موضوعات داغ

دایون Y5 اولین خودروی خودروسازی ایلیا است که نیمه دوم سال 1400 به بازار ایران عرضه شده است. خودروسازی ایلیا در حقیقت زیرمجموعه شرکت کیان موتور است که در زمان واردات خودرو محصولات بورگوارد را به بازار داخلی عرضه می کرد و حال مسئول فروش و خدمات پس از فروش دایون Y5 است. این شاسی بلند را باید یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای شاسی بلند 7 نفره شاسی مستقل بازار بدانیم که با توجه به نوع تعلیق ها و فنربندی های بکار رفته، این خودرو را باید محصولی با قابلیت های آفرودی اما کماکان با شرایط مناسب برای استفاده شهری بدانیم.

دایون Y5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با توان 202 اسب بخار در 5600 دور و 280 نیوتن متر در 2000 دور مجهز است که تمامی نیرو را از طریق یک گیربکس 6 سرعته خودکار، به چرخ های عقب و یا هر دو محور منتقل می کند. این خودرو البته اصلاً خودرو سبکی نیست و نزدیک به 2 تن وزن خالص آن است که البته وزنی طبیعی برای یک شاسی بلند فول سایز 7 نفره و شاسی مستقل است.

حجم باک بنزین این خودرو 72 لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی دایون Y5 حدود 9.3 لیتر است که این میزان سوخت را با استاندارد یورو 5 می سوزاند.

رینگ های بکار رفته روی این خودرو 17 اینچی هستند و روی دایون Y5 تجهیزاتی مثل سانروف، کروز کنترل، روکش چرمی برای صندلی ها و یا آینه های تاشو برقی نصب شده است.

در فیلم بالا می توانید بررسی دایون Y5 را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/15
عالی بود مثل همیشه
1400/10/15
با تشکر از معرفی خودروی دایون Y5 ، امیدواریم سرنوشت این خودرو 4 چرخ محرک شاسی مستقل چینی ، مشابه خودروهای لندمارک و ساوانا نباشه و ایکاش شرکت هایی با سوابق و امکانات بیشتر پشتیبانی آن را بعهده میگرفتند . بنظر من در مورد امکان آفرود در این خودرو توضیحات فنی و خیلی خوبی گفته شد اما برای بعضی موارد همانند آپشن ها و فضای داخلی خودرو توضیحات کافی ارائه نشد . موفق باشید .
1400/10/15
از توضیحات و بررسی کامل و فنی خودروی دایون V5 توسط جناب محسن آل طه بسیار سپاسگزارم.اگر امکان دارد خودروی سانگ یانگ تیوولی (توربو فایتر) مونتاژ شرکت نورا پارس را هم تست و بررسی نمایید.
1400/10/15
سلام مرسی از تستون خوب بود
خودرو های بورگوارد هم تست کنید متشکرم از سایت
1400/10/15
نمیدونم این آفرود بهتری داره یا پاتریوت؟
1400/10/16
خیلی توضیحات خوب و عالی بود اما نمیدونم چرا تو این ۱۵ دقیقه حتی یک بار هم از ردیف دوم و سوم و صندوق عقب ماشین تصویری نگرفتید به خصوص چون خودرو ۷ نفره هست خیلی مشتاق بودیم میزان فضای داخل کابین ردیف ۲ و ردیف ۳ نوع خوابش صندلی ردیف ۳ و میزان فضای صندوق و حتی میزان مصرف سوخت هم اشاره میشد
1400/10/16
عرض خسته نباشید به همه گروه خودروبانک مثل همیشه خوب و مفید.
فقط یک ایراد کوچک داشت اون هم این که خودروسازی ایلیا رو ما با لوتوس الیزه سال ۲۰۱۵ دیده بودیم و کارش تازه شروع نشده.
با تشکر
1400/10/16
به نظرم بسیار خودروی خوب و جالبیه و بی شک با توجه به اینکه تبلیغات خوبی هم قبل از عرضه داشته میتونه موفقیت خیلی زیادی رو کسب کنه
اپشن و کیفیت متریال و این خورده چیزا تو ماشین اهمیتی ندارن و حداقل برای من بود و نبودشون انچنان فرقی نداره!
این ماشین هم شتابش با توجه به اینکه دو تن وزن داره و دو لیتر توربو شارژه عالی بود هم سیستم تعلیق و امکانات افرودش با اختلاف جزو بهتریناست تو رده خودش طراحی بیرونی و داخلیشم درسته زرق و ورق دار و طراحی روز نیست اما هم طراحی بیرونیش هم داخلیش قشنگ و زیبا و کاملا راضی کننده بود اگه قیمت گذاری شرکت سازنده برای این ماشین منطقی و رقابتی باشه میتونم قول بدم موفقیتش تضمین شدست و علاقه مندان زیادی پیدا میکنه و با توجه به اینکه شرکت دایون تو ساخت خودرو های سنگین سابقه خوبی داشته و تو بحث دوام و کیفیت رضایت خودشو داشته میتونه گزینه ارزشمندی برای شرایط فعلی بازار باشه به خصوص برای علاقه مندان افرود و خودرو های بزرگ و خودرو هایی که شاسی مستقل دارن و پر شتابن و کلا این تیپ ماشینا که خودم یکیشونم و سیستم تعلیق و امکانات افرود این ماشین واقعا برای کسایی که قصد افرود رفتن دارن رضایت بخشه و جایی برای ایراد گرفتن تو قیمت خودش باقی نمیذاره.
و در آخر هم متشکرم از رسانه خوب خودرو بانک و جناب آل طه بابت این تست و بررسی دقیق و مفیدشون👌🏻🙏🏻
1400/10/17
امکانات فنی عالی اما کیفیت پایین ، این فقط مشخصات دایون نیست بلکه ۷۰ درصد ماشین های چینی اینگونه اند. اگر یه مشت دلال بی ظرفیت قیمت تویوتا و هیوندای بیست سال پیش رو به قیمت هایلوکس ۲۰۲۲ نمی رساندند کسی مجبور نبود این ها رو با قیمت نیسان ایکس تریل (به دلار) ببخره. اللهم العن کل دلال و مافیا هم الظالمون.
1400/11/6
باز شاهد هستیم دوباره در مورد محصولات کره ای صحبت میشه کلا ورود محصولات کره ای به ایران کیا هیوندا سامسونگ و الی جی ممنوع است حتی با امضای برجام ورود جنس کره ای به ایران ممنوع است چون واقعا کره ای بدون اجازه آمریکا حتی یک لیوان آب نمیخورند و به نوعی کره جنوبی مستعمره آمریکا است
1400/10/21
با سلام ماشین خوبی به نظر میاید اما نمایندگی هایی که به توان مراجعه کردوخوردرو را ازنزدیک بازدید کردفقط یکی است ویا نمایندگی که خدمات پس از فروش در انترنت سرج مینمایید فقط یکی موجود میباشد با این اوساف چطور می توان اطمینان داشت که این خودرو بتواند نیاز مردم را براورده نماید وه به سرنوشت خودروهایی همانند جی ام اس /لندنمارک / فوتون ساوانا وخیلی های دیگر دچار نشود ای کاش با نمایندگیهای دیگر همکاری میکرد ونیاز جامعه را مد نظر خود قرارمی داد نه نفع شخصی نفرات سرمایه گذار خودش تا مردمهم بتوانند با اطمینان کامل به سراغ این خودرها بروند به امید روزی که تمام افرادی که درفکر گشترش اینگوه خودروهای آفرود هستند موفق شوند وبه فکر مردم باشند تا نفع شخصی خودشان ممنون
1400/10/21
سلام علیکم
در ۲۰ دقیقه فیلم به چند مورد اشاره ای نشد !!!
مثل فضای صندوق عقب؛ صندلی ها ؛ محل زاپاس ؛ محدود بودن نمایندگی پس از فروش و غیره .
ولی در کل زحمت میکشید .
ممنونم
1400/10/23
سلام لطفا هایما s5+ بررسی کنید با تشکر ار بررسی های خوبتون
1400/11/12
با تشکر از زحماتتون اطلاعات مفیدی دادین . فقط نمی دونم اخیرا تو بررسی هاتون به ردیف دوم هیچ اشاره ای نمی شه. اگه ممکنه ردیف دومم بررسی کنید . ممنونم
1400/11/17
ممنون از پیام های بازرگانیتون
اگه میشه ی کم چیپس و پغک و آلوچه هم تبلیغ کنید...
خودتون رو سرکار گذاشتید یا مردم رو...؟؟؟