موضوعات داغ

جالب ترین القاب در صنعت خودروسازی، بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته به این موضوع پرداختیم که در دنیای واقعی برخی آدم‌ها اسم مستعار جذاب و برخی دیگر اسم‌های مستعار خنده دار دارند که بیشتر اوقات باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود، حال این موضوع و القاب مختلف در دنیای اتومبیل هم دیده می‌شود که برخی از آنان القاب عجیب و خنده دار دارند و برخی دیگر اسم‌های جذاب هستند و باعث شده تا اعتبار آنان در صنعت خودروسازی بالا برود، حال در ادامه قصد داریم پیرو این موضوع صحبت کنیم و القاب جالب صنعت خودروسازی را مورد بررسی قرار دهیم، ولی به دلیل حجم بالا و تعداد زیاد آنان که باعث خستگی شما خواهد شد، سعی داریم در 4 بخش به بررسی القاب جالب خودروها بپردازیم که روز گذشته بخش اول آن مورد بررسی قرار گرفت و امروز به بررسی بخش دوم خواهیم پرداخت.

- ولوو سری 200: آجر
علاقه به این خودروی کلاسیک ولوو بی پایان است. ولی ظاهر این خودرو بسیار ساده و ابتدایی طراحی شده است تا مخاطبان لقب "آجر" را به این خودروی کلاسیک و پرفروش ولوو نسبت دهند. هرچند لقب "آجر" می‌تواند به استحکام بالای اتومبیل هم نسبت داده شود که در دهه‌های گذشته با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.

ولوو سری 200

ولوو سری 200


- بیوک Electra 225: دیو و یک چهارم!
در حالی که خودروهای آمریکایی در دهه 60 میلادی نام‌های کوتاه‌تری داشتند و مخاطبان بجای اینکه کلمه موستانگ و یا کوروت را به طور کامل بیان کنند، از کلماتی همچون "تانگ" و "وت" و... برای معرفی خودروهای موجود در آمریکا استفاده کردند، اما در این میان خودروی "بیوک Electra 225" نه تنها اسم آن کوتاه نشد، بلکه یک لقب بزرگ‌تر تحت عنوان "deuce and a quarter" دریافت کرد که معنی آن به طور جداگانه می‌شود "دیو و یک چهارم!". ما دقیقا نمی‌دانیم که این نام مستعار برای چه بوده و چه معنایی دارد، اما در طول سال‌ها تبدیل به یک بخش از یادگاری در واژگان آمریکایی‌ها برای معرفی یک خودرو شد.

بیوک Electra 225

بیوک Electra 225


- شورلت کوروت ZR-1: پادشاه تپه
گفته می‌شود که شرکت خودروسازی شورلت از این لقب برای معرفی شورلت کوروت ZR-1 در مدل‌های 1990 استفاده کرده است که دارای قدرت 375 اسب بخاری بوده و از یک موتور هشت سیلندر LT-5 استخراج می‌شود. این قدرت برای برطرف کردن تمامی نیازهای راننده و یا حتی صعود از تپه با سرعت بالا کافی است و در واقع نشانگر بازگشت قدرت به خودروهای آمریکایی بود.

شورلت کوروت ZR-1

شورلت کوروت ZR-1


- فورد SVT موستانگ کبری: نابودگر
کمپانی خودروسازی فورد در سال 2003 میلادی، یک نسخه ویژه از فورد موستانگ کبرا با خروجی قدرت 390 اسب بخاری رونمایی کرد و همین موضوع باعث شد تا برند محبوب "موستانگ" که حالا قدرت بیشتری دریافت کرده است، در بازار آمریکا به عنوان "نابودگر" یا همان "ترمیناتور" معرفی شود.

فورد SVT موستانگ کبری

فورد SVT موستانگ کبری


- ساب 9-2X: سابارو
شاید الان نامی از شرکت خودروسازی "ساب" نباشد، اما پیش از این بویژه در اواخر دهه 90 میلادی، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز شرکت "ساب" را در اختیار داشت و همچنین در آن زمان بخش کوچکی از شرکت خودروسازی "سوبارو" متعلق به کمپانی جنرال موتورز بود، به همین منظور کمپانی خودروسازی جنرال موتورز برای حفظ بقای شرکت خودروسازی "ساب" گاهی اوقات از شرکت سوبارو کمک می‌گرفت که بزرگ‌ترین اقدام آن می‌تواند نصب اتاق طراحی شده از سوی شرکت خودروسازی "ساب" بر روی اتومبیل "سوبارو WRX" باشد که نتیجه آن تولید یک خودروی جدید تحت عنوان "ساب 9-2X" شد، ولی این خودرو در بازار با لقب جالب "سابارو" یا "Saabaru" شناخته می‌شد.

ساب 9-2X

ساب 9-2X

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/12
Deuce and a quarter = 200+(1/4)*200=225
چون طول این ماشین ۲۲۵ اینچ بود (۵.۷ متر)
1397/2/13
پراید= killer
خخخخخخخخ