موضوعات داغ

معرفی سیستم کمک رانندگی پرو پایلوت نیسان ایکس تریل

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در حال حاضر بیش از 120 هزار دستگاه از محصولات نیسان که به سیستم ProPilot مجهزند در حال تردد در خیابان های جهان هستند و این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا این تعداد را همچنان افزایش دهد.
در جدیدترین اقدام نیسان اعلام کرده است که مدل روگ (همان ایکس تریل) و قشقایی را در بازار امریکا و کانادا به همراه سیستم پروپایلوت عرضه خواهد کرد و این کار از اواخر سال 2018 آغاز خواهد شد. همچنین از سال 2019 نیسان آلتیما نیز به این سیستم مجهز خواهد شد.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

طبق برنامه نیسان تا سال 2020 تعداد 20 مدل از خودروهای این شرکت در 20 بازار جهانی به سیستم پروپایلوت مجهز خواهند شد و نیسان این برنامه را M.O.V.E نام گذاری کرده است.
مدیر برنامه ریزی نیسان فیلیپ کین در این مورد گفته است که سیستم پروپایلوت یک تکنولوژی منحصر به فرد از نیسان برای حمل و نقل هوشمند است و مشتریان نیسان در مدل های پر فروش و محبوبی همانند آلتیما و ایکس تریل نیز از این امکانات بهره مند خواهند شد.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

فناوری پروپایلوت اولین بار در سال 2016 در خودرو مینی ون سرنا که فقط در بازار ژاپن عرضه می شد معرفی شد و حالا نیسان این سیستم را در بسیاری از محصولات خود به بازارهای جهانی صادر می کند و هم اکنون نیسان قشقایی اروپایی، نیسان ایکس تریل آمریکایی و نسل دوم نیسان لیف به این سیستم مجهز هستند.
سیستم پروپایلوت مجموعه ای از سامانه های کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی فرمان و سیستم توقف در ترافیک است و به این ترتیب یک سیستم کمکی رانندگی محسوب می شود که می تواند ضمن تنظیم سرعت خودرو در ترافیک اقدام به حفظ خودرو در بین خطوط نیز کند. فعال کردن پروپایلوت نیز تنها با فشار یک دکمه روی فرمان انجام می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد