگه اصلا فیلمی براش تهیه نمیکردن که بخواد مثلا قابلیت تویوتا مخصوصا این تویوتای خاص رو نشون بده ،خیلی بهتر بود همین .
در نهایت امیدوارم زودقضاوت نکنیم ، با ادب باشیم ، به هم احترام بزاریم ، مسیولینمون به قول امیر سابق گشنه نباشن و مدیران و مهندسان قوی داشته باشیم تا خودمون به خودمون افتخار کنیم و سر قدرت کشورهای دیگه هی باهم بحث نکنیم و دارایی هامونو به رخ هم نکشیم لطفا . این تعریف و تمجیدها از سایر محصولات خودرویی ضعفهای بیشمار مارو دوا نمیکنه .و السلام
1396/11/30
ماشین پرقدرت و محشریه. جالبش اینه تخت گاز باهاش 200 تا بری احساس نمی کنی اصلا
مدل 2012 و 2013 ی که تو ایران هستن از نظر آپشن خوبه و آینه الکتروکرومیک و یخچال و خیلی امکانات دیگه هم دارن
و جالب ترین نکته لندکروز اینه که بخری دیگه نمیتونی بفروشیش. از بس تو دلت میشینه و باهاش حال میکنی دیگه هیچ ماشینی به چشت نمیاد
1397/1/24
سلام من با تمام احترامي كه براي نظر شما دارم ولي يك مقدار زاويه دارم. بخاطر اينكه لندكروزهايي كه وارد ايران شده در سالهاي ٢٠١٠ تا ٢٠١٣ همه نمونه هاي ٦ سيلندر gx و gxr هستند كه از نظر آپشن در پايينترين سطح ممكن هستند مثلا در مورد صندلي كه يكي از مهمترين بخشهاي داخلي خودرو هست صندلي شاگرد كاملا دستي و صندلي راننده فقط در يك جهت برقي و در مورد چرم صندلي لازمه بدونيد مدل gxr با تودوزي پارچه ايي ارائه ميشود و تمام نمونه هاي موجود درايران چرمشون تقلبي هستش و در امارات و كويت و ايران چرم دوزي با چرم بي كيفيت شده و ساختار صندلي بهم ريخته. راه متوجه شدنشم اينكه شما وقتي ميشيني هيچ وقت نميتوني سرت رو به صندلي تكيه بدي مگر. گردنت بشكنه. و در تابستان بخاطر چرم بد. هميشه عرق ميكني و لباست به صندلي ميچسبه. و سيستم صوتي اصليش فقط راديو ميگيره و وارد كنندگان اونو با نمونه چيني عوض كردند. بخاطر همين كيفيت صداش بده و راه فهميدنش اينه كه شما وقتي. به بلوتوسش وصل ميشيد صداي مكالمه تلفنيتون بقدري ضعيفه كه از خير اون ميگذريد.
در مورد سرعت ٢٠٠ كه فرموديد اين خودرو با اين موتور هيچ وقت به ٢٠٠ كيلومتر نميرسه كه بخواي در مورد حسش قضاوت كنيد. شتاب ٠ تا ١٠٠ اون طبق كاتالوگ ١١ ثانيه هست ولي توي تهران با توجه به حدود ميانگين ١٥٠٠ متر با لاتر از سطح دريا و بنزين نا مرغوب ما نتونستيم ركوردي بهتر از ١٥ ثانيه بدست مياريم. و جابه تو يك مورد يك ٢٠٦ تيپ٥ كه در يك نوبت در كنار ما بود شتاب بهتري از ما داشت

در كل اين خودر يك خودرو بسيار بي دردسر و كم استهلاك كه از تويوتا با ارث برده و قابليتهاي آفرود بسيار خوب براي عاشقان خارج از جاده هستش. ولي اكثر افرادي كه اين خودرو را در اختيار دارند با توجه به مشغله ايي كه دارند كمتر ميتونند از آن در خارج از جاده سود ببرند. به همين خاطر بدليل مواردي كه پيشتر عرض كردم ممكنه نارضايتهايي را براي آنها بوجود بياره

جا داره تويوتا در تكنولوژي موتورهاي خود از مهندسي بروز تر استفاده بكنه تا بتونه در بازار رقابت جا نمونه بطور مثال استفاده ازسيستمهاي توربو كه تقريبا در خودروهاي آلماني به يك استاندارد تبديل شده و خودروي آلماني بدون توربو ديگه وجود نداره
1397/2/11
آقا مهدی من 4 سال این ماشینو داشتم. هیچکدوم از ایرادهایی که ذکر کردید رو نداره. صندلی هاش بسیار راحت و چرمشون از جنس مرغوبی بود. و به دلیل کولر قدرتمند لندکروز اصلا نمیزاره هوای داخل ماشین اونقدر گرم بشه که پشتت عرق کنه. مگر کولرو خاموش کنی
ضمنا شتابشو خودم بارها با کرنومتر اندازه گرفتم در 10.5 ثانیه صد رو پر میکنه. اصلا هم کم نمیاره . تکنولوژی توربو هم به درد ماشین آفرود نمیخوره. واسه همین تا حالا تویوتا ازش تو آفرودرها استفاده نکرده. ضمن اینکه توربو استهلاک رو به شدت بالا میبره و نیاز به مراقبت های فراوانی داره اما تنفس طبیعی اونم از نوع 6 سیلندرش کاملا بی دردسر و بهینه تره. فقط مصرفش بالاست که با قدرت زیادش توجیه پذیره
خواهشا وقتی هنوز تجربه یه ماشین رو نداشتید بی جهت ازش ایراد نگیرید. حالا چون دیدید تویوتاست و نمیتونید هیچ ایرادی بگیرید رفتید سراغ آپشن ها !!
ولی با تاسف باید خدمتتون عرض کنم لندکروز هیچکدوم از این مشکلات رو نداره
1396/11/30
پرچم آسیا بالاست
1396/12/18
پرچم ژاپن بالاست، بقیه رو بیخی
1396/12/2

با این ماشین رو اسفالت رانندگی کنی توهینه بهش
1396/12/2
فقط نیسان ابی اونایی ک دارن فقط درک میکنن چی هست .این ماشین ها همه سوسول بازیه
1396/12/8
اگه پنج تا نیسان آبی هم تونستند یه لندکروز رو با خودشون بکشن من خودم یه نیسان آبی صفر برات میگیرم
البته بحث سر اینه که هزار تا نیسان آبی دود اگزوز حضرتم نمیشن
1397/2/4
تیمور جان نفهمیدی چی گفت یا اسکلی یا فقط خواستی چیزی نوشته باشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/1/5
اغا تو قیمت این ماشین چرا lx 570 رو این طوری نمی کنند
1397/1/10
لایک
1397/1/11
سلام دوستان و خیلی ممنون از اطلاعات خودرو بانک.لندکروز بااینکه افرود خارق العاده ای داره ولی ببشتر لوکسه نمیدونم کی گفته که لندکروز مال افروده.حتما شاسی بلند بز با تیپ افرود ندیده.در ضمن در ضمن احترام برای لندکروز،بنز g class(حالا هر مدلش)توی افرود از همه بهتره شماهرجا سرچ کنی و ویدیو ببینی اینو میفهمی.غول های افرود از نظر من به ترتیب:1-بنز جی کلاس2-لندروور3-جیپ4-تویوتا بعدش هم نیسان و فورد.شاید بشه به هیوندای توسان هم فرصت داد واسه کمی افرود بدرد بخور. با تشکر
1397/2/11
آقای آفرود دان بپا چشم نخوری با این اطلاعات آفرودیت !!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخ. کسی که هنوز نمیدونه لندکروز چه غولیه تو آفرود نمیفهمه آفرود چیه اصن
جی کلاس باید پیش حضرت بره لنگ بندازه مخصوصا حضرت لندکروز 8 سیلندر . تو کم استهلاکی هم که همیشه گوی و میدان دست تویوتاست
1397/1/24
سلام دوستان من مدل ٢٠١٢ نمونه ٦ سيلندر لندكروز از صفر دارم و بدون جانبداري ميخوام بگم اگر عشق آفرود نيستيد زياد بفكر نمونه موجود توي ايران نباشيد من شكي به ويژگيهاي بي نظير خارج جاده و استهلاك كم و بي دردسر بودن اين خودرو ندارم ولي چون اغلب مالكين اين خودرو اين ماشين رو در داخل شهر و جاده ميرونند بايد بگم نمونه ٦ سيليندر ٤٠٠٠ سي سي و حتي نمونه ٨ سيلندر ٤٦٠٠ سي سي اون شتاب بسيار كم و نا اميد كننده اي داره من توي سبقت گرفتن با اين ماشين در جاده ها واقعا دچار مشكل ميشم و متاسفانه نمونه هاي موجود ر ايران از آپشنهاي بسيار كمي برخوردار هستند بطور مثال بگم. چرم صندلي همه اونها توي ايران و يا امارات دوخته شده و بسيار بي كيفيته صندلي راننده فقط در يك جهت برقيه و صندلي شاگرد كه اصلا برقي نيست و خبري از سيستم صوتي درست نيست و مدل فابريك اون با نمونه هاي بي كيفيت چيني عوض شده (البته اينكارو وارد كنندگان براي. بزك ماشين اين كارو كردند كه خريدار را گول بزنند). در كل بنظر ميرسه بايد تويوتا در ساخت موتورهاش تجديد نظر كنه چون توان خروجيش نسبت به حجم و مصرفش بسيار كم هستش با ٤٠٠٠ سي سي ٢٧٠ اسب ولي بطور مثال يك ولوو xc90 با ٢٠٠٠ سي سي ٣٢٠ اسب و٤٠٠ نيوتون گشتاور. ، الا حدود ٢٠ سال هست كه تو يوتا داره از همين موتور استفاده ميكنه كه بايد يك فكري سريعتر بكنه. شايد بهتر از توربو يا سوپر شارژ استفاده كنه
در كل در فكر فروشش هستم
1397/2/11
دوست عزیز مگر اینکه ماشین قبلی شما بی ام و و مرسدس یا پورشه بوده باشه ، وگرنه امکان نداره تویوتا لندکروز حتی نمونه 6 سیلندرش شما رو تو شتاب ناامید کنه.
بله . لندکروز شتاب خیره کننده ای نداره چون وزنش 2.5 تن هست و یک شاسی بلند گنده و سنگینه. اما اصلا اینطور نیست که موتور 4 لیتریش از پس وزنش برنیاد و شتاب مناسبی تولید میکنه. ضمن اینکه چون هدف ساخت لندکروز به جز استفاده خانوادگی ، آوردن فشار و سختی های احتمالی آفرود هم هست ، لذا موتور حجیم و بدون توربو روش گذاشتن و قدرت اصلی موتورش رو در حالت گشتاوری قرار دادن.
شما اگر ماشین پرشتاب و چابک بخوای اصلا دنبال suv نباید بگردی. باید یا سدان یا سوپراسپرت بخری.
آپشن هم که کلا تویوتا کم آپشن میزاره. ولی چیزای ضروری مثل یخچال ، کروز کنترل ، صندلی های برقی ، آینه الکتروکرومیک مدل 2010 به بالا دارن.
لندکروز فقط گنده ست و تو شهر سخت میشه پارکش کرد وگرنه ماشین بی نظیریه ...
1398/2/18
این چیه واقعا همون پرادو فقط 4 تا چرخ بزرگ انداخته روش اینم مثل همون لندکرورز خیلی سریع تو گل و برف گیر میکنه تویوتا فقط جسته اسم تو ایران در کرده امده یه چی مثل فورد مگا رپتور درست کنه که این شده اونم با حجم موتور پایین گشتاور خیلی خیلی که تو هر طناب کشیم هم نیسان تویوتا رو کشیده تو برند ژاپنی حرف اول اخرو نیسان میزنه
1398/3/6
پاترول داری؟ حرف اولو اخر؟؟ ؟؟؟؟؟؟ فقط نیسان؟؟؟؟
1398/11/28
از سال ۲۰۱۲ به ۲۷۱ اسب بخار تغییر کرد نه ۲۰۱۱
1399/1/2
سلام دوستان مدل این ماشین چیه میشه راهنمای کنید 🌹
1399/6/3
با سلام . من ساکن جنوب کشور هستم و نمونه 8 سیلند 5700 سی سی رو دارم و بر خلاف مدل های 2013 شش سیلند خیلی امکانات بیشتری داره. ناگفته نماند که مدل ماشین 2017 هستش و فیس جدید فابریکی . من در کنار این یک x 4 خلیجی دارم که می تونم بگم امکانات لند از بی ام و بیشتره. تمام صندلی ها برقی حتی صندوق و 8 تا گرم کن و 5 تا سرد کن داره. دیفلاک و تنظیم ارتفاع و حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس و اکو داره. موتورش خیلی از 6 سیلند نرم تره چون داشتم . حتی رادار تابلو خوان هم داره فول رادار هست. چرم داخل فابریکی هست و خیلی با کیفیت و مرغوب است .
1400/1/13
من همین ماشینو با همین پلاک توی لالجین دیدم
1402/5/16
جواب سوالات

بچه ها پرسید ید چرخ زاپاس کجاست یکی زیر ماشین دو تا زیر صندوق ماشین یدونه رو بار بند ماشین
1402/12/4
فقط لندکروزر ۳۰۰