موضوعات داغ

معرفی مرسدس A کلاس با فاصله محوری بیشتر برای بازار چین

عکس مطلب اول
دو دهه از تولید مرسدس A کلاس می گذرد و در این مدت بیش از 3 میلیون دستگاه از آن در سطح جهان به فروش رسیده است. اکنون مرسدس در نمایشگاه خودروی چین در سال 2018 یک نسخه جدید از آن با نام A کلاس L Saloon معرفی کرده است. این خودرو شبیه یک S کلاس کوتاه شده یا یک C کلاس کامپکت به نظر می رسد که برای مدیران تازه کار که بودجه پایینی دارند ساخته شده است.
فاصله محوری این مدل کشیده A کلاس 2.36 اینچ درازتر از مدل معمولی است تا فضای زانوی بیشتری برای سرنشینان VIP در قسمت عقب آن فراهم شود. طول، عرض و ارتفاع آن 461، 179 و 146 سانتی متر است و فقط برای بازار چین ساخته شده است زیرا در این بازار انواع و اقسام خودرو با فاصله محوری زیاد بسیار محبوبیت دارند.
به نظر می رسد مردم چین عاشق این خودروی کامپکت مرسدس هستند. بر اساس آمار مرسدس، سن حدود یک سوم از خریداران آن زیر 30 سال است و 50 درصد از خریداران آن خانم ها هستند.
زیر کاپوت این خودرو یک موتور تمام آلومینیومی 1.3 لیتری 4 سیلندر قرار دارد که در مدل های مختلف از 134 تا 161 اسب بخار قدرت تولید می کند و مجهز به فناوری غیرفعال کردن تعدادی از سیلندرها برای کاهش مصرف سوخت است. هنگامی که مدل معمولی A کلاس وارد بازار امریکا شود، با موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 188 اسب بخار نیز عرضه خواهد شد. هر دو مدل مجهز به گیربکس 7 دنده دو کلاجه اتوماتیک هستند.
به گفته مرسدس رنگ طلایی رز یک رنگ انحصاری برای بازار چین است که شبیه رنگ صورتی متالیک به نظر می رسد. مرسدس A کلاس با رنگ قرمز و چند رنگ دیگر نیز قابل سفارش است.

مرسدس A کلاس L سدان

مرسدس A کلاس L سدان


مرسدس A کلاس L سدان

مرسدس A کلاس L سدان

در نمای جلو، چراغ های LED مسطح که در دو طرف جلوپنجره لوزی شکل تک شبکه ای این خودرو قرار گرفته اند همراه با میله های کرومی و نشان 3 ستاره مرسدس در قسمت وسط خودنمایی می کنند.
این خودرو با دو نسخه سدان و اسپرت سدان ارائه می شود که در نوع دوم برآمدگی های روی کاپوت بزرگتر هستند. قطر رینگ های آن از 16 تا 19 اینچ هستند و در قسمت عقب آن چراغ های مثلثی شکل دو تکه و لوله اگزوزهای دوقلو به چشم می خورند.
داخل کابین A کلاس به رنگ سیاه ساده است و غربیلک فرمان چرمی، دریچه های تهویه توربینی و صفحه نمایش عریض شناور از ویژگی های برجسته آن هستند. سیستم چند رسانه ای این خودرو مجهز به فناوری کنترل هوشمند صدا است که در تشخیص دو لهجه پر تکلم چینی تبحر دارد. 64 انتخاب رنگ برای نورپردازی داخل کابین این خودرو وجود دارد و صندلی های آن مانند S کلاس مجهز به سیستم ماساژور و تهویه هستند. علاوه بر این A کلاس سدان مجهز به سیستم سرگرمی MBUX مرسدس است.

کابین مرسدس A کلاس L سدان

کابین مرسدس A کلاس L سدان


کابین مرسدس A کلاس L سدان

کابین مرسدس A کلاس L سدان

مدل های هاچبک A کلاس جدید ماه بعد وارد بازار اروپا می شوند و طبق گفته مرسدس یک نسخه سدان دیگر از A کلاس که کوچکتر از CLA است نیز قرار است تولید شود و پیش بینی می شود که تابستان امسال معرفی شود. هنوز در مورد قیمت این خودرو چیزی اعلام نشده است ولی پیش بینی می شود قیمت کلاس A سدان چند هزار پوند گرانتر از مدل هاچبک باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد