مزدا 323
0  

مشخصات فنی مزدا 323

خودرو

نام خودرو مزدا 323
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی) 2000

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 106 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 11.6 ثانیه
حداکثر سرعت 182 کیلومتر در ساعت
وزن 1073 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4365 طول - 1705 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 - گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری
کیسه هوا
سیستم صوتی
دیگر تجهیزات

قیمت و نمایندگی

قیمت بازار صفر کیلومتر از 0 تا 0 میلیون تومان - بروزرسانی در:
قیمت بازار کارکرده از 50 تا 90 میلیون تومان - بروزرسانی در: 1398/6/29
نمودار قیمت مشاهده نمودار قیمتی
نمایندگی فروش گروه بهمن
عکس مزدا 323

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
 
 
 

mashin baz

1391/11/30
4 ساله دارم ، معرکست . هر سوالی دارید ازم بپرسین . این ماشین به نسبت قیمت و هزینه هاش بی نظیره ، بدون استهلاک ،نرم،شتاب عالی،مصف بنزین تو جاده صدی 5 کسی باورش میشه ؟ ترمز ABS+EBD عالی...
  • حسین

    1394/9/28
    سلام بر ماشین باز عزیز..
    آقا من میخام ماشین بخرم ولی بین مزدا 323 . دوو سلو و فولوکس واگن گل موندم..
    به نظر شما کدوم ماشین بگیرم بهتره؟؟؟
  • نوید

    1397/6/12
    آیا وسایلهایش راحت پیدا میشه و تو شهرستان چی
  • عباس

    1397/6/30
    داداش هزینه تعمیر موتورش چند میشه
  • حمید

    1397/12/3
    سلام.ببخشید یک مزدا 323سفید مدل86 با کارکرد191000kmقیمت گذاشته66000000تومان آیا قیمتش همینه؟و یک85تیپ2fl کارکرد185000kmگفته55000000 چطور؟خواهشا صادقانه راهنمائیم کنید.تشکر.ممنون
  • سپیده

    1398/2/8
    سلام آقای ماشین باز. ماشین 323 سال 79 رو شما توصیه میکنید بخرم؟ تعمیرکار گفت سالمه و فقط بدنش چند جا نیاز به رنگ داره
  • Mashin baz

    1398/2/20
    با سلام‌خدمت همه عزیزان و تشکر از مسئولان سایت جذاب خودروبانک . لطفا سوالات رو در قالب نظر جدید ارسال فرمایید که در انتهای نظرات ثبت بشه که بتونم با زدن گزینه پاسخ ، جلوی سوالتون جوابتون رو بنویسم . وقتی‌ سوالتون‌ رو با زدن گزینه پاسخ بنویسید این‌قابلیت از بین‌میره
    متشکر
  • کیان

    1398/6/12
    سلام وقت بخیر.یه سوال داشتم.به نظرتون مزدا اتومات 1600 بهتره یا آوانته 2000 دنده.ممنون میشم راهنمایی کنید.از نظر قدرت و کشش موتور کدوم منطقی تر هست

madjid1979

1391/12/7
سلام بر "ماشین باز"،
من می خوام یه مزدا 323 تمیز گیر بیارم. ترجیحم گیربکس اتومات هستش. آیا گیربکس و موتور این ماشین از لحاظ کشش و قدرت گزینه خوبی هستش؟ یا گیربکس منوال رو پیشنهاد می کنید؟ دوم اینکه در دسترس بودن قطعات و نحوه سرویس دهی نمایندگی های بهمن برام جزء مهمترین معیارهاست؛ البته شنیدم که استهلاک این ماشین خیلی پایینه. ولی می خوام بدونم آیا وضعیت مطلوب هست یا نه؟
ممنون از شما...

mashin baz

1391/12/8
سلام مجید جان
من امروز یکی دو ساعت داشتم برندها و مدلهای مختلف ماشینها رو میدیدم و هیچ ماشینی که هم قیمتش خوب باشه هم کیفیت پیدا نکردم . سرتو درد نمیارم اول جواب سوالاتو میگم بعد حرفای خودمو که اگه دوس داشتی بخونی .
گیربکس اتوماتش از اتومات تیپ 6 206 خیلی سریعتر عمل مینه و در کل شتابس بد نیست ، اما اگه شتاب ماشین و عکس العمل برات مهمه من دنده ایش رو توصیه میکنم مخصوصا تیپ 3 رو. من یادگار امام به سمت بالا رو با دنده 5 سر گاز راحت میام بالا اگه فاز ریس و لایی داشته باشی خیلی قشنگ و راحت تمتم ماشینارو مارپیچ جا میذاری و حتی وقتی به دوربینا میرسی و سرعتو کم میکنی بلافاصله با یه معکوس خیلی سریع دوباره به 140،150 میرسی. در مورد قطعات باید بگم قیمت و وسعت عالی و غیر قابل تصوره . من 2 ماه پیش یه مدل لنت ژاپنی رو 23 هزار تومن انداختم خیلی هم خوبه و مشکلی نداشته . حتی قطعات غیر اصلی اما ژاپنی هم کیفیتش خوبه هم قیمتش ، قطعات اصلیشم که معرکست فقط یکم گرونتره اما میارزه . نمایندگی هاشم خدماتشون خوبه فقط یسری قطعاتشو گرون میدن که اونارو راحت از بازار میتونی گیر بیاری ، مثلا پاساژ کاشانی توپخانه معدن لوازمه ، انواع و اقسام . استهلاک ماشین فوق العاده پایینه ، از کسایی که داشتن بپرسی بهت میگن من کاملا بدون تعصب میگم.

mashin baz

1391/12/8
چند مورد از ویژگی های بارز این ماشین :
1- مصرف بنزین در شهر 7 در جاده 5
2-تعادل و چسبندگی فوق العاده و در حد ریس در پیچ ها و حرکات مارپیچ به دلیل طراحی منحصر به فرد اکسل عقب و سیستم جناغی دوبل و استرس بار عقب
3-فرمان فوق العاده نرم در حالت درجا و در عین حال با کنترل و سفت در سرعتهای بالا (حتی 200)
4-ترمز فوق العاده ABS +EBD حتما در مورد EBD اطلاعات کسب کنید . اگه کسی خواست من توضیح میدم براش.
نکته آخر اینکه من یه زمانی تحت تاثیر جو!! میخواستم ماشینمو با آزرا یا ماکسیما عوض کنم اما یکی از دلایل مهمی که باعث شد این کارو نکنم سایز اتاق ماشین بود ، ماشینای سایز بزرگ(اتاق 7) یه جاهایی از تهران واقعا اذیت میکنن آدمو ، اما این سایز(اتاق3) اصلا اذیت نمیکنه

mashin baz

1391/12/8
در ضمن شتاب صفر تا صدی که اینجا نوشته مربوط به گیربکس اتومات هست . صفر تا صد گیر بکس دستی 9.9 ثانیه هست

madjid1979

1391/12/9
سلام بر "ماشین باز" عزیز،
سپاس از توضیحات کامل، صریح و بی نقصت.
راستش رو بخوای با توجه به اینکه یه مگان 2000 اتومات دارم و قراره که بفروشمش، جمع بندی نهایی خودم اول روی تیپ 5 مزدا 323 بود؛ ولی از بعضی ها شنیدم که کشش گیربکس اتومات تو سربالایی ها خیلی کمه و این مسئله مهمی هست.
البته من اهل رانندگی اسپورت نیستم، ولی اگه موضوع ضعیف بودن گیربکس اتومات رو شما هم تأیید می کنید، قطعاً گزینه نهاییم تیپ 3 مزدا 323 خواهد بود.
بازم ممنون...

mashin baz

1391/12/11
حداکثر سرعتی که اینجا نوشته هم یا ماله اتوماتشه یا اشتباهه چون من با با دنده ایش انتهای بزرگراه همت که تازه باز شده 210 تا پرکردم. با سپاس از مسئولان سایت بی نظیره خودرو بانک.

رضا

1392/1/16
میخواستم بدونم صفر این ماشین وجود داره؟!

توفیق

1392/1/16
سلام
دو سوال دارم که اگه راهنمایی کنید ممنون می شم.
اول اینکه قیمت مصرف کننده برای یک مزدا 323 تیپ 5 تمیز اتومات مدل 1385 با کیلومتر 120000 حداکثر چند می شه؟
دوم اینکه با توجه به ثبت نام برای ال نود اتومات به نظر شما خریدن کدوم یک ترجیح داره مزدا مذکور یا ال نود؟

mashin baz

1392/1/28
سلام
_این ماشین از سال 86 توقف تولید شده(چون تولید مزدا3 شروع شد) و صفرش رو من از 2 سال پیش تا بحال ندیدم اما شاید در حد صفرشو به سختی بشه پیدا کرد.
_ال نود ماشین بدی نیست هر چند از خیلی لحاظا ویژگی های مزدا رو نداره . به نظر من اگه مزدای 85 سالم باشه مزدا گزینه ی بهتری هست از ال نود . ضمنا اگه مالک ماشین نگهداری ماشین رو بلد باشه این ماشین ثابت شده تا سیصد هزار کیلومتر به خوبی کار میکنه و دردسر ساز نمیشه . من مدل 80 این ماشین رو حتی زیاد میبینم که به خوبی کار میکنه و حتی ایراد موتوری تا به حال پیدا نکرده . در کل من خیلی به ندرت شنیدم یا بهتر بگم نشنیدم که این ماشینو خوب سوار شی اما ایراد مهم پیدا کنه . واقعا ماشین بی آزاریه و اذیت نمیکنه به شرطی که بهش برسی روغنشو به موقع عوض کنی جنس خوب بندازی و .... هر ماشینی رو بد نگهداری کنی حتی پورشه اذیت میکنه اما تو بازار ایران این ماشین جزو کم استهلاک ترین ماشین هاست.
باز هم سوالی باشه در خدمتم.

mashin baz

1392/1/28
قیمت رو فراموش کردم بگم ، با توجه به قیمتهای الآن بازار(مگان 72 میلیون یاریس 85 میلیون تیپ6 206 54 میلیون ، 207 پنجااه و پنج میلیون و ...! ) به نظرم تیپ 5 مدل 85 این ماشین با 120 تا کارکرد اگه بدون تصادف باشه بین 55 تا 65 می ارزه

آتشی

1392/4/10
سلام من یک 206 تیپ 2 سال 90 دارم.
الان یک مزدا 323 سال 83 تیپ2 خیلی تمیز پیدا کردم.
با توجه به اینکه 206 بنده سپر جلو عوض شده
یک در بدون رنگ در اومده و فقط جای کشیدگی مونده و مشکل فنی هم نداره
با کارکرد 50 هزار
ارزش داره که با اون مردا عوض کنم؟

علي

1392/4/10
با سلام خدمت شما
قيمت مزدا 323 با مشخصات مدل 99 نوک مدادی تمام رنگ. ظاهر خوب و تمیز. سرپا. داخل ماشین خوب و مرتب. فقط رودری راننده با رودری یه در عقب یه خرده خراب شده.
چقدره؟؟

سميه

1392/5/27
سلام ميخواستم بدونم مزدا323 ديگه توليد نميشه؟نمشه يه صفرشو خريد آخه من خيلي دوسش دارم ماشين باز

mashin baz

1392/5/27
در پاسخ به آتشی باید بگم یک لحظه هم شک نکن . من همین الآن به جز این مزدا یه 206 تیپ 2 89 دارم اما وقتی میشینم پشت 206 افسردگی میگیرم وقتی میام پشت مزدا انگار روحم تازه میشه . امتحان کن میفهمی. این ماشینو تا کسی نداشته باشه نمیشناسه . یه نکته جالبش شیشه جلوش و دیدشه . انگار تو بالکن نشستی انقدر دلبازه . ماشینای جدید همه توشون خفس

mashin baz

1392/5/27
در پاسخ به علی :
اگه منظورت از مدل 99 همون 323f مدل 1378 هست باید بگم حدود 15 میلیون میارزه

mashin baz

1392/5/27
در پاسخ به سوال سمیه باید بگم صفرش دیگه تولید نمیشه اما تمیزش رو سراغ دارم .اگه تمایل به خرید داشتی میتونی ایمیل بدی : persian_tehranboy@yahoo.com

رضا

1392/5/31
ماشین باز سلام اگه یه دونه درحد صفر و کم کارد سراغداشتی میل کنم برام تمیز باشه ها یه وقت ندازند بهما

ali

1392/6/8
سلام من یه مزدا 323 مدل f سال 1378 میخوام بخرم می تونید راهنمایی کنید قیمتش چنده داخلی ماشین سالمه بیرون دور تا دور بدون ضرب خوردگی رنگ شده سبز یشمی
ممنون میشم راهنمایی کنید

mashin baz

1392/6/16
در پاسخ به علی :
حدود 15 میلیون میارزه

mashin baz

1392/6/16
در پاسخ به علی :
اگه دور رنگه 13 میلیون میارزه

radin

1392/6/17
سلام. من یه 323 اف ال اتومات مشکی مدل 85 فوق العاده تمیز دارم.با رینگ اسپرت فابریکی مزدا و سیستم پخش تصویری لمسی و دزگیر مجیکار.120 تا کارکرده.یکم رنگ داره اما آصیب جدی ندیده.خواستم بدونم چند میارزه؟ ممنون از لطفطون

mashin baz

1392/6/20
با سلام
اگه تیپ 4 باشه (بدون سانروف و ...) حدود 48 میارزه و اگه تیپ 5 باشه و البته سالم باشه حدود 58 میارزه هر چند ارزش واقعیش به نظر من 20 میلیون بالاتر از این حرفاست اما تو بازار ایران این قیمته . اگرم کسی میگه پایینتره یا بی اطلاعه یا میخواد تو سر مال بزنه رکب نخور .

mashin baz

1392/6/20
در ضمن آسیب رو با سین مینویسن نه صاد !

radin

1392/6/22
سلام.ممنون از جوابت.آره تیپ 5 با سانروف هست و واقعا سالم و کم کاره.با لپ تاپ عربی تایپ کردم لطفتون هم با "ط" نوشتم!!!! در هر حال سپاس

radin

1392/6/22
میخوام بفروشم یه سوناتا 2008 یا 2009 بخرم.نظرت چیه؟ اگه گزینه دیگه با امکانات سوناتا تو قیمت 80 تا 90 هست ممنون میشم راهنمایی کنید.شاسی بلند کارکرده گیر میاد؟

امیررضاضیایی

1392/6/24
جناب تفاوت میان مزدا 323تیپ3با2
همان سال چیست

mashin baz

1392/6/28
با سلام
در مورد تبدیل ماشینت با سوناتا یا یه ماشین رنج 85 میلیون چند تا نکته هست :
اول اینکه یه سوناتای 4،5 سال کار کرده رو وقتی میخری از لحاظ هزینه و تعمیر و ... کاملا با مزدا متفاوته . بعد از مدت کوتاهی معایب موتوری و گیربکس و سیستم انژکتورش هم ازت هزینه میگیره هم زمان . استهلاکش بسیار بالا و جلو بندی و ... تو تهران اذیت میکنه . خلاصه اینکه اگه این ماشینو بره سوار شدن میخری که باید هرماه کلی از هزینه و وقتتو بره پیدا کردن قطعه(اونم با چه قیمتای نجومی) و سر و کله زدن با مکانیک بذاری .
دوم اینکه من اگه جای شما باشم (چه این ماشینو بره سوار شدن بخوای چه فقط بره یه دور دور 5 شنبه شب!) یه ماشین صفر 85 میلیونی رو معرفی میکنم که شکلش از سوناتا هم بهتره چیزایی رو هم که میخوای داره : هیوندا اکسنت 2013 ( البته من درکل ماشین کره ای رو از لحاظ کیفیت فنی قیول ندارم)
ولی در کل اگه مثل من با ماشینت ماهی 1000 یا 1500 کیلومتر یا بیشتر کارکرد داری مطمئن باش از لحاظ سواری و استهلاک بهترین گزینه ماشین خودته . از این لحاظا به نظرم ارزونترین ماشینی که با مزدا رقابت کنه یا بهتر باشه تویوتا کرولا هست که اونم 130 میلیونه !(تازه شتاب 323 دنده ای از کرولا خیلی بیشتره و به نظرم هندلینگ 323 هم از کرولا بهتره) پس به نظرم آدم تا وقتی پولش به حدی نرسیده که با کرولا صفر عوضش کنه بهترین گزینه مزدا 323 هست . (تازه بازم من در کل کرولا رو به 323 ترجیح نمیدم چون با 323 بیشتر حال میکنم) .
تو برندای ژاپنی تنها ماشینی رو که به 323 ترجیح میدم و اتاقش هم کامپکت هست و اسپورت : lexus is35 چهار درب هست .
سربلند باشید

mashin baz

1392/6/28
با درود
تفاوت تیپ 3 و تیپ 2
در طراحی ظاهری و اتاق تیپ 3 مقداری جدیدتر و به روزتر هست(سپرها،فرمان،داشبورد، جلوپنجره ،...)
آپشنهای اضافه تری نیز تیپ 3 نسبت به 2 دارد که شامل :
سانروف فابریک با 2 حالت جابجایی کامل و شیبدار.
آیینه های جانبی برقی به همراه دکمه تاشو به صورت برقی. سیستم EBD بر روی ترمزها (هر دو ABS هستند اما تیپ 3 EBD نیز دارد). در مورد EBD باید بگم سیستم پیشرفته تقسیم فشار بر روی چرخها در هنگام ترمز گرفتن هست که در پیچها، زمین لغزنده،سراشیبی و... بسیار موثر هست در بهبود ترمز و همچنین حفظ تعادل خودرو . تیپ 3 مجهز به ایربگ هست .
و دیگر موارد اینچنینی...
بدرود

اسماعیل

1392/6/29
با سلام و خسته نباشید.با 25 میلیون تومان mazda323 تیپ 3 چه مدلی میشه خرید.البته سالم؟

mashin baz

1392/6/31
با سلام و تشکر
تیپ 3 از سال 83 به بعد تولید شده و مدل قبل تر نداره و متاسفانه با این مبلغ شما قادر به خرید نیستید . با 25 میلیون در این تاریخ یعنی آخر شهریور 92 اگر یه ماشین کاملا سالم مد نظر باشه باید دنبال یه تیپ 2 مدل 80 تمیز بگردی یا نهایتا 81 (که به سختی گیر میاد )
بدرود

سعید

1392/6/31
سلام
می تونی لطف کنی تفاوت تیپ 3 و 4 و 5 (مشخصات فنی مهم و قیمت) رو بگی ؟
خودت مزدا 323 که تمیز و کم کارکرد باشه با قیمت مناسب سراغ داری؟

mashin baz

1392/7/3
با عرض سلام به همگی
اگه بخوام خلاصه ای از تفاوت تیپ 3 و 4 و 5 رو بگم ...
تیپ 3
دنده ای و فول آپشن هست( airbag ABS+EBD آینه ها برقی و تاشونده به صورت الکترونیکی و دارای گرمکن(راهنما دارش هم تو بازار هست) - طراحی جدیدتر دارای سانروف برقی 2 حالته و ...
تیپ 4
اتوماتیک اما low option یعنی سانروف ندارد-آینه تاشو برقی نیست و ...
تیپ 5
اتوماتیک و فول آپشن ، یعنی همان تیپ 3 اما اتوماتیک . تنها عیب این خودرو نسبت به تیپ 3 کم شتابی و ضعیف بودن در سربالایی هست(نسبت به دنده ای) و مضافا اینکه هزینه هاش و مصرف بنزینش هم بالاتر هست .
با آرزوی سلامتی برای همه

mashin baz

1392/7/4
با سلام
با هیوندا آوانته دنده ای(موتور 2000 سی سی) درگ انداختیم از میدون شهرک تا 4 راه مسجد(بلوار خوردین) پا به پا رفتیم کاملا مساوی رسیدیم به چراغ قرمز . هر دو ماکسیمم دنده و دور موتور و سرعت . هر دو ماشین بدون دستکاری
بدرود

سروش

1392/7/14
دوستان عزيز من يه 323 تيپ 2 سال 83 دارم كه روغن كم مي كنه، تعميرگاه خوب مزدا كجاي تهران هست؟ فكر ميكنيد علت كم كردنش چيه؟

amin1361

1392/7/21
من مزدا 323 تیپ 5 دارم کلا ازش راضیم تنها مشکلش تو سربالایی هست که اذیت می کنه یعنی آروم می ره حتی با دنده سنگین. قطعاتش گرونه اما نمی دونم نسبت به تیپهای قبلیش چطوره.
2 تا سوال دارم یکی اینکه قیمتش الان چنده و یکی اینکه برای کارهای ماشین مثلا تعویض تسمه تایم ببرم نمایندگی بهمن یا ببرم کف شهر و همین طور برای خرید قطعات از بهمن بخرم یا از جاهای دیگه. تسمه تایمک اورجینالش را می ده 150 درسته؟ اصلا جایی هست قیمت قطعات مزدا 323 را داشته باشه. ممنون

amin

1392/7/24
agha kasi midoone cheraghe zard range hold chera samte chae farmoon roshan mishe

محسن

1392/7/26
سلام تسمه تایم اصلی پرسیدم 120 طبقه 3 پاساژکاشانی پلاک335 مزدا یدک گستر (محمودی) 33944405و13 کلا ادم با انصافیه

مجید

1392/8/5
سلام. من می خوام یه mazda 323 اتومات فول آپشن بخرم، مدل 85، حدود 84 هزارتا کار کرده، موتورش تازه تعمیره، رنگش هم بژ. اما چندتا سوال دارم: این ماشین چند می ارزه؟ مصرفش چه قدره؟ دسترسی به تعمیرکار و لوازم و یدکیش در سطح تهرانچه طوره؟ ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

ُُسعید

1392/8/20
آقا تیپ 4 هم فول آپشن هست.
فقط سانروف نداره.
آینه ها هم برقی تاشونده و قابل تنظیم برقی هست.
موفق باشید.

سروش

1392/8/21
مجید جان سلام....
مزدا 323 ماشینیه که الان به ندرت بشه 85 هزار کیلومتر کارکردشو پیدا کرد......شک نکن اگه کارکرد واقعیش این باشه اصلا نیاز به تعمیر نداره.....

mashin baz

1392/8/27
یک نکته ی بسیار مهم که کسی به اون توجه نکرده گذر زمان است . شما این دو ماشین رو (کره ای و ژاپنی) بعد از 3 سال کارکرد یا صد هزار کیلومتر کارکرد مقایسه کنید. نتیجش میدونید چیه ؟ همون فرقی که ژاپنی ها با کره ای ها دارند :
اتاق : قطعا داخل اتاق هیوندا و درها و ستونها و شیشه ها جیر جیر میکنه و ماشین به صدا افتاده اما در ژاپنی خبری از این قصه ها نیست .
در موتور : هیوندایی دارای ضعف در سیستم انژکتور شده یا معایبی من جمله ایراد گیربکس یا روغن ریزی و ... شده و صدای موتور چند برابر شده اما در ژاپنی خبری از این ایرادها نیست .
کیفیت forging قطعات ژاپنی به حدی بالاست که حتی تا پانصد هزار کیلومتر هم دوام میاورد اما کره ای چی ؟ فرق فنی ماشین کره ای با ژاپنی رو وقتی متوجه میشوید که بروید به کارخانه های سازنده و سر از صنعت و تولید و تکنولوژی ساخت و کیفیت مواد در بیاورید ویا مثل بنده مهندسی تولید صنعتی خونده باشید یا خودرو یا مکانیک .
بازار رو ببینید . تویوتا و هوندا مدل 90 یا 92 یا 93 هنوز داره مثل ساعت کار میکنه یعنی بیش از 20 سال . اما کره ای های 5 سال پیش رو ببینید !
نتیجه نهایی :
اگر فقط گول ظاهری میخورید یا یکی 2 سال فقط براتون مهمه کره ای .
اما اگر یک ماشین قدرتمند و کار شده به لحاظ فنی میخواید و 20 سال خیالتون راحت باشه قطعااا فقططط ژاپنی ی ی .
با تشکر و آرزوی توفیق

سیدجواد محمودی

1392/9/15
باعرض سلام و احترام به همه دوستان
کمال تشکر را از شما عزیزان دارا میباشم.اینجانب وهمکارانم درفروشگاه مزدایدک گستر مهمترین اصل را صداقت و راستی با مشتری قرارداده ایم و خداوند متعال انشا ا... مارا دراین اصل موفق بدارد تادرخدمت گذاری به مردم شریف وباایمان باشیم.درپایان نیز شما عزیزان ودوستان را به دیدن ازسایت تازه تاسیس این فروشگاه دعوت مینمایم.www.mazdayadakgostar.com

amir

1392/9/16
ba arze salam khedmate aghaye mashin baz.. khastam begam ke man asheghe mazda 323 hastamo mikham yekisho bekharam,, tarifeshaam kheili shenidam,, faghat khastam bedoonam ba 27 toman mishe ye model 83 tamizo okesho peyda kard, yani arzesh dare bejaye l90 o 206 o injoor mashina beram mazda 83 beklharam,, ba tashakor age javab bedin mamnoon misham,,,

habib

1392/10/11
من ی مزدا323 خریدم دنبال قفل کمربند که قلاب کمربندبهش بسته میشه میگردم.البته قطعه اصلی

mashin baz

1392/11/6
با درود
قفل کمربند به سختی گیر میاد اما اگه گیر نیاوردی بهترین راه اینه که بری شوش دسته دوم سالمشو گیر بیاری . اما حتما تست کن که هم سنسورش کار کنه هم قفل شوندگیش درست باشه و گیر نکنه .
با تشکر و آرزوی پیشرفت روز افزون ایران

رضا

1392/11/12
مردا323مدل82كاركرد170000في34000000

رضا

1392/11/12
20

تبار

1392/11/21
سلام ماشين باز
من فعلا يه 405 مدل 90 دارم ميخام ماشيني يه پله بالاتر بخرم. از 206 و ال 90 خوشم نمياد. چي پيشنهاد ميکنيد حدود 40 تا 50 ميليون باشه. ميخاستم يه مقايسه اي بين مزدا 323 و جيلي و پژو پارس ال ايکس موتور 206 و زانتيا برام داشته باشيد. راستي مزدا شما تيپش چنده ؟ با تشکر

mashin baz

1392/11/27
با سلام و عرض ادب
در جواب "تبار" عزیز :
از بین کمپانی های خودروسازی چینی شاید بعد از ام جی که به لحاظ بین المللی خودروی استاندارد و مورد تاییدی هست کمپانی جیلی رو بتوان به عنوان یکی از خودروسازهای با کیفیت چینی نام برد . اما توجه داشته باشید که نسبت به ((سایر چینی ها)) . اطلاعاتی که من در مورد جیلی دارم رو با صداقت عرض میکنم :
در مرد طراحی ظاهری که سلیقه ای هست اما از نظر من زیباست نسبتا . طراحی داخلی زیبایی هم داره اما با کیفیت مواد متوسط . بارزترین حسن جیلی آپشن های متنوع اون هست که برای کسانی که به آپشن اهمیت میدن مهمه . نرمی ماشین هم یک نکته مثبت دیگه هست . اما اگر بخوام معایب اون رو بگم :
اول اینکه ماشین شتاب ضعیفی داره هم به نسبت پارس هم 323 هم حتی 405 . دوم اینکه سیستم کمک فنر و تعلیقش مشکل داره که حتما بعد از خرید باید عوض شه . (اینکه در مدل های جدید شرکت جیلران موتور این عیب رو رفع کرده یا نه اطلاعی ندارم ) سومین ایرادی که این ماشین داره این هست که در سرعت بالا فرمان پذیری خودرو سفت نمی شود و این شرایط رو کمی خارج از کنترل و خطرناک میکنه . در مورد طول عمر و استهلاک هم باید بگم هنوز مدت زیادی از ورودش نگذشته اما مشخصه که عمر مفیدش زیر 5 سال یا 4 سال هست.
در مورد پرشیا هم که دیگه بعد از اینهمه سال فکر میکنم همه میدونن چجور خودرویی هست اما چند مورد بارزش رو اگه بخوام بگم اینه که مدل ELX (موتور زانتیا) شتاب و سرعت فوق العاده ای داره . دیگه اینکه پژو پارس مصرف بالایی داره اما تو سر بالایی ها پر قدرته و در جاده .
یکی از ایرادات پرشیا ترمز نه چندان مناسب مخصوصا در مدل های اتوماتیک . سیستم ترمزهاش واقعا راضی کننده نیست . هندلینگ و فرمان پذیریش متوسطه .
در مورد مزدا 323 :
اگه ماشین سالم باشه و از لحاظ شمع و صفحه کلاچ و روغن موتور خوب نگهداری شده باشه قطعا پر شتاب ترین ماشین در این رنج هست . از لحاظ هندلینگ تعادل که همه میدونن بی نظیره . مزدای من تیپ 3 هست و از لحاظ شتاب و درگ و ریس و هندلینگ در بزرگراه ها کسی رو دستم نبوده . ترمزهاش فوق العاده هست . شاید فکر کنید که من از رو تعصب این حرف میزنم اما به عنوان کسی که 5 ساله مزدا میرونم باید بگم تا به حال هیچ ایرادی تو این ماشین پیدا نکردم .
اگه بخوام نتیجه کلی رو بگم به نظرم از لحاظ اسپرت بودن و استهلاک و سواری و ... بهترین ماشین تا رنج 80 میلیون مزدا 323 دنده ای فول آپشن هست . و اگه قرار باشه ماشین دیگه ای رقیبش باشه میتسوبیشی لنسر هست که مدل 2014 اون وارد بازار شده . پس یا مزدا 323 بخر یا اگه پولت میرسه لنسر 2014 .
با آرزوی کامرانی و بهروزی برای جوانان ایران زمین

تبار

1392/11/28
با سلام و عرض ارادت خدمت "ماشين باز" عزيز
از مشاوره عالي و بي نقص شما بسيار سپاسگزارم.
اخيرا يکي از دوستان مگان دنده 1600 و کرولا رو پيشنهاد کردن نظرتون در مقايسه با 323 چيه؟
و اينکه براي انتخاب و خريد 323 موقع بازديد از خودرو چه آيتم هايي رو بيشتر زوم کنم تا ماشين سالم تري بخرم. با تشکر

mashin baz

1392/12/4
با درود
بنده مگان رو کلا سبک دیگه ای میدونم و بره افراد بالای 45 سال شاید مناسب باشه . و در لیست مقایسه ما قرار نمیگیره با عرض پوزش . در همین حد بدون که در ترکیه مگان تاکسی شهری هست . در ترکیه !
در مورد کرولا هم باید بگم ماشین ثابت شده و بی نقصیه اما اسپرت و شتابیک نیست . یک عمر هم کار میکنه تویوتاست دیگه .
بدرود

ناصر

1392/12/5
با سلام با 30 میلیون تومان پول از بین خودروهای تندر90 و مزدا323وزانتیا کدام رو پیشنهاد میکنید ضمنا از لحاظ دسترس بودن و قیمت قطعات نیز کدام یک بهتر است؟

mohsen

1392/12/17
با سلام
اقا من یه مزدا323 تیپ2 مدل 84 دارم از همه چیزش راضیم. فقط نمیدونم چرا بیشتر از 170 نمیره...
دیسک و صفحشم 1ساله عوض شده.
شتابش خوبه ها ولی تاپ اسپیدش 170 تاست.
به نظرتون از شمع و وایرشمع میتونه باشه یا از صافی بنزینش؟؟

mohsen

1392/12/17
ba salam
agha ye komaki ham be man bekonin
man ye mazda323 modele84 tip2 daram
mashinam taghriban sare hale shetabesh khobe vali az 170ta bishtar nemire ta 170 ra khob zod por mikone vali bsihtar nemire
disko safhesham 1sal nemishe avaz shode.
hala asatid began moshkel kojast
yani mitone az sham va vaiersham ha bashe ya az safi benzin ya tasme time ...
rahnamaim konin...
merc

سعید

1392/12/18
آقا ناصر عزیز . قطعا زانتیا از تندر و مزدا از لحاظ نرمی و تعادل و شتاب و امکانات خیلی بهتره ! مزدا و زانتیا تقریبا همزمان وارد بازار شدن و قیمت هردوتاشون حدود 23 تومان بود . ولی زانتیا خیلی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت ! -با این مبلغ بعید میدونم بتونی مزدا یا زانتیا سالم و بی دردسر تهیه کنی! بنابراین تندر و به نظر من بهتر از اون پارس با موتور 206 که مصرف و استحلاک پایین و موتور بی صدایی داره + صندلی راحت .گزینه های مناسبتری هستن

mashin baz

1392/12/29
با سلام به دوستان
چند تا از ویژگی های مزدا : صندلی های فوق العاده راحت و مناسب در حد ماکسیما . مصرف بنزین پایین . شتاب خوب . تعادل بی نظیر . استهلاک فوق العاده پایین . آپشنهای مناسب . طول عمر بسیار بالا . کاملا نرم و دارای سیستم تعلیق مناسب شهری . قبل از اینکه پاسخ سوال ناصر عزیز رو بدم خطاب به جناب سعید چند نکته رو عرض میکنم :
اول اینکه سوال ناصر از من بود نه... دوم اینکه من یکی دو سال در این تاپیک سابقه دارم و صفحه نظرات رو در این قسمت(مزدا 323) من راه انداختم . رجوع به اولین نظر که بکنی مشخصه . سوم اینکه شما که هنوز بجای استهلاک مینویسی "استحلاک"! بهتره که ... ! چهارم اینکه کی گفته زانتیا از لحاظ شتاب و نرمی و تعادل از مزدا بهتره ؟ شما که مطلع نیستی ... . اگه ماشینت زانتیاست و ... مشکل خودته ! من دوست صمیمیم 3 ساله زانتیا داره همه ریز و درشت نکاتشو میدونم بالای 200 ساعت باهاش رانندگی کردم . از جای پای کم بره سرنشینا و صندلی های کوچیک و به درد نخور بگیر تا صدای زیاد موتور و هزینه های سرسام آورش و استهلاک به شدت بالا .
در پاسخ به ناصر :
از بین ماشینهای پیشنهادی زانتیا رو کلا حذف کن که هرکی خریده پشیمونه هر چیم در موردش بخوای بپرس میگم . از بین مزدا و تندر هم مسلما مزدا قابل قیاس نیست و بالاتره اما به دلیل محدودیت بودجه شاید مجبور شی تندر بخری مگه اینکه یه مزدای 81 یا 82 سالم پول لازم به تورت بخوره مال خانم دکتری چیزی . در مورد ال نود یه نکته دیگه اینکه در پیچ تعادل خوبی نداره و باید مراقب باشی .
با آرزوی سلامتی و پاکدلی برای همه
پیشاپیش بهار مبارک

کامران

1393/1/2
سلام ماشین باز
سال نو مبارک:-)
من یه مزدا323 تیپ2 مدل83 دارم.از چندوقت قبل شروع کرد به ریپ زدن.بردم نمایندگی مشهد همه وایر و شمع و عوض کردن و انژکتورا هم شستن ولی بازم تو حرکت ریپ میزنه.
البته سرعت سنجش قطع بود احتمال دادم مال اون باشه رفتم درستش کردم بهتر شد ولی کامل برطرف نشده هنوزم ریپ میزنه.عاصی شدم.هرجا میرم نمیتونن بفهمن چه مرگشه.تو رو خدا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه
ممنونم

mashin baz

1393/1/4
با سلام و شادباش به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی ایرانیان در سراسر جهان
در پاسخ به کامران عزیز : نکته اول اینکه شستشو و سرویس دقیق سیستم انژکتور کار تخصصی و حساسیه و حتما باید به درستی و نزد مکانیک ماهر و مطلع انجام بشه . اگر ایراد از این بخش نیست پس میریم سراغ گزینه ی بعدی : فیلتر بنزین درون باک بنزین رو عوض کن و بعد از تعویضش حد اقل 2 باک بعدی رو بنزین سوپر بزن . نتیجه رو اطلاع بده . انشاالله که رفع میشه
شاد باشید و پر نشاط بدرود

mohsen

1393/1/5
ba salam
agha ye komaki ham be man bekonin
man ye mazda323 modele84 tip2 daram
mashinam taghriban sare hale shetabesh khobe vali az 170ta bishtar nemire ta 170 ra khob zod por mikone vali bsihtar nemire
disko safhesham 1sal nemishe avaz shode.
hala asatid began moshkel kojast
yani mitone az sham va vaiersham ha bashe ya az safi benzin ya tasme time ...
rahnamaim konin...
merc

Hossein

1393/1/5
سلام ماشین باز
سال نو مبارک
من نظراتتو خوندم عالی بود
من یه مزدا مدل 85 اتوماتیک پیدا کردم قیمتشم مناسبه بدون تصادف و کم کارکرده ولی میخوام لطف کنی آیتم هایی رو که قبل از خرید باید چک کنم بهم بگی
ممنون

امیر

1393/1/7
ببخشید یه سوال داشتم:میخاستم یه ماشین خوب برای خانواده وبیشتر توی شهربخرم.اگه ممکنه راهنماییم کنیدبین مزدا323وپروتون وسمندال ایکس یاپیشنهادبهتری ازشما؟پیشاپیش ممنونم.

mashin baz

1393/1/9
با سلام و درود فراوان
در پاسخ به محسن باید بگم من این ایراد رو تا به حال نشنیدم اما چند تا سوال دارم : یک اینکه ماشین رو چند وقته خریدی ؟ دو اینکه از اول همین جوری بوده یا اگر نه از کی اینجوری شده ؟ سه اینکه تو سرعت 170 دور موتور رو چنده و صدای موتور در چه حده ؟
در پاسخ به حسین باید بگم بهترین کار اینه که یه مکانیک ماهر و یه صافکار نقاش ماهر با خودت ببری یا ماشینو قبل خرید ببری بهشون نشون بدی . ماشینی که از لحاظ فنی و بدنه سالم باشه مشخصه و از سواریشم میشه فهمید . حتما باهاش یه دوری بزن قبل از خرید .
در پاسخ به امیر هم باید بگم در مورد مزدا هرچی بخوای بدونی در این تاپیک هست . همه نظرات رو مطالعه کن سوال جدیدی بود بپرس . در مورد سمند هم که دور و برت قطعا کسی هست که داشته باشه و میتونی سوار شی و بپرسی همه ام که اطلاع دارند چون ماشین روتین و زیادیه . حتی تاکسی سمند هم زیاده میتونی بشینی ببینی چطوره هزینه هاشم که راننده ها واردن . در مورد پروتون هم باید بگم تو ایران جا نیافتاد و الان هم لوازم جانبی و قطعاتش به سختی گیر میاد و هم بسیار گرونه . ماشین و اتاق هم زود به سر و صدا میوفته و استهلاکش بالاست.
با آرزوی نشاط و امید برای همه

امیر

1393/1/13
ممنون.فقط صفرش روازکجامیتونم گیربیارم؟چون به کارکرده اعتقاد ندارم

mashin baz

1393/1/21
با درود
مزدا 323 تا سال 86 تولید شده و صفر اون متاسفانه موجود نیست . اگر به دنبال ماشین صفر هستی میتسوبیشی لنسر 2014 رو بهت پیشنهاد میکنم که دنده ای اون 84 میلیون و اتومات 102 میلیون قیمت داره . لنسر خودرویی که تمام محاسن مزدا رو داره و به روزتر هم شده با آپشن های بیشتر . تعادل بی نظیر ، سایز اتاق مناسب شهری و جاده ، مصرف بنزین پایین ، هندلینگ فوق العاده ، استهلاک فوق العاده پایین .
شاد باشید

علیرضا

1393/1/24
سلام.آقا دمت گرم.از راهنمایی های خوبت کمال تشکر دارم

مینو سادات

1393/1/25
سلام و خسته نباشید
من یه رانا صفر خریدم ولی حالا پسرام با من هیچ جا نمیان میگن صندلی عقب جا نمی شن
حسابی غصه ام شده
چی به جاش بخرم؟
از ال 90 بدم میاد
سمند سنگینه
پرشیا هم که مصرفش بالاس
در مقایسه با مزدا 323 و رانا کدوم بهتره؟
می شه یه راهنمایی کنید اگه بهتره برم مزدا بخرم؟
راستی مزدا 2 جا نشستنش چطوره.؟بین مزدا 2 و مدل 323 کدوم بهتره.تفاوت هزینه رو می دونم
با تشکر

mashin baz

1393/1/27
با سلام به همه ی دوستان عزیز
از لحاظ کیفیت و راحتی و نرمی و جذابیت یا به اصطلاح کامپیوتری ها user friendly بودن که مسلما مزدا 323 از همه ماشین های این دسته مثل پرشیا و رانا و ... سرتر و بهتره . از نظر فضای داخل کابین هم خوبه و از رانا (که همون 206 هست اتاقش) خیلی بهتره ضمنا صندلی های فوق العاده بزرگ و راحتی داره مزدا . یک بار اگه ماشین رو دیدین به صندلی هاش دقت کنید متوجه میشید . اما نکته اینه که شما که خانوم هستی و برات سخته انجام کارهای ماشین یا باید یه مزدای تمیز گیر بیاری که همه کارهاش قبل از فروش انجام شده باشه یا برای انجام کارهاش مثل لنت ترمز یا صفحه کلاچ یا ... بذاری نمایندگی مرکزی کیلومتر 17 جاده مخصوص که خیلی عالیه . البته مزدا فوق العاده کم استهلاک هست و اصلا اذیت نمیکنه . اما بستگی به ماشینی که میخری داره . مثلا ماشینی که 190 هزار تا کار کرده و تا به حال صفحه کلاجش تعویض نشده احتمالش زیاده که نیاز به تعویض پیدا کنه . (هر چند من حتی مزدای 240 هزار تایی دیدم که هنوز صفحه کلاجش فابریک کارخونست . فرق تکنولوژی ژاپن رو ببینید ! ) به هر حال بهترین گزینه در این رنج مزداست و اگر صرفا به دنبال ماشین صفر هستی با ویژگی هایی که گفتی مجبوری بری سراغ ماشین های چینی مثل لیفان 630 یا ام وی ام 530 و ... که رو 3000 کیلومتر باید صفحه کلاجش عوض شه ! تازه اگه بازم ایراد نکنه !!
شاد باشید و بهروز

مینو سادات

1393/1/27
با سلام و تشکر فراوان
خیلی ممنون از پاسخ کاربردی شما
من تصمیم به خرید همون مزدا 323 گرفتم.
میشه بزرگواری کرده و در این مورد هم راهنمایی کنی؟
باید به چه نکاتی توجه کنم؟ راستش دور و برم آدمی که وارد به ماشین باشه ندارم.
شاد باشی

mashin baz

1393/2/9
با درود فراوان
راستش تنها راه پیدا کردنش گشتن و گشتن و گشتنه . باید انقدر بگردی تا یه ماشین خوب سالم گیر بیاری چون متاسفانه خیلی ها ماشین رو در دراز مدت(7،8سال) خوب نگهداری نمیکنند اما کسایی هم هستند که 20 سال هم ماشین رو به خوبی نگهداری میکنند . اگه مدل اتومات میخوای بخری گیربکسش رو به مکانیک نشون بده که ایرادی نداشته باشه در مورد تصادف و رنگ هم به یک صافکار نقاش ماهر نشون بده . حتما قبل از خرید هم با ماشین دور بزن و به سواری و صدای ماشین و چرخها و ... دقت کن. مزدا 323 موتورش اصلا صدا نداره اگه صدای اضافه داشته باشه یعنی ایراد داره .
بدرود

رضا

1393/2/24
با سلام وتشكر از راهنمائي جنابعالي،من در حال حاضر405 دارم.مي خواستم يه ماشين بهتر بگيرم. با توجه به اينكه من درشهرستان زندگي مي كنم از كجا مي تونم يه 323تيپ3 تميز گير بيارم. براي خريد چه مواردي رو بايد توجه كنم.

مینو مدنی

1393/2/26
با سلام
بسیار ممنون از پاسخگویی
موفق باشی

سناتور

1393/2/27
سلام من یک جک جی5 ثبت نام کردم وتحویل تیرماه هست ولی دلم پیش مزدا 323 هست. میخوام به محض تحویل بفروشمش و مزدا323 مدل 86 تیپ 3 و سالم بگیرم هردوشون تقریبا یه قیمت هستن خواستم نظر اساتیدو بدونم

حمید

1393/3/6
ماشین باز عزیز سلام
من یه ال 90 E0 مدل 87 نقره ای دارم که خعلی ازجاداری و بدنه و مصرف وموتور وکشش اش راضی ام ولی هم آپشن هاش کمه هم کمکاش خشکه
به نظر شما مزدا 323 از ماشین خودم بهتره یانه؟
راستی قطعاتش تو بازار هست؟

حمید

1393/3/6
سلام مجدد
ماشین باز عزیز آیا مزدا 323 از نظر فروش و مشتری تو بورس هست؟
یعنی اگه پول لازم باشی میتونی سریع آبش کنی یا نه؟
بازم ممنون

رضا

1393/3/9
مشدی تو رنج ماشین های هم قیمتش هیچی 323 نمیشه

مینو سادات

1393/3/15
سلام وسلامتی برای شما
قبلا در مورد مزدا 323 و ماشین خودم(رانا) ازتون سئوال پرسیده بودم.خواستم بازم راهنمایی کنید. هنوز مزدای تمیز گیر نیاوردم ولی یکی از دوستام میخواد هیونداشو بفروشه(ورنا).مدل 89 هست دنده اتوماتیک و 60 تا کار کرده.
میشه محبت کنی و در مورد این ماشین و مزدا 323 هم یه مقایسه ای بکنی؟ راستش من دلم هنوز پیش همون مزداست و در مورد ورنا و مخصوصا راحتی اون و کیفیتش چیزی نمی دونم.
خیلی ازت ممنونم

مینو سادات

1393/3/15
راستی در مورد قیمتش هم بگید.

گمنام

1393/3/18
دوستان بنظرتون ایمنی تصادف مزدا 323 در چه وضعیتیه؟

امین

1393/4/7
سلام به همگی.من یه مزدا 323 مدل 85 رنگ سفید تیپ 3 ایموبلایزر دار دارم که میخوام بفروشمش.2لکه رنگ داره.فنیش فوق العاده سالمه.چند سال هم خوابیده بوده.فقط و فقط به خاطر شرایط مالی مجبور به فروش هستم.مشتری بود در خدمتیم 09363571232

سحر

1393/4/20
سلام، شما مزدا 323 مدل 81 رو توصیه میکنید یا ال 90 مدل 90 ؟

علی

1393/4/22
در جواب خانم سحر، من خودم امکان خرید هر دوی این ها رو داشتم، ولی مزدا 81 رو انتخاب کردم، و خیلی هم راضی ام. البته ماشینی که گیرم آمد، از آشنا بود و خیلی سالم و نسبتا تمیز. راستش، عدم انتخاب ال 90 فقط به علت قیافه زشتش بود! شما اگر قیافه ی ماشین براتون مهم نیست، من ال90 رو پیشنهاد می کنم، چون هم نو تره، هم فکر میکنم لوازم و تعمیراتش راحت تر باشه (هرچند من تا بحال برای مزدا مشکلی نداشته ام و لوازمش براحتی گیر میاد)، ولی اگر قیافه ی ماشین، و کلاسش براتون مهمه، صد در صد مزدا. این روزا وارد هر کوچه ای که بشین، 4 تا ال نود سفید پارک شده! ولی من مزدا رو به ندرت می بینم، و از احترامی هم که بینندگان محترم به این اتومبیل ژاپنی میذارن، کلی احساس شعف می کنم.

مهدی

1393/4/25
من رفتم اکسل عقب سوناتا بخرم شد500هزار.درصورتی که تعمیرکارم گفت برای ال 90گرفتم800هزار=
ال90یک سوم قیمت سوناتا راداره ولی خرجش2براره سوناتاس.قیمتایی که گفتم ماله برج 8 92هستش

جواد

1393/4/31
با سلام.جناب اقای ماشین باز برادرم شما مزدا رو کردید بوگاتی.کی گفته صندلیهای مزدا 323 از لحاظ راحتی مثل ماکسیماست?من از سال 1381 یه ماکسیمای دنده ایی دارم و به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند.درضمن بزارید یک مقایسه کوچیک بین مزدا323 و پارس elx داشته باشم:اگر بودجه شما تا حدود 45 یا 50 میلیون باشه به نظر من پارس elx بهتره به چند دلیل:1-از لحاظ نشیمن ماشین که پارس elx با صندلیهای خلبانی همراه با گرمکن و سردکن و همچنین تنظیم برقی و دربرگرفتگی سرنشینان حرف اول میزنه از لحاظ شتاب که با اون موتور xum معروف به زانتیا موتور شتاب باورنکردنی در اختیار میزاره جوری که پابه پای اپتیما Eu-version میاد از لحاظ topspeed هم با gps من سرعت 211km/h رو ثبت کردم.از لحاظ زیبایی هم که بستگی به علاقه شخصی فرد داره اما از لحاظ تعادل دوباره پارس elx با داشتن میل تعادلهای بینظیر و همچنین وزن زیاد بهتر از مزدا عمل میکنه ولی بازم بگم مزدا هم ماشین خوبیه ولی نه اونطور که تا رنج 80میلیون بی رقیب باشه.اما در مورد زانتیا یک نظر من بدم و این هم اینه که استهلاک بالا -اپشن کم-کمبود قطعه اصلی -فرسوده شدن زودهنگام کمکهای ماشین(همون کمکهای مشکی) ضمنا اینها همه تجربیات من بوده چون از سال 1381 تا الان ماکسیما دارم و یک پارس elx هم از سال 1386 دارم .از جناب اقای ماشین باز هم متشکرم که مردم نازنین ما رو راهنمایی میکنن.خدا بهمراهتون

جواد

1393/4/31
جناب ماشین باز شما اگه با مزدا 323 210 تا رفتید با gps میشه 198 چون زیاد خطا داره.عقربش پایه عایقه.در ضمن سیستم Ebd الان دیگه تقریبا همه ماشینا دارن.به نظر من 323الان دیگه خزه(البته با عرض معذرت)بعدشم کی گفته سونوتا 2008 سریع میوفته تو خرج?شما که اینقد اطلاع دارید باید بدونید موتور این ماشینها از نوع super healthهستند و تا 7 سال پلمپن.

مجتبی

1393/5/3
با سلام
دنبال یه مزدا 323 سقف سانروف مدل 83 تا85 تمیزم رنگش نقره ای یا بژ باشه بهتره.
اگه کسی ماشین خونگی داره تماس بگیره ممنون میشم .پولم اخر مرداد 93 نقده.09155852459

farzin

1393/5/12
سلام ... اقاي ماشين باز ازتون راهنمايي مي خوام... بين ٢٠٦ تيپ ٥ و مزدا ٣٢٣ شما كدوم رو تاييد ميكنيد ... از اونجايي كه پدرم ٢٠٦ تيپ٥ داره و من همه جوره ازش راضي ام ولي كلاس و زيبايي مزدا رو بيشتر ميپسندم.... و در كل رانندگي اسپرت با ماشين ميكنم و زياد بهش فشار ميارم مي خوام بدونم خرج اصطلاك در صورت اوردن فشار زياد بهش چطوره و اين كه احساس اطمينان در رانندگي نسبت به ٢٠٦ چه طوره و همچنين كولرش برام خيلي مهمه و يه مقايسه برام با ٢٠٦ داشته باشيد ممنونتون ميشم ....

mashin baz

1393/5/13
با سلام و درود فراوان به همه ی دوستان
اول از همه : با عرض معذرت به علت غیبت طولانی مدتم و بی پاسخ ماندن سوالات عزیزان
دوم اینکه از امروز سعی میکنم به فاصله ی زمانی کوتاه تر به سایت سر بزنم تا از قافله عقب نمونم !
قبل از اینکه عرایضم رو آغاز کنم یه مقدمه میگم و اون اینه که هیچ خودرویی مطلق نیست . اما گاهی اوقات یک کمپانی یک پلتفرمی رو در زمانی خاص و با طراحانی نخبه و جور بودن بسیاری از عوامل و حتی شانس طراحی میکنه و میسازه و به بازار میده که با استقبال عمومی مواجه میشه و بسیار محبوبیت پیدا میکنه . اما ممکنه تا سالیان سال دیگه نتونه حتی در مدل های جدیدتر و یا نیو فیس یا ... خودرویی مثل اون و به اون محبوبیت بسازه . مثلا موفق ترین محصول پژو از نظر محبوبیت ناگهانی پژو 206 بود که در سال 1998 طراحی شد و فروش و محبوبیت زیادی در اروپا و بسیاری از کشورهای جهان کرد . حال آنکه پژو هنوز نتونسته با یک محصول جدید مجددا همچین شکوفایی داشته باشه . یا مثلا میتسوبیشی با طراحی لنسر(که در لغت به معنی تیر انداز هستlancer) اولوشن بیش از سی سال پیش . یا طراحی گالانت(که به معنی خانوم باز هستgallant) بیش از 20 سال پیش . یا بنز با طراحی اتاق E در حدود بیست سال پیش یا پورشه با طراحی 911 بیش از 10 سال پیش یا تویوتا با طراحی کرولا که هنوزم پرفروش ترین خودروی جهانه یا فورد با طراحی موستانگ و ... .
بپردازیم به سوالات و نظرات :
اول اینکه من به شما توصیه نمیکنم چی بخرید ، فقط اطلاعات و تجربیاتی رو که دارم در اختیار شما میذارم (تمام سعیم بر صحیح بودن و صادقانه بودن است) و تصمیم گیری با خود شماست و سلیقه شماست .
نکته دیگه اینکه متاسفانه در کشور ما خیلی ها مجبورند خودروی غیر دلخواه رو به اجبار بخرند و چاره ای ندارند . این ظلم در مورد انتخاب خودرو برای ما ایرانی های مظلوم وجود داره . مثل الان که چون میخوان ال 90 های اتوماتشون رو غالب کنند تولید 206 اتومات و 207 و خیلی خودروهای دیگه رو متوقف کردند. و اینکه تقریبا ارزونترین و ساده ترین ماشین تویوتا یعنی یاریس رو دارن با قیمت صد میلیووون تومن عرضه میکنند صصصددد میللییووون تومن !! به خدا پول کمی نیست . یعنی 100 ماه حقوق یک مهندس متوسط ! کجای دنیا یاریس قیمتش برابر صد ماه حقوق یک مهندسه ؟ مهندس که سهله ، یک کارگره ؟
در این مورد دنیایی حرف دارم اما مجال نوشتن نیست و خلاصه اینکه ما در ((مظلومیت خودرویی)) قرار داریم !!!
در مورد بازار 323 باید بگم بازار خوبی داره و طالب فراوون . من یک بار دوستم یک سهمیه آگهی همشهری دفترش اضافه اومده بود ماشینمو همینجوری تفریحی آگهی کردم تا 3 هفته بعدش بهم زنگ میزدن .
در مورد ورنا خیلی اطلاعات ندارم اما میدونم استهلاکش از مزدا بالاتره و شتابش کمتره و اینکه من خودم اصلا با شکل و اتاقش حال نمیکنم . میدونی که ؟ به ورنا میگن مزدا زشت ! آره مزدا ام دیگه تکراری و قدیمی شده ولی هرچی باشه از ورنا و ال نود که خوشکل تره !!!
دیگه اینکه (با عرض پوزش از امت محترم ال نود دار ) من از رنگ و جنس و طراحی داخلیه ال نود حالم به هم میخوره . بازم ببخشید.
جواد جان من مزدا رو بوگاتی نکردم تازه بوگاتی خودشو بکشه هم به پای مزدا که نمیرسه !! ;-) (شوخی کردم) نه ولی نظر شما کاملا محترمه . پرشیا هم ماشین سالاریه (البته حیف که یکم خز ؟ خظ ؟ خض ؟ نمیدونم املاش چجوریه ! حیف که یکم جواد شده) بله شتابش خوبه شاید خیلی چیزاش خوب باشه اما خیلی چیزا سلیقه ایه و به هر حال پرشیا ام ایرادات خودشو داره که تو کامنتای قبلی گفتم هرکی میخواد بره بخونه .
دیگه اینکه ... 206 تیپ 5 و 323 . اینو فرزین جان دفعه بعدی که آنلاین شدم مینویسم برات ببخشید خیلی خوابم میاد ساعت 3 و ربع نصف شبه .
با آرزوی تن و روح سلامت و شاد برای تمام ایرانیان .
بدرود
  • ا.س

    1394/10/25
    سلام من میخاستم با شماره در ارتباط باشم امکان داره ایمیلتون برام بفرستید ممنون
    EBRAHIM.SOLEIMANI@GMAIL.COM
    مرسی

پدرام

1393/5/23
بین مزدا ۳۲۳ تیپ ۲ سال ۸۲ و رانا و پرشیا و ۲۰۶ sd مدل بالا چیو پیشنهاد میکنی؟

سجاد

1393/5/27
با سلام به همه ی دوستان و ماشین باز عزیز
من میخوام یه ماشین بگیرم که یه مزدا 323 تیپ 3 سفید به پستم خورده
ماشین خیلی تمیزه و 50 هزارتا کارکرده، دوسال خوابیده بوده و یه مشکلی که هست ماشین قبلا تصادف کرده و نیم شاسی جلو راستش تعویضه
البته صافکارش ظاهرا قبلا تو نمایندگی مزدا کارکرده و خیلی تمیز درآورده
میگفت چند روزه آماده میشه و تر و تمیز درمیاره
ضمنا قیمت ماشین رو حدودای 32 یا 33 میلیونه
میخواستم ببینم به قیمتش می ارزه یا اینکه بهتره یه ماشین صفر مثل رانا بگیرم؟
اگه نظر دیگه ای دارین بفرمایین
ممنون که راهنمایی میکنن

جواد

1393/5/29
ماشین باز عزیز دلم ماشینی که از ریو میخوره به درد لنگ کشی میخوره اگه میخوای برات لینکشو میزارم برو ببین.ولی پرشیاelx تا 160 زانتیا رو 6 ماشین میزنه.ریو رو نقطه میکنه.مزدا323 که دیگه هیچ .نمیتونه به الاینده های اگزوزش برسه.مزدا323 مرد.تازه مزدا3new هم 205 از پرشیا elx میخوره.اینا رو گفتم که ملت بدونن اگه به خاطر تکنولوژی مزدا به این دل بستن بدونن زیاد تعریفی نداره.اگه خواستی لینک همه ی اینارو برات میزارم

mashin baz

1393/6/11
با عرض سلام
خدمت آقا سجاد عرض کنم که اولا اصلا به کارکرد ماشین توجه نکن . بذار یه چیزی رو روک بهت بگم . متاسفانه خیلی از ماشین ها در ایران موقع فروش کیلومترشون دستکاری شدست . پس به کیلومتر اعتنا نکن و سلامت وجودی ماشین رو بسنج . توصیه ی دیگه ای که بهت دارم اینه که ماشینی که تصادف شدید داشته دیگه ماشین بشو نیست . دقت کن تصادف ((شدید)) .
پس بهتره ماشینی پیدا کنی که سالم باشه . چند لکه رنگ زیاد مهم نیست مهم سالم بودن شاسی ها و ستون ها و سقف و اکسل چرخهاست . و موتور و گیربکس . جلوبندی رو هم نهایتا از قیمت کم میکنی کلشو عوض میکنی .
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.
ضمن تشکر ویژه ویژه از جواد که ملت رو از گمراهی درآورد .
جواد جان خودتو ناراحت نکن کسی جلوتو نگرفته عزیزم پرشیاتو سوار شو حالشو ببر بهت میاد :)
بدرود

جواد

1393/6/14
ماشین باز عزیز من ماکسیما دارم و یک پارس elx البته پارس مال برادرمه ولی نظر من اینه که پارس به صرفه تره همین .

رضا

1393/6/16
سلام دوستان
من جديدا يه مزدا 323 اتومات خريدم. مي‌خواستم اگه ممكنه راهنماييم كنيد كه دقيقا چه روغني بايد تو موتور و گيربكس و كلاچ بريزم؟
اگه آدرسي براي گرفتن دفترچه راهنماي خودرو را برام بفرستيد هم ممنون ميشم.
با سپاس فراوان

محسن

1393/6/29
تفاوت تيپ هاي مختلف مزدا چيست؟
من قصد خريد ماشين بين 30 تا 40 ميليون رو دارم پيشنهادتون چيه؟
ممنون ميشم به ايميلم ارسال بشه

mahdi

1393/7/11
سلام بابای من یکیشا داره خیلی ماشین خوبیه کم خرج پر شتاب خشگل اصلا .....عالی

مهدی

1393/7/19
سلام من یه206تیپ پنج دارم خیلی هم ازش راضی هستم کلا ماشین فول اپشنی هست ازنظر سیستم هواوکوروز کنترل داره خلاصه اینکه خوبه اخیر یکی از فامیلهامون یه مزدا323کم کار داره خیلی ماشینش تمیزه میخواستم ببینم پشیمان نمیشم اگه مزدا بخرم ممنون میشم راهنماییم کنید

mashin baz

1393/7/20
با سلام و عرض ادب
مهدی جان مزدا کلا یه کلاس دیگه ای در خودرو محسوب میشه و تقریبا از همه لحاظ از 206 بهتره فقط از لحاظ جای پارک یا دور زدن تو کوچه های باریک 206 از مزدا بهتره وگرنه از لحاظ سواری و هندلینگ و ترمز و تعلیق و ... مزدا بی نهایت سرتره . (من الان 4 ساله که هم 206 دارم و هم مزدا و مقایسم دقیقه )
در پاسخ به محسن باید بگم به نظرم یه مزدا 323 تمیز و سالم گزینه خوبیه .
در پاسخ به رضا جان باید عرض کنم چون ماشین من دنده ایه از روغن گیربکس اتومات خبر ندارم اما میتونی از نمایندگی مرکزی سوال کنی . کیلومتر 17 جاده مخصوص کرج . البته احتمالا روغن توکیو رو پیشنهاد کنند یا توتال فلزی . دفترچه رو هم احتمالا همونجا داره.
با آرزوی سلامتی برای همه

ح

1393/8/6
با mashin baz موافقم
نرمی ، هندلینگ ، کنترل مزدا سرتره.
من 206 v8 دارم و مزدا اتومات هم داشتم..
شتاب 206 v8 یا همون تیپ 5 شما به خاطر دنده دستی مخصوصا تو سرعت های بالای 70 ، 80 تا بیشتر (با توجه به اینکه اهل لایی بازی تو اتوبانم)
سواری مزدا خسته کننده نیست تو مسافت طولانی
اما 206 هاچ بکم تکونش بیشتر.
همچنین تهویه 206 سرتره...
هم از لحاظ تهویه اتومات(البته واسه بعضی ها مهم نیست) و هم قدرت خنک کنندگی کولر و میزان هوا دهی.
واسه شتاب شاید اگه 206 اتومات رو با مزدا اتومات مقایسه کنیم بهتره، در این شرایط مزدا از همه لحاظ حتی شتاب در سرعت پایین و بالا سرتر.
فقط تنها مشکل:
مزدا یه سری قطعاتش خیلی بی خود گرونه، مثل آینه تا شو برقی
گیربکس
لوازم جلوبندی
و .....
و
اینکه تعمیرکار 206 فراوونه و ایرادای عجیب غریب حل میشه
اما تعمیرکار مزدا به اونی فراوونی نیست.
با توجه به اینکه مزدا تولید نمیشه و صفرش نیست باید تعمیر نگهداریشو هم فکرش رو بکنی.
سالم بودن و کم کارکرد بودن خیلی مهمه، خودم واسه همین مزدا رو رد کردم رفت

ح

1393/8/6
روغن گیربکس اتومات (واسکازین) من مارک لیکوملی میگرفتم باید بگی واسه اتومات میخوای .روش atf نوشته.
اگه اشتباه نکنم حدود 2.5 تا 2.7 لیتر روغن گیربکس میخواد
قیمتش دوبرابر روغن گیربکس دستی.
حدود قیمتش لیتری 37و38 تومانه.
لیکوملی گیربکس دستی لیتری حدود 18و19 اینا باید باشه.

صادق

1393/8/10
سلام ماشین باز عزیز
چندتا سوال درباره ی مزدا323 دارم ازت
میخوام بدونم چجوری میشه فهمید یه مزدا323 تیپ 2هست یا3؟با دیاگ میشه فهمید؟
2-میخواستم بدونم برای تعمیر مزدا323به نمایندگی مرکزی برد بهتره یا به یه میکانیک؟
3-الان یه مزدا تیپ3 رنگ سفید تروتمیز تو تهران یا کرج سراغ داری؟
4-لوازم اسپرت و مصرفی مثل شمع-لنت-کمک-رینگ و لاستیک جنس خوب واسه323 چیه ؟وازکجا میشه تهیه کرد به قیمت خوب
ممنون بابت وقتی که میذاری

محسن

1393/9/3
من تازه واردم اميدوارم پذيرايم باشيد،اهل دريلم و تو اكثر مسابقاب بوده ام بهترين مقامم سوم مازندرانه از نظرياتتون حال ميكنم ميبوسمتون(البته آقايونو)

محسن

1393/9/4
در ضمن دوستان من 5 سال پيش با پزو 205 تقويت شده تو 165 دستي كشيدم(در جشنواره فسا)

محسن

1393/9/4
محسن جان به نظر من مزداي شما دست يه خانم دكتر بوده كه تنبل بارش آورده ماشين از بدو تولد بايد گاز بخوره تا به راه رفتن عادت كنه من اينو از روي تجربه ميگم
  • علی

    1394/9/29
    سلام آقا محسن به نظر من شما هیچی از ماشین به خصوص قسمت فنیش سرت نمشه که همچین طرز تفکری داری مگه ماشین اسب که تمرینش ندی تنبل بشه یا هرچی بیشتر بدوانیش و بیشتر تمرینش بدی نفسش بازتر.شتابش بیشترو به راه رفتن بیشتر عادت کنه طرز تفکر شما کاملا اشتباه
  • امیر

    1394/10/28
    سلام،علی آقای عزیز با عرض معذرت فکر میکنم شما هم زیاد از ماشین سر در نمیاری، این حرف آقا محسن از بعضی جهات درسته فقط نتونست از راه علمی و درستش توضیح بده، اگر شما راجع به آب بندی خودرو و ثبت نحوه رانندگی توسط ECU و جداول اون در چند هزارتای اول چیزی شنیده باشید متوجه میشید علت اینکه این حرف صحت داره مربوط به چیه.

قاسم

1393/9/16
سلام ماشین مزدا 323 دارم وه پس از شستشوی موتور روشن نمیشه وایره و سنسور سر میل لنگ را خشک کردم ده دقیقه روشن شد و سپس خاموش شده اگه امکان داره راهنمایی کنید
  • فرزاد

    1393/9/21
    داداش من مکانیک ماشینهای خارجی هستم و 90درصد حدسم روی سنسور اکسیژن ماشینته که سوخته

صادق 1

1393/9/26
سلام.من 206 تیپ 6 مدل 85 دارم.الان یه پیشنهاد بهم شده که با مزدا 323 اتوماتیک مدل 85 معاوضه کنم.البته مزدا خیلی تمیز و سرحاله.نظر کارشناسی بدین لطفن.ممنون

مسعود

1393/9/29
سلام به همه دوستان...من یک مزدا 32386 گرفتم...سینی زیر موتور نداره...کلا" ندارن یا مال من نداره؟ و سوال دوم: احساس میکنم صدای موتور زیادی میاد اتاق طبیعیه یا خیر؟

مهدی

1393/10/3
سلام دوستان به نظر شما مزدا سوارا سیلو بهتر یا 323؟
  • دانکن

    1394/1/3
    سلام مهدی عزیز مزدا یک اتومبیل ژاپنی و برند و سیلو یک اتومبیل امریکایی مونتاژ کره و اینم برند،
    1- سیلو کم استهلاک تر از مزدا 323 هست
    2- هزینه نگهداری سیلو کمتر از مزدا
    3- بدلیل برداشتن ترمز ای بی اس از روی سیلو توسط نمایندگی محترم کرمان موتور ترمز مزدا بهتره
    4- هر دو خودرو خوش دست و نرم ولی مقداری امتیاز نرم بودن سمت دوو سیلو میاد
    5- اپشن های مزدا به نسبت بیشتر از دوو سیلو هست
    6- قیمت یک مزدا سر حال بیشتر از یه سیلو سر حال هست
    7- هر دو از نظر مصرف سوخت برابر فقط مقداری دوو کمتر می سوزاند
    8- در نهایت تصمیم با شماست و این دو خودرو واقعا عالی هستن
    نظر شخصی بنده بود اگر دوستان نظر غیر این دارن به دیده منت می پذیرم و احترام می گذارم
  • امیر سیلو

    1394/4/3
    من سه ساله سیلو دارم. اگرچه واقعا مزدا 323 رو دوست دارم اما هیچگاه حاضر نیستم با قیمتی نزدیک به دوبرابر سیلو اونرو بخرم چون واقعا سیلو چیزی ازش کم نداره. ضمن اینکه تکنولوژی آمریکا در تولید ماشین واقعا غیرقابل رقابته. نمونه اش رو می تونید در شوی های قدیمی که الانم هنوز سرپا دارند راه می رند ببینید. سیلو حقیقتا یک شوی مینیمایز شده است.
  • حسین

    1394/7/7
    امیر آقا باید بگم یه اشتباه محض انجام دادی
    ما سیلو داشتیم خیلیم تر و تمیز واقعا راضی بودیم خیلیی.
    اسفند ۸۳ یه مزدا ۳۲۳ اتومات خریدیم اصلا تفاوت رو وقتی ماشین رو میرونی میفهمی نرمی ماشین به خصوص تو سرعت بالای ۱۱۰ سیلو شروع می کرد به کوبیدن اما مزدا تا ۱۸۰ هم آن چنان نمی کوبید.فرمون خیلی نرم می چرخه فقط یکم شعاع گردشش کمه . سر پیچ خیلی تعادل عالی داره. کلا ماشین خیلی نرمیه.
    صدای موتور هم که اصلا داخل نمیومد ما اوایل متوجه سرعتی که داریم میریم نمیشدیم.
    سوختشم گه خیلی کمه .
    ماشین زیبایی هم هست .داخلش کاملا شکیل و سنگینه.
    باید بگم تو این تاریخ یعنی ۷ مهر ۹۴ ماشینو داریم بدون هیچ خرج اضافه ای رو دست ما نذاشته.جز یکی دو قطعه جلوبندی و تعویضای عادی(شمع-اینم یه بار تو ۱۱ سال)چیزی عوض نشده.اینم بگم که ما شمال زندگی میکنیم بیا ۲ سال اینجا بمون ببین رطوبت و خیابونا چه بلایی سر ماشین میاره.
    انقدر خوب بوده بعد ۱۱ سال میگیم اگه ماشین بگیریم مثل این میشه یا نه .انتظار ما از ماشین رفته بالا.
    حالا دیگه تعریف یه ماشین خوب چیه نمیدونم .

رضا محمدی

1393/10/18
سلام 20تومن نقد دارم میشه تا 30 تومن یه مزدای سالم بگیرم مابقی هم اقساط بدم؟

رضت

1394/5/1
ببخشیدقیمت قطعات مصرفیش چطوره.اصفهان گیرمیاد.راهنماییم کنید.راستی بین مزداوریوکدومشوبگیرم بهتر
  • هادی رئیسی

    1394/7/8
    سلام اقا .من قبلا یکی داشتم مدل 85 تیپ 3.واقعا فوق العاده هست. همه چیزش هم تو نمایندی هست. اصلا نگران قطعآتش نباش. تقریبا 2 برابر پژو هست. ریو دنده اتوماتیک هم داشتم با کیفیته ولی قطعاتش خیلی گرونه و تقریبا گیر نمیاد.
  • هادی رئیسی

    1394/7/8
    رضت
    مزدا از همه لحاظ بی نظیره شک نکن
  • مازیار

    1395/4/5
    سلام به همه
    راستش من از سال 84 مزدا 323 خریدم و تا امروز هیچوقت نتونستم فکر فروشش را از ذهنم رد کنم یا بهتر بگم سواری اینجور ماشین‌ها اصطلاحا اعتیاد آور هست
    دو ماه گشتم دنبال یه سالمش و نزدیک صفر ، به هر نمایشگاهی که میگفتم این ماشین موتورش خوبه یا ایراد داره به من پوز خند میزدن و میگفتن مگه مزدا خراب هم میشه و خداییش درست بود
    بالاخره یه مدل 83 FL تیپ 2 پیدا کردم که 30 تا کار کرده بود
    از اون روز تا الان فقط 3 بار لنت ترمز جلو را عوض کردم و یک بار هم لنت عقب و یک بار صفحه کلاچ
    از جلو بندی تنها قطعه ای که عوض شده گوشواره ای میل موج گیر سمت شاگرد بوده
    کیلومترش الان 185000 هستش و هنوز در شهر با کولر هفت و نیم میسوزونه و در جاده باز هم با کولر پنج و نیم میسوزونه
    بیشترین مصرفش تو شهر در حال کورس و کل کل با کولر و تابستون هشت و نیم شده
    فقط اینارو گفتم که بدونید مزدا اگه سالم باشه نباید نگران کارکردش باشین
    اتاق بدون کوچکترین صدا و صدای موتور بسیار کم تر از ماشینهای ایرانی توی اتاق میاد
    کیفیت سواری را به هیچ وجه نمی تونید با ماشینهای داخلی قیاس کنید
    اینارو برای تبلیغ نگفتم فقط خواستم دوستانی که قصد خرید ماشین بی حاشیه دارن بدونن بهترین انتخاب از بین ژاپنیها هستش چون واقعا راه تعمیر گاه را این ماشینها بلد نیستن

مازیار

1394/8/1
سلام به همگی دوستان
بنده بین خرید مزدا 323 و 207 گیر کردم،بودجمم نهایتا 32 میلیونه،لطفا دوستانی که آشنایی با این دو خودرو دارن کمک بفرمایند،یا اگه گزینه های دیگه ای مد نظرشونه به جز سمند و 405 و پرشیا مرحمت بفرمایند،ممنون میشم.
  • رامتین

    1394/8/13
    مازیار جان منم با بودجه 35 تومنی قصد خرید دارم (بهارسال95) اما بنظرم خرید خودروی صفر داخلی اشتباه محضه. منم به 207 کارکرده و مزدا323 یا جن2 رسیدم. مزدا با کارکرد کم بنظر پیدا نمیشه اما 207 وجود داره و قطعاتش هم ارزونتره. البته کیفیت323 بالاتره. شما نظرت چیه؟ من به 207 فکر میکنم.
  • حامد

    1394/8/14
    داداش شک نکن مزدا بگیر
  • محمد رضا خرمی

    1395/2/22
    فقط مزدا 207 یه اشغاله
  • Roham Akashe

    1395/5/20
    Proton Gen 2

رامتین

1394/8/15
حامد جان اگه 35 تا حداکثر 40 تومن پول داشتی و میخواستی یه ماشین بگیری چکار میکردی؟ چون من قصد 4 سال استفاده دارم. 206 تیپ5 صفر مدل95 چطور ارزیابی میکردی؟ چون با این پول مزدا323 با کارکرد حدود 100هزار گیرم میاد که بنظرم دیگه کارشو کرده. بین 206صفر یا 207 با کارکرد حداکثر30هزار یا خودروی دیگه که مدنظرتون هست را میشه بگید انتخاب ارجح چیه؟ ممنون

مرتضی

1394/8/15
دوستان اصفهانی لطفا کمک کنید تعمیرکار مزداfسراغ دارید؟ هرجا بردم قبول نکردن یا طاقچه بالا میزارن

مسيح

1394/8/16
دوستان من يه پرشيا ٨٨ دارم قصد فروششو دارم خيليا ميگن ٢٠٦ يا ال ٩٠ بگير اما از ماشيناى فرانسوى متنفرم ميخواستم ببينم مزدا ٣٢٣ ماشين خوبيه؟ كه بخوام جايگزين پرشيا كنم؟ با بودجه اى هم كه من دارم مدلاى ٨١،٨٢ ميتونم بگيرم. و اينكه عمده مشكل فنى كه براى اين ماشين پيش مياد چيه
  • بهزاد

    1394/9/11
    دوست عزیز به مزدا شک نکن.باور کن از 1000تا ماشین فرانسوی بهتره.
  • فرزاد

    1395/4/12
    اتفاقا ماشين خوبيه
  • حمید

    1395/6/20
    شک نکن مزدا 323 فوق العاده است

رامین

1394/8/20
سلام ،به نظرتون 323 تیپ 3 بهتره یا تیپ5.چون من تجربه رانندگی با تیپ 5 مزدا رو نداشتم.برای 206 که افتضاح هست
  • حسین

    1394/11/5
    سلام دوست عزیز تیپ پندی های مزدا مثل ۲۰۶ نیست، نا اونجایی که میدونم و امیدوارم که دریت باشه.تیپ ۳ دنده دستی هستش سانروف رو نمیدونم داره یا نه که فکر کنم داره.تیپ ۴ اتومات هست و تیپ ۵ اتومات هست به علاوه این که سانروف داره.از نظر موتور و مشخصات فنی فرقی ندارن.

محمدمحسنی

1394/9/17
نظر کارشناسی میخام، ریو88 دارم ازش راضیم اگه جاش مزدا323 بخرم چطوره؟
  • دانشمند

    1394/9/20
    خوبه
  • داتام

    1395/7/12
    سوالت خیلی نابخردانه ست دوست من ریو اصلا قابل مفایسه با مزدا نیست

حسین

1394/9/28
سلام
دوستان عزیز من تو انتخاب بین مزدا 323 و دوو سیلو و فولوکس واگن گل موندم..
به نظر شما کدوم ماشین بخرم بهتره ؟؟
لطفا راهنماییم کنین
  • taha

    1395/5/27
    دوست عزیز 323 یه چیز دیگست .سیلو ضعیفه وکم جا .واگن هم بد قیافست.ولی مزداهمه چیزای بروز یه ماشین رو داره من خودم چند سال سیلو داشتم ولی تازه 323 خریدم که جادش محشره.
  • داتام

    1395/7/12
    طاها جان منم با مزدا موافقم ولی سیلو اصلا ماشین ضعیفی نیست سیلو دقیقا مثل مزدا اصطحلاکش کمه ولی امکانات مزدا رو نداره وخوب طبعا قیمتش هم از مزدا کمتره از دید من هم سیلو و هم مزدا نسبت به ارزش ریالی که دارن بهترین هستن . حسین اقا اگه قدرت خرید مزدا داری شک نکن که من تا حالا کسی رو ندیدم که مزدا 323 خریده باشه و از خریدش پشیمون باشه ولی اگه قدرت خریدت به مزدا نمیرسه سیلو بعد از مزدا بهترین گزینه از نظر اصطحلاک و محکمی بدنه ست حالا خودت میدونی ..

Hamed

1394/10/1
با سلام به همه ی دوستان و ماشین باز عزیز
بین مزدا 323 و زانتیا کدوم بهترن؟
از همه لحاظ مخصوصا سواری و نرمی و استهلاک.
  • AMIR

    1394/10/27
    با سلام من زانتیا ندارم ولی سوار شدم اما مزدا 323 دارم و راضی هستم مکانیک میگه الیاژ متو رهای ژاپنی عالی است بسیار کم استهلاک و کم مصرف اکر قطعه ای عوض بشه سالیان سال راحتی ضمنا تعمیر موتور ماشینهای فرانسوی بسیار دستگیره ولی ژاپنی راحنره.
  • mashin baz

    1395/4/10
    با سلام . قطعا مزدا 323 . زانتیا ماشین خوبی بود ولی تا 6 سال پیش . الان زانتیا یه ماشین کاملا رده خارجه و دارای استهلاک فوق العاده بالا و خرابی های پی در پی و هزینه های سنگینه . ضمن اینکه مزدا تو سواری چیزی از زانتیا کم نداره و بلکه بهتره و لوازمش فراوان و ارزان .(پاساژ کاشانی)
  • حمید

    1395/6/20
    مزدا 323 معرکه است ، 3 ساله که دارم آخ نگفته
  • هادی

    1395/6/24
    سلام من هم پژو داشتم و هم مزدا ۳۲۳ کلا ماشین های فرانسوی داغ کار می کنند و بهد از مدتی اب کم می کنند علی الخصوص صفر هم که باشند ولی ماشین های ژاپنی بسیار نرم و کم استهلاک هستند و موتورسان سرد کار میکنه مزدا ۳۲۳ خودرویی اسن که با ۴۰ تومان یک تمیزش را میشود خرید
  • آلبرت

    1395/9/15
    سلام ، داداچ سوال سخت پرسیدی ، ولی چون من سالها از هر دو داشتم جوابش پیش منه ، البته من یه رانندم و مکانیکی هم همه کارهای هر دو ماشین را انجام دادم ، زانتیا ماشین بروی هست و با مزدا 323 نمیتونی حریفش بشی و همین و تمام ، ولی مزدا 323 خیلی کم مصرفتر از اینه که رو کاغذ نوشته شده ، هزینه ها کمتر از زان هست ، سیستم کامپوتر ساده نصبت به زان داره ، از لحاظ راحتی شاید تو بعضی شرایط زانتیا و تو بعضی شرایط 323 راحتر باشن ، مثلا 323 توی جاده خسته کننده نیست ، با مزدا 7 بار تا ایروان رفتم ، ولی با زانتبا رفتم تا کاشان یکی از گویهای ارتفاع خراب شد ، تا رسیدیم تعمیرگاه دل و روده از دهنمون آمد بیرون ، و البته خیلی کم صداتر از زانتیا ست ، طراحی تعمیرات ساده برای مکانیک یکی از مزیتهای مزدا و ژاپنی ها ست ، که فکر کنم فرانسوی ها اصلا فکر تعمیر نکردن ، مثل زاپاز زیر زانتیا .

مهال

1395/1/31
سلام من 23 تومن نهایتا دارم به نطرتون با این پ.ل 323 بخرم ؟ یا برم سراغ داخلیا !

مسعود

1395/2/1
سلام به همگی من از سال 84 یه مزدا خریدم تیپ 2 هست تا 6 سال اول کوچیک ترین خرجی نداشت ولی بعو شروع کرد به خرج ولی در کل سواری عالی و همچنین سوخت پایین ولی یه مشکل مشخصی که داره اینه که اولا قطعاتش گیر نمیاد(منظور، اصلی هاشن) بعدشم قطعاتش فوقالعاده گرون قیمتن ولی چرخش به این پارسی که ایران تولید میکنه میارزه

محمد

1395/2/25
با سلام.خریدار مزدا 323 مدل 84 بدون رنگ هستم
  • مهران

    1395/2/31
    سلام محمد اقا مزدا 323 ماشين خوبي است ولي ن با اين قيمت كه تو بازار دلالان برايش گذاشتن بين 45 تا 50 ميليون به نظرم به ماشيني نده كه عمرش را كرده ووسايل اش تو بازار كمياب من يادم هست زماني اين ماشين اومده بود قيمت اش 20 ميليون بود كدوم عاقل براي ماشيني كه ده سال از عمرش را كرده دوباره ميايد سه برابر براي اين ماشين پول ميدهد به نظرم اگه مدل 86 با قيمت همون 20 ميليون ده سال پيش گيرت امد خوبه اگه 21 ميليون دادي در حق خودت ظلم كردي

سروش درگاهي

1395/3/8
سلام
به نظر شما مزدا ٣٢٣ اتوماتيك بهتره يا ٢٠٦اس دي وي ٩ اتوماتيك؟
  • محمد

    1396/1/31
    206 بهتره خدماتشم بیشتره قطعاتشم راحت پیدا میشه

محمد

1395/3/8
آقا مهران با 21 تومن الان فوقش یه پارس مدل 90 میتونم بگیرم. بازهم قابل مقایسه با مزدا میشه؟؟؟

هادی

1395/3/15
سلام دوستان
درسته این ماشینه خوبیه ولی به قول دوستمون قیمتش خیلی زیاده و به نظر من آوانته رو اگه با ظاهرش کنار بیاین فکر کنم از مزدا بهتر یاشه
  • امین

    1395/5/17
    اوانته؟؟؟ من کرولا جی ال ایکس 2008 دارم ولی سواریش در حد مزدا 323 نیست این ماشین استثناییه نرم ترین ماشینه زیر صد میلیون که دیدم حتی از خود مزدا سه هم خیلی بهتره

Omid

1395/5/18
ظاهریش خرج داشته باشه قطعاتش بالاست مثلا کمکها هر کدوم ۲۰۶۰۰۰ تومنه وایر سرشمع هر کدوم ۸۰۰۰۰ تومنه پلوسش هرکدوم ۱۲۰۰۰۰۰ تومنه یه جلو بندی جمع کردنش ۱۱۰۰۰۰۰ تومن خرجشه دستمزدها هم به اسم ماشین خارجی بالاست.خیلی از وسایل فنیش اصلیش هست و باقی تایوان وچینیش هست مثلا وایر دلکوش ا