موضوعات داغ

خطرات سیستم استارت بدون کلید

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از خودروهای مدرن امروزی از سیستم ورود و استارت بدون کلید بهره مند هستند و این آپشن یکی از موارد مورد علاقه خریداران است. با استفاده از این آپشن دیگر نیازی نیست که برای ورود به خودرو و روشن کردن آن از کلید استفاده کنید و تنها با همراه داشتن ریموت می توانید اقدام به باز کردن در ها و سپس روشن کردن موتور خودرو کنید.
با این وجود اما به گزارش نیویورک تایمز، این سیستم خطراتی را نیز به دنبال داشته است و تا کنون 28 نفر در امریکا بر اثر استفاده از این آپشن جان خود را از دست داده اند. مرگ این افراد بر اثر تنفس گاز مونوکسید کربن در خودروهای مجهز به سیستم کی لس بوده است. همچنین حداقل 45 مورد آسیب مغزی نیز برای استفاده کنندگان از این سیستم گزارش شده است.
بر اساس این گزارش سیستم ورود و استارت بدون کلید این روزها به صورت استاندارد در بسیاری از خودروها عرضه می شود و تقریبا نیمی از خودروهایی که در بازار آمریکا فروخته می شوند به این آپشن مجهز هستند. اما ایراد این سیستم این است که گاهی راننده فراموش می کند که موتور خودرو را در پارکینگ خاموش کند. بیصدایی موتورهای جدید نیز دیگر عاملی است که باعث می شود رانندگان متوجه روشن بودن اتومبیل خود نباشند.

بسیاری از رانندگان خودروی خود را در پارکینگ گذاشته و آن را روشن رها می کنند. به این ترتیب اگر خودرو زمان زیادی را در حالت روشن در پارکینگ باقی بماند این مورد می تواند سبب تجمع گاز مونوکسید کربن در فضای پارکینگ شود.
به جز مساله ی افزایش تلفات این سیستم، متاسفانه خودروسازان نیز تا کنون راهکاری را برای این حوادث ارایه نداده اند تا بتوان از انتشار بی مورد و خطرناک گاز مونوکسید کربن جلوگیری کند. همچنین به گزارش این روزنامه جامعه ی مهندسین خودروی آمریکا پیش از این خواستار این شده بود که سیستم های استارت دکمه ای در زمان روشن بودن خودرو و خارج شدن ریموت از خودرو، رانندگان را با یک آلارم از روشن بودن خودرو مطلع کنند.
این مسائل می تواند موجب شود تا سازمان NHTSA خودروسازان را مجبور کند که یک سیستم هشدار را برای خودروهایی که روشن می مانند طراحی و به بازار عرضه کنند. با این وجود اما بیشتر خودروسازان از حالا به این درخواست جواب رد داده اند.
یک نکته این است که این خبر شامل خودروهای فورد نمی شود چون محصولات این شرکت در صورتی که خودرو روشن باشد و ریموت از خودرو خارج شود به صورت اتوماتیک پس از 30 دقیقه خاموش می شوند.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/30
چطوری؟
نمیدونم ماشینای بازار آمریکا چطوری اند ولی من یه لیفان 820 دارم ، اگر ماشین روشن باشه یا روی N باشه و سوییچ از ماشین بره بیرون آلارم میزنه
غیر ممکنه که کسی ماشین رو روشن بذاره!
1397/3/1
با احترام فراوان به بانوان ، اما خانم ها ميتونن
1397/2/30
چه دلیل مسخره ای اخه چقدر ماشین میتونه بی صدا باشه
1397/2/31
دوست عزیز شما به خودروهای داخلی نگاه نکن که مث تراکتور صدامیدن.ضمنا اگر خودروبدون استارت دکمه ای باشه و با سویچ روشن شه،امکان نداره ماشین روشن بمونه.ولی برای استارت دکمه ای ها،باتوجه به صدای خیلی کم موتور مشخص نمیشه.من خودم یه بارپشت اریو نشستم،روشن بود ولی فک کردم خاموشه میخواستم استارت بزنم دوباره.اون ماشینا که تو بی صدایی اصلا قابل قیاس نیستن با تولیدداخل
1397/2/30
خب موضوع این هست که این افراد دیگه بودن و نبودنشون خیلی فرقی به حال اطرافیان و جامعه نمیکنه....کسی که اینقدر گیج هست که ماشین روشن هست و پیاده میشه و کلا متوجه نمیشه تازه نگاهی هم به دورسنج موتور نداره این شخص دیگه صلاحیت رانندگی کردن نداره اگه اینجا هم فوت نکنه پشت فرمون که نشست چنتای دیگه بدبخت میکنه
1397/2/30
والا من دیدم صدای ماشین رو مخه بازم طرف یادش میره.حالا اینارو ولش ببین اینا امار چیا رو دارن.رفتن درمونشم کردن.قبل این مقاله انصافا کسی فکرشو میکرد.بعد اما اخبارو رصد میکنیم واسه رفع فی......................................
1397/2/30
مسخرس یعنی چی متوجه نمی شن؟
مردم دنیا خیلی (دور از جون ) گشاد شدن متوجه نمی شن.
لابد این اشتباه راننده رو هم ماشین باید بده درسته؟
راننده چلاغه تقصیر ماشین چیه؟ مگه ماشین ادمه که بفهمه؟
اگه ماشین باز باشی صدای موتور رو حتی از داخل رولرویس هم روی دور 1000 می شنوی اینا پیشکش
بعدش هم اگزوز رو هر کاری کنی وقتی موتور روشنه لرزش داره اروپایی و امریکایی و زاپنی نداره قشنگ معلومه بعدش اون کیلومتر که دیگه تابلو در تابلو هست.
ضمنا کلید چه در ماشین چه بیرون از ماشین باشه جدیدا در رو هم نبندی کلید رو دور کنی بوق می زنه
البته که این امریکایی ها هیچیشون به آدما نرفته از اون گالن در 100 کیلومتر گرفته که مقیاس مصرفشون هست تا این مایل و تایر موتور به جای زاپاس و اون پولک راهنمای نارنجی که زشت می کنه نمای ماشین رو
امریکا همه چیش مسخره و طافته جدا بافته هست.
1397/2/31
دوست عزیز در حال حاضر با حساسترین حسگرها هم نمیشه صدایی داخل رولزرویس ثبت کرد
1397/2/31
پیشرفته ترین کشور دنیا،بیشترین نخبه های دنیا توشن،بهترین و جدیدترین تکنولوژی ها از اونجا رونمایی میشه.شما فازت چیه متوجه نمیشم!؟!!!!
1397/2/31
خیلی عجیبه وقتی توی متن رو خوندم گفتم یعنی چجوری همچین چیزی نیست اخر متن هم گفته که همچین چیزی باید بذاریم . که روی خیلی از ماشین ها از جمله سانتافه 2012 این امکان هست که در صورتی که ماشین روشن باشه و ریموت رو در صورتی که از ماشین خارج کنی سوت ممتد میزنه
1397/2/31
در این صورت اپشن مفیدی برای جوامع هستش. چندتا از احمقا کم میشن هزینه دولت میاد پایین.
1397/2/31
نویسنده محترم فازت چیه من که مزدا دارم حدا قل تکنولوژ شیش سال پیشه وقتی روشنه سوت میزنه یا به قول شما اژیر میزنه