موضوعات داغ

سوبارو به دستکاری اطلاعات مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت خودروهای خود اعتراف کرد

عکس مطلب اول
شاید فولکس واگن شناخته شده ترین خودروسازی باشد که در قوانین آلایندگی تقلب کرده است اما تنها خودروساز متقلب نیست. در چند سال اخیر، فیات کرایسلر به خاطر اتهام مشابهی محکوم شده است، بی ام و و دایملر به خاطر همدستی با فولکس واگن محکوم شده اند و میتسوبیشی اعتراف کرد که اطلاعات مربوط به مصرف سوخت خودروهایش را دستکاری کرده است. اکنون می توانید سوبارو را نیز به فهرست خودروسازانی که در رسوایی آلایندگی نقش داشتند اضافه کنید، البته در مقیاس بسیار کوچکتر.
در بیانیه ای که در یکم مارس 2018 منتشر شد، سوبارو اعتراف کرد که داده های مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی حدود 900 خودرو را در دو کارخانه خود در ژاپن دستکاری کرده بود. در یک بررسی داخلی مشخص شد که مقادیر سنجیده شده و داده های معینی به طور نادرستی دستکاری شده بودند و مقادیری متفاوت با آنها که باید به عنوان نتایج سنجیده شده واقعی ثبت می شدند، در گزارشات ماهیانه ثبت شده بود. به عقیده سوبارو این دستکاری اطلاعات حدودا از سال 2002 شروع شد اما این خودروساز ژاپنی می گوید که نمی تواند این موضوع را ثابت کند زیرا فقط اطلاعاتی را در دست دارد که مربوط به سال 2012 است.
بر اساس این گزارش، این تغییرات توسط بازرسین کارخانه ایجاد شده است. احتمالا بعضی از مدیران رده پایینتر از این موضوع اطلاع داشتند اما سوبارو هیچ مدرکی پیدا نکرد که ثابت کند مدیران رده بالا در این موضوع دست داشتند. با مروری بر داده های اصلی مشخص شد که در واقع تمام خودروهای مربوطه استانداردهای داخلی شرکت در زمینه آلایندگی و مصرف سوخت را پاس کرده اند.
طبق گفته سوبارو کارکنان شرکت سه دلیل برای دستکاری یا تغییر داده ها ذکر کرده اند. دلیل اول اینکه سوبارو ادعا می کند بازرسین ارشد به پرسنل رده پایین دستور دادند که نتایج را تغییر دهند تا نتایج جداگانه با میانگین های پذیرفته شده سازگاری داشته باشند. در دلیل دوم ذکر شده است با توجه به اینکه سوبارو کمیت ها را در طول زمان یا در مورد تعداد زیادی از خودروها می سنجد، بازرسین این داده ها را اصلاح کردند تا سازگاری بیشتری بین آنها برقرار شود. گاهی اوقات این اصلاحات طوری بود که داده های مذکور بهتر از داده های واقعی به نظر برسند اما در مواقع دیگر بدتر از واقعیت به نظر برسند. سرانجام در حالی که بعضی از اصلاحات برای توجیه خطای سنجش مجاز شمرده شد، فقدان آموزش کافی باعث شد بازرسین نحوه اصلاح صحیح داده ها را درک نکنند.

سوبارو WRX STi

سوبارو WRX STi


سوبارو لگاسی

سوبارو لگاسی

برخلاف رسوایی آلایندگی در خودروسازان دیگر، از آنجایی که مشکل سوبارو به خودروها مربوط نمی شود هیچ فراخوانی در نظر گرفته نشده است. با این حال سوبارو می گوید از حقایقی که در این بررسی فاش شد صادقانه ابراز تاسف می کند و تصمیم گرفته است اقداماتی را به کار گیرد تا از وقوع مجدد این مشکل در آینده جلوگیری شود. سوبارو همچنین قصد دارد جنبه های منسوخ آداب و رسوم در این شرکت مانند تمرکز قدرت، اتکا به سوابق و پایبندی بیش از حد به رسوم متداول را اصلاح کند و به یک شرکت شرافتمند تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد