موضوعات داغ

طوفان بی ام و در مونیخ؛ نسخه‌ ویژه بی ام و M5 کامپتیشن معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی BMW برای سدان عضلانی M5 خود نسخه‌ای ویژه با قدرتی خارق العاده معرفی کرد. نسخه‌ای ویژه که به احتمال زیاد به عنوان یک قدردانی از نسل فعلی بی.ام.و M5 طراحی و توسعه پیدا کرده است تا شرایط و موقعیت آن در بازار بهبود پیدا کند، هرچند شرکت خودروسازی "بی.ام.و" این نسخه را برای بازار ایالات متحده آمریکا آماده کرده و از ماه ژوئیه به قیمت 110 هزار و 995 دلار به مشتریان عرضه می‌کند.
اگر به خاطر داشته باشید، حدودا 2 سال پیش کمپانی خودروسازی بی.ام.و قبل از اینکه نسل قبل M5 بازنشسته شود، یک نسخه ویژه به تعداد محدود از بی.ام.و M5 ساخته و عرضه کرد که با سود جستن از یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر BiTurbo، قادر به تولید حداکثر قدرت 592 اسب بخاری در کنار گشتاور 700 نیوتن متری بود که از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.
حال در نسخه جدید این اتومبیل که برمبنای نسل جدید توسعه پیدا کرده است، باز هم شاهد یک پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو هستیم، اما اینبار خروجی قدرت آن به چیزی حدود 617 اسب بخار رسیده و با افزایش 50 نیوتن متری گشتاور، می‌تواند خروجی 750 نیوتن متری داشته باشد.

بی ام و M5 کامپتیشن

بی ام و M5 کامپتیشن


در راستای تولید قدرت و گشتاوری بالاتر، اکنون مدت زمانی کمتر هم برای شتاب‌گیری بدست آمده است، به طوری که حالا نسخه اسپشال بی.ام.و M5 می‌تواند تنها در عرض 3.3 ثانیه از حالت سکون خود را به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و یا زمان 10.8 ثانیه را برای شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت به ثبت برساند که نسبت به مدل‌های قبلی در شتاب صفر تا صد حدود 0.6 ثانیه عملکرد بهتری داشته است. از حداکثر سرعت خودرو هم صحبتی نشده است، ولی می‌توان انتظار حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت با محدود کننده الکترونیکی و یا حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت بدون محدود کننده الکترونیکی را از این خودروی سدان عضلانی انتظار داشت.

بی ام و M5 کامپتیشن

بی ام و M5 کامپتیشن


از دیگر ویژگی‌های این خودرو هم می‌توان به مقدار زیادی از بیت‌های فیبرکربنی برگرفته از سری M اعم از دیفیوزر عقب، قاب آینه‌ها و باله آیرودینامیکی درب صندوق عقب اشاره داشت که همگی از فیبرکربن ساخته شده‌اند. وزن کلی شاسی و بدنه هم بر روی چهار عدد رینگ 20 اینچی سوار شده و توسط سیستم ترمز قدرتمند سرامیک کربی متوقف می‌شود، البته اگر در زمان ثبت نام برای خودرویتان این سیستم ترمزی را سفارش دهید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/23
really nice!!!!!!!